LOKAKUUN 2007 TAAPEROT, maaliskuussa

Alkuperäinen kirjoittaja Keiju07:
Hipkukka, on toi kyllä kummallista... jos 6 kk töissä, niin mun mielestä on töissä eikä pätkätöissä... kyllä sorretaan.
Se oli siihen päätökseen selitetty ja perusteltu niin hienosti, etten edes lähtenyt valittamaan. Tuskinpa olisi päätös muuttunut.


Me pöljät ostettiin eilen pojalle pyörä :snotty: Osu kohdalle niin hyvä käytetty, ettei voitu vastustaa. Ei ehkä juuri nyt oikean kokoinen, mutta vuoden päästä sitten. Säilyyhän tuo varastossa. Tuollainen 12 tuumainen Nopsa. Yhden kesän ollut käytössä mummolan kakkospyöränä. Siis mummolassa oli kaksi pyörää ja tämä oli niistä vähemmän käytetty. Oikeasti lähes uutta vastaava, apupyörät ja työntötanko. 40e pyysivät, eihän sitä voinut ohittaa. Mie olen nyt koko aamun ihaillu miten hyvä kuntoinen ja naarmuton tuo on käytetyksi :D Oikea löytö!
Ja kun laskettiin satulaa, niin huomattiin että pojan jalathan yltää tuohon sopivasti. Nyt olen sitten saanut koko aamun työnnellä poikaa sisällä eestaas. Hyvä ettei jo itse oppinut kipuamaan kyytiin :LOL: Toinen on ihan onnessaan. Tajuaa pitää jalat kyllä polkimilla, mutta polkemisesta ei tajua vielä mitään.
En mie mitään suuria odota, että oppisi tänä kesänä polkemaan yms. Mutta voihan tuolla noinkin leikkiä yhden kesän (tai useamman...), työnnellä ja kyyditellä.
 
Pyörästä pikaseen, meillä oli jo viime kesänä käytössä pyörä. semmonen turvakaarella oleva leväsatulallinen työntötangollinen. Ja Juho tykkäs kamalasti, tiettty ei osannut polkea, mutta kivat lenkit me saatiin sillä aikaan, ja nyt oon kans miettinyt ihan oikeen pyörän ostamista :D

Juholla on keuhkoputkentulehdus, siihen saatiin eilen ab kuuri, nyt tässä töissä oottelen, kun mies tuo juhon hetkeks tähän että pääsee isäntäkin lääkäriin, se kun on kans kuumeillu koko viikon, Juho on jo muuten hyväkuntonen paitti se tulehdus. mutta pakkotilanne nyt kun ei meillä noita hoitajia ole.
 
Kurjia juttuja nuo V-O:n ja Keijun jutut :/ Sitä rahaa kun ei kellään tunnu tänä päivänä olevan liikaa muutenkaan

Ompas täällä ollut hiljaista eilen. Onkos kaikki nyt vaan fb:n puolella?

Mitäs muuten mammoliinolle kuuluu? Ootko saanut uusien testien tulokset :hug:


Täällä ei uutta. Kiviriipan nenä valuu... ja puntissa roikutaan. Nukkui viime yön taas matkiksessa kiinni mun sängyssä. Illalla raivosi ja kirkui perään niin hirveästi että yrjösi sänkynsä :/ Siinä vaiheessa luovutin omaan sänkyyn nukutuksen. Kun se äiti on olevinaan taas NIIIIIIIIIN tärkeä ettei vessaankaan voi sitä yksin päästää ettei vaan katoa :headwall:

Ai niin, eilen nyt sitten varmistui Jepen ensi syksyn koulunkäynti. Aloittaa pienryhmässä toisessa koulussa mukautetun opetussuunnitelman mukaan. On ihan ikäisensä tasolla (ja joissain ylikin) mutta lukivalmiudet laahaa perässä. Jospa se paikka olisi nyt oikea ja helpottuis tuo koulunkäynti ja poika saisi niitä onnistumisen ja pärjäämisen tunteita kouluelämässäkin :)

Paranemisia muillekin sairastelijoille tasapuolisesti :hug:
 
täällä nyt taas vaihteeksi hiljasempaa.

meillä ukkeli heräs taas 6lta.
meitä muita ois nukuttanut vielä....

mulla tuo pääkipu vaivannut jo pitempään,en tarkkaan muista kauanko mutta ainakin pari viikkoa..kai?
saa rouskuttaa ibumaxeja.vein burana respan uusittavaksi,tulee halvemmaksi.
kaikkee hurjaa sitä kerkiää miettiä kun pää on kipee...:x

meijän ukkeli vähän kiukkusena tänään.
eilen oli kyllä mukava päivä,ystävä tuli poikansa kanssa kylään.
kahviteltiin,syötiin pullaa :p sitten kun mies tuli kotiin lähettiin ostamaan meikkejä(lauantaita varten piti ostaa meikkivoidetta ja ripsiväriä)
ja vielä käytettiin pojat leikkipuistossa,tosi mukavaa oli :)
ens viikolle sovittiin että kun tuo minun ukko lähtee työreissulle niin menen pojan kaa heille yöksi.
mut himputti kun poika herää jo 6lta niin ompas noloa jos herättää koko porukan :|

taidan lähtä pikaseen pyörähtämään ulkona,siskon pitäs tulla kohta käväseen.

:wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Ai niin, eilen nyt sitten varmistui Jepen ensi syksyn koulunkäynti. Aloittaa pienryhmässä toisessa koulussa mukautetun opetussuunnitelman mukaan. On ihan ikäisensä tasolla (ja joissain ylikin) mutta lukivalmiudet laahaa perässä. Jospa se paikka olisi nyt oikea ja helpottuis tuo koulunkäynti ja poika saisi niitä onnistumisen ja pärjäämisen tunteita kouluelämässäkin :)
:flower: :hug: :D Hienoa!!
 
tin
äkisti koulutehtävien lomasta;) Hipkukka: Meki ostettiin eilen pyörä pojalle:D Kans 12tuumanen, työntötangolla, käytetty 40e, melkein kuin uusi:D:D ja Tatu HIUKAN onnessaan;) Eli jos te ootte pimeitä niin me kans =) :D
 
No niin, nyt mäkin haluun pojalle jo oman polkupyörän :LOL:

Kattelin samaa kun susakin, mahtaisko tuolla tehä mitään? Kummit on luvannu ostaa ekan polkupyörän, joten pitääkin rueta kattelee sopivaa =)

Muuten ei tänne ihmeitä, yks nukkuu ja mun perse on taas liimattuna tään penkkiin kiinni. Jospa vaikka pyykkiä menisi laittamaan, sitte ruokaakin pitäs ja illalla kokoukseen ja huomenna koulutukseen, viikonloppu mahtaa taas hurahtaa melko äkkiä ohi... synttäritkin on jääny juhlimatta, van mahtaako tuo olla enää tarpeellistakaan niitä juhlia. Ainakaan ukon mielestä ei oo, tekosyy van, että pääsis käymään tuulettumassa :LOL: Oisin ainakin sen tarpeessa, viikon päästä täällä oisi se Vicky Rosti, joten sitäkö pitänee mennä jamittaa, se on mustakin hyvä!

Nyt sitä pyykkiä...ja kahvia :wave:
 
Pikaiseen,

terkut sairastelevalta täältäkin - maanantaista (tai sunnuntaista) ollut ällä olo ja ripulointi.
Ihan vesikamaa ... työmoraalini mukaisetsi olen Imodiumilla topannut ja ollut ma-to töissä, nyt tänään kävin tterv terkalla ja olin poissa...
Ihmeen pitkään kestää - haittaisiko tuo Imodiumin vetäminen ohimenoa...
Viu vielä teveenä - onko Topsun ja Katjannan porukat terveinä ?

Ja se yksi paperiasia hoitui , eilen tuli käräjäoikeudesta päätöskirjelmä...
Siitä jonkinverran yksityisesti, jahka jaksan ...


Myöhemmin muille - nyt sairastavilel jaksua . Ja tyttelille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tin:
äkisti koulutehtävien lomasta;) Hipkukka: Meki ostettiin eilen pyörä pojalle:D Eli jos te ootte pimeitä niin me kans =) :D
Täytyyhän lapsella pelit ja vermeet olla :D Vaikkei ihan vielä ymmärtäisikään niistä mitään. Tuolta Mitäs nyt-puolelta luin ketjua, jossa kyseltiin missä iässä lapset on oppinut polkemaan pyörää suurin osa oppii ilmeisesti siinä 3 vuotiaina, mutta oli siellä muutama joka väitti että 1½v.
Miehelle kyllä jo totesin, että ei kyllä kehdata kertoa ihan kaikille, että pojalla on jo pyörä. Lähipiirissä on samanikäisiä lapsia, kuin meitin poika. Muutenkin poika ollut liikunnallisesti noita lapsia edellä, luulisivat vielä että kerskutaan :ashamed: Jokainenhan omassa tahdissa kuitenkin kehittyy ja oppii.

Mutta olis pitänyt kyllä ajatella ennenkuin pyörä otettiin sisälle |O Miun selkä ei kestä. Koko ajan poika on tuomassa kenkiään laitettavaksi jalkaan ja haluaa 'pyöräilemään' käytävää eestaas. Me ollaan pidetty kevyitä välikausikenkiä jalassa, jottei varpaat vahingossa eksy pinnoihin. Tuo kun taivuttaa välillä jalat taakse päin vasten takapyörää.
 
heipsulivei kaikille :)
pojilla meni oikein hienosti ensimmäinen ilta vuoropäikyssä, kyllä äiti on nyt tyytyväinen!!Olivat molemmat kuulema kun kotonaan :D kyllä tuli sitten hyvä mieli.

Nyt taidan painella nukkumahan, aamulla pojat tosiaan heräs jo 5 jälkeen taas. Josko huomena nukkusivat vähän myöhempään...
 
Lasi punkkua, ja istun koneella kuuntelemassa musiikkia. Mistä tulikin mieleen, että ois kiva kuulla muidenkin lempimusiikkia. Laittakaas kaikki linkki johonkin biisiin mikä uppoo just nyt.

http://www.youtube.com/watch?v=IkKYn6lOxwQ

Hyvää yötä :wave:
 
Keijun ja VO nuo rahajutut |O :headwall: :headwall: . Niin ärsyttävää ja kiukun takuulla pintaan nostavaa, varsinkin tuo Keijun raha juttu, on sen verran merkittävä! Tosin tietty 200e hoitovp rahoissa on myös merkittävä, harmi, ettet VO oo huomannut asiaa.

Keffeli saanut olla ihanan tyytyväinen poikien hoitojutuista ja myös omasta harjoittelusta :) . Toivotaan, että Niinukankin työkuviot selkiää. Minä oon myös siinä onnellisessa asemassa, että useamman työpäivän jälkeen olo on ollut todella tyytyväinen. Ihanaa viihtyä töissä! Tosin varmasti tykkäisin muunlaisistakin jutuista, mutta tuolla on kiva ilmapiiri ja sitä myötä tosi mukava olla ja tehdä töitä :)

Susa, minä en osaa mitään linkkejä laitella ja muutenkin kuuntelen nykyään ihan toooooosi vähän musiikki. Mutta suomalainen poppi uppoo parhaiten, kova Popeda fani oon ollut aikanaan, Suurlähettiläät on hyvä, Neljä Ruusua. Näistä nykyisistä en niin tiedäkään :ashamed: , mutta tuo sun valinta uppos kyllä hyvin B)

Toivotaan, että YO tauti helpottaa jo! Ja muillekin sairastelijoille paranemisia!

Mammoliinosta tosiaan olisi mukava kuulla, samoin Mamma3.

Mites Katjannan viikko on mennyt?

hyvä pyöräkuume täällä :whistle: . Meiltä löytyy sellanen vanha kolmipyöränen menopeli. Vaan enpä tiedä miten tuo sitä vielä käyttäisi.

Niin ja Oliivialle tietysti hienoa reissua!!

Meenpä välillä puuroa sekotteleen :wave:
 
Huomenta. Meillä kaikki muut nukkuu vielä mut Daniel kömpi ylhäältä alas ja miähän heräsin siihen. Eipä sen puoleen kohta ois tullut herättämään minut ettei yksin tarvi olla. Miks hitossa sen pitää herätä äin aikaisin |O

Kipsutin sai yöllä pari huutokohtausta. Heräsi, pomppasi pystyyn ja huusi paniikissa :/ Sitte ooteltiin että neiti rauhoittuu syliin ja käytiin takasin maate.

Paranemisia YO:llekin

Meilläkin on jotain poikien vanhoja kolmipyöriä mut ei taideta vielä esiin ottaa.. Eipä sen puoleen, tuo meijen piha on sen verran epätasainen että ei siinä voi edes harjoitella.

MIä oon ollut vähän hölmistynyt. Ukon sisko oli myynnyt kesämökkisä ja ilmoitti että haluaa ostaa mulle saumurin :eek: Oli kuullut toiselta siskolta että mun saumuri rahat menivät pojan mopoon. Ihmettelin suuresti ja kysyinkin että onko hää mennyt sekaisin mutta kuulemma rahojaan ei täältä mukaan saa ja koko ajan tulee lisää töistä... ja eipä kuulemma hirveästi rahaa mene kun on velaton ja asuu maalla. Ihmeellinen ihminen! :eek: Jotenkin tuntuu kauhealta ottaa vastaan noinkin arvokas laite :ashamed:
 
pyöristä meillä venlalla kaks kappaletta pyöriä :D tollanen 12.5 tuuman ja 16 tuuman nopsa :D tuo nopsa on ollu miun vanhimman tytön perintöpyörä,ollut vaan minun siskon tytöllä tässä välillä,nyt toivat sen tänne..mutta saapi kyllä polkupyörät vielä olla tuolla varastossa :D

tuutilulla eikun oo vaan hyvillää jos saat saumurin,ja jos tollasia ihania sukulaisia on..

venla kukku jo klo 6 ylös.ollaan sitten täällä jo siivottu ja nyt mulla potut kiehumassa et teen pottumuussin valmiiksi,kun pitää kaupungissa lähtee käymään..

sairastelijoille pikasia paranemisia.

ja tuutilulla vielä,hyvä että poika pääsi mukautettuun opetukseen.
 
Huomenta :D

Lauantai on mun aamu nukkua, nyt taas jaksaa, jopa kirjoittaa tänne :D Viikot menee niin sumussa kun tuo likka herää 06.30 ja se on mulle aivan liian aikaista.

Pyöriä kovasti täällä hommaillaan, jossakin näin sellaisen kettinkisen kolmipyörän tarjouksessa 40 euroa ja ajattelin teitä mutta nyt olen unohtanut missä se oli |O Tuutiksella taitaa olla mun pyörä varastossa, pitääpä pistää nokka kohti teidän kotia... :kieh: ;)

Musta tuntuu että Keijun tapauksessa olisin jo soittanut pommiuhkauksia Kelalle tai jotain!! Niiiin raivostuttavaa :headwall: :headwall: V-Olla myös, itsekin joskus mietin että onkohan tullut haettua kaikki mahdolliset tuet, tiedä vaikka voisi jotain vielä saada...

YOdottaja, varmasti se pöpö lähti liikkeelle täällä meillä sunnuntaina. Mulla on siitä asti vatsassa vellonut, ollut ruikulilla ja vihlonut. Ja mintulla myös. Mutta oksentamaan ei olla jouduttu. Tiedä sitten keneltä se lähti mutta samaa varmaan on. Paranemisia sinne :hug:

Tuutis
, meillä vähän sama tilanne :ashamed: Eräs henkilö haluaa antaa meille kovasti rahaa, tai oikestaan maksaa kaikenlaisia meidän menoja. Sanoo myös syyksi sen että meillä on nyt lainat, pienet lapset, tiukkaa ja vähänlaisesti rahaa, hänellä taas tosi vähän menoja ja paljon rahaa. Ja kuulemma haudassa ei niillä voi juhlia. Ihana toisaalta, mutta taas... :/ Kovasti on asiaa pohdittu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Pyöriä kovasti täällä hommaillaan, jossakin näin sellaisen kettinkisen kolmipyörän tarjouksessa 40 euroa ja ajattelin teitä mutta nyt olen unohtanut missä se oli |O Tuutiksella taitaa olla mun pyörä varastossa, pitääpä pistää nokka kohti teidän kotia... :kieh: ;)
Ei nuo ole sellasia mitä siä metsästät :D

Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:

Tuutis
, meillä vähän sama tilanne :ashamed: Eräs henkilö haluaa antaa meille kovasti rahaa, tai oikestaan maksaa kaikenlaisia meidän menoja. Sanoo myös syyksi sen että meillä on nyt lainat, pienet lapset, tiukkaa ja vähänlaisesti rahaa, hänellä taas tosi vähän menoja ja paljon rahaa. Ja kuulemma haudassa ei niillä voi juhlia. Ihana toisaalta, mutta taas... :/ Kovasti on asiaa pohdittu.
Ihana että sellaisia ihmisiä on olemassa... mutta sitte on just se toinen puoli...
:/
 
susa tuos muutama mun musiikki suosikkia :heart:
http://www.youtube.com/watch?v=ZRbv4O65vBo&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=MwtnbgwjXVg
http://www.youtube.com/watch?v=w9KnuJZkBjg
ja tää kappale on sellanen et veikkaan et uppoo aika monelle :D
http://www.youtube.com/watch?v=HsiJLONLtDk&feature=related

mä oon ihan poikki,eilen herättiin 8 ja tehtiin aamu hommat ja mentiin kerhoon,sit kotia,koiran kans ulos ja siivoilua,sit kaverin muuttoo tekee,jouduin kantamaan 4 tunnin ajan tupakka tauon verran tavaroita rappusia ylös,jalat ja kädet on ihan muusina,sit piti uudella asunnolla mun siivota kaikki kaapit jne..kun tää naikkonen on raskaana n.30 viikkoo nii eipä tuo pahemmin mitää voi tehä..mut oisivat voinu vähä paremmin muuton suunnitella,kun juurikaan mitään ei ollu pakattu kun muuttoauto tuli :/
joo,jos nyt menis sumppia juomaan..
 
tää mamma lähti ihan extempore viihteelle,laitoin äipälle txt et ottasko pojan yöks,sit vietiin sinne..joku tunti sit :D ikävä jo hirvee mut kiva päästä taas tanssimaan,josko nyt ois viimenen kerta moneen kuukauteen ;) saa tuo hoitokoira jäädä vahtii tänne :D ja jos kaikki menee kuten on suunniteltu,loppukesästä meille muuttaa pieni ja kurttuinen bullmastiffin uros pentu :heart:
 
Olikos dogtorilla hauska ilta ja yö? :whistle:

Tänne ei mitään ihmeellsitä. Kipsu nukkuu vielä ja kaikki muut kukkuu... Sai taas yöllä jonkun ihme huutohepulin :eek: Rääkyi siis ihan oikeestaan RÄÄKYI (ei itkua) 5-10min. Vaikka tuolle puhui niin ei ihan kuin ois kuullut ollenkaan. Sitte yhtäkkiä nukahti syliin.... MIkähän hitto sekin oli :eek:
 
meillä herättiin kesäaikaan klo 6.45 |O ihme mukula tuo on,siis ei voi edes sunnuntaina nukkuu pikkusen pitempään.

nyt riehuu tossa hikipäässä,huutaa ja mölisee,tuo huutaminen ja mölinä on nyt uutta.
koko ajan äänessä,välillä on komennettava et olis hiljempaa :eek:

ruoka uunissa,ja silitys urakka takana :eek: siis miten noita silitettäviä lakanoita kertyykin aina niin paljon..

mutta nyt jotain tekemään..
 
tuutsikka: meillä noita vastaavia paniikkikiljuntaitkukohtauksia tuli jossain vaiheessa enemmältikkin; siis öisin; mut nyt se on onneksi jäänyt; paitsi että toissayönä taas kerran :/ ....tosiaan ipana on kuin olisi unessa;ei kuule ei näe mitään,huutaa vaan :eek: ! nyt auttoi kun laitoin tulemaan boxilta kotikadun,tunnarin kuullessaan rauhottui pikkuhiljaa. on tuo kotikatu iskän ohjelma ja taitaa poikakin aina kammeta telkun ääreen kun kuulee tutun tunnarin ;) ....

jaah,tänne ei uutta...ainokainen vapaapäivä ja ei tietoakaan että saisi edes hetken omaa aikaa :(
 
helou..täällä ei oo krapulaa vaikka taisin yhden taas liikaa ottaakkin :LOL: sänky pyöri siihen tahtiin että hyvä ku pysyin peiton alla :LOL: ihanaa oli ku mun yks ystävä oli siellä.meinasin soittaa sille että lähtiskö mukaan mut arvelin et ei se täällä päin oo,ja hää oli kans miettiny et soittaa mulle mut oli arvellu et en mä lähe :D sittenpä siellä tavattiinki!
yöllisistä huudoista meillä niitä tulee jos päivä poikkeaa jotenkin,esimerkiksi liian lyhyet päiväunet,lääkäri tai vastaava..noin tunti yöunille menon jälkeen herää hysteerisenä huutamaan,just silleen et ei taida olla ees hereillä kun huutaa vaan,maksimissaan tunnin huutaa ja sit nukahtaa..nyt ei oo onneks pitkilleen tullu tuota..

tässä oottelen millon äippä laittaa viestin et voin hakee pojun,ovat ulkonanyt niin pääseekin suoraan päikkäreille,nukahtaa varmaan jo autoon..illalla oli huudellut kuulema suloisesti äitiä ja isiä :heart:
 
Yöllisistä huudoista..Peetuhan niitä harrastaa, edelleenkin. Neuvolassa juurikin kauhukohtauksiksi niitä sanoivat, tuossa yks keskustelu aiheesta http://www.helistin.fi/keskustelu/viewtopic.php?t=21900

Miks ei mulle kukaan tarjoudu maksamaan menoja tai ostamaan jotain... :whistle: mä ottasin ihan ilomielin vastaan ;) toki ymmärrän senkin että täytyy miettiä miten siihen suhtautuu mutta tässä tilanteessa mä en laittais vastaan.
voisin kyllä lähteä jonnekkin reissuun tai vois vaikka joku maksaa että mä saisin lastenhoitajan kotiin :kieh: täälä olis Pessi ripulissa :kieh: viime yönä oli oksentanu sängyssään, ja mä en oo kuullut mitään :eek: oon siis yleensä herkkä uninen,ei tarvi kun vähän itkeä jomman kumman mutta nyt en oo heränny. Oletan siis että Pessi ei oo ees itkeny vaikka sängyssä oli ihan reilusti oksua...ei Peetukaan ollu mitään kuullu. Ihan on ollu muuten touhukas ja pirtee poika,maha vaan ihan vedellä... saa nähdä saanko huomiseks iltavuoron ajaks hoitajaa... :/
jaa,kai mä meen pöyhiin noita hemmetin kukka ruukkuja, jos tää sairastelun mukana tuoma vitutus loppuis vaikka
 

Yhteistyössä