LOKAKUUN 2007 TAAPEROT, maaliskuussa

Joo miekään en halua että fb:ssä puhutaan palstasta...tänne kun kirjoitan aina välillä semmoistakin mitä en muiden halua nähdä tai kuulla.

Mie oon ihan puhki.Oon vaan tooosi ahistunu ja väsyny.Stressaa pirusti nyt koulu, työt jne. Nyt teen tämän loppuviikon työharjottelussa sijaisuutta.Hurjaa kun en vielä lasta edes tunne ja pitäisi kuitenkin tuntea vammaisuuden takia. :eek: Tänään yhtä lapsista vessatin niin eiköhän miun silmä sekunniksi välttäny niin hän oli juomassa wc harja telineestä kaikki paskanesteet :x :x Tyhjähän se oli kun ehdin pois ottaa kädestä.Hampaiden välit paskapaperia täynnä :x :x Kyllä siinä rupes itteänikin kakotuttamaan.Hyi hemmetti, pelkkä ajatuskin.

Huomenna ois pitkä päivä tiedossa taas, samoiten perjantaina. Huomenna työharjottelussa (sijaisuutta) 7.30- 14.30 siitä koulunpenkille 14.30-18.yöllä sitten töihin 2.30 ja siitä suoraan työharjotteluun 8-16 :/ Antaisko joku miule jostain energiaa??

Ellalla joku hyvä kausi menossa. Hoidossa kuulemma ku itse aurinko ja kotona myös..ei ole paljoa ylimääräistä kiukutellut.Ihanaa :heart:

Hipkukalle paljon tarrasukkia matkaan :hug:
 
Vipille tsemppiä ja jaksamista ja hyi :x hitto tuo yks juttu :x ...

Mun täytyy tutkailla kans joskus tuota Milekon tekemää listaa, kun en ihan kaikkia taida fb tunnistaa.

Hipkukalle ihan hurjan paljon nyt onnea matkaan, jos ei tuplasti, niin ainakin yhden verran!!! :heart: :hug:

Ja vielä tuosta fb täällä sen verran, että minä kanssa toivoisin, että siellä ei mainita tästä palstasta mitään. Silmiini osunut jo pari mainintaa Lokakuisista 07 tms. Helposti tietysti vahingossa rykäsee, mutta toivoisin tarkkaavaisuutta. Jotenkin en vaan haluisi yhdistyä, tiedä sitten miksi.

Ihan hetki sitten kirjoitin, miten meillä illalla nukutan niin, että olen vieressä lukemassa. Nyt kun mies on ollut illat töissä, kokeilin taas toista taktiikkaa ja näytti purevan. Laitan typyn tavalliseen tapaan sänkyyn, lähden itse pois, mutta jätän sen lukuvaloni päälle ja oven myös auki. Neiti saattaa nousta ylös ja katsoa hetken aulaan päin, missä me muut touhutaan iltapesuja, mutta nopsasti on sitten sinne sammunutkin. Ihanan helposti ja kai tuo tuntuu sitten turvalliselta. Tavallaan jätetään yksin, mutta ei kumminkaan totaalisesti :) .

Että mä muuten kaipaan nykyään kaikkialle muuallekin näitä kaksplussan hymiöitä...

Ja oikein muuten ihmetyttää, miten mukavia ja rauhallisia iltoja meillä on ollut tyttöjen kanssa, kun isukki on töissä :ashamed: . Kamalaa, kun tuntuu, että voishan se mennä vaikka aina näin.
 
Moikka! Nyt mulle selvis, kun ihmettelin Facebookissa ystäväryntäystä :D Harmi vaan kun ei kaikkia tunnista :/ Tuutilullan heti tunsin :D ja ne tietty ketkä mulla siellä jo oli.

Mulla elämän vaan täytyy jatkua, käväisin pikaiset kuulumiset kirjoittamassa tuonne toisaalle. Tänne en viitsi jos vaikka joku lukee.. Kyllähän tämä semmoinen shokki on, kuin joku olisi kuollut... se ihminen on kuollut jonka tunsin, sitä ei enää ole.
 
Voi Kipsua, mikäs valvottaa??

Mä sitten sain eilen kuulla (ja tänään luin tarkasti) että olisin sittenkin (kai) oikeutettu KAUPUNKILISÄÄN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Miettikää, elokuusta asti 200 euroo jääny sit saamatta OMAN TYHMYYDEN takia :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
Nyt on kiire hakee sitä, että saan heti ens kuusta sitä. Tosin verokortti pitää jostain hakee matkaan mukaan, kun on kaupungilla..
Jos se saan, niin helpottaa kummasti elämistä...

Mulla on nyt paljon fb:ssä täältä kamuja,että laittaa vaiks postia sielä, jotta kuka on kuka...
Milekon, Piitulin, Tuutiksen, Lilla-Stinan uusista tiedän...
Noloo, kun ei tiedä kuka on kysessä, vaikka täällä tunteekin :ashamed:

Meille tulee vieraita tänään heti aamusta, joten pikasiivousta ja leipomista heti aamutuimaan. Onneks on aamuvirkut pojat!
 
V-O en tiijä mikä tuon persusta kaivelee |O On kyllä ihan räkänen ja yskänen. Mutta v.lopun jälkeen on muutenkin ollut ilmassa äidin vahtimista ja kyttäämistä... Sitä se tekee (nähtävästi) kun äiti kerrankin päättää jonnekin lähteä :whistle: :headwall:

Jos ens yö menee samoin niin pitää viedä lääkäriin varmistamaan nuo korvat.. Mut pikkasen väsyttää tuo parin tunnin valvominen... Loppujen lopuksi iskin pimun matkasänkyyn olkkarin sohvan viereen ja kävin ite sohvalle nukkuu..
 
Huomenta!!

Huh, kiva yrittää tehä töitä flunssassa, alas kun vähänkin vilkasee vuotaa nenä kun niagara, kurkku huutaa hoosiannaa ja pää samoten, no onneks enään pari päivää, sit on viikonloppu.
Juhon vien illalla yksityiselle, varasin eilen ajan, saa kuunnella keuhkot ja kattella muutenkin, kuumetta ei sällillä enään ole, vähän lämpöä välillä, mutta yskä on jotain ihan käsittämätöntä. Isäntäkin lapsenvahtina 40 asteen kuumeessa :whistle: no sielähän parantelevat itteensä, sanoi jaksavansa niin olen sitten uskonut, hyvin niillä oli eilenkin kotona mennyt.

Oli niin omanapanen soperrus, mutta sainpahan purkaa. =)
 
tuutis: no varmasti väsyttää :hug:

pupun poppoolle paranemisia!

oliivian porukalle oikein rattoisaa lomaa!

v-o: muistatko minut kun kirjotin postiluukun kautta?:)
voi samperi,200 ekua menny sivusuun,eikö niitä sais takautuvasti?
no toivottovasti kerkeette saada sen enskuulle!

pikasiivous mullakin eessä,en aio muuta ku imuroida ja mopata suitsaitsukkelaan.
illalla vois tuulettaa petivaatteet.
meinaa vähän kurkussa tuntua ikävältä,toivottovasti ei nyt mikään pöpö jyrää päälle kun pääsis lauantaina liikkelle..

jaahas,pikku-mies kaipailee


:wave:
 
Meillä on poika flussassa. Öisin köhii itsensä hereille ja ilmeisesti kurkku on kipeä. Sen verran on kuitenkin pirteä, etten ole kuumetta onnistunut mittaamaan.

Eilen mies ja poika katseli yhdessä telkasta Mr. Pean -ohjelmaa (vai miten kirjoitetaan). Ilmeisesti poika on perinyt isänsä huumorintajun, koska molemmat nauroi samoissa kohdissa :D Mie en ole edes ajatellut, että tuo voisi tuollaista huumoria ymmärtää.

Eilen poika yllätti. Mie olen jokin aika sitten kokeillut osaako tuo koota palikoista tornin ja silloin ei onnistunut. Eilen poika leikki lattialla autoillaan ja parilla palikalla ja jossain vaiheessa tajusin, että palikoista oli tehty torni :whistle: Kai se sitten on sellainen taito, jonka lapsi oppii itsekseen omalla ajallaan.
 
mulla oliki se fb kaveri kotiäiti-1980? tai sinne päin..eikä äitivaan :ashamed: hyvä on muisti mullaki :D
ja mulle sopii ettei tästä paikasta puhuta siellä,vaikka mä oon joskus siellä saattanu jotain mainitakkin,koitan pitää suuni supummassa :D

päähän sattuu ja pitäs siivotakkin,plaah..tänään on vissiin sellanen ei jaksa päivä..
ihana on tuo koissu mikä meillä on hoidossa :heart: yöllä kuuluu vaan hirmunen kuorsaus kun herra nukkuu,ja päivät onkin sitten aina sylissä..ja poika on aivan rakastunut tuohon pappaan,koko ajan halailee,käy antaa pusuja ja silittelee..
tyttelille yhä edelleen vaan sitä tylsää jaksua :hug: mutta kun on niin vaikee löytää tähän tilanteeseen sopivia sanoja!
tuutille tai oikeestaan kiialle unihiekkaa täältä iso kassillinen :wave:
V-O toivottavasti saisit sitä lisää,ja vieläpä takautuvasti..tuokin summa on paljon kuukaudessa lisää rahaa,vaikka se joillekkin on vaan pikkusumma..voi kun mekin saatais!

anoppi soitti eilen että antasinko sille keittiön ja olkkarin verhot,ja muitakin jos joutaa..ja et se maksaa sit mulle uudet verhot jos tilaan,kun ei ite osaa silleen etsiä niitä..tilasin sitten eilen olkkariin marimekon mustapippurit turkoosina,ja keittiöön sellaset 160cm pitkät paneeliverhot,harmaat joissa on sellasia oksia ja vaaleenpunasia pampuloita,ja niiden kanssa vaaleenpunaset paneelit tuota 160cm..
omaan laskuun tilasin olkkariin 2 133cm halkaisijaltaan olevaa pyöreää mattoa,ruskee ja turkoosi,sekä käytävään maton,ja keittiöön vaaleanpunaisen maton :p ja uudelle sohvalle muutama turkoosi tyyny..
meillä on nyt keittiössä värinä beige,ja sinne siis uudeksi väriksi tulee tuo harmaa/vaaleanpunainen.
olkkarissa on nyt lime/ruskee ja tulee uudeksi väriksi turkoosi/ruskee..ootellaan vaan sitä uutta sohvaa,niin saa alkaa laitella uusia värejä..
makkarissa on tummanpunaista sävyä,mut pitäs sinnekki joku uusi sävy keksiä,tai ainakin tuon punaisen rinnalle..ihana ois makkarin oveen laittaa sellanen tilanjakaja verho,mutta ei taitais kauaa pysyä kun poika kävis repimässä alas sen :headwall: ja mun ruohosipuli ja persiljakin on alkanu jo kasvaa hienosti :D
 
Keiju07
Siis nyt mä oon niin raivoissani.... Luulin jo, ja näin jo runsaasti vaivaakin hakemusten tekemiseksi jne, että saisin nyt vihdoin tässä tokassa raskaudessa kunnon äitiyspäivärahan. Apurahansaajathan otettiin vuoden alusta mukaan eläke yms. muihin sosiaaliturvasysteemeihin ja olin ihan innoissani, että nyt saan sitten saamieni apurahojen mukaan äippärahan. Postitin apurahansaajan vakuutushakemukset ja kelan hakemuksen jne. Tänään soittavat, vaikka olen siis asiasta jo aiemmin keskustellut, että "tässä on muuten sellainen siirtymäsäännös, että alkaa vaikuttaa vasta äitiysrahoihin, joiden alkamispäivämäärä on aikaisintaan 1.7." Jep jep. Eli vaikka uusi järjestelmä alkoi 1.1.2009 ja minä täytän kaikki kriteerit, niin koska joku idiootti on keksinyt tällaisen siirtymäsovelluksen, niin mäpä en saakaan työtulojeni perusteella äippärahaa, kun loma alkaa jo 1.5. Kiehun kiukusta! Miksi mä olen aina väliinputoaja!!!!!!!! Nyt menee taas lähes minimiäippärahalla, viime kertaisen mukaan kun se lasketaan, kun ei mulla ole ollut apurahojen lisäksi muita tuloja tässä välillä. Kirjoitan tästä kyllä jonkin mielipidekirjoituksen, jos vaan saan aikaiseksi... huoh... ja nyt saan sitten varmasti Kelan kanssa selvitellä sotkua, kun hakemuksessa on "vääriä" tietoja ja hakemuksen jättämisen päivämääräkin on jo umpeutunut, joten uutta ei kai voi postittaa tilalle. :headwall: :headwall: |O |O :headwall: :headwall:

Ois tehnyt mieli ruveta itkemään, kun tuon puhelun sain. Niin olen pedannut tulevaa vuotta ja tekemisiä sille, että saan kunnon äitiysrahan. Nyt sitten taas kitkutellaan... saa siis mies jäädä ihan vissisti vanhempainvapaalle ja mä palaan töihin, koska sen palkalla saa paljon paremman vanhempainrahan ja mun taas kannattaa nostaa apurahaa. Onhan mulla noita säästöjä, mutta kun olin jo mielessäni korvamerkinnyt ne ihan muuhun. Nyt taas tietää, että ne palaa alta aikayksikön ihan arkeen. :kieh: |O :( :snotty:
 
Keiju KELA on... Mie hain kanssa silloin aikoinaan puolenvuoden tulojen mukaan. Kun siten olis ollu parempi raha tiedossa. Ja mitä toteaa KELA |O Koska työhistoriani on parilta viimevuodelta pätkätöitä (mitäs muuta voi odottaa puutarha-alalta kuin kausitöitä ) niin puolen vuoden tuloja ei huomioida. Vaikka työ olisikin jatkunutkin yli 6kk ilman äitiyslomalle jäämistä, ei näitä tuloja huomioitu, koska kyseessä ei ollut pitkäaikainen (vaikituinen) työ. Koska oli odotettavissa, että joka tapauksessa olisin seuraavankin talven työtön, ei ollut perusteita laske äitiyspäivärahaa viimesimpien tulojen perusteella.
Eli ilmeisesti vain vakituisessa työssä oleva voi pyytää laskemaan puolenvuoden tulojen mukaan :headwall: Pätkätyöläinen saa vain hakata päätään seinään.

Ollankohan me muuten vähän pöljiä miehn kanssa :ashamed: Me suunnitellaan tuolle pojalle pyörän ostamista. Hää on niin kamalan kiinnostunut pyöristä, aina hiplailemassa ja tutkimassa. Kerran erehdyin nostamaan 12 tuumasen kyytiin ja hetken työnsin siinä ja arvakkaa onnistuuko nykyään lastenpyörien ohitus ilman vaatimuksia :snotty: Ollaan nyt kateltu jos jostain löytyisi kolmipyöräinen ketjuvedolla. Siis sellainen, jossa ajoasento on oikea. Ei sellaisia joissa polkimet on eturenkaassa.
Sen näkee sitten kesällä oppiiko oikeasti polkemaan...
 
Keiju07
Hipkukka, on toi kyllä kummallista... jos 6 kk töissä, niin mun mielestä on töissä eikä pätkätöissä... kyllä sorretaan.

Pyöristä: googlaapa Nopsa trike. 10 tuumainen ja ketjuvetoinen. Oisko tuo hyvä teille? Mä kanssa vähän arvuuttelen, että meniskö meillä pyörä kesällä vai onko hukkainvestointi. Mitäs mieltä muut konkarit on?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Ollankohan me muuten vähän pöljiä miehn kanssa :ashamed: Me suunnitellaan tuolle pojalle pyörän ostamista. Hää on niin kamalan kiinnostunut pyöristä, aina hiplailemassa ja tutkimassa. Kerran erehdyin nostamaan 12 tuumasen kyytiin ja hetken työnsin siinä ja arvakkaa onnistuuko nykyään lastenpyörien ohitus ilman vaatimuksia :snotty: Ollaan nyt kateltu jos jostain löytyisi kolmipyöräinen ketjuvedolla. Siis sellainen, jossa ajoasento on oikea. Ei sellaisia joissa polkimet on eturenkaassa.
Sen näkee sitten kesällä oppiiko oikeasti polkemaan...
Anni oppi polkemaan pyörällä 3 vuotiaana, joten jos meillä olisi vain Anni, sanoisin että pöljiä olette ;) Mutta! Minttu on ihan traktori, mopo (popo), auto ja pyöräfani! Annin pyörällä "pyöräillään" harva se päivä ja ehdottomasti meinaan hommata tuolle pyörän ens kesäksi. Haaveena on sellainen vanha, millä itsekin ajettu lapsena, isoilla renkailla... pitää kirppiksiltä katsella.

Tuohon poljinasentoon en näe mitään haittaa onko etupyörissä vai keskellä, kyllä ne oppii mun mielestä polkemaan vaikka ensin oppisikin edestä.
 
Pyöristä Onko kellään kokemusta Hobby hallin kolmepyöräisestä? En löytänyt nettikaupasta, mutta mainoksessa näytti sellaiselta, että soveltuu melko pienellekkin. Ei tarvitse osata polkeakkaan, kun aikuinen voi ohjata. Polkimien tilalla voi käyttää jalkatappeja (polkimet edessä). Siinä oli myös irrotettava turvakaari ja vyöt.
 
terve.
Ihanaa, iltavuoro huomena saa nukkua pikkasen pidempään (ainakin toivottavasti). Hiukan aamulla alkaa tekemään tiukkaa kun oon nyt toista viikkoa heränny 5:ltä, no viikonloppuna jopa 6:lta... mutta päivästä kyllä sitten selviää ihan hyvin kunhan pääsee ylös. Ja mä oon tykänny tuosta työstä ihan älyttömästi. Aiemmin on ollu koko ajan päidepuoli tooosi paljon voitolla, nyt alkaa mielenterveyspuoli raivaamaan ittensä samalle tasolle. Syksyn harjottelu kyllä ratkasee sitten. Olisin kyllä valmis jäämään tuonne töihin vaikka heti :) onneks en kuitenkaan oo jäämässä.... :D
Kesätyötkin on alkanu vähän himottaan..mutta enköhän mä kotona kumminkin oo.

:hug: sairastelijoille ja muutenkin halia tarvitseville. FB:stä...mä oon kanssa aika pihalla kuka on kuka... :ashamed:
 
huomenia!

venla keikku jo puol 6 ylhäällä,hoitoon ei tarttes mennä ku vasta puol 9.onneks on tossa naapurissa,ettei tartte ku puku laittaa päälle ja menoksi.

dogtor on sisustanut kotia,myö saatiin siskon vanha sohva,tosi hyvä kuntonen,ja siisti..tilasin muutaman pyöreen maton jotexilta,eteiseen ja olkkariin. :D ne tulikoin jo,nyt vaan pitäs kunnolla siiivota.

onneks on jo perjantai,jotenkin väsyttää,ja kun hoidossakin on kamala hulina..
taas olen miettinyt että onko tuo lastenhoito nyt sittenkään miun hommaa..oon ruvennu kattelemaan työkkärin sivuilta josko jossain olis sopivaa hommaa..ja eihän miulla ole kun tuo sopimus toukokuun loppuun..ja jatkosta ei mitään haisua..oikeastaan ärsyttää kun ei pomosta saa mitään irti..ja jos nyt nuo hommat loppuukin toukokuun lopussa niin,paha sitten enää on saada kesäksi töitä...

ja kun miehelläkin on lomautusvarotus,tai tietää että 3kk joutuu lomautetuksi,mutta ei tiedä ajankohtaa,eikä sitä että miten ja minkalaisissa pätkissä tuo lomautus olisi.

ärsyttää vaan tää tilanne...

neitille ei mitään uutta,hää on niin minä itte,kamalat pultit ottaa jos ei saa ite tehä :eek: tekispä sitten 15 vuotisenakin :D
 

Yhteistyössä