LOKAKUUN 2007 TAAPEROT

Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
Meillä Eemi on lauantaina 1v ja 1kk, ja viime yö olo elämänäs eka jonka nukkui kokonaan , klo 1930-05 ja siitä otti pullon maitoa ja jatkoi unia klo 07 asti.

Olen siis nukkunut viime yönä ekaa kertaa täydet yöunet Eemin syntymän jälkeen:)
Onnea hyvin nukutusta yöstä!!

:hug: toivottavasti kunnon yöt jatkuu!!
 
Pahoittelen jo valmiiks jos tulee ankeeta tekstiä, mutta perkule sentään. Äh, hypätkää hyvällä omallatunnolla ohi... :D

Mutta siis... mun piti :attn: piti, palata tammikuussa töihin, homma ok, hoitopaikkahakemus vetämässä jne.. Tänään sain soiton :/ ei kunnallisella puolella ole tilaa, voitaisiinko alkuun ottaa yksityiseltä. Juu en tykkää ideasta, syystä että haluan hoitopaikan jossa Juho sitten pysyy, eikä tarvi vaihdella ees taas. Haluan kunnalliseen, kun ovat valvonnan alla toisin kun yksityiset. Täällä on esim yksi yksityinen vähän törttöilly (on muuten "entinen sukulainen" eli suvussa naimakauppojen kautta, mutta jo eronnut tuo ihminen) niin siis, oli kesken työpäivänsä lähtenyt ajamaan taksia, teki siis iltahommana taksin hommaa, oli lapset sinne jättänyt keskenään ja akka paineli ajamaan. Eikä vielä mitään, menetti taksilupansa, mutta lapsia on edelleen hoidossa, ne jotka sinne on lapsensa uskaltanut jättää.
No kunnalla olis maaliskuussa mahdollisesti tarjota hoitoa tästä kohtuullisen läheltä.
Eli mietintään meni että mitä teen, no näppäränä tyttönä otin yhteyttä työkaveriini, että mikä tilanne töissä, juupa juu, viime viikon perjantaina on annettu lomautusvarotus |O :headwall: :headwall: ja siitä koska se päättyy ei ole tietoa, kestää ainakin siihen asti kunnes tulos taas paranee. Eli ei kannata hankkia hoitoa jossa juho ehtii hetken olla kunnes äippä eli minä jään lomautetuksi, taas poika pois hoidosta ja sitten pitäis taas ettiä hoito kun pääsis takas töihin :/ no hoitovapaa siis jatkuu, huomenna kun sitten ilmotan siitä vielä pomolle (juu vähän myöhään, mutta eiköhän tuo sen hyväksy kun on lomautusvarotus)
Aaaaaaaaa mun pää savuaa, ymmärsiköhän tästä kukaan mitään :whistle:
Mutta p*rkele sentään |O taas meni tuokin homma niin v*tuiksi kun pysty |O
No mielellään mä juhon kanssa kotiin jään. Katsotaan nyt sitten taas maaliskuulle asti, että mikä tilanne töissä sitten.
Kissakin oli oksentanut sohvalle ja nokkamukista on nokka hajalla ja akkojen vaivatkin vaivaa ja kämppäkin on kun hurrikaanin jäljiltä ja ukko toi väärää leipää kaupasta ja |O |O |O |O

Juu anteeksi, huono päivä, tekevälle sattuu :/
 
Huomenta,

Ekaa kertaa mä taidan olla täällä ensimmäisenä :D

Pupulle
halaus, veemäiseltä kuulostaa tuo tilanne :hug:

Nyt tarvitsisin vähän mielipiteitä. Hilma valvoi pitkästä aikaa lähes koko yön, nukkui välillä ja heräsi itkien. Panadolia annoin, vaikutus nolla. Eilen aamulla suusta löytyi puhjennut alaposkihammas, tänään neljäs etuhammas ja osittain puhjennut toinen alaposkihammas. Rytinällä siis tulevat. Eilen iltapäivällä alkoi kuitenkin neidin nenä valua, aivastelee ja yskii vähän - kuumetta ei ole yhtään. Voikohan noi oireet liittyä nyt hampaisiin vai onko flunssaa..? Lähinnä mietin sitä, että mikä riski on, että Hilmalla olisi korvissakin nyt jotain?Tänään pääsisi vielä helpolla lääkärille, huomenna pitää sitten jonotella päivystyksessä. Turhaan en kuitenkaan haluaisi mennä...

Vaikeasti selotettu, toivottavasti tajusitte :)

Ja ihkuja kuvia oli tyttelillä ja dogtorilla
 
Huomenta :)

Oliivia en itse veisi vielä lääkäriin, korvatulehdus tulee meillä ainakin vasta monien päivien jälkeen siitä kun flunssa alkaa. Odottelisin ja veisin viikonloppuna jos siltä tuntuu (onko teillä yksityistä, sinne pääsee täällä ainakin nopsaan, tosin maksaa vähän enemmän).
 
Topsy - kiitos, vahvistit omia ajatuksiani. Yksityisiä täältä löytyy, mutta niillä on viikonloppuisin aika olemattomat aukioloajat... vakuutus kyllä löytyisi, että sen puolesta voisi sinnekin mennä.

Ehkäpä tää nyt sitten vaan johtuu noista hampaista. Mä oon tänään vaihtanut bodyakin jo kaksi kertaa, ihan hirveästi kuolaa neiti - ei edes vauvana kuollannut tolla tavalla :)
 
Oliivia meillä kun vasta Eemil oli flunssassa, samana päivänä kun alkoi nenä vuotamaan alkoi myös korvakipu! Että sekin ihan tapauskohtaista. Itse sinä lapsen tunnet ja jos jotain mielestäsi poikkeavaa ja olet huolissasi, voi mielestäni käyttää lääkärissä. Ainakin on huoli sen suhteen poissa sitten. Ja meillä Eemil kun oli hereillä oli aika lailla ok, mutta nukkuminen oli ihan mitä ei ennen ollut ollut. Ja lopulta sitten sen päivän iltana kun nuha alkoi itki ihan kauheesti jo hereillä ollessaankin jonkin aikaa ja taas kun ei mitään. Siis nukkui edellisen yönkin silloin huonosti, vähän väliä heräillen. Ja tulehdushan siellä oli!

Ja nukkuessa se painekkin monesti korvaan käy kipeää, jos tulehdus.

 
Niin ja sitten meillä tuli ripuli antibiootista mitä syötiin. Ok, pientä löysyyttähän saattaa tullakkin ja annoin maitohappobakteeriakin ihan rinnalla koko ajan. Ei mitään vaikutusta, tunnin välein jopa puolenkin väliin sai vaihtaa vaippaa! Ja soitin tk hon siitä, että että mitä tehdään. Kuulema oli 3 päivää jo ollut kuuri, riittää. Lopetetaan kuuri, ei enää uutta! Pari päivää ja taas alkoi nukkua huonosti :kieh: Päätin että mennään yksityiselle joka heti sanoi, että ei missään nimessä olis pitänyt lopettaa, vaihtaa vaan lääke |O Taas sai nähdä nuo huippu tietävät tk lääkärit :kieh:

Eemil sai sitten uuden kuurin ja ripulointikin loppui. Ainakaan Amorion ja Kefeksin aiheuttaa ripulia Eemilille, että tietääpä seuraavalla kerralla jos kuuria pitää joskus saada. Toivottavasti tuo meidän korva tulehdus nyt loppu. Parin viikon päästä kontrolli, silloinkin ajattelin yksityiselle mennä.
 
morning!
pikkumies vielä nukkuu,ite nousin äsken! syy siihen on karmee 1,5tunnin mittainen huutomaratoni aamuyöstä! huh! mutta olin tiukkana enkä antanu maitoo,pakko opetella kokonaan yösyötöistä pois kun työelämäkin kutsuu :| !
jaahas hää heräsi :wave:
ps=ompas paska keli!
 
Miedän tyttö ei suostu syömään!!!!
Mitä mä teen????hermot menee ja itken täällä vaan :'(

Ei suostunut syömään illalla puuroa,maidon joi.Nyt aamulla ei suostunut syömään puuroa,jugurtin sentään söi.

En tiedä ..olisiko hampaita sitten tulossa.Pari lusikallista ottaa mutta sitten alkaa raivoominen.Itse ei suostu syömään jos lusikan annan.

Auttakaa joku
 
älä hätäile shenda :hug: !
menette nyt vaikka pelkän maidon turvin,tarjoa syötävää ruoka-aikana,jos ei uppoo niin ei uppoo! kyllä se jossain vaiheessa nälkä tulee. meillä oltiin syömälakossa hampaiden takia,eikä ihme; ien oli ihan riekaleina puhkeavan hampaan kohdalta :( . ei ihme ettei ruoka maistunu! pieni määrä kylmää hed.sosetta kelpasi ja maito.
ja siis edelleenkin pitää olla leluarsenaali pöydällä jos meinaa saada ruokaa alas,tai kiinnostava tv-ohjelma :saint: !
tsemiä teille ruokailuun :hug:
 
Hei,

Aamulla käytiin viimeistä kertaa Perhekahvilassa :'( Anni niin kovasti sinne halusi että oli ihan pakko mennä, vaikka myöhässä tietenkin vasta ehdittiin sinne.

Yodottaja; minusta se on hyvä merkki jos lapsi lähtee mukaan muiden leikkeihin tai on kiinnostunut tutkimaan paikkoja jne..Kiva kuulla että Viullakin menee luontevasti homma. =) Tuntuisi itsestä kyllä huomattavasti ikävävämmältä jos lapsi tarrautuisi jalkoihin eikä menisi omaehtoisesti muiden mukaan.

Topsy; onko teillä seurakunnan päiväkerhoja, siis sellaisia mihin isomman voi jättää muutamaksi tunniksi yksin? Sellainenkin on minusta ihan kiva vaihtoehto jos ei heti saa päiväkotipaikkaa. Hyvä kuitenkin jos kevääksi lupailivat Annille paikan. Meilläkin alkaa täällä Kiimingissä olla aika tupella tuo päiväkoti maailma. Näyttää olevan vähän joka Oulun ympäristö kunnankin ongelma.

Pupu; mulla on ihan samat syyt miksi en halua yksityiselle hoitoon lapsiani. Paremman valvonnan alla on kunnallinen hoito, minunkin mielestäni. Mutta varmaan ovat aika pieni osa ketkä eivät työtään hoida tunnollisesti, suurin osa varmasti ihan hvyiä. Olen kuullut myös paljon hyvääkin palautetta yksityisistä, mutta tosiaan sitten on se paikan pysyvyys toinen kynnys kysymys.

Minä yritän täällä pakata ja molemmat lapset kitisee minkä kerkeää. |O Ukko siinä sivussa naputtaa myös |O

Hirvittää mikä olotila se on maanantaina aloittaa työt, nyt kun olen lähdössä Rukalle rellestämään koko viikonlopuksi :D Toivottavasti nyt edes täydet yöt koituu jonkun sortin levoksi. :D Tai sitten menen tappiin asti bile maailmassa ja univelka sen kun lisääntyy. :saint:

Mutta hellurei ja hauskaa viikonloppua :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja milla-maria:
Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
Meillä Eemi on lauantaina 1v ja 1kk, ja viime yö olo elämänäs eka jonka nukkui kokonaan , klo 1930-05 ja siitä otti pullon maitoa ja jatkoi unia klo 07 asti.

Olen siis nukkunut viime yönä ekaa kertaa täydet yöunet Eemin syntymän jälkeen:)
Onnea hyvin nukutusta yöstä!!

:hug: toivottavasti kunnon yöt jatkuu!!

Ei jatkunut ei.. :headwall:
 
Huhuuuuuuu :wave:

Täällä on hiljasta kun huopatossutehtaalla :eek: joko kaikki on sanottavansa sanonut :eek:
Mä tässä oottelen naapurin soittoa, vietetään pieni hetki tyttöjen iltaa, saap isännät olla vahtivuorossa senkin lyhykäisen hetken.
 
Minä ompelin just 4 kpl lorupusseja, kaksi on jo myyty :whistle:
Lisäksi sain tehtyä yhden punaisen aika makean jouluisen kaitaliinan myyntiin... nyt aloitan vielä äkkiä tekemään ruokalappua, jouluista. Ajattelin tehdä Eemelille jouluksi yhden, mutta kankaasta tulee ainakin 4 sen lisäksi, joten teen vissiin muutaman myyntiinkin sitten... Katotaan nyt mitä kaikkea ehdin tehdä... Huomen aamulla paukautan tonne Billnäsiin myymään taas...
 
Onpas täällä näemmä hiljainen perjantai-ilta...

Leloup, helou, kuka sitten oletkin?

Katjannalla on kyllä melkoinen lopetus kotiäitiydelle :D . Pidähän hauskaa Rukalla!! Taisit jo lähteäkin :D . Saapa nähdä miten Katjannakin sitten ehtii koneelle, kun työt alkaa. Toivottavasti ehdit!

Pupulla nyt kökkö-juttu siellä työ- ja hoitopaikka rintamalla. Ehkä vaan on tarkotus, että saat olla vielä kotona :whistle: .

Harmi, ettei Dirlittanin unet jatkuneet. No, toivotaan parasta taas ensi yönä :saint: .

Olis kyllä kiva Topsy nähdä enkuleita, millasia niistä tuli? Ja ne sun jouluvalotkin tietty! Mahdatko vaan ehtiä, viitsiä...

Joko Lillis on myynyt kaikki Tuutin pyyhkeet? Mietin, et pitäskö alkaa urakoimaan kirpparille :LOL: . No ei, ei mulla taida olla aikaa.

Shendalle jaksamista vikuroivan kanssa :hug: . Meillä tuo syömisasia sujuu niin helposti kuin ikinä olla ja voi. Välillä oikein kyllä naurattaakin, miten tuo on aina vaan aukasemassa suuta, mitä tahansa sinne lapankin. No nyt tuli kyllä synttäreillä vastaan eka juttu, mitä ei typy syönyt, raaka paprika, joka oli "suuna" voileipäkeksissä. Sille nyrpisteli ja pisti sivuun. Kai tuo ajatteli, ettei suu voi suuta syödä :LOL: .

Ihanaa, kun alkoi vapaat. Harmi vaan, kun lumet alkaa kohta olla mennyttä :( . Olis ollut ihana pitää valkoinen, kuiva maa!! Minä laitoin muuten tänään kaikki jouluvalot, työjuttuja olen tehnyt ja nyt olis hiukan ompelemista samalla kun menen telkkaria vahtaamaan :)
 
Lillis on kans tosi ahkerana nyt tekemässä kaikenlaista :) . Vai menee lorupussit hyvin. Laitas kuvaa, millaset oot tehnyt ja millaset kortit, miten päällystät... Meinaan vaan, että aika aikaaviepää hommaa musta tuokin, vai olisko mitään nopeeta konstia :ashamed: ? Olis muuten ihana tulla Billnäsin sun mukana :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Onkos toivotaan neidillä pysyneet tulehdukset poissa putkituksen myötä? Toivottavasti helpottaisi Veetillä ja Pessilläkin :) Ja kenens muun oma kärsikään myös tulehduksista? Ihan kuin olis joku viel ollut mutta pää ei suostu muistamaan :ashamed:
Juu, ei oo sen jälkeen ollut kun kitarisat vietiin ja korvat putkitettiin! :heart: =)
 
tyttelillä ja tohtorilla kivoja kuvia.Hirmusesti kyl lapsosten ulkonäkö muuttunu! Näyttää jo niin isoilta lapsilta :heart:

Yövalvojille hurjasti jaksamista :hug: Meillä Ella nukkunu ihan ok.0-2 herätyksellä.Itseä vaan harmittaa kun vessaan herään 2-4 aikaan niin en saa 2-3 tuntiin unta uudelleen :/ 5-6 Ella jo sitten herääkin. Toivottavasti tää ois ohi menevää.

Pinniksestä pois aattelin Ellan ottaa joskus kesällä? Sänky ois valmiina kaverilta odottamassa.Oon vaan miettiny et jos yöllä tulee hätä niin nouseeko/tippuuko hää sieltä pois.Miten pimeessä sitten reagoi kun normaalisti nousee seisomaan laijalle kun tutti tippuu.

Ukkeli on firman pikkujouluissa.Sano et tulee työkaverinsa kyydis ruuan jälkeen (joka siis oli jo 18.30).Soitti ja sano että työkaveri lähtikin jo et jää sinne... pikkujoulut siis eri kaupungissa. :( En varmaan saa ens yönä nukuttua kun valvon ja odotan millon tulee kotiin vai tuleeko.Jotenki pikkujoulut on aina "epäilyttäneet" minuu. :ashamed: Se pistää mielikuvituksen laukkaa...huoh.Nyt on pakko lopettaa tommosten ajattelu tai repeen liitoksista |O :ashamed:
 

Yhteistyössä