LOKAKUUN 2007 TAAPEROT

Ihanaa lukea ultrakuulumisia. Kuinka pitkällä kukin nyt olikaan :ashamed:

Tuota pinnikestä pois siirtymistä minäkin olen miettinyt. Kirppiksellä näin tosi hyvä kuntoisen jatkettavan sängyn 50e. Maalia tarvitsisi, muta muuten hyvä. Olisiko oikeasti edullinen? Mie en ole vielä ehtinyt katsella lastensänkyjen hintoja. Meillä tuo poika osaa tulla tosi nätisti alas meidän sängystä, sohvalta, pirttipöydän päältä yms, joten se ei olisi ongelma. Tosin tuo on kova pyörimään ja ryömimään unissaa, joten hiukan pelottaa jos ryömii alas sängystä. Pinniskin on pehmustettu tyynyillä yltympäriinsä, kun muuten aina heräsi, kun ryömi päin laitaa, että kopsahti :LOL: Tiedä mikä unissa kävelijä tuosta vielä tulee...

Omaa napaa: Mie olen kipeä |O Eilen poistettiin (lue: revittiin, pilkottiin, kiskottiin, väännettiin...) vasemmalta puolelta viisaudenhammas. Piti poistaa alhaalta ja ylhäältä, mutta eivät ottaneet kuin alhaalta. Kaksi tuntia tekivät töitä ennen kuin lähti :eek: Ei kuulemma kuvissa niin pahalta näyttänyt. Ja nyt miulla onihan pahoinpidelty olo. Mie olen oikeasti aika pahan näköinen ja kipeän oloinen, mieskin jo kysyi, että pärjäänkö varmasti kotona pojan kaa päivän. Noo, jotenkuten. Nostelua vältänja kaikkea ylimääräistä muutenkin ja nappailen särkylääkettä. Mutta on kyllä kämppäkin jo aikas kaaoksessa ja sen näköinen, että pojalla on nyt "vapaan kasvatuksen" päivä.
Sitä vain mietin, että onko minun huuleni vielä puuduksissa, kun on tunnoton, Vai johtuuko vain turvotuksesta. Että pitäisikö jossain välissä huolestua, jos tuohon alahuulen toiselle puolelle ei ala tunto palaileen tänään?

Pojan sain just päikkäreille, joten taidan mennä itsekin perässä...
 
Pika pika pyörähdys..... Tuli häly töihin samalle osastolle missä viimeksi olin Kuulemma sijaisen sijainen oli telonut eilen itsensä ja kukaan hoitajista ei pitkää päivää halua tehdä. No hullun tuurilla pääsen taas kun ukko on saitsulla :D Tunnin päästä pitäis olla siellä.

Yö meni persiilleen taaskin, ehkä pari herätystä vähemmän kuin edellisinä öinä. Että näin. Mutta nyt on pakko alkaa toimia että ehdin.

Voimia muillekin heräilijöiden vanhemmille :hug:
 
Hipkukka - multa poistettiin pari kuukautta sitten hammas, joka myös vaati melkoisen työn ennekuin irti lähti. Mulla oli lähes koko alahuuli puuduksissa melkein kolme vuorokautta, juominen oli tosi haastavaa, kun kaikki vaan valui ulos :) -soitin silloin ja kysyin ja sanoivat olevan ihan normaalia - joillakin vaan kestää vaikutus syystä tai toisesta pidempään.
 
Hellou,

jaksua sairastaville - ikävää puuhaa...
Pidän sormia niinkauan ristissä kun isommilta säästytään - ja koputan puuta ...

Höpö Keiju mikään huono äiti, vähän viime tipan , mutta ennen matkaa kuitenkin...

Topsyn ja Annin Stokkailussa on kyllä tyttömeininkiä aimo annoksia !!!

Me käytiin hoitoon tutustumassa - kolmas kerta siis - ihan ok kaikki toistaiseksi. Taidetaan tehdä tutustumisen Suomen ennätys ? Ennen tammikuuta nimittäin ... noooh, jospa tämmöisestä perusteellisesta äipästä on jotain hyötyäkin Viulle...
Meen töihin palaveriin ens pe - ja tää pph lupasi ottaa eri taksalla Viun silloin hoitoon.. Sekin ihan hyvä jatkon kannalta. Muutoinkin meillä on vuoden vaihteessa se pehmeä lasku - ensin pe hoidossa , sitten ma , sitten ke-to(pe) ja sitten vastan kokonainen 4 päivän viikko...

Jatkettava sänky - me ostettiin 30e Keltaisesta pörssistä... yhden hinta huutonetissä nousi 80e - mikä on aika hirmusti käytetystä. Tuo meän on perusvalkoinen. Patjakin saatiin samaan kauppaan, mutta aattelin uuden hommata...

Nyt ulos rinsessan kans ja myöhemmin lisää...

 
ihana pakkaspäivä =) !

unista: yöunet noin 21-09, yhdet päikyt noin tunnin. melko samanlaista unimäärää täällä kaikilla :D ! noin viikon verran menty ilman yömaitoa :eek: , välillä taisi jopa nukkua pari yötä heräämättä,mutta samanlaista itkuparkuhulinointia on ollut kuin joillain muillakin :( ! syyksi epäilen hampaita ja tavoin maidon sopivuutta,vaikken sitä ole vielä paljon antanutkaan mutta nyt en anna sitä vähää. kokeilen sit parin päivän päästä jollain hyla tms maidolla. vinkkejä mitä maitoa antaisin norm.maidon sijaan?

huhhuh että kateudesta vihreenä Hilman päikyille menosta :eek: ! ei vaan meillä onnistuis ikikuunapäivänä :LOL: !
 
sänky meille tulee jatkettava sänky heti ku käydään ostaa,200e sotkasta ja patja lisäks olikohan 40e..
unet noin 21-10.30 ja päivällä yhdet 1-2h unet..
yöt täälläkin välillä päin pyllyä,hampaita tekee ainakin..eilen unia hankaloitti,kun poika vetäs nurin vessassa ja leukaan tuli iso mustikka ja kielestä tais pikkasen samalla purasta..oli sit kipee se leuka eikä oikein kärsiny tutia tai maitoa ottaa..
tilda mitäs maitoo sä annat?meillä juodaan rasvatonta,kokeile sitä maitojuomaa tai hyla maitoo..

mä oon ihan kyllästyny tähän 4 seinän sisällä oloon,onneks äiti haki meidät tänään sinne ulos leikkimään..poitsu sai mopon päällä istua äitin sylissä ja hitsit sitä iloa :heart: hirmu pärryytys ja hihkuminen kävi :D koirat tappeli keskenään pihalla,edi söi emman korvia ja emma puri ediä siitä hyvästä,ei tuolla onneks oo hampaita millä purra,sitten tuo emma meni jo autolle odottamaan koska pääsee kotiin,kun ei huvittanu hirveesti pihalla olla,tuo on kans sellanen että sen saa houkutella ulos :headwall:
tänään mennään taas sitä taloo katsomaan..
pitää laittaa kuvia kunhan jaksan tuon kameran viritellä piuhaan kiinni..
hipkukka se voi olla puutunu sen muutaman päivän,tosiaan joillain se puudute tepsii pidemmän aikaa,inhottavallehan se tuntuu :/
hammastahna ei vielä oo meillä käytössä,eikä tuukkaan ennenku ne isommat hampaat tulee..
meillä poitsu saa ite jo harjailla,toki sitten mekin harjataan mut hienosti poikakin osaa,aamullaki ekana ku heräs niin piti hammasharja saada :D :heart:
 
Hei,

Pikaisesti yritän kun ollaan lähdössä ruokakauppaan.

Yodottaja; miten Viu suhtautuu hoitopaikkaan? Kiinnostaa kovasti muidenkin lasten reaktiot. Meillä lähtö lähenee, maanantaina siis ensimmäinen oikea tarhapäivä. :'( :D

Tänään soitin neuvolaan ja pyysin todistuksen lääkäriltä siitä että kunta maksaa pojalle korvike maidon. Meillä ei maha kestä edelleenkään lehmän maitoa. Päiväkodissa ollut käytäntö että yksivuotiaaksi asti saavat korviketta, mutta sen jälkeen ei. No meillä kirjoitetaan tuo todistus ja sen jälkeen saadaan korvike päiväkodin puolelta. Verikokeissahan me käytiin kesällä, eikä mitään allergioita ollut niiden perusteella, mutta tuon suoli on vielä niin kehittymätön ja olen siitä jutellut aikaisemminkin lääkärin kans.

jep, mutta nyt pitää lähteä viemään lapset mummulaan ja sen jälkeen kauppaan. :wave:
 
katjanna en usko että on laihtunu,mut tuskin on paino noussu ku liikkuu.pituutta on taas kasvanu :headwall: meillähän on taas se pituus seuranta,ens kuussa pitäs käydä siellä..iha hyvä että tulee alaspäib sieltä +15 käyriltä :D
 
.. ja lisää, jospa tuo nyt nukahti.
Melkoinen konsertti hänen korkeudellaan äsken -kun tälle päivää taas kahdet unet, kun ekat jo 11 ja aikas lyhyet ...

Katjanna - en osaa vielä arvioida, ihan mukavastihan ja vilkkaastikin Viu sisällä mökeltää, tänään meni samalle pottarivistölle muiden kanms kiltimmin kuin kotona. Se normipuuro vaan ei tee kauppaansa , pitänee äipän alkaa treenaamaan...
Ulkoillessa Viu on varovaisempi, saa nähdä miten se sitten, ettei mene seisoskeluksi. Noh, ei varmaan...
Toisaalta aattelin hoitajalle sanoa vielä, että muistais nyt että Viu on 4-6 kk muita nuorempi - vaikka kokonsa ja näkönsä puolesta voi aika isolta tytöltä näyttää - ettei nyt vaatisi ihan samoja tai liikoja tuolta pikkuiselta.
Ja se syöminenhän on opetelteva - äiti kun on kotona passannut ja antaa yhtä enempi jos toinen ei maistu - siis leipä-pääruoka-raaste-jälkkäri (joskus juusto/makkarasiivu) akselilla...
Mutta hoidossa on puuro ja sen jälkeen leipä - tai mitä lie ruoka-aikana - ja olisi sitten sillä pärjättävä ja kelvattava... Ymmärrän ihan hyvin nuo rajoiteet ja järjestykset (kotona on leipää ensin, puuro sitten ) - isossa ryhmässä , noh anyway neljänkin taaperon ryhmässä ...

Mun pikkuinen ...
Ja huijui - Katjannan Aatulle jo hoitoilua maanantaina... lykkyä pyttyyn...

Onnea Tyttelille - ilmeisemmin synttärit... ? Toivottavasti muut asiat jo paremmalla tolalla ja selkiintyvät pikkuhiljaa ...

Syöttötuoliin - en tosiaan meinaa enää saada Viuta sen meän pöydälliseen syöttikseen istumaan oikeinpäin - oon pannut sivupinnojen välistä jalat ja syöty sit silleen... oisko tuo niin epämiellyttävää 'pujahtaa' siihen istumaan ? Vai mikä .. on se hemmetti jos vielä joku Stokke pitää hommata ... vai mitä niitä on korvikkeita , ja onko jollain halavalla ja käytettynä tässä pohjoisessa ??? Ei viitsis enää investoida... meille on kaverilta semmoinen seuraavan asteen tuolikin tulossa, ettei senkään puolesta tarvitsisi...


 
Pikaiseen täälrä, toivotan paljon paljon jaksuja kaikille yökukkujien vanhemmille..

Meillä Eemi on lauantaina 1v ja 1kk, ja viime yö olo elämänäs eka jonka nukkui kokonaan , klo 1930-05 ja siitä otti pullon maitoa ja jatkoi unia klo 07 asti.

Olen siis nukkunut viime yönä ekaa kertaa täydet yöunet Eemin syntymän jälkeen:)

Nyt ei kyllä saisi täällä "leveillä", se tarkoittaa sitä että ensi yönä taas herra haluaa huomiota vähän väliä..Toivotaan toki että nyt alkaisi meillä nämä yöt mennä yksillä unilla..
On ajoittain aika rankkaa olla töissä, jos/ kun on yöllä pompannut sängystä sen 1-4 kertaa..

Mites YOdottaja, onko se asia edennyt mistä silloin joskus oli puhetta..laita vaikka Y:nä jos tahdot. Uteliaana kyselen :D

 
ou ou sevön - eli Deee - panin yksäriä :) :)

Joo, yöunista en ole minä uskaltanut puhua mitään, kun on jo kuukausikaupalla mennyt mukavaisesti - Viude nukkuu maidotta yms noin 2130-0800 - joskus enemmän joskus vähemmän... peittoa nykyäänn joskus heittelen, tuttiaakin harvoin - ja jos tutitusta niin korkeintaan 2 krt/yö . Ja nuokaan ei ole minkään itkun aikaansaamia huoltohetkiä, vaan pikkutuhinaa ...
Että kop kop maalaamatonta puuta - elikkäs omaa päätä :) :)

Toinne juttu että milloin raatsin luopua meidän nukutusrituaalitoiminnoista- joita on muuan - en varmaan ihan heti, jos ne näin tepsii ...

Ja maidosta - minä oon juottanut hylamaitoa Viudelle - enimmäkseen vieläpä kevyt versiota, itse juon rasvatonta ... siirrymme siihen kohta - tai sitten hoidossa normimaitoon ... enimmäkseen muukin maitotuotteisto on ollut hylaa ...
Saa nähdä, jos hoitopaikassa alkaa jotain tulee ripuleita normimaidosta niin ... kun mule ois ihan sama ostaa vaan yhdenlaiset maidot , itse kun oon hylatuotteilla...

Nyt hurjapää on kiipelissä ...
 
Just viime yönä :LOL: mietin, että ei ole hetkeen kuulunut YOdottajasta. Vaan nytpä on :) , mukava siis kuulla teistäkin.

Huh, mulla on pää ihan sekaisin, oon tässä suoltanut tekstiä meidän joulukalenteriin. Ei vielä valmista läheskään, mutta hyvällä alulla. Teen tän näemmä taas omaan tuttuun |O |O tyyliini, eli perinpohjaisesti. Mietin jo, että vois musta lastenkirjailijaksi olla, sellasella vauhdilla tuota juttua syntyy :whistle: . Mutta ottaa silmiin tämä ruudun intensiivinen tuijottaminen.

Dirlittanille onnea ekasta eheästä yöstä :D , toivotaan niitä paljon nyt lisää!! Kaikille muille kukkujien äideille myös!

Ja Tytteliä haluan minäkin onnitella :flower: :hug: ! Toivottavasti sinulla on ollut mukava päivä ja asiat muutenkin paremmalla mallilla, edes hiukkasen? Annahan taas kuulua itsestäsi, kunhan vain ehdit :)

Ai ai, nyt ei jaksa muuta, meen jatkaan kirjottamista päiväkirjojen muodossa ja sitten vielä hetkeksi sohvalle. Tänään on mentävä ajoissa nukkumaan ja ihanaa, huomenna on viikonloppu!
 
tyttelille paljon onnea!!!
yo meillä on sellanen stokken mallinen syöttis ja kyllävaan meidän poika ainakin saa siinä pujoteltua vaik miten päin,harvoin istuu niinku pitäis istua :D

musta tuli tänään esiin sisäinen lapsi :LOL: mun sisaruksilla on mopo,ja siinä on pulkka perässä,mun sisko veti mua siinä,ai että oli kuule hauskaa,nauratti ja pelotti niin perhanasti :LOL:
oli kiva ylläri,kun meillä hävis s-pankin tunnukset,eilen tuli yhteishyvä,ja siinä oli sit se tunnusluku siihen asiakaspäätteelle mikä kaupassa on,saatiin nähä paljo siel tilillä on rahaa,ja ihan kivasti oli,kun 5kk vasta se kortti kuitenki ollu,nytkin napsahti sinne 30e,me tankataan nääs vaan abc llä ja ostetaan s-marketista,ku puolet halvempi ku k-kauppa,ainaki meillä..
pistin just pakkaseen parikymmentä maitotölkkiä vedellä+sinisellä elintarvikevärillä,saa taas niitä "tiilejä" kasailla pihalle,kukas se vinkkaskaan tuon viime talvena?
 
Voi kaunis kiitos teille =) olipa ihanaa tulla tänne ja olitte muistaneet :hug: Itse kun tulin tänne niin eka ihmettelin, että mistä minua onnitellaan :LOL: eipä tämä päivä nyt niin aiemmista päivistä ole poikennut :whistle: vanhemmat ja sisko kävi. Enpä niin nyt enää näitä vuosia kummemmin juhli, mutta ihanaa se on silti kun muistetaan :heart:

Asiat ei nyt niin kauheasti tässä muuttunut ole, vähän sellaisessa seisokki vaiheessa. Ei nyt riidellä, muttei muutakaan. Keskusteluapua olen saanut ja jokin ratkaisu meidän nyt pitää tehdä. Jatketaanko vaiko ei. Ihan lapsia nyt pitää ennenkaikkea ajatella. Tärkeimmät vuodet nyt heillä kaiken kehityksen, tunne yms kannalta. Jos vanhemmat koko ajn riitelee ja muutenkin perheessä ei hyvä. Mutta jos päätetään jatkaa, niin monen asian pitää muuttua täysin. Siihen pystytäänkö siihen, pitää miettiä ja onko haluja :| On tässä niin tullut asioita, että pystyykö koskaan kokonaan unohtamaan.

Onneksi mulla on nuo lapset. Ja kuulema äiti se ensisijainen huoltaja noin pienillä on! Mutta tapaamisia isän kanssa pyritään toteuttamaan ehkä tiuhempaan kuin vanhemmilla, että ei syntyisi vieraantumista. Siis sellaisia päivittäisiä pikku tapaamisia jne. Ei välttämättä yökyläilyjä joka kerta. Lasten parasta ajatellen. Mutta mulla kauhistutti ajatus mitä ukko haluaisi |O vuoroasumista! siis viikko hällä toinen mulla jne. Ensinnäkin noin pienillä ei välttämättä paras ja toisekseen itse kuolisin ikävään sen viikon :'( :ashamed: Sitä ihmettelin miten ukko tuollaista vaatisi, kun ei nytkään kauhaesti ole ollut kotona ja töitä tekee jatkuvasti ylitöitä jne. MIten järjestäisi sen teknisesti? 70v mummonko palkkaa vai miten :kieh: mikä on väliin jo niin etten itse ainakaan täysipäiväisesti palkkais, ei jaksa ja ei ole enää ihan mikään tyttönen! HUomaa monissa asioissa.

Toivon hartaasti että mikäli eroamme, se vuoroasuminen ei tulisi kysymykseen ainakaan.

Mutta nyt itse iltahommiin, ihmeen helpolla molemmat vauvat nukkui yhtaikaa :saint:
 
Yodottaja, teillä niitä tulee riittämään :) Nimittäin noita tyttöjen välisiä hetkiä :heart: Luoja että ne onkin kauniita, ihania ja muistoja tuovia. Ja varmasti yhtä ihania poikien kanssa, ehkä sit siellä autolelu osastolla :D

Katjannalle tsemppiä :hug: Mä soitin sit tänään sinne meidän tarhaan ja lupaili keväälle paikkaa Annille. eli puolisen vuotta vielä tässä oleskellaan kotosalla, toisaalta ihanaa, ja kuitenkin tietää että keväällä pääsen ehkä vähän töihin :) Tää mun ihana naapuri (jossa nytkin olen) lupasi hoitaa minttua, ja tää onkin paras paikka Mintulle kun täällä on vara-äiti ja paras kaveri 1v2kk :D Mut kaikki menee teillä varmasti parhain päin! Ja kun olet kuin minä, viihdyt varmasti töissä ;)

Meillä minttu menee myös kuten Hilmaunille, heippa vaan ja tänään kaksi tuntia niin heräsi. Sisällä nukutaan, välillä ulkona mutta yleensä sisällä. Varmistan että osaa nukkua molemmissa paikoissa. Olen toki onnellinen tästä, mutta toisaalta, olen joutunut asian tekeen töitäkin tekemään... mutta toinen lapsi opettaa ;)

Nyt me mennään tupakille, :wave:
 
Tytteli mun tuttu eros just miehestään ja heillä on Eemilin ikänen tyttö. Järjestelynä heillä on että tyttö on joka toisen viikonlopun isänsä luona mutta heille oltiin sanottu että jos se ei vielä onnistu noin pienen kanssa niin sitten täytyy vierailun olla lyhyempi. No tuohan kuulostaa suoraan sanottuna hassulta että vuoroviikoin :eek: Eihän noin pienet lapset ymmärrä ollenkaan että miksi äiti ei ole viikkoon maisemissa, traumojahan siitä lapsille tulisi ja varmasti ihan henkisiä ongelmia jos äitistään noin pitkiä aikoja joutuisivat olemaan erillään! Ei kyllä varmasti tule tuommonen järjestely kysymykseenkään noin pienten kanssa, aivan eri tilanne on sitten kun ovat kouluikäisiä ja osaavat jo itsekin sanoa mielipiteitään ja halutessaan soittaa toiselle vanhemmalle ikävän yllättäessä. En kyllä itse olis kovinkaan huolissaan miehen tuommosesta ehotuksesta, ihan hullultahan tuo kuulostaa!
Musta sun kannattais varata ihan aika sosiaalivirastoon ja käydä sielä juttelemassa ja saamassa tietoa miten nuo järjestelyt lain mukaan menee ja minkä verran isällä on noissa mahdollista saada päätäntävaltaa. Kerrot sielä ihan että sun mies "ahdistelee" sua noilla vaatimuksillaan ja haluat saada mielenrauhan sen osalta, vaikkei tilanne koskaan edes eroon asti menisikään.

Ja hyvää syntymäpäivää! :flower:
 
Dirlittan - se on se Dee eli Sä ja
ou ou sevön on engelskaa ja sama kuin 007 (ououseven tai double ou seven ... mites se nolla ees kirjoitettiinkaan, panin lausuen nääs kaikki). Ja sehän on tuopahan Jane Bond :) - sen James Bondi sisko :LOL:
 

Yhteistyössä