Lokakuun herhiläiset (-07) viikko 43

nukkumaan menosta meillä käydään nukkumaan pääsääntösesti tuossa 20-20.30 hujakoila.nyt muutamana iltana on jo ihan täysiään nukkunut jo klo 20.

tänä iltana olikin hyvä juttu,kun miehen veljen emäntä tuli istumaan meille (tyyliin 3h oli kylässä) niin venla ei päästänyt ääntäkään,eikä kyllä liiemmin liikkunut minun sylistä mihinkään,lattialla jalan juuressa istu välillä..ja syöttötuolissa ei suostunu syömään edes puuroa,vaan ulvo surkeesti,joten sylissä istu selkä naapurin emäntään päin käännettynä kun syötin hutun toiselle..olikohan jotain vierastusta ilmassa :D :eek:

muuten kiukkuu ja kinuaa,ja mikään ei tuntus olevan hyvin..lähes joka ilta..
mittasin kuumeen iltapesujen aikaan oli 37.2..vai onko tuo edes kuumetta tuon ikäsellä?

krisu meillä venlalla ollut pitkään jo oma lusikka kädessä kun syötän toiselle ruokaa..ja hoidossa kuulemma hoitotädin kello pitää olla käsillä kun syöttää toista :eek:
meneekö teillä keitot miten mukulalle? meidän venlan herkkua on kala,jauheliha ja makkarakeitto..

milla-maria minä olen viilistä antanut ja ihan tavan rasvatonta viiliä,sekä niitä oliko ne nyt ingmannin perinteisiä jugurtteja,rasvatonta versioo ja normaali rasvasta,noista se tykkää,sekä valion jugurttii rasvatonta ja rasvallista.sekä lidlin sellasia pieniä purkkeja rahkaa..vaimitänenytoli..kuitenkin siinä pakkauksessa niitä pieniä purkkeja oliko 12kpl.makuina mansikka banani ja aprikoosi..
 
haudi hou :wave:
hengissä ollaan... en vaan yksin kertasesti oo jaksanu käydä täällä kirjottelemassa,lukemassa käyn aina silloin tällöin päivittämässä tietoja :D

Onnea kovasti kaikille vuoden täyttäneille! :flower:

mihinkään en osaa kommentoida nyt... oonkohan laittanu Siirin 1-vuotis mitat? no ne nyt tulee tässä 9050g ja 73.5cm.

aaa... Siirikään ei paljoasyö tai no joka toinen viikko syö ja joka toinen viikko sylkee ja pärskii ruuan, ja maitoa täälläkin vaan juotais. Ja silloinku kipeenä niin ei suostu mitään muuta kun sitä maitoa juomaan... saattaa mennä hedelmäsosetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Neuvolassa meilläkin käytiin tänään, 1050g ja 80 cm olivat strategiset mitat :) Myöhemmin lisää, kävin pitämässä kutsut, pitää äkkiä naputella tilaukset ennenkuin loppuvat :D

Aika HOIKKA tyttö topsylla

:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

jees... mut ei täs muuta... kiva kun joku kaipaili :hug:
 
hipkukka mie täällä yksin hekottelin kun kerroit teidän autoon menosta..totisesti,jos oikein raivokohtaus tulee,niin mistä se pien eläjä oikein punkeekin ne kaikki voimat???ja ääntä riittää..
mutta eikös se ole hyvä että lapsi kokeilee rajojaan??
meillä kanssa saadaan lähestulkoon kaikista kielletyistä asioista raivari nykyisin..toissa iltana huutaa kollotti varmaan puol tuntii minun sylissä kun en antanu puhelinta toiselle..sitten se itku tais mennä jo tekoitkun puolelle..

en mie muista että miun nuo isot tytöt olis näin temperamenttisiä sillo 1v olleet..
 
Hipkukka kuulostaa niin Peetulta toi teiän autoon meno :LOL: Peetulla kun ensimmäinen uhma oli sen 1v ja sen jälkeen vaan pahentunut,nyt tuntus hiukan laantumisen merkkejä olevan ilmassa... toivottavasti! Mutta siis aika vääntöö ja kääntöö ja välillä jopa Peetulle itelleen pelottavia raivareita tullu. Ihania äkäpusseja ;) Pessi onneks vähän rauhallisemmalta tuntus,vaikka kyllä hääkin ettii jonkun tavaran käteensä minkä heittää kun hermo menee :LOL: sukkakin kelpaa viskata niiin muka kiukkusena maahan :LOL:

Kiva kuulla Santti teistäkin

Ja Milla-Maria meillä on vaan vanilja jogurttia syöty maustetuista,vasta viikko sit ensimmäinen kokonainen purkki ja herkkua on. Hyvin kun uppoo maustamaton jogurtti ja viili niin en tohdi noita maustettuja antaa :ashamed: Ei Peetukaan niitä pahemmin syö,joskus haluaa vanukkaan kaupasta tai tommosen mastetun viilin. Ite tehtyä rahkaa jonkun verran enemmän sitten syödään, mustikoilla yleensä. Aika huonosti noita kaikkia kun en itekkään syö pahemmin. Uusin villitys Peetulle on vasta nyt tullut murot :whistle: helpottaa hiukan kiire aamuja ;)

Joo,nyt mä painun unille :wave: facebookin kautta...
 
ainiin...unohtunu kertoa että mä päätin eilen lopettaa mun satunnaisenkin tupakoinnin. Ja hyvin on sujunu =) en tosin lauantain jälkeen polttanu muutenkaan kun pari ja sit päätin olla ostamatta lisää kun aski loppu.. iltasin siis lähinnä oon polttanu tai koulussa.
 
Pistämpä muutaman kuvan täältä hullujen huoneesta tänään. Muksuja oli kyllä ihan riittämiin talossa, Piitulin 4 ja meidän 5 (no kyllä isompien äänikin nimittäin ylhäältä kuului) :LOL:

Ella, Essi ja Kiia


Ella ja Essi


Emma



Emma, Essi ja Kiia. On muutes likoissa huima kokoero. Kuvissa sitä ei vaan oikein huomaa.




Oli rankat leikit ja kipsutin ei malttanut käydä maate omaan sänkyyn vaikka vitisi väsymystään. Sammui sitten lattialle :D


Kiitos Piituli seurasta! :hug: Meillä pojillakin oli kuulemma kivaa :D Jopa Taavillakin vaikka se ei kuulemma tykkää tytöistä :whistle: :LOL:
 
Syömisistä... Meil on nää mukulat tuurisyöjiä olleet jokainen. Välillä kelpaa ja välillä ei. Kiialla oli taas se päivä ettei ruoka kelvannut, vaan maito. No maitoa sai. Miä alan epäilemään että tuliskos lisää hampaita kun tuo vitisee enempi kuin yleensä ja sillee jännästi jauhaa suutaan (suu tiukasti kiinni). Ompi nimittäin muidenkin hampaiden tulon aikoihin lopettanut syömisen.

Kiva kuulla teistä taustailijoistakin välillä elonmerkkejä :D

Yksäiti ja Enja :hug: Äidin paha mieli taitaa tosiaankin kestää kauemmin kuin lapsen.

niinukka teijen pitää Venlalle hommata oma känny, vaikka leikki ensiksi :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Onhan teidän muidenkin lapset kamalia? :snotty: Meillä pojalla on ilmeisesti uhma alkamassa. En mie muuta selitystä keksi noille järjettömille raivareille. Tänäänkin olin laittamassa autoon, kun poika päätti, ettei halua. Huusi, kirkui ja kiljui. Väänsi, käänsi ja oli selkäkaarella. Raapi, huitoi ja potki.
Nyökyttää että on. Jos neiti päättää ettei siihen halua niin helisemässä oon :kieh: Meil onkin tyyliin vain nopeat elävät :whistle: Eli saakelin sassiin pimu penkkiin ja vyöt kiinni tai edessä on matsien matsi :headwall:

Jalkaa polkee ihan kiitettävästi ja huutaa kirkuen kun kielletään tai ei saa jotain haluamaansa. Kehen lie tullut :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja yksäiti84:
ainiin...unohtunu kertoa että mä päätin eilen lopettaa mun satunnaisenkin tupakoinnin. Ja hyvin on sujunu =) en tosin lauantain jälkeen polttanu muutenkaan kun pari ja sit päätin olla ostamatta lisää kun aski loppu.. iltasin siis lähinnä oon polttanu tai koulussa.
Hyvä siä! :flower: :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja milla-maria:
Meillä muksu menee 21-21.30
mites muut,moneltako lapset nukkumaan?
onko tuo meidän 21 aika myöhästä...??
Meillä neiti menee tätä nykyä nukkumaan 20:30-21:00, tänään tosin jo 20:15 kun oli niin väsy. Aiemmin meni just siinä 21:00-21:30, mutta yksiin päikkäreihin siirtymisen myötä tuokin vähän aikaistui, ja ihan hyvä niin mun mielestä...

Alkuperäinen kirjoittaja milla-maria:
ostin kaupasta viiliksen että antasin pojalle aamulla.tietenki vaan vähän ettei masu vaiva tuu.
ootteko te antaneet jo viilistä tai maustetuja jukurtteja?
onkos se kidius parasta vai ihan valiota??
minä en näistä tiedä...
Mä oon antanut Nooralle 10kk lähtien niitä jogurtteja. Alkuun ihan vaan niitä pieniä hedelmäsokerilla makeutettuja ja säilöntäaineettomia Danoninoja, nyt menee jo niitä vähän isompia, joissa pitäisi olla vähemmän ihan sokeria. Siis Kidius -mansikkarahkaa ja sitä Danoninon mansikka-banaani -kaksoisjogurttia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Pistämpä muutaman kuvan täältä hullujen huoneesta tänään. Muksuja oli kyllä ihan riittämiin talossa, Piitulin 4 ja meidän 5 (no kyllä isompien äänikin nimittäin ylhäältä kuului) :LOL:

Ella, Essi ja Kiia


Ella ja Essi


Emma



Emma, Essi ja Kiia. On muutes likoissa huima kokoero. Kuvissa sitä ei vaan oikein huomaa.




Oli rankat leikit ja kipsutin ei malttanut käydä maate omaan sänkyyn vaikka vitisi väsymystään. Sammui sitten lattialle :D


Kiitos Piituli seurasta! :hug: Meillä pojillakin oli kuulemma kivaa :D Jopa Taavillakin vaikka se ei kuulemma tykkää tytöistä :whistle: :LOL:
Kiitos itsellesi, ja kiitos vielä kerran Kittystä. Tuossa se nukkuu Ellan kanssa meidän sängyssä. :heart:

Meidänkin lapsilla oli hauskaa ja Juho tahtoo tulla toistekkin leikkimään (lue pelaamaan Pleikkarilla) :D

Ja kuvat ovat mahtavia :D aivan ihana tuo Kiia kun nukahti siihen meteliin keskelle olkkaria.... :heart: :heart: toiset mönkii ja hyppii vieressä ja toinen vaan nukkuu.....

Isäntä kysyi että tulettekos te meille sitten joululomalla ;) :whistle:
 
Missäs santti,susa ja muut??? :D [/quote]

Tuuripalstailija ilmottautuu :) Kello on jo vaikka mitä, mut nopeesti kirjotan muutaman rivin. Isäntä lähti loppuviikoksi metsästysreisulle. Mulla oli eilen mahakipee ja huono olo. Erehdyin sanomaan, että ollaankohan me tulossa Eelin kans kipeeksi (Eeli nukkui tosi levottomasti). Herra kehtasi väittää, että tahallaan yritän topedoida hänen reissun!!! Voi p... Arvatkaa saiko isäntä korvamakeeta! Eipä kyllä käynyt mielessäkään tuo. Oma napa ja miten se nyt meni... Anyway, ei sairastuttu, ja isäntäkin pyysi nöyrästi anteeksi. Rauha maassa.

Eeli syö hyvin -aina. Raivareissa kyllä löytyy. Melllä on lanseerattu käsite, selkäkeikkaraivarit (selkä kaarella raivoamista). Ne tapahtuu aina kun kielletään tekemästä jotain, väsyttää tai ei ole muuten vain kivaa.

Topsy Laita vaan omia kokemuksia Me&I:sta yksärillä, jos viitsit. Olen kiinostunut edelleen.

Oli monta kommentoitavaa asiaa mielessä, mutta nyt on pakko painua nukkumaan. Hyvää yötä palstasiskot!

Ai niin. Yks juttu pakko kertoa. Rakas ystäväni sai eilen pojan. Vauva on keskolassa anemian ja ilmarinnan vuoksi. Huolettaa, mutta en halua huolestuttaa tuoretta äitiä. Pnko kellään kokemusta ko. asiasta?
 
Huomenia!
meijän mukelo aloitti mökkälän 2n maissa.
puol4 laitoin suppoa,herra kukkui 6:n ja ennen 8:aa jo ylhäällä.
kyllä meinaa vätystää |O
no mutta herra tuossa kahteen otteseen käveli muutaman askeleen niin äidinkin aamu piristyi :D
mutta mikä ihme sitä valvotuttaa???

susasta ja santista kiva kuulla =)

ihania kuvia tuutin ja piitulin tytöistä,söpöjä!!
vai kiiukka nukahti kesken leikin =)

hippkukka: tutulta kuulostaa raivarit!
tosiaan poika saa raivarit jos ei saa hetijust maitoo ku lopettaa syömisen,kirkuu ja heiluu syöttiksessä kun niin kovasti tympii :eek:
ja sitten toinen on pukeminen..selkää vetää kaarelle ja kiljuu!
kyllä siinä hiki tulee pintaan...

mää annan siitä viiliksestä vähän maistaa ja syön itte loput :p
tuo on tosiaa nii herkkävatsanen että saa olla varovainen alotuksessa.
tänää vois alottaa sen hylan,mutta toisaalta..ku valvoo jo muutenkin niii huomaankohan jos ei sovi...

:wave:
 
Huomenta!

Täällä jo hiukan parempi mieli,kun yön sai hyvin nukuttua :) uni se tekee jo kyllä paljon.
Tänään lähetään myös avoimeen päiväkotiin eli ihmisten ilmoille...johan sitä yli viikko ollaan kotona käkitty.
Aamupuuroa neiti söi noin desin tai puoltoista? niin ,että annoin oman lautasen ja lusikan joita sitten paukutteli..en nyt vielä hurraa,mutta kuiteskin..josko se tästä?!
Toki voi olla,että lounasta ei sitten taas syödä yhtään :headwall:
Ei sais maalailla piruja seinille :saint: :ashamed:

milla-marialle jaksamista päivään :hug: nuo unettomat yöt ovat aivan kamalia!

vierastamiseta oli tuossa ollut puhetta..meillä ei enää kovin paljoo vierasteta,hyvä niin,kun 3kuisesta saakkahan tuo vierastanut enempi tai vähempi :LOL:

Nyt neiti nukkuu..kiukkus niin paljon,et piti laittaa nukkuu ennen lounasta.
Tää mamma lähtee siis kaffelle :wave:
 
susa anemiasta mulla on henk.koht. kokemus mutta en tiedä sit vauvan kohdalla miten menee,ja saako vauvalle rautaa tiputtaa suoneen?
hipkukka musta noi hampparit on tosi kiva juttu tarjottaviks,ja jos kaikki saa koota oman..
krisu d :D b peukut pystyyn täältä,josko se alkais onnistua kun oot päässy tänne manaamaan sen asian ;)

ihanaa,nukahdin eilen jo puol 1,oih en muistakkaan millon olisin ilman lääkkeitä tuohon aikaan nukkunu..nyt on virkee olo..kaverikin tulee kohta niin lähdetään vaunulenkille..ja isukkikin tulee tänään jo 18 kotia,on ollu koko viikon 14-02 töissä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja yksäiti84:
Mammolle :hug:
Ja Henkka, hassua kuin Veeti on Pessiä pienempi vaikka sillon oli toisinpäin kun ollaan viimeks nähty :D mutta tuo kyllä syö kun hevonen et ihmettelen kun ei oo ton isompi.

hassuahan se on

:D minun PIKKU mussukkani =)

käytiin tänään sie 1v kuvassa...höh...toivottavasti ny ees jotain kuvia saadaan,ku ei olu jätkä kovin yhteistyökykyinen :/ huomennahaen jo koevedokset sit sen karun totuuden näkee :LOL:

tuutil ja piitulil ihania kuvia muksuista :)............
ei täs ny sit muuta....ai niin...Santin siiriki isompi ku meijen mies :eek: :eek: onkohan meijen miehellä joku ruuan imeytymis häiriö,ku syö kuitenki ihan reippaasti ja mukavasti??!!!!!
 
heipsan! kuumeisesti kauppalistaa väännän,huomenna olis leipomuspäivä syndeille! teen nyt sitten kaksi kakkupohjaa,toisen täytän valmiiksi ja toisen jos tarvitaan,ja siksipä kysymys: voiko kakkupohjan pakastaa? jos ei sit tarvitakkaan kahta :| ......tulee meinaan suolasia aika paljon ja ne tekee yleensä paremmin kauppansa :/ !

mielenkiinnolla odotan maanantain neukkakäyntiä----saatiin jopa lääkärineuvola,viimeksi lekuria nähty 6kk iässä :eek: -----ja pojan mittoja,viimekäynnistä kun on jo nelisen kuukautta aikaa!

ihana kipsutin simahtanut lattialle, ei onnistuisi meidän penskalta ikimaailmassa :LOL: !!!

 

Yhteistyössä