Lokakuun Lapsoset huhtikuussa 2017 ♡

Lokakuun lapsosien mammatapaaminen?

  • Kesällä

    Ääniä: 7 63,6%
  • Äippälomilla

    Ääniä: 3 27,3%
  • En halua mukaan

    Ääniä: 1 9,1%
  • Koska vain

    Ääniä: 0 0,0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    11
  • Kysely suljettu .
Mulle tulossa 6. Lapsi ja synnytyspaikka KSks
Kiitos kun muistutit, oot varmasti lapsimäärän aiemminkin kertonut, höpöpää ei vaan muista :LOL:

Musta vois vaihtaa joka kuukaus uuden kun mä en ainakaan koskaan muista mitä oon lukenu niin pitää selata pitkästi ennenku löytää missä on menossa.
Tää on muuten myös varteenotettava vaihtoehto, etenkin kun yllättävän paljon kirjoitellaan :) kuitenkin pyrin aina alkupäähän linkittämään edellisen/edelliset ketjut :)
 
Onko muilla mitää arvauksia sukupuolesta vielä?
Mulla on useimmin tyttöoloja, mut pelkään pettyväni jos syntyy poika :unsure:

Haluisin tytön jolle vois ostaa kaikenmaailman frillahörpöttimet, mekkoset, kukkahiuspannat yms :love:

Pelkään pettyväni jos saan pojan kun en osaa olla poikalapsen kanssa :unsure:

Ja lisäksi meillä on suvussa taipumus siihen, että "vain" toista sukupuolta pystyy kantamaan, siis esim. Mun serkku saa vain poikia, kaikki tytöt on kuolleet. Mun äiti saa vain tyttöjä, ainoa poika kuoli.

Pelkään, että jos saan pojan niin murrun aiempien menetettyjen puolesta, että mullakin ois vaan poikiin taipumus :unsure:

Kauheeta synkistelyä, anteeksi :barefoot:

Hyppsu ja Kurnu, 13+4 eikä masua vielä näy :(
 
@Hyppymassu Täällä toinen joka tuskailee kipeiden tissien kanssa. Väliin vaan se et nänni koskettaa esim. Yöpaitaa saa ulvomaan tuskasta. Mut suurentumista en ole havainnut enkä myös toivo sitä. Tällä hetkellä kun on käytössä Changelta isoin kuppikoko enkä vielä ole muilta löytänyt sopivia kuppikokoja. Viimeiset 20 vuotta ostanut liivit siis liiviliikkeistä kun Henkkamaukat ja muut on jo silloin olleet auttamatta liian pieniä malleiltaan.

Meillä pääsiäinen mennyt mukavasti. Ollaan pari päivää käyty appivanhempien mökillä, kun siellä on ollut miehen muutkin sisarukset. 3 alle 5 vee tyttöä niin voitte uskoa et meteliä ja vilskettä riitti. Mut onneksi myös kälyni kehui vaunuja (on siis lastentarhanope) mitä oon miettinyt haluavani. Kalliithan nuo bugaboot on mut toivottavasti niillä on sit aikanaan myös jälleenmyyntiarvoa jos niihin päädytään. Mitään me ei olla vielä vauvoille hankittu, tosin mä oon aikoja sitten hankkinu muutaman 70-80-luvun taitteen äp-makuupussin. Onneksi mun on osa helppo hankkia sieltä kaupasta minne te muut ootte suuntaamassa, kun itse siellä teen töitä vakituisena :) Mua ei vaan siellä kaupanlattialla juurikaan kyllä näe.

Nyt ei muuta kuin odotellaan tiistain np-ultraa :)

Milpin +dt 11+6
 
mä nään kaikki unet tytöstä, ja ajatuksissakin se on automaattisesti tyttö...jännittävää sit nähdä kumpi on. Aion kysyä tiistaina ultrassa että näkyykö kumpi on, jos kaikki muuten hyvin :rolleyes::unsure: jännittää kyllä ihan hulluna se ultra.
löysin muutamana päivänä kahdet sydänäänet dopplerilla...menin aivan paniikkiin ja itkin että mitä jos siellä oiski kaks, pelkään jo miten pärjään yhen vauvan kanssa niin ois se aikamoinen uutinen.
kuuntelin youtubesta sydänääni videoita ja tulin siihen tulokseen että ehkä se toinen on sama, mut erikohdasta johtuen erikuulonen.

sit rupesin myös panikoimaan että tuleeko tosta doplerista jotain säteilyä? Tietääkö joku?
Oon yrittäny ettii netistä tietoo mut on vaan löytäny "joku lukenu jostain" juttui. En oo ees tajunnu kysyy neuvolasta. Oon kuitenki kuunnellu melkeen jokapv hetken. (n)

rv12+3
 
  • Tykkää
Reactions: Tassuttelija
mä nään kaikki unet tytöstä, ja ajatuksissakin se on automaattisesti tyttö...jännittävää sit nähdä kumpi on. Aion kysyä tiistaina ultrassa että näkyykö kumpi on, jos kaikki muuten hyvin :rolleyes::unsure: jännittää kyllä ihan hulluna se ultra.
löysin muutamana päivänä kahdet sydänäänet dopplerilla...menin aivan paniikkiin ja itkin että mitä jos siellä oiski kaks, pelkään jo miten pärjään yhen vauvan kanssa niin ois se aikamoinen uutinen.
kuuntelin youtubesta sydänääni videoita ja tulin siihen tulokseen että ehkä se toinen on sama, mut erikohdasta johtuen erikuulonen.

sit rupesin myös panikoimaan että tuleeko tosta doplerista jotain säteilyä? Tietääkö joku?
Oon yrittäny ettii netistä tietoo mut on vaan löytäny "joku lukenu jostain" juttui. En oo ees tajunnu kysyy neuvolasta. Oon kuitenki kuunnellu melkeen jokapv hetken. (n)

rv12+3
Doplerit säteilee tosi vähän, enemmän ultraaminen säteilee (y) mut ei se sydänäänten kuuntelu sikiötä haittaa :)

Vauva ja istukka pitää erilaiset sykkeenäänet ;)
 
Vielä muuten kysymys; keille on jo tehty se sokerirasitus? :)

Mun isä on diabeetikko, ja olen ylipainoinen itse, niin pohdiskelin, että eikös se pitäis tehdä mulle näillä näppäimillä? Kun ylipainoisen sokerirasitus pitäis tehdä ennen viikkoa 16 ja mulla seuraavaksi viikko 14 :geek:

Ja on tosiaan aiemmin ollut epäilys diabeteksesta mut mitään ei löytynyt.
 
Minulla oli aiemmin vahva poikaolo, perustuen siihen että en ole kärsinyt pahasta pahoinvoinnista. Mutta nyt olen tullut siihen tulokseen, että se on urbaani legenda koska äidilläni oli uskomus että se tarkoittaakin tyttöä :LOL: Poika tuntuu toisaalta tutummalta, kun viimevuosina lähisukuun on tullut lähinnä poikavauvoja, joiden kanssa olen ollut paljon tekemisissä.

Toisaalta olen lapsesta asti nähnyt, että ensimmäinen lapseni olisi tyttö -nimikin on ollut olemassa sieltä saakka :whistle: Joten en osaa arvata enää mitään. Kumpi vain on täysin tervetullut, pääasia että on terve ja hyvinvoiva :love::barefoot:

Minulla oli merkitty äitiyskorttiin sokerirasitus muistaakseni jollekin viikolle 24? Ihmettelin, että se ylipäätään tehdään, kun suvussani ei ole diabetestä ja olen hoikka. Mutta kai se testi kuuluu asiaan :ROFLMAO:En osaa siis ottaa kantaa, kuuluisiko jo olla jos on riskiryhmää?

Vatsa on alkanut pyöristymään, mieskin sanoo että kylläpä maha pömpöttää ja ystäväkin noteerasi asian eilen, eli uskottava se on :) Jännittävää! Liikkeitä en ole vielä tuntenut, mutta ensikertalaisena niitä kai saa odotellakin.

Mukavaa pääsiäistä kaikille! :)
Tyttti ja Papunen 14+5
 
  • Tykkää
Reactions: Tassuttelija
Minulla ei ole ollut unia kummastakaan sukupuolesta, tytöstä pienesti haaveilen ja mieskin sanoi ettei "haittaa" jos on tyttö :p Kumpi vain on kuitenkin enemmän kuin tervetullut, @Tyttti tavoin pääasiallinen toive on terve ja hyvinvoiva pienokainen. :love::love::love:

Sokerirasitus lukuunottamatta riskiryhmiä kuuluisi kaiketi puolivälin paikkeille. Ikä, ylipaino ja sukurasite taisivat olla päällimmäiset syyt tehdä aiemmin. Nlassa meinasivat että minulle riittää puoliväli, mutta lääkäri olisi laittanut jo aiemmin, koska 30v ja ylipainoa... Ota näistä nyt sitten selvää. Eivät vielä siihen laittaneet, mutta katsotaan ensi viikon lekuri ja mitä siellä tuumataan. Ovat mun noin 1.5-2kg painonnoususta (tammikuusta tähän päivään) olleet jo huolissaan. o_O :( Itse en vielä ehtinyt huolestua kuin paineista, jotka nekin kotimittauksissa olleet ihanteelliset. Mutta ystävämme Google valaisi ylipainon tuomia riskejä ja vaaroja, joten saihan siitäkin jonkun itkun väännettyä... (n)

Pääsiäisen on mennyt ulkoillessa, maalaushommissa ja olen koittanut levätä että jaksaisi töissä taas ensi viikolla. :rolleyes:

Kuukausi rakenneultraan! :)

Tassuttelija ja Pikkutyyppi 15+6 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttti
Minulla oli merkitty äitiyskorttiin sokerirasitus muistaakseni jollekin viikolle 24? Ihmettelin, että se ylipäätään tehdään, kun suvussani ei ole diabetestä ja olen hoikka. Mutta kai se testi kuuluu asiaan :ROFLMAO:En osaa siis ottaa kantaa, kuuluisiko jo olla jos on riskiryhmää?
Kävin kurkkaamassa mun nlakortin, mut ei siihenkään oo merkitty mitään o_O

Voiko ne jättää sen ottamatta? o_O
 
Mulle terkka vaan mainitsi että sukurasitteen vuoksi eka rasitus olisi rv15-16 ja itse varailin ajan sinne...iän tai bmi mukaan ei tarvetta mutta isovanhempieni 2tyypin diabeteksen vuoksi joudun rasitukseen kaksi kertaa..
 
Mulle terkka vaan mainitsi että sukurasitteen vuoksi eka rasitus olisi rv15-16 ja itse varailin ajan sinne...iän tai bmi mukaan ei tarvetta mutta isovanhempieni 2tyypin diabeteksen vuoksi joudun rasitukseen kaksi kertaa..
Tätä en ymmärrä, mun isällä on 2. Tyyppi, ja itsellä bmi on iso, mut se on jakautunut mussa niin jokapuolelle et en kovin ylipainoiselta näytä (n)

Siis tasaisesti alakropassa, keskellä ja käsivarsissa, et en oo ees omena vaan enemmänkin persevä, kunnon päärynä :LOL:
 
Täällä nuo sokerihommat menee niin, että automaattisesti kaikki yli 25 vuotiaat joutuu sokerirasitukseen raskauden puolivälin jälkeen. Suuren sukurasitteen omaavat käyvät sen lisäksi myös ennen rv16. Itse olen käynyt näissä kahdessa viimeisessä raskaudessa kokeessa ennen rv16, koska arvot ovat ylittyneet ensimmäisessä sekä toisessa raskaudessa ( yksi arvo ja juuri ja juuri yli :cautious:)
Nyt odotellaan kauhulla tiistaita, että taas voi soitella tuloksia...

Täällä väsymys on aivan valtava koko ajan. Voisin nukkua kaikli päivät kellon ympäri. Töissä joutuu olemaan melkein koko ajan liikkeellä, joten siellä ei ehdi väsyttämään :LOL:

Äitini oli nähnyt unta tyttövauvasta ennen kuin tiesi raskaudesta ja mies miettii vain tyttöjen nimiä.. en tiedä, sittenhän sen näkee.

Popsis 15+4
 
  • Tykkää
Reactions: Tassuttelija
Talviloma tehnyt tehtävänsä kun paineet on nyt ihan alakanttiin. Aamulenkin jälkeen 104/71. Vaikka käytiin metsässä vielä nyt päivällä koirien kanssa useamman kilometrin lenkki hengästyen ja mäkiä kiipeillen, niin paineet edelleen 107/77. :geek::eek:(y)

Nooh, keskiviikkona nla ja lääkäri. Jospa siellä kertoisivat tarviiko huolestua tai jatketaanko seurantaa. :rolleyes:

@popsis mullakaan ei ole väsymys vielä loppunut, mutta suurin väsy iskee aina iltapäivällä... Silloin vois vaan suorilta nukahtaa :sleep:

Tassuttelija ja Pikkutyyppi 16+0!!:love:
 
Moikka!
Mulle suositeltii neuvolassa, että käyn siellä sokerirasituksessa kahteen kertaan eli ennen rv 16 ja sit joskus myöhemmin, koska mun papalla oli diabetes. Kävin viime viikolla ja se oli oikeeastaan aika iisi juttu. Kuvittelin siitä hulluja :D

Mulla oli jo hyvä putki päällä, etten ollu oksentanu, mut se loppu tänään. Onneksi nyt kuiteski hyvä olo :) Oon iloinnu sitä dopplerista ja vauvan sydänäänieb ja liikkeiden kuulemisesta. Ne tuo kyllä iloa ja hyvää mieltä :geek: Kävin ostaa eka bodyn vauvalle, mut yritän pääasiassa ostaa käytettynä kaikki iha vastasyntyneelle, ni säästää rahaa. Vaunujaki oon katsellu ja kuolaan Stokken trailzeja, mutta ei taida sinkkumamalla olla niihi varaa. Siskolla olis ilmaseksi antaa iha siedettävät vaunut, mut haluuuunnn ne Stokket! :ROFLMAO:

Kiva lukee teidä kuulumisia, vaikken jaksa itse aktiivinen ollakaan. Päivittäin käyn lukemassa! Toivottavasti kaikilla ollu kiva pääsiäinen. (y) Mukavaa alkanutta viikkoa!

Sinkkumama ja beibi 14+4
 
Oon tänään pohtinut ruokalappujen tekemisen aloitusta :coffee: eihän vauva niitä tarvi ihan heti, mut voipahan alkaa keräileen söpösiä PUL-kestovaipan kankaita sopivia pätkiä jemmaan :LOL:

Oon jo aloittanut kanttinauhamateriaalin leikkaamisen, saa nekin sitten ommella kasaan :X3:
 
  • Tykkää
Reactions: Tassuttelija
Moi taas kaikille!
Aktiivisesti seuraan tätä keskustelua, mutta harvemmin tulee kirjoiteltua.. oon ylipäänsä huono kirjoittelemaan omia kuulumisiani minnekkään. Jännityksellä taas odotetaan torstain neuvolaa.
Minä kävin kanssa jossain 13 viikolla sokerirasituksessa, koska äidillä diabetes, ja uusiksi sitten myöhemmin. Nyt arvot olivat ainakin ihanteelliset. Sain ekasta neuvolasta ohjeen varata ajan itse labraan.

Pieniä hankintoja on jo tullut tehtyä. Ja suurempia selailtua netissä.

Idipu + matkustaja 16+1
 
  • Tykkää
Reactions: Tassuttelija
Mä sanoin samantien neuvolassa etten sokerirasitukseen mee enää jos ei ole selkeetä tarvetta. Ikinä ei oo mitään ollu vaikka oon niissä ravannu. Mut laitettu sen takii sinne kun paino noussut raskausaikana yli 20 kg mutta suurin osa on nestettä siitä painosta. Kauheet lommot jää sääriin ym kun painaa sormella ja croksitkaan ei meinaa mahtuu jalkaan. Ja syön kyllä aika paljon, joskus vaan maistuu paremmin
 
  • Tykkää
Reactions: Tassuttelija
Oon tänään pohtinut ruokalappujen tekemisen aloitusta :coffee: eihän vauva niitä tarvi ihan heti, mut voipahan alkaa keräileen söpösiä PUL-kestovaipan kankaita sopivia pätkiä jemmaan :LOL:

Oon jo aloittanut kanttinauhamateriaalin leikkaamisen, saa nekin sitten ommella kasaan :X3:

Mitä kaikkee sä ompelet? Noin niinku yleensä?
Mä ompelen joka päivä jotain, yleensä tilausjuttuja mut omallekin porukalle aina välillä kun on tarvetta.
Onx sulla jotkut sivut?
 
Mullaki sokerirasitustesti, koska isänpuolelta ukilla ollut diabetes, mut mulla se on vasta viikolla rv 24-28 o_O Ei viel sovittu tarkkaa aikaa.

Mua hirvittää hirveesti painon nousu, koska viime vuonna sain tiputettuu 30kg pois. Oon ollu aina ylipainonen ja nyt sain melkee painon jo normaalilukemii, ni sit paukahdinki raskaaks ja nyt hirvittää lihominen.. Syöminen nimittäi ollu vähä nii ja näi, syöny aika paljo kaikkee mitä mieli tekee yms. Salillakaa en oo nyt jaksanu käyä monee viikkoo, lenkkeillä oon yrittäny aina ku on vaa jaksanu. Toisaalt oon miettiny, et tulee mitä tulee, mut sit taas toisaalta en haluu iha älyttömii kiloja kummiskaa takas. (n):unsure:

Oon tottakai onnellinen, että meille on pieni tulossa, mut silti tää painojuttu on vaa ollu tosi iso juttu mulle.. :confused: Jouduin dieetin keskeyttää ja saliohjelmast ei ois jääny oikee mitää mitä ois voinu tehä.. :unsure: Siks välillä vähän ristiriitaset ajatukset asiasta. Eikä tät siltikkää sisäistä, et pikkunen kasvaa tuolla. :oops:

Tissit on taas yhtäkkii kipeytyny, yhes välis ne oli vähemmän kipeet mut nyt taas uuestaa kipeet.

Torstaina vihdoin ja viimein ultra :giggle:

Pupsukka 12+5
 
  • Tykkää
Reactions: Tassuttelija
Mitä kaikkee sä ompelet? Noin niinku yleensä?
Mä ompelen joka päivä jotain, yleensä tilausjuttuja mut omallekin porukalle aina välillä kun on tarvetta.
Onx sulla jotkut sivut?
Ompelen vähän kaikenlaista, juhlapuvuista vauvanvaatteisiin ja verhoihin :)

Mulla ei ole sivuja, kun ompelen pitkälti omaksi ilokseni, viimeisin iso ompelus oli oma hääpukuni, sen jälkeen pikkusiskon vanhojentanssipuku :)

Oli muuten haaste saada toteutettua pikkusiskon toive merenneitohelman vaikutteesta täysin a-linjaiseen mekkoon ;) onneksi on olemassa lyijynauha :LOL: ei missään nimessä halunnut prinsessamekkoa "koska kaikilla on sellainen" :LOL:

Saipahan uniikin limenvihreän mekon parillasadalla mustalla pitsikukalla, kun mun kissa päätti pentuna puvun tekovaiheessa vähän koristella :unsure: nappasi huomaamattani kynsillä kiinni keskelle eteen ja kuinkas ollakkaan, oikeen loistavannäkyviä reikiä mekon etumus täynnä.. :cry:

Siinä oli epätoivon multipurkaus, sen sileän tien kun olin rauhottunut soitin isosiskon ja hänen silloisen kumppaninsa paikalle "nyt niin hevonv*tunkiireesti tänne mä tarviin apua heti!" Puhelun :LOL: pääsivät paikalle niin napakasti jaoin ohjeet äidille, siskolle ja siskon miehelle, että tarviin jokaikisen mustan kukan pitsistä jota oli noin 4 metriä :LOL:

Olin odotellessani sen tosin jo jakanut sen osiin. Siinä mun pikkusisko seisoi keskellä olohuonetta mekko päällään kun kiinnitän sen toistasataa kukkaa mekkoon, ja ompelin niitä kiinni. Jokainen. Yksitellen. Mut oli nätti :LOL:

Mun hääpuku onkin oma lukunsa :coffee: en oikeen tiennyt haluunko yksinkertaisen vai semmosen joka näyttää multa. Päädyin malliin, jossa oli laskoksia, vähän tylliä sekä pieni puffi helmaan.. tuurilla löysin valkoiset kangasballerinat silloisen andiamon alekorista marraskuussa :LOL:

Mutta tosiaan teen noita isoja ja sitten yksinkertasempia pieniä ompeluksia (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Hannne78
Kamalan kiireistä ollut, en ole ehtinyt kirjoitella. Teidän juttuja yrittänyt ehtiä lukea aina jossain vaiheessa päivää. Hirmuisesti viestejä taas.:LOL:

Meillä mies toivoo poikaa, mutta itsellä ei ole vielä oikein mitään tyttö- tai poikaoloja. Monet sukulaiset ovat myös veikkailleet poikaa, kun alkuraskaudessa ei ollut niinkään oireita.

Itse en ole hirveästi ommellut, mutta ompelukone löytyy. Olen nyt katsellut netistä unipesän ohjeita ja sellaisen haluaisin pienelle tehdä. Itse tehden voisi etsiä jonkun ihanan kankaan :love:

Pienen pieniä liikkeitä olen jo tuntenut. Esikoisesta en vielä näillä viikoilla tuntenut liikkeitä, mutta nyt uskoisin tunnistavani pienen liikkeet.

Mama_Red 15+2
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttti
Meillä nt-ultra takana :) Kaikki hyvin, ei riskejä. Nähtiin kaikki suhdeluvut jotka oli kaukana siitä riskirajasta. Toinen oli oikea jääräpää, ei meinannu liikkua mihinkään ja toinen taas pomppi minkä kerkes. Saatiin muutama yhteiskuvakin jossa tää vilkas näyttää pyllyä jäärälle :D Oli pakko puolivälissä mennä vessaan kun rakko oli täynnä vaikka just ennen kävinkin vessassa. Kyllä vasn helpotti nyo tulokset.
 
meilläkin oli nt-ultra, kaikki ainakin tähän asti siis kunnossa (y):love:
nyt vaan odottelemaan sitä veriseula vastausta, yritin kysyä siltä ultraaja lääkäriltä että tietääkö jotain niin sano vaan että kone laskee ja tulokset tulee kotiin :unsure: outoo että jotkut saa ne jo siellä.Meil oli muutenki tosi nopeeta toimintaa,varmaan vartissa oltiin jo ulos sieltä o_O

voisko joku lisätä mut listaan? :), en tiedä miten toimii, mitäs tietoja siihen edes tuli...
la 25.10/kolmas lapsi tulossa
 

Yhteistyössä