Lokakuun Lapsoset huhtikuussa 2017 ♡

Lokakuun lapsosien mammatapaaminen?

  • Kesällä

    Ääniä: 7 63,6%
  • Äippälomilla

    Ääniä: 3 27,3%
  • En halua mukaan

    Ääniä: 1 9,1%
  • Koska vain

    Ääniä: 0 0,0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    11
  • Kysely suljettu .
Heip:)!

Täällä käynnistyi tänään RV 17 + 0 minulla sekä masussa polskuttelevalla norpanpoikasella:p.
Vointi on hyvä, ja masu muistuttaa rantapalloa iltaisin. Aluksi aika leveältä vaikuttanut masu alkaa nyt olla muodoltaan napakan pysty, joten jopa miehen tyttövauvaepäilyt ovat muuttuneet epävarmoiksi:barefoot:.

Meillä aamu alkoi ihanasti pesukoneen kieltäydyttyä linkoamasta, eli kaikkialla on pyykkiä, sekä kuivaa että märkää, Ahvenanmaan reissumme jäljiltä. Jee jee.. Tiedossa minulla H&M käynti tänään, haen kolmannet mamahousut, kun yhdet ovat likomärät ja yhdet likaiset ja huomenna olisi taas työpäivä. Ja muut housut eivät tietenkään mene päälle. Näin meillä(y)

Menen myös Emmaljungan yhdistelmävaunuja tänään katsomaan, ja nappaan ne käteisellä mukaan jos ovat hyvät:D! Olen myös sortunut hankkimaan pieniä vauvanvaatteita jo:love: pari 56cm potkupukua, parit 56cm housut ja muutamat 62cm ja 56cm kietaisubodyt. Vanhempien lasten vauva-ajoilta muistan, kuinka kätevät nimenomaan kietaisubodyt ovat, ei tarvitse huteran kaulan varassa olevaa pientä päätä survoa päänaukosta sisään. Eli hommaan kokoja 56 ja 62 vain kietaisubodyja ja ylhäältä alas napitettuja potkupukuja, vinkkinä ja suosituksena muillekkin. Sitten siitä 68-74cm alkaen sillä päänaukkoasialla ei ole enää niin väliksi. Ajattelin myös hommata 56cn välikausihaalarin tai teddypuvun pienelle, saa heti sairaalasta lähtiessä päälleen kun se äitipakkauksen puku on niin iso.

Tämmöistä täällä:) ensi viikon neuvolalääkärikäyntiä (tiistaina aamulla 9:30) odotellessa;).

Iloista torstaita kaikille tasapuolisesti ja kuulumisiiin:)!

T: Hiekkis ja Norpanpoikanen 17 + 0
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttti
[QUOTE="Tyttti, post: 31587163, member

Minulla on tuntunut vatsassa noin viiden päivän ajan satunnaisesti jännää kuplintaa. Eiliseen saakka ajattelin, että suoli se siellä vaan ihmeellisesti pulputtaa. Mutta nyt alan oikeasti ajattelemaan, että olisiko ne niitä liikkeitä sitten. Ihan uudet tuntemukset. Tosin taitaa olla aikaista liikkeiden tuntemiselle. En tiedä, jännä ainakin ajatella. Minun tuurilla siellä pulputtaa joku lähestyvä noroviirus :eek::ROFLMAO:

Tyttti ja Papunen 15+1[/QUOTE]

@Tyttti, minä olen myös iltaisin tunnustellut oloani ja tuntemuksiani, että tuntuisiko pieniä liikkeitä. Välillä pohdin ovatko masutuntemukset liikkeitä, mutta eivät välttämättä. Vaikka tosiaan kolmas lapsi minulla kyseessä ja tän
än starttasi RV 17 niin en voi sanoa liikkeitä tuntevani vielä. Minulla on taaksepäin kallistunut kohtuja istukka edessä, joten voipi olla että ehkä vasta viikon tai parin päästä tuntuvat:love: liiketuntemuksia siis dotellessa!

Terkuin: Hiekkis & Norppis 17 + 0
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttti
Nyt minäkin tilasin sen dopplerin, alkaa huolestuttaa kun en löydä rannepisteestä sykkeitä :unsure:

Mun parempi anoppi, siis tämä epävirallinen tapaus näytti ranteesta kohdan josta sykkeen voi tuntea :) mutta jostain syystä en sitä saa tuntumaan :(
 
Nyt minäkin tilasin sen dopplerin, alkaa huolestuttaa kun en löydä rannepisteestä sykkeitä :unsure:

Mun parempi anoppi, siis tämä epävirallinen tapaus näytti ranteesta kohdan josta sykkeen voi tuntea :) mutta jostain syystä en sitä saa tuntumaan :(
En oo kuullutkaan tuommoista pistettä, mutta dopplerille pointsit. Rauhassa vaan etsit sillä ja jos geeli loppuu niin perus kosteusvoide käy yhtä hyvin, saa samalla vatsan rasvattua. (y)
 
@Hyppymassu se mukana tullut geeli oli melko paksua, joten paksuhko mutta kuitenkin levittyvä on varmasti hyvä. Itselläni oli kaapissa jotain lumenen voidetta, joten sitä olen käyttänyt. Kohta voisi hankkia raskausarpien varalta niille suunnattua voidetta testiin. :)

mulla ei oo perusrasvat toiminu...doppleri menee tosi epäselväks ja rohisevaks ,enkä kuule oikeestaan mitään. Apteekista ostin sitten sitä geeliä.
 
Varmasti dopplereissa on eroja, minulla on toiminut myös rasvalla, mutta ei kai se geelikään ihan mahdoton investointi ole. :)

@Hiekkasärkkä79 lähtikö vaunut mukaan? Nuo kietaisubodyt ja paidat tuntuvat tosiaan olevan käteviä pienen kanssa. Pääsen ystävän luo melko pian rakenneultran jälkeen hakemaan vaatetta. Mukana on kuulemma myös noita haalareita, eli pitääpä katsoa sillä silmällä että ottaisi järkevästi eri kokoja. :)
 
Ookei.. minkä merkkinen dopleri sulla on? (n)
mulla on unbornHeart, kuuluu kyllä geelillä äänet vähä liiankin tarkkaan...mä vaan ihmettelen niitä "kahtia" eri sykkeitä :eek:...äskenki kuuntelin niin ihan sama juttu, toinen syke n150 ja toinen ihan älyttömän nopee,joku 170.kuuluu siis kahesta eri kohtaa,aika vierekkäin. Toi hitaampi on ihan normi sykkeen ääni tum tum tum...ja toinen on hevoslaukka/ravi,ihan ku siin kuulus joku läppä ääni lisänä. Voi hitto sentään,kahta siel nyt tuskin on ku just oli se nt ultra ja toivottavasti ei oo mikään sydänvikakaan :unsure:

voiko istukassa olla eri syke ku äitillä ja vauvalla?
luulen kyllä löytäväni istukan erikseen,jos se on viuh viuh ja mun sykkeellä ja siis ton lisäks löydän myös oman normi sykkeen..elikkä löydän neljä eri ääntä jotka antaa sykkeen ja laite laskee kolmelle eri sykkeen :geek: mielenkiintosta
 
mulla on unbornHeart, kuuluu kyllä geelillä äänet vähä liiankin tarkkaan...mä vaan ihmettelen niitä "kahtia" eri sykkeitä :eek:...äskenki kuuntelin niin ihan sama juttu, toinen syke n150 ja toinen ihan älyttömän nopee,joku 170.kuuluu siis kahesta eri kohtaa,aika vierekkäin. Toi hitaampi on ihan normi sykkeen ääni tum tum tum...ja toinen on hevoslaukka/ravi,ihan ku siin kuulus joku läppä ääni lisänä. Voi hitto sentään,kahta siel nyt tuskin on ku just oli se nt ultra ja toivottavasti ei oo mikään sydänvikakaan :unsure:

voiko istukassa olla eri syke ku äitillä ja vauvalla?
luulen kyllä löytäväni istukan erikseen,jos se on viuh viuh ja mun sykkeellä ja siis ton lisäks löydän myös oman normi sykkeen..elikkä löydän neljä eri ääntä jotka antaa sykkeen ja laite laskee kolmelle eri sykkeen :geek: mielenkiintosta
Istukalla ja napanuoralla on oma, sulla on oma ja vauvalla on oma syke ;)
 
Mä en pääse tässä yhtään helpolla >_<

Vauva kasvaa ku sanonko mikä!

Jäätävät kivut ollut aamusta asti alavatsalla, painottuen vasemmalle puolelle, aaaaaaarrrggghhhhhhh!! :mad::mad::mad:

Mikään ei auta, ei mikään! :cry::cry::cry:

Mä en kestä tätä, mulla on vissiin hermopinne, että vauva siis nyt jo painaisi joitain hermoja mitkä menee jalkoihin mikä aiheuttaisi sen että jalat lähtee alta liian rasituksen jälkeen :unsure:

Kehnossa tilanteessa taidan joutua vuodelepoon, se niistä kesän suunnitelmista :ninja:

Hyppymassu ja Sammakko 14+2
 
mulla on unbornHeart, kuuluu kyllä geelillä äänet vähä liiankin tarkkaan...mä vaan ihmettelen niitä "kahtia" eri sykkeitä :eek:
Minullakin on unbornheart, mutta toimii myös rasvalla...(n) En tiedä vaikuttaako kohtu/istukka tai niiden sijainti siihen kuin hyvin tai huonosti kuuluu. Varmasti aiheeseen suunniteltu geeli johtaa ääntä herkemmin kuin rasva, mutta aina voi kokeilla jos kaapissa sattuu jotain rasvaa olemaan. :)
 
Täällä on puhuttu dopplereista. Kiitos kaikille vinkeistä. Oon meinaan nyt ajatellut sellaisen hankkia mut toki mietityttää miten se toimii kahdella.

Tänään täytynee olla yhteydessä neuvolaan. Viimeisen 36 tunnin aikana on pysynyt sisällä vain vesi ja eilinen aamupuuro. Kaikki muu on tullut vauhdilla ylös. Ihanan heikko olo ja sit vielä kun tänään olis hammaslääkäri heti aamusta. Toivottavasti pysyn siellä tolpillani enkä oksenna.
 
Mullaki doppler, angel sounds ja käytän vauvaöljyy kuunteluun ja sil kuuluu hyvin (y)

Onpas mul nyt nii hyvä mieli tosta eilisestä ultrasta, nt oli 2.0mm ja sano et on ihan hyvä ja normaali. Kovasti liikkutteli käsiä ja jalkoja siellä, neuvolakortissakin lukee että virkeä :love::giggle: Vastas kokoa 12+4 (ois pitäny olla neuvolan mukaa 13+1) mut ei lähetty siirtää LA joka on 25.10, koska niin pieni heitto :p

Pupsukka 13+2
 
Täällä on puhuttu dopplereista. Kiitos kaikille vinkeistä. Oon meinaan nyt ajatellut sellaisen hankkia mut toki mietityttää miten se toimii kahdella.

Tänään täytynee olla yhteydessä neuvolaan. Viimeisen 36 tunnin aikana on pysynyt sisällä vain vesi ja eilinen aamupuuro. Kaikki muu on tullut vauhdilla ylös. Ihanan heikko olo ja sit vielä kun tänään olis hammaslääkäri heti aamusta. Toivottavasti pysyn siellä tolpillani enkä oksenna.
kannatta ostaa unbornHeart tai joku muu vastaava mistä saa syke lukeman näkyviin, varmaan helpottaa ainakin kaksosissa sitä löytämistä.
Tietää kumpi siellä jumpsuttaa milloinkin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Milpin

Yhteistyössä