~ Lokakuun lapsoset L O K A K U U! ~

Hei syksyistä lauantai aamua!
Tässä ketjun laiskoin kirjoittaja, edelleen yhtenä kappaleena :LOL:
Olen jo kahtena viikkona ajanut TYKSiin kassit pakattuna, sillä miehelläni ja minulla on eri veriryhma ja eri rheesustekijät, joten vasta-aineiden muodostuksen takia ollaan oltu jo muutama viikko varpaillaan. Käynnistyuksellä aina välillä uhkaillaan.
Mutta mitään vasta-aineita ei ole lähtenyt kehittynään joten taas odotellaan viikko !
PS meille muuten vihdoin pikku vaatekaapin sisältö on muuttunut vaaleanpunaiseksi, näin ultralääkäri vakuutteli!!!:heart:
Välillä on ollut kovempiakin supistuksia mutta kyllä ne aina hiipuvat...... no toivottavasti ei aina!! alkaa aika loppua pikkuhiljaa!

terv
Svantje ja "pinko" 38+6
 
Tuo Neiti-81:n kirjoitus todellakin kosketti. Kertoo hyvin imetyksen helppoudesta, vaikka se omalla tavallaan sitookin vauvaan. Ensimmäistä odottavana en voi kokemuksesta sanoa imetyksestä juuri mitään, mutta yrittää aion todella.

En yhtään pysy kärryillä kuka vauvan saaneista on fb-ryhmässäkin, joten onnitellaan vielä täälläkin yhteisesti kaikkia tähän mennessä vauvautuneita :)

T: Manna* ja Mytty 37+1
 
Imetyksestä täällä on ollut kivasti jutustelua. Ja yhtä monta onnistumista tavallaan on kuin on kirjoittajiakin.

(.) Tää kaveri kyllä antaa odotuttaa itseään. Oli tylsää kuulla maanantaina, että kaikki paikat on kypsät, auki ja kohdunkaulaa ei ole jäljellä, kun mitään ei silti tapahdu. Tänään käytiin keilaamassa ja nyt en pysty enää liikkumaan, sillä nivuset/lantio särkee ja vihloo niin pahasti (pienikin lantion liike tekee tuskaa). Noh, sohvan ja sängyn välillä ei ole kuin huoneen mitta:p Ja mies passaa:whistle:

Supistustuulia! (tänään kyllä tuntui olevan niin tyyntä että...).

Carriina ja pallero 38+ 2
 
POKSISTA VAAN 40+0! :) Jospa tuo muru olis 3 viikon sisällä sylkyssä suukoteltavana.

Eipähän tuota muuta uutta kuulukkaan. Suppareita odotellessa. :D Kivuttomia suppareita tuli illalla ja yöllä alle 10min. välein mut eihän niitä lasketa, VALITETTAVASTI. Mulla kun vaan tulee noita kivuttomia. Alapäätä välissä vihloo mut siinähän se.

svantje Onnittelut tyttölupauksesta! :)

Tine ja VienoIlmari 40+0 :heart:
 
:flower: Onnea vauvan saaneille!

Carriina, mekin käytiin eilen keilaamassa ja voi TUSKA, millaista oli sen jälkeen ja on vieläkin! Liitokset huutaa hoosiannaa, oikealla jalalla ei voi astua. Mutta tulipahan hetki liikuttua :D Mies lähti golfaamaan, mä aion maata sohvalla, kun en muutakaan voi.

ON, tämä 3+kg beebi päätti TAAS eilen kääntyä. Muljautti itsensä perätilaan ja kölli siinä, kunnes 5h päästä takaisin pää alaspäin. Yöllä sama homma nopeammalla aikataululla, kyllä kyljet ryskyy! Nyt on raivotarjonnassa, mutta ei tässä voi kuin arvailla, miten päin päättää olla kun synnytys käynnistyy. Ei halua kiinnittyä, vapaa sielu.

Yöllä näin kamalaa unta että menetin vauvan :'( heräsin hurjaan itkuun. Onneksi monottaa tuolla niin ettei huolta oikeasti nyt ole.

Siljanvuori ja spinning baby 37+6
 
Viimeksi muokattu:
Tasapuolisesti onnittelut jo kaikille "nyytin" saaneille!

Itsellä ei vielä mitään kunnoon merkkejä että mitään tapahtuisi. Satunnaisesti jotain supistuksiksi tulkittavaa, ei muuta. Viikolla ultrassa todettiin että hyvässä asennossa tyyppi pötköttelee. Painoksi arvioivat 3,4kg. Muutenkin veriarvot yms kaikki ok. Aika reippaasti vaihtelee asentoa aina toisinaan, tuntuu että kylki repeää.

Tarvikkeet yms. ovat valmiina, nyt vaan odotellaan että koska alkaa tapahtua.

Zenita 38+4 ja pikkuTyyppi
 
Gin
Kyselisin että onko kellään kopuillaan raskaudessa olevalla kuukautismaista vatsasärkyä alavatsalla.Ei supistele.
Ei kovaa kuitenkaan mutta askarruttaa....ei oo ennen tällästä ollut ...:confused:


gin & Ulpukka Pullaposki 38+3
 
RR onnea!

Gin mulla on ollut tuollaista särkyä jo sen pari viikkoa.

Tinelle onnea lasketusta ajasta!

Täällä käyty ensimmäisessä yliaikaiskontrollissa tänään. Viikkoja siis tänään 41+3, rd:n takia pääsin jo tänään käymään. Vauva voi vallan hyvin, painoarvio oli 3,2kg. Ne mun supparit oli saaneet paikkoja vähän auki, kanavaa sentti jäjellä. Lääkäri sorkki paikkoja aika kovakouraisesti, jos vaikka lähtisi vielä itsestään käyntiin. Tiistaina uudelleen kontrolliin, jos ei käynnisty itsestään. Sitten saan jo kassin ottaa mukaan, että toivottavasti pääsen silloin viimeistään käynnistykseen! Kotiin en meinannut tulla enää sitten ilman vauvaa! On tää vaan niin masentavaa, kun synnytys ei nyt käynnisty! En ajatellut että näin pitkään menisi...
 
Gin
Ok, sittenhän tää varmaan meinais että noin laskettuna aikana sitten tulisi, 20.10 siis.Khih :)
Paikat on 3 cm auki ja sentti kaulaa jälellä :)

Kiitti vastauksisata...näin nää raskaudet on erilaisia ,mullakin tämä se viides on ;)
 
Heipä taas,

Täällä tänäÄn 39+1. Kolmevuotias taapero kuumeessa ja nuhassa, mies oikein kunnon vatsataudissa, ja itsekin oon ollut vatsataudissa/närästyksessä/ripulissa nyt tiistaiyöstä asti. Oi että tätä perhe-elämän autuutta, "lapsettomina" aikoina kun tuli kipeäksi niin ei kun vaan sänkyyn, nyt se ei ookaan niin helppoa... No täksi sunnuntaiksi mies ja lapsi lähtivät anoppilaan hoitoon, mä yritän lepäillä tän pyykkisirkuksen keskellä.

Eilen meinas tulla oikein epätoivo ja itku, et mä en voi synnyttää kun kämppä on kaaoksessa, jääkaappi tyhjä ja itse näin poikki, mä en voi kuvitellakaan itseäni tässä rosvonpesässä vastasyntyneen kanssa... No, ehkä se ei toisen lapsen kanssa olekaan samanlaista kuin esikon, minkälaisia on muiden kokemukset? Muistan kuinka esikon kanssa kotiuduin tiptop kotiin, kaikki oli valmiina putsplank ja ojennuksessa... Yritäpäs täällä laittaa niin parin tunnin kuluttua on taas uusi kaaos.

Lisäksi pelottaa tuo miehen vatsatauti, päästävatköhän sitä sairaalaan ollenkaan tuonkuntoisena?
 
Myrtille jaksuja sinnekin! Vatsataudista en tiedä ja teidän sairaalan käytännöistä. Mutta täällä mies keuhkokuumeessa ja pääsee osastolle vierailemaan, kun huolehtii käsihygieniasta ja ettei yski vauvaan päin. Näin snoivat sairaalasta kun kysyin tänään. Mutta en mä tiiä onko tuosta miehestä tueksi synnytykseen, kun näemmä saadaan esikoiselle hoitaja kuitenkin kotiin. Tuo mies vaan makaa kotona, niin mitäs se siellä salissa tekee?
 
Täällä sitä poksutaan viimeisen kerran täydet viikot 38+0! Enää viisi päivää sovittuun sektioon! :eek: Kämppää tässä yritän kovasti vielä pitää pystyssä, mutta kovin turhauttavaa se on kun mikään ei pysy päivää kauempaa kunnossa. Johtuen ehkä suurilta osin syksystä ja taloyhtiön julkisivuremontista. Yritän kuitenkin ottaa kaiken ilman stressiä ja keskittyä olennaiseen eli vauvaan! :heart:

Susse
 
Täällä yksi laiskimmista kirjottajista ilmoittautuu. Tänään on tasan rv38 ja mieli on kyllä malttamaton, mutta toisaalta myös siirrän yhä vaan synnytystä mielessäni eteenpäin. Samoin kaikki tavarat ei varmaankaan ole paikallaan, ja edes hankittuna, mutta kyllähän sitä vähemmälläkin pärjää. Ja niitä ehtii sitten hommaamaan, jos on tarvis. Tai näin ainakin uskottelen itselleni.

Nää loppumetrit on kyllä tuskaisia, en jaksa tehdä mitään mitä olin suunnitellut (mm. kaappien siivousta), eikä oikein jaksa edes ulkoillakaan, vaikka tietty pitäisi.

Oliko täällä miten paljon kestovaippailijoita? Mulla ois vakaa tarkotus tällä kertaa kokeilla edes osittain ja mulla onkin erilaisia vaippoja jo isot pinot, mutta jotenkin oon vieläkin ihan pihalla niistä. Oisko jollain hyviä vinkkejä aloittelijalle? Esim, missä ja miten säilytätte likaiset vaipat?

Svantje Miksi sua uhkaillaan rheesustekijöiden takia käynnistyksellä, jos vasta-aineitakaan ei siis ole muodostunut? Mulla on otettu se perusverikoe tämänkin raskauden aikana 3 kertaa ja vasta-aineita ei ole muodostunut, joten kaikki ok. Ja tämä on siis 3. raskaus, eikä ongelmia ole ollut aiemminkaan.

Onnea kaikkille vauvansa saaneille, ja tsemppiä muillekin malttamattomille!
 
Onnea Joanmi pikkuisännän johdosta :flower:

Myrtille, paranemisia!! Omalla kohdalla on käynyt noiden kotiutumisten kanssa siten, että mies on suht hyvin siivoillut ja järjestellyt paikat kuntoon ennenkuin olemme tuoneet vauvan kotiin. Toisin oli tällä kertaa (no onneksi olin pesänrakennusvietissäni kuuraillut kyllä kotia jo "jonkun verran"), keittiön lavuaari oli täynnä likaisia astioita ja niitä perkeleen pikkukärpäsiä leijaili joka puolella :mad: Imuroinut mies kyllä oli, mutta jouduin nalkuttamaan ensimmäisenä ulko-ovelle asti leijailevasta viemärinhajusta (vessan lavuaarin hajulukko falskaa eikä ukko ole laittanut viikkoihin asian eteen tikkua ristiin...). Koirakin oli pissaillut kodinhoitohuoneeseen...Että hieman oli ärtynyt olo kotiin tullessa. Mutta yritin sitten rauhoittua ja ymmärtää isäntääkin, kun oli joutunut hankalan työtilanteen vuoksi käymään yövuorossa töissä ne päivät kun olin sairaalassa, muu perhe oli hoidossa anoppilassa. Sellaista se sitten on, koko koti heti retuperällä...Mutta näyttää nuo hygieniasäännökset löystyneen vauvan suhteen noin muutenkin, mm. napatynkää tai silmien putsausta ei enää tarvi hoitaa keitetyllä vedellä vaan ihan kraanavesi käy. Joten mitäpä tässä suotta keuhkoamaan jos koti ei ole yhtä steriili kuin leikkaussali.
 
:flower: Onnea Joanmi!

Tänään poks 38, vauva kääntyi taas perätilaan. Tsippadaidai, noinkohan pääsee perätilavauvaa synnyttämään :D

Mä meinaan koittaa kestoilla. Villahousuja on 4 kpl pientä kokoa, kuoria 3, ja iso kasa harsoja. Sitten seuraavia kokoja on hajanainen määrä kuoria ja sisävaippoja ja villiksiä... kun en esikoiselta kestoillut, pitää katsoa mitä tarvii ja hankkia sitten sen mukaan.

Lähden nyt mököttämään, koska haluaisin että vauvani olisi oikein päin eikä tarttis huolehtia magneettikuvista ja ulosautoista yms. :(
 
Heippa!

Kerhon puolella on käyty juttelua siitä, miten tuonne suljetulle puolelle otettaisiin ihmisiä mukaan. Koska suljetulla puolella voi jutella halutessaan avoimemminkin, niin todettiin, että ihan vaan kerhoon liittyviä tai kerhossa vain taustailevia ei oteta kyytiin - tuonne vauvapuolelle voisi joku jaksava laittaa pystyyn vaikka sitten kaikille avoimen ketjun. Eli toista palstalaista lainaten, jos koet, ettei kerhoilu jää pelkästään lukemiseksi, niin olet tosi tervetullut messiin mukaan :)

Tarkoitus ei ole sorsia ketään, ainoastaan tosiaan rajata tuo kerho sellaiseksi suljetuksi ryhmäksi, jossa mukana olevat ovat toisilleen "tuttuja" ja ottavat osaa juttuun. Vähän sama politiikka siis kuin nannamammalla tuon fb:n suhteen, eli suljetumpaan piiriin ei haluta pelkkiä lueskelijoita mukaan, vaan sellaisia, jotka jaksavat edes satunnaisesti ottaa osaa keskusteluun :)

Kestovaipoista täällä yksi kestoilija :wave: Meillä on likaisille vaipoille ollut ihan sellainen kannellinen roskis, pääasia on, että on joku paikka, joka pitää sen hajun :)

Onnea vauvautuneille! Päivitän tuon etusivun listan seuraavalla kerralla, nyt pitää mennä tuota kiukuttelevaa uhmista hoitamaan...
 
Hei!

syystoivolle: joo ei ne nyt taas uhkaile käynnistyksellä, mutta jotenkin tuntui, että odottavat koko ajan vasta-aineiden muodostumista, sillä itse olen sekä anti-E ja anti-D positiivinen. Tämä kyllä itse asiassa on aika hepreaa, olen vähän yrittänyt opetella sitä että edes hiukan tietäisin mitä lääkärit selittää. Mutta se on se juttu kun ei edes neuvolassa oikein tiedetä eikä osata neuvoa! Mulla sattui käymään tuuri, että terveydenhoitajalla ja hänen miehellään on ollut saman juttu ja hän on joutunut henkilökohtaisella tasolla ottaamaan neljän lapsen kohdalla asiasta niin hyvin selvää. Ei häntä silloin 80-luvulla olllut otettu ollenkaan vakavasti! Itse hän oli joutunut lääkäreille selittämään että vauva tarvitsee veren vaihdon!!
Olin muuten edellispäivänä eli lauantaina vyöhyke/refleksiterapiassa.... Täti paineli jalkapohjat ja korvat ja oli siis tarkoitus käynnistää synnytys:LOL:!!!! Oli muuten aika kivuliasta puuhaa!
Mutta tuohon ala/ristiselän ja pakaroiden särkyyn ja kiristykseen se kyllä auttoi tosi kivasti! Suosittelen!
Hän sanoi että 20 vuotta on tehnyt hommaa ja noin 80% synnytyksistä on käynnistynyt seuraavan 24 tunnin sisällä..... SITÄ ODOTELLESSA!!!!;)

No, eiköhän pikkuinen pikkuhiljaa ala syntyä... aika kuluuu!

mukavaa alkuviikkoa kaikille! Saa nähdä paljonko vauvoja tämän viikon aikana putkahtaa maailmaan :)

Svantje ja Pinko 39+1
 

Yhteistyössä