~ Lokakuun lapsoset maaliskuussa ~

Lumihiutaleelle :hug:

Kestovaipoista, ei taida olla tälläkään kertaa meidän juttu. Periaatteessa olen (tai ainakin pyrin olemaan) monessakin asiassa ekologinen, mutta nyt on suurperheessä jo niin paljon tätä kaikkea muutakin huolehdittavaa, joten kertikset ovat vaivattomampi vaihtoehto. Pakko armahtaa joissakin asioissa itseään...Hatunnosto niille, jotka kestoilua jaksavat harjoittaa.

Meillä taitaa kuopus olla vuorostaan tulossa sairaaksi, otsa on lämmin. Vaikkei tuota sairastelua koskaan tietenkään lapsilleen toivo, niin nyt se saattaa tulla sopivaan saumaan koska pahoinvointi ja närästys on tällä hetkellä lähes 24 h...saa ainakin muutaman päivän tässä himmailla kotosalla rauhassa, loppuviikosta soittelen neuvolalääkärille jos aina vaan jatkuu. En aio lähteä töihin tässä kunnossa, koska yölläkin paskamainen olo valvotuttaa.

No, kaikesta huolimatta, mukavaa viikon alkua kaikille.

kolmenmutsi ja munamies 7+6
 
Lumihiutaleelle :hug:

Mulla oireet eivät ole vieläkään palanneet, paitsi viime yönä heräsin klo 01 kovaan alavatsakipuun. Ja tuo yhdistettynä tähän oireiden katoamiseen....no sen tietää mitä kaikkea mun pääkoppa taas keksi. :headwall:
2 viikkoa sitten mulle tuli samalla tavalla järkky vatsakipu just klo 01 yöllä, ja olin sen takia ensiavussakin kun mulla oli myös pientä tuhruvuotoa silloin. No sen jälkeen oli ultra ja kaikki oli ok. Vuotokin loppui n. vko sitten.

Mies yrittää aina sanoa mulle, että sure asioita vasta sitten kun ne on varmasti tapahtunu, kun mun tyyli on stressata kaikki mahdolliset skenaariot läpi ja saada itkupotkuraivareita jo etukäteen. Mut minkäs sitä itselleen teet...:stick:

Mitens paljon muuten liikutte yleensäkin ja miten aiotte liikkua raskauden aikana? Mä olen kunnon ikiliikkuja normaalisti (tanssia, salia ja spinningiä yleensä 5 päivänä/vko), ja nyt meillä onkin kauhea vääntö ollu miehen kanssa kun sen mielestä en saisi tehdä suunnilleen yhtään mitään. : / No tanssimassa olen käyny yhä, jättäny vaan rankimmat tunnit pois, mutta muuten aikamoisen sohvaperunana on oltu. Aion kyllä lenkkeillä koiran kanssa paljon kunhan nuo jäät tuosta sulaa.
 
Lumihiutale 73 :hug:

ON: Kahden viikon töistä poissaolon jälkeen olisi tänään edessä yövuoro. Meillä on töissä ultra ja kovasti tekisi mieli sillä itse katsoa tilannetta. 2v sitten sain sillä sikiön+sydämen sykkeen näkyviin suunnilleen näillä viikoilla (vaikkakin pienen sydän ei sitten siitä enää pitkään jaksanut lyödä). Pelottaa, mutta jos saisin näkyviin sykkeen, niin olisi rauhallisempi mieli olla. Ja jos en, niin neuvolan kautta on sitten ultra jo ylihuomenna.. Tuo 2v takainen km, joka todettiin 11+6 ja oli ultrassa nähty syke, ahdistaa kyllä vieläkin. Ja varmaan tulee osaston ultralaitetta käytettyä tässä alkuvaiheessa muutaman kerran itsensä rauhoitteluun..

Dreamer75, rv 7+3
 
Pitkästä aikaa kunnolla koneelle :)

Hemmi Ihana lörppö teillä :D Tuossa kanssa itse totesin, että hyvä, että molempien vanhemmat tietää raskaudesta. Esikoinen on nimittäin pari päivää tässä hokenut että käytiin terveyskeskuksen laboratoriossa (tosin vähän omalla murteellaan, mutta selvästi kuitenkin)… Selittelepä sitä sitten :D

herttaliisa Tuosta kivusta munasarjan kohdalla minulla oli kanssa aika pitkäänkin, mielsin jotenkin keltarauhasesta johtuvaksi.

cinderella Hieno juttu, että lapsella on noin välittävät isovanhemmat :) Ja tietysti myös sinulla tukena ja apuna.

Too-ticki Minulla tuli pari viikkoa sitten (rv8+2) oikein kunnon hulahdus ihan kirkasta verta vessassa käydessä. Päivän mittaan tuli jonkun verran siteeseen asti, sitten hiipui päivän mittaan ja noin viikko sen jälkeen vielä vähän tuhrutti. Ultrassa veikkasivat, että toinen tuli pois. Gyne oli sitä mieltä, että koska vuoto on loppunut ja kohdunsuu on kiinteä ja kiinni, niin keskenmenoriski on sama kuin ”normaalisti edenneessä (=vuodottomassa) raskaudessa samoilla viikoilla”. Onnittelut raskaudesta ja jos haluat, niin tervetuloa tänne meidän sekaan turisemaan :)

bola jaksamista ja peukut pystyssä, että olisi harmitonta!

Neiti d:)b Tulehan sitten heti kertomaan uutiset :)

Hiukka on heikko olo, kun verenpaineet on ihan pohjissa. Eilen aamulla mittasin taas 92/60… Jos tämä pyörrytys ei ala helpottaa, niin pitänee soitella neuvolaan että kuinka paljon sitä salmiakkia tai suolaa uskaltaisi syödä. Ei tässä muuten mitään, mutta olen päivät kaksin kotona 2v esikoisen kanssa kun mies on töissä. Ei uskalla mihinkään lähteä ennen iltapäivää kun seisominen tai käveleminen vievät heti veren pois päästä. Sain viimeinkin käytyä ne verikokeet antamassa, nyt sitten odotetaan ensi viikon ultraa :)

Branwen ja sissi 10+2
 
Voimia Lumihiutale :hug:

bola, toivottavasti kaikki on pienellä hyvin :hug:

Neiti, tsemppiä ultraan b=)b tulehan kertomaan uutisia mahdollisimman pian!

Uusia oli taas liittynyt joukkoon, tervetuloa!:flower:

Kestoilusta, kiva että täältä saa hieman vinkkejä. Tällä hetkellä ajatus olisi kestoilla niin paljon kuin mahdollista ja sitten jos sorrun kertiksiin, niin ajattelin ostaa niitä ekompia vaippoja. Ne ehkä voisivat joskus maatuakin. En usko, että nuo nykyiset "superkuivat" vaipat voivat olla kovin hyviä iholle. Itselläkin kertissuojat ärsyttävät kuukautisten aikana niin etten pysty niitä käyttämään, enkä myöskään halua altistaa vauvaa moiselle. Luulen että vauvan vaipoissa imukyky on vielä paljon tehokkaampi, eli vaipat imevät myös ihon luontaista kosteutta. Harsoilla ja hahtuvahousuilla varmaankin aloitetaan, "perintönä" saan sellaisena käsiini...

Liikkumisesta, lähinnä tulee käveltyä työmatkaa jompaan kumpaan suuntaan 2-3x viikossa. Matka on n. 5 km. Muutakin voisi kyllä harrastaa, mutta melko väsähtänyt olo on ollut viime aikoina :ashamed:

Sedna + toukka 9+4
 
Lumihiutaleelle iso :hug:

Branwen ohhoh, onhan nuo paineet alhaalla. Voin vaan kuvitella sen huimauksen määrään, koitahhan jaksaa! Pussin salmiakkeja syöt vaan päivässä, niin eiköhän ala nousta :D

neiti vauu, tuuhhan kertomaan ultrakuulumiset iltapäivällä!

ON: Ei miusta oo töihin menijäksi, ihan kamala olo :x en oksenna usein, mutta yökkäilen vähän väliä. Ennen syöminen helpotti oloa, mutta nyt jää syöminen aina kesken kun tulee vaan pahempi olo. Tänään meen iltapäivällä lääkäriin, katotaan montako päivää saan sängynpohjalla maata. Sängyssä on paras olo, heti kun jotain tekee, olo pahenee. Sori tää ruikutus, alkaa vaan tympimään :kieh:

Niiskuneiti ja 7+3
 
Voimia lumihiutaleelle! :hug:

Neiti Mulla kans 11.00 ultra tänään, ei sit tarvinut viime yönä paljon nukkua kun mietiskeli et mitä sieltä löytyy vai löytyykö mitään.. Eikä oo edes ollut huono olo tänään vielä, kun jännittää niin hulluna. :D

cinderella ihanaa että sun vanhemmat otti uutisen noin hyvin! :)

Mutta nyt tarvii lähteä valmistautuun tohon lähtöön. :)

pipituuna & tipi 11+3 :heart:
 
Lumihiutaleelle voimahali!

ÄitiDino: itsekin asun Helsingissä ja sain kyllä kutsun ultraan postissa. Neuvola laittoi lähetteen Naistenklinikalle ja sieltä sitten tuli postia jo viikon päästä. Minne itse olet menossa ultraan ja synnyttämään?

Voi että, kun käy sääliksi teitä pahoinvoivia! Mulla ei oo kuin pientä öllötystä silloin tällöin, tosin syödä pitää säännöllisesti tai se pahenee huomattavasti. Mies eilen totesi, että sä syöt koko aika.... Onneksi maistuu pääasiassa vain tervellinen ruoka, mitään liian rasvaista ei vaan pysty syömään. Tsemppiä teille!

Itseäni on vaivannut jo viikon inhottava flunssa, joka on vienyt voimat aika veks... Siksi kyselin siitä töissä kertomisesta, että olisi paljon helpompi "selittää", miksi on niin vetämätön, kun siihen on vielä lisäsyy flunssan lisäksi. Mutta ehkä itse odotan vielä kuitenkin, kun ei oo mikään "pakko" kertoa. En halua, että muut alkavat vielä järjestelemään duuneja ja mun sijaisjuttuja, kun tavallaan mitä vaan voi vielä tapahtua....
Itse olen vähän pihalla kaikista noista "laskemisista", että miten vanha sikiö on yms. Enkä osaa laskea noita päiviä. En tiedä, tarttisko opetella vai riittäiskö vaan se tieto, että viikolla 10 mennään.

Kivaa viikon alkua!
 
niiskuneiti kiitos :D Jonkun verran olen salmiakkia syönytkin, mutta ajattelin kysellä ihan terkkarilta, että paljonko sitä uskaltaisi kiskoa... Neuvolassa mitattuna kun aina se valkotakki verenpaine nostaa paineet kuitekin sinne 120 tuntumille, niin sehän on jo ihan normaali. Saapa hyvällä omallatunnolla herkutella ;)

Marianne Noista laskemisistahan se eka numero kertoo viikot ja plussan jälkeinen numero päivät sen päälle. Päivät alkavat nollasta ja loppuvat kutoseen, jonka jälkeen poksahtaa taas uusi viikko käyntiin. Eli sinulla on nyt menossa rv 9+4 (9 täyttä viikkoa ja 4 päivää siihen päälle), ja alkio on siitä kaksi viikkoa nuorempi eli 7+4. Perusajatuksena siis se, että viikkoja aletaan laskea viimeisten kuukautisten ekasta päivästä, ja alkio on sen kaksi viikkoa nuorempi, koska ovis on sen pari viikkoa kierron alusta. 9+6:n jälkeen siis poksahtaa taas 10+0. Laskee ken laskee, mutta näin se menee jos tahdot seurailla :)

Jaksamista pahoinvoiville :hug:
 
Täällä kans yksi lokakuun odottaja.. :) LA on 28.10, ja toinen lapsi on tulossa!

Oireita on ollut jo plussaamisesta asti..rintojen arkuus, jatkuva etova olo ja ihanat mielialan vaihtelut.. ;) Alavatsassa nipisteleyä ja repivää tunnetta on myös aina välillä.. Esikoisen kanssa ei ollut juurikaan pahoinvointia, niin tämä on minulle ihan uutta..ihan erilainen raskaus tulossa näköjään.. :) Alkuraskauden ultrassa olen jo käynyt, ja siellä sykki pieni sydän jo.. :heart: käytiin varmuuden vuoksi poissulkemassa kohdunulkoista raskautta, kun oli oikealla puolella alavatsaa niin repivää kipua..

Kovasti tällä kertaa jännittää koko raskaus, ja pelottaakin hieman et meneekö kesken tms.. Esikoisen kanssa ei varmaan tajunnutkaan, että jotain voi mennä pieleen.. Mutta toivottavasti pikkuisella on suojelusenkeleitä mukanaan, ja kaikki sujuu hyvin niin että lokakuussa nähdään.. :)
 
Leyah tervetuloa, lisäilin listoille :) Jos kerrot vielä iän ja synnärin (pakko ei toki ole :)) niin lisäilen nekin tuonne listalle. Tuo on niin totta, että ensimmäisestä ei edes osannut ajatella, mikä kaikki voisi mennä pieleen. Sitä 12 viikkoakin piti jotenkin maagisena rajana... ja onhan se toki, mutta itsellä kaikki meni hyvin sen 12 viikkoa ja sitten särvittiinkin sitä sun toista :D

Liikkumisesta Aika vähälle on jäänyt väsymyksen ja vuotojen takia : / Kävelylenkkeilyä yritän päivisin. Josko sitä tässä ajan kuluessa reipastuisi taas salillekin asti :)
 
RR
Lumihiutale: :hug:

Tännehän on tullutkin taas paljon tekstiä :)
Viikonloppu meni siivillä, kun mutsi tuli "maalta" pääkaupunkiin kyläilemään.

Mulla on ne pienen pienetkin oireet loppuneet, edellisen kerran alavatsaa nipisteli lauantaina, mutta sen jälkeen ei mitään. Ja arvatkaa vaan laukkaako mielikuvitus? Koko ajan miettiii, että onkohan kaikki ok vai mitä nyt. Yötkin on mennyt valvoessa ja miettiessä : /
Noh, tasan 2 viikon päästä on np-ultra ja siellähän se sitten selviää viimeistään, että onko kaikki hyvin. Ei vaan jaksais odottaa, jos mitään "oireita" ei ilmaannu ilman sitä.

Toisaalta pitäisi vaan olla onnellinen, että ei edes ole ollut mitään oksetuksia tms. mutta ihmismieli on kummallinen :D

RR ja Pähkinä 8+6 (9+4)
 
Viimeksi muokattu:
Tekstiä on tullut taas tosi kivasti. :)

Täällä päästiin jopa ulkoilemaan tänä aamuna, tosin mandariineja taskussa kun nälän yllättäessä on parempi syödä heti ettei tule huonompi olo. Ruokailujen suhteen alkaa olla kohta pelkkää kysymysmerkkiä kun tuntuu etten mitään halua pistää suuhuni. Tosin kaikkea roskaruokaa kyllä tekis mieli, mikä on outoa minulle. :D Ja nuo mandariinit (tai mitkälie klementiinit ovatkaan) ovat yksi mitä voisi syödä, tosin ne pistää röyhtäyttään eikä koskaan tiedä tuleeko röytäisy sitten varren kanssa. :O

Mutta jospa se tästä. Helpommalla on vielä selvitty kuin esikoisesta. Tänään kävin ostamassa vielä Beroccaa kun viimeksi terkkari suositteli juomaan sitä huonoon oloon, kokeilen josko se auttais nyt tähän etovuuteen ja samalla tähän kammottavaan väsymykseen. Saa vähän vaihtelua tuolle juomapuolellekin kun ainoa mitä voin juoda on vesi, ei puhettakaan mistään muusta. Vedenkin pitää olla ihan jääkylmää.

Lumihiutale :hug:

Uudet tervetuloa! :flower:

Liikunnasta Minä liikuin tosi paljon ennen tätä etovuutta. Mutta nyt tää kestokrapula ja kestoväsymys on vienyt liikuntainnon. Just tässä olen yrittänyt pohtia missähän vaiheessa tuota pääsis kampeamaan ittensä takaisin salille ja jumppiin vai joko kohta pistän salikortin tauolle. Harmittaa kyllä kun olo on näin vetämätön ettei jaksa mihinkään lähteä. Olen tottunut että lähes joka päivä teen jotain ja nyt vaan makaisin. Harrastuksiini kuuluu siis hiihto, sähly, lenkkeily, uinti, vesijuoksu, spinning, bodypump, kahvakuula, kuntosali, zumba ja mitähän lie, no vähän kaikkea mitä nyt noissa ryhmäliikunnoissa on. Sählyä en nyt jatka enää raskausaikana, siinä tosin on vähän miettimistä mitä sanon syyksi kun en käy pelaamassa (työporukka vielä kaiken kukkuraksi. :D ), muita aion oman kuntoni mukaan jatkaa, jos vaan joskus tämä väsymys loppuisi.

bolalle peukut pystyssä että olisi harmitonta!

Huomenna olisikin sitten varhaisultra! Mun vanhemmat tulevat esikoisen seuraksi siksi aikaa niin pääsee mieskin sitten mukaan. Toivottavasti siellä olisi pieni oikeassa paikassa matkassa ja kunpa se sykekin löytyisi. :)

Mutta nyt esikoinen taisi nukahtaa päikkäreille joten äkkiä tilaisuus hyväksi ja sohvalle viltin alle!

- Hapsiainen
 
Lumihiutaleelle iso :hug:

ihana kuulla että cinderellan vanhemmat suhtautui noin upeasti! :heart:

Neiti tsemppiä ultraan! tulehan kertomaan kuulumiset sitten illemmalla..!

ON viikonloppuna tuli oltua jo toista kertaa osastolla tiputuksessa, huono olo palasi melkein heti sen jälkeen kun viikko sitten kotiuduin sairaalasta ja jatkui niin mahdottomana oksenteluna että kuivumaan taas pääsin ja täytyi sitten nesteyttää. osastolla sain kokeilla Primperan-nimistä pahoinvointilääkettä mutta mulle tuli siitä vaan (jos mahdollista) vielä huonompi olo.. mutta eilen illalla alkoi olo helpottaa ja tänäänkin on ollut vain kuvotusta mutta huomattavasti lievempänä kuin aikaisemmin ja oksentaa ei ole tarvinnut kertaakaan pariin päivään. toivon todella että nyt olisi jo aikakin tehnyt tehtävänsä ja alkaisi helpottaa tämä olo pidemmäksikin aikaa.. Kaikille pahoinvoinnin kanssa kamppaileville sympatiat täältä, tiedän todella kuinka kamalaa se voi olla ja kuinka tuntuu että ei voi enää muuta ajatellakaan kuin oksentamista ja kuinka se vie ilon koko odotuksesta! :stick: MUTTA se helpottaa! niin ärsyttävä kuin tuo lause onkin kun pahoinvointi on pahimmillaan niin kyllä se yleensä vaan totta on.. tässä on muutaman lääkärin ja hoitajan suusta tullut kuultua ties minkälaista kommenttia, parhaita on: "olisikohan korvien välissä tuo pahoinvointi" ja kun eräs MIESlääkäri totesi että joskus AAMUpahoinvointi voi olla rankkaa mutta se kuuluu raskauteen! huonolta vitsiltä lähinnä kuulosti nuo lauseet kun oksentaminen jatkuu 24/7. :mad: onneksi on ollut tosi ihaniakin lääkäreitä ja hoitajia jotka on olleet tosi ymmärtäväisiä!
nyt täytyy kuitenkin nauttia kun olo on jo parempi ja laittaa kädet kyynärpäitä myöten ristiin että pahin oksentelu olisi jo takanapäin! :D

Omppu ja kirppu 8+6 (9+1)
 
HemMin
Ihana pikku lörppö :D

Tervetuloa kastehelmi ja Leyah :wave:

Lumihiutale
Voi ei : / Paljon jaksamisia sinne :hug:

bolan pikkuselle voimia mukana pysymiseen :hug:

Kestovaipoista
Esikoista oottaessa ajattelin et vois kokeilla mut se sitten jäi ku en tajunnu niistä mitään ja ekat kuukauet oli niin paljon muutaki että ei kiitos ylimäärästä pyykkiä...
Nyt kyllä haluttas taas kokeilla mut jonkun pitäs varmaan näyttää kädestä pitäen kaikki jutut... :whistle: Saa nähä miten käy tuleeko niitä kokeiltua vieläkään... Meillä mies on sanonu ettei niihin aio koskee, kuulemma muutenki hommaa tarpeeks ;)

Neidille onnea ultraan =)

Mitenkäs pipituunalla? :)


Täällä ollaan jo voitonpuolella... Olo on kuitenki ihan nuutunu edelleen... : / Poitsullaki olo jo parempi, vaikka huomaa kyllä et on normaalia rauhallisempi ja väsyneempi... Sammahti sohvalla, taidan ite painua viereen nukkumaan...
3pvä neuvolalääkäriin, kunpa ne ultrais...

Salainen toive ja Torsti rv.11+3 (10+3) :heart:
 
Ja taas käynnistyi uusi viikko!

Onpas täällä kurjia uutisia, Lumihiutale kovasti tsemppiä ja voimia :hug:
Monen kiusana ollut vuodot ja tuhrut, hirmuisesti vauvaliimaa teidän pikkuisillenne että jaksaisivat loppuun asti!!

Töissä olosta/kertomisesta En ole vielä kertonu, aloitin vasta uudessa työssä enkä halua kerto kuin vasta, kun on ihan pakko. Onneksi työnkuvaan kuuluu aika paljon vapaasti suunniteltuja työpäiviä sekä suht paljon etätyöskentelyä. Olenkin pahimpina päivinä saanut pidettyä kotitoimistoa!! Luojan lykky :saint: Onnekseni minut on totuttu näkemään lähinnä tunikoihin pukeutuneena alusta asti, sillä pystyn tämän kaamean turvotuksen peittämään ainakin vielä....

Liikkumisesta olen liikuntakeskuksen jäsen ja minulla menee joka kuukausi rahat suoraan tilitä. Olenkin tässä miettinyt että pitäisikö pistää jäihin täksi aikaa, koska ainakin tällä hetkellä jo reippaampi kävely saa aikaan todella kaamean pahoinvoinnin sekä tuskalliset viiltelyt vatsaan. Toimisto päivinä kävelen 5km suuntaansa töihin ja takaisin, jo se matka saa oloni todella tukalaksi. Ehkä kuulostelen vielä pari viikkoa, että miksi olot menee ja teen sitten päätökseni jäsenyyden suhteen. Turhaanhan sinne 55€ kuussa maksan jos en kykene käymään....

Olot Kuvottaa, ei ole kuitenkaan vielä toistaiseksi tullut oksennusta. Väsyttää, koko ajan tekisi mieli vaan pötköttää ja mitään ei meinaa saada aikaiseksi. Nälättää, mutta mitään ruokaa ei tee mieli ja kaikki ruoka jääkin aina kesken.. Jano on myös kova ja vichyä menee litra tolkulla. Närästys on tullut taas luokseni :( Ja sitten tosiaan tuo liikunna laukaisema vatsan vihlonta. Ai niin ja myös huimaus on taas luonani.

Onneksi meillä on isäntä mitä ihanin ja on oikea siivous intoilija, ja hoitaakin meillä aina siivouksen ja kaikken siihen liittyvän. Eli minulle jää ruoka- sekä vaatehuolto ja ruuanlaittokin on sellainen, jonka isäntä haluaa tehdä jos vain on kotona. Onneksi on siis apuja, eikä kaiken tämän oloilun takia tarvitse tapella ja stressata näistä! Lauantainakin heräsin, kun poitsu tuli sänkyyn hyppimään ja kertoi että aamupala on valmis, sen jälkeen alkoivat isompi sekä pienempi versio siivoamaan, veivät oikein matot ulos. Urakan jälkeen isäntä sanoi poitsulle, että lähdetääs me hiihtämään ja jätetään äiti lepäämään kun äidin tarvii nyt paljon levätä... ja minähän sitten hormooneineni alan pillittää, että kuinka ihania ovat:heart:

Uskaltauduin vihdoin tilaamaan neuvolankin, jeij;) Ja jo ensi maanantaina pääsen, en tosin omalle terkalle, mutta samapa se on ensimmäisellä kerralla ja oma terkka on kuitenkin tuttu jo kun poitsun kanssa on käyty.

Miina ja Möntti 7+1
 
Viimeksi muokattu:
PIPITUUNAN ultrakuulumisia käyn urkkimassa :)

KESTOISTA: Mulla oli esikoinen 1v iässä jo pois vaipoista (itse oppi, ja ensin vielä yökuivaksi, alkoi vaan öisin kiljua ja meni pari yötä kun hoksasin että vaippa oli kuiva, pistin potalle, tyttö pissasi ja jatkoi unia!) joten vaikka mulla on lapsilla alle 1,5v ikäeroa, olen sinänsä päässy helpolla kun ei ole ollu ku yhdet vaipat vaihdettavana (oli esikoinen ollu jo 5kk ilman vaippaa ku kuopus syntyi ni ei edes taantunut missään vaiheessa vaippoihin takaisin)
Heti kun hoksasin sen heräävän yöllä pissahätään niin otin vaipat pois päivälläkin ja taisi 2 vahingot tulla. Pääsin ihan älyttömän helpolla..
Kuopus taas oli 1,5v jo pois vaipoista (otti siskosta mallia) niin meinaan kyllä kertiksillä mennä jatkossakin :) Voihan olla että seuraava on vaipoissa kouluikään asti :D

OMPPU09: jaksuja tuon pahoinvoinnin kanssa, kuullostaa ihan karmivalta tuo sairaalaan joutuminenkin. Itsellä tuntuu menevän hermo jo tähän kestokuvotukseenkin.....

LIIKUNNASTA: Mä kans liikun paljon ja salilla käyn. Nyt olo on ollut esteenä, ja muutenkin otan aika varovasti nämä ekat 12 vkoa, sitten jatkan oman voinnin mukaan :)

LUMIHIUTALEEELLE jaksuja kovasti!

).(
Mua jännittää niin helvetisti! oikeesti, muutenki pahaolo ja siihen päälle tälläinen ultrajännitys niin voi elämä että päivä tuntuu niin pitkälle. Mua naurattaa, itkettää, pelottaa, ilostuttaa kaikkee samaan aikaan. Kädet tärrää ja heikottaa, onko jännitystä vai raskaudesta, en tiedä, vai molemmista :D
Täytyy keksiä jotain tekemistä etten tuu hulluks täällä..
 
Täällä olisi yksi lisää iloiseen sakkiinne, 24-vuotias plussaaja. Esikoista odotelemme ja toivomme parasta. Nettin laskurin laskelmien mukaan oli menossa 7+3 ja ensi keskiviikkona aika ultraan. En malta odottaa nähdä vatsan asukki ja onko hänellä kaikki okei. Täällä on toisinaan palellut ja jos aamusta ei muista syödä mitään sellainen yökötyksen tunne tulee kurkkuun. Väsyttää niin että nukun ainakin yhdet päivä unet ja olo on saamaton. Alamahaa on nippaillut, on ollut sekä kuukautis kivun tapaisia ohi meneviä kipuja ei kovia, nipistelyä ja "kihelmöintiä". Samalla on tuntunut elohiirimäisiä liikkeitä alavatsassa jonka olen joskus lukenut kuuluvan merkkeihin. Rinnat kipeät ja turvottaa vatsaa. Jos tulen yhtään äitiini niin raskaus rupee näkymään melko pian, joten vaate ostoksille on lähdettävä jossain vaiheessa vaikka iso kokoinen olenkin. Synnytys sairaalla olisi PKSSK.
 
Brawnen, mä kärsein ekan odotuksessa alhaisista verenpaineista. Juo nestettä paljon, mieluiten vettä, hommaa tukisukat/lentosukat... suola lisää ruokaan oman maalaisjärjen käytöllä niin saat vähä haltuun sitä :) se on nimittäin tosi kurja vaiva! ite jäin 2kk ennen äitiysloman alkua saikulle ku ei työnteosta tullut mitään, eka saatto olla hyvä sit pyörrytti ja paineet oli jotain tyylii 70/41, ja hirveetä oksentelua sen seurauksena aina sitten kun elimistö kompensoi..
 
omppu Ei mene siellä helpoimman kautta :( Onneksi on alkanut pahoinvointi jo helpottaa, toivottavasti ihan pysyvästi :)

Salainen toive meilläkin mies tykkäsi ennen esikoista, että kestot saat vaihtaa ihan keskenäsi, hän käyttää kertsejä, mutta niin vaan mieli muuttui lapsen synnyttyä. Ainut oli, että toivoi minun ”kokoavan” vaipat valmiiksi, eli kun käytettiin taskuvaippoja, niin tökkäsin pyykkejä kerätessä ne imut valmiiksi vaippojen sisään. Oli sitten ihan samanlaiset laittaa kuin kertsitkin. Ja helpotti omaakin toimintaa, kun ei tarvinnut vauva hoitopöydällä lähteä taittelemaan imuja.

Miina esikoisesta kärsin sen verran pahoinvoinnista, että tuollaisesta jäsenyydestä ei tullut mitään. Pyysin lääkäriltä todistuksen, että pahoinvointi estää liikkumisen, niin laittoivat maksutta jäähylle jäsenyyden. Turha sitä on maksaa, jos ei pysty käymään :)

Neiti Miksei meilläkin voi mennä vaippojen kanssa noin :D Pottakoulu kovassa käynnissä täällä ja neidillä olisi kyllä ”oireiden” puolesta kiinnostusta, mutta ei vaan tahdo istua potalle :headwall: No, tämä mennään sitten vaan pitemmällä kaavalla…

tervetuloa simpli, lisäilin sinut listalle :flower:

Helistin kiitos tuosta tukisukkavinkistä! Täytyy heti hommata sellaiset. Suolaa olen yrittänyt vähän ruokaan lisäilläkin jo, meillä on totuttu tosi vähäsuolaiseen ruokaan. Tuota vettä en ollut tullut ajatelleeksikaan. Esikoisesta jäi autoilut jo näillä vaiheilla, en vaan uskaltanut enää rattiin noiden paineiden takia. Josko tässä raskaudessa pääsisi vähän paremmin liikkumaan.

Niin ja piti kysymäni, että miten te, joilla on lapsi jo ennestään, varotte mahaa? Tarkoitan siis että meillä on tosi möyryävä tapaus tämä esikoinen, esim. saattaa yhtäkkiä sylissä hypähtääkin mahan päälle tai juosta päistikkaa halaamaan niin, että kopsuttelee mahaa...
 
Viimeksi muokattu:
Heissan kaikille :wave: Meillepäin olisi taasen "haikara" tulossa vierailemaan myös lokakuulla =) Tänään oli eka neuvola viikot 6+3 ja la 28.10. Vanhalla rutiinilla mennään, ennestään 2 tyttöä ja 2 poikaa :heart: Eniten tässä raskaudessa jännittää se, että miten synnytys käynnistyy ja kuinka nopea on. Ambulanssilla menin edellisen kerran Kys:lle, turvallisuus syistä ;)
 
Marianne eipä mitään, nopsaksiin kurkkasin :) tuo vau.fi:n laskuri on ainakin ihan jees.

päksy tervetuloa, lisäsin sinut listalle :) Kysiin laitoin sinut meneväksi? Saako kysyä, kuinka nopeita synnytyksesi olivat? Toivottavasti pääset sairaalaan asti tälläkin kertaa.
 

Yhteistyössä