Lokakuun Lapsoset Meidän Kuu!! 2017❤

Tänään oli/on laskettu aika, ja hyvin täälläkin masussa viihdytään :LOL: Meillä oli myös tänään neuvola.

Sain verenpainemittarin kotiin lainaksi, koska verenpaine on myös nousukiidossa ja sormissa turvotusta. Ei kuitenkaan mitään hälyttävää, eikä muita oireita. Seuraillaan paineita kotona varmuuden vuoksi (y)

Yöllä tulee paljon kekkuloitua ja unen saanti menee sinne johonkin kello yhteen. Mut onneksi aamuisin voi nukkua, jos vaan lonkat sietää :ROFLMAO:

Onnea kaikille synnyttäneille! :love::barefoot:Ja tsemppiä & hyviä vointeja meille odottaville :love:

On tämä ryhmä ollut kyllä kultaakin kalliimpi. Itse en sinne fb-ryhmään koskaan tullut joten tämä on ainut ja oikea vertaistukipaikka. Jatketaan jatkossakin :rolleyes:
 
Täällä alkoi supistukset.. kuus supistusta ehti tulla ja alettiin asentelee TENS laitetta. Istuin sängyn laidalla ja totesin et nyt valahtaa jotain housuun, vertahan se. Ilmeisesti kuitenkin normaalia kun soitettiin sairaalaan ja jäädään siis vielä kotiin odottelemaan supistuksia lisää ja vesien menoa

Tinnuli
 
Tänään rv41 ja kohta pitää lähteä käymään polilla. Aikaisemmalla käynnillä pari viikkoa sitten sanottiin että nyt harkiaan käynnistystä...o_OTänä aamuna on kyllä tullut jo muutamia supistuksia ihan ennakkoonkin... lapsille on hoito järjestetty monen mutkan kautta, joten toivon että pääsisi synnyttämään tässä ihan niin kuin just nyt kohta :LOL:
 
Kas näin :)

@elokuuvauva09 olet listoilla (y)

@Enisa82 sain laitettua prinsessan tiedot listalle :love:

Mulla on "vähän" ylituotantoa tällä rintamaitosaralla :oops: ehdottivat taysissa luovuttajan paikkaa, kun mulla tulee kertapumppauksella 80 - 120ml, riippuen välin pituudesta onko 3 - 5h.. Ja naperolla ikää plakkarissa siis 5vrk o_O

Kastejuhlaa tarvii alkaa viikonloppuna työstämään, katsoa että missä ja milloin ja etsiskellä pappia :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Pian alkaa taas vauvoja putkahdella :love: Tsemppiä!

Kävin eilen tosiaan siellä tarkistuksella ja käyrää otettiin, jonka aikana tuli sen sata supistusta, siis ihan koko ajan! Mutta kohdunkaulantilanne oli vielä sama kuin viimeviikolla lääkärintarkistuksessa eli sen 2cm jäljellä. Olisin voinut jäädä sinne vielä käyrille tarkkailuun, mutta päätin mennä tätini luokse odottelemaan ja jäinkin sinne sitten yöksi. Illalla kipeitä supistuksia sateli, mutta ne hyytyivät ja loppuivat yöksi täysin, sain nukuttua oikein hyvin pitkästä aikaa!

Nyt taas kotona, kävin tuossa aikaisemmin vielä neuvolassa ja kaikki oli edelleen kunnossa. Nyt sitten tuli se kuuluisa limatulppa pyyhittäessä, jospa se tarkoittaisi sitä, että ensi yönä lähdetään synnyttämään! Aikaisemmin tulppa on tullut vasta vesienmenon jälkeen suihkussa. Supistuksia ei ole tullut nyt, kuin auton kyydissä heiluessa. No, katsellaanpa taas, miten homma tästä etenee!

-pansku- 38+3
 
@-pansku- kyllä nyt kuulostais jo siltä että ei kauaa välttämättä mene (y)

Tietyömää ja mukulakivikatu vois tehdä eetvarttia ;)

Josta puheenollen kuvitelkaapa tilanne, kun supistelee oikeen kipeästi ja joudutte menemään sinne synnärille just sen tietyömaan kautta.. Happened to me ;) se oli karmeaa :sick:
 
:love:Norpanpoikasen synnytyskertomus lyhyesti;)!

10.10.2017 yöllä noin klo:00:00 alkoivat säännöllisen kipeät supistukset. Huomasin keinuttelevani kontillaan ja kulkea ni ympäriinsä, lähinnä ihmettelin että mikäs nyt on kun en pääse edes nukkumaan.
Kipu tuntui lähinnä vain alavatsalla, joten mieleni oli vaikea tunnistaa synnytyssupistuksia kahteen aiempaan synnytyskokemukseen pohjautuen.

Serkkuni kellotti suppareita minulle messengeri viestien kautta ja ilmoitti 02-03 että tulevat 2min välein ja kesto n.2min.

Menin herättelemään miestäni ja menin vielä kuumaan suihkuun. Mies tuli 20min päästä käskemään minut pois suihkusta, oli huolissaan voinnistani.

Lähdettiin 3:30 aikaan synnärille, olin kontilleen istuimen selkänojaa vasten ja suoistuksen tullessa tarrauduin mieheeni joka epätoivoisesti yritti samalla kyetä ajamaan autoa.

Synnytysosastolle käveltäessä tarrauduin aina supistuksen tullessa ovien kahvoihin jne tuskissani.

04 perillä ja olin 7cm auki.
Sain epiduraalin salissa ja vielä toisen annoksen myöhemmin.

Noin 07-08 aloin harjoitella ponnistusta ja ponnistusasentoa, kipujen vuoksi lääkäri kävi laittamassa pudendaalipuudutuksen.

Ponnistin (arviolta) 30min-1h ajan ja lopun hallitusti kätilön ohjeiden mukaan, mikä oli vaikeaa tuskien takia mutta lopputulos oli se että en revennyt yhtään mistään.

Terve 9/10 pisteen, 3722g ja 52cm tummatukkainen tyttömme syntyi 10.10.-17 klo:9:00.

:love:
:barefoot:
Kaikki hyvin ja täällä osastolla vielä 1 yö, huomenna kotiin. Tissimaito maistuu typykälle, hän nukkuu ja syö ja ihmettelee :).
Olen suoeronnellinen ja kiitollinen,
Sekä väsynyt. Isot sisarukset ovat aivan myytyjä, samoin koko suku:love:.

Onnea synnytystä odottaville koitokseen, ilmoitelkaa miten kaikki etenee:) täällä jännätään Norppiksen kanssa peukut ja varpaat pystyssä!

Onnea kaikille jo synnyttäneille:)!!! Kuten sanottu, meidän kuu on käynnissä,
Hyvä me kaikki:love:!

T: tokkurainen Hiekkis ja elämäänsä tyytyväinen puku Norppis, Hyvinkään sairaala
 
@Hiekkasärkkä79 hurrrjasti onnea!! Rupesin just voimaan pahoin ton ponnistusvaiheen kautta, mulle tuli pari pientä repeymää - mut ponnistin vain 6 minuuttia :confused:

Ilmoitan kun tiedot on päivitetty, odottelen muitakin samalla kertaa lisättäviä :barefoot: syy ei ole laiskuus :sleep: vaan puhtaasti se, että luurilla on kamala muutella listaa kun tiedot pomppii ylösalaseessuntaas :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Eilen klo 16.30 syntyi vauhdikkaasti herra 52cm& 3,5kg :love: En ehtinyt edes huomata synnyttäneeni kun tuli kiire noin 10min. spinaalin jälkeen. Sydänäänet laskivat ja koska olinkin täysin auki, piti vauva vaan ponnistaa ulos. Napanuora oli sekä solmussa, että kaulan ympäri ja vauva vietiin suoraan lisähapelle. Nyt kaikki kuitenkin kunnossa :LOL:
 
Onnea @Hiekkasärkkä79 ja @popsis teille. Nuo teidän kokemat synnytykset kuulostaa ihanalle. Itse olen työstänyt omaani tänään lääkärin, psyk. sairaanhoitajan ja meidän kätilön kanssa. On tehnyt hyvää päälle ja jälkitarkastus tehdään äpolilla siten että siihen liittyy keskustelu tapahtuneesta.

Mulla odotetaan maidonnousua vielä, joka ei synnytyksen aiheuttaman stressin takia ole tapahtunut. Tyypit saa luovutettua maitoa. Sokereissa herralla heittoa ja neidin bilirubiinit rajalla. Vaan kun oltais mun kipujen takia sairaalassa niin ei harmita et saavat tarkkaa hoitoa ja seurantaa. On nuo kyllä ihania. Odotan et pääsen täysillä niitä hoitamaan, nyt suurin vastuu on miehellä joka hoitaa pestin kiitettävästi❤

Milpin, Tellervo ja Mauno
 
@sitruunasuola Nyt olen laiska ja kopioin tekstin FB:sta.

Tellervo 11.10. Klo 9.11. 3235 g, 50 cm ja py 35,5
Mauno 11.10. Klo 9.48 3120g. 49,5 cm ja py 38,5

Älä lue pitemmälle jos olet menossa synnyttään ja pelkäät että joku voi mennä pieleen..

Mulla ei siis ole ihan täyttä kuvaa synnytyksestä mut tässä se mitä muistan/ tiedän. Ti meni vedet klo 14 jälkeen ja neiti syntyi ke klo 9.11 parin tunnin ponnistelujen jälkeen imukupilla, herra klo 9.48 imukupilla myös. Saliin siirryttiin ti n. 23.30 ja avautuminen meni hyvin mutta sit alkoi ongelmat. Mun laiska kohtu ei tuottanut supistuksia ja neidin pää oli vinossa eli oltin melkoisessa pattitilanteessa. Sain epiduraalin heti saliin mennessä, mutta jostain syystä vika annos annettiin klo 4. Joten sanoisin et aika luomuna mentiin. Sain 3. asteen repeämät jotka ommeltiin samalla kun istukka poistettiin leikkauksessa. Tuon hetken nukuin vaikka siis ei nukutuksessa tehtykään.

Herraa kun synnytin niin mun alapää oli niin kipeä et kaikki kosketus sattui niin paljon että huusin koko ajan kuin piesty sika. Se oli ihan kamalaa. Sille kivulle ei vaan ole mittariasteikkoa. Mutta siis lääkäri myönsi että mun kivunlievitys ei onnistunut ja mulla jo ballongin laitossa oli kivut melko kovat jotka jatkuivat läpi synnytyksen ja pahentuivat vielä ekan tultua maailmaan. Mut kätilö sit eilen sanoi et kivusta huolimatta mun kanssa oli helppo tehdä töitä koska mä osasin sanoa mikä sattuu ja miten he voivat mua auttaa. Itsestä kun tuntui paljon sille etten edes pystynyt.

Mutta semmoinen helvetti. Kyllä se vielä joskus "iloksi" muuttuu. Nyt mä iloitsen et mun toinen tissi falskaa eli maitoa tulee ❤
 
Onnea jälleen vauvan saaneille :love:

Täällä tapahtuu viimein jotain. Eilen kaupungissa pyörimisen jälkeen ilmaantui housuihin ruskeaa vuotoa reilulti, ja hiljakseen sitä tuli pitkin päivää. Käytiin polilla lapsivesitestissä, oli nega. Käyrille piirtyi supistuksia aina kun oli "menkkajomotusta". Vuodon sanottiin olevan normaalia. Eli jotain vihdoin alkanut tapahtumaan.

Limatulppa lähti juuri äsken. Oli sielläkin sitä ruskeaa, eli sieltä sitten lähtöisin. Josko asiat lähtisi nyt sitten etenemään (y)
Ainakin edistystä tapahtunut :)
Jännää!

Tyttti ja Papunen 40+3
 
  • Tykkää
Reactions: Milpin
@Milpin luin vaikka synnytykseen menossa toivottavasti pian. No on ollu kyllä hirvee synnytys :( itteeniki kyl pelottaa ja oon tiedostanu kokoaika että siinä voi käydä miten vaan.Sehän siinä hirveetä on että ite siihen ei kyllä pysty vaikuttaa, kaikki vaan otettava vastaan ...hui kauheeta, on se kyl hirveetä.Paranemisia sulle, toivottavasti saat kunnon kipulääkkeitä.Ja hyvä että mies apuna (y)

mulla eka synnytys oli ihan hirvee, ponnistus kesti yli tunnin ja huusin kanssa täyttä kurkkua, tunsin joka ikisen repeemisen ja itkin ja huusin.Kätilö lopulta otti niskasta kirjaimellisesti kiinni ja sano ihan että pe#ele,nyt se huuto loppuu ja ponnistat,että vauva alkaa voida jo huonosti.Se oli kyl jotenki hyvä siin kohtaa ku jostain viimesillä voimilla sain sen sit ulos pungerrettuu. No kipu ei loppunu siihen, mut kurottiin vielä kiinni ja tunsin joka ikisen neulantyönnön ja itkin ja huusin taas...kuukauden olin kipee..en tiiä mikä on paljon tikkejä alapäähän, musta ykskin on liikaa..mulle tuli toistakymmentä.
Kätilön mielestä repeämät parantuu helpommin kun avitettu leikkely. :confused:

Toinen synnytys meniki sit paremmin..koski ihan hitosti mut ponnistin vaan 16minuuttii ja repesin vaan kahen tikin verran..niitäkään en antanu laittaa koska jotain traumoja jääny tosta ekasta..

Nyt sit pelolla odotan tätä kolmatta synnytystä...ei voi kun toivoa että kaikki menisi hyvin :unsure::rolleyes:(y)

Mulla supistellu tänään aamusta asti..välillä enemmän kipeitä,välillä vähemmän..jotain vuotoakin tullut jälleen.

rv38+2
 
@Milpin aika hurjaa, kiitos että jaoit kokemuksesi kanssamme! Uskon ja tiedän tunteen mikä tulee, kun toinen tissi alkaa vuotamaan (y) odotas vaan kuumanlämmintä suihkua :whistle: suosittelen varaamaan tyhjät tuttipullot tmv matkaan että saat tipat talteen :love:

Kävin äsken vaa'alla, lensin kirjaimellisesti perseelleni - 1 viikon aikana mulla on synnytyksen aikana ja jälkeen - tippunut 10 kiloa! :confused::confused::confused: selittää miks jokapaikkaa kolottaa ja särkee kun paino on laskenut 115 -> 105 :confused:

Ja tänään saatiin ulkoilulupa :love: vauvalle vaatetta ja ulos päin :love: pääsen ostamaan liivinsuojia :cautious: aika loppui kesken :whistle:

Hyppsu ja Sammakko, viikko ikää plakkarissa :love:
 
Olipa synnytyskertomus kaksosista! Kuulosti tosi kivuliaalta... jotenkin sitä toivoisi kaikille nykymaailmassa kunnon kivunlievitykset. Ja omien synnytyskokemusten pohjalta en voi kuin ihmetellä miksi tai miten joku haluaa synnyttää"luomuna".. itse koen olevani paremmin kasassa henkisesti kun synnytyksessä saan kivunlievitystä joka tehoaa. Nim. I Luv Epiduraali.

@Milpin paranemista ja ihanaa vauvantuoksuista arkea kaikesta huolimatta!

Myös kaikille muille synnyttäneille onnea pienistä nyyteistä ja onnellista vauva-aikaa :):barefoot:!

Meillä täällä kotiuduttiin eilen.
Ihanaa.
Tyttö söi pitkin yötä, periaatteessa valvoimme syötöstä syöttöön.. nukuin ehkäpä 4h yhteensä. Päivällä sain 1-2h päikkärit, raivasin kotia siltä ajalta kun olin sairaalassa.
Tissit ja nännit suoerkipeät.. ja räjähtämispisteessä. Maitoa tulvii! Pieni pääsääntöisesti nukkuu päivät ja valvoo sekö syö yöpainotteisesgi, joten aika kovistävä olo minulla päivisin...

Vaivaako muita peräpukamat tms? Käytän peräpukamavoidetta, mutta isommalla hädällä käyminen pelottaa joka kerta.
Sain kotiin kolmelle päivälle kohtua supistava lääkkeitä, masu on aika pallomainen edelleen.

Nyt torkut vauvan kanssa.
Kuulumisiin kaverit
T:Hiekkis&Norppis 3vrk
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hyppymassu
Kiitos ihanat ❤ Onneksi tämä pahin alkaa helpottaa. Suoli toimii, fyssari kehui haavaa (piru vie kun siellä on iho rikki) ja vastetta supistajalihaksien toiminnalle. Silti mua inhottaa käydä kakalla ja pyyhkiä kun tuntuu kuin persiissä olisi pallo. Mulla kun on ollut aikanaan hiiva takapuolen kiusana (pahimmillaan 3 vkoa josta yksi kävelykieltoa) sekä peräsuolen haavauma joka toisinaan edelleen vuotaa. Joten tuo takapuoli on erittäin herkkä alue mulla. Ei tulisi mieleenkään harrastaa anaaliseksiä.

Anteeksi avautuminen mut ehkä se tekee hyvää!

Milpin ja 2× 2 pv
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Onnea kaikille synnyttäneille ja tsemppiä kaikille joilla alkanut tai on vielä edessä:barefoot:
Minun syyni radiohiljaisuuteen on keskiviikkona alkaneet supistukset jotka tuli ja meni. Torstaina supistukset koveni ja en saanut enää nukuttua edes sitä vähän mitä ke-to yönä. Näin ollen sain nukutuksi 1,5h ja edellisenä yönä 3h. Torstai - perjantai välisenä yönä luovutin ja 03:30 sanoin että lähdetään tarkastukselle. Sairaalaan päästyä kun kätilö ehti pedin pedata että pääsen käyrälle makuultaan, hulahti vesi 04:30. Lapsivesi oli kirkkaan vihreää joten seurantaan jouduttiin saman tien ja vauvalle pinni päähän josta seurattiin sykkeitä.

Klo 11 olin 3cm auki ja pistettiin epiduraali todella voimakkaiden supistusten takia. Kätilö meinasi aluksi että tulee liian ajoissa epiduraali mutta pamahdin auki reilussa tunnissa :ROFLMAO: terve poika ihanuus syntyi 12:54, 6 minuuttia ennen kuin olis ollut käynnistyskeskustelu äitiyspolilla :ROFLMAO: synnytyksen aikana pojasta otettiin päästä kaksi kertaa verikokeet lapsiveden takia mutta kaikki oli hyvin.

Synnytys meni nopeasti ja melko kivuttomasti, epiduraalin jälkeen oli aivan ihanaa ja synnytys tuntui todella helpolta! :geek: Jäi todella loistava muisto! Vauvan syntymän jälkeen tosin tuli ongelmia kun sain vauvan rinnalle niin istukka ei suostunut syntymään edes lääkkeillä. Kätilöt joutui väkivalloin sen sieltä irrottamaan. Hetki sen jälkeen tokaisin kätilölle että nyt valahtelee jotain hassusti - olin saanut istukan irtoamisesta suuren verenvuodon ja mies oli varma että nyt tässä mennään. Kätilöt eivät saaneet tyrehdytettyä ja verta suihkautti elokuvien tapaan :sick: kuitenkin kun saatiin paikalle kokeneempi kätilö saatiin vuoto tyrehdytettyä. verta menetin tuossa jonkin verran, ei olla vielä käyty synnytystä läpi, ja nosti minulle 38 asteen kuumeen mutta olo on todella hyvä ja energinen :)

Nyt vieressä tuhisee 3444g, 52cm rakkautta :love: en jaksa millään oikolukea joten pahoittelut jos autocorrect tai rakkausaivot kirjoittaa jotain ihan höpöä :ROFLMAO:

Tinnuli & sydämeni varastanut prinssi :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Milpin ja Tyttti

Yhteistyössä