Lokakuun lapsoset

@Tinnuli
Varmasti ihan maku kysymyksiä nuo mitkä menee alas. Mä en voi sietää raskaus aikana ainakaa yhtää suolakurkkua enkä noista mehujäistä ole tykännyt ikinä, muita mehujäitä olen kokeillut mutta vaan etoi enemmän. Ja kun nestettä ei kehossa..ja jano muutenkin ei tehnyt mieli suolaista imeä (sipsiä tai muuta) Mutta päivä kerrallaan ja jokainen on omanlainen ja kaikki vinkit ei auta kaikkia :/
 
@Hiekkasärkkä79
Mä annoin jo viikko sitten omat näytteet(kaksi pissanäytettä ja verikokeita) mutta ei lääkäri edes maininnut niistä mitään kun oli neuvola käynti eikä kukaan mulle ole edes soittanut tuloksista niin oletan että kaikki sitten ok. Voithan kysyä ensi kerralla kun sulla neuvola niistä, ite unohdin kokonaan mainita niistä mutta kai ne kunnossa on kyllähän ne.ilmilmoittaisi siitä jos ei olisikaan:)
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
@Tinnuli käytin ihan ripauksen rouhetta puuron sekaan parina aamuna, ja se auttoi.mutta nyt koska vatsa taas toimii en ole tarvinnut enää.
Olet oikeassa, sitä ei suositella raskaana oleville, varmuuden vuoksi, joten esim leseet ovat parempi vaihtoehto:).
Toivon tosiaan että oma ummetusvaivani olisi nyt helpottanut, se on nimittäin niin ikävä vaiva:X3:. Ja toivottavasti teillä muillakin helpottaisivat alkuraskauden vaivat, ettekä joutuisi kärsimään ummetuksesta.

Ja hei kiitos vinkistä:) nytpä vain odottelen neuvolantätin soittoa.

@Tinnuli millä raskausviikolla menet itse nyt?

Kuulumisiin taas!
T:Hiekkis 10+2
 
Nyt kun ei ole saanut valmistusta että tuolla pieni olisi niin alkanut vaivaamaan enempi. Olen tosi laiha ja pieni niin oletin että olisin ne sydänäänet kuullut. Haluaisin yksityiselle mutta ihsn hurjan kallis ja pitää kai vaa odottaa 17.päivään :(
 
Nyt kun ei ole saanut valmistusta että tuolla pieni olisi niin alkanut vaivaamaan enempi. Olen tosi laiha ja pieni niin oletin että olisin ne sydänäänet kuullut. Haluaisin yksityiselle mutta ihsn hurjan kallis ja pitää kai vaa odottaa 17.päivään :(
@totoro- minä odottelen täällä vertaistukena myös sitä 17.3.perjantaiaamua, oma aikani on 8:30 entä sinulla! Melkein voisi jo laskea päiviä siihen ja kyllä,tämä odottelu on hankalaa. Sitten voi huokaista helpotuksesta kun saa ruudulle kuvaa pienestä :love: pian me päästään!

Milloin teillä muilla on 1. UÄ?

T:Hiekkis
 
UOTEa="Hiekkasärkkä7jok9, post: mulla 766, member: 141607"]@totoro- minä odottelen täällä vertaistukena myös sitä 17.3.perjantaiaamua, oma aikani on 8:30 entä sinulla! Melkein voisi jo laskea päiviä siihen ja kyllä,tämä odottelu on hankalaa. Sitten voi huokaista helpotuksesta kun saa ruudulle kuvaa pienestä :love: pian me päästään!

Milloin teillä muilla on 1. UÄ?

T:Hiekkis[/QUOTE]
@Hiekkasärkkä79
Joko olet kuullut sydänäänet?
mulla samaan aikaan ultra vai olisiko ollut 8.15 en oikein muista.
 
@totoro- ja @Tinnuli kuulostaa kyllä kamalalta tuollainen pahoinvointi! Jaksamista, kyllä se ennemmin tai myöhemmin loppuu...

Täällä labrat otettu, sokerirasitus mukaan lukien. Melkein tunti piti ensin jonottaa että pääsi ekaan verikokeeseen, ja sitten toinen tunti odotusta litkun juomisen jälkeen, ja labran odotustila oli koko ajan niin täynnä porukkaa että ahdisti.

Täällä olis ultra tasan viikon päästä! Se onkin jo toinen. Muita käyntejä ei ole vielä ollutkaan, ei edes painoa ym. tai laskettua aikaa ole katsottu.
Lallastiina 7+4
 
Heips ! Mulla on vasta ensimmäinen neuvolakäynti ens viikolla keskiviikkona. Varhaisultra on nyt perjantaina, jännittää et onks kaikki ok. Meen iha varta vasten Lahtee, ku siel on perhearte ja maksaa n. 80€ koko ultra, kun sen tekee kätilö. Ei musta kovin paha hinta. Asun kummiski Kouvolas ni ei täst oo pitkä matka sinne ees mennä.

Tänää käytii miehen kans syömäs naistenpäivän kunniaks ja oli kyl hyvät ruuat :) Hyvää naistenpäivää myös tänne!

Pupsukka 7+0
 
@Pupsukka
Siis missä Lahdessa maksaa vain 80e? ?Soitin just tereystaloo ja Mehiläisee niisanoivat hinnan oolevan 250e luokkaa että jo ultraus olisi siihen käyntiin 100e lisää! Ei olisi tuo 80e kyllä paha! Onko siinä siis kelakorvaukset laskettu vai miten?
 
@totoro- Ei oo mitää kelakorvauksii laskettuna. Olikohan se joku kauppakeskus josta löytyy, Helsingist löytyy ilmeisest toinen toimipiste.

Alkuraskauden ultraääni (sis. Uä-maksun) 60€ + toimistomaksu 15.50€ (tää sivuilta kopioituna) Googlaamalla löytyy hyvin sivut ja et kumpaa haluaa, Lahtee vai Helsinkii :)

Joo, itekki soitin terveystalolle ja mehiläisee ni päätin, et sinne en mee ku maksaa iha älyttömäst. Must toi on iha kohtuuhintanen kyllä ja nopeella googlettamisella ainakin kehujaki saanu :) Sehä selvii sit pe onko hyvä vai ei :D
 
UOTEa="Hiekkasärkkä7jok9, post: mulla 766, member: 141607"]@totoro- minä odottelen täällä vertaistukena myös sitä 17.3.perjantaiaamua, oma aikani on 8:30 entä sinulla! Melkein voisi jo laskea päiviä siihen ja kyllä,tämä odottelu on hankalaa. Sitten voi huokaista helpotuksesta kun saa ruudulle kuvaa pienestä :love: pian me päästään!

Milloin teillä muilla on 1. UÄ?

T:Hiekkis
@Hiekkasärkkä79
Joko olet kuullut sydänäänet?
mulla samaan aikaan ultra vai olisiko ollut 8.15 en oikein muista.[/QUOTE]


Täällä myös 17.3 eka ultra, heti aamulla klo 8.15 :)

Tässä raskaudessa olen huomannut käyttäväni hirveän usein "jos kaikki menee hyvin"" jos ei mitään käy.." lauseita raskaudesta puhuttaessa. Aikaisemmissa raskauksissa ei osannut edes pelätä mitään muuta vaihtoehtoa kuin että raskaus menee hyvin. Varmaan vanhuus tekee tuloaan :cautious:
 
Mäkin nyt päätin varata ajan varhaisultraan ja vain viikkoa ennen ekaa ultraa. Voi tätä kärsivällisyyden määrää. No meillä siis nyt tuo aika 10.3 eli perjantaina ja toivottavasti Nähdään pieni ♡ mennään varmaan uudestaa tuonne yksityiselle vk 30+jotain ottamaan 4d koska ei ollut kauhean hintainen. :) jänskättää mutta ei onneks tartte nyt odotella kun vaa perjantaihin aamuun. Mulla myös tullut pissalla käynnillä ruskeaa tuhnua pyyhkiessä ja nipistellyt enemmän mahaa niin ois kiva saada vähän varmuutta ettei viikkoa tartte kituutella.
Totoro- 11+0
 
Tykkäsin myös uudesta äitiyspakkauksesta, mutta me ei varmaan oteta sitä, kun esikoisen pakkaus on vielä tallella. Meillä tulee lapsille aika pieni ikäero, kun esikoinen tulee yksi tässä kuussa. Mites teillä muilla, joilla on jo lapsia; onko millainen ikäero?

Hieman pelottaa, että miten rankkaa tulee kahden pienen kanssa, mutta toisaalta oltiin kyllä miehen kanssa sitä mieltä, että nyt on hyvä aika toiselle lapselle. Pelkään myös sitä, miten käy esikoisen imetykselle. Tissi tuntuu olevan pienelle vielä tosi tärkeä. Voisin kuvitella myös tandemimettäväni, jos vain imetys ei nyt lopu raskauden takia.

Täällä mennään hyvin vähäisillä oireilla verrattuna esikoisen raskausaikaan. Esikoisesta minulla oli alkuraskaudessa 24/7 vellova huono olo, mutta en oksentanut kuin muutaman kerran. Nyt on vain väsymystä, pientä rintojen arkuutta ja välillä huimausta.

Usein en ehkä ehdi nyt kirjoittelemaan kun on taloyhtiössä putkiremppa, ollaan muuttamassa itse tämän kun aikana pois ja ne esikoisen 1 v synttärit pitäisi vielä järjestää tässä asunnossa. Seurailen kuitenkin, miten teillä muilla menee.:)

mama_Red 8+2
 
Tykkäsin myös uudesta äitiyspakkauksesta, mutta me ei varmaan oteta sitä, kun esikoisen pakkaus on vielä tallella. Meillä tulee lapsille aika pieni ikäero, kun esikoinen tulee yksi tässä kuussa. Mites teillä muilla, joilla on jo lapsia; onko millainen ikäero?

Hieman pelottaa, että miten rankkaa tulee kahden pienen kanssa, mutta toisaalta oltiin kyllä miehen kanssa sitä mieltä, että nyt on hyvä aika toiselle lapselle. Pelkään myös sitä, miten käy esikoisen imetykselle. Tissi tuntuu olevan pienelle vielä tosi tärkeä. Voisin kuvitella myös tandemimettäväni, jos vain imetys ei nyt lopu raskauden takia.

Täällä mennään hyvin vähäisillä oireilla verrattuna esikoisen raskausaikaan. Esikoisesta minulla oli alkuraskaudessa 24/7 vellova huono olo, mutta en oksentanut kuin muutaman kerran. Nyt on vain väsymystä, pientä rintojen arkuutta ja välillä huimausta.

Usein en ehkä ehdi nyt kirjoittelemaan kun on taloyhtiössä putkiremppa, ollaan muuttamassa itse tämän kun aikana pois ja ne esikoisen 1 v synttärit pitäisi vielä järjestää tässä asunnossa. Seurailen kuitenkin, miten teillä muilla menee.:)

mama_Red 8+2
Meidän poika myös täyttää 1v tässä kuussa :)
Saa nähdä miten jaksaa synttärit järjestää kun ei jaksa oikein kotitöitäkään tehdä..

Spoke 8+5
 
Pitkästä aikaa saan aikaiseksi kirjottaa. Nyt kun olen veritulpasta jotenkin selviytynyt ja kahden viikon vuodelevon jälkeen jaloillani, niin nyt iski kauhea flunssa ja kaatoi taas sänkyyn. Meinaa pää hajota! Syöminen on edelleen vaikeeta, vaikka oksentaminen on loppunut.
Ekassa neuvolassa käytiin 1.päivä ja nyt ootellaan kutsua keskussairaalaan ultraan. Odottavan aika on tunnetusti pitkä! Pikkuisen sykkeen näin jo silloin, kun tulppaa ultrattiin. Onneksi oli ystävällinen radiologi, joka vilkaisi myös kohdun tilanteen vaikka pohjetta oli vain tarkoitus ultrata.
Tämmöisiä terveisiä sängyn pohjalta.

Irma 9+1
 
Moi kaikille.
Ehkä mäkin uskallan "hypätä" keskusteluun mukaan Joulukuussa sain viikolla 8 km, joten tällä kertaa ihan hissun kissun kunhan alkaa olla viikkoja tarpeeksi. Mulle tämä tulokas on neljäs, miehelle vasta ensimmäinen. Vanhemmat lapset on jo 13 , 8 ja 7 vuotiaita. Lisäksi meillä asustaa kolme koiraa ja juuri ostettu talo on täyden remontin vallassa joten vauhtia riittää.
En osaa tuonne listaan itseäni lisätä, joten jos joku ystävällinen viitsii niin kiitos.

Maaretti82 10+0

Maaretti82 / la 5.10 / neljäs / Hus
 
Heippa! Uutena änkeen mukaan tänne. En tarkkaan viikkoja tiedä mut 7-8 välillä todennäköisesti mennään. Eka neuvola on ens maanantaina. Pari viikkoa sitten tein plussatestin mutta mun kierto on n. 50 pv niin ei mikään kalenteri pidä paikkaansa ja edellisen raskauden jäliltä vasta kahet menkat kerkes tulla. Mies jonottaa sterilisointiin niin tää raskaus oli vähän suunnittelematon mut ei ehkästykään kun ennen en ole kovin nopeasti raskautunut.
Meillä on ennestään viis lasta; 17 v, 16 v, 11 v, 6 v ja 1 v 9 kk.
Kellekään en voi kertoo kun hulluna pitävät vaikka oma on asiamme mut silti ärsyttää kun tiedän mitä ihmiset ajattelee vaikka eivät sanois mitään. Ja keskenmenojakin ollu aiemmin niin eihän tääkään nyt vielä satavarma ole.
Olo on hyvin paha ollut reilun viikon ja joka päivä töissä tappelen et lähenkö hakeen saikkua. Huomisen jos vielä jaksais!

Onko kukaan tehny ketjun alkuun listaa lokakuisista jossa nimimerkki & l.a. & monesko lapsi ja vaikka synnytyssairaala jos sen haluu kertoo...
Olin edellisen raskauden aikana täällä niin meidän kuulla oli tuollei merkattu niin pysty tarkistaan kun ei aina kaikkee muistanu miten kelläkin oli.
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Heippa! Uutena änkeen mukaan tänne. En tarkkaan viikkoja tiedä mut 7-8 välillä todennäköisesti mennään. Eka neuvola on ens maanantaina. Pari viikkoa sitten tein plussatestin mutta mun kierto on n. 50 pv niin ei mikään kalenteri pidä paikkaansa ja edellisen raskauden jäliltä vasta kahet menkat kerkes tulla. Mies jonottaa sterilisointiin niin tää raskaus oli vähän suunnittelematon mut ei ehkästykään kun ennen en ole kovin nopeasti raskautunut.
Meillä on ennestään viis lasta; 17 v, 16 v, 11 v, 6 v ja 1 v 9 kk.
Kellekään en voi kertoo kun hulluna pitävät vaikka oma on asiamme mut silti ärsyttää kun tiedän mitä ihmiset ajattelee vaikka eivät sanois mitään. Ja keskenmenojakin ollu aiemmin niin eihän tääkään nyt vielä satavarma ole.
Olo on hyvin paha ollut reilun viikon ja joka päivä töissä tappelen et lähenkö hakeen saikkua. Huomisen jos vielä jaksais!

Onko kukaan tehny ketjun alkuun listaa lokakuisista jossa nimimerkki & l.a. & monesko lapsi ja vaikka synnytyssairaala jos sen haluu kertoo...
Olin edellisen raskauden aikana täällä niin meidän kuulla oli tuollei merkattu niin pysty tarkistaan kun ei aina kaikkee muistanu miten kelläkin oli.
Huh mikä kierto :confused:

Tuolla kommenteissa seikkailee lista minkä jokainen on vuorollaan päivittänyt omilla tiedoillaan :ROFLMAO:
 
Heipsis kaikille!

Tervetuloa uusille:love:

Tänäaamuna meni kaikki pasmat niin sekaisin, yön ja tämän aamun ollaan oltu niin kamalissa tuskissa :notworthy:

Vatsaan sattui kohdun kohdilla niin paljon että itkin ja huusin, mies oli ilmeisesti jollain tapaa järjestänyt minut terveyskeskukseen ja neuvolaan.:cry:

Mulla on niin ihana neuvolantäti :cry:

Hän vei minut samantien ultraavan lääkärin luokse ja mut tutkittiin. Sammakko oli ottanut järjettömän kasvupyrähdyksen :ROFLMAO:

Kohtu ei ollut pysynyt kasvutahdissa mukana mikä aiheutti voimakkaita kasvukipuja, mutta nyt on pikkukurnu kunnossa :love:

Tänään tasan 9+0 :love:
 
27.9.
totoro-/23/ensimmäinen/

1.10.

2.10.
Hiekkasärkkä79/kolmas/HYS
Ebbas-/25/ensimmäinen(set)/TAYS
3.10.
emilllia/24v/2./K-SKS
Tinnuli/26/ensimmäinen/SATKS

4.10.

5.10.
idipu/29v/ensimmäinen/K-SKS
Tifa/30/toinen/Saksa

6.10.

7.10.

8.10.

9.10.
nnipsu!/25/toinen/KHKS

10.10.
ajatuksissa/27/ensimmäinen/?

11.10.
Toteemi85/31/kuudes/KOKS tai KOS

12.10.
Saasnähdä/24/ensimmäinen

13.10.

14.10.
SunSweat28/28/toinen/PPSHP
Elokuuvauva09/30/toinen/TYKS
15.10.

16.10.
Spoke/28/toinen/LPSHP

17.10.

18.10.
KatjaMarika/35/kolmas/SatKS

19.10.

20.10.

21.10.
Lallastiina/35/ensimmäinen/???

22.10.

23.10.

24.10.

25.10.
Cleffa/32/toinen/TAYS

26.10.

27.10.
Smirkkeli/30/ensimmäinen
28.10
Tokoliina/30/ensimmäinen/Phks

29.10

30.10

31.10


Lisäilin itseni listalle. Epätodellinen olo raskaudesta edelleen, kun ei oikein mitään oireita ole. Esikoisesta muistelen voineeni pahoin jo tässä vaiheessa. Täytyy vaan koittaa luottaa, että kaikki on hyvin :) Onko muita oireettomia?

Cleffa 6+3
@Hannne78 tässä olisi
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Huomenta:)!

Tervetuloa @Hannne78 ! Onneksi olkoon uudesta raskaudesta, vaikka teillä onkin jo suuri pesue niin ihanaa kun tulee vielä yksi pieni:barefoot:!

@Hyppymassu ihana että teidän pienellä on kaikki hyvin, hurjia kasvukipuja sinulla! Itse en muista ensimmäisistä raskauksista minkäänlaisia kasvukipuja, nyt tässä komannessa on ollut jonkunlaisia vihlaisuja ja nippaisuja välillä.

Olo on hyvä(y) tuntuu vain edelleen että syön kokoajan... josko lauantaina ehtisin ja jaksaisin myös kuntosalille, kaiken syömisen vastapainoksi:whistle:.

Kivaa perjantaita koko poppoolle, rentoututtavaa viikonloppua:).

T: Hiekkis ja Norppis 10 + 4
 

Yhteistyössä