Lokakuun lapsoset

27.9.
totoro-/23/ensimmäinen/

1.10.

2.10.
Hiekkasärkkä79/kolmas/HYS
Ebbas-/25/ensimmäinen(set)/TAYS
3.10.
emilllia/24v/2./K-SKS
Tinnuli/26/ensimmäinen/SATKS

4.10.

5.10.
idipu/29v/ensimmäinen/K-SKS
Tifa/30/toinen/Saksa

6.10.

7.10.

8.10.
Isabella2015/36v/neljäs/KPKS

9.10.
nnipsu!/25/toinen/KHKS

10.10.
ajatuksissa/27/ensimmäinen/?

11.10.
Toteemi85/31/kuudes/KOKS tai KOS

12.10.
Saasnähdä/24/ensimmäinen

13.10. Enisa82/34/viides lapsi/Tays

14.10.
SunSweat28/28/toinen/PPSHP
Elokuuvauva09/30/toinen/TYKS
15.10.

16.10.
Spoke/28/toinen/LPSHP

17.10.

18.10.
KatjaMarika/35/kolmas/SatKS

19.10.

20.10.

21.10.
Lallastiina/35/ensimmäinen/???

22.10.

23.10.

24.10.

25.10.
Cleffa/32/toinen/TAYS

26.10.

27.10.
Smirkkeli/30/ensimmäinen
28.10
Tokoliina/30/ensimmäinen/Phks

29.10

30.10

31.10


Hei kaikille, jospa minäkin uskaltaisin viimein liittyä joukkoon. Meille on tulossa neljäs lapsi, joka oli ihan täysi yllätys ja kovasti piti harkita, että mitä tehdään, koska tätä ei ollut lainkaan suunniteltu. Meillä on ennestään tytöt 11 v, 10 v ja 1,5 v. Pikkuisen pitäis syntyä lokakuun alkupuolella, tarkka laskettu aika selviää np -ultrassa, joka on jo reilun viikon päästä. Nyt on menossa jotain 10+ viikot. Olo on ihan kohtuullinen, alussa väsy oli ihan käsittämätön ja syödä piti hyvin säännöllisesti, ettei tule huono olo. Meillä on neuvolassa ultralaite, ja olen nähnyt vauvelin jo kolme kertaa :) ensimmäinen virallinen neuvola oli maanantaina, ja siellä se pikkuinen kovasti hyppeli <3 kerrottu on vain ihan lähipiirille ja en usko, että ihan heti yleisesti kerrotaankaan. Vaikka toisaalta mun maha on jo sen kokoinen, ettei tätä kovin kauaa enää salassa pidetä ;) Kiva kun löysin tämän ryhmän, mukava jutella samassa tilassa olevien kanssa.

Isabella2015 ja nappula 10+
 
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille :)!

Tervetuloa uusille lokakuisille ja plussaonnittelut(y):)!

Täällä minulla ja norpanpoikasella alkoi tänään RV 11 + 0 eli pitkälle ollaan jo tultu, kohtahan se on ensimmäinen kolmannes "lusittuna". Tuntuu että aika kuluu kuin siivillä..

Perjantaina meillä on tosiaan se eka ultra sairaalalla klo:8:30. Suunnittelin että mentäisiin sitten lauantaina isovanhemmille kylään koko perhe, samalla kerrottaisiin sekä meidän perheen lapsille että isovanhemmille vauvauutiset, ja UÄ kuvia voitaisiin esitellä:love:!Ihanaa odotusta siis perjantaihin asti:giggle:!

Vointi on ihan hyvä, välillä vatsa jomottelee ja häpyliitosta samoin. En tiedä huomaavatko ulkopuoliset (tuskin muut kuin ihan läheisimmät) tätä kasvanutta "pötsiäni", mutta hoikka kun olen, se kyllä erottuu kumpuna normaalivaatteistani:whistle:. Mammahousut käytössä, ja väljiä paitoja yritän pitää, urheilurintsikat edelleen yötäpäivää päällä.
Väsymys on mielestäni aikalailla normalisoitunut, tosin päiväunet maistuvat usein, varsinkin työputkien jälkeen.
Sunnuntaina olimme rippijuhlissa ja ongelmaksi meinasi muodostua se kun normaalit juhlahameet eivät menneetkään minulla enää kiinni, lopulta päädyin mammafarkkuihin ja väljään juhlapaitaan;).

Mikäs teidän muiden vointi ja RV:t ovat nyt näin uuden viikon alussa:barefoot::)?

Pinnasänkyjä olen miettinyt.. haluaisin sellaisen mistä saa yhden pitkän sivun laidan kokonaan pois myöhemmin, jolloin sitä voi käyttää taaperon sänkynä.
Molemmat vanhemmat lapseni nukkuivat vauvoina aina vieressäni, pinnasänky jäi käyttämättä. Sain öisin nukuttua parhaiten näin, ja yöimetykset sujuivat ilman sen kummempaa sängystä nousemista tms. Toki vastasyntyneiden kanssa täytyi vaippaa vaihtaa aluksi öisinkin, mutta vauvojen kasvettua riitti ilta- ja aamuvaipan vaihto.

Nyt koirat aamulenkille, kuulumisiin :barefoot:!

T: Hiekkis 11 + 0
 
@Hiekkasärkkä79 täälläkin katseltu jo pinniksiä :love:

Itse haluaisin sellaisen, jossa pohjan korkeutta voi säätää ja että laidan voisi laskea :)

Lisäksi ollaan pohdittu noita syöttötuoleja, millainen kannattaisi hommata, tripp trapp vai perus ikean antilop?:coffee:

Yhdistelmävaunujakin jo kurkittu :ROFLMAO: lähinnä katsellaan mitä ominaisuuksia/hintoja tarvitaan/ollaan valmiita maksamaan :)

Oon hirveän suunnitelmallinen ihminen ja kärsin kovasta pakkomielteestä selvittää kaiken etukäteen :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Moikka! Ihan hyvä olo on, välillä päivisin/iltasin etoo ja tissit on edellee tosi kipeet. Mahallaa en pysty nukkumaa, ku tissit on nii kosketusarat.. o_OAivastelu on tullu iha uutena juttuna, tuntuu kaikkien hajujen käyvän nenää ja sit aivastellaa iha urakalla :D

Ylihuomenna ois ensimmäinen neuvolakäynti, vähä jänskättää tällee etukätee! :p

Tänää ois rv 7+5, keskiviikkoon mulla paukkuu aina viikot (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Hyppymassu
Täällä viikkoja nyt 9+2. Aika matelee kun vielä ekaan ultraan niin pitkä aika! Vasta rv 12+3 se meillä..

Meillä onneksi lähes kaikki hankinnat jo valmiina kun tuo esikko vielä niin pieni. Vaunut vaihtuu tosin tupliksi ja turvakaukalon ennätin myymään..

Mulla vähän ihmetyttää kun rinnat ei oo lainkaan arat/turvonneet yms mitä viime raskauden alussa. Vastahan minä kyllä imettämisen lopetin mutta nyt nää on tämmöset pienet ruttanat vaan..

Väsymys pahin oire täällä!
 
Hyppymassu, meillä on kotona käytössä tripp trapp ja mökillä ja reissussa antilop, tykätään kummastakin!

Tänää varasin nt, huhtikuun alkuun sain ajan.

Väsymystä ei tunnu hellittän eikä jatkuva nälkä, muuten olo melko normaali.

10+0
 
Mulle tuli viimein postissa aika Np ultraan. Se on 27.3. Kaks viikkoa on niin pitkä aika ootella.

Viime päivinä on taas ollut jäätäviä oloja. Oksentanut en ole, mutta kovin kaukana se ei ole ollut. Jotenkin jo ootan sellaista normaali oloa ja ruokahalua. Mikään ei maita ja kaikki etoo. Pakko ois silti syödä, muuten olo on kahta pahempi.

Meillä ennestään kaks poikaa, jotka jo isoja. Niitten jäljiltä on enää pinnasänky. Kaikki muu on hankittava. Vaunuja oon katsellut torista. Siellä on aika paljon tarjolla uuden veroisia kärryjä. Muutenkin hankinnat tehdään kirppareilta, paitsi turvakaukalo uutena.

Irma 9+5
 
Heipparallaa

Voi ei Totoro nyt kävin lukemassa, olen niin pahoillani, enkä ole tuollaisesta kuullutkaan.:( paljon voimahaleja. Kyllä se pieni teille vielä suodaan.❤

Jännä olisko mullakin vitamiinista, otan aina aamuisin. Mulla käytössä tuo Minisun niminen vitamiinivalmiste. Mutta merkinvaihto voi auttaa.

Olo jo suht normaali, no eilen tuli taas oksennukset.. mutta siis muutama päivä ollut jo aika hyvä.
Väsymys ihan hirveää :( on täällä muitakin jotka siitä kärsii. Kun ei meinaa jaksaa pysyä tuon 3 ja 4 v tahdissa enää millään.
Noita vatsan nipistelyjä on ajoittain, sitä kohdun kasvuahan se on.

Juu verikokeet sitten ensi viikolla, mulla ollut kaikissa edellisissä raskauksissa kohonnut verensokeri, niin nekin kokeet nyt sitten rv 12. Ääh inhoon sitä :( sitä litkua ei meinaa saada alas.

Pinnasänky täältä jo löytyy, mutta vaunut kyllä ostan uudet.
Mitähän kaikkia ihanuuksia sitä on tullut kauppoihin.

Terkuin väsy Enisa 9+2
 
Nonii, nyt on ekalla neuvolakäynnillä käyty ja kaikenmaailman lippulappusii saatu mukaa täyteltäväks. Seuraavan kerran oiski aikaa sitte vasta 2.5. Ennen sitä toki sitte eka virallinen ultraäänitutkimus ens kuussa (y) Itsekkin aijon osallistuu niihin tutkimuksiin, parin vkon päästä sitten mentävä ne verikokeet yms antamaan :)

Vähä on paino nyt noussu, kun on tullu herkuteltuu iha liikaa. Pitäs ihan oikeesti saaha itteensä niskast kiinni :whistle: Tälläselle namipyllylle vaa uppoo se jäätelö yms iltasin.... :p

Pupsukka 8+0
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
@Hyppymassu itsellä pinniksen kanssa samat toiveet. Oon katsonut ihan Ikeasta kun sieltä tulee kesäkuussa kaikkea mahdollista haettua niin Aattelin samalla sieltä napata mukaan. Ajattelin jotain tän tyyppistä:
http://m.ikea.com/fi/fi/catalog/products/spr/19927000/

Mulla nyt tänään hemoglobiini aika alhainen, laskenut tosi nopeaa, oli 147 ja nyt on enää 125. Mittausten välillä alle 4 viikkoa niin ne menee nyt seurantaan. Meillä on toi np-ultra vasta ens viikon perjantaina jolloin pitäis olla 12+4. En vaan millään malttaisi odottaa.

Nyt 11+1
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Heippa:)!

Meillä oli isompien lasten kanssa käytössä ihan sellainen perinteinen perussyöttötuoli, hyvin hoiti hommansa:).
Pinnasänkyä en ole vanhemmilla lapsillani käyttänyt ollenkaan, ehkäpä nyt otetaan käyttöön, ainakin kokeillaan miten sen kanssa sujuu.
Vaunut olivat aiemmin Brion yhdistelmävaunut, todella hyvät. Nyt täytyy hankkia uudet, tai käytetyt uudet. Vaunut ovat muuten kamalan kalliita...huhhuh.

Nyt tänään minulla ja norpanpoikasella 11+2 menossa, pe UÄ:n aikaan 11+4, ellei sitten LA muutu.

Vointi on nyt hyvä! Ei okseta, väsymys mielestäni melko normaalia, tissit kipuilevat edelleen.
Enää tosiaan kaksi yötä ekaan ultraan, tuntuu että aika matelee...!

Terkuin: Hiekkis & Norppis 11+2
 
Neuvolassa käyty maanantaina ja terkka oli uus mulle ja vähän ehkä outo. Naureskeli omille jutuilleen ja mua ei naurattanu ollenkaan kun oksetti ja väsytti vaan. Menkoista l.a. 18.10. Mut sanoin et pitkän kierron takia voi laittaa ainakin viikon lisää mut näkeepähän ultrassa sitten. Tänään ois siis menkkojen perusteella 8+6 mut en usko et niin paljo on vielä. Ultra-aikaa ootellessa nyt ja toiv. Ne tajuu siellä ettei liian aikasin laita aikaa just ton heiton takii. Aina ennen joutunu käymään kax kertaa ku eka kerralla ollu niin pieni ettei oo saanu kunnon mittoja vielä.
Eilen kävin neuvolaläkärillä ja sain pari viikkoo saikkua väsymyksen ja pahan olon takia. Ei varmaan tarttis jos tekis istumatyötä mut jatkuva kävely ja kumartelu tekee tosi pahaa.
 
27.9.

1.10.

2.10.
Hiekkasärkkä79/kolmas/HYS
Ebbas-/25/ensimmäinen(set)/TAYS
3.10.
emilllia/24v/2./K-SKS
Tinnuli/26/ensimmäinen/SATKS

4.10.

5.10.
idipu/29v/ensimmäinen/K-SKS
Tifa/30/toinen/Saksa

6.10.

7.10.

8.10.
Isabella2015/36v/neljäs/KPKS

9.10.
nnipsu!/25/toinen/KHKS

10.10.
ajatuksissa/27/ensimmäinen/?

11.10.
Toteemi85/31/kuudes/KOKS tai KOS

12.10.
Saasnähdä/24/ensimmäinen

13.10. Enisa82/34/viides lapsi/Tays

14.10.
SunSweat28/28/toinen/PPSHP
Elokuuvauva09/30/toinen/TYKS
15.10.

16.10.
Spoke/28/toinen/LPSHP

17.10.

18.10.
KatjaMarika/35/kolmas/SatKS

19.10.

20.10.

21.10.

22.10.

23.10.

24.10.

25.10.
Cleffa/32/toinen/TAYS

26.10.

27.10.
Smirkkeli/30/ensimmäinen
28.10
Tokoliina/30/ensimmäinen/Phks

29.10

30.10

31.10

Minäpä poistun täältä... Ultrassa eilen todettiin tuulimuna :(.
Poistin listasta itseni (ja @totoro- n).
 
Huomenna aamulla eka ultra..pikkasen jo jännittää. Just kävin puntarilla ja voi järkytys! 6kg tullut painoa parissa kuukaudessa :unsure: muutenkin kun tuota painoa on ihan liikaa, niin järkyttävää huomata, että painaa saman verran kuin viime raskaudessa viikolla 31...mistä ne kilot on oikein tulleet ?:(

Pahoittelut lallastiinalle ja totoroolle:cry:
 
Vähän on pöhkö olo :ROFLMAO:

Kun yässä nyt on viikko 12 ihan pian, niin voisinkohan ostaa dopplerin?

Ihan vain siksi että jos iskee huolenpiru niin voisi itse tarkistaa, että rakkaalla on kaikki hyvin :cry:

Mieskin on sitä mieltä että ei siinä paljoa menetä :love:

Dopplerin saa kuitenkin myytyä eteenpäin :love:

Hyppymassu ja Sammakko 10+1
 
Ultrassa käyty ja siellä se sydän jumputti :) koon puolesta vastasi 11+6, mutta laskettua aikaa ei siirretty. Rakenneultrakin varattu jo kahden kuukauden päähän, joten sitä odotellessa. Vielä pitäisi varata sokerirasitus, kun aikaisemmissa raskauksissa olen joutunut mittailemaan sokereita. Sain kuitenkin armonaikaa viikolle 16 saakka pahoinvoinnin takia :rolleyes:

Popsis 11+2
 
Mie tilasin käytettynä dopplerin toissapäivänä Saa nähdä löytyykö sieltä ääniä, niitä kun ei oo vielä koitettu kuunnella edes neuvolassakaan.. 20€ plus postit maksoin siitä, uskon että saan melkein omani takas kun sen sitte myy eteenpäin joskus.
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Moikka taas:)!

Eka Ultra takana, ja voi miten oli ihana nähdä pieni siellä "pesässään" ekaa kertaa:love:! Hän söpösti heilutteli käsiään ja jalkojaan, vatsanpeitteet olivat kiinni, niskaturvotusta ei ollut. Istukka on edessä joten saattaa vaimentaa ekoja potkuja.
RV12 meneillään tänään (12+0) mutta LA ei muuttunut, tämänhetkinen LA on nyt siis 1.10.2017.
Seuraava UÄ on RV20 tiistaina, emme halua tietää sukupuolta etukäteen:barefoot:.
Tuleva isä totesi pienen kimppailussa katsellessaan ja sydämensykettä kuunnellessaan, että "siellähän oikeasti on joku!" Ja tuli hyvö mieli kun hänkin sai nyt konkreettisen kokemuksen tulevasta vauvasta:love:.

Näihin tunnelmiin, iloista viikonloppua kaikille:)!

T:Hiekkis&Norppis RV 12 + 0
 
  • Tykkää
Reactions: nnipsu!
Miä kävin tänää hankkimas lastentarvikeliikkeestä dopplerin, en saanu kuulumaa ku omat sykkeet, mut niihä nois ohjeissaki lukee, et 12 raskausviikosta eteepäi, et nyt on turhan aikasta ees yrittää kuunnella (ainaki itellä, enkä ehkä osaa ees ettii oikeesta kohasta :D:LOL:).
Neuvolassakaa ei kuunneltu vielä sydänääniä sen takii ku niien laitteilla ei vielä mitää kuulu, sano se mun th.

Pitää malttaa mieli ja kokeilla myöhemmi, oiski nii helppoo... :rolleyes: Ootan jo ens kuuta ja et pääsis kurkkaamaa pikkusta ultraan ja kaikki ois edelleen ok :love:

Pupsukka 8+2
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Moi kaikille:)!

Kiva yllätys kun sunnuntaiaamu alkoi lumisateella.. pöh. Odotan jo niin kovasti kevättä.

@emilllia mieluummin jatkan kirjoittelua täällä:) kivaa kun samat tyypit kirjoittelevat täällä ja koko ketju tallella alusta alkaen. Mutta kiitos kutsusta!

@spoke ja @Pupsukka ilmoitelkaa sitten kun saatte sydänäänet kuuluviin kotosalla(y)! Itse kuuntelen aina neuvolakäynneillä, muuten minusta tulisi ihan hermoheikko jos olisi kotidoppleri;) itseni tuntien. Ihanaa oli kuitenkin Ekassa ultrassa kuunnella tasaista pikkusydämen jumpsutusta:barefoot:
:love:.

Olotila on tosiaan Nyt RV12+3 tosi hyvä. Nukkumaan on pakko ryhtyä iltaisin siinä klo:20-21 kieppeillä, ja herään itsestään joskus klo:6:30-7:30. Iltavalvomiset ovat tyystin jääneet. Aika energinen ja hyvä olo :) onneksi. Vitamiineja minun ei tekisi yhtään mieli syödä, ja posinkin niitä nyt vain säännöllisen epäsäänöllisesti. Odottelen jo 30.3.2017 tokaa neuvolakäyntiä, siellä sitten käydään labratuloksiakin läpi. Saas nähdä onko hemoglobiini lähtenyt laskuun.

Lokoisaa sunnuntaita kaikille ja onnellista odotusta:D:barefoot:!

T: Hiekkis & Norpanpoikanen 12 + 3
 

Yhteistyössä