?? LOKAMASSUT ?? huhtikuu

Moi vaan!

Empä ole kauheasti kirjoitellut, mutta välillä aina käynyt lukemassa viestejänne. Aika kuluu töissä ja perheen parissa (2 lasta ja mies) niin sukkelasti... :LOL: välillä (lue: aina) väsyttää, nukkuun tulee mentyä tosi aikaisin. Tällä viikolla kävin ultrassa, ja siellä oli kaikki ok, vauvan pikkuiset kätöset siellä viuhtoivat ja minulle heiluttelivat =) ja viikkoja nyt siis 13 + 5

Mites muuten, te työssä käyvät, kanssa sisaret, kuinka olette jakselleet vielä töitä paiskia? Nyt siis itellä on toi huono-olo ja väsymys helpottamassa, mutta tilalle alkanut tulla mahakipu (nyt jo!). Työt on siis vuodepotilaiden ja muiden, hoitamista, ja nostelua. Välillä tuntuu, etten muuta teekään, kun nostele, tosin sitä on pitänyt jo alkaa himmailla. Mutta nyt on sellainen olo, että mitä siellä töissä teen, ja mitä hyötyä minusta on, kun joudun koko ajan pyytämään kaveria avuksi.. :snotty: ja sairasloma tuntuu niin "hävettävältä" vaihtoehdolta, kun tiedän, ettei sijaisia saa... Olen varmaan tullut hulluksi, kun edes mietin tällaista, mahakipeä, ja silti töissä.. Takokaa nyt järkeä päähän minulle, kiitos.. ! heheh...

Niin ja minun lasketunajan voisi muuttaa 6.10. , kolmas lapsi, ja TAYS, KIITOS!!!!!!!!
 
Arvatkaapas mitä tää äippä on tänään puuhastellut :whistle: Pistin takin niskaan ja painelin varastoon hipelöimään vauvanvaatteita ja raahasin laatikot sisään :D

Ulkovarastossa olleissa on aika paha haju joten pakkohan ne on pestä ;) Toinen koneellinen on jo pyörimässä :D :ashamed: Isäntä pikkusen kattoi kun käväs kahvilla mutta mullahan on aina selitykset valmiina. Nytkin niin loistava että :Pitäähän mun katsoa mitä kaikkea pitää ostaa :whistle:


tuutilulla kera pienokaisen rv 14+5 :D
<br><br>
 
tin
Heij tosi pitkästä aikaa!
Reilu kolme viikkoa on vierähtänyt tenttien, töiden ja työharjoittelun parissa niin tiiviisti että en oo yhtää ehtiny tänne kirjotella, lueskellu oon kyllä jonkin verran mutta varmasti on jääny jotain välistä. Semmosesta onko ollu puhetta että onko muita opiskelevia tulevia/olevia äippöjä? Ite opiskelen vasta ekaa vuotta ammattikorkees, elikkä koulu jatkuu sitte ku siltä tuntuu :) NP-ultrassakin käytiin tossa pari viikkoa sitte ja kaikki oli hyvin :heart: turvotus oli 1mm. Muutenkin olo on ihan jees, ajoittaista pahoinvointia on, ja hirvittävää väsymystä mutta senki pitäs pian väistyä :)

Noista tuntemuksista että kumpi tulis.... meillä mies on täysin varma että tyttö tulee ja hän on myös tartuttanu muhun aika hyvän tyttöfiiliksen mut kumpi vain niin tervetuloa! on vain niin tyttöolo. Muistaako joku niitä sydänäänijuttuja että kun on poika tulossa niin millaset sydänäänet jne? Ollaan tässä jo jonki verran kattelu kaikkia isompia hankintoja että mistä sais lainaan/ostettua käytettynä kun ajateltiin että se on järkevä ratkaisu. Pinnasänky ostetaan varmaan uutena. Äitiysvaatteitakin pitäis alkaa katteleen pikkuhiljaa. Pian ei mee enää housut kiinni. Mulla on kertausharjotukset kesäkuussa että toivottavasti ei oo vielä ihan hirmuiso vatta sillon niin mahtuu puolustusvoimien vaatteet päälle :LOL:

Sitte noista mieliteoista. Mulla on ihan kamala pizzahimo, ja lisäksi jäätelö. Molempia voisin syödä jatkuvasti. Mutta molemmat on vissiin aika normaaleja. Tulipas sitä runoiltua taas, niin joo muuten, laskettu aika muuttui. Kun menkkojen mukaan se oli 2.10 niin nyt ultran mukaan uusi aika on 12.10. Voisiko joku kiltti vaihtaa minut tuolta 9pvästä 12pvään. Kiitos ja hyvää pääsiäistä kaikille!
Tin+minimee 12+6
 
Plääh! Meillä kaatui nyt sitten toinen tenava tautiin :/ Pitkin päivää 5v on köhinyt ja äsken tuntui lämpimältä. Mittari ei paljoa yli 37 noussut mutta eiköhän tuo tuosta nouse :/


Hyvää pääsiäistä kaikille massukoille :D
 
Iines-ankka harmaana
moro kaikille!

Nyt on lomareissu vietetty ja iloisin mielin. Lähtöpäivänä kävin neuvolassa ja pienokaisen sydänäänet kuului! Sillon 10+6.
Nyt sitä ultraa odotellaan n. 2 viikon kuluttua.
Ilma on nyt hyvä, mutta päivällä tuli paikoin 10cm kevyttä lunta maahan, joten sai kaivella taas lumikolan esille...

Niin, loppukuusta oisi mulla tiedossa sitä useamman himoitsemaa voileipäkakkua =) , kun mummoni täytää pyöreät 90v. Ajattelinkin mummolle syntymäpäivä"lahjaksi" kertoa tulevasta...

Sen ultran jälkeen onkin sitten jo todella vaikea pysyä asiasta vaiti siihen saakka. Mutta juhlien valmistelu vie kyllä paljolti ajatuksiakin muualle..
 
Huomenta!

Kävin tossa lukasemassa tuolta kuumeilija puolelta noita omis tuntemuksia ennen plussaa... Ihania! Sitähän on ollu aivan tohkeissaan ja sekaisin. Toisaalta myös autuaan tietämätön kaikesta! Lähdin lukemaan niitä kun kaverini soitti eilen ja kysyi mitä tulee tehdä kun plussaa! Niille tulee siis joulutonttu! Ihanaa! :heart:

Täällä minä yksinään istun ja pohdin mitä tekis... Taidan mennä kattomaan telkkua!
 
Hyvää pitkäperjantaita!!

Mun laskettu aika ei ole vielä listassa, eli 21.10. 4.lapsi ja SATKS paikka.

En löytänyt mun kysymystä 2 vkoa sitten, joka oli ONKO MUILLA KOKEMUSTA ETTÄ ON KAKSOSRASKAUS JA ON MENETTÄNYT TOISEN?
Mullahan kävi niin pari vkoa sitten...
 
henkka81 harmaana
heips taas kaikille!
tuli sit käytyä sie america car showssa ja 4 tuntia sie sit käveltiin :/ jalat on kyl ihan #&%?$!* ny! äsken päästiin kotiin ja ny alko Idols =) kukahan voittaa??!!!!!
matkalla helsinkiin ku vauhti nousi välillä 150km/h niin rupes talvirenkaat täristään autoo senverran paljon,et oon melko varma et supisteli!!!! mut onneks meni ohi nopeesti,parikertaa tais supistella!!!
mut joo,kattelen ny telkkaria,joten
Hyvää pääsiäistä kaikille!!!! :flower:

henkka ja muru 11+4
 
Heippa kaikille ja hyvää pääsiäistä =) Viikko nyt kulunut ekasta ultrasta huomenna ja soittelevat varmaankin ensi viikon alusta, jos jotain labroissa, toivotaan että kaikki on ok, mulla ainakin semmoinen tunne.

Tiistaina jouduin käymään ennenaikaisesti neuvolassa, kolmen viikon päästä olisi vasta aika sinne. Täällä meillä tosi liukasta pihoilla ja paikoin pyöräteilläkin jne. Olin silloin tiistaina lähdössä autolla käymään vanhempieni luona ja matkalla autoon jalat vaan lähti oikein kunnolla alta ja heitin sellaisen voltin kylki edellä jäätikköön :\| Itsellä sen verran jäi vaivaamaan kaatuminen, että vaikka ei mitään fyysistä tuntunutkaan, soitin neuvolaan ja sattumalta siellä oli vapaa aika ja menin käymään. Terveydenhoitaja kuunteli vauvan sydänääniä ja siellähän ne kuului :heart: Ihana tunne, vaikka tilanteen olisinkin halunnut olevan erilainen, onneksi vauvalla oli kaikki kunnossa...

Että olkaahan varovaisia, missä liukasta vielä onkin, että masuasukeillemme ei käy mitään. Onneksi kuulema saa olla aika kunnon tärähdys ja isku, että käy huonosti, kohtu antaa kuitenkin niin hyvän suojan.


terkuin tytteli74 ja asukki 12+5
 
Minulle piti tulla soitto sairaalasta keskiviikkona jos jotain seulonnassa ois ollu, mut eipä soitettu. Varalta venasin viellä torstainkin, mut ei onneks silonkaan kukaan soittanu. Tulokset kuulen sit rakenneultran yhteydessä.

Mukava tunne, vaikka eihän nuo mitään sata varmoja juttuja ole, mutta kyllä se jollain lailla lämmittää :)

Meillä on kans ihan sika liukkaat pihat ja pari keetaa olen ollu viittä vaille etten kaadu, mut pystyssä olen pysyny, Tytteli74 onneks vauvalla on kaikki kunnossa kaatumisesta huolimatta. Se todellakin on niin hyvässä paketissa sun kätkössä, et ei se pienestä hätkähdä :)

Mukavaa pääsiäisen jatkoo kaikille, muistakaahan herkutella :) :)

Kinuskikissa ja pieni 12+2
 
Topsy
Huomenta!

Tyttö heräsi jo 7.30 (epänormaalia meillä että herätään ennen kahdeksaa...) joten tapan tässä aikaa kun katsoo lastenohjelmia. Ajateltiin tässä lähteä kirppiksellä käymään, josko sieltä vaikka vauvanvaatteita löytyisi... :)

Kinuskikissakiva että teilläkään ei puhelin soinut! Kyllä se helpottaa suunnattomasti vaikka tosiaan eihän tuo satavarmaa vielä ole.

LucyVanPelt tervetuloa joukkoon! Tiedättekös millä minä pääsin etomisesta ja vatsan sekaisuudesta eroon? Lopettamalla kaikki pillerit! Ensin olin väsynyt, joten aloitin silloin alussa rautatabletit. Samalla ajattelin myös aloittaa monivitamiinit jotka sopivat raskaana oleville. Alkoi myös pahaolo ja vatsa oli sekaisin aivan kuin olisi vatsatauti alkamassa. Mies oli sitten kuullut töissä että rauta aiheuttaa helposti pahaaoloa, joten lopetin sen. Ja pahaolo haihtui hetkessä. Samoin myös vitamiinien lopettamisen myötä loppui vatsan sekaisuus. Nyt pari päivää koitin niitä vitamiineja (kun yhä väsyttää) mutta heti oli vatsa ihan ruikulilla! Voisihan tuota koittaa eri merkkejä, mutta en ole nyt viitsinyt kun olo on muuten hyvä, yhdeksältä illalla vain olisin valmis jo yöunille.

Minulla vatsakipu (siis vihlonta ja pakotus) sen kun jatkuu, joka päiväistä se on ja helpottaa levolla. Onneksi tiistaina on neuvolalääkäri, pitää jutella asiasta kun huolettaa. Pelottaa jos paikat pehmenee etukäteen ja joudun lepoon, olen ottanut kesätyön vastaan (4 kk eivätkä tiedä että olen raskaana...) joten on pikkaisen nolo jäädä sieltä sairaslomalle :ashamed: Onkohan sitä ihan tollo kun lupautuu uuteen työpaikkaan viimeisille viikoille asti??

Jahas, Oulussa pyryttää lunta, eli ulos on turha yrittää. No illalla mennään katsomaan siskolle kun Kärpät voittaa Jokerit ;) joten jotain ohjelmaa on luvassa.

Mukavaa lauantaita kaikille! :wave:

Topsy 11+4
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.04.2007 klo 08:26 Topsy kirjoitti:
Huomenta!

Pelottaa jos paikat pehmenee etukäteen ja joudun lepoon, olen ottanut kesätyön vastaan (4 kk eivätkä tiedä että olen raskaana...) joten on pikkaisen nolo jäädä sieltä sairaslomalle :ashamed: Onkohan sitä ihan tollo kun lupautuu uuteen työpaikkaan viimeisille viikoille asti??

Jahas, Oulussa pyryttää lunta, eli ulos on turha yrittää. No illalla mennään katsomaan siskolle kun Kärpät voittaa Jokerit ;) joten jotain ohjelmaa on luvassa.

Mukavaa lauantaita kaikille! :wave:

Topsy 11+4

Sullakin tilanne, että olet lupautunut kesätöihin koko kesäksi, mulla myös, eikä työnantaja vielä tiedä raskaudestani... Itsellä laskettu aika 14.10 ja ainakin elokuun loppuun asti kestää työt.

Milloinhan muuten pitää ilmoittaa työnantajalle raskaudesta? Joku kerran kertoi, että kuulema kuukautta ennen laskettua aikaa (näkyykin kyllä varmaan jo

:whistle: ) Täytynee soittaa vaikka oman alan liittoon ja kysäistä.


Meillä täällä Kemin alueella todella kaunis aurinkoinen päivä =)


tytteli74 + asukki 12+6
 
Topsy
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.04.2007 klo 11:29 tytteli74 kirjoitti:
Sullakin tilanne, että olet lupautunut kesätöihin koko kesäksi, mulla myös, eikä työnantaja vielä tiedä raskaudestani... Itsellä laskettu aika 14.10 ja ainakin elokuun loppuun asti kestää työt.

Milloinhan muuten pitää ilmoittaa työnantajalle raskaudesta? Joku kerran kertoi, että kuulema kuukautta ennen laskettua
Kiva kuulla että muitakin "kohtalontovereita" :/ Työnantajalle pitää ilmoittaa 2 kuukautta ennenkuin jää äitiyslomalle, eli 3 kuukautta ennen laskettua aikaa. Mutta eihän meidän periaatteessa tarvitse ilmoittaa raskaudesta lainkaan, kun emme jää kyseisestä paikasta äitiyslomalle, vaan määräaikainen työsuhde päättyy ennen sitä.

Kyllähän se toki näkyy ennen kesähommien loppumista, että on raskaana. Mua lähinnä nolottaa myös se että en sano mitään ja sit pikku hiljaa huomaavat että olen raskaana... onneksi työ on tietokoneella istumista ja toimistotyötä enimmäkseen, joten ei mitään raskasta. Eikä työaikoja ole, vaan työt tulee vain hoitaa, niin voi välillä vaikka ottaa tirsat työpöydän alla =)

Olen ensi viikolla menossa kirjoittamaan työsopimuksen ja mietin juuri kertoisinko siinä yhteydessä... Ei tulisi sitten yllärinä jos joutuu vaikka sairaslomalle. Mulla kyllä ei esikoisesta näkynyt raskaus kuin ehkä kesäkuussa (esikoinen on syntynyt samana päivänä kuin nyt on LA) joten saattaisi olla että voisin aika pitkällekin salailla. Mutta ei oikein huvittais kuitenkaan salailla näin ihanasta asiasta.

Oletko itse miettinyt annatko heidän vaan huomata vai kerrotko jossain vaiheessa?

Topsy 11+4
 
Mä tässä just tuota kesätyötä pähkäilen..itelle luvattu töitä paikasta jossa on päihde- ja mielenterveyspotilaita, neuvolassa olivat sitä mieltä että ei kannata mennä. Ja nyt on viimeset 3 pvä ollu ihan ihme kipuiluja mahassa, joita jo välillä supistuksiks epäilen... Vai onko sit vaan liitos/kasvukipuja... ei mitään tietoo noista koska esikoisesta ei ollu liitos eikä kasvukipuja eikä ennenaikasia supistuksiakaan. Taidan siis todennäköisesti kesätyön perua, koska en ole vielä sopimustakaan kirjoittanut. ja oishan se nyt mukava viettää esikoisen kanssa kesä kotona kun sitten syksyllä tulee toinen huomioo kaipaava =)
Kuinka kipeetä teillä mahaan tekee kellä jotain tuntemuksia on? Pitäisikö neuvolasta varmistella...?? Työharjoittelukin alkaa vanhainkodissa viikon päästä, siksi olisi kyllä varmaan hyvä selvitellä nuo kipuilut ennen sitä, ettei vaan ole supistuksia...tai jos on ettei pehmennä tai availe paikkoja...
Mistä hemmetistä noistakin nyt sitten tietää!!!!???!!!! Ite oon vielä huono meneen lääkärille ja huono sielä mitään kyseleen.... PLAAAH!!!! Voi tätä pähkäily päätä... :ashamed:

yksäiti+ hippu rv 13+5
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.04.2007 klo 12:41 peppiliina kirjoitti:
Hyvää pitkäperjantaita!!

Mun laskettu aika ei ole vielä listassa, eli 21.10. 4.lapsi ja SATKS paikka.

En löytänyt mun kysymystä 2 vkoa sitten, joka oli ONKO MUILLA KOKEMUSTA ETTÄ ON KAKSOSRASKAUS JA ON MENETTÄNYT TOISEN?
Mullahan kävi niin pari vkoa sitten...
Itselläni ei noin ole käynyt, mutta tiedän peräti 3 tapausta joissa näin on käynyt. Näistä yksi tapaus oli kuin sinulla, eli alkuraskaudessa tuli vuotoa ja silloin tuli toinen pois. Toinen selvisi hienosti maailmaan =) Ultrassa sitten epäiltiin että mahtoi olla 2siellä alunperin ja synnytyksessä vasta varmistui, mutta tästä on aikaa jo reilut 20v että voipi olla nykytekniikka jo kehittyneempää.
Näissä kahdessa muussa tapauksessa, sikiöt tai siinä vaiheessa jo VAUVAT kuolivat mahaan :'(
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.04.2007 klo 12:41 peppiliina kirjoitti:
Hyvää pitkäperjantaita!!

Mun laskettu aika ei ole vielä listassa, eli 21.10. 4.lapsi ja SATKS paikka.

En löytänyt mun kysymystä 2 vkoa sitten, joka oli ONKO MUILLA KOKEMUSTA ETTÄ ON KAKSOSRASKAUS JA ON MENETTÄNYT TOISEN?
Mullahan kävi niin pari vkoa sitten...
Peppiliina moi :wave:
Mulle sanottiin joskus kun meitin tyttöjä odotin, että itseasiassa tosi moni raskaus saa alkunsa kaksosraskautena mutta päättyy sitten yhden lapsen syntymään!
Kuulemma suurin osa menehtyneistä kaksosista vaan kuihtuu ennen kuin saa edes kunnolla alkunsa ja pidemmälle menneet keskeytyvät yleensä kasvuhäiriöihin/poikkeamiin ja tietty sit noihin ravinnon saanti ongelmiin!

Olen pahoillani menetyksestäsi, mutta toivotaan kovasti sen toisen pienen ihmisen alun siellä masussa nyt pysyvän!!!


Omaan napaan ei kuulu ihmeempiä..masua turvottaa ja tuntuu ettei oikein enää löydy hyvältä tuntuvia vaatteita päälle.
Tarvis vissiin mennä vaatekaupoille.

Väsyttää taas ihan kiitettävästi, joten josko menis taas ottamaan nokoset kun lapsosetkin nukkuu nyt!! ;)
 
Työnkiireisen päivän jälkeen olis päikkärit kyllä paikallaan. \|O Aamullakin kun joutu heräämään jo 5.15 ja nukuin todella huonosti.

Mulla nipistelee massusta lähes jatkuvasti. Kunto-Ursula se siellä mamia nipistelee. :LOL:

Mulla alkaa huomenna 13. viikko eikä kättäriltä ole tullu kutsua np-ultraan, neuvolastakin on jo kohta 3 viikkoa... Outoa! :eek:
 
Ippuli harmaana
Ihan vain nopea ilmoitus pääkaupunkiseutulaisille....

Tänään ainakin, ja varmaan vielä pääsiäisen jälkeen, Vantaan Jumbon Lindexissä mammahousut alennuksessa vain 6,95?!!! Heti tarttui yhdet matkaan...


Pääsiäisen jatkoja kaikille!!

Ippuli
 
Minusta tuo np-ultra tehdään yleensä just 12 viikolla, eiks se Henalla ole jo kohta myöhäistä?? Mulla tehtiin vähä ennen kuin vaihtu viikko 11, eli hiukka aikasin, kätilö soitti Oulun sairaalaan ja varmisti et onko luotettavaa tehdä, oli se. Muistaakseni sanoi että 10-13 se täytyy tehdä, en nyt oo kyllä ihan varma muistanko oikein..
 
Topsy
Hena, NP- ultra pitää tehdä ennenkuin viikot ovat 13+6. Eli vielä on aikaa, mutta soitahan varalta että ehdit vielä.

Henkka81, hyvin onnistui =)

Topsy 11+4, jolla NP-ultra viikolla 13
 
Täällä oli muitakin, jotka kesätöistä pähkäilivät. Mulle on jo alkuvuonna luvattu kausityö, joka kestää loka-marraskuulle. Työt alkaa ensi viikolla. Vielä en ole kertonut raskaudesta, enkä aio kertoa ennenkuin työsopimus on kirjoitettu. Työ on fyysistä, joten voi olla että sairaslomia yms tulee, mutta ajattelen sen verran itsekkäästi, että haluan paremman äippärahan :ashamed:

Mutta kyllä tuota jonkin aikaa tuli pähkäiltyä, pitäskö kieltäytyä työstä... kertoa heti... Mutta nyt päädyin tähän ratkaisuun. Saa nähdä miten työnantaja suhtautuu aikanaan :whistle:

Hipkukka ja 'Aatos' 11+5
 

Yhteistyössä