?? LOKAMASSUT ?? huhtikuu

Huomenet =)

Pikkuhiljaa alkaa täälläkin olla normaali olotila. Syönnin jälkeen pahoinvointi ei ole enää niin voimakasta ja kotitöitäkin jaksaa pikkuhiljaa tehdä. Kaipa se elämä voittaa :D

Liikkeitä olen tuntenut viikon verran vaikka aluksi epäilinkin. Eihän niitä asiantuntijoiden mukaan vielä pitäisi tuntua. Maha on kasvanut järkyttäväksi, jopa mies sanoi että taitaa siellä joku tosiaan asustella. Närästys on tullut mukaan kuvioihin, samoin aamupäänsärky. Onneksi ilmat suosivat ulkona olemista. Sormet syyhyää haravointiin ym pihatöihin.

Painoa minulle on alun 14kg:n pudotuksen jälkeen tullut parisen kiloa suppeasta ruokavaliosta huolimatta. Rauta ja vitamiinit pitäisi käydä ostamassa, samoin jotain mahan pehmikettä ennenkuin poksahtaa verisuoni päästä :LOL:

Ikää tuli jokin aika sitten 35 täyteen :headwall:

Kiva, että sain seuraa tuonne laskettuun aikaan. Pelkäsin jo, että joudun siellä yksikseni nakottamaan, vaikka tuskin tämäkään natiainen näyttäytyy la:n aikoihin.

Mileko + "riiviö" 14+1
 
Anskun jaTopsyn uudet hienot la:t päivitetty :)


niinukka se taisi kysellä uusperheestä. Miä elän semmoisessa :) Meiltä löytyy miehen yli 16v tyttö ja vajaa 12v poika, oma melkein 14v poika ja yhteiset vajaa 6v ja reilu 2v pojat. Kaikki asuvat meillä.

Noiden entisten suhtautumista en tiijä vielä. Miehellä ei ex:ää olekkaan (leski) ja tokkopa tuo oma muuta tekee kuin onnittelee tai ainakin aiempien kohdalla oli niin. Mulla ja ex:llä on kyllä nykyään hyvät välit tosin erostakin on jo 13v :eek:


Huomenna ois vihdoinkin se toinen neuvola...


Viikot jäi taas. Kasassa 16+3 :) <br><br>
 
Topsy
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2007 klo 19:53 diipeli kirjoitti:
Topsy Kuinka paljon sulla maksoi se np ultra Oulussa? Itse olen miettinyt että kävisinkö mutta sain kyllä verikokeista niin hyvän riskitodennäköisyyden ( 1/38000) ettei sen puolesta mutta itsellä niin tekisi mieli käydä kurkkaamassa :saint:

Sitäpaitsi seuraavneuvola on vasta 28.5 että sinne on toosi pitkä aika..a
Diipeli sama tilanne meillä. Seulasta tuli tulos 1:44000 mutta kun seuraava neuvola on vasta kesäkuussa (tosin siinä välissä rakenneultra) niin päätin että käyn kurkkaamassa. Ja hyvä niin, osaa varautua että syntyykin ehkä aiemmin. Ultra maksoi Gynekolla kela-vähennysten jälkeen 70 euroa (vähensivät kelan etuuden heti siinä kassalla).

Topsy 14+2
 
Hei!

Eilen olin kuopuksen kanssa 1v neuvolassa. Mitat olivat 81,6cm ja 12,7kg. Kerroin, että leikin varjolla saadaan poika syömään. Syö noin 1dl
ruokaa (vajaa pikku Piltti-purkillinen) kerrallaan. Terveydenhoitaja
käski lopettaa tuputtamisen, koska painokäyräkin oli nyt nousussa. Eli
saa kuitenkin riittävästi ravintoa. Ja nyt jäi sitten huono mieli siitä olenko tuputtanut sitä ruokaa vaikka toisella sitten oikeasti onkin ollut masu ihan täynnä :/ :'(

No sitten omaan napaan:

Ensimmäistä kertaa kuunneltiin sydänäänet ja kuuluihan ne :heart: Ihanaa! Yläverepaine oli edelleen koholla, mutta alaverepaine ok. Kerroin myös nivelkivuistani. Huomenna minulla on aika omalle lääkärille. Paino oli tippunut edelliskerrasta -500g. Edelleen pissassa oli myös hiukan valkuaista.

Muuten, olen kuullut että tytöillä olisi nopeampi sydämen syke, pitääkö
teillä paikkaansa? (Kiva aina arvuutella ja vertailla kumpikohan tuolta
syntyy...)

Esikoispojalla syke oli 136-145

Kuopuspojalla syke oli 135-145 ja yhden kerran 150

Tällä oli syke nyt 155

tuisku + masukki 15+5


 
tuisku77 miekin olen kuullut että tytöllä olis nopeampi sydämen syke..edelliset mulla tyttöjä,mutta en kyllä muista että mikä niiden sydämen syke olis ollut,kuitenkin niistä raskauksista niin pitkä aika.

tämän eläjän sydämen syke oli viimeksikin 145-155 hujakoilla,laukkasi kuin lauma villihevosia. =) terveyden hoitaja sanoi että 120-160 on normaalit lukemat.

olen katellut toisten masukuvia täällä sivustoilla..tulee olo että ei minulla ole ollenkaan sellasta vauvamasua vielä..tietysti entistäkin on jonkun verran mutta kuitenkin..vai leviinkö mie sitten taas vaan sivulle päin,enkä ollenkaan ettenpäin..mutta eihän näitä viikkoja nyt kuitenkaan ole vasta kun 15+3..
varmaan tuo masun malli riippuu vähän myös muuten vartalon tyypistä..
siis ruumiin rakenteesta..

tos just mietin että miten nopeesti,mutta kuitenkin niin hitaasti tämä aika menee..lauantaina täynnä 16vkoa,siitä 4vkoa ettenpäin,onkin 20 vkoa kasassa,ja kohta kesä alkaa =)

mutta nyt lähen hakemaan nuorempaa tyttöä koulusta.

niinukka+vunttunen 15+3 :heart:
 
Moi,

Mä olen tämän päivän viettänyt lepäillen. Viime yönä oli taas mielettömän huono olo ja jäi unet lähes nollaan..

Soittelin aamulla neuvolaan ja kerroin huoleni myös siitä, että niitä sydänääniä ei ole kuunneltu. Ihana neuvolatäti pyysi heti käymään, kuunneltiin ne äänet ja katsottiin myös ultralla. Kaikki oli upeasti - kävin ultrassa viimeksi kun viikkoja oli 11+1, hurjasti oli pikkuinen kasvanut ja kuva oli ihan selkeä. Siellä vaavi veteli sikeitä, heräteltiin yskimällä ja alkoi hurja heiluttelu :)

Asun siis jyväskylässä ja täällähän saa vain sen yhden ultran viikoilla 10 - 12. Neuvolatäti kuitenkin sanoi, että jos huolettaa niin aina voi soíttaa ja ainakin ne sydänäänet kuunnellaan ja myös ultrataan, jos siltä tuntuu. Muutenkin terkkaria pitää kyllä kehua - mielettömän ihana ihminen ja on luonut neuvolakäynneistä tosi ihania.

Sellaista. Oma olo on ihan surkea, mutta se ei nyt haittaa, pääasia että pikuisella on kaikki hyvin.

Nyt takaisin pitkälleen...

Oliivia 14+0
 
Hei, uusi ultrakuva profiilissa!

Kunto-Ursula siellä nukkui (kunnes herätettiin) ja sitten mellasti ihan kunnola. Heilutteli käsiään ja jalkojaan sekä pyöri muutenvaan. Niskaturvotusta n 1 mm eli ei juuri mitään vastasi kooltaan viikkoja 13+0 vaikka menkkojen mukaan 13+2 (näin oli jo ekassa ultrassa viikolla 7.) Laskettua aikaa ei muutettu kun heitto on niin pieni. Kaveri on 71,3 mm pitkä ja kätilö sanoi että muutenkin normaali kokoinen ja normaalisti kehittynyt. Ihanaa1 :heart: Mieskin pääsi mukaan ultraan ja varmasti kyllä liikuttui. On vaan niin jäärä ettei sitä näytä.

No nyt valmistautumaan ja tapaamaan kaveria!
 
kiisumirri
Moron massuilijat!

Kyllä on taas vaihtelevat noi säät, eilen oli kesähelle, tänään tulee vettä kuin aisaa! :(

Ikä aiheista juttua tuntui olevan jossain vaiheessa...mä täytän lokakuussa 34 ja kirppu tulee sopivasti synttärilahjaksi. :heart: Ukkeli on vuoden vanhempi.
Painosta en oikeen osaa sanoa, oisko pysynyt suht samana. Toi oma vaaka ei oikein tunnu luotettavalle ja se seuraava neuvolakin on vasta reilun kolmen viikon päästä. Näihin viikkoihin mennessä on ollut vasta yksi neuvolakäynti, neuvolalääkäri ja ultra. Oon yrittänyt kuulostella josko liikkeitä jo tuntuis, taitaa mennä vielä jokunen viikko ennenkuin ensisynnyttäjä niitä bongaa.
Liikkeitä odotellessa kasvatellaan massua.. =)

Voikaahan hyvin!

Kiisumirri ja kirppu 14+3 :wave:
 
Heips taas!

Sain sitten eilen aikaiseksi varata sen ekan neuvola ajan :whistle: ens viikolla on. Mut kyllä kuulosti jo puhelimessa neuvolan tätsy niin tympeältä ettei kyllä yhtään tee mieli mennä. Yritti jankata viimesistä kuukautisista vaikka kuinka, vaikka heti kättelyssä kerroin paljonko nyt on viikkoja kasassa ja et niinstä kuukautisista ei ole tietoakaan :kieh: Edellisessä raskaudessakin aina ahdisti jo edellisenä päivänä kun neuvolaan piti mennä :ashamed: Ja kun asuu täällä korvessa niin ei tuolla äitiysneuvolassa ole kuin yksi terkka, joten vaihtaa ei voi. Jos olisin rikas menisin kyllä Helsinkiin yksityiseen neuvolaan....mut sitä lotto voittoa ei ole vielä tullu :D

Pahoinvointi jatkuu tasasen tappavana, ihan joka päivä en ole enää oksennellu sentään. Lääkkeet on sentään tepsiny noihin nivelkipuihin sen verran että öisin saan nukkuttua sen minkä vessassa ravaamiselta kerkeää =) Tuo esikoinen ei onneksi herää enää kuin kerran yössä ruokaa vaatimaan.

Liikkeitä tuntuu massusta aina välillä ja kyllä ne niin selviä on ettei mitään muuta voi olla kun vauvan melskaamista. Np-ultrassa sanoin että liikkeet tuntuu jo, niin ultraaja sanoi että kyllä se voi olla mahdollista, vaikkei useimmilla näin aikasin tunnu. Jos ekaa odottasin niin ei noita sit varmaan liikkeiksi ymmärtäisi.

Tänään tuli postissa tilaamani rengasliina ja kyllä se tuntuu näppärältä vehkeeltä kannella tuota neitiä täällä kotosalla :)

Heffalump ja herne 13+1
 
Rontti
heipat piitkästä aikaa!!! Mihin tuo aika menee, kun ei ehdi täällä muka edes käydä?!? Ollaan oltu kyllä kyläilemässä, upeat ilmat pitäneet ulkona jne. Nyt kun virtaakin on jo aika mukavasti touhuta kaikkea :) .

Mutta ihan ensinnä Läämin, lämmin :hug: Vilmalle!! Kovasti osanottoni toivotan, olipa todella surullista :'( . Pysähdytti ihan sekin, että pitääkö noinkin pieni oikein kunnolla synnyttää? Missähän se raja menee, 12rv vai? Ei voi kuvitella sitä tunnetta... :'( . Ja jos täällä vielä oli joku muu jonkinlaisessa epävarmuudessa, niin tsemppiä sinnekin!!

Ihana sitä vastoin oli lukea Topsyn ja muiden ultra-iloja :) ! Voi kuinka joillain paikkakunnilla päsee helposti ylimääräsiin ultriin!! Täällä ei tule kuuloonkaan enkä oikein helposti osaisi soittaa ja pyytää sydänäänien kuunteluakaan :ashamed: . Ultrasta kun on jo ikuisuus ja neuvolakäynnistä muutenkin, niin ne sydänäänet olisi kyllä erittäin kiva välillä kuulla. En tunne oikeastaan vielä liikkeitä, vaikka aiemmissa raskauksissa ne tässä vaiheessa jo tunsin :( . Ehkä joku hipaisu tuntui jonain iltana, mutta toisi kyllä mukavasti varmuutta tähän tilanteeseen! Hetkittäin epävarmuus siis kalvaa...

Vaan on tuo masu sentään taas hiukan kasvanut ja äippäfarkuissa menen nyt minäkin ja peilistä mahaani katselen ;) . Nyt on yksi rohkea ihminen ihan itse kysynyt, että olenko pieniin päin, muut ovat vasta kerrottuani sanoneet, että vähän katselivatkin.

Ikää täällä äipällä 31v, onneksi hyvin nuorelta tuntuu ;) .

Suolainen maistuu, mutta liikaa olen makeaakin syönyt. Painoa varmaan 2kg tullut alusta. Miten sitä saisikin alettua toppuuttelemaan tuon syömisen kanssa, kun nyt sitä ei voi enää huonovointiusuudenkaan piikkiin laittaa :ashamed: :whistle: ?! Ja liikuntaa, kävelyä, olisi lisättävä huomattavasti!! Onneksi sentään täällä kotona tulee yhtenään oltua jonkunlaisessa liikkeessä.

Mamma3, missäs touhuissa sinäkin, kun ei mitään kuulu? Onpa todella sattumaa, jos tuo istukka meillä samassa paikassa :LOL: ! Minulle puhuttiin, että on alhaalla, mutta varmaan siis samallatavalla kuin sinulla :LOL: . Ja arvaapa mitä, meidät on kutsuttu sunnuntaina kemuihin, joissa tarjotaan voileipäkakkua :snotty: B) :p . Arvatkaa, otanko iiiison palan! Tomaattileivät maistuvat edelleen joka päivä :p . Yritän nyt tänään tai ainakin tällä viikolla saada itseni rekisteriinkin, niin voi sitten vaikka y-viestiäkin laitella :) .

Taitaa tuo nuorempi haista - jo jonkin aikaa, ehkä on siis mentävä :wave:
 
heippa

np-ultra takana ja kaikki hyvin tähän asti.siellä liikuskeli ihana pieni vauvan alku. oltiin molemmat aika liikuttuneita,siis minä ja mies.
turvotusta oli 1,2mm eli ihan normaali.olin just ennen ultraa kattonu et esikoisella oli 0,9mm ja kun se täti sanoi tuon 1,2 mulla tuli jo kauhukuvat mieleen..luulin et se on vaarallista. mut onneks sanoi nopeesti et hyvältä näyttää =)
neuvolalääkärissäkin jouduin käymään,mahan polttelun takia. kaikki oli muuten ihan kunnossa mut sieltä löyty hiivatulehdus :\| mut onneks sen sai helposti hoidettua pois.
sairaslomaa sain taas viikon. kun mun työ on fyysisesti raskasta.niin pitää taas sitten levätä.no kauniit kelit on ollu lomailla.
niin ja ikää mulla on 25v. kerkeen täyttää 26 kun vauva syntyy.mies vähän nuorempi.
pahoinvointi on helpottanut,silloin tällöin pitää vielä käydä pönttöä kumartamassa.
äitiysvaatteet on otettu jo käyttöön. ei normaaleja saa enää päälle mahtumaan.
meillä saa kaksi ultraääni käyntiä ja kolmannen sitten mahdollisesti synnytystapa arvioinnissa.

aurinkoista odotusta kaikille =)

rv12+5<br><br>
 
LaSposa


Heippa pitkästä aikaa ja onnittelut kaikille np-ultran onnellisesti läpikäyneille!:) Täällä näyttää porukka jo ostaneen äitiysfarkkujakin:) Mä oon viel toistaseks näiden mun yksien ainoiden ei capri-farkkujen armoilla, jotka on venyvät ja vanuvat, heh!;) Mun mielest ne näytti niin ahdistavilta ne äippäfarkut pitkine resoreineen.... luulis hiostavankin!?

Olipa jännä lukee teidän kirjotuksia sikiön sykkeen nopeuksista. Ai tytöillä on nopeampi? Heh, meille taitaa sit tulla tyttö, koska sikiön sydän jumputti 170! Nyt tänä perjantaina on np-ultra, että sitä tässä jännityksellä odotellaan...

Mukavaa viikkoa!

LaSposa & Nyytti rv12+1 :heart:
 
Heippa! =)

Tänään oli neuvola ja tosi hyvä käynti oli. Painokin on lähtenyt uuteen nousuun tuon alkuetomisten jälkeen. Turhaa pelkäsin ettei sykettä taaskaan meinattaisi löytää, hoitaja kun laittoi sen laitteen vatsan päälle niin samantien alkoi pikkusen :heart: äänet kuulua! ihanaa! syke oli 145 hoitaja meinas että vähän huilii sielä. Jonkin aikaa kuunneltiin, mutta sitte kuulu joku pikku kuplahdus ja terkka sano että pikkunen alkaa hermostumaan joten lopetetaan. Olipas mukava saada ensikosketus vauvan "äkäisyyteen".
oliivia mulla kans samanlaisia kokemuksia neuvolakäynneistä, eli meillä myös aivan ihana terkka ja kovasti vielä sano että jos jotain tulee niin aina voi vaan ilmestyä puoleltapäivin käymään jos siltä tuntuu. =)

nyt nukkumaan!

t.tiipii rv14+0 :heart:
 
Hipkukalle piti vielä tulla lähettämään :hug: ja kyselemään tämän hetkistä tilannetta. ajattelin sua eilen illalla että toivottavasti sielä on kaikki hyvin. meilläkin lapsettomuustausta (2,5vuotta) ja ite alussa pelkäsin että jos menee kesken niin kauankohan tässä joutuis taas uutta raskautta yrittämään. pitkä matka on ollu tähän raskauteen ja teillä kans joten toivotaan nyt että kaikki menis hyvin loppuun asti! :heart:
 
LaSposa kyllä noita äitiysfarkkuja ja muitakin mammahousuja löytyy matalavyötäröisinä malleinakin =) Mulla kaikki on semmosia, en oikein noista resoreista perusta ja varsinkin viimekesänä niihin ois varmasti läkähtyny. Niissä tulee se vyötärö edessä niin alas ettei yhtään paina massua.

 
heips!!
oksentelu vaan pahenee...no,mutta tietääpähän et on raskaana =)
kyllä tätä raskautta onkin toivottu!kun vaan kaikki menis hyvin.
viime viikolla käytiin neuvolassa,oli tosi mahtavaa kuulla pikkusen sydänäänet :heart:
neuvolasta saatiin pino kaikkia vauva lehtiä.
ja np-ultrassa kaikki hyvin!
toukokuun lopulla on sitten rakenneultra.
no mutta nyt nukkumaan ja hyvät yöt kaikille :wave:
milla 14+2
 
Hei kaikille :heart:
mul on uni rytmit aika sekasin, niinkun saattaa tästä kirjottelu ajasta jo päätellä. en nyt ole saannut niitä korjattua, mut pää asia et jaksan olla hereillä sillonkun neitikin on.
Pahoinvointi on ollut yllättävän vähäistä, edelliseen raskauteen verrattuna. välillä oikeen ihmetyttää. ei ole tarvinnut käydä yhtään "ulkomaan puhelua ottaan isolla luurilla". viimeksi kyllä jouduin.
olo on ihan hyvä. neuvolassa käskivät lopettaan esikoisen kantamisen, ja kyllä sen tiesin itsekkin... Mutta neiti on vasta 1v 1kk, eli ei pärjää ilman nostelua. onks kellaan vastaavaa tilannetta? toki mies kantaa ja nostelee, kun ei ole töissä.
seuraava neuvola on ensikuun alkussa. tuntuu et siihen on tosi pitkä aika.
Pitäis varmaan alkaa katseleen et mistä sellaiset matalavyötäröiset äitiys-farkut löytys, kun viimeks oli sellaiset resorilliset ja ne oli tukalat talvellakin. viel toistaseksi menee omat housut.
mun tekis mieli kokoajan kaikkea suolasta, mut pakko rajottaa, kun suola turvottaa.
 
Isla Jaksuja ja haleja tosi rutkasti!!! :'( :hug:

Mulla on tänään se lääkäri näistä nivelkivuista ja korkeasta yläpaineesta. Lisäksi pitää mainita varmaan viime öisestä. Heräsin siis tosi kamalaan maha- ja selkäsärkyyn. Menin vessaan ja joka "särkykohtauksen" yhteydessä tuli varmaan pytyllinen löysää. Pyyhkiessäni huomasin ison vaalean limaklöntin paperissa. Toivottavasti ei mitään vakavaa... :'(

tuisku + masukki 15+6
 
Isla voimia sulle oikein paljon ja iso :hug:
Maanantaina kävin sitte ultrassa ja sielä oli yksi pikkuinen.Jonka mitta oli 10 cm.Niskaturvoitusta oli 2,1mm eli ihan hyvä.Sielä se iloisesti heilutteli käsiä ja jalkoja.Tytöt olivat aivan kamalan touhussa ko näkivät pikkuisen.Nyt lähen hakemaan tytöt kerhosta.Voimia kaikille!!
Mie ja pikkuinen 13+4
 

Yhteistyössä