Luovutettu munasoluhoito

TYPYLIINI: En vielä tiedä monta meille siirretään. Kumpikin käy. Viimeksihän siirrettiin kaksi ja silloin tuoresiirrossa eivät edes suostuneet harkitsemaan kahden siirtoa, kun se alkio oli niin hyvä. Varmaan riippuu siitä, kuin pakkasukot selviävät sulatuksesta. Luulen, et mieluummin yhden siirolla menis. Olen itse alle 157 pitkä niin on tosi hankala kuvitella kuinka pärjäisin, jos alkaisin kaksosia odottamaan :eek: ei kuitenkaan ehdoin tahdoin halua riskiraskauttakaan.

ALIISA: Hyvä,jos vuoto onkin nyt loppunut. Toivottavasti ei nyt pahene/ala uudelleen.

Tänne ei mitään uutta. Alkaa se tiistai jo hiukkasen jännittämään. 5 huurunenää siellä odottaa eli toivottavasti nyt ainakin joku selviää masuun asti.

Bartsu
 
Kiitos kaikille kannustuksista!

Eilen illalla nukkumaan mennessä tuli punaista pyyhittäessä, mutta siihen se sitten jäikin. Tänään ei ole tullut mitään. Ei pyyhittäessä edes ruskeaa.. Ainoastaan kun laittaa lugesteronit ja niistä osa alkaa valua pois niin voi olla hieman ruskehtavaa joukossa.. EN tiedä mitä tää on. Sain huomiseksi ensin varattua ultrauksen.. mutta sitten jouduin sen perumaan.. En tiedä pitäisikö vaan odotella nyt pe:n ultraa vai koittaa saada se aikaisemmaksi.. Nyt toisaalta mieli on ihan ok. Rinnatkin on ollut taas arat.. En tiedä mitä tää on.. Toiv. ei kohdun ulkopuolinen raskaus.. siihen en kyllä usko, kun ei mulla mitään kipuja ole ollut.

Niin ja Suzyanne.. totta tuo pk-seudun päivystys. Soitin itsekin. Sanottiin vaan että jos ei kipuja ole niin sinne on turha mennä.. että he ei mitään voi tehdä. Kummallista touhua. Palkkaisivat lisää sitä henkilökuntaa.. ihmisten terveys kun kuitenkin on yksi tärkeimpiä asioita.. mutta toki tuo on ymmärrettävää.. kaikessa halutaan säästää ja pälä pälä pälä. Toiv sinulla kaikki kunnossa??

Ihanaa Typyliini kun pääset aloittamaan hoidot. Minkä paikkakunnan Vl:lla olette hoidoissa?? Toiv. tulee nyt hyviä muniksia:)!

Bardolinolle hurjasti tsemppiä pas siirtoon! Kyllä sieltä luulisi jonkun selviävän.. toiv. kuitenkin heti ensimmäinen.

Juuni, olet varmasti ansainnut päästä Ovumiassa hoitoon.. Kerro sitten meille kokemuksia kyseisestä paikasta, kun meistäkin moni täällä odottelee sinne pääsyä..:) Ja kiitos eilisistä ja tämän päiväsistä tsemppauksista. Viim. pe:na tosiaan meen siihen ultraan VL:lle.. jos en sitten jo aikaista ultraa toiselle yksityiselle..

Ronyahille kanssa tsemppiä hoitoihin!

Hirmu moni nyt lähdössä siirtoon.. Kyllä luulisi joidenkin tai edes yhden plussaavan teistä! Toivotaan tietenkin että kaikki. Tää on kyllä niin loistava palsta kun saa puhua mielen puhtaaksi ja tyhjäksi ja tietää että joku ymmärtää.. Kiitos kaikille. Olette iihania!

Miten Vekara ja Hillevi jakselee??
 
..Pikku-Prinsessan johdosta :heart: Olen tänään lukenut tätä pinoa taas kerran ihan alusta saakka, paljon on tapahtumia ollut, niin ihania kuin niitä vähemmän ihania..

Itseäni masentaa aika lailla.. menkkamaiset jomotukset alkoi tänään, pp9 ja alakertakin tuntuu "menkkamaiselta" (kohdun nappula) kun noita lugeja sinne tunkee.. Itkuakin on jo pukannut pitkin päivää, mutta eiköhän se tästä taas :( Toivottavasti vielä muuttuisi iloksi!

Kaikille tsemppiä ja onnea tuleviin koitoksiin, toivottavasti Aliisa se oli vain säikäytys tuo verenvuoto ja pötkii huitsin pitkälle, eikä enää palaa..

:wave: t.alakuloinen saaga
 
Hyvää sunnuntaita kaikille!

Bealle sydämelliset onnittelut :heart: :flower: Ihana kuulla, että teillä meni kaikki hyvin loppuun (tai alkuunn) saakka hyvin. Leppoisaa vauva-aikaa!

Aliisalle tsemppiä ja toivotaan että verenvuoto ei enää uusi ja ultrassa olisi kaikki hyvin!
:heart:

Hienoa kuulla, että Ovumiaan on viimein saatu luovuttajia, syyskuussa ei vielä siellä ollut oikein kampanjakaan vielä alkanut. Minä olen myös siellä hoidossa, mutta koska etsin luovuttajan itse, pääsin "heti" hoitoon. Siellä on puhdasilmalaboratorio ja luovuttajat testataan tarkemmin kuin tavallisissa labroissa ja joidenkin tulosten valmistuminen kestää kuukaudenkin. Jos jono siellä nyt on lähtenyt liikkeelle, aika monen pinolaisen mahdollisuus tulee lähemmäksi. :)

Juuni, minäkin kysyin ovumian lääkäriltä kortisonista, mutta en sitä saa. Ajattelin kysyä kyllä vielä muualtakin, mm. sisätautilääkäriltä, joka siitä puhui kun kilpirauhasen vajaatoimintani keväällä löytyi.

Montakos kyytiläistä Vekaralla nyt on?

Kaikille hyvän onnen toivotukset lähipäiviin, hyviä limiksiä, alkioita ja vuodottomia odotuksia!
Hillevi :wave:
 
en tarkoittanut toki sitä niin että Sinun ei olisi pitänyt hoitoon sinne päästä. Ihmettelen vain ylipäätään touhua kun soitin sinne aikanaan sanottiin minun olevan 1. jonossa, sitten tuli viikkoa myöhemmin sähköpostiviesti jossa sanottiin olevan 3. jonossa. Ja sanottiin että aikanaan otetaan yhteyttä jne. Ettei tarvitse tulla vielä lääkärikäynnille. Eli emme ole siellä ekakäynnilläkään vielä käyneet koska sanoivat niin. Eivätkä ole tuntomerkkejä yms. ottaneet ylös. Lähinnä viestissäni ihmettelin sitä että olemmekohan ylipäätään ollenkaan siellä jonossa???

Mutta en ole nyt asiasta ollut kovin huolissani koska tällä hetkellä tuntuu siltä että jatkamme hoitoja Väestöliitossa. Nyt kun saatiin tämä peruutuspaikka ja jos ei nytkään tärppää niin luulen että ei ole taloudellistakaan mahdollisuutta kokeilla vähään aikaan. Ja toisaalta on isännän kanssa myös pyöritelty sitä hoitojen lopettamistakin. Suurin syy on tuo taloudellinen haitta.

Oli pakko selventää ajatuksiani, koska en todella ole katkera muiden hoitoonpääsystä. On päinvastoin ihana asia, että monella meistä on mahdollisuus hoitoon eikä hedelmöityshoitolaki ole lopettanut munasolunlahjoitushoitoja vaikka alussa huonolta näyttikin.

Typyliini jolla mies lähtee huomenna häntäheikkejään viemään klinikalle =)
 
pää pystyyn vaan. Menkkaoireetkin ovat joillakin oire raskaudesta! Miten sua on neuvottu testaamaan ja koska? Tsemppiä loppupiinikseen!

Mikähän tuon kortisonin merkitys todellisuudessa on? Olen sitä kysellyt myös eri lääkäriltä, mutta kukaan ei ole tyhjentävää vastausta antanut. Olen saanut sen käsityksen että sitä tutkitaan vielä, että auttaako ja miten...Mutta eipä kai siitä haittaakaan luulisi olevan?

Typyliini
 
Matka meni hyvin ja juuri olemme kotiutuneet. Katsoin, että paljon uutta tekstiä tullut, mutta nyt ei ole virtaa lueskella, vaan teen sen huomenna ja kerron myös enempi matkasta ja vierailusta klinikalla.

Mutta nyt lyhyesti. 16 munasolua satiin, mutta ainoastaan kaksi sinnitteli siirtoon. Mutta eipä haittaa, molemmat hyviä alkioita ja molemmat otimme kyytiin. Tärkeintä minulle oli, että pääsimme tuoresiirtoon, kun passit ei ole oikein meidän juttuja olleet.

Yhtään ei siis edes harmita, että pakkaseen ei alkioita saatu, sillä kyseisellä klinikalla passin hinta 1600 euroa on mielestäni kova. Mielummin maksan tuon 4350 uudesta luovutushoidosta, mikä on taas huomattavasti halvempi kun esim. avalla (reilusti yli 7000 euroa).

Mutta nyt kuitenkin ensin toivomme, että jotain tulosta saisimme jo tästä hoidosta.

Lääkäri ei tykännyt kun minulla oli penisiliinikuuri angiinan vuoksi ja tietysti oli lykännyt myös huuliherpeksen kun vastustuskyky on alhaalla. Ensimmäisenä kysyi, että mikä on huulessa ja sanoi, I don't like it. Ja kun kerroin angiinasta, naama oli jo hällä mutrussa. Sanoinpa vaan, että eipä näitä itse valita milloin tulla tupsahtavat. Ylensä olen varsin terve, angiinan saan harvemmin kun kerran vuodessa ja huuliherpes iskee kun vastustuskyky laaskee. Kysyi vielä, että onko herpestä ollut alapäässä. Jotenkin koko asenne oli mielestäni törppö, mutta onneksi sitä osaa turhille asioille myös nauraa :D .

Sen verran jäi kuitenkin vaivaamaan, että kysyin avasta asiasta ja sanoivat, että kumpikaan asia ei vaikuta kiinnittymiseen.

Nyt matkustaminen painaa luomia ja taidankin pujahtaa tuonne peittojen alle.

Kauniita unia toivottelee unelias VEKARA |O
 
Testata pitäisi siten, että keskiviikkona verikokeeseen, mitään muita testiohjeita en saanut. Silloin olisi pp 12. Tänään siis pp10. Tuntuu olevan joka paikassa erilaiset ohjeet. No, jos mitään vuotoa ei ole alkanut siihen mennessä testaan aamulla pissatestillä ja menen päivällä verikokeeseen ohjeen mukaan. Eipähän itketä niin paljon, kun on jo pissatestillä saanut osviittaa..Mutta menkkakivut jatkuu (yltyy) ja unettomuus ja muut menkkaoireet. Huokaus..
Meillähän on se 1 kaveri pakkasessa, joten mahikset ei ole 100% että ainokainen selviäisi sulatuksesta, niinpä kyselenkin, että JOS saan tuon ukkokullan vielä taivuteltua mukaan ja uskomaan tähän hommaan, niin voiko jo nyt ilmoittautua jonoon esim. Ovumiaan? Meinaan vaan, että huomasin siellä listahinnan olevan vähän halvempi kuin Avassa. Ja kun tämä Ava oli tällä hoitokerralla ainakin jonkinlainen pettymys, vaikka eihän he sille mitään voineet, että alkioita ei tullut mutta silti. Omasta mielestäni näissä luovutushoidoissa voisi olla hieman hinta-alennusta silloin, jos saadaan vain 1-2 kunnollista alkiota. Ja kun sanoo näin, niin tulee hieman kiittämätön olo, että ei ole mihinkään tyytyväinen, mutta nämä rahasummat on vain niin huikeita tavalliselle ihmiselle. Mutta siis olen tyytyväinen toki! Mielelläni vaikka jonottelenkin ja nuolen haavojani pisemmänkin aikaa, jos tässä nyt huonosti käypi. Mutta toivon kyllä enemmän kuin mitään, että tämä hoitokerta onnaisi!

Tissejä puristellessa tässä on tämäkin aamu mennyt, koska kuvittelen, että ne kipeytyvät entisestään B) Mutta sekin johtuu tietysti lääkkeistä vielä tässä vaiheessa.

Hienoa Vekara, että 2 kaveria mukana! En muuten minäkään usko, että herpeksellä on mitään vaikutusta kiinnittymiseen. En tiedä sitten onko liikunnalla tai saunomisella. Itse olen karttanut saunaa, mutta liikkunut olen normaalisti, koska sitä ei kielletty. Tiedä näistä sitten.

Kaikille siis mukavaa ja onnellista alkanutta viikkoa! Toivottavasti kaikki menee kaikilla hyvin! :wave: saaga
 
kaikille :heart: !!!!

Edelleenkin olen palaamassa ajan kanssa kirjoittelemaan ajatuksia tänään myöhemmin, mutta nyt pikaisesti SUZYANNE kysyisin sinulta millaista tietoa sait siirretyistä alkioista??
Entä limakalvon paksuudesta siirrossa?? KIITOS jos ehdit vastata :flower: .

Terkuin, VEKARA ;)
 
Anteeksi että tänne tungen, mutta on pakko ilmoittaa että sain juuri luettua KOKO KETJUN. En tiedä miten alun perin eilen tätä pinoa aloin lukea, mutta pakko oli lukea loppuun asti. *peppu puutuu*

Mutta siis KOVASTI PALJON PLUSSA-ONNEA VEKARALLE!!!
Sekä tietty kaikille muille! On teidän nikit kyllä tässä vuorokauden aikana tulleet tutuiksi, vaikka en niitä nyt just kaikki muista luetella.
Ja pahoittelut kaikille, joilla ei sitä vauvaa ole vielä tulossa! Jaksamista pitkälle tielle!
Ja aivan ihanaa seurata teidän LUOVUTTAJIENkin taivalta - aivan mahtavaa!! :heart:

Itsekin luovuttaisin muniksia, jos nyt vaan itselle tuo raskautuminen olis helpompaa.


:wave: :wave:
 
Suzyanne
Vekara, tosiaan aika outo reaktio tohon huuliherpekseen lääkäriltä, ei kai sen pitäisi haitata mitenkään. Ihme kun ei meille kommentoinut mitään, kun miehellä on herpesvirus tuolla "alhaalla", joka ajoittain aktivoituu. Minuun ei ole tarttunut, kun olemme varoneet. Luulisi että lääkäri pikemminkin tuosta olisi ollut huolissaan.

Mutta, pääasia että kaikki meni hyvin, ja sinulla on nyt kaksi kaveria kyydissä! Munikset ainakin ova priimatavaraa, kun kaksi naista jo on hänen muniksistaan raskautunut, kahdella luovutuskerralla. Toivotaan parasta, paljon plussaonnea sinulle! :flower:

Niin vielä Vekara, minulle lääkäri kertoi siirrettyjen alkioiden luokitukset, ja ne lukivat paperissakin, jonka saimme. Limakalvon paksuutta lääkäri ei siirrossa kertonut, sanoi vain että se on riittävä. Se hieman ihmetytti ettei kertonut, mutta en alkanut tiukkaamaankaan, koska ajattelin että riittää jos se on lääkärin mielestä riittävä. =)

Miten Aliisalla menee, onko enää ollut vuotoa? Toivottavasti ei! :flower:

Oma tilanteeni, supistukset ovat poissa, ja pissatulehduskin, hyvä niin. Huomenna saan puhelimitse labrakokeiden tulokset. En tiedä voiko pissatulehdus johtuakaan muusta kuin b-streptokokista, mutta ei ole hyvä juttu jos minulla se pöpö on. No, huomenna se selviää, ja vaikka minulla se olisikin, niin antibioottien johdosta se käsittääkseni ei ole pikkuiselle haitaksi. Ikävä juttu, mutta pääasia että pikkuisella on kaikki hyvin.

Saaga69, menkkamainen juiliminen piinapäivinä ei ole välttämättä merkki negatiivisesta tuloksesta, minulla ainakin oli kyseisenlaista juilimista kovasti piinispäivinä. Kovasti plussapeukutuksia sinulle! :flower:

Onnea siirtoon bartsulle ja typyliinille!
 
kahdesta kyytiläisestä!!! :flower:

Limakalvosta siirrossa: Täällä Suomessa on klinikoilla joku käytäntö ettei limistä juuri katsota juuri ennen siirtoa koska saattaa aktivoida kohdun supistelemaan.

En usko minäkään että huuliherpeksellä tahi ab kuurilla olisi negatiivisia vaikutuksia kiinnittymiseen.

Peukkuja puolestasi Vekara pitelen!

Typyliini
 
Onnea täältäkin suunnalta sinulle Vekara kahdesta kyytiläisestä! Niin ja Oikein mukavaa ja antoisaa vauvanhakumatkaa Typyliinille ja Bardoliinille! Nyt alkaa tuo tyhjänpuoleinen piinispinokin kasvaa. Kukahan lienee seuraava reissulainen??
Ovumiasta olen odotellut reseptejä, viime viikolla piti saavani, laskujeni mukaan menkat alkavat la-su ja lääkkeet uupuvat, en saa lääkäriä puhelimella kiinni :ashamed: . Masentaa tällainen epätietoisuus :( .
 
kirjoitella. Lukasin tekstejä läpi ja kylläpä meillä tapahtuu!!!! :saint: :saint:

Ensinnäkin, KAUNIS kiitos teille kaikille tsemppaamisesta ja mukana olosta, kyllä mieltä lämmittää. Olette kaikki aivan ihania :hug: .

CORNELIUS, kortisonin aloitin jo heti hoidon alussa, kun kuukautisia alettiin siirtämään. Annos oli aluksi kahdesti päivässä, noin viikko ennen siirtoa lisättiin kolmeen tablettiin.

JUUNI, aivan ihana kuulla, että olet pääsemässä hoitoa aloittamaan.

HILLEVI, kiitos tietojeni päivityksestä :flower: . Kovasti jännäilen jo sinunkin tapahtumia!!

BARTSU, onnea sinne alkavaan hoitoon. Osaisitko tarkemmin kertoa mitä tarkoittaa nuo tukostaipumustekijät??? Onko sama asia kun tuo faktori viisi??

TYPYLIINILLE onnea tulevaan siirtoon, täällä on peukut ja varpaatkin pystyssä!!

BEALLE sylintäydeltä onnea !!! Täällä yritetään suurella joukolla seurata.

DREAMER, olipa mukavaa, kun palstallemme eksyit ja viihdyit!! Tervetuloa jatkossakin vaihtamaan ajatuksia.

SUZYANNE, tahtoisitko kertoa millaisia merkintöjä sinulla oli alkioista, vaikkapa yksärinä jos haluat.

RONYAH, huomenna palaan kertomaan klinikan kuulumisia. Huomasin juuri miten kello taas hurahtanut ja unten maille pitäisi lähteä, jotta saa aamulla taas itsensä hinattua arjen askareisiin.

Kauniita unia toivotteleepi VEKARA



;)
 
Huomenta vaan.. suruisissa fiiliksissä jälleen kerran.. Eilen illalla töistä tullessa lorahti housuun pikkuhousunsuojallinen ruskeaa vuotoa. Sen enempää ei tullut silloin.. sitten tänään aamulla lorahti paperiin kunnolla verta. Siteeseen saakkakin sitä on lorissut. Taitaa kyllä olla km tullut tai sitten tuulimuna..
Soitin VL:ttoon. Olivat sitä mieltä että ei vielä hätää kun ei ole tullut hyytymiä eikä klönttejä. Jos vuoto runsastuu ja klöntit ja hyytymät alkaa valumaan, niin sitten pitää soittaa ja aikaistetaan ultraa.
En kuitenkaan jaksa enää elää tässä epätietoisuudessa vaan varasin omalle gynekologille ajan täksi päiväksi. Haluan eroon tästä epätietoisuudesta. Jos siellä ei mitään näy niin turha tätä enempää on pitkittää.. Lopetetaan lääkkeet samantien eikä turhaan jatketa niitä. Tosiaan, tänään klo 12 meen ultraan ja sit selviää tämäkin epätietoisuus.. vaikka itseppä taidan jo sen tuloksen tietääkin.. ei mulla ole oikein edes toivoa, että tuolla masussa enää mitään ainakaan elossa olisi.. Nää on niin raskaita asioita.. Taidan hakea sairaslomaa. EI pää kestä olla töissä.. :( Vaikka yleensä työnteko on mulle terapiaa..
 
Onnea Vekara toivottavasti nyt tulee tärppi. Täällä ihmiset tuntuvat olevan kovin kiinnostuneita tuosta kortisooni lääkityksestä hoidoissa. Mie kysyin sitä Tartosta moneen kertaan ja vihdoin sain vastauksen, Tohtori siellä oli sitä mieltä että missään nimessä kuulu
vakiona lääkitykseen vain silloin jos minulla on jokin sairaus esim reuma, ja monia muita sairauksia hän siinä luetteli oli sitä mieltä että sillon voi olla apua muuten ei mitään tarvetta ottaa kyseistä lääkettä.
Hillevi määrättiinkö sinulle tuo kortisoni? Vekara sulla on tuo lääke minkä sanoi sulla syyksi oliko juuri tuo tukos homma? Kaikille oikein paljon onnea hoitoihin ja piinailuihin, täällä odottavan aika on pitkä mutta ei auta kuin odotella. Mie sain lääkkeet kotiin siinä oli tosi pelottavan näköinen piikki oli varmaan se jarru. Oletteko pistäneet sen itse vai voiko mennä vain jollein yksityselle hoitsulle sen pistättään. Oliko Vekara tämä piikki se paksu vai joku muu mihin sie kävit vaihtaan ohuemmat neulat? . Vielä olitteko Vekara Tartossa vain yhden päivän? Meillä menee useampi jos tässä nyt sinne asti päästään. Hyvää päivänjatkoa kaikille.
 
Unohtui eilen kaikenlaista eli Bealle Paljon Paljon Onnea tyttövauvasta! :flower: Oisi kiva jos vauvelista näkyisi kuva esim. tuossa profiilissa... Aliisalle: jospa se vaan on tuota kiinnittymiskipua kun noin aikasin alkoi...niin minulla ainakin ollut ja rinnatkin alkavat kipeytymään kun hcg alkaa kohota enemmän. Hillevi:joko olet alkanut estrogeenin? Meillä aika likikkäin mahd. siirto. Tässä mietiskelen tulkin varaamista sinne klinikalle...
osaatko sinä Vekara sanoa oisiko vaan turhaa rahan menoa vai pärjääkö pelkällä yes ja no -kielellä ?:whistle:
gerpera (joka vielä viihtyy parvekkella yöt ja pian alkaa kukkimaan... siis oikea kukka;) )
 
Kaikki kolme kirjoittelimme samaan aikaan, minun tuo aika muuttui kun muokkasin vähä. Mietin Aliisa mitä ne ultrassa näin aikasin näkevät?? Mikseivät ota jo tänään verikoetta, josta näkisi hcg:n määrän. Kysypä suoraan sitä verikoetta,josta näkee onko kiinnittymistä tapahtunut. Minulla ens. IVF-hoidossa pientä vuotoa pp12 lugejen läpi, pp14 hcg 84. Kun lopetin luget pp18, vuoto runsastui ja alkoi menkat. Viikon päästä uusi hcg ja olikin yli 600 mutta kohdussa ei mitään, siitä se hcg sitten laski 5 viikossa nollaan. Mutta jospa tuo sinun onkin vaaratonta tuhrua, toivon niin. :hug: .
 
Hyvä että pääset käymään lääkärissä, mutta jos kuitenkin noin vähäsen vuotaa, ei välttämättä ole se pahin mahdollinen tulossa. Täällä pidetään peukkuja ja varpaitakin pystyssä! :hug:

Kyllä tämä ihan hullua on, vaikkei edes pääse vielä testaamaankaan.. Itse en saa nukuttua, herään klo 02 ja pyörin ja valvon, mahakivut jatkuu ja menkkamainen kohdunnapukka on vain "pullistunut" lugen laiton yhteydessä sen huomaa. Se on varma kuukautisten alkamisen merkki, joten eipä tässä muuta kuin odotellaan. Vaikka ei kai tässä pitäisi mihinkään napukoihin uskoa, mutta vanha kunnon kroppa, eipä se petä yleensä tässä asiassa ainakaan.. Mihinkään veritestiinkään en haluaisi huomenna rahojani tuhlata, ja miksi veritesti määrättiin pp12, kun muilla aikaisintaan pp 14? Outoa vai ihan normaalia. Sairaslomalle tai hoitoon ainakin tästä joutaisi, sen verran koville ottaa, ensikertalainen kun olen tässä piinassa.. :/

Hei, osaisiko joku vielä vinkata, että voiko Ovumiaan jo ilmoittautua jonoon, vaikka se ainokainen alkio on avan pakkasessa?

Toivon kaikille mukavaa tai ainakin parempaa tiistaita! :wave:
 
ALIISAlle kovasti peukkuja tämän päiväiseen ultraan!

MATE-62: Kortisonista: Kysyin siitä eilen käydessäni täällä Suomessa limis uä:ssä. Sain Prednisonin aloitettavaksi tänään. Sanottiin että aloitetaan yleensä noin viikkoa ennen siirtoa, ei niin merkitystä. Otan 4 päivää 4tbl ja sitten 2tbl päivässä. Sanoi ettei siitä ainakaan mitään haittaa ole jos nyt minun tapauksessa mitään hyötyäkään. Minulla endo, joten immuunipuolustusjärjestelmä voi olla vajavainen ja jos jotenkin tähän auttaisi. Raskauksia kuitenkin alkanut ilman kortisonia, joten en tiedä otanko aivan turhaan... Mainitsiko Tarton lääkäri endometrioosin yhtenä sairautena miksi sitä voidaan hoidoissa käyttää?

TYPYLIINI: Ymmärsitkö sinä tuosta linkistä minkä laitoit tänne ettei kortisonista ole mitään haittaakaan? Mietin vaan etten pilaa mahdollisuuksia syömällä sitä turhaan.

VEKARA: Mitä sinä sitten sait tietää alkioista?Samaan paikkaan kun ollaan menossa ja minä kyllä ehdottomasti haluan tietää moniko soluisia ja luokkaisia siirrettävät alkiot ovat! Pakkohan niiden on se kertoa. En saanut kirjoituksesi perusteella kovin mukavaa kuvaa lääkäristä, miten siltä uskaltaa mitään kysyäkään.

Kävin ultrassa. Limis ja munasarjat ok. Siirto pitäisi olla ensi viikolla, mutta en ole saanut taas vastausta sieltä Tartosta. laitoin viestin pelkästään Andreille kun ei kai se Kristiina niitä
päiviä voi antaa. OLisi vaan kiva saada vastaus pikaisesti kun pitää saada tyttö hoitoon. Saisivat siis vastata...
 
vain 5 munasoluja joista yksi alkio. Huomiseen siis jännätään päästäänkö siirtoon ollenkaan. Yksi alkio toki minulle riittää jso vaan sattuisi olemaan sitkeää sorttia, mutat kyllä harmittaa jos siirtoon ei edes päästä. Mitähän joudun maksamaan jos niin käy? Munasoluperäinen vika kuulemma oli, sperma oli onneksi hyvää.
 
Kylläpäs pinossamme on päätä huimaava vauhti nyt meneillään...

Aliisa, toivottavasti ultrasta sait hyviä uutisia ja vuoto loppuisi :hug:

Typy, oikein kovasti onnea alkiolle. Niitähän oikeasti tarvitaan vain yksi ja onnistuminen voi osua kohdalle. Jos siirtoon ei päästä, ei voida vaatia maksua ainakaan siirrosta, Pietarin AVAlle olisi kyllä muut maksut pitänyt suorittaa. Klinikoilla voi olla eroja. Mutta toivotaan, että pääsette siirtoon ja alkio on yhteistyöhaluinen :heart: Kiitos kortisoni-linkistä! Huh, kun lukee autoimmuunisairauksista, niin mulla on kaikki oireet paksunsuolen tulehdukseen, ruoka-aineärsytyksiä myöden...

Vekaran alkioille samaten yhteistyöhaluja! Jos ymmärtäisivät, tietäisivät hyvään kohtuun päässeensä :heart:

Gerpera, mulla rytmitys menossa. Ensi viikolla pitäisi tulla menkat ja sitten Zumet peliin.

Mate, minulle ei luvattu kortisonia Ovumiasta. Huomenna pääsen sisätautilääkäri Kaajan juttusille ja pyydän tukosselvittelyyn lähetteen ja kysyn kortisonin saamisesta häneltä. Hän ehdotti sitä keväällä minulle, kun kilpirauhanen oli lievästi vajaatoimintainen. Senkin tila selvitetään huomenna ja katsotaan sitten, saisinko kortisonia.

Saaga, voithan kysyä ovumiasta, monenneksiko pääsisit jonoon ja kuinka pitkäksi he arvioivat odotusajan. Päätät sitten, ehtisitkö käyttää AVAn pakkasukon ennen sitä. Mutta toivotaan, että napukoiden pyöristymisestä huolimatta saisit nyt plussan :heart:

Ronyahille tsemppiä ensi viikolle!

Suzyanne, toivotaan ettei virtsis uusi ja saat olla rauhassa raskaana loppuun saakka :hug:

Kaikille mahdollisimman rauhallista mieltä monien askarruttavien ajatusten keskellä!

Hillevi
:wave:
 
Typyliini: meillä luki kirj. hoitosopimuksessa, että jos siirtoon saakka ei päästä, niin täyttä maksua ei tarvitse maksaa. Mutta mitä sitten olisi pitänyt, se jäi arvoitukseksi. Samaa pelkäsin myös, että ei päästä siirtoon. Mutta eiköhän tuo yksi alkio ole se sissi, mikä tarvitaan! Just tämä on mun mielestä extrapiinaa, kun oma sinisilmäinen oletus on, että saa useamman alkion=kokeilumahdollisuuden lahjoitussoluilla, mutta sitten ei. Huh! Jännitystä ei siis ainakaan tältä palstalta puutu!

Huomisen testin jälkeen yhteys Ovumiaan.

Tosiaan kaikille rauhaisaa mieltä näinä aikoina, jolloin yhtä jos toista tapahtuu!

saaga :wave:
 

Yhteistyössä