Luovutettu munasoluhoito

Alkuperäinen kirjoittaja Aliisa08:
Suureksi yllätyksekseni ultrassa löytyi syke! Gynekologin mukaan erittäin vahva syke olikin:) Muutenkin alkio vastasi ihan viikkoja ja päiviä.. oli mittausten mukaan 7+1.. vaikka tänään on 7+0 siirron mukaan.. eli kaikki toistaiseksi hyvin:) Voi luoja kun tuo vuoto säikyttää. Gynekologi sanoi sen olevan vanhaa verta, joka vuotaa pois.. Kohtu oli ainakin lujasti kiinni:) Nyt hän vaan kielsi yhdynnän ja raskaan fyysisen työn niin pitkään kunnes tuota vuotoa tulee... Nyt täällä uskalletaan jo hetkeksi huokaista helpotuksesta vaikka tuota vuotoa välillä vielä tuleekin.

Kiitos kaikille tuesta! Ilman teitä olisin niin yksin tämän asian kanssa. Täältä saa niin paljon tukea ja lohtua ja tsemppiä... :heart: [/quote
 
Tuo on kirjoitukseni tuolta Loka/marraskuun palstalta. en jaksa kahteen kertaan edelleenkään samaa kirjoittaa. Mutta kaikki siis toistaiseksi oli hyvin :heart:

Voi surku Typyliini tuota teidän katoa. Mutta toivotaan että saisitte sen yhden kyytiläisen matkaan! Ei luulisi heidän voivan aivan täyttä hintaa ottaa.. mutta mistäpä sitä tietää.. Kannattaa asiaa tiedustella...
 
Heippa ronyah, mie en ole nyt minun omalla koneella enkä pääse kattoon sitä sähköpostia jonka sain lekurilta mutta jos oikein muistan niin endo oli siinä mainittu tarkistan postin kun menen kotiin. Onnea Aliisalle sykkeestä.
 
Hui! Olettepas te olleet ahkeria kirjoituksissa =)

ALIISA: Onnittelut sykkeestä!!

TYPYLIINI: Toiv.se yksi jaksaa sinnitellä huomiselle ja pääsette siirtoon. Nää on aina näitä tosi jänniä paikkoja.

VEKARALLE nyt hyviä piinailufiiliksiä! Multa katsottiin SPR:n paketti, missä on kaikennäköisiä kokeita. Googlettamalla siitä löytyy enemmän. Siinä on mm. fosfolipidivasta-aineet. Jos ne on pos. niin sit olis pitänyt sitä klexanea alkaa piikittämään.

Ja sitten omaa napaa: Kaksi hyvää alkiota siirrettiin. 3 olivat ottaneet sulamaan ja 2 jatkanut jakautumistaan. Toinen oli 6 ja toinen 7-soluinen kaveri. Siirto meni hyvin ja limakalvo oli ihan jees. Pikku mittavirhe oli käynyt varmaan viimeksi ultrassa, koska nyt limis oli himppasen alle 10mm.
Lääkitykset jatkuu.
Mullahan myös paha endometrioosi, että mullekin tuo kortisoni on silläkin lailla perusteltua.
Testipäivä on 17.11 eli PP13
Pakkasukkoja jäi sit vielä 2, mut toiv.että niitä ei ainaskaan hetimmiten tarvita.
Bartsu
 
MATE, kortisoni määrättiin ennen mitään otettuja testejä, ehkäpä hoitohistoria huomioiden. Ja niistä neuloista. Meillä olleet kaikki liian paksuja. Käy vaihtamassa apteekissa ohuempiin.
Tartossa olimme yhden päivän, koska mies jätti sperman pakkaseen.

GERPERA, tulkki ihan ok, koska et pärjää ihan yes-no englannilla.

TYPYLIINI, täällä peukutan, että pääsette siirtoon :p

HILLEVI, kiitos, kaikkea hyvää toivon myös teille :hug: .

SAAGA, kovin jännitän jo huomista!!!

BARTSU, limis tosi hyvä ja alkiot, tästä on hyvä jatkaa :p

ALIISA, kylläpä nyt asiat kiusaa, mutta koitahan kuitenkin jaksaa uskoa, että kaikki menee ihan hyvin. Eikö vaan :hug:

RONYAH, meille kyllä kerrottiin kaikki alkioista ja soluista, mutta luokitus outo. Siksi Syzyannelta kyselen. Lääkäri ehkäpä vähän liian arvonsa tunteva ja luuli, että voi laukoa mitä tahansa, mutta meidänpä kohdalla erehtyi :D !!!

VEKARA :p
 
Kyllä lääkäri virossa oli maininnut endon yhdeksi syyksi käyttää sitä, myöskin oli maininnut psoriaasin ja jotain immuuni propleemia ja jokin adenomyosis en ole varma mitä se on suomeksi
luulen että jotain kasvustoa kohdussa hyvää illan jatkoa kaikille
 
En ole vielä uskaltanut testata.. voi hyvänen aika sentään miten ihminen voi olla rohkea :eek: Huomenna tai perjantaina sitten pissaan tikkuun ja menen veritestiin, jos siltä näyttää. Tänään pp 12 vasta (jo).

Pelottaa se negatulos, niin vitkutan ja vitkutan sitä kohtaamista..

Mate: eikös tuo adenomyosis ole kohdun limakalvon liikakasvu, vai?
Aliisalle: :heart:
Vekaralle ja Bartsulle: jaksamista piinaan!
Ja Typylle: toivottavasti tänään siirtoon ja sissi kyytiin!
Ja kaikille muillekin jaksamista ja mukavaa keskiviikkoa! :wave: saaga
 
Kyllä on ollut hirveä vuorokausi. Olen jännittänyt niin että yöunikin jäi vähiin. Niin sitten soitin hetki sitten klinikalle ja siellä odottelee ainokainen sissi. On vieläpä hyvä sellainen 2 luokkaa ja jo tunti sitten 4 soluinen. Eli ihan virkeä kaveri. Käydään se iltapäivästä hakemassa kyytiin. Ihan itku pääsi kun kuulin että siirtoon päästään.

Aliisalle: Hirmuiset onnittelut sykkeestä!!! Otahan nyt rauhallisesti.

Bartsu: Piiniskaveri, onnea siirrosta!!!
 
Hienoa!!! Onneksi olkoon reippaasta alkiosta! Uskon että jännitti. Piinispinossa vain yksi, missä muut luuraavat, tuo Aliisakin pian muuttaa tuonne alempaan pinoon =) .Nyt kaikki päivittämään listaa...hop hop!
Minulla nyt sitten siirto 27. pv klo 14 eli Andrein kanssa kirjeenvaihto sujunut tällä kertaa nopsaan. :) Laivamatkan vaihdoin pv aikasemmaksi. Täälläki tapahtuu jotain :wave: .
 
Nimi (ikä ) .. hoito ........... tilanne ............. kiertop .. haaveissa


Cornelius (33) 3 aloitettettua IVF hoitoa (missään ei siirtoon asti päästy) 1 lahjasoluhoito +1 Pas. Seuraava Pas syys/lokakuussa (Fertinova). Haaveissa 1

Hillevi (44) ... Ovumia marraskuu ........ haaveissa eka lapsi,
aiemmin 3 IUI, 2 IVF, 1 lahjamunasolu IVF, kaikista nega

Juuni (47) 4 inseminaatiota, 3 ivf, 1 lahjamunasoluhoito, Riika, 2. lapsi (esikoinen 2 v.)

Gerbera(47) 1. lahja-alkioh.(ja viimeinen),Tarto, yht. iltatähti*

Ronyah 2.hoito donor alkioilla menossa, siirto 11.11 Tartossa. 1. donor-alkiohoidosta lapsi, nyt toinen haaveissa ja sitten lapsiluku täynnä.

Vekara (44) 7 passia, 4. lahjasolu 10/08, tarto elite, toiveena yksi yhteinen, lapsia kolme; 11v ja tuplat 15v.


Piinistelijät
Nimi (ikä ) .. hoito .......... hoitopaikka .......... pp ..... haaveissa

Bardolino (30) 1.lahjasoluhoito missä tehty 1 tuoresiirto ja 1PAS, seuraava PAS 10-11/08 Tampereen AVA, toiveena 1-2 lasta

Typyliini (28)....9.siirtoa lahja-aineksilla tehty tytön jälkeen.... jonossa VL/Tre+ Ovumia.....esikoinen 3.v, haaveissa pikkusisarus esikolle.


Plussanneet
Nimi (ikä ) .. hoito ........ hoitopaikka ....... L.A. .. monesko lapsi

Watrossi (41), 2 lahjamunasoluhoitoa, Ava Riika, LA 6.2.09, esikoinen

Enkelitytön äiti (31), 2 lahjamunasoluhoitoa,1 PAS.... Oulun VL.... L.A. 28.1.09 ... 2 lapsi (esikoinen kuoli 1v 3kk ikäisenä, luomulapsi)

Suzyanne (36) 1.lahjasolu...Kliinik Elite,Tarto...L.A 6.5...esikoinen

Piri (35)...2. lahjasolu (takana 2 inssiä, 4 tehtyä/aloitettua IVF:ää ja 1. lahjamunasolu (PAS) )...hoidossa Riiassa...LA 26.5.09 .....haaveissa 2.

Aliisa (25) .. 2.PAS ../Väestöliitto/Hki... haaveissa 2-3
(Toiv pysyis tällä puolella!)

Saaga (39) 1 x iui, 3 x hoitoyritystä omilla soluilla (icsi) ei yhtään alkiota eli ei koskaan siirtoon asti. Luomuraskaus kesällä/2006, josta km viikolla 12 ja risat. 1. lahjamunasoluhoito Suomessa ja 1. siirto oli pe 24.10.


Maaliin päässeet

Lutuliini, poika 1.6.2008

Bea, tyttö 10/2008
 
Eikös tämä listamme voisi nyt jatkossa toimia niin, että kun pääsee peruslistasta piinistelijöihin, niin sieltä edetään suoraan sitten plussanneisiin :heart: :heart: :heart: ja edelleen Lutuliinin ja Bean seuraan!
 
Tervehdys!

kylläpä täällä tapahtuu!!!! Mä olen tässä viime aikoina vaan ehtinyt käydä lukemassa näitä viestejä. =)

Onnea Bealle vauvasta!!!

Onnea kaikille piinailijoille: Vekaralle, Bartsulle, Saagalle ja tänään Typyliinillekin!!! Harmi, että teillä Vekaran ja Typyliinin kanssa ei jäänyt mitään pakkaseen (menikö se näin...on niin paljon, mitä on tapahtunut, etten tarkalleen muista). Mutta toivottavasti tämä piinailu tuottaa tulosta!

Onneksi Aliisa teiltä löytyi syke!!!!! Mullakin oli tuota vuotoa, mutta se ei onneksi kestänyt kauaa. Mulle kans sanottiin siinä ekassa ultrassa (rv 7+3), että kohtu näytti siltä, että vähän vuotoa voisi vielä tulla, mutta ei ole onneksi enää sen jälkeen tullut. Ota nyt vaan ihan rauhallisesti.

Omaa napaa: tänään loppui lääkitys. Jännää oli, että kun se lauantaina pienennettiin, niin heti sunnuntaina helpotti pahoinvointikin. Mietin jo, että oisko nuo lääkkeetkin sitten lisänneet tuota pahoinvointia?? No nyt sitten odotellaan ensi viikon niska-poimu-ultraa. Perjantaina kävimme klinikalla ultrassa, koska itseäni ahdisti niin se neuvolan ultra, missä ei mistään saanut mitään selvää. No onneksi klinikalla näkyi vauva hienost!!! Huiskutteli käsiään!! :) Ja koko vastasi viikkoja. Tuli vihdoin sellainen olo, että tähän raskauteen uskaltaa jo uskoa!!!

Voimia meille kaikille!
Piri ja vauveli rv 11+1
 
Joku tuossa kyseli, että voiko Ovumiaan ilmoittautua jonoon, vaikka onkin vielä yksi pakkasessa Avassa jne.

Itse tuossa talvella, kun aloittelimme hoitoja, niin ilmoittauduin meidän oman klinikan lisäksi Ovumiaankin jonoon. Hoidoissa kävimme kuitenkin Riiassa. Eli vaikka sitä jotkut ovat kritisoineet, niin kyllä sitä voi olla yhtä aikaa useammalla klinikalla jonossa. Meidän omalta klinikalta nimittäin sanoivat, että jono on vähintään vuoden. Ovumiasta eivät sanoneet mitään. No, nyt ollaan raskaana, joten emme me kenenkään jonotusta täällä Suomen klinikoilla ainakaan hidastaneet, pikemminkin nopeutimme, kun itse raskauduimme muualla.

 
Hei Kaverit!

Kävin ruokiksella apteekissa hakemassa 2 r-testiä ja pissasin niistä toiseen (Apteekin oma) Siihen tuli heti ja sallitun 5 min. sisällä kyllä ihan selkeä mutta hyvin hyvin erittäin vaalea haamuviiva. Olin about 2 h pissaamatta. Mitäs nyt? Onko niin, että nyt kun on pp12 voi olettaa, että jotain kiinnittymistä ainakin on tapahtunut, mutta se siitä sitten? Huomennahan tai pe vasta ajattelin mennä verikokeeseen, koska tänään töissä kiirettä. Tuleeko Apteekin omaan testiin jokin "viivanpaikka"? Näistä haamuista on aina lukenut, mutta nyt sitten kolahti omaan nilkkaan. Voi vitsin vitsi.

Silloin aiemmin kun olen yhdesti ollut raskaana, viivat oli heti vahvoja, mutta silloin olikin luomuplussa ja menkat myöhässä pitkästi toista viikkoa.

Voi että nyt harmittaa, että menin jo nyt pp12 testaamaan (oisi pitänyt oottaa huomenaamuun edes), jos tämä onkin väärä hälytys :/

Mahakivut jatkuu edelleen menkkatyyliin.. Piinis jatkuu siis. t. saaga
 
SAAGA: Kyllähän se plussa on haamukin kun tulee vielä testiajan sisällä! Eikä tuossa vaiheessa vamasti testiviivan paksuista voi edes tulla, eli onnea plussasta!!!

ALIISA: Ihanaa, kovasti onnea pienestä sykkeestä =)

VEKARA: En edes onnitellut pikku kavereistasi, mutta siis onnea! Haluaisitko kertoa vähän siirtotilanteesta siellä Elitessä. Ottiko lääkäri vastaan ensin omassa huoneessaan ja kertoi alkioiden solumäärän ja luokitukset? ja sen jälkeen siirto? Meille laittoi, että tunti pitää varata aikaa siirtoon.Pitikö rakon olla tosi täynnä? Minulla kun on vähän ongelmia tuon asian kanssa ja oma lääkäri teki silloin aikoinaan kaikki siirrot melko tyhjällä rakolla.

TYPYLIINI: Hienoa, että teidän ainokainen jaksoi sinnitellä, onnea siirtoon!

GERPERA: Sanoitko jo Andreille että toivotte yhden alkion siirtoa? Mitä tietoa sait alkioistanne? Me tiedetään tuntomerkit ja että ovat 3pvää vanhoja. Ei kai sitä muuta tarvikaan...Meillä siirto 11.11 klo.14, ollaan yksi yö samalla Tallinnassa.

PIRI: Hienoa, että vauvalla kaikki hyvin:)

HILLEVI:Mut voi kanssa laittaa listalle. Ikää en siihen tunnistamisen takia halua, mutta 2.hoito donor alkioilla menossa, siirto 11.11 Tartossa. 1. donor-alkiohoidosta lapsi, nyt toinen haaveissa ja sitten lapsiluku täynnä.
 
Täällä vaan ruskea vuoto jatkunut. Tänään tullut ihan jopa veristäkin :( Hirveetä jännitysnäytelmää.. SOitin sinne klinikalle taas.. Odoteellaan pe:hin, jos ei niitä hyytimiä ala tulla ja muutenkin vuoto ala runsastumaan.. Pelottaa taas kovin. Nyt vaan yritän olla rauhallinen ja uskoa parempaan... silti pelko valtasi taas mielen tuosta verisestä vuodosta.. Ruskeasta en enää olisi panikoinut.. enkä panikoinutkaan.. mutta tuo verinen vuoto.. :( Ei hyvältä tunnu. Kauhee kun mä käyn täällä ruikuttamassa tuntojani.. anteeksi siitä:(

Typyliinille hurjasti onnea siirtolaisesta! :heart: Toivotaan että jaksaa tarraa nyt lujasti kiinni..
 
Voi tätä piinauksen määrää! Aliisa: täällä edelleen ollaan positiivisina ja uskon, että se nyt on sitä vuotoa, jota näihin liittyy ja kun on myös ruskeaa, niin se voi olla esim. vanhaa verta, joka on jäänyt jossain vaiheessa kiinnittymistä kohtuun ja pikkuhiljaa tuhruttelee pois. Vaikka seassa onkin myös punaista verta. Näin oli mun kaverilla joka hoidoilla raskautui, kyse oli jonkinlaisesta verihyytymästä (näkyi ultrassa varjostumana). Ja kaikki meni kamalista vuodoista (kesti monta viikkoa) huolimatta hyvin loppuun! Koita jaksaa, vaikka on kyllä aivan varppina kamalan raskasta! :heart: Ja onneksi täällä voi tuskailla tuntojaan, eli käy vaan "ruikuttamassa", kaikki elää varmasti mukana sun tilanteessa 100%:sesti.

Omaa piinaa: soitin klinikalle ja kerroin, että haamu tuli testiin, huomenna verikokeeseen ja pe 7.11 saa tulokset. Sanoivat ettei pissitestien perusteella voi pp12 vielä mitään sanoa, mutta ainakin jotain kiinnittymistä on voinut tapahtua.. Kuulemma vasta pp 14 kannattaa pissatesteihin lirutella.. Joten piina jatkuu edelleen ja unettomat yöt :/

Onnea Typyliini matkalaisesta! Toivotaan että tarraa kiinni tiukasti! :heart:

Samaa mieltä olen Piri, että kyllä voi ja kannattaa olla jonossa vaikka eri paikoissakin. Tämä prosessi meillä kun on kuitenkin niin paljon hidasta.

Mielenrauhaa! :wave: saaga
 
Aliisalle voimia! :hug:

Ja Saagalle, haamu on jo hyvä uutinen. Toivottavasti perjantaina pärähtää hyvä lukema! :heart:

Täällä tänään valoisalla mielellä. Lapsettomuushoitoihin perehtymyt sisätautilääkäri antoi lähetteen tromboositaipumuksen selvittelyyn ja samalla Predninson-kortisoni-reseptin (pyytämättä ). Eihän sekään kaikkia saa siunattuun tilaan, mutta onpa nyt kaikki (tähän tietoon) tehty, mitä itse tehdä voi asian eteen.

:wave: Hillevi
 
Saagalle ja Aliisalle molemmille jaksamista. Inhottavaa olla epätietoisuudessa, kun asioita ei voi jouduttaa mihinkään suuntaan.

Kiva Piri, kun tulit tervehtimään pinolaisia, ja kertomaan, että kaikki on hyvin.

Typyliinilla ja Vekaralla hieman niukka saalis, mutta se on se laatu eikä määrä.

Ronyah menossa jo kohta siirtoon Tartoon, ja varmaan jo kaikki muutkin joko käyneet tai juuri menossa.

Hillevi, tuota Prednisonia lääkäri ei heti luvannut Ovumiassa, mutta aikoo nyt kysäistä hoidosta vastaavalta lääkäriltä uudelleen kantaa asiaan, kun sitä niin monet asiakkaat ovat pyytäneet.

Minä kävin Ovumiassa ja päätettiin siirtää hoidon aloittamista uuden vuoden puolelle, kun tulisi juuri jouluajat vastaan ja niistä on aiempien hoitojen osalta ollut joskus huonojakin muistoja. Tuossa aiemmin kerroin Ovumian jonoista enkä ajatellutkaan, että teillä olisi mitään henkilökohtaista..., halusin vain kertoa, että mielestäni jono etenee niin kuin sen pitääkin. Ja itse olen ollut Riiassa hoidoissa ja samalla jonossa Ovumiassa, eikä siinä mielestäni mitään väärää ole.

Joten odottelen edelleen jatkoja, mutta palstalla käyn aina väliin vilkuilemassa.
 
Mulla tuli tytön odotuksessa veristä vuotoa h 5-6 tuonne h 9 asti. Välillä runsaampana välillä niukempana. Vuoteli istukan reunasta ja teki hematooman kohtuun. Jaksamista Sinulle. Ja koeta levätä, minulla se ainaskin auttoi.

Typyliini
 
Alkiosta ei ollut vielä mitään mainintaa. Lääkäri kertoi aiemmin että etsii mahd. minulle mieluisan alkion n. 1-2 vk ennen toimenpidettä. Kyselen sitä myöhemmin kun olen käynyt ultrassa ja kun tähän asti kuitenkin kaikkiin viesteihini tullut vastaus. Sinulle siirretään 2alkiota, oliko niin? Eikö sinulla ollut mitään omia toivomuksia alkion suhteen? Aika hyvin jos ovat jo 3 pv ikäisiä,ovat ehtineet jakautua jo pidemmälle ja toivottavasti jatkavatkin.
Aliisa: Just tuosta alkuajan vuodosta minullakin kokemusta kahdesta aiemmasta loppuun asti hyvin menneestä raskaudesta, ekasta tiputteli veristä vuotoa viikon ajan ja tokasta 10pv. Yritä vaan jaksaa ja ajatella että se on vaaratonta. Niin ja minulla ei ollut kohdussa mitään hematoomaa eikä muutakaan mistä vuoto olisi tullut.
 
Typyliini ja Gerpera, mulla tää verinen vuoto on nyt jatkunut jo monta tuntia..:( Eikä oo edes kovin niukkaa:( On se vähempää kuin kk-vuoto ainakin toistaiseksi.. mutta tuntuu että aina tulee vaan enempi ja enempi.. ja selkään koskee kummallisesti. Toivotaan että on vaaratonta, mutta en kyllä oikein usko siihen.. jotenkin alkaa olla usko loppu tähän touhuun. Eilisen ultran jälkeen fiilikset oli positiiviset.. nyt kaikkea muuta kuin tuo verinen vuoto jatkuu jatkumistaan.. ei täällä voi olla kuin peloissaan.. No ei auta kuin koittaa levätä ja olla stressaamatta.. vaikka se pirun vaikeaa onkin. Pe:na käyn siellä VL:ton lääkärin juttusilla sitten.. Miksei mikään voi vaan sujua hyvin.. Ruskea vuoto olis ollu ok, mutta tuo verinen pelottaa kun lääkärikin sanoi että ruskea vuoto on vaaratonta...

Mitenkäs hei sitten kun jos tää nyt on km.. Tuleeko km:ssa aina verisiä hyytymiä ja klönttejä? Ja onko veri tosi tummaa? Mulla kun oli silloin ensimmäisessä km:ssa tosi tummaa verta ja pirun paljon hyytymiä...
 
Jos se keskenmeno olisi nii kyllä tuo vuoto olisi paljon runsaampaa, kohdun limakalvohan ja pienen pieni sikiö keskenmenossa ne hyytymät ja klöntit tekevät. Yritäpä vaan sitä lepäilemistä harrastaa jospa se auttaisi. :hug: .
 
ALIISA: Jospa tuo vuodon lisääntyminen johtuisi siitä ultrassa käynnistä? Minulla ainakin lisääntyi ultrien jälkeen silloin alkuraskaudesta. Syke on kuitenkin jo niin positiivinen merkki, että yritä jaksaa sen voimin huomiseen! Tiedän kyllä miltä tuntuu, itse ravasin viikon välein ultrassa h 5-11 juuri tuon vuodon takia. Aina välillä loppui , mutta taas muutaman päivän päästä jatkui ja oli minullakin vuoto välillä punertavaa.

GERPERA: Meillä oli toiveena ainoastaan silmienväri ja että ei olisi mustia hiuksia ja ne toteutuivat. Ihan tyytyväisin mielin odotan siirtoa. He siellä Tartossa sulattavat alkiot päivää ennen siirtoa, mutta jos siirtopäivän eivät ole jatkaneet jakautumista niin sulattavat uudet ja sittenhän niitä ei tietenkään voi enää viljellä eteenpäin. Ja kyllä, kaksi alkiota toivomme siirrettävän. Lääkärimme Suomessa oli samaa mieltä, että meidän kannattaa niin tehdä, jospa vaikka parantaisi vähän mahdollisuuksia. Kerropa kun saat tietää alkiostasi, mielenkiintoista lukea :)
 
Tulin pikasesti vaan kertomaan, että käytiin äsken VL:lla omalla lääkärillä siinä VL:n ensimmäisessä ultrassa. Sikiön sydämensyke oli vieläkin erittäin vahva tuosta verisestä ja ruskeesta vuodosta huolimatta. Oli jatkanut kehitystä.. vastaa nyt rv 7+5 ja laskettu aika on 22.6.09 jos kaikki loppuun saakka sattuis menemään hyvin. Sikiö oli 14mm pitkä ja muutenkin norm. oloinen. Lääkäri ei löytänyt kohdusta mitään mikä aiheuttaisi vuotoa.. ilmeisesti joku suoni jossakin on niin herkkä että tihkuu verta.. Vuoto kuulemma yleensä loppuu itsestänsä.. nyt vaan yhdyntäkielto ja fyysisen rasituksen kielto niin kauan kuin vuotoa tulee.

Ronyah, en tiedä mistä tuo vuoto johtuu mutta voihan tuo ultraus olla siihen tosiaan syynä myöskin.. 17.11 käyn vielä VL:lla kontrollissa ihan vaan tuon vuodon takia.. sen jälkeen siirtynen neuvolan asiakkaaksi.. jos siis kaikki on hyvin.

Nyt lähdetään pohjanmaalle niin en ehdi alkaa sen enempiä kirjoittelemaan.. Mukavaa vkl:a kaikille! Onnea plussailijoille ja voimia kaikille! Ja kiitos suuret tsemppauksista!
 

Yhteistyössä