Luovutettu munasoluhoito

Vekara, mistä päättelit tuon 40-v ikärajan? Hinnastossa ainakin on hinnat erikseen alle ja yli 40-vuotiaille ja sitten synnyttämättömille kalleimmat - mutta siinakin luokassa jos oikein ymmärsin ja laskin yhteen, aika halvat.

Vekara, tehän pääsette tosi pian PASsiin... Zumenonin kanssa ei väsymys ainakaan helpota. Minä söin sitä 4 tabl/vrk perjantaihin ja vieläkin väsyttää. Voi kyllä olla että, negatiivinen tulos muuten vaan vei innon elämältä...

Kuinka pitkään Lugesteronin/Crinonen ja Zumenonin/Progynovan jälkeen teillä on "rintakipu" jatkunut? Minulla on edelleen rinnat arat ja turvoksissa, mutta selvästi menkat tekee tuloaan.

Jamisan, kannataa selata pinoamme vähän taaksepäin. Palstalla kirjoittelee myös munasolun luovuttajia.

Öitä :wave:
Hilde
 
Kohtu tyhjä, pakkanen tyhjä... kaikki tuntuu niin tyhjältä. Taas pitäis jaksaa jonottaa ties kuinka kauan. Kyynelsilmin pitäis töissäkin jaksaa niinkuin mitään ei olis tapahtunut. Tää on niin rankkaa ja niin väärin!!!

Kiitos teille kaikki ihanat ihmiset tuesta ja tsempistä! :heart: Kyllä tää taas tästä, onneksi on kesä edessä :flower:


Niin surullinen Klaara
 
Lohtuhali sinulle :heart: :heart:
Ihan sama tilanne täällä, mutta nyt jo ihan vähän helpottaa.
Epäreilulta tuntuu ja töihin taapertaessani ajattelin, että olispa helppoa kun unohtaisi vaan koko lapsihaaveen. Mutta kun sitä ei unohda, vaikka haluaisi...

Voimia sinulle, onneksi tosiaan ei ole syyspimeä!
Hillevi :wave:
 
... Klaaralle ja Hilleville. Olisiko vaihtoehto ilmottautua jonoon vaikkapa Eestiin, jossa odotusaika on kuitenkin ihan siedettava, ja sen muutaman kuukauden ajan miettia jatkoa? Jos sitten paatatte jatkaa niin ei taytyisi odotella vaan paasisitte heti tositoimiin.

Ma olen suunnitellut, etta jos tama kerta menee pieleen niin ilmottaudun heti uuden luovuttajan etsijaksi. Vekaralla juttu meni napparasti, kun han oli jo ekan PASin aikana Riikassa pistetty odottamaan uutta luovuttajaa. Tasta nykyisesta luovuttajasta sain tietaa ian, silmien ja hiusten varin seka pituuden. En tieda viela koska hoito kaynnistyy, toivottavasti mahd pian.

Vekara, huomasin etta olit kysellyt PASin onnistumisjuttuja. Mullahan tarppasi eka PAS ja sita varten soin helakankukkaoljya ja tasasin valiajoin otin lasin punkkua. En todellakaan tieda oliko silla yhtaan mitaan vaikutusta, mutta noilla pitaisi kuulemma olla positiivinen vaikutus kohdun limikseen.

Aliisa, eiko sulla ole talla viikolla se laakarin tapaaminen. Tulethan kertomaan mita sulle sanottiin.

Hyvaa tiistaita koko porukalle

Watrossi
 
Voi surku Klaara teidän negasta:( Tuntuu ettei tänne oo viime aikoina tullut kovinkaan positiivisia viestejä:( En osaa kuin kuvitella sitä tunnetta kun hoidot on ohi ja pakkasessa ei mitään.. Turhauttavaa alkaa jonottamaan uudestaan.. aivan varmasti!

Me päätettiin miehen kanssa että jos ei Väestöliitossa Helsingissä onnistuta niin sen jälkeen vaihdetaan klinikkaan, jossa lyhyemmät jonot tai mahdollisesti jopa ulkomaiselle klinikalle.. me ei meinaan enää aleta toista kahta vuotta jonottamaan.. mutta senhän näkee vasta sitten kun hoitoihin pääsee ja mitkä on tulokset..

Klaaralle ja Hilleville lämpimiä ajatuksia ja voimia jatkaa eteenpäin!

Watrossi, juu meillä on torstaina se lääkäri.. tuun kertomaan sitten kuulumisia kun ollaan siellä käyty.. Voi mennä tosin iltaan, kun lähden sieltä suoraan työhaastatteluihin.. ja viimeinen ryhmähaastattelu aloitetaan vasta klo 1600.. mutta tulenpa kuitenkin kertomaan heti kun voin..:)

Hitto et mua ahdistaa tää kun syö noita Progynovia.. Paino noussut niiden aikana ties kuinka paljon! Ja tuntuu vaan että mitä pidempään niitä syö niin paino sen kun nousee lisää.. Mä en oo ikin ollu näin painavassa kunnossa.. oikein ahdistaa.. ei muuten, mutta ku niitä ollaan tässä yli 4 kk turhaan syöty...:( Ja nää läskit ei pois lähde...:( Jostain voi olla turhauttavaa ku ruikutan painosta.. Ihan eri asia jos ois raskaana niin sillä painon nousulla ei olis mitään merkitystä kun se olis ihanan asian puolesta...

Mutta juu.. Valoa sateiseen päivään kaikille täältä Espoosta!
 
Voi että kun oli surullista lukea sun negatiivisesta tuloksesta!! Minä niin peukkuja täällä pitelin. Joo, kyllä se odottaminen on niin kurja homma kun ei ole yhtään tietoa kuinka kauan joutuu jonottamaan... Toivottavasti teille kuitenkin löytyy uusi luovuttaja pian! :hug:

Aliisa Oletko siis syönyt Progynova 4kk yhtä jaksoa?? Se on kyllä semmoinen ikävä sivuvaikutus se painonnousu! Olen itse aina yrittänyt laihduttaa ennen sitä Progynova aloitusta kun tiedän että kilot tulevat sen mukaan...

Watrossi Ihana kun nyt jotain tapahtuu.. Toivottavasti pääsette pian tositoimeen!

:wave: :wave:
 
Enkelitytön äiti: Lähestulkoon olen syönyt.. hoitoja kun on tässä mennyt ja tullut.. ja aina kun pitää syödä kuukautisiin asti progynovaa vaikka hoidot keskeytyy.. eipä ole montaa päivää enimmillään jäänyt väliä kun olen aloittanut taas kuukautisten tultua syömään progynovaa.. se tässä hieman ahdistaakin.. Mutta ei kai auta.. toiv tässä ei tuu enää näitä kiloja lisää..:( Kuinka paljon sulla enkelitytön äiti on progynovan aikana aina paino noussut??
 
Minulla oli Progynovaa vastaava Zumenon käytössä isolla annoksella ja lopetin sen viime perjantaina. Nyt huomaa, että vaikutus on vähentynyt ja kuukkaritkin alkoi. Tuli vierotusoireet: kamala suklaan himo. Kovin usein en normaalisti suklaata himoa edes eri kierron vaiheissa, mutta nyt olen ostanut - ja syönyt :p patukoita muutaman päivän, eilen jopa aamupalan päätteeksi... Tähän asti olen ihmetellyt mitä tämä oikein on, mutta nyt selvisi.

Voimia Aliisa, toivottavasti et joudu enää käyttämään yhtään kuukautta turhaan lääkettä!
 
Ahaa, sinulla semmoinen tilanne... ilmeisesti sinulle tulee kuukautiset sitten ihan itsestään. Joo, minulla on pahimillaan tullut 7kg lisää :( Nyt viime kierolla tuli 2kg... :| Eli nyt pyrin taas saada ihannepaino takaisin ennen seuraavia hoitoja! Mutta toki yritän ihan tervellistä laihduttamista suorittamaan ettei mitään semmosta paastoa kun kuitenkin pitää olla hyvässä kunnossa kun hoito alkaa... Tsemppiä sinulle!
 
Hei!

No onpa täällä ollut ikäviä uutisia! :'(
Toivottavasti tämän ketjun kuulumiset kääntyisivät vähitellen iloisimmiksi! Sitä jotenkin ottaa itse kaikki ikävät kuulumiset niin raskaasti, kun tietää millaista se negan testaaminen on ja se, kun pakastin on tyhjä.

Milloin te Watrossi ilmoittauduitte Riikaan jonoon tai siis kävitte sillä ensi käynnillä? Me ollaan nyt kuun lopussa menossa sinne ensi käynnille ja siitä sitten jonoon. Ollaan siis toki samaan aikaan jonossa suomalaisellakin klinikalla. Mutta toivottaisiin nopeampaa hoitoonpääsyä, kuin tuo meille luvattu 1,5-2 vuotta.

Tietysti sekin tuntuu vähän nololta, että saako sitä edes harmitella sitten mahdollisia tulevia negoja jne. kun on jo yksi lapsi olemassa. Jotkuthan ovat sitä mieltä, ettei sitä saisi enää mennä hoitoihin ollenkaan.

Mutta tsemppiä meille kaikille! Ehkä tuo tuleva kevät, kesä ja auringonpaiste helpottavat oloamme! B)

Piri
 
ja kiitoksia kaikille tsemppauksesta, aina tuntuu hyvlälle saada jakaa näitä asioita. :flower:

Watrossi, koska sinulla alkaa lääkitys ja onko Päivi kuvioissa mukana??? Saitko tietoa luovuttajasta???

Piri, tiedätkö ketä menette ensi käynnillä tapaamaan??

Aikainen töihin lähtö minulla tänään. Mukavaa päivää kaikille :wave: t. VEKARA
 
Taas sataa vettää...onneksi noi lumet sulaa nopeasti sen ansiosta, mutta muuten saisi alkaa vähitellen paistamaan.

Vekara: me mennään tapaamaan Jaroslav Lakutin:ia. vissiin kai klinikan ainoa mieslääkäri? Tunnetko?

Mukavaa päivää kaikille säästä huolimatta (tai juuri siksi, jos jossain päin on kaunista!)!

Piri
 
Huomenta naiset

Mulla alkaa nyt sitten hoitorumpa: pistan jarrun perjantaina ja siirto on suunniteltu 19.5. Taytyy miettia missa vaiheessa sita uskaltaa tilata lentoliput. Onneks taalta lentaa joku AirBaltic joilta loytyy tosi halpoja lippuja, mutta niita ei saa muuttaa, joten jos hoito peruuntuu niin liput menee hukkaan. Vekara, mika sen hotellin nimi on jota suosittelit?

Luovuttaja on 25-vuotias, sinisilmainen blondi ja pituutta on 163cm (ma itse olen 162cm, joten aika samoihin menee). Han on ennenkin luovuttanut ja raskauksia on alkanut. Sovittiin Paivin kanssa, etta hoidan hommat suoraan Lenan kanssa, kun nama hoitokuviot ovat kuitenkin jo niin tutut mulle.

Piri, Tampereen Ava ilmoitti mut Riikaan tammikuun puolessa valissa ja luovuttaja loytyi kolmessa kuukaudessa. Jarkyttavia noi Suomen jonot: 2 vuotta!

Terkkuja Watrossilta
 
Bea
Voih miten ikäviä uutisia Vekaran, Klaaran ja Hilden negoista :( Olen todella pahoillani puolestanne. Mietin teitä lomallani ja olin ihan varma että kyllä jo nyt tärppäisi mutta näin se sitten menee...hurjasti voimia ja positiivista mieltä surun keskellä!

Itse palasin lomalta eilen ja aamulla kävimme ultrassa jossa tsekattiin niskapoimuturvotus. Ikävä tänne tulla hehkuttamaan mutta halusin edelleen muistuttaa että näitä onnistumisia useiden negojenkin jälkeen tapahtuu, ja kaikki näytti hyvältä ja normaalilta ultrassa. 12 rv alkoi tänään.

Pahoinvointini on hiukan hellittänyt mutta kilot on vain osittain tullut takas ja syöminen aika rajoitteista mutta enpä valita. Taitaa olla ainut kerta elämässäni kun haaveilen hyvästä ruokahalusta!

Toivoin vain hurjasti voimia teille ja jos vain kukkaro ja psyyke jotenkuten salliii niin älkäähän luovuttako!

halauksin,
Bea
 
kun nämä surulliset uutiset vaan jatkuu,lohtuhaleja Klaara ja Hillevi!
Kävin tänään ultrassa ja limis 10 mm, kuulemma hyvä juttu lääkärin mielestä.
lahjoittajan punktio ilm. perjantaina ja siirto maanantaina jos kaiki menee hyvin.Sitä toivon täällä minäkin sydän syrjällään.Lääkäri muuten kertoi että nyt parhaillaan on kymmenen paria saamassa soluja ihan samoihin aikoihin,tarkoittaa siis viittä lahjoittajaa,joten kyllä sentään kotimaan klinikoillakin tapahtuu.
 
PIRI, meillä myös lääkärinä Jaroslav, mukavan oloinen nuori lääkäri. Vaikuttaa ihan pätevältä. Asioitteko te suoraan riikan klinikan kanssa vaiko tampereen välityksellä?

IHANAA WATROSSI kun asiat lähti näin nopeasti rullaamaan. Onko teillä mitään ensikäyntiä ja miten meinaatte miehen osuuden hoitaa?? Kuka määrää sinulle tarvittavat lääkkeet?? Hotellin nimeä en nyt muista, mutta kerron myöhemmin.

BEA, mukava oli kuulla, että ultrassa kaikki hyvin ja toivonkin sinulle kaikkea hyvää odotukseen. Ja käyppä meitä täällä aina välillä moikkaamassa :wave: .

PIKKUENKELILLE peukutan kovasti plussatuulia!! :D

Mukavaa keskiviikko iltaa toivottaapi VEKARA ;)
 
löysi ketjunne ja olen siitä oikein iloinen =) Olen jo jonkin aikaa yrittänyt etsiä netistä teitä jotka olette näitä luovutetun munasolun vastaanottajia ja täältähän löytyi mahtava keskustelu aiheesta. Nämä asiathan ovat tietysti teille kipeitä ja vaikeita, mutta minulle tärkeitä, koska suhtaudun tähän prosessiin kuitenkin suurella tunteella. Oma luovutusprosessi on ollut käynnissä jo pari kuukautta, mutta tämä ei olekaan minun kohdallani niin helppo prosessi kuin luulin vaan hoidossa on pieniä mutkia matkassa. Mutta aion varmasti hoitaa prosessin loppuun asti :)

Oli ihana lukea mietteitänne hoidoistanne ja teistä kaikista saa kyllä aivan ihanan mielikuvan ihmisinä :heart: Olen yrittänyt muodostaa mielessäni kuvaa näistä mahdollisista munasolujen saajista ja täytyy sanoa että teidän ansiostanne se kuva on syntynyt ja toivon koko sydämmestäni että hoitonne onnistuisivat, koska lapset syntyvät varmasti rakastaviin perheisiin.

Olisin kysynyt sitä että millaisia ajatuksia teillä on munasolujen luovuttajista? Toivotteko että luovuttaja olisi kiinnostunut mahdollisen lapsen elämästä jos lapsi päättää ottaa yhteyttä täysi-ikäisenä? ? Mitä ajatuksia tämä henkilöllisyyden selviäminen herättää? Nämä ovat tietysti aika utopistisia ajatuksia, koska lasta ei ole edes vielä tulossa, mutta nämä asiat tietysti kiinnostavat minua itsekkäistä syistä.
 
Ensinnäkin kiitos kaikille tsempanneille ja lohdutusta antaneille, kuopasta on jo noustu :)

Toiseksi kiitos Shendalle ja Lilalle :flower: ilman teitä meistä monella ei olisi paljoakaan toivoa omasta lapsesta. Todella epäitsekästä luovuttaa munasoluja. Ihan oikeassa olet Lila, jos meikäläiset joskus käärön saisivat, sitä rakastaisimme aivan valtavasti.

Kiva kuulla Bean palanneen jo vähemmän pahoinvointisena, minua ainakin kovasti kannustaa kuulla kuinka teillä etenee. Ihana kuulla, että kaikki on kunnossa ja jo viikko 12!

Ihanaa Watrossi, että asianne etenee ja pääsette tositoimiin aika pian.

Pikkuenkelin luovuttajalle toivottavasti tulee hyvä saalis ja siirto menee hyvin. Ensi viikolle oikein positiivista mieltä ja alkioille kiinnittymishalua!

Soitin Tallinnan klinikalle ja siellä on puolen vuoden jono hoitoon luovutetuilla munasoluilla. Päätin kokeilla omilla soluilla toisen kerran. Minähän sain kasvamaan viisi munasolua viime marraskuussa ja kaksi niistä oli kohtuulaatuisia. Aamulla kävin klinikalla ja kasvatuspistokset aloitan tänään. Kuten toivoinkin, ei isoja follikkeleja ollut omasta takaa tulossa - ehkä edellisen hoidon jarrupiikki tehosi pitempään kuin tavallisesti ja hoito voidaan tehdä ilman sumutuksia. Tiedän olevani malttamaton, mutta pian 44-vuotias ei voi yhtään viivytelläkään... punktiot ja siirrot on viimeistään viikon 17 alussa.

Hyvää loppuviikkoa, ihanat naiset pinossa :wave:
Toivoo Hillevi
 
Jamisan, kyllä olen munasolunluovuttaja :) Olen ensimmäistä kertaa luovuttamassa, mutta on vain pieniä ongelmia tuon hormonitoiminnan alasajon kanssa. En tiedä olenko jotenkin erilainen luovuttaja kun olen niin aktiivisesti kiinnostunut tästä prosessista teidänkin näkökulmastanne. En ole vain niitä ihmisiä jotka vertaavat munasolujen luovuttamista veren luovuttamiseen. Olen itse kokenut äitiyden niin valtavan ihanana ja mullistavana asiana omassa elämässäni, että haluan auttaa niitä tulemaan äidiksi jotka sitä niin valtavasti haluavat. Tietysti toivon että mahdollinen syntyvä lapsi saisi sen parhaan mahdollisen perheen ja kokisi olevansa vanhemmilleen se maailman tärkein asia.

Hilleville isot tsemppaukset :heart:
 
Lila
Juu ei tuo luovutus ihan kyllä samaan kastiin mene verenluovutuksen kanssa, sen verta on työläskin tuo prosessi.
Mutta mulle tulee ainakin niin hyvä fiilis sekä verenluovutuksesta että munasolujenluovutuksesta että molempia teen niin monta kertaa kuin vain suinkin mahdollista.

Oon sun kanssa ihan samoilla aatoksilla, mulle tuo mein käärö (ei kylläkään enään mikään pieni)on jotain niin ihanaa ja ihmeellistä että mä haluan antaa myös toisille mahdollisuuden tällaiseen onneen.

Tervetuloa joukkoon! =)

Mä kävin klinikalla viime viikolla ja sanoivat sieltä että pääsisin luovuttamaan mahdollisesti jo viikolla 17, kiirus tulee jos niin olis, mutta viimeistään viikko 20.

Ihmettelivät sitä mun viime kertaista runsasta tulosta niissä munasoluissa ja ihmettelivät että kuin ne anto mulle niin suurta annosta vaikka jo ekassa ultrassa näki että paljon on tulossa ja että hurjasti kasvaa.

kokoajan törmään nyt näihin epäkohtiin mitä tuli Fertinovalla vastaan. :/

Aliisa
Toivottavasti te nyt sit olisitte eka pari jolle jaetaan munasoluja tällä kertaa.

Muillekkin isot tsempit hoitoihin!

Riivis
 
Dodii.. nyt olis käyty tänään siellä lääkärin juttusilla. Juteltiin kaiken näköistä.. Meille olis nyt löytynyt luovuttaja.. ja tällä kertaa kuulemma luovuttaja on varattu meille.. eli saimme käsityksen, että me olemme nyt sitten ensimmäisiä saajia, mikäli soluja ylipäänsä tulee tai niin pitkälle päästään. Lääkityksen aloitan viikon päästä..
Jäi kyllä hieman parempi maku koko touhusta, kun se meidän oma lääkäri selitti kaiken ja pahoitteli noita tapahtuneita.. Juteltiin myös ettei tämä oo henkisesti kauheen kevyttä jne.. jotenkin vaan tuli parempi mieli.
Että sellaista täällä. Pian päästään siis jo uusia hoitoja taas yrittämään :)
 
Kiva kun Alisa sait hyviä uutisia :hug: Kyllä olikin jo teidän aikanne olla ekana jonossa. Toivottavasti kaikki sujuu hyvin ja pääsette istutukseen asti.

Kiitos Riivinraudalle, kiva kun täällä on muitakin luovuttajia =)

Pikkuenkelille tsempityksiä jännään paikkaan :)
 
Lila08.. juu niin on, erittäin kiva ja helpottunut olo. Nyt on ainakin paljon suurempi mahdollisuus saada jotain, jos luovuttajalla kaikki menee hyvin:)

Lähden tästä nyt töihin. Tulin vain toivottamaan kaikille mukavat viikonloput! Lähdetään tänään miehen kotiin Seinäjoelle jossa ollaan viikonloppu.. Su iltana palailen mielenkiinnolla lukemaan tänne mitä kaikkea on taas tapahtunut..

Pikkuenkelille tsemppiä!
 

Yhteistyössä