Luovutettu munasoluhoito

Suzyanne: Itselläni sama tilanne kuin sinulla, että enenaikaiset vaihdevuodet pukanneet päälle jo vuosia sitten. Eli kuukautisia ei tule ilman korvaavaa hormonihoitoa. Munasarjoja minulta ei ole poistettu, mutta kun ne eivät kerran toimi, niin ei kai niillä mitään virkaakaan ole. Meille lääkäri sanoi, että noita hoidoissa käytettäviä hormoneja käytettäisiin raskauden alkaessa ainakin viikolle 8. Mutta myös minä olen miettinyt, että mitä sitten kun nuo hormonit lopetetaan? Voiko raskaus jatkua ilman mitään omaa hormonin tuotantoa?? Mutta hei, ei luovuteta vielä, vaikka oma usko hoitojen onnistumiseen on taas tällä hetkellä ihan 0. Fiilikset on vaihdellut viime aikoina tosi paljon laidasta laitaan. Toivon niin todella, että joku täällä palstalla onnistuisi, niin saisi taas ehkä palan uskoa itsekkin.

Positiivista alkanutta viikkoa kaikille!!!


Klaara
 
Bea
Käyn aina välillä kurkkaamassa mitä teille piinaajille ja ns. vanhoille tutuille kuuluu ja hienoa nähdä että näin paljon uusiakin palstalaisia tänne löytänyt! Tosiaan tämä varmasti yksi vanhimpia pinoja.
Uusille tulokkaille että olen onnellisesti raskaana, 16 rv alkamassa huomenna ja viikottain tulee vieläkin mieli kurkistaa tänne mitä kaikille kuuluu. Toivottavasti saataisiin pitkästä aikaa nyt plussauksia!
Klaaralle voisin kommentoida että minullakin on ns. ennenaikaiset vaihdevuodet joten kuukautiskiertoni oli kovin epäsäännöllinen joten siirtoa ei minulle useinkaan päästy tekemään luonnolliseen kiertoon. Jatkoin sekä estrogeeniä että keltarauhashormonia vielä viikkoja plussauksen jälkeen. Estrogeenit lopetin pikkuhiljaa raskausviikolla 10 ja progesteronin vasta viikolla 14. Suositus lääkkeiden lopettamisesta yllättäen vaihtelee klinikasta riippuen sillä kun Pietarin AVA:sta kehotettiin progesteronia jatkamaan viikolle 18, neuvoivat Tampereen AVA:sta että heidän potilaita kehotetaan jo lopettamaan viikolla 10. Oma klinikkani, Fertinova taas neuvoo lopettamaan viikolla 12! Päätin oman klinikkani lääkärin kanssa että teen kompromissin ja lopetan viikolla 14 ja näin tein. Kaikki edelleen hyvin joten kyllä se kroppa tässä vaiheessa hoitaa sitten hormonituotannon ihan itsestään kun sikiökin on jo suurempi, istukka kehittynyt jne. Sitä paitsi vieläkin silloin tällöin poteassani pahoinvointia tiedän että tuo hormoniarvon täytyy olla aika korkea :)
Hilde jo neuvoikin Pietarin AVA:n käytännön asioista. Tsemppiä Hilde sullekin nyt viimeisille piiinapäiville - toivotaan parasta!

Kaikille paljon onnea hoitoihin!

Voikaa hyvin!
Bea
 
Mä tänään sitten kärsin kivan migreenin taas vaihteeks..:( Lääkkeitä kun ei saanut ottaa niin migreeni kesti 21 tuntia! Makasin vuorotellen sängyssä ja vessan pöntön vieressä.. oksentelin ja niin edelleen.. Kamala pv! Justiinsa tulin lääkäristä ja kirjoitti huomisenkin vielä sairaslomaa kun olin edelleenki niin huonovointisen näkönen.. Vihaan nöitä migreenikohtauksii yli kaiken...:(
Kamala valitus taas...

Aloin tässä miettimään, että toiv tuo nyt ei enteillyt mitenkään negaa kun oli niin voimakas kohtaus.. Näinä päivinä pitäisi sen alkion kiinnityä jos kiinnittyy..

Sitten vielä kotitestin tehneille, mitä merkkiä olette käyttäneet? Tai suositteletteko jotain tiettyä ja kuinka herkkää??

Mukavaa illan jatkoa!
 
Täällähän on oikein vauhdikasta ollut! =)

Itse en ole viime päivinä kerennyt täällä edes käydä ja tottakai pitää kaikki uudet viestit lukea! Täällähän tapahtuu vaikka mitä! =)

Kaikille testaajille kovasti plussaonnea!! :heart: Ja piinajille kovasti tsemppiä!! :heart:
Itsekin liityn teidän joukkoon kun tänään päästiinkin tekemään Pas:ia!! =) Siirrettiin kaksi alkiota!! :heart: :heart: Toinen oli oikein hyvänoloinen 8 soluvaiheessa oleva alkio, ja toinen 2 soluvaiheessa oleva. Päätettiin kuitenkin siirtää sekin vaikka se vähän heikompi oli mutta kuitenkin se oli jakautunut sulatuksesta eikä kuollut, niin lääkärinkin mielestä kannatti siirtää kun sitä olisi muuten heitetty pois! Eli nyt toivottaan että kolmas kerta toden sanoo!! :flower:
Nyt olen kotona vaan köllötellyt sängyssä ja ihan rauhallisesti ollut. Välillä tuntuu viholova kipua oikealla puolella mahaa, mutta toivottavasti se ei nyt tarkoita mitään huonoa... Limakalvo oli pikkasen ohuempi mitä se on aiemmin ollut siirron yhteydessä, 8-9mm mutta lääkärin mielestä kuitenkin ihan hyvä! Nyt ei voi muuta kun toivoa parasta! :heart: :heart:

Terkkuja kaikille!!

Enkelitytön äiti ja Toive x 2
:wave: :wave:
 
... veritestistä oikein tulevalle äitienpäivälle ilkkuen :(
Kuitenkin vielä ihmettä toivoin, vaikka kaikki tuntemukset olivat hävinneet. Mutta nyt ei taas tunnu henkisesti miltään. HCG oli taas alle 3, eli ei mitään kanssakäymistä limakalvon ja alkioiden välillä.

Mitattiin smalla kilpirauhasen TSH ja se on 3.6 (optimi tutkimusten mukaan raskautta toivovalle olisi 1-2). Millähän muulla kuin tyroksiinihoidolla sitä saisi alas? Ei taida kukaan tyroksiinia kirjoittaa, kun on vielä suomalaisten viitearvojen sisällä (0,4-4), joissain maissa yläraja jo laskettu 2,5:n ja meilläkin muutos tulossa. Olen lääketieteellisistä tutkimuksista lukenut, että korkea TSH vaikeuttaa alkion kiinnittymistä ja lisää keskenmenoriskiä - jotenkin tietty näihin liittyvien hormonien kautta.

Hyvää kevään jatkoa kaikille, tavataan varmasti taas - vaikka nyt yritän loppukuun tehdä ahkerasti töitä, jotta pääsen sitten hyvillä mielin lomamatkalle oman kultani kanssa (Pohjois-Norjaan kesäkuun alkupuolella retkeilemään ja maisemia ihailemaan).

Oikein paljon onnea kaikille piinailijoille ja siirtoihin vielä ennen kesälomia meneville!

Ja hyvää äitienpäivää teille, ketkä ihan itse olette juhlakaluina :flower:
Koitetaan me muut jotenkin kestää se päivä.

Lämmin kiitos kaikille tsemppauksesta!

Voikaa kaikki mahdollisimman hyvin :heart:
Halaus turnausväsyneeltä Hildeltä
 
Raskauduin lahjamunasolulla ja 5.vko menossa. Olen käyttänyt lääkärini neuvomana Orionin Divigel -nimistä estrogeenivalmistetta ja kävin mielenkiinnosta kävin netissä hakemassa lisää tietoa valmisteesta ja kauhukseni luin, että valmistetta ei saisi käyttää raskauden aikana :headwall: Mitä valmistetta te muut mm. Bea käytätte ? Progesteroonina minulla on Utragestan.
 
Hilleville :hug: .. epäreilua.. oisi jo ollut sun aika saada plussata.. Äitienpäivä joo tuloillaan.. yritä kestää parhaan kykysi mukaan.. Voimia kovasti!

Bea Ihanaa että raskautesi jatkuu hyvin:) Hyvää odotusaikaa!

Miten Typyliini jakselee? Onko minkään näköisiä oireita? Mulla ei sitten yhtikäs mitään.. taitaa negaa ennustaa.. :( Välillä vatsaan vihloo mutta ei mitään sen kummempaa.. ja sitäkin niin harvoin..

Enkelitytön äidille tsemppiä piinapäiviin! Toivotaan koko :heart: stä että jompi kumpi tai vaikka molemmat jaksaisi kiinnittyä!

Muutoinkin hyvää loppuviikkoa kaikille! Ja tsemppiä meille jokaiselle!
 
Kirjoittelin tänne palstalle ensimmäistä kertaa muutama viikko sitten. Ilokseni huomaan, että muitakin uusia on tullut mukaan.

Tuolloin en kertonut itsestäni muuta kuin, että olen jonossa Riikan Avaan munasolulahjoitushoitoihin Tampereen vastaavan klinikan kautta. Minä olen jo saanut elämäni suurimman lahjan eli tyttären 2 vuotta sitten. Olen nyt 47-vuotias, ensimmäisen lapseni sain siis 45-vuotiaana. Olen sinkku, tyttäreni sain lahjasiittiöiden avulla ensimmäisestä ivf:stä Suomen klinikalla. Kuten joku muukin tällä palstalla, halusin pikkuiselle prinsessalleni sisaruksen melko nopeasti ja menin viime vuoden puolella jälleen hoitoihin. Minulle tehtiin kaksi ivf:ää tuloksetta. Ensimmäisellä kerralla hedelmöittyi 14 munasolua, blastokysta-vaiheessa ainoastaan 2 hyvää, jotka siirrettiin, pakkaseen ei yhtään. Toisella kerralla hedelmöittyi 9, 2 siirrettiin ja 7 pakkaseen. Tuoresiirto siis nega, pakkasesta ei selvinnyt yhtään. Klinikka oli ikäni takia erittäin haluton noihin hoitoihin, jouduin suorastaan anelemaan mahdollisuutta ivf:ään, joten en halunnut enää jatkaa. No viime vuoden kokemusten jälkeen tein ratkaisun ja päädyin Riika-ratkaisuun.

Olen lukenut tätä palstaa pidemmän aikaa ja joku antoi neuvon ottaa suoraan yhteyttää Lenaan, Riikaan sähköpostitse, sen tein ja sain alle kuukaudessa luovuttajan. Nyt odottelen siis kuukautisten ja samalla lääkityksen aloittamista. Siittiöt tulevat olemaan saman luovuttajan kuin tyttärelläni.

Halusin kertoa itsestäni ja mainita myös ikäni, en tiedä aiheuttaako se minkälaisia reaktioita, toivottavasti hyviä.

Toivotan sydämestäni onnea jokaiselle yrittäjälle, tämä palsta antaa ainakin itselleni voimaa paljon, vaikka en ehkä aktiivisimpia kirjoittajia olekaan.

Juuni :heart:
 
Hilleville pahoittelut negasta. Elämä on epäreilua. Koita jaksaa!
Miten jatkot? Olitteko miettineet sitä ulkomaille hoitoihin lähtöä?

Koskas Vekara testailee? Plussaonnea!

Aliisa: Ei niitä oireita kai tarvi edes viä olla, on kovin yksilöllistä. Toivon sydämestäni sulle plussaa!!! Mullakaan ei mitään kummenpaa, tai oireita on, mutta ne johtuvat lugeista, koska alkoivat jo ennen siirtoa. :p Olen odotellut tulisko kiinnittymisvuoto, viime kesänä (ku) tuli 10 pvää siirrosta sellanen vaaleanpunainen vuoto. Noh...viä viikko testiin. Aattelin testata clearbluella, joka näytti mulle kun hcg oli 38 viime kesänä, luotan eniten siihen testiin.

Juuni: Kiva kun uskaltauduit kertomaan enemmän itsestäsi. Kaikki me samassa veneessä ollaan vaikka kaikkien lähtötilanne erilainen. Tervetuloa palstailemaan! Mukava kun pääsitte nopsasti hoitoon. Minua ja muitakin varmasti kiinnostaa kuulla palsjon noista ulkom. hoidoista, kotimaan jonot kun ovat pitkät, niin varmasti moni miettii esim. Riikaan lähtöä. Minua kiinnostaa kaikki mahdollinen ulkom.hoitoon liittyen. Mmuistaakseni täällä on oillut ikäisesi myös hoidoissa, onko hän nyt odottajien puolella???

Enkelitytön äidille kovat kiinnittymistsempit!!!
:heart:


Ninchik: Useimmissa valmisteissa lukee ettei niitä tule käyttää raskauden ja imetyksen aikana, vaikka käyttö onkin turvallista. Jos lääkäri on sinulle sitä määrännyt, on hän varma valmisteen turvallisuudesta. Minulla käytettiin aikoinaan samoja valmisteita kuin hoidonkin aikana (zumenon ja lugesteron) h 12 saakka, heh mä käytin h 16 saakka kun en uskaltanut lopettaa...
nyttemminhän raja on klinikkakohtainen pääasiassa tukihoito lopetetaan h 10. Onnea plussasta!!!
 
Täällä odotellaan vielä viitisen viikkoa kunnes Tuupe on sylissämme. Vuosi sitten en tätä todeksi uskaltanut toivoa ja vieläkin ihmettelen, miten asiat ovat edenneet vaivattomasti. Missään vaiheessa Treen AVAssa tai Riikassa en kokenut iästäni mitään ongelmaa. Olen nyt 49 v.

lutuliini ja tuupe 34+4
 
Bea
Voih kuinka ikäviä uutisia Hildellä :'( otan osaa. Voin vain sanoa että Pohjos-Norja on mahtavan kaunis paikka joten viettäkää rentouttava loma & toivottavasti teidän jatkohoidot, johon ymmärtääkseni olette vielä lähdössä tuo pian tuloksia.
Vekaralle myös paljon tsemppiä - sinulla kait on pian tuo testipäivä edessä.
Ninchikille niinkuin jo mainittiikin olen myös varma että jos lääkäri tuon lääkkeen on sulle määrännyt täytyy sen olla ok. Itse olen käyttänyt Progynovaa estrogeeninä ja viimeksi Crinonea progesteroonina, mutta näitä vaihtoehtojahan löytyy useita.

Upeata kuulla että Juunilla hoidot onnistuneet vähän kypsemmälläkin iälllä ja paljon onnea uuteen hoitoon Riiassa. Lutuliiini tsemppiä sinulle - aivan mahtavaa että teille on muutaman viikon sisällä pieni vauva!
Voikaa kaikki muutkin oikea hyvin & pitäkää mieli positiivisena.
Kesänalkua toivottaen Bea.
 
pitkästä aikaa ja mukavaa lauantai iltaa. Ihanasta päivästä olemme saaneet nauttia B) !!!

HILLEVI, olipa ikävää kuulla negastasi, mutta eipä tämä maailma siihen romahda...sinnillä vaan eteenpäin. Lähinnä tarkoitan, että ei anneta negojen latistaa yrittämistä, vaan yritetään säilyttää aina usko siihen...joskus onnistumiseen...Täällä toisiamme tukien. Taloudellinen puoli on toki aivan toinen asia ja joudumme varmasti jokainen jossain vaiheessa miettimään näiden kalliiden hoitojen varjopuolia.. :( .

Kiitos BEA ja TYPYLIINI tsemppauksesta, mutta valitettavasti testasin myös negan. Jotenkin sitä odotin, koska siirretyt alkiot olivat luokkaa kolme eli ei kovin hyviä.

Tervetuloa mukaan JUUNI. Iästä kirjoittelit ja ainoastaan positiivisia reaktioita herättää!! Mukava huomata, että on myös muita "iäkkäämpiä" tsemppajia kuten myös itse olen. Palstalla taitaa olla useampi yli nelikymppinen. Tosiaankin, uusperheen myötä meillä toiveissa yksi yhteinen.

Ensimmäinen luovutushoito tehtiin suomessa, tuoresiirto plus mutta keskeytyi, kaikki neljä passia negoja. Tämän vuoksi kai mennyt jotenkin usko passeihin.

Toisen luovuttajan saimme riikasta, tuoresiirto nega, samoin eka pas. Neljä alkiota yhä pakkasessa. Seuraavaan siirtoon olemme menossa viikolla 26 kesäkuun lopussa.

Miten sinulla JUUNI ensimmäinen raskautesi käynnistyi? Miten BEA olet jaksellut? Ja HuHuu WATROSSI, millaisia mietteitä siellä...vieläkö pysyt housuissasi??

Kaikille toivottelen positiivista mieltä :LOL: :kieh: ja jaksamista omissa vaiheissanne.

:hug: ;n VEKARA ;)
 
Kiitos palautteesta, joka kuten poikkeuksetta tällä palstalla, on rohkaisevaa.

Vekara kyseli raskauden käynnistymisestä. Lähdin ensimmäisiin hoitoihin ikääni nähden myöhään, olin 43-vuotias ja lääkäri sanoi minulle tuolloin 2 minuutin tapaamisen jälkeen, että ei mitään mahdollisuuksia, lausunto ilman yhtään testitulosta. Halusivat ilmeisesti antaa erittäin realistisen kuvan mahdollisuuksistani. Minulla testattiin kuitenkin FSH, jonka arvo 6.7 ja lääkärinkin asenne muuttui positiivisempaan suuntaan. Hoidot aloitettiin inseminaatioilla, joiden kanssa oli ongelmia tai siis klinikalla oli käytäntönä se, että aina käydään follikkeliultrassa ennen inseminaatiota. Minulla oli kuitenkin jostain syystä erittäin nopea ovulaatio ja usealla kerralla munasolu oli lähtenyt liikkeelle ennen inseminaatiota. Follikkeliultrassa piti kuitenkin käydä klinikan aikatauluksen perusteella, vaikka ovulaatiotestit näyttivät ovulaation jo tapahtuneen. Seurauksena oli se, että lääkäri ei varmuudella voinut sanoa, onko munasolu enää sellaisessa paikasssa, että se pystyisi hedelmöittymään, mutta hän suositteli joka kerta siittiöiden "ruiskuttamista". Tuntui kuitenkin turhalta jatkaa tuollaista arpapelihoitoa ko. klinikalla, varsinkin kun vielä useamman kerran laskuttivat tuplalaskutusta hoidoistani ja kertoivat joka käynnillä munasoluni olevan vanhoja ja raskausmahdollisuuteni olevan siis olemattomat. Vaihdoin klinikkaa, pitkä matka, mutta kannatti. Lääkäri oli erittäin ystävällinen, kannustava ja ehdotti heti ivf:ää, hoidon tuloksena oli 18 follikkelia, joista 11 kehittyi alkioiksi 4 pvän viljelyn jälkeen. Tuoresiirto ja 2 seuraavaa siirtoa epäonnistuivat, kaikki alkiot eivät myöskään kestäneet sulatusta. Kahdella viimeisellä pakkasesta sulatetun alkion tuloksena (joista toinen oli kuulemma vain puoliksi elossa) tulin raskaaksi. Hormonihoitona IVF:ssä Gonal-F, 9 pvää annoksella 187,50 IU ja jarrulääkityksenä Cetrotide 4 pvää annoksella 1,25 sekä irrotuspiikkinä Pregnyl, josta 1 ampulli eli 5000 IU:ta. Hormonilääkitys raskautumisen jälkeen 12 vkoa, lääkkeinä Lugesteron ja Zumenon. Ennen pakastesiirtoja aina Zumenon ja Lugestron -lääkitykset. Noita lääkkeitä, annoksia ja pvämääriä luin tähän kirjoitukseen silloisesta hoito-ohjelmastani, toivottavasti sait siitä tolkkua. Sain myös Kela:sta korvaukset hormonihoidoista, vaikka olin jo 44-vuotias. Lapseni täytettyä 13 kk lopetin imetyksen ja pyysin päästä hoitoihin uudelleen, vastaanotto oli kuitenkin tällä kertaa erittäin tyly. Lääkäri kertoi raskauteni olleen pelkkää tuuria. No olinhan vanhentunut jo kaksi vuotta, olin uusien hoitojen alettua 46-vuotias, 2 IVF:ää siis tuolloin eivät johtaneet raskauteen. Ehkä lääkäri oli oikeassa. Olen herkkä ihminen, minulle on erittäin suuri merkitys sillä minkälainen lääkärin asenne ja usko hoitoihini on. On epämiellyttävää mennä tapaamaan lääkäriä, jonka pelkää jossain vaiheessa sanovan huonoista mahdollisuuksistani tai kommentoivan vanhoja munasolujani, on tää raskautuminen niin herkkä laji ja oletettavasti monien yhteensattumienkin summa.

Nyt siis odottelen lahjamunasoluhoitojen alkamista Riikaan, minut on otettu erittäin hyvin vastaan sekä Tampereen että Riikan AVA-klinikoilla (puhelimitse ja sähköpostilla olen ollut yhteydessä). Tänään alkoivat kuukautiset, odottelen vkonlopun jälkeen Lenan sähköpostia hoitosuunnitelmastani. Jännittävää ja samalla hieman pelottavaa matkustaa Riikaan asti hoitoihin, vaikka olen niihin jo kotimaassa tottunut.

Toivottelen kaikille tsemppiä hoitoihin ja jo raskautuneille onnellisia odotuksen hetkiä.

t. Juuni
 
oli mukava kuulla aiemmista hoidoistasi ja siitä että loppujen lopuksi omilla soluilla kuitenkin onnistuit. Ikävää tuo lääkäreiden negatiivinen asenne yli nelikymppisten hoitoihin omilla soluilla (ivf). Tai toisaalta taas, suorasukaisuus sattuu, mutta rehellisyys säästää kummasti aikaa. Ise törmäsimme samaan aloitellessamme hoitojamme, olin täyttänyt silloin juuri myöskin 43. Tuolloin olin iloinen lääkärin avoimuudesta, mutta silloin jo mietin, että on tapa ja tapa miten asiat esittää.

Aloitimme hoidot yksityisellä klinikalla helsingissä ja tuolla saimme kuulla, että raskauksia on kyllä saatu alkuun, mutta synnytykseen asti johtanut alle prosentti (ikäisilläni siis). Eivät siis olleet oikein halukkaita aloittamaan hoitoamme. Minulla oli tuo fsh 7.

Siirryimme toiselle yksityiselle klinikalle ja lääkäri oli sitä mieltä, että ehdottomasti kannattaa yrittää ensin omilla soluilla ennen lahjamunasoluhoitoon lähtemistä. Olimme tyytyväisiä, koska sitä myös itse tahdoimme. Kahdesti teimme ivf;n ja pääsimme molemmilla kerroilla siirtoon asti ja toisella myös yhteen passiin. Tulosta emme saaneet, mutta mieli jäi hyväksi, kun ainakin olimme yrittäneet hoitoa sinnikkäästi omilla soluilla ennen lahjahoitoon lähtemistä. Jatkon kerroinkin jo edellisessä tekstissäni, miten lahjahoidot ovat edenneet.

Riikasta tahdon kertoa sinulle sen verran, että hoitoja ei kannata jännittää, ihmiset ovat kaikki aivan ihania ja hoito varmasti yhtä ammattitaitosta kun meillä täällä suomessakin. Lenasta olen kertonut palstalla aiemmin, että hän on siellä henkilö, joka hoitaa lahjamunasoluasioita. Suomea hän ei puhu, mutta englantia kylläkin. Vaikka olen itse ollut paljon yhteydessä häneen, niinsiitäkin huolimatta olen antanut tampereen koordinoida hoitojamme. Ollut jotenkin niin helppoa, reseptit suoraan kotiin ja kaikissa mutkissa Päivi ollut ollut apuna ja ottanut yhteyttä riikaan jos ollut tarvetta.

Kerron mielelläni lisää jos jostain tahdot tietää. Meillä taitaa olla myös seuraava siirto melko lähekkäin. Onko sinulla alustavaa tietoa hoitoviikosta?

Leppoisan aurinkoista päivää kaikille, kirjoitellaan, t. VEKARA B)
 
Moi Vekara ja muut!

Pahoitteluni Vekaralle negasta! :'(

Sellainen kysymys noista Riikan hoidoista. Siis kun reseptit tulee Tampereen kautta, niin saako niistä sitten Kela-korvauksen? ELi onko merkattu rasti kohtaan sairauden hoito?

No, meille sanottiin Riikasta, että noin 4-5 kk menee, eli joskus kai elokuussa päästäis hoitoihin.

Mukavaa alkavaa viikkoa!
Piri
 
Täälläkin äitienpäivästä selvitty, pesin ikkunat, pyykkäsin ja siivosin koko kämpän - ei ehtinyt murehtia B)

Vekaralle pahoittelut negasta ja oikein paljon onnea kesäkuun siirtoon. Alkioiden laatuluokitukset saattaa vaihdella klinikoittain, mutta 3-luokkainen on ainakin meidän klinikan mukaan vielä aivan hyvä alkio.

Juuni, onnea hoitoosi Riikassa! Minäkin olen jo 44v ja ensimmäistä lasta vasta puolitoista vuotta lääkärin avustuksella yritetty, joka kyllä on kannustava mutta kertoo realistiset mahdollisuudetkin, kunhan kysyy. Meille tehty omilla soluilla 3 inseminaatiota ja kaksi ICSIä, sekä yksi lahjamunasoluhoito Pietarissa, kaikista nega tuloksena.

Oma napa kävi jo ensimmäisessä akupunktiohoidossa tähän lapsettomuuteen, keskiviikkona menen seuraavan kerran. Aku-hoitaja (puoliksi kiinalainen mies, joka tehnyt hoitoja ainakin 25 vuotta) huomasi pulssidiagnoosia tehdessään myös kilpirauhasen vajaatoiminnan. Täytyy ensi kerralla kysyä tarkemmin, hoitaako hän myös sitä samalla ja kuinka pitkä hoitojakso tästä tulee, varmasti ainakin 10 kertaa.

Lutuliinille ja Tuupelle hyviä vointeja loppusuoralle! Oletkohan ensimmäinen tämän pinon synnyttäjä? Tulethan sitten kertomaan millainen Tuupe on, kun jaksat.

Mukavaa viikkoa kaikille ja hyvää onnea hoidossa oleville!
Hillevi
 
Hei!
Pahoittelut negan testanneille. Olisin niin mielelläni lukenut positiivisia uutisia, mutta luonto päättää asiot toisinaan erilailla kuin mitä haluamme. Onnea seuraaviin kertoihin.

Minullekkin Helsingin väestöliitossa sanottiin, että kolmosluokan alkio on melko yleinen mikä siirretään. Itse sain ensimmäiseltä luovuttajalta kolme huippulaatuista alkiota, joista kyllä plussasin, mutta menivät kesken jo ennen ekaa ultraa. Toiselta luovuttajalta sain 2 kolmoisluokan alkiota ja pari vielä huonompaa. Yksi 3-luokkalainen siirrettiin ja loput pakastettiin. Sanoin miehelle, että loput hoitaa luonto, mutta en uskonut plussaan. Niin siinä kävi, että tuo ei niin huippu alkio kiinnittyi ja syntyi aikanaan terveenä lapsena. itselle on tullut tunne, että olisiko ollut parempi etten olisi tietänyt alkioiden luokituksia, sillä ekat siirrot toivat turhia toiveita ja viimeinen stressiä lisää, kun oli "niin huono alkio". No, ei noita piinaviikkoja mikään helpota, ainakaan meikäkäistä!

Aurinkoista viikkoa kaikille ja peukut pystyyn hoitoihin!

Terv. Miilija pohdintoineen
 
Kiitos Vekara neuvostasi pyytää Tampereen Päiviä koordinaattoriksi. Helpottaa noiden reseptien ja ultratietojen lähettelyssä. Minulle Lena kirjoitti, että tuorepass olisi vasta vkolla 27. Onkohan Riikan klinikalla sama käytäntö kuin Suomen klinikoille, että ne ovat viikonlopun kiinni? Oletteko lentäneet Riikasta Suomeen siirron jälkeen? Tietääkö kukaan onko sillä mitään merkitystä mahdolliseen alkion kiinnittymiseen? Katselen jo lentoaikatauluja, lennot ovat kovin halpoja omaan suunnitellun siirtopäivämäärän aikaan, jos ne vaan uskaltaisi varata, vaikka useammaltakin päivältä, kun tuo siirtopäivämäärä saattaa vielä vaihtua.

t. Juuni
 
Kiitos Vekara neuvostasi pyytää Tampereen Päiviä koordinaattoriksi. Helpottaa noiden reseptien ja ultratietojen lähettelyssä. Minulle Lena kirjoitti, että tuorepass olisi vasta vkolla 27. Onkohan Riikan klinikalla sama käytäntö kuin Suomen klinikoille, että ne ovat viikonlopun kiinni? Oletteko lentäneet Riikasta Suomeen siirron jälkeen? Katselen jo lentoaikatauluja, lennot ovat kovin halpoja omaan suunnitellun siirtopäivämäärän aikaan, jos ne vaan uskaltaisi varata, vaikka useammaltakin päivältä, kun tuo siirtopäivämäärä saattaa vielä vaihtua.

t. Juuni
 
lohtuhalit negatiivisesta tuloksesta!!! Ihailen kyllä tuota sinun taistelutahtoasi ja rautaisia hermojasi!! Uskon, että tuolla asenteella vielä plussaatte, toivottavsti jo ensi yrittämällä.

Ihmeellistä, että nyt ei tunnu kenelläkään meistä tärppäävän. Jo ihan tilastojenkin valossa pitäisi alkaa niitä plussia ropista. No nythän on monella kyytiläiset mukana, joten kovasti peukutuksia kaikille, jollain on pakko jo onnistua!!!


Klaara
 
Kiitos KLAARA tsemppamisesta =) . Mitä sinulle kuuluu???

JUUNI, riikan klinikka ei ole auki viikonloppuisin ja kannattaa lentää riikaan jo siirtoa edellisenä päivänä. Itse olemme matkanneet aina autolla lomaillen samalla pärnussä. Sieltä olemme ajaneet aina siirtoon ja siirron jälkeen takaisin pärnuun.

Asia, joka kannattaa huomioida on riikan liikenne. Välillä ruuhkat tökkii tosi pahasti, olemme ajaneet monasti pitkälle toista tuntia kaupungin alueella päästäksemme klinikalle ja sieltä pois.

Suosittelen saapumista edellisenä iltana jos lentäen menet ja yöpymistä lähistöllä. Klinikka sijaitsee mukavalla lähetystöalueella ja aivan läheltä löytyy muutamia pieniä hotelleja.

Mukavaa päivää kaikille. lähden työmatkalle, palaan huomen iltana.

Terv.VEKARA ;)
 
pp 11 ja testiliuskassa KAKSI viivaa =) Liuskat tuli tänään postissa ja oli pakottava tarve testata. Ikinä en oo näin aikaisin testannut. Se oli siis testi jossa 10 herkkyys ja ihan selvä plussa tuli. Nyt vähän toisaalta harmittaa hätäisyyteni, kun voi tietty olla kemiallinenkin raskaus. APUA, nyt on pääkoppa ihan sekaisin´, kädet tärisee ja itkettää.
 

Yhteistyössä