Luovutettu munasoluhoito

Ihanaa, että sinä sait sen plussan, jonka tilastollisestikin olisi pinoomme pitänyt tulla jo aikoja sitten! :heart: :heart:
Pidän sinulle peukut ja isovarpaat pystyssä, että plussa pysyy yhdeksän kuukautta plussana ja että teille tulisi terve pienokainen!

Upea päivän piristys!! :flower:
Hilde
 
Typyliini Mahtavaa!! Onneksi olkoon!! :heart: =)

Aliisa08 Uskoisin että testasit liian aikaisin!! Älä vielä luovuta! Tsemppiä sinulle ja testailee uudestaan oikealla testipäivällä! :flower:

Itse aion testata vasta ensi viikon ke tai to (veritestiin meen to tai pe). Oireita etsiskelen jo suurennuslasilla! ;) Kauhee väsymys on, ja hirveästi ilmavaivoja ja röyhtelyä... en tiedä onko se kaikki lääkkeistä johtuvaa mutta kuiteskin...

Positiivisellä mielellä kuitenkin! =)
:wave: :wave:
 
Mistähän tuonne tuo yksi rivi tekstiä oli tupsahtanut..?? Niin siis olin minäkin eilen hätähousu ja testasin myöskin pp11, kun sain testit. Näyttipä tuo testi minullekkin plussaa (!!!), mutta siltikään en vielä usko että se on totta.. ei oireita.. ei mitään.. jospa on ollu kemiaalinen raskaus.. virallinen testipv pe:na.. silloin näkee sen totuuden sitten! Mutta jotain ainakin on yrittänyt tapahtua kun testi näytti viivaa..:) Toiveikkaina ollaan, mutta tosiaan en usko vielä kun oli aika varhainen tuo testausvaihe! Ja parempi ettei liikoja toiveita herättele ennen kuin näkee tosiaan pe:na sen testin...
 
Valtavasti onnea Typyliinille ja Aliisalle :flower: Nyt vaan toivotaan kovasti että pikkuiset pysyisivät matkassa :heart: Onhan nuo päivät tietysti aika aikaiset, mutta uskon silti että pikkuiset ovat matkassa :D

Oma luovutus on nyt vihdoin loppusuoralla ja täällä kärvistellään päänsärkyjen ja mahan turvotusten kanssa :/ :)
 
onnea plussaajille todella ihanaa saada plussia tähän pinoon.Meillä piti tänään olla pas,mutta yhtään neljästä alkiosta ei selvinnyt,joten meidän kohdalla se oli sitten siinä.
Pakko alkaa tähyilemään sijaislapsi puolelle,jonne me ollaankin oltu jo yhteydessä aikaisemmin tänä vuonna.Ehkä onkin tarkoitus että annamme kodin jollekin tarvitsevalle joka meitä "odottelee".Kaikille oikein mukavaa alkavaa kesää ja onnea tuleviin koitoksiin :hug: Seurailen teitä taustalla.
 
Onnea ja enkeleitä Typyliinin ja Aliisan kyytiläisille! Ihania uutisia teillä.

älä sinä Aliisa epäile. Nauti plussastasi, sinäkin olet sitä kauan odottanut. Ei kaikki raskaudet alussa anna oireita. Oma raskautenikin tuli "puskista" ilman mitään ennakkotuntemuksia, ne yritykset joista tuli negat, antoivat paljon enemmän raskausoireita. Kyllä se pahoinvointi sieltä tulee tai sitten pääset helpolla ilman sitäkin.

Olen tosi iloinen puolestanne, toivottavasti lisää hyviä uutisia tulossa.

Pikkuenkelille halaus. Ihana ajatus teiltä siirtyä sijaisvanhemmiksi. Suomessakin on paljon lapsia jotka tarvitsevat lämmintä ja turvallista syliä. Onnea matkaan!

Lilalle kiitos, että autat meitä, joilla on ongelmia munasolujemme kanssa. Annat meille mahtavan , korvaamattoman lahjan!

Aurinkoisin terveisin
Miilija
 
...TYPYLIINI ja ALIISA :flower: :flower: !!! Kovin olen onnellinen puolestanne. Typyliinin onnistunut PAS siirto luo taas toivoa omiin tuleviin. Ja ALIISA, Sinä plussasit yhden alkion siirrolla!!! Aivan ihanaa!!! Paljon oli vastoinkäymisiä, mutta nyt ne kaikki takana. Onnea molemmille tulevalle jokaiselle yhdeksälle kuukaudelle,

toivottaapi, yhä periksiantamaton VEKARA :p

Ps. Kiitos LYYRA muistamisesta :hug: . Mitä Sinulle kuuluu??? HUHUU WATROSSI!!!!!!!
 
Paljon onnea plussasta sinullekin Aliisa. :heart: :heart:
Olisipa tämän pinon kelkka nyt kääntynyt positiiviseen suuntaan ja tulisi vielä lisää plussia.

Kiitos Lyyra :)
Akupunktiohoito meillä nyt käynnissä, sen pitäisi piristää myös kilpirauhasteni toimintaa. Elokuussa varmaan kokeilemme ivf:ää aikaisintaan uudestaan.

Lilalle kiitos ja kumarrus ja onnentoivotus punktioon!

Pikkuenkelille lohtuhali :hug: Sijaisvanhempia kipeästi tarvitsevia lapsia on paljon. Onnea teille jatkoon ja hatun nosto epäitsekkäälle asenteellenne!

Kaikille voimia moninaisiin tilanteisiin, joissa elämme!
Hillevi
 
Haluan onnitella jokaista plussaajaa tällä palstalla, vaikka olen vasta vähän aikaa teidän muiden kanssa kirjoitellut. Melko varmasti Aliisa on plussa, itsellä ei testi näyttänyt koskaan mitään elonmerkkejä, vasta sitten kun oli ihan oikea raskaus. Minäkin taisin tehdä eka testin etuajassa eikä silloin mitään raskauden oireita. Onkohan keväällä ja valolla osittain osuutta siihen, että näitä iloisia tapahtumia tulee.

Pikkuenkelin, päätöksesi sijaisvanhemmuudesta on varmaan jo itänyt päässäsi lapsettomuushoitojen aikana. Hieno ratkaisu.

Muille ei plussanneille jaksamista. Ja iso kiitos erityisesti Vekaralle, kun jaksat informoida untuvikkoa. Sinä omalla asenteellesi tsemppaat meitä uskomattoman hienosti. Itse sain reseptit lääkkeisin tänään Tampereen AVA-n lääkärin allekirjoittamana. Alan piikitellä itseäni ensi kuun alusta.

t. Juuni
 
Kiitos kaikille onnittelijoille! Toivotaan, että todella olen raskaana.. Tänään pp12. Tein vielä tänäänkin testin. Nyt tein tuolla Lyyran mainitsemalla acon 10:llä ja tuli oikein selkeä viiva. Ilmeisesti Lyyra olit raskaana sitten kun tuolla testillä sen pos. tuloksen sait? Syntyikö siitä raskaudesta lapsi?

Niin ja hei ihan mielettömästi onnea Typyliini! Jos meillä molemmilla todella plussat, niin aivan mahtavaa! Itse aion pe aamuna käydä vielä veritestissä.. että tulee varmuus.. Kamala kun mä olen niin epävarma vielä tuon plussan suhteen...

Klaara, kyllä vain.. Meillä oli Typyliinin kanssa sama siirtopäivä.. Hauskaa sinänsä :)

Pikkuenkeli, :hug: . Miten väärin onkin, ettei yhtä ainoaa selvinyt sulatuksessa.. :( Aivan ihana tuo ajatuksesi sijaisvanhemmuudesta! Joku saisi teiltä varmasti aivan ihanan kodin..

Toiv teidän onnittelut ei tullut liian aikaisin.. Jännitän nyt vielä tuonne pe:hin...

Jaksamisia kaikille!
Milloin seuraavat aikoo testailla??
 
... kun palstalla taas tapahtuu. Hienoa, etta saatiin plussauutisia - onnea monta kiloa :flower:

Ma sain tanaan meilin Avalta Riikasta, jossa sanottiin etta miehen pitaisi tulla luovuttaan spermaa perjantaina ja mun siirto on sitten maanantaina. Tulipahan stressi loytaa lennot ja junailla tyomenot. On vahan outoo, etta siirtoon mennaan jo maanantaina kun mulla on toka ultra vasta huomenna. Mitas jo limis ei ookkaan tarpeeksi paksu? Jaako tarpeeksi aikaa kasvattaa isommalla zumenon-annostuksella? Taa kaikki tapahtuu jotenkin niin hirvittavalla vauhdilla etten ole edes isommin osannut edes ajatella asiaa. Toivottavasti ei nyt tapahdu jotain viime hetken mokaa kun vauhti on niin kova.

Hei Vekara, miten sun jatkot? Entas Pirpana ja Maija?

Heips Watrossilta
 
Kovasti onnea Aliisalle ja Typyliinille!!

Minulla alkaa huomenna tai ylihuomenna pistokset ja ensi viikolla vissiin pari ultrausta ja sit vikalla viikolla olis luovutus.
Tiettekö kun mulla on oikeesti varmaan joku enkeli pomona, siis on ollu tosi ymmärtäväinen tän asian kans.
Tänäänkin mun oli sanottava sille että parin viikon päästä olis se luovutus ja silloin mä tarviin vapaa päivän, mut vielä en osaa sanoa että mikä päivä se on. niin tää mun pomo lupas että asia järjestyy.

On vaan tullu yks ongelma matkaan.... mun mies ei ilmeisesti pääse mun mukaan silloin luovutukseen enkä tiedä kuin yhden jolta voisin kysyä jos lähtis mukaan sinne mut jos se ei pääsekkään niin en sit tiiä.... Siellä kun pitäis ehdottomasti olla se saattaja mukana...
 
Riivinrauta: Mulla on ihan samankaltaisia ongelmia. Me tehdään vaan niin että makailen siellä klinikalla niin kauan kunnes mies pääsee lähtemään töistä eli voi olla että pääsen sieltä pois vasta 4 aikaan. Sanoivat että siellä saa kyllä levätä vaikka koko päivän jos hakija ei pääse aikaisemmin. Ihanaa kun pomosi suhtautuu asiaan noin mahtavasti =) Minulla ei ole ongelmia työnantajan kanssa koska hoidan vielä lapsia kotona, mutta on ollut välillä vaikeata saada lapsille hoitajaa noiden käyntien ajaksi. Tällä viikolla oli pakko ottaa nuorin sekä vanhin mukaan klinikalle ja olihan se aika hankalaa kun pienin sai melkoisen raivokohtauksen odotustiloissa :ashamed:

Pikkuenkelille :hug: Ihanaa kun olette kallistumassa tuohon sijoituslapseen, näitä lapsia on niin paljon. Olen miettinyt sitä itsekin moneen otteeseen, mutta näillä näkymin keskitytään näiden olemassa olevien kasvatukseen.
 
hirmuiset :hug: halaukset!! Miten surullista, että yhtään ei selvinnyt. On kyllä hatunnoston paikka jos lähdette sijaisvanhemmiksi. Uskon, että olette loistovanhemmat jollekkin pienelle, joka teidän rakkauttanne jo jossain kaipailee. Kaikkea hyvää tulevalle matkallenne!!

Kiitos kysymästä Vekara. Vaihtelevaa kuluu. Välillä menee pitkiä aikoja ihan ok ja ei muista edes koko lapsettomuusasiaa ja edessä olevaa jonotusta. Ja välillä taas ottaa niin koville, että ei huvittaisi aamulla sängystä ylös nousta eikä mikään tahdo huvittaa. En ole ollut koskaan masentuja tai luovuttaja tyyppi, mutta jotenkin tämä ottaa nyt välillä tosi koville. Äitienpäivänäkin tuntui, ettei liikenteessä ollut muita kuin onnellisia äitejä vaunuineen. Ja sitten pari päivää äitienpäivän jälkeen eräs nainen tokaisi minulle, että sinulla varmaan ei lapsia ole. Siitäkös sitten vedin johtopäätöksen, että jaahas se siis näkyy jo päällepäinkin, että ollaan lapsettomia ;) . Soittelen varmaan tässä lähiaikoina klinikallemme ja kyselen jonotustilannettamme. Helpottaisi kummasti jos saisi jotain tietoa siitä, milloin ehkä pääsisimme uuteen yritykseen.

Sitä vielä, että onko täällä pinossa yhtään ennenaikaisista vaihdevuosista kärsivää, joka olisi plussannut??

Aliisalle ja Typyliinille vielä kerran hurjat onnentoivotukset!!!!


Klaara
 
Heippa Watrossi pitkästä aikaa, kiva kun sulla homma pyörähtää käyntiin taas. Kyselit kuulummisia. En tiedä ryhdytäänkö me lainkaan hoitoon, se huono onnistumisprosentti hieman epäilyttää ja myös tämä elämäntilanne yleensäkkin. Mehän asutaan myös ulkomailla ja olen hoitovapaalla. Nyt täytyisi viimeistään 2009 syksyllä palata Suomeen töihin mikäli haluan pitää työpaikkani ja mies ei ole halukas jättämään omaansa täällä. Siinä onkin aikamoinen pulma. Tietysti jos tulisi toinen lapsi niin asia olisi sillä selvä. Jos hoitoon ei ryhdytä ja täällä ei ole töitä mulle niin voi olla, että joudun palaamaan yksin. Hirveä stressi tästäkin asiasta. Jokatapauksessa toivotan sulle ja muille jälleen kerran onnea matkaan.
 
Heippa, ajattelin ilmoittautua joukkoon mukaan, kun piinaviikot on aluillaan.
Vähän jo olen käynytkin lueskelemassa palstan tapahtumia, mutta kovin hyvin en vielä kärryillä ole.
Olen 29-vuotias(kohta 30). Lapsettomuutta takana kuutisen vuotta. Hoidoissa on ravattu tiuhaan tahtiin, mutta ennen tätä lahjasoluhoito meillä oli parin vuoden tauko mun endometrioomakystani takia. Tauko teki kaikin puolin kyllä hyvää, koska olin henkisesti ihan loppu noiden epäonnistuneiden hoitojen takia.
Vuonna 2004 tehtiin 3xIUI, koska ei tiedetty minussa olevan vikaa. Vuonna 2005 tehtiin 2xIVF ja silloin alettiin epäillä, että munasoluissani olisi jotain häikkää, kun punktioissa tuli hurjat määrät aina tyhjiä follikkeleja ja soluja ei sitten edes kymmentäkään. Alkiot olivat suurimmaksi osaksi melkoisen huonoja, mutta sen verran saatiin, että kummallakin kerralla päästiin siirtoon. Pakkaseen ei jäänyt mitään. Kolmas IVF oli sitten vuonna 2006 ja se oli lyhyellä kaavalla ja tuloksena yksi erinomainen alkio mistä ei raskaus alkanut.
Tänään sitten hain vatsaani kasvamaan yhden TOP-luokan alkion. 7 alkiota jäi vielä pakkaseen. Hirmuinen jännäyshän tästä alkaa. Veritesti olis 27.5
 
Aloitin estrogeenin yöhikoiluun ja mielialan laskuun 46-vuotiaana. Vuoto oli jo niukentunut ja harventunut. 47-vuotiaana gyne ultrasi munasarjat ja totesi työnsä lopettaneiksi. Jatkoin korvaushoitoa, vuodot edelleen niukat ja harvat. Vauva-ajatus iski iässä 48. Alkio kiinnittyi ja nyt on enää neljä viikkoa tuupen syntymään.

Voimia ja hyviä plussatuulia kaikille pinolaisille, vanhoille ja uusille.

lutuliini ja tuupe 35+3
 
Bea
Onnea kaikille plussanneille!!! Mahtavaa ! Ja Onnea kaikille hoitoihin valmistuville, taas kerran =) Klaara, minullakin todettiin ns. ennenaikaiset vaihdevuodet alta 40 vuotiaana kun kierto oli muuttununt kovin lyhyeksi ja epäsäännölliseksi. FSH arvoni mitattiin pariin otteeseen ja huiteli yli 20:ssä joten oli selvä että omilla munasoluilla raskautumiseen oli käytänössä 0% mahis. 2 vuotta hedelmöityshoitoja takana ja eka plussa tuli helmikuussa, nyt 17 rv menossa.
Hyviä vointeja,
Bea

 
bardolino: Tossa sivun oikeassa laidassa aina uusimmat aiheet ja osui tämä silomään. Ja kun ketjun avasin, ihan sattumalta osui nikkisi silmään... oletkohan sama tyyppi? En tiedä muistatko minua mutta tuolla toisella palstalla joskus muinoin kirjoiteltiin..olen jäänyt miettimään, miten teille kävi/kuuluu...
 
LUPPIS: oon juu kyllä kirjoitellut aikanaan samalla nikillä. Varmaan pari vuotta sitten.Tuskin tämä nikki kauhean yleinen kuitenkaan on. Ja kyllä muistan jotenkin, että sun nikkisi kuulostaisi myös tutulle. Aika vuoristorataahan tää on ja on pakko jo ollut oppia sopeutumaan siihenkin vaihtoehtoon, että eletään ilman lapsia kahdestaan. Mutta onneksi on "viimeiset oljenkorret" vielä käyttämättä. Pakko vaan nyt olla positiivinen ja toivoa, että nyt onnistuu.
 
En ole ehkä oikea henkilö kirjoittamaan ennenaikaisista vaihdevuosista. Hyvä ystäväni sai 37-vuotiaana kaksoset, vaikka fsh arvo vaihteli 13 - 16 välillä, raskaus lähti käyntiin omilla munasoluilla. Ivf-hoitona käytettiin Clomifenia! Sitä ennen monet ivf:t perinteisillä hormonilääkityksillä. Yhdellä klinikan hoitometodilla kertoi pistäneensä itseään kuukauden aikana yli 200 kertaa erilaisia hormoneeja ja vitamiineja, hormonilääkkettäkin 600 IU:ta eli yli puolet enemmän Suomessa käytettävästä maksimimäärästä. Hänen raskautensa lähti käyntiin siis lähes luomuna.

Omani ja ystäväni tapausten perusteella vähän kritisoin lääkärien antamia raskausmahdollisuuksien ennusteita. Minulle kuten ystävällenikin oli annettu vain 1 %:n mahdollisuus raskautua. Minä sain lapsen, hyvä ystäväni kaksoset. En usko vain meidän hyvään säkäämme, hoitokäytännöissä eri klinikoilla on eroja, jotka mahdollisesti vaikuttavat lopputulokseen. Raskaus on niin monesta asiasta kiinni. Ystäväni hankki tietoa monesta eri lähteestä ja kokeili lähes kaikkea tietoa käytännössä: akupunktiota, "DHEA-nuoruushormonia", perulaisten Maca-juurta, vitamiini- ja hivenainehoitoja jne.
 
Kiitos Vekara =) Ultrassa eilen todettiin, etta mun limis on 16,9 mm!!! Ainahan se paksu on ollut, mutta ei ikina noin valtava. Nyt sitten mietityttaa, etta onkohan se liian paksu. Odotan vahvistusta Lenalta, etta jatkanko viela zumenonin ottoa.

Mies on parhaillaan Riikassa (tyomatkalla ;) spermaa luovuttamassa. Hanen lentonsa eilen illalla oli 4 tuntia myohassa ja kone laskeutui loppujen lopuksi jonnekkin Liettuan takametsiin, jossa han nukkui parisen tuntia hotellissa (Riikan kentalla on kuulemma remppahommia...) Han saapui tana aamuna klo 8:30 Riikaan ja aika klinikalle oli 9:30, ehti juuri ja juuri. On taa kylla sellasta hermopelia, saas nahda miten kay meikalaiselle kun lahden sunnuntai-iltana.

Oikein hyvaa viikonloppua koko jengille toivottaa
Watrossi B)
 

Yhteistyössä