Maaliskuiset 2018 *syyskuussa*

@Cumina ihania uutisia siellä! Toivottavasti voitte nyt nauttia odotuksesta ilman piinailuja. ❤ Olen iloinen puolestanne!

Mulla on viimeyönä vetänyt yläselän ihan törkeeseen jumiin, liikkuminen on erittäin hankalaa.. Mulla on ennenkin tullut tämmönen lukko joka on sitten muutaman päivän kuluessa itestään helpottanut. Nyt on vaan pari asentoa missä saattaa olla. Onneksi on viikonloppu... :rolleyes:

Ja seuraava neuvola-aikakin tuli, 25.9. On taas jotain mitä odottaa.:) Siellä varmaan saa sitten jo ajan rakenneultraan? Toivossa on hyvä elää. :D

Mukavaa viikonloppua kaikille!
Suikku + pieni 13+4
 
Hienoja uutisia @Cumina :love:
Kiva kuulla muidenkin hyvistä ultra- ym. kuulumisista :)

Meilläkin oli viimein nt-ultra eilen. La vaihtui ja on nykyään 14.3 (voi päivittää etusivulle). Pieni voi oikein hyvin, ja eilen illalla tuli jo seulannan tuloksetkin - kaikki normaalia :love:

En ole koskaan oikein ollut hyvä jakamaan omia asioitani kenellekään. Näin raskaana ollessa oikein korostuu se, miten pitäisi opetella puhumaan enemmän. Varmaan just tän luonteenpiirteen takia pelottaa huominen hirveästi - huomenna nimittäin paljastan uutiset viimein omille vanhemmille.. Onko sen tarkoitus olla näin jännittävää :oops:
 
Hei! Täällä uusi jäsen.
31.3. Julyah 35v Seks ja 3. Lapsi

Vielä en ennättänyt kaikkia ketjun viestejä lukea, mutta jospa vähitellen. Väsymys ja jatkuva etova olo vaikeuttaa kyllä kaikkea tekemistä. Toistaiseksi olen jaksanut töissä ja perheenkin hoitaa, vaikka moni arkiasia onkin jäänyt nyt miehen vastuulle. Vielä pitää viikkoja jaksaa, jos tämä etenee kuten edelliset, sillä pahoinvointi alkoi hellittää noin 16-20 viikoilla. Onneksi edes silloin.
 
Ihana kuulla @Cumina, että saitte hyviä uutisia! ❤

Itse hain tällä viikolla doppler-laitteen postista ja sillä on nyt kuunneltu sikiön sydäntä, minun sydäntä ja mieheni sydäntä. Hieno vekotin, täytyy nyt vaan rauhoittua sen käytön kanssa... :p:D
Neuvola aikaan vielä yli viikko ja rakenne ultra vasta lokakuun loppupuolella. Onneksi mun kohdalla tuo doppleri on saanut pahimman jännityksen ja pelon kuriin! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: jalei ja Cumina
Mäkään en raskaudesta oikein halua kertoa vielä kellekään, esikoiselle (5v) pakko ollut kertoa kun on jo tehty hankintoja ja kyllä se muutenkin jotenkin vaistosi. No hän on sitten kertonut asiaa eteenpäin :/ mutta esim.töissä ajattelin kertoa vasta joskus kuukauden päästä aikaisintaan.

@Pharaoh , mulla oli edellisessä raskaudessa siten että sain paperit koulusta ulos helmikuussa ja toukokuun alussa esikoinen syntyi. Kävin tuolloin vielä päivät töissä ja koulua iltaisin.. eli on se ihan mahdollista :)

@Villavarvas mulla kans iltaisin semmonen turvotus mahassa edelleen ettei mitään määrää. Ja painoa tullut ekasta neuvolasta 3kg! oon kyllä syönytkin ihan mitä sattuu. Elän yleensä aika kurinalaista "fitness" elämää, ja nyt tuntuu syntisen ihanalta vähän repsahtaa :sneaky: mut siis vielä mennään ihan normihousuilla ja paidoilla, äitiysvaatteita oon kyllä ostanut mutta ei vielä tartte käyttää.

Muuten ei ihmeempiä, väsyttää edelleen ja välillä tuntuu vatsa pinkeälle. Ei nämä nyt mitään supistuksia voi olla, kasvukivuiksi epäilen.

marjutan ja muru2 15+0
 
Tiedättekö sellaista tunnetta kun eniten maailmassa haluaisi mennä vuorokaudeksi yksin hotelliin ja maata siellä sängyssä syömässä karkkia ja nauttimassa hiljaisuudesta? Vitsit mikä päivä, koko ajan satanut, lapset on vaan huutaneet ja tapelleet keskenään ja koirakin ollut niin rasittava että tekis mieli vapauttaa se luontoon. :D Nää hormonit tekee musta kyllä ihan raivohullun...

Huomenna rv 14+0! <3

Ihanaa @Cumina että saitte hyviä uutisia!
 
  • Tykkää
Reactions: lloyd
@Villavarvas ei oo kyl tuo hotelli käyny mielessä mut toi päivä kuulostaa tutulta ja ite lähinnä miettiny et tekis mieli ottaa juna ja mennä ystävän luo eteläsuomeen lomalle yksin. Tosin silläkin on mies ja lapsia et ehkä ei paras vaihtoehto. Lähinnä haaveillu et olis joku semmonen ystävä jonka luo vaa ottaa ja mennä varsinki jos mieski ottaa päähän :LOL:
Mullakin semmonen ilta eilen. Lapset huusi vuorotellen tai kuorossa. Toinen ei ruvennu rauhottuun ku nukutin toista. Ja sit toinen pissas sänkyynsä just ku toinen meinas nukahtaa ym.

@jalei mulla ahdistaa jokakerta kertoo vanhemmille vaik oon toisaalta tosi avoin.
 
Sunnuntai aamu alko niinki hyvin että sain kauhean raivo/itkukohtauksen ku mies ei suostunu pesee toiselta lapselta kakkaa. Ku parina päivänä nyt pessy uuseemman. Mut se oli sitäki ku mun tuntuu pitävän koko ajan laittaa tiskit ja kaikki. Hän oli muka etten anna mahollisuutta mutku on nii pirun hidas et sit se ei kerkee ja sillä pitää jo lähtä töihin tai muuta vastaavaa niin minä niitä tiskejä sit joudun katteleen tai siirteleen. Istun nyt kaupan pihassa autossa. Otin ja lähin kauppaan koska niin seki tekee jos oikein riidellään ihan sama kuin väsyny oon ja ollu koko viikon lasten kaa keskenään jos on iso riita niin hän lähtee ovesta.
 
Ei oo tullu kauheesti käytyä täälä, kun jostain syystä tulee huono olo lukiessa:sick:
Vielä olis nt- ultraan vajaa viikko, eli perjantaina vihdoin:)
Mun on ihan turha yrittää edes peitellä mahaa:D paino ei oo noussut kun alle kilon, mutta silti näkyy maha kilometrin päähän.
Tervetuloa kaikki uudet:)
Ja tsemppiä kaikille pahoin voiville ja vuodoista yms kärsiville.
 
@anni00 osta kaupasta jotain hyvää, istu autossa hetki. Kuuntele musiikkia ihan täysillä ja huuda vähän mutta tosi lujaa. Mene kotiin ja totea miehellevain, että hän aiheuttaa sulle oahan mielen ja tekee surulliseksi. Jos se yrittää aloittaa uutta riitaa jätä sä asia siihen. Jatka päivää vaikka kuinka ottais päähän. Joskus ne ei vaan tajua.
 
@anni00 en valitettavasti osaa oikein sa oa muuta ku että toivottavasti saatte tilanteen raukeamaan. Hotelliyö yksin kuulostais kyl aika ihanalta! Jaksamisia <3

@Villavarvas haha tiedän, ainaki koirien osalta :LOL: nyt on nii huono olo että makaan sohvalla ja koirat osoittaa mieltään kun ei saa aamupalaa. Toinen vinkuu ja toinen tökkii kukkaruukkuja..

Viime yö oli kyl kamalin aikoihin. Mulla on selkä ihan jumissa ja nyt se on taas vähän pahempi ku mitä viikolla. En löytäny asentoa jossa ei särkisi ja lisäks mies vallotti koko sängyn nii en sit mahtunutkaan kunnolla. Yritin saada sitä siirtymään mut toi ei herää mihinkään...kyl se sit pari milliä liikahti ku raivostuin täysin. Uus, isompi sänky on kovasti harkinnassa :LOL:

Sänkyä pienentää viel mun "uus mies", aka kokovartalotyyny. Se on ollu nyt ihan loistava vempele ku on tää selkä jumissa. Tulee varmaan olemaan mukana loppuun asti.

Paha olo on edelleen ja nyt särkee kohtuun, voi tietty olla että on jotai säteilyä tost selästä tai sit kasvukipuja. Viel olis vähän reilu kuukausi rakenneultraan. Kamalan pitkä aika täs ultrien välissä!

Rosmarin & toukka 14+5
 
Vieläkö mahtuu uusi mukaan? :)

12.3. Mimzku85, 2.lapsi

Teidän kirjoituksia oon lukenut jo hetken, mut en oo saanut aikaiseksi rekisteröityä tänne. Nyt ajattelin sen tehdä, täällä on niin mukavan kuuloista väkeä :)
 
Olin vissiin tiistaina viimeksi käynyt täälä, ihanan paljon tekstiä ja mikä tärkeintä, hyviä uutisia! Ja uusia ihmisiä! <3

Hei ja kokovartalotyyny, ostin esikkoa odottaessa ja käytössä ollut jatkuvasti. Menee selkä ihan jumiin jos on useamman yön muualla eikä pääse kietoutumaan boyfriendiin.. niin ihana kapistus!

Tänne ei kuulu mittään. Raskaana toivottavasti edelleen.
 
Oon kans ihan rakastunut tohon kokovartalotyynyyn :barefoot: Sain sen joskus pari vuotta sitte isoäidiltä ja se on ollut vierashuoneen sängyllä kunnes nyt otin käyttöön.

Tervetuloa uusille, kyllä tänne mukaan mahtuu! :)
 
@Hannah4 Kiitti tsempeistä. Tää pahoinvointi on ihan päivästä riippuvaista. Aamuisin yleensä melko pahana, mutta voi jatkua koko päivän/tulla myöhemmin päivällä ja jatkua iltaan saakka. Muutamana päivänä on ollut varmaan aika läjhellä hypermeesiä kun ei ole pystynyt oikeastaan mitään tekemään.

Viikko vielä ja sitten olisi taas hetkeksi työt tehty! Teen siis osa-aikaisena välillä jotain hoitovapaan ohella. Kiva jos saa vähän vaihtelua kotipäiviin, mutta on tässä vähän taiteilua pitää koko paketti kasassa. :D
 
Tervetuloa uusille! Mukavaa, kun vieläkin tulee porukkaa mukaan. Meitä maaliskuisia onkin jo paljon :love:

@anni00 hyvä että saitte sovittua!

Hyi, olipa karsea viimeyö... Heräsin aivan törkeään ylämahakipuun joskus yhden aikoihin ja ajattelin, että käyn vähän jalkeilla, vessassa, juon vettä jne. Koitin mennä takaisin nukkumaan mutta iski kahta kauheampana (sappivaivaisena en ihan pienestä mahakivusta hetkahda). Ei auttanut muu kuin herättää mies (en edes tiennyt mitä hyötyä siitä olisi) ja vessan lattialle kiemurtelemaan. Hetken aikaa kiemurreltuani alkoikin sitten tavaraa tulla molemmista päistä. Taisin oksentaa yöllä jonkun 5 kertaa ja se yökkiminen ei ainakaan helpottanut kipua.

Muutaman tunnin shown jälkeen vihdoin helpotti sen verran, että uskalsin mennä takaisin vaaka-asentoon ja koittaa jatkaa unia. Oli kyllä ihmeellinen kohtaus, ei ole moneen vuoteen ollut tuollaista. Sappivaivojakaan ei enää voi olla, kun koko elin on poistettu tulehtumisen takia, mutta hyvin samankaltaisia kipuja ne oli. Tein nyt sitten oman diagnoosin: eilen oksensin päivällä käytännössä kaiken mitä söin, ja sitten illalla sain jonkun herkkuhimon ja söin aika vauhdikkaasti vähän roskaruokaa, sipsiä ja karkkia. Ei varmaan maha oikein tykännyt päivän oksentelujen jälkeen tommosesta herkuttelusta.

Noh jospa vähän parempivointisena uuteen viikkoon! :D
Suikku + pieni 14+0
 
@Hilkku81 kiitos tsempeistä. Ymmärrän kyllä, että sinua risoo se jos joka tuutista on tulossa teille tavaraa, vaikka kaikki varmasti sen vain hyvällä ajattelisivatkin. Itse stressaan ihan samoja asioita - haluaisin etenkin näin esikoista odottaessa vaikuttaa ainakin joihinkin hankintoihin. Mun vanhemmat onneksi ymmärtävät mua tässä asiassa ja ollaan porukalla keskusteltu, että auttavat meitä sitten hankkimaan semmosta mitä oikeasti tarvii (aikoivat esim. kustantaa uudet vaunut, mikä on mun mielestä ihanaa koska se on iso menoerä).

Noh, anoppi on sitten vähän eri maata. Hän on tosi mukava ja herttainen mutta hössötys on välillä tosi ärsyttävää. Joka käynnillä olisi kassillinen tavaraa lähdössä mukaan - nykyään onneksi kehtaan jo 90% kieltäytyä. Pelkään vaan, että kun raskaus etenee ja etenkin kun vauva on jo täällä, niin hän vaan pelmahtaa taas paikalle kassikaupalla kampetta käsivarressa. :confused:

Soitin nyt neuvolaan vielä tuosta viimeöisestä, kun jäi niin kaivelemaan. Nyt vaan rennietä naamaan ja maitoa ja piimää (ym. mahaa rauhoittavaa). Jos uusiutuu vielä niin sitten tähystykseen kattomaan ettei ole mahahaavaa tai muuta tulehdusta... Onneksi entisenä sappipotilaana nämä mun vatsavaivat otetaan heti todesta.
 
Kontrolliultrassa tänään käytiin, kaikki ok :)
Hematooma oli pienentynyt huomattavasti, ja lääkäri oli sitämieltä että häipyy piakkoin kokonaan :) Seuraava ultra onkin sitten rakenneuä (y)
Vauva oli vilkkaalla päällä, heilutti kättään ja kääntyili. Vastasi viikkoja.
Mielenkiinnosta lääkäri yritti vähän sukupuolesta saada havaintoa, mutta ei vielä lähtenyt arvailemaan kuitenkaan :D
Oon tosi huojentunut.
Nyt koitan keksiä rakkaalle jotain extrakivaa, kun hänkin on ollut kovilla viimeviikot näiden mun vointien ja väsyn kanssa..

Huih @Suikku1 , onpas sulla ollut olot :eek:
Toivottavasti ei uudestaan tuu!

@Hilkku81 , ymmärrän täysin sun fiilikset..
Sitä rompetta kun muutenkin kertyy yllättävästi, niin ne tarpeelliset olisi kiva edes itse valita mieluiset..
Meille joskus ensimmäisten lasten aikaan yrittivät (anoppi) kaikkea ostella ja tuoda, ja siihen auttoi vaan se että sanottiin hälle suoraan että kaikkea ei haluta vanhana/käytettynä, vaan itse hommattuna.

Mekkuli ja mini6 13+3
 
  • Tykkää
Reactions: lloyd
@Villavarvas , arvaappa mitä toivoin ja sain viime vuonna äitienpäivälahjaksi ;) eli mies maksoi hotelliyön Helsingissä. Lähdin heti la aamusta sinne, vietin päivän harrastuksen parissa ja shoppaillen, kävin syömässä ystävän kanssa jne. Ja sit illaksi ostin kaikkea herkkuja ja siideriä ja menin hotelliin ammeeseen pötköttään :D seuraavana aamuna vielä ihana rauhallinen hotelliaamiainen.. tuota olen muistellut ja oli kyllä ihanin lahja ikinä. Eikä se oikeasti maksanut kuin muistaakseni 90e, vaikka oli ihan tasokas hotelli ja Hki keskusta. Aijai <3
 
@Suikku1 huh mikä yö. Mulla tuli kun toi kakkonen oli vissiin just kastettu niin norovirus. Miehen piti jäähä töistä kotiin ku pelkäsin et tyyliin pyörryn vastasyntyny sylissä. Meijän esikoisella oli eka oksutauti ennen nuita ristiäisiä ja sillon onneks antoivat miehelle saikkua kun kävi varalta pojan kanssa päivystyksessä kun kertoi että pariviikkoa vanha vauva vaimon kanssa kotona.

@Hilkku81 ymmärrän. Miehen äiti on semmonen et oli löytäny 4€ retron pinnasängyn meijän tolle kakkoselle. Ei otettu sitä ku ekalla oli just meijän ostama 10€:n käytetty sänky ja nyt halusin vähä panostaa siihen ku oli osa tavaroista valmiina. Jotaki juttuja oltii jo tosiaa hävitetty ku nii vähän tilaa. Ja siellä kun käy niin melkein aina on kassillinen vaatetta lapsille. Kivahan se sillain on mut välillä tuntuu et hukun nuihin vaatteisiin ja esimerkkinä vielä et toi meijän kakkonen ku olin raskaana vielä niin mummi oli ostanu jo KOLMET kumpparit vaikka eihän ne kävele ku vasta noin vuoden iässä. Niin ja ekan kohalla halusin ottaa äitiyspakkauksen koska se oli vähä niinku olis joululahjan saanu ni ärsytti ku anoppi oli että sitä ei kannata ottaa että se raha on isompi jne mut tokasta otettiin raha niin tuntuu et sitä ees nähty ku se katos jo johonki laskuihin tai lainanlyhennyksiin vaik en siis halunnukkaan uudestaan sitä laatikkoo. Mutta niin että juuh..
 
Hurjaa miten anopit ja äidit niin onnistuu tavaran hamstraamisesta. En yhtään kyllä osaa arvata mitä meillä käy kun molempien vanhemmille tämä on ensimmäinen lapsen lapsi. Minun vanhemmat on ehkä vähän hamsteriluontoisia mutta onneks tähän saakka ovat kuunnelleet. Miehen vanhemmat taas ehkä enemmän käytännön ihmisiä. Itte taas inhoan kaikkee turhaa ja ylimääräistä niin toivotaan etteivät liikaa innostu.
Tänään oli aamulla viimein se nt-ultra ja jännitti ihan hirvittävästi kun sinne päästiin. Vauva löytyi kuitenkin heti (pelkäsin jostain syystä ettei sitä meinaa löytyä) ja hyppelikin valtoimenaan. En tiennyt että ne noin kovasti liikkuu tuon ikäisenä. Näytti ihan hurjalta vieterimieheltä. Mutta saatiin siis hyviä uutisia. Niskaturvotus oli hyvin pientä. Millin muistaakseni. Samoin kromosomitestien mukaan parhaat mahdolliset tulokset. Meille siis taitaa oikeesti tulla vauva!!
 

Yhteistyössä