Maaliskuiset 2018 *syyskuussa*

Meillä on näemmä @Jesy samat ultrapäivät (y) Meilläkin kaikki ok, niskaturvotusta 1,6mm. Olin jännittänyt ultraa koko viikon, onneksi nyt tuntuu kuin ois paino otettu pois harteilta ja uskallan olla enemmän ja enemmän onnellinen vauvasta. Laskettu aika muuttui, ollen nyt 20.3.18. Sopii paremmin kuin hyvin tämmönen yhen viikon pikakelaus! Istukan sijainnista en hoksinut kysyä, eikä ultraaja maininnut muuta kuin että sekin näyttää normaalilta.

Minä olen jo jonkin verran googletellut rattaita ja kaukaloita, mutta tarjonnan paljous on saanut vain pään pyörälle. Että jos kokeneemmilla on jotain suosituksia, kuulen mielelläni! Vartalo/imetystyyny ois ostoslistalla nyt ensimmäisten joukossa, nukun jo nyt niin että ruttaan peiton pötköksi ja nukun sitä halaillen :LOL:

Tuut1kk1 ja sintti 13+2
 
  • Tykkää
Reactions: Jesy
@Hannah4 , täällä tehdään myös aina mahd. myöhään ne rakenneultrat. Nyt mulla on aika 30.10., silloin on rv 21+1. Mutta varasin nyt yksityiseltä ajan rv 18+1, ei pysty odottamaan sitä lokakuun loppua. Kai siellä ainakin jotain on nähtävissä silloin jo (toivottavasti pelkkää hyvää).

Meillä on vaunut vielä tallella, ostettu jo vuonna 2008 mutta edelleen hyvät. Renkaat pitää tosin vaihtaa, kun on niin kuluneet kovassa käytössä. Muuta meillä ei sitten olekaan enää tallella, joten kaikki pitää hankkia. Meinaan ottaa äitiyspakkauksenkin. :)
 
Moi

En ole vielä vaunuja ja isompia hankintoja miettinyt, ei edes tiedä vielä kukaan meidän lisäksi tästä. Tänään kävin kirpparilla ja löysin 50cnt/kpl ison kasan 50-62cm kokoisia vaatteita ja makuupussin! Että sellasia pienempiä hankintoja :) ekat hankinnat oli sillon pari viikkoa sitten, ultran jälkeen perinteisesti piti käydä ostamassa sairaalasta kotiinlähtö vaatteet, ne on jotenki mulle sellaset et pitää säilyttää kaikille omat :D

Voi kun te jo puhutte rakenneultrista, minulla huomenna np-ultra ja unessa ne jo siinä kerto et poika teille on tulossa :love: Jännittää huominen! Vaikka sydänäänet kuulenkin dopplerilla. Voi kun kaikki ois hyvin... :sick:

Oon niin kypsä jo töihin. Voisin jo nyt jäädä kotiin kasvattelemaan vauvamasua. Onneksi työ on sen luontonen että viimeistään joskus viikolla 24 voi jäädä sairaslomalle. Miten ootte muut aatellu jaksaa/jaksaneet aiemmin töissä?

Hei onko kellään vinkkejä ihan julmetun kovaan närästykseen joka näköjään joka raskaudessa alkaa entistä aiemmin. Viimeks minua autti Alsucral poretbl. nyt sitä ei enää myydä :cry:

Iskiaisvaivaa täälläkin odotellessa! Edellinen käynnistettiin viikolla 37 kun ei enää vasen jalka oikein kantanu ja pitkälläänkään ei kärsinyt olla. Nyt jo vähän ilmotellu mut ei äityny. Ärsyttää jo valmiiksi. :X3:

Huomenna sitten... lopultakin joku selvyys millä viikoilla ollaan ja millon laskettuaika. Saan laittaa sit tännekin aina lopuksi ne viikot :D
Nyt vaan:

Uuna ja sittiäinen vkot 12-14
 
  • Tykkää
Reactions: Hannah4
@marjutan Tulin siihen tulokseen nyt viimeksi salilla, että jätän kaikki liikkeet joissa maha "roikkuu" alaspäin pois mm. punnerrukset, kulmasoutu. Sellaiset liikkeet missä saa olla ryhdikkäämmin tuntuu toistaiseksi sujuvan.

Hankintoja ollaan jo jotain tehty kuten pinnasänky, unipesä, kantoliina ja vähän vaatteita. Kaukalo ja leikkimatto ovat serkullani joten ne varmaan sieltä palautuvat. Vaunut meillä vielä on. Vanhat teutonia prestiget, mutta niillä mennään. Yritän välttää turhia hankintoja ja oikeastaan enää puuttuu sitteri, triptrapin vauvan istuinosa ja sänkyvaatteita. Imetystyynyä mietin. Harmittaa kun myin vanhan, kun se oli niin ihana enkä ole samanlaiseen vielä törmännyt. On tämä kyllä sellaista välineurheilua, että huh, vaikka muka yrittää ostaa vain välttämättömimmät :D

Doplerin ostoa aloin harkitseaan kun fb kirppiksellä näin kympillä, mutta en tiedä olisko siitä iloa vai harmia.. neuvolassa kun sydänääniä on ollut vaikea löytää.

Niin ja vakuutus (n) Siinä sitä onkin taas miettimistä ja vertailemista. Aikaisemmilla lapsilla vakuutus on ollut turha, mutta kai se on taas otettava ainakin ekaksi vuodeksi. Lähinnä synnynnäisien sairauksien varalta otettu tuo vakuutus.

Lily79 14+2
 
Me mennään yksityiselle ultraan tässä nt ja rakenneultran välissä. Varasin jo ajan reilu 2 vkon päähän ja viikkoja ois sillon 16+5 :) Toivottavasti sieltä jo jotain rakenteita pystyy kunnol tarkastelee ja ehkä jurkkii jo sukupuoltaki :D

Meil on esikolta vielä pinnasänky,syöttötuoli, vaatteita ja teutonian prestiget, mutta mietin että pitäskö ostaa jotkut tuplat kun haluun päästä helpoimmalla ettei esikko sitten kinua kokoajan vieres et haluu istuun. Esikko siis reilu 3v kun vauva syntyis.

Turvakaukalo istetaan kaverilta sitte joskus lähempänä laskettua. Sitteri ja joku kantoliina ainaki pitäs ostaa...

Mulla on doppleriki jääny esikon ajalta ja oo sil yrittäny kuunnella sydänääniä nyt 2 kertaa mut en oo kuullu kun istukan :/

Teps 14+0
 
Mulla oli tänään neuvolalääkäri ja yllätyin, kun hän löysi sydänäänet heidän dopplerilla. Taitaa olla pikkasen tehokkaampi toi neuvolan kapistus kuin mitä meillä kotona. Muuten lekurissa ei mitään ihmeellistä, kuulemma kohtu kasvanut hyvin ja kaikki näyttää OK:lta. Neuvolan vaaka on ihan hassun tarkka, saatiin tulokseksi, että ekan ja tokan käynnin välissä mun paino olisi noussut 15 grammaa :D

Ihan outoa, että seuraava neuvola on vasta marraskuun lopussa, kun luulisi, että painoa ym. seurattaisiin tässä välissäkin.
 
@marjutan Ai muutkin on uskaltaneet jo hankkia rattaat eikä olla ainoita :D Tää on meidän ensimmäinen lapsi niin oon tietty tällaisista ihan innoissani. Rattaiden ulkonäkö oli mulle ehkä se kaikkein tärkein, hups.. :whistle: Ja edullinen hinta sekä se, että ne saa helposti kasaan. Aluksi vaikutti siltä, että pitäisi tilata ulkomailta, mutta löydettiinkin lopulta ihan Suomesta tilattuna edulliset ja tyylikkäät. Muuten ei olla tehty hankintoja vielä, mut rattaiden osto oli sellainen, mikä piti hoitaa että tää tuntuu todelta :)

Huomenna on ohjelmassa miehen vanhemmille kertominen, mikä jännittää taas tarpeettoman paljon..
 
Täällä kanssa yksi vaunu innokas ilmoittautuu. Plussauksesta asti niitä oon selannut ja nyt ois hirvittävä kytö jo ne saada hankituksi. Operaatiota on vaan hankaloittanut se että olen melkoisen lyhyt ja aisan pitäisi saada tarpeeksi matalalle. Meidän kaupungista ei löydy kovin hyvää valikoimaa eli se on lähdettävä kauemmas kokeilemaan, ellei uskalla tilata netistä kokeilematta. Vielä kun ei ihan hirvittävän suuria summia tahtoisi niihin laittaa kun ensimmäiselle lapselle noita menoeriä tuntuu riittävän (apua tämän turvakaukalo viidakon kanssa!?) Mutta nätit ja hyväthän niiden on oltava :ROFLMAO:
 
En ole pitkään aikaan kirjoittanut. Yrittänyt pitää raskausasian nt-ultraan saakka hieman taka-alalla aikaisempien menetysten takia..

Tänään kävin sitten nt-ultrassa. Kaikki oli hyvin :) Papu jonka laskettu aika oli muuttunut varhaisuä:ssä 22.3 ->1.4, vastasikin nyt laskemaani laskettua aikaa. Palasimme siis tuohon 22.3.2018. Louhelle laitoin fb-ryhmästä viestiä :) Niskaturvotus oli n. 1mm.

Ihanaa kun voi hieman vapaammin hengittää..

Vaunut meillä on jo esikoiselta valmiina. Niihin täytyy vaan hankkia seisomalauta.
 
Meillä on tavallaan neljät rattaat :unsure: esikon ora jovit joita ollaan yritetty myyä, sit semmoset briot autossa joihin saa turvakaukalon, esikolle sateenvarjorattaat ku tarvittiin ulkomailla ja vanhat käytettynä ostetut sisarusrattaat.
 
Ei oo vielä rattaita ja kaukaloita ostettu, eikä hirveesti muutakaan. Ihan muutaman pienen vaatteen oon ostanut ja yhen kantorepun, mutta muuten ei oo vielä mitään hankittuna. Aika paljon kyllä vauvaroinaa tässä kuopuksen jälkeen oon hävittänyt, että saa sitä jonkin verran ostaa. Onneksi oon osan antanut kavereille, niin saan sit jotain takaisin, mille ei heillä oo tarvista enää :). Rattaat nyt taitaa isoin tiedossa oleva hankinta olla, mieluusti vielä semmoiset, mihin saisi tuon pikkuisen isosiskonkin sitten... Meillä on tosi kapea eteinen, että ei taida hirveesti jäädä vaihtoehtoja, että mahdutaan ees sisälle niillä :D . Hirveesti rahaa niihin ei ois kyllä laittaa.

Mä tunsin viime yönä aika suurella varmuudella vauvan kuperkeikkoja! Taas vaihteeksi valvoin kolmisen tuntia keskellä yötä, koska miksikäs sitä nyt nukkuakaan silloin, kun siihen olisi tilaisuus :rolleyes:

Lloyd + otus 14+5
 
  • Tykkää
Reactions: Aurinkoinen#
Mun isä soitti ja onnitteli ja jutteli mukavia :p. Nyt voin ruveta nauttiin vauva uutisesta. Lähti paino harteilta. Meinaa ihan itkettää helpotuksesta. Meen tekeen päivää paria töitäkin isälle joka siis on muutenkin mun työnantaja. Niin saadaan vähä lisää rahaa. Olipa hyvä kun kerrottiin jo. Osaa nauttia ultrasta varmasti paremmin. :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Aurinkoinen#
Hui kuinka moni on jo tehny hankintoja! Jotenki oon ite eläny sellasessa usvassa että siihen maaliskuuhun on jotain sata vuotta vielä aikaa :whistle:o_O

Nt-ultrassa käytiin jo useampi viikko sitte ja kaikki vaikuttais olevan kunnossa. Toinen neuvola oli tällä viikolla ja oliki joku eri th. Meni vähä juosten se käynti, ei oikein saanu mitään irti koko käynnistä ja vielä kun kuunteli sydänäänet niin oon ihan varma että siinä sitten kuunneltiin vaan napanuoran suihketta eikä mitään sydäntä:mad:.

Iskiasvaivaa täälläki alkaa oleen, edellisessä raskaudessa vaivas loppuajasta jo niin paljo että jäin sairaslomalle melkein kolme kuukautta ennen äippälomaa. On kyllä tosi raskas työki..

Meillä on tallessa tytön vaunut, koska oli niin hyvät! Kolmipyöräset gessleinit. Ihan superhyvät, kääntyy pienessä tilassa ja tosi näppärät käyttää, silti tukevat, ei kaadu helpolla vaikka yks rengas puuttuuki(y):LOL:

Huh, tulipa tekstiä.. Ajattelin kuitenki pysyä täällä, vaikka harvoin kirjottelenki, facetouhut ei oikein innosta..:D

Sannelii ja pikkinen 14+3
 
  • Tykkää
Reactions: Aurinkoinen#
Kivaa kun niin monet on saaneet hyviä uutisia ultrasta tai muuten. Ja hyvä juttu @anni00 että saitte kerrottua vanhemmille ja sait stressin pois siitä asiasta. :) Äidit aina huomaa kaiken. Mä kerroin jo aika aikaisin mun äidille tästä raskaudesta ja olihan se sen jo arvannut...

Voi kun te oottekin jo tehneet paljon hankintoja. Mä en oo hankkinut vielä mitään. Eilen kyllä mietin että joko kehtais kaivaa vaunut esille. Ne on vintillä häkkivarastossa ja tuli yhtäkkiä mieleen että toivottavasti ne ei oo esim. homehtunu siellä. Kangasosat saa kyllä muistaakseni irti pesua varten ja koppa on koko ajan ollut vaatehuoneessa, joten olipa varmaan taas typerä stressinaihe sekin...

Mä oon kans ihan kypsä töihin jo! Aiemmin mainitsinkin etten voi tehdä normaalia työtäni raskausaikana lainkaan, joten oon muissa tehtävissä, eli istun yksin huoneessa kaikki päivät tekemässä jotain kuivia paperitöitä... Selkä ei tykkää istumisesta yhtään ja on viimeisen viikon aikana kipuillut enenevässä määrin eikä se tästä tuu ainakaan helpottamaan. Mun tavoitteena on jaksaa olla töissä puoleenväliin asti. Olishan se tietty hyvä jos pystyis olemaan vähän pidempään, siksikin että oon sijainen ja tän hetkinen soppari on joulukuun alkuun. Ja senhän nyt tietää, että jos jään pitkälle saikulle ennen sitä niin uutta sopimusta ei enää tule ennen äitiyslomaa vaan sitten on työttömyyttä edessä. Mutta en stressaa asiasta, toivon vaan eniten että vauvalla olis tällä kertaa kaikki hyvin ja oikeesti pääsisin lopulta sinne äitiyslomalle ja saatais tää vauva kotiin. Viis työjutuista sitten.

Meillä lähti eilen pitkästä aikaa lapset mummilaan ja koira myös. Mä oon keksinyt meille tälläistä todella kivaa parisuhdetekemistä ja aion raahata mieheni Ikeaan. :D Joku pesänrakennusvietti meneillään vissiin. Plus että koira meille tullessaan alkuaikoina tuhos sitä sun tätä enkä kestä enää yhtään katsella noita syötyjä huonekaluja eteisessä...
 
  • Tykkää
Reactions: Aurinkoinen#
Ei mitään hankintoja vielä meilläkään, eikä tehdä ennen vuodenvaihdetta.
Vaunut hommataan, käytettynä ajattelin katsella jostain kivat.
Kaikki muu on edellisiltä, vaatetta tietty jotain ostetaan sitten, mutta tiedän että taas tullaan paljon lahjoina niitäkin saamaan.

Iskias vaivaa, varsinkin tällee kylminä päivinä näköjään..

Eilen tuli oksu. Juostessani kiireessä autolle, pääsi yllättään ja hyi :sick:

Me ei olla vielä vauvasta kerrottu kenellekkään.. yritetään nyt vielä jonkunaikaa pitää salassa.

Mekkuli ja mini6 14+1 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Aurinkoinen#
Meilläkin on jo käytetyt Emma Ljungan vaunut ja kaukalo. Yks rengas pitää vaihtaa, mutta muuten oli hyvässä kunnossa ja tulee tutulta, joten saadaan ihan ilmaseksi :) löytyy myös autoon turvaistuin telakalla joka menee ihan vauvasta vähän vanhempaan. Samoin tää saatiin ilmaseks. Ollaan kaverin kanssa puhuttu pinnasängyn lainasta eli sit onkin varmaan hoitopöydän hankinta seuraava. Sen ehtii myöhemminkin :) ite ajattelin alkaa hamstrata tavaraa mahollisimman myöhään, mutta toisaalta rahat menis tasasemmin jos alkaa nyt pikkuhiljaa hankkimaan. :)
 
Voi ihanaa,että muitakin väsyneitä löytyy. Tuntuu,ettei mitään muuta jaksa kuin käydä töissä. Sielläkin olen ihan väsy koko ajan,mutta sitkeästi koitan selviytyä. Tämän pahoinvoinnin kanssa saa kyllä taistella edelleen ja väsymys vain pahentaa oloa. Mutta kyllä se vielä jossain välissä helpottaa, toivottavasti.

Meillä taitaa olla kaikki tarpeellinen jo valmiina. Kaukalo, sänky, hoitopöytä ja rattaat yms. on vielä edellisiltä tallella. Onneksi, sillä nyt ei jaksa kyllä uhrata ajatustakaan hankinnoille. Meillä vielä muutto omaan kotiin edessä parin viikon sisään. Tiedä kuka senkin saa suoritettua :ROFLMAO:

Ihanaa, että monet saaneet hyviä uutisia ultrassa. Meillä np-ultraan vielä muutama päivä. Jänskättää kyllä jo.
 
Hei tuli mieleen että ensisynnyttäjät ei välttämättä hoksaa että sinne sairaalaankin menee rahaa kun siellä ollaan jotain kolme päivää synnytyksen jälkeen ja jos perhehuoneessa miehen kanssa niin tuplaantuu. Meillä meni muistaakseni pari sataa täällä Oulussa ensimmäisen kohalla.
 
  • Tykkää
Reactions: lloyd
Hyviä uutisia on ihanaa lukea! :love: Mulla on maanantaina ensimmäinen neuvolalääkäri ja odotan vaan että viikonloppu menis vauhdilla, vaikka toisaalta nautin kun on vapaata töistä :ROFLMAO:

Olen matkalla mummulle ja ajattelin nyt kertoa mummulle raskaudesta! Oon tosi innoissani ja vähän jännittääkin, mutta vaan hyvällä tavalla. Jännitin super paljon kun kerrottiin molempien vanhemmille, mutta nyt oon vaan enemmän innoissani, IHANAA! :LOL: Mummu on aina ollut mulle niin rakas ja läheinen ihminen! :love:

Hankintoja en oo tehnyt vielä yhtäkään! Kai tässä vielä on aikaa?! :ROFLMAO: Meillä on vähän hassu tilannekin kun asutaan väliaikaisesti anoppilassa ja koti valmistuu vasta ensi kesänä... Paljon ei siis ole tilaa ja tilanne hieman epäselvä! Mutta kaikki varmasti selviää ajan kanssa. :)(y)
 
Meillä ei oikeastaan tartte vauvalle ostaa mitään suuria. Kaukalo ja jalusta. Vaunuja meille ei näillä näkymin tule ollenkaan. Tän hetkiselle kuopukselle on olemassa Emmaljunga Scooterit ja meille ei oikeastaan mahdu vaunuja tänne. Isommille lapsille pitäs hommata kerrossänky. Sit tietty vaatteita ja muuta pientä tarttee ostaa. Vauvan ensiliina pitää kaverilta hakea takas.

Meillä on aina menny sairaalaan jotain parinsadan luokkaa rahaa, kun on oltu 4-5vrk. Mä toisaalta odotan ihan hirveesti osasto aikaa, kun saa keskittyä vaan vauvaan ja ruokakin kannetaan nenän eteen neljä kertaa päivässä valmiiksi. Kotona sitten pitää huonioida taas jo olemassa olevat lapset.
 

Yhteistyössä