Maaliskuiset 2018

Eilen aamulla, kun en heti nälän tullessa ottanut syötävää, piti käydä yökkäilemässä pönttöön ekaa kertaa:D Ja vielä illalla hammaspesunkin jälkeen, juuri kun olin päässyt sänkyyn makaamaan, piti lähteä ottamaan toinen kierros iltapalaa, kun tuli taas nälkä. Tänään taas on ollut ihan oireeton päivä, mikä kummastuttaa kovasti. Mikään ruoka ei ällötä, kova nälkä ei tule, vaikka en olekaan syönyt paljoa. Ja herkutkin maistuu taas:LOL:

Mieluummin ottaisin joka päivälle edes vähän yökötystä, että tietää pienen pysyvän menossa mukana.. odotan kovasti tiistain neuvolaa!

Tänään 7 viikkoa täynnä:love:
 
Mä oon kans joutunut viime aikoina nousemaan hammaspesun jälkeen vielä toiselle kierrokselle iltapalaa, vähänkö ärsyttävää :D. Mä oon tavannut lasten nukahdettua jäädä makkariin vielä kattelemaan tabletilta jotain sarjaa, ja oon pessyt hampaat heidän kanssaan samaan aikaan, kun ei oo yleensä ollut tarvetta sitten enää syödä... Tarvii ehkä viilata iltarutiineja.

Mä oon ollut tosi pahassa suklaakoukussa piiiiitkään, mutta nyt ei maistu. Öklöttää vaan. Puolison kaupasta viikko sitten tuoma jäätelökin on viipynyt historiallisen kauan pakkasessa, yleensä syön vuorokauden sisällä moiset :D. Liian suolaiset asiatkin ällöttää, mutta ei niin paljon. Oli mielenkintoista eilen käydä kaverin kanssa kahvilassa, kun koitin miettiä, että mikähän ei ällöttäisi. Aamuteen juominenkin piti lopettaa, kun siitä tuli eilen tosi huono olo. Tänään jätin väliin ja on ollut parempi olo koko päivän.

Raskaushormonithan näin alussa tuplaantuu joka toinen päivä, että sillä se olo voi joinain päivinä olla ok ja toisina taas ihan kauhea. Ei kannata sen perusteella mitään johtopäätöksiä tehdä :).

Menkkamaisia kipuja on mullakin ollut joka raskauden alussa ja aina oon ollut huolissani, mutta ihan turhaan :D. Tänään mietin et voiko nyt jo tuntua harjoitussupistuksia, kun kohdussa tuntuu välillä semmoinen pinkeä ilmapallo-olo, jos on kovasti rasittanut itseään. Muistaakseni tuosta nuoremmasta lapsesta oli aika varhain samaa.
 
  • Tykkää
Reactions: pienimatkassa
Tervetuloa uusille maaliskuisille! :)

Edelleen olen kohtalaisen oireeton. Nälkä tulee kyllä usein, mutta siihen ei raskautta tarvi ;) maku- ja hajuaisti on kyllä herkisktynyt. Äsken jäi salaatti syömättä kun maitoon siinä aavistuksen verran homeen makua. Eilen salaatti oli vielä ihan syömäkelpoista.

Imetys ei satu, mutta maito on kyllä todella tiukassa eikä lapsi enää edes pyydä rintaa kovin usein. Nyt imetyksiä tulee n.3/vrk. Jospa se siitä kohta loppuisi kokonaan.

Huomenna poksuu 6+0 :)
 
Ihanan paljon keskustelua täällä ja tervetuloa uusille maalismurusen odottajille! :love:

Täällä tänään 5+0, pahoinvointia vasta odottelen, aiemmista alkanut aina viikon 6-7 aikana eli saapi nähdä miten nyt. Mulla on aina pahin ollut ohi vko 11 aikoihin ja vaikeinta viikoilla 7-9. Kaivoin vanhoja odotuspäiväkirjoja esiin. :) Mut aaltoilevaa, parempia ja huonompia päiviä on ollut koko pahoinvointiajan..

Nyt näitä ekoja kunnon oireita on paitsi "pakkosaadahetiruokaa" -nälkä, myös väsymys ja itkuisuus. Tällaista parkumista en muista ennen kokeneeni. :ROFLMAO: Nyt naurattaa, mut kun itkettää niin ei siitä meinaa tulla loppua millään. Mieskin vähän hämillään, kun en aiemmin ole tällainen ollut. Ja tämä on päivittäisistä, useitakin kertoja päivässä..

Olisipa kiva tuollainen makeanhimon katoaminen kuten sulla @lloyd ! :D Sopisi mullekin!
 
Kiva tietää, että tuo makeanhimon katoaminen on muillakin oireena :D Olen ollut aina ennen varsinainen karkkihiiri, mutta nyt ei maistu oikein mikään makea. Eilen maistoin miehen lakritsijäätelöä ja heti alkoi etoa. Sen kummempaa huonoa oloa ei ole ollut tällä viikolla. Tissit on arat ja makea inhottaa sekä vatsa elää omaa elämäänsä. Siinä näköjään rv 5 oireet :D Pahoinvointia odotellessa :LOL:

Tänään tein kaappiin jääneen liuskatestin. Ihana huomata miten testiviiva tummui samanvahvoiseksi kontrolliviivan kanssa :love: 10 päivää varhaisultraan. Jännää :eek:
 
Varovaisesti voisin ilmoittautua tähän joukkoon mukaan. Ensikertalaisena tulee jotenkin kotoisampi olo omissa nahoissa kun lukee näitä kommentteja! Laskettu olisi mahdollisesti 9.3., ekaan neuvolaan mennään reilun viikon kuluttua. Epätodellinen olo, toisaalta erittäin positiivisin mielin. :)
 
@Meora tervetuloa mukaan! Toivottavasti hoitohenkilökunta suhtautuu sinuun niin, ettet koe oloasi epämukavaksi. Kaikkea hyvää odotukseen! Tervetuloa mukaan myös @Pharaoh :)

Onpas tosiaan ihana, kun täällä on näin aktiivista keskustelua. (y) Ja nyt minäkin voin liittyä tuohon mäkkäri-porukkaan, nimittäin eilen illalla sorruin minäkin mäkkäriin ja hirveissä mättösapuskan himoissa otin sitten sitä ruokaa ihan kunnolla... Noh puolet jäi syömättä, tuli kamala olo ja nyt aamullakin vielä ällöttää. Ei kiitos ihan heti uudestaan. Ensi viikon alusta eli huomisesta alkaen otan kyllä projektiksi syödä vain terveellistä kotiruokaa. :whistle:

Täällä olisi menossa nyt rv 6+2 ja edelleenkään ei ole kyllä mitään oireita (paitsi tuo syöpöttely, mutta sitä tapahtui välillä ennen raskauttakin:ROFLMAO:). Onneksi ei ole enää montaa päivää varhaisultraan, niin sen jälkeen voi huokaista helpotuksesta jos kaikki on hyvin. Tämä oireettomuus tekee välillä vainoharhaiseksi, että onkohan siellä masussa sittenkään mitään.:confused:
 
@Suikku1 kiitos :) Täältä voi oireita tulla hakemaan jos haluaa :D Perfektionistina menen näissäkin näköjään oppikirjan mukaan. Mäkkäri syöty tyhjäksi jo kahteen otteeseen...
Mies uumoili jo viikkoa ennen plussaa että olisin raskaana, oli päätellyt asian tomaattikeiton kulutuksesta? :D
 
Voihan nyt hel... kävin äskettäin vessassa ja paperiin tuli hieman kirkasta verta runsaan valkovuodon mukana. Nää vuodot ei oo ennenkään lupailleet mitään hyvää... toistaiseksi näyttää loppuneen eikä mitään kipuja ole. Vain ajoittaista pientä paineen ka polttelun tunnetta alavatsalla. Ei ainakaan vielä menkkamaisia kouristuksia... ei auta kun olla kärsivällinen. Pitäisiköhän sitä varata aamulla lääkäri aika varmuuden vuoksi vaikka eihän se sille mitään voi eikä vielä paljoa ole nähtävissä... äääääh
 
Huonosti nukutun yön jälkeen pieni helpotus iski, kun vuotoa ei ole tullut lainkaan yön aikana. Valkovuotoa senkin edestä mikä aiheuttaa paniikkikohtauksia, että nytkö sitä sitten tulee :rolleyes: Ja kipujakaan ei ole. Alaselän paineen tunne hävisi kun sain käpisteltyä numero kakkosta pihalle (vaivaako muita ummetus?) :giggle::poop:

Nyt ristin käteni ja toivon, että vuodot olisi tässä ja homma jatkuisi niin kuin kuuluukin. Reipas viikko ultraan. Toivottavasti päästään sinne saakka ehjin nahoin :unsure: Tänään rv 5+4

Onko muilla ollut vastaavaa?
 
Hei!

Ilmoittaudun minäkin tähän keskusteluun. Viikonloppuna tein testin ja positiivista näytti. Nyt pitäisi olla viikot 4+3. Neljättä lasta odotan. Laskettu aika olisi nettilaskureiden mukaan 23.3.

En ole aiemmissa raskauksissani varhaisultrassa käynyt, mutta jotenkin nyt on sellainen olo, että haluaisin varmistaa, ettei ole tuulimuna tms. Tuntuu niin uskomattomalta, että saisi neljä lasta ilman mitään komplikaatioita, joten olen tämän neljännen kohdalla vähän enemmän peloissaan. Omituinen ajatuskulku varmaan, mutta eipä tälle mielelleen mitään voi. Millä viikoilla olette kokeneet parhaaksi käydä ja millaisissa hinnoissa ne mahtaa pyöriä (etenkin pk-seudulla)?

Minua jännittää raskauden kulun lisäksi se, miten kerron lähipiirille asiasta, kun tämä on jo neljäs. Tuntuu, että tosi monet pitää tätä lapsimäärää jo ihan järjettömänä. Meillä on vielä aika pienillä ikäeroilla lapset (vanhimman ja tämän mahdollisen nuorimman välillä olisi viisi vuotta). Mieheni kanssa kuitenkin olemme tämän suunnitelleet näin, molemmat on vakituisissa töissä yms, mutta kurjalta tuntuu aistia ihmisten pöyristely, vaikkei sitä suoraan ääneen sanoisikaan.
 
Hei! Täällä myös viikonloppuna plussattu oli pakko tehä 2 testii kun ei oikee uskonu...eikä tää tunne todelliselta vieläkään..tissit on kyllä kipeet nii kait siel jotain on tänää pitäs soittaa neuvolaan aikaa. Jänskättää..lapsia ei ennestään siis oo.
 
Onnea uusille! :)

Mimosav, mua vähän jännittää sama, vaikka meillä onkin "vasta" kolmas. Kun on jo tyttö ja poika ja ei kai kauhean moni meiltä osaa odottaa lisää lapsia, kaksihan on se standardi... Mutta ihan sama, ajatelkoot mitä
haluavat, kunhan koittavat pitää kielensä kurissa mun lähettyvilläni :D.

Täällä alkoi aiemmista raskauksista tuttu oire, aamuyöstä herääminen :cautious:. Heräsin neljältä ja valvoin 2,5 tuntia ennen kuin sain uudelleen unen päästä kiinni ja siitä reilun puolen tunnin päästä olikin kuopus herättelemässä. Tää on tosi inhaa, kun pitää keskellä yötä valvoa ja väsymys sit aiheuttaa herkemmin pahoinvointia vielä.

lloyd + fetus 5+3 (piti tarkistaa vau.fin odotussovelluksesta viikot, ei tälleen kolmannella kerralla tahdo pysyä perässä päivissä :D )
 
Voi kurja tuota vuotoa Edith_87, toivottavasti on vaaratonta! Mulla on aiemmissa odotuksissa pientä vuotoa ollut ihan parin päivän ajan, se on kyllä kovasti säikäyttänyt, vaikka ei sit ole mitään tarkoittanutkaan. Kohdunsuu on usein tässä alkuraskaudessa tosi verevä, ja ihan pienestäkin saattaa vuodella.
 
Helsingissähän on muuten yksityinen neuvola Perhe-Arte, jossa on kätilön tekemä ultraus paljon halvempi kuin lääkärien noilla yksityisillä terveysasemilla, et menisin ehkä sinne, jos siellä päin asuisin. Meillä päin on tähän aikaan vuodesta lähes kaikki lomalla ja piti vaan ottaa se, jolle sattui aikoja saamaan, saas nähdä kuinka suolainen hinta on tällä kertaa...
 
Eilen oli yllättäen täysin oireeton päivä ja tietysti pelko hiipi mieleen, että nytkö sitten loppui kehitys... tänään oli kuitenkin taas aamupalan syöminen tutun vaikeaa. Ei meinannut mikään mennä alas. Tosin varsinaista etovaa oloa ei ole.

Aloitekyvyttömyys kaikkeen ärsyttää. Olen tuijottanut likaisia ikkunoita toista viikkoa, mutta en vaan saa itsestäni irti niitä pesemään. Esikoisen synttärijuhlia pitäisi alkaa valmistelemaan, mutta ei vaan millään jaksaisi...
 
@mimosav ja @Pupiini73 tervetuloa mukaan! Ja onnea odotukseen. :love: Mimosa, tsemppiä lähipiirille kertomiseen! Toivottavasti he osaisivat ottaa uutisen ilolla ja onnella vastaan, varmasti jokainen lapsi on ihan yhtä rakas ja toivottu vaikka heitä olisi jo ennestään useampi.

@Edith_87 huh, varmasti säikäytti tuo vuoto! Onneksi kuulemma aika monella on tullut hieman kirkasta vuotoa alkuraskaudessa ilman että se olisi tarkoittanut mitään vaarallista. Toivotaan, että sinunkin kohdallasi olisi näin! (y) Ainakin hyvä merkki on se, jos vuotoa ei ole sen yhden kerran jälkeen tullut.

Pitikin aiemmin tulla huutelemaan tänne siitä, ettei yhtään mitään oireita ole. Tänä aamuna heräsin sitten ensimmäistä kertaa kunnon pahoinvointiin ja pitihän se vessan kautta käydä. Sain kuitenkin aamupalan alas ja se vähän helpotti oloa. Pakko kyllä nostaa hattua niille, jotka ovat pahoinvoinnista kärsineet koko raskausajan ja selvinneet siitä. :eek::sick: Ummetusta olen myös havaitsevinani, maha on kuin pinkeä pallo mutta vessassa ei tule mitään,..
 
On onneksi pysynyt vuoto poissa ja toivottavasti pysyykin. Ramppaan vartin välein vessassa sydän kurkussa. Tästä tulee pitkä työpäivä... alaselässä tuntuu lievää paineen tunnetta ja samoin alavatsassa. Tiedä sitten johtuuko sekaisin olevasta vatsasta, normaaleista raskaustunteista vai mistä. Vai jumissa olevista selkälihaksista.
 
Täällä 7+4, tällä viikolla eka neuvola. Kovasti tekisi mieli mennä varhaisultraan, mutta olen päättänyt olla kärsivällinen ja säästää rahan. :/ Viikon ajan ollut nyt huonoa oloa eikä juurikaan mitään tee mieli syödä. PAITSI, välillä tulee hyvä hetki jolloin sitten vedänkin kaksin käsin ruokaa. Onneksi ei ole mäkkiä lähellä. :D Rinnat on tulleet niin kipeiksi että imetys tuntuu aivan kauhealta. Maitoakaan ei kovin paljoa enää tule, mutta esikoinen käy silti muutaman kerran päivässä kokeilemassa. Aijon silti kärsivällisesti jatkaa imetystä niin kuin hän haluaa.

Millaista teidän kahvin (ja muiden kofeiinijuomien) kulutus on tällä hetkellä?
 

Yhteistyössä