Maaliskuiset 2018

@mussu81 Oi että miten ihana uutinen!! :love::love: Onnea!

@Edith_87 Hyvä että vuoto on pysynyt poissa! Tsemppiä ultraan, toivottavasti kaikki on hyvin. Tulehan sitten kertomaan, miten meni. :)

Täällä on alkanut olla ongelmia aamupalan saamisessa alas.. Jos en syö, pahoinvointi alkaa heti mutta kun mitään "aamupalaruokaa" ei tee mieli. Appelsiinimehua taas voisin juoda litroittain, vaikken ennen ole ikinä oikeastaan ostanut edes mehuja. :ROFLMAO:
 
Raskausoireet ihan minimissä, levoton ja pelokas olo. Yritin saada istukan sykettä kuuluviin kotidopplerilla, mutta turhaan. Periaatteessa istukan sykkeen voisi jo hyvinkin kuulla. Toisaalta istukka voi hyvinkin jatkaa pitkään vaikka alkio olisi menehtynyt, joten senkään äänet eivät ole tae mistään.

Perjantaina on isot sukujuhlat eikä huvita yhtään lähteä kun olo on näin epävarma. :( En halua nähdä ketään ainakaan enben AU-ultraa. Enkä tiedä haluanko siihenkään. Tai neuvolaan. Tai mihinkään.

Vaikka takana on vain yksi keskenmeno juuri rv 10, asian käsitteleminen ja alkuraskauden pelot eivät ole yhtään sen helpommin käsiteltävissä.
 
Mulla (tai meillä) on tänään eka neuvola. On tosi kiva mennä, mutta mua pelottaa, jos meitä kohdellaan nuoren iän takia jotenkin inhottavasti tai alentuvasti:unsure: Ollaan molemmat 22, ei toki edes mitään teinejä, mutta silti jännittää:LOL:
 
@pienimatkassa mukavaa neuvolareissua! Ja toivottavasti teitä kohdellaan asiallisesti. Ei se vanhemmuus ole iästä kiinni. :love: Oltiin saman ikäisiä kuin te, kun saatiin esikoinen. Kaikki paitsi eläköityvä terkkari kohtelivat ihanasti. Nyt vaatisin parempaa kohtelua, silloin en uskaltanut. Kerrohan miten meni! (y)

@*Louhi* voimia sinulle, viestistäsi välittyy aika ahdistunut olo ja ymmärrän kyllä et tuntuu pelokkaalta. Kovin oireetonta täälläkin, siis jos en tietäisi raskaudesta en epäilisi mitään (paitsi itkuherkkyydestä). Onko sulla vielä kauan ultraan?

@Edith_87 ihania kuulumisia, peukut pystyssä et kaikki on hyvin! :)

Omaan napaan ummetusta. :sick: En tiiä onko raskaudesta vai muuten vaan, ei mulla kyllä yleensä ole tällaista. Huoli ja epäilykset lisääntyneet täälläkin, tuntuu et on ikuisuus ultraan (en ole menossa alkuraskauden ultraan). Neuvolakin taisi olla vasta viikolla 10.
 
Niin joo ja fb-ryhmä! Ehdottomasti haluaisin mukaan, mutta en missään nimessä vielä uskalla.. vasta np-ultran jälkeen. On kyllä kiva jos sinne myöhemminkin pääsee ja nyt on mukavaa, että täällä on paljon jutustelua. :)
 
Hiivin varovaisesti tällekin puolelle, tänään aamulla saatu digitestissä raskaana 1-2 :love: Nettilaskurin mukaan tänään rv 4+4 ja laskettu aika 27.3.2018. Ajattelin, että teen vielä uuden digitestin ensi viikolla ja sitten jos kaikki on hyvin ja viikot noussut, niin alan soittelemaan neuvolaan ym.

Tosi epäuskoinen olo, kun tämä meni niin helposti! Me ei olla mitään teinejä enää (minä 34 v. ja mies 43 v.), joten oltiin henkisesti varauduttu ainakin puolen vuoden yritykseen. Mutta eikä mitä, kierukka poistettiin 31.5. ja tärppi tuli heti toisesta kierrosta. Ihan mahtavat fiilikset!! Työnteosta ei ole tullut tänään yhtään mitään :LOL: Ihan epätodellinen olo.

Minut vois siis lisätä listaan LA 27.3. Jesy, 34v, 1. lapsi
 
Epävarma olo täälläkin..ja hyvin pelokas...oireita ei oikeestaan oo muuta ku tissit kipeet..just soitti neuvolasta että menee yks lääke vaihtoon raskauden takia. Kerroin kuinka pelokas olo on..tuntuu koko ajan et menkat alkaa..mut ei onneks oo alkanu. Hirveen sekavat on fiilikset.
Tsemppiä kaikille <3 mul on kahen viikon päästä neuvola ja lääkäri.
 
Minäkin toivoisin, että fb-ryhmään pääsisi vielä nt-ultran jälkeen, sitä ennen en tohdi liittyä.

Meillä tämä vauva oli vähän semmoinen puolivahinko, että vähän on kaikenlaisia ajatuksia pyörinyt mielessä. Ajoitus ei ole ihan paras työtilanteen ym. kannalta, mutta kai tästä selvitään ja iloinen uutinen vauva lopulta kuitenkin on. Aiemmista raskauksista on kyllä tuttua kaikenlaiset ajatukset, että silleen ei järkytä, että olo ei ole silkkaa onnea ja auvoa. Ei kannata niitä negatiivisiakaan fiiliksiä säikähtää, kuuluvat asiaan nekin. Tuskin olen ainoa :).
 
Hiivin varovaisesti tällekin puolelle, tänään aamulla saatu digitestissä raskaana 1-2 :love: Nettilaskurin mukaan tänään rv 4+4 ja laskettu aika 27.3.2018. Ajattelin, että teen vielä uuden digitestin ensi viikolla ja sitten jos kaikki on hyvin ja viikot noussut, niin alan soittelemaan neuvolaan ym.

Tosi epäuskoinen olo, kun tämä meni niin helposti! Me ei olla mitään teinejä enää (minä 34 v. ja mies 43 v.), joten oltiin henkisesti varauduttu ainakin puolen vuoden yritykseen. Mutta eikä mitä, kierukka poistettiin 31.5. ja tärppi tuli heti toisesta kierrosta. Ihan mahtavat fiilikset!! Työnteosta ei ole tullut tänään yhtään mitään :LOL: Ihan epätodellinen olo.

Minut vois siis lisätä listaan LA 27.3. Jesy, 34v, 1. lapsi
Ihanaa Jesy että teillä tärppäs nopsasti! :love:Justhan me tuolla 30ensikertalaisissa sun kiertoa pohdittiin! Onnea hurjasti matkaan!

Nyt rv 6+4
Meillä eka neuvola ens viikon perjantaina (8+1). Mua lähinnä jännittää se että miten ne suhtautuu mun painoon... Oon sen verran tuota painoa että yhtään en saisi lihoa, mieluummin laihtua. Jos totta puhutaan niin olin aika varma että en edes raskaudu suuren ylipainon takia, mutta nyt toista kertaa raskaana puolessa vuodessa. Kaikkeahan voi sattua, mutta voisi sattua vaikka olisin normaalipainoinenkin...

Mies ei neuvolaan pääse matkaan, joten yksin joudun menemään. Neuvoja ja ohjausta vartenhan he siellä ovat :)
 
Jostain olen lukenut, että alkuraskaudessa oireet vaihtelevat todella paljon ja joskus on oireettomampia aikoja ilman, että mikään olisi vialla :) Ehkäpä näiden viikkojen 4-6 oire on oireettomuus :D Ei täälläkään ole sen kummempia oireita kuin kipeät ja painavat rinnat.
 
  • Tykkää
Reactions: *Louhi*
@*Louhi* onpa ikävää, että fiilis on pelokas ja epäileväinen. Toivon, että teillä olisi kuitenkin kaikki hyvin ja huoli olisi turhaa! :love: Varmasti aiempi keskenmeno vaikuttaa siihen että alkuraskaus pelottaa.

@Jesy onnea plussasta ja tervetuloa mukaan! :)

Huomenna olisi sitten alkuraskauden ultra. Kyllä jännittää! Jotenkin edelleen vaikea uskoa tätä raskautta niin tein sitten huvikseen kaapista löytyneen testin. En ole eläissäni saanut näin vahvaa viivaa, niin uskottava on :ROFLMAO: http://aijaa.com/26CzNu
 
Suikku1: Mäkin oon tehnyt noita Onestepin halppiusliuskatestei huvikseni pois kun ei niillä mitään tee. Oli jotenkin ihana hetki kun pari päivää sitten se testiviiva tuli ensin näkyviin kirkkaan punaisena ja sitten vasta se kontrolli ja kumpikin oli tasavahvuisia, kun vertas niihin mun säälittäviin ekoihin "plussiin" jotka ei kellekkään muulle näkyneet kuin mulle :ROFLMAO: Vaikea itsekin uskoa todeksi. Mutta kyllä se kai kolahtaa sieltä sitten. :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Mamushka32
Hei taas!
Tässä on käyty läpi ihmeellisiä päiviä viime viikon ti. saadun plussan ja heti perään to. terkkarista saadun negan jälkeen. Menkkoja ei torstain jälkeen kuulunut ja päätin tehdä toissapäivänä vielä vikan kotitestin ja sehän näyttikin kahta viivaa! Tänään kävin tarkistamassa tilanteen verikokeesta ja kyllä, raskaana olen vaikka terveyskeskuksen pissanäyte väittikin toisin! Varovasti palailen tähän ryhmään. La.21.3 ja minä 32 v. 1. lapsi
 
Neuvolassa käyty:giggle: Oli tosi kiva vanhempi nainen, joka ihanasti otti huomioon myös tulevan (vähän paniikissa ja yövuoron jälkeen tokkurassa olevan) isän:LOL: Ja olin kyllä hullun ylpeä mun miehestä, kun se on kotona ollut vielä niin pöllämystynyt koko raskaudesta, ettei olla siitä kovin paljoa juteltu, niin neuvolatädin kanssa kuitenkin keskusteli reippaasti ja tuntui olevan vähintään yhtä kiinnostunut kaikesta kuin mäkin:love: Ja neuvolatätikin vielä muistutti, että totta kai tässä saakin jännittää ja ajatukseen vauvasta totutellaan pikkuhiljaa.

Saatiin ensi viikon torstaille (silloin rv 8+6) aika neuvolalääkärille, jossa myös ultrataan, jihuuuuuuu!:love::love::love::love:
 
Pienimatkassa: Mukava että eka neuvola meni hyvin ja saitte asiallista kohtelua :) Munkin puoliso on aika äimänkäkenä vielä eikä oikeen oo pystynyt rauhoittumaan minkään informaation äärelle eikä olla sen suuremmin vielä raskaudestakaan juteltu. Toivon että kävisi samoin kuin teillä että neuvolassa sitten kielenkannat aukeaisi ja saisi kyseltyä asioita :) Kovasti jo murehtii miten hänen määräaikaisen työsopimuksen mahdollisen jatkon / vakinaistamisen käy jos työpaikalla saavat tietää tulevasta perheenlisäyksestä liian aikaisin. Rauhoittelin sitten Kelan sivujen informaatiolla isyysvapaiden käyttämisestä että sen mukaan asioista ilmoitetaan :)

Onko teillä muilla ollu mtn huolia töiden ja raskauden suhteen? itse olen vakituisessa työsuhteessa ja kuulun liittoon, joten en ole omasta puolestani murehdi mutta toki myötäelän puolison huolissa. Ja jos niikseen käy niin mä voin aloittaa työt heti kun olen itse toipunut ja hän jää vauvan kanssa kotiin. Itse mietin kyllä milloin kertoa raskaudesta kun tosiaan olen yövuoroa suurimmaksi osaksi tehnyt ja jos nyt tuntuu siltä etten enää pystyisi öitä tekemään / jos tulee rankempaa pahoinvointia ja esim. tarvitsisin enemmän kotona tehtyjä työvuoroja. Mutta senkin näkee sitten miten nää oireet nyt tässä alkaa pukata päälle.

Huoh kun meidän neuvolaan tuntuu olevan ikuisuus! : D ja niskaturvotusultraan vielä toinen ikuisuus. Mutta jee tänään tuli tasan 7 vkoa täyteen :D
 
@Meora mulla on vähän tuo työhuoli päällä, valmistuin nyt yliopistosta ja työt alkaa elokuun lopussa 6kk koeajalla. En heti alussa haluais kertoa mut voi olla että joudun et päästään alkuviikkojen neuvoloihin. Pelottaa vaan että saan lähteä syksyn aikana jos nuo saa heti kättelyssä tietääo_O

Meillä oli eilen varhaisultra ja kaikki oli hyvin, siellä pienen syke sykkii :barefoot::love:
 
Työ jutuista. Itse olen vakituisessa työsuhteessa, joten ei huolta sen suhteen. Mies on yrittäjä ja tekee pitkää päivää... Eli isyyslomaa ei ole tiedossa... Ei yrittäjällä ole sellaista "etuutta"... Sama jos mies pakotetaan käyttämään osa vanhempain vapaasta, niin meillä se ei tule onnistumaan.
 
Facebook-ryhmässä on nyt 34 jäsentä eli vielä mahtuu hyvin mukaan. Haluan edelleen pitää kyllä sen n. 60 jäsentä ylärajana ettei ryhmä paisu liiaksi. Voi kuitenkin hyvin olla, että vielä NP-ultran jälkeenkin ehtii meidän ryhmään mukaan. Toki hyvinhän voi silloin sitten perustaa vielä uudenkin ryhmän. :)

Ryhmä on siis todellakin salainen (ei näy mitenkään muille, vain ryhmässä olijoille), joten sinänsä mitään kovin suurta "riskiä" ei ole liittyä ennen NP-ultraakaan. Olen itse vieläkin ekan raskauteni FB-ryhmässä vaikka juurikin NP-ultrassa todettiin kkm. Mutta miten nyt tietysti kukin haluaa. Syitä liittyä ja olla liittymättä on varmasti monia. :)

Ryhmään pääsi siis laittamalla viestiä: maaliskuiset2018@gmail.com
 
  • Tykkää
Reactions: Meora
@rosmarin aika mahdottomaksi tuo koeajallakin työsopimuksen purku on tehty, ellet joudu olemaan sairaslomalla paljon, mutta varmasti asia mietityttää. Mutta onnea työhön ja toivotaan että asiat menisi parhain päin :) Itseäni kyllä hirvittää edessä olevat omatoimiset opiskelut ja yliopistoon hakemiset (ja työaikaprosenttien pienentäminen uudestaan ellen ole vanhempainvapaalla täyttä aikaa) sitten kun raskaus on ohitse.

@Risukko, en itse ole perillä yrittäjien pykäläviidakosta, mutta kuulostaa kyllä harmilliselta jos isyysvapaata ei pysty ottamaan syystä tai toisesta. Mutta toivottavasti teillä pääsette kumpikin nauttimaan vauva-ajasta vaikkei vapaata olekaan :)
 
Vitsi oon kade teille, joilla ultrataan neuvolan puolesta. Oma kotikunta on niin köyhä ja kuppanen selkeesti, ettei tällaisia namiherkkuja hermoraunioille odottajille anneta. Eihän me muuta kuin vaatimattomasti uusia veronmaksajia tänne tehdä.

Mamushka32: Jeeeee! <3 Hurjasti tarrasukkia sinne ja ihana uutinen.

Me mennään yksityiselle varhaisultraan noin viikon päästä. Halusin lääkärille vaikka mahdollisuus olisi ollut perhe-arteen, koska sieltä ei voida kirjoittaa lähetettä raskaudenkeskeytykseen jos on tuulimuna tai alkion kehitys pysähtynyt. Kiva siinä sitten itkeä kunnes keskenmeno alkaa joskus mahdollisesti vasta rv 14-15 tai maksaa toisen kerran päästäkseen yksityiselle lähetettä varten. Välillä tuntuu, ettei alkuraskaudssa saa oikeastaan mitään muuta tukea, kuin vertaistukea verkosta.

Meora: Hirmusti tsemppiä jos meinaat palata jo muutaman viikon jälkeen töihin! Muistathan kuunnella kroppaasi (tosin tää on varmaan hölmö kysymys, olet varmaan meistä kaikista sitä eniten tehnyt :D ), mutta synnytyksestä toipuminen voi viedä paljon pidempään kuin ne muutamat isyysvapaat. Peukut pystyssä sitten aikanaan, että menisi mahdollisimman jouhevasti. :)

Uusi ryhmä on hyvä idea! Perustan np-ultran jälkeen sen mikäli meitä jää yli ja halukkaita löytyy. :) Tietysti jos vatsassa nyt oikeasti köllöttelisi alkio (siinä vaiheessa sikiö) eikä pieni, suuri suru. Pienen, suuren surun kanssa en pystyisi iloitsemaan teidän muiden pienokaisista, vaan tuska olisi liian viiltävä ja kouraiseva. Pahoittelut siitä <3
 
Heippa, täällä olisi yks viime perjantaina plussannut :) nyt olis viikkoja 5+5, mutta en usko että oikeasti ihan noin paljon kun mulla on aika pitkä kierto ollut. Oon vieläkin ihan pöllämystynyt koko raskaudesta, mutta samalla niin tottunut jo ajatukseen että kyllä tulee olemaan suuri suru jos kesken menee..

Mulla on esikoinen nyt 10kk niin jännittää kyllä koska jos tämä raskaus jatkuu niin lapsille tulee ikäeroa vain 1,5 vuotta Itse oon siis 22v ja tällä hetkellä kotona esikoisen kanssa, syksyllä olis tarkoituksena jatkaa opintoja mutta esikoinen pysyy vielä kotona joten ilmeisen haipakka syksy tulossa! Mua kiinnostaisi fb ryhmään liittyä, pitääpä pistää viestiä. :)
 
Minä myös kiinnostunut fb ryhmästä, mutta katselen noita ryhmiä sitten kun on ekat ultrat tehty. Eiköhän silloinkin vielä joku porukka löydy johon mukaan mahtuu!

Kivaa kun porukkaa tulee lisää! Tervetuloa :)
 

Yhteistyössä