Maaliskuiset 2018

Painosta, mulla ei ole ylimääräistä, mut siihen "hyvään minään", joka oon ollut aiempien odotusten alussa, on kuutisen kiloa matkaa. Tarkoitan tällä painoa, jossa koen olevani oma itseni ja voin hyvin. Raskauskiloja mulle on kertynyt joka kerta reilusti (12-20kg), joten nyt ajattelin katsoa mitä syön ja yrittää pitää ylimääräisen painonnousun minimissä. Saa nähdä miten käy, mut olis täältäkin hienoa saada vertaistukea ja kannustusta terveellisiin odotusajan elämäntapoihin! (y)

Vitamiineista on nyt käytössä foolihappo ja omegat (odottajalle suunnatut) sekä kapselimuotoinen D.

Pahoinvointia taitaa olla tiedossa, tänään vähän ollut vaikeuksia löytää syötävää mut jos tämä kohtuudessa pysyy niin ei haittaa, uskon paremmin et masussa on elämää. Mies lähti hetki sitten lähikauppaan hakemaan kiivi-hedelmiä.. :LOL: Jos ne maistuis tänään!

Väsymys on ihan valtavaa ja on vaikea jaksaa koko päivää. Lapset jo sen ikäisiä, ettei ns hoitaa tarvitse mutta toki paljon yhdessä olla ja puuhata kaikenlaista. Nuokun koko ajan.. en muistanut et tää on näin valtaisaa tää väsymys, mutta ei se mitään, tätä on toivottu, kaikkine oireineen! :D

Mieliala myös vaihtelee kovasti. Tämä raskaus on kovasti toivottu ja yrittääkin ehdittiin tuloksetta tovi, mutta silti välillä itkettää ja mietityttää raskaus. Vauva. Meille. Se on niin suuri myllerrys koko perheessä, että jotenkin yllätyksekseni heti hormonien myötä alan prosessoida tulevia muutoksia. Itken onnesta, välillä pelosta ja toisaalta epätietoisuudesta. Pitäisi tehdä työelämän/opintojen osalta päätöksiä, en haku niitä tähän pohjata kun niin aikaista, mut vaikea sivuuttakaan. Vähän alakuloa ilmassa tänään, mut sekin kuuluu asiaan. Ikäni on 31v ja tänään 6+0.:love:
 
Pakko vielä tällepäivää yks viesti..
Eli onkos muilla raskausoireena ilmavaivoja? :/ Välillä on tosi vaikee olla.. kuplii ja vessassakin saa ravata...

Joku puhui niistä kalaöljyistä, viime raskaudessa neuvolasta käskettiin jättää syömättä Möller kapselit jotka silloin kuului mun päivittäisiin vitskuihin, piti vaihtaa raskaana oleville tarkoitettuihin versioihin.

Järkky väsymys, kyllä taidan painua pehkuihin
 
Heipä hei, liityn joukkoon odottavaan. Olen 28-vuotias ja plussasin tällä viikolla vastoin kaikkia odotuksia. Esikoista on yritetty vuoden alusta lähtien ja tosiaan en ole tikuilla saanut ovulaatiota kiinni vaikka kiertoni oli säännöllinen (stressinaihe nro 1). Lisäksi mulla oli joka kierrossa tiputteluvuotoa joka alkoi joskus jopa 10vrk ennen menkkoja (stressinaihe nro 2). Noh, viime kierrossa kun kaikenkaikkiaan ehdimme petihommiin vain kerran, kuukautiset ja tiputtelut jäivät tulematta ja nyt tikkuun pärähti kaksi viivaa! Jotenkin aivan uskomaton mäihä, siihen sittenkin tarvittiin vain yksi onnekas kerta.

Laskettu aika on mulla siis about 27.3. eli oon nyt noin viikoilla 4+5. Oireita on toistaiseksi vain rintojen arkuus ja paha maku suussa. Toivon todella että vältyn pahoinvoinnilta, sillä elokuussa on tiedossa ulkomaan matka... Muuten oon ollut aivan superenerginen, lähes maaninen :LOL: Seksihaluja riittää vielä ja jotenkin on niin naisellinen olo. Neuvolaan ajattelin soittaa ensi viikolla, jännää! Toivottavasti meillä kaikilla pysyy pikkuiset matkassa mukana <3
 
Mua oksettaa kaksplussan sivut ja kommenttien lukeminen. Ilmeisesti tulee huono olo kun kännyllä katsoo.

Ensi viikolla varhaisultra ja en tahdo! Miksen vaan voisi pysyä raskauskuplassa ja olla kuulematta huonoja uutisia? :( En haluu. Haluan nauttia toiveesta ja ajatujsesta, että mun sisällä kasvais vauva. Muttavtässä iässä on vain järkevintä ottaa selvyys. :(
 
Mua oksettaa kaksplussan sivut ja kommenttien lukeminen. Ilmeisesti tulee huono olo kun kännyllä katsoo.

Ensi viikolla varhaisultra ja en tahdo! Miksen vaan voisi pysyä raskauskuplassa ja olla kuulematta huonoja uutisia? :( En haluu. Haluan nauttia toiveesta ja ajatujsesta, että mun sisällä kasvais vauva. Muttavtässä iässä on vain järkevintä ottaa selvyys. :(
Ihan samat on fiilikset täälläkin...niin kovasti tän pikkuisen haluun mut pelkään että haaveet romuttuu eikä toista mahollisuutta enää saa....
 
Täällä vuodot jatkuvat. Mysteeriset sellaiset (n) Aina kun vähääkään itseäni rasitan tulee teelusikallinen kirkasta ja sitten ei tunteihin/päiviin mitään kunnes tulee hieman ruskeaa. Eilen illalla tuli taas isompi satsi ja tänään aamulla on tullut rusehtavaa vuotoa. Ei kipuja. Huomenna on taas gyne aika. Nyt on eri gyne kyseessä niin mielenkiintoista nähdä diagnosoiko hän vuodot myooman aiheuttamiksi vai miksi... Vai onko tämä nyt sitä itseään....:cry: No tissit on edelleen arat. Väsyttää ja ruokahalu on kateissa vaikka varsinaista pahoinvointia ei ole. Nyt edellään jossain rv 6+ jotain vaiheilla.

Ei auta kuin saikutella kun lekuri viime viikolla käski ottaa rennosti.
 
@Edith_87 Kuulostaa tosi stressaavalta, mutta toivottavasti kaikki on hyvin pikkuisella. Tsemit muillekin jännittäjille, mä tunnistan tosi hyvin ton stressin. Meillä olisi siis loma parin viikon päästä ja mietin, että pitäisikö käydä varhaisultrassa loman aikana, silloin olisi rv 7+risat. Mutta sitten jos onkin huonoja uutisia, niin menee koko loma ihan pilalle...

Noista lisäravinteista vielä piti tarkentaa, että mäkin syön nimenomaan odottajille tarkoitettua Omega 3 -kalaöljyä. Tosin mulle ei ihan ole selvinnyt, että mikä siitä tekee odottajille paremman, tuotesisällössä ei näytä olevan eroa normikapseleihin...? Oli miten oli, syön nyt niitä kuitenkin :LOL:
 
Täällä pahoinvointi jatkuu aaltoilevana, on parempia ja huonompia päiviä. Oon aina nukkunut sikeesti ja pitkään mut nykyään heräilen monta kertaa ja tosi aikaisin... Ja silti ei yöllä välttämättä saa unta :D mulle ruskea tuhruvuoto jatkuu aina välillä, onneks varhaisultraan enää muutama päivä niin saa varmuuden. Pelottaa myös tosi paljon, et mitä jos siellä ei ookkaan mitään :( pitäis kai osata varautua pahimpaan mutta miten sellaiseen varautuu...

Katja ja pieni 6+5
 
Yleensä pieni ja rusehtava vuoto on normaalia. Ja alle kananmunan kokoiset hyytymät ilman kipuja.

Täällä on niin jäätävä pahoinvointi olku muutaman päivän, ettei tosikaan. Oksettaa, mutta mitään ei tule ulos. Olo on ku kamalassa darrassa
 
Täällä kanssa darrassa heräilty. Nukuin 10.5 h viime viikon univajeiden jälkeen ja voi apua mikä olo. Huhhuh. Rusehtavaa vuotoa vielä tullut mutta jostain syystä en enää panikoi siitä : D Voi kyllä olla et käyn Perhe-Artessa kätilön UÄ:ssä tässä vielä just in case, mut yritän malttaa neuvolaan asti joka ensi viikon perjantaina. Väsymys painaa vaikka nukuin hyvin, nenä tukossa et en tiiä oonko nyt ihan kipeeksi tulossa. Mikään terveellinen ruoka ei mee alas, mut "herkut" kylläkin. Harmittaa jotenkin kun haluaisi syödä terveellisesti oman hyvinvoinnin ja raskauden kannalta ja liikkua mut ei vaan yksinkertaisesti oo energiaa tähän. Toivon ettei tää jatku kauheen pitkään.
 
Okei, neuvola varattu keskiviikolle!
Nyt pitää miettiä haluanko seulontoihin ja keskiviikkona terkka sit katsoo onko aihetta varhaisultraan..

LA menkoista 2.3, nyt siis rv 8+3 Hurjaa!
(Uskon kylläkin että la muuttuu himpun eteenpäin) :)

Darra-olo jatkuu täälläkin... ja ainoastaan hedelmät, jäätelö ja kaikki raikas menee alas.

Jotenkin kumman rauhallinen ja hyvä fiilis , ei minkäänlaista panikointia raskaudesta kuten edellisillä kerroilla
Olin ilmeisesti alitajuisesti valmistautunut, mehän ei ehkäisyä olla käytetty meidän neljännen lapsen syntymän jälkeen (okei joskus vähän varmojapäiviä vältetty)

Jännä miten tosi kovasti hajut etoo, en muista ett aiemmmissa raskauksissa olis näin paljon ollut tällaista.

Tästä tää alkaa muuttua kokoajan enempi todeksi <3

Ps. @Meora, mulla nenä tukossa myös, raskausoire ainakin luulen niin ,kuten aiemminkin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Meora
Edith_87: Halit ja tsempit! ❤

Varhaisultra käyty. Löytyi alkio joka vastaa viikkoja 8+2 (itse laskin 8+0) ja jonka sydän sykytti hurjasti. LA on näin ollen 3.3.2018 jos raskaus etenee normaalisti. Pahoinvointi on aikamoista, mutta iloitsen siitäkin. Nyt km-riski on enää 2-3% luokkaa kun elävä alkio on löytynyt sykkeen kanssa. Np-ultraa odotellessa. :)
 
Onpas taas paljon keskustelua, huippua! :) Itse olen ollut vähemmän netin äärellä kun tultiin miehen kanssa mökille olemaan. Ihana, kun on loma, niin voi olla täällä just siihen asti kun huvittaa. Täällä on pahoinvointiakin ollut paljon vähemmän kun kotona, hassua.:D

@Edith_87 tsemppiä vuotojen kanssa. Jospa ne olisi vaarattomia kuitenkin! Peukut pystyssä.

Syömisistä
on ollut puhetta.. Itse olen tosiaan vältellyt niitä pehmeitä juustoja, mutta pari kertaa aurajuustoa syönyt vahingossa, en jotenkin muistanut että sitäkin kannattaisi vältellä.o_O Graavatut kalat olen jättänyt pois samoin maksan. Salmiakki on ollut kompastuskivi, olen toki vähentänyt mutta välillä on kyllä livahtanut suuhun muutama salmiakki. :whistle: Ja Mama-vitamiineja syön. Ja välillä tuntuu että vaik kaikki raikas menee alas. Kiivi-hedelmä tällä hetkellä ihan lemppari.
 
Apua kun tänne tulee niin nopeeta tahtia viestejä ettei kerkee reagoida kaikkiin :ROFLMAO: Mutta hyvä että ketjussa riittää vipinää ja kiva lukea muiden kuulumisia! (y)

Tänään kyl oli aika :poop: päivä; ensimmäiset oikeat oireet iski töissä. Pyörrytti, huimas ja ihan jalat meinas mennä alta :eek: meillä töissä on melko kova tahti, yksin ollut koko aamun niin ei ollu kerenny syömään mitään tai muutakaan. Eikä tällä hetkellä tosiaan tee mieli edes mitään ruokaa, mikään ei oikein mee alas :confused: koko päivä meni kyl huojuessa ja sekoillessa o_O Jospa nyt lepoa ilta nii huomenna taas jaksaa... :unsure:
 
Heiii kaikille! Testi tehty jo 1,5 vko sitten ja olen taustaillut tämän ajan. Tälle vuodelle takana jo kkm ja km, joten varhaisultraa kovasti odotan, uskallan ajatella tätä enemmän vasta kun näen sykkeen♥

Tuon ultran jälkeen liittyisin mielelläni fb-ryhmään. Ehdotan, että siihen voisi ottaa jopa 100 odottajaa? :) Esikoisen ryhmässä oli tuon verran ja toiminut oikein hyvin, löytyy useammalle lähistöltä sitten myöhemmin kavereita live-tapaamisiinkin. Ja aina muutama jää matkan varrella poiskin..

Tsempit kaikille, jotka kärsii oloista! Täällä vaihtelee päivittäin, mutta vielä ei oo pönttöä tarvinnut halailla :D Kaikki oireet otan kyllä minäkin ilolla vastaan, mitä tulee.

Ainiin, ikää 33 ja esikoinen vielä 3v.

Cleffa
 
  • Tykkää
Reactions: Hannah4 ja iiel
@Cleffa tervetuloa! :)

Omega3 rasvahapoista joku mietti eroa normaalien ja raskauspurkkien välillä. Ei niissä oo suuria eroja, raskaana oleville saattaa olla vähän suuremmat määrät mut eiköhän se suurin ero oo hinta :LOL:

En enää muista mitä kaikkea piti kirjottaa, tänne tosiaan tulee nii paljon et unohdan sitä mukaa ku luen :ninja:

Kahden paremman päivän jälkeen tänään on taas ollu ihan kamala olo :sick:, nyt kun en oo pariin viikkoon saanut kunnolla ruokaa alas nii tuntuu et kaikki mitä mahaan menee häviää ihan hetkessä eikä ylös tuu mitään. Vatsalihakset alkaa pikkuhiljaa kärsimään, mut en minäkään valita, nää kaikki on ihan toivottuja ja onneks oon lomalla (y) työt alkaa vasta elokuun lopussa eli ehdin hyvällä tuurilla eroon pytynhalailusta.

Me tilattiin pizzat, tuntuu että mun on nyt pakko saada itteeni vähän enemmän kaloreita. Toivottavasti pizza maistuu niin hyvälle ku muistan :ROFLMAO:
 
Mua kyllä huolettaa kun en oo joutunu pönttöö halaileen...eikä ees mikää oikee ällötä... sit oon käyny lueskelee kaikkii keskusteluja läpi mitä ei ehkä kandeis tehä..pelottaa entist enempi..
En kyllä koskaan kuvitellu et tää odotus on näin stressaavaa aikaa..kaikki vaan hehkuttanu kui on ihanaa.
@*Louhi* Onnea <3@Cleffa tervetuloa :)
 
@Pupiini73 mä kans odotan sitä et näytän yhtä säihkyvältä ja onnelliselta ku kaikki muut raskaana olevat, nyt näytän lähinnä zombilta :LOL: millä viikolla sä nyt meet, ehkä se paha olo sieltä viel yllättää? Tai sit kuulut siihen 30 % joka ei voi pahoin. Ymmärrän kyl että huolestuttaa.

Ehkä mäkin voisin nyt liittyä listoille,
Rosmarin, 28v, 7.3 ja ensimmäinen lapsi.

Rosmarin ja toukka 7+5
 
@Pupiini73 mä kans odotan sitä et näytän yhtä säihkyvältä ja onnelliselta ku kaikki muut raskaana olevat, nyt näytän lähinnä zombilta :LOL: millä viikolla sä nyt meet, ehkä se paha olo sieltä viel yllättää? Tai sit kuulut siihen 30 % joka ei voi pahoin. Ymmärrän kyl että huolestuttaa.

Ehkä mäkin voisin nyt liittyä listoille,
Rosmarin, 28v, 7.3 ja ensimmäinen lapsi.

Rosmarin ja toukka 7+5
Tervetuloa Rosmarin :) mä en tarkkaan tiedä millä viikolla oon. Viimeset menkat oli niin oudot mutta suurinpiirtein 6+0. Reilun viikon pääst on neuvola ja sit lääkäri kans missä ilmeisesti ultrataan niin saadaan selvyys.
Must vaa tuntuu et oon ainoo kuka ei tääl ykäile. Tissit kyl on kipeet ja pää on särkeny. Menkkamainen olokin on kummitellu..
 

Yhteistyössä