Maaliskuiset 2018

Toivotaan että olisi vaaratonta @Meora ! Jos kivut tai vuoto lisääntyy niin eikun lääkärille. Neuvolasta varmaan osaavat neuvoa?

Omanapaa: Varasin juuri ekan neuvola ajan. Hui :giggle: Toivottavasti ei tullut uhmattua kohtaloa :ROFLMAO:o_O Toivotaan, että 9.8 ultrassa olisi kaikki hyvin eikä tarvisi perua neuvolaa. Elän jotenkin niin varovaisin ajatuksin nämä seuraavat kolme viikkoa.
 
Täälläkin olisi eka neuvola n. 1,5vk päästä. Silloin on viikkoja kasassa vasta just ja just 8+0, mutta kuulemma ei ole niin päiväntarkkaa koska eka neuvolaan mennään. Puhelimessa sanottiin, että melkonen ruuhkapiikki nyt neuvolassa ja ajat melko kortilla. Taitaa olla niin, että juhannuksen tienoilla laitetaan paljon vauvoja alulle :ROFLMAO::ROFLMAO: Vitsi vitsi.
 
  • Tykkää
Reactions: rubikinkuutio
Neuvola nyt varattu, tasan kahden viikon päästä eli tulee olemaan rv 7+0. Meidänkin neuvolassa oli vaikea löytää aikaa, kun on henkilökuntaa lomalla niin paljon. Lomien takia ei päästä meidän ns. omalle terkkarille, mutta ei kai siinä mitään. En tajunnut kysyä, että mitä ekassa neuvolassa tehdään, mutta ilmeisesti vaan jutellaan ja täytellään jotain lippulappuja. Pitänee ton jälkeen varata yksityiseltä alkuraskauden ultra, jos sinne asti menee kaikki hyvin :)

Hankinnoista sen verran, että mä olen hypistellyt kaupassa vauvojen vaatteita, mutta olen malttanut vielä olla ostamatta mitään. Pehmolelun olisin ostanut muistoksi plussauspäivästä, mutta kaupassa ei ollut mitään tarpeeksi kivaa, niin se jäi. Kaikki isommat hankinnat tehdään varmasti vasta ihan loppuraskaudesta, mutta olen jo vähän alkanut tutkailla esim. rattaita.

Tsempit Meoralle täältäkin, toivottavasti vuodot loppuu pian ja kaikki menee hyvin!
 
Hankintoja ois NIIN ihana jo tehdä (esikoista odotan:love:), mutta onneksi järki (js mies:D) toppuuttelee. Meillä ois suunnitelmana raivata suursiivolla kaikki turhuus talosta pois ja sitten alkaa hankkimaan mahdollisia vauvan juttuja. :ROFLMAO:

Mulla oireet sen verran vähäisiä, että sekin varmaan lisää tätä epätodellisuuden tunnetta koko asiasta... :eek:

Töissä meillä kauhea kiire ja työntekijävajaus, pitkiä, kaaosmaisia päiviä ja pelkään että stressaan ja väsytän itteni... Oon ravintola-alalla, joten ei oo kevyimmästä päästä. Vielä kun ei voi edes kertoa asiasta, niin hankala kieltäytyä pitkistä työpäivistä tai pyytää apua (esim raskaat nostot yms.) Eipä se nyt pihalle sieltä pullahda, mutta kuitenkin stressaan tämmösiäkin etten vaan tee hallaa kun niin alkutekijöissä ollaan...
 
rosmarin mulle gyne kans sano että välillä kellertävä valkovuoto on raskaudessa ihan normaalia. Johtuu keltarauhasen toiminnasta :) mulla tuli kans ihan vasta parina päivänä ihan kunnolla ja nyt silloin tällöin.

Pitää iltasella päivitellä listaa. Ihana kun tulee uusia odottajia odottelemaan!

Mun ystävä sanoi vasta että ompa sulla heleä iho! Kaikki näpyt häipyy! Hän odottaa myös ja raskaus ajan finnejä kasvot täynnä. Itse en vieläkään kertonut että meillekin on vauva tilauksessa. Odotellaan se ultra.

Rv7+1 viikon päästä neuvola (y)
 
  • Tykkää
Reactions: rubikinkuutio
Heippa kaikille!

Jospa nyt uskaltaisin ilmoittautua tänne kun tänään kävin ultrassa ja sieltä löytyi sikiö ja syke ♥
Viikot varmistui 7+4.
Meillä on esikoinen 4v tomera tyttö jota "tehtiin" 4 pitkää vuotta.
Mukaan mahtuu kohdunulkoinen ja keskenmeno eli ei itsestäänselvyys todellakaan että kaikki hyvin.
Mutta ehkäpä nyt osaisi jo iloita tästä raskaudesta, joka alkoikin vain parin kuukauden päästä siitä kun päätettiin, että saa tulla jos on tullakseen.

Oireita ei paljoa ole niin kuin ei esikoisestakaan.
Vatsan turvotus on järkyttävää,
normaalisti melko hoikka,
saa miettiä mitä pukee ettei töissä vielä huomattaisi.

Onnea kaikille ja tsemppiä odotukseen!!

5.3./ Henskula / HYS / 2.lapsi
 
Minä muuten huiputin neuvolaan kuukautisten alkamispäivän, että vastaisi niiden laskemat viikot todellisuutta :D. Tiedän nimittäin tasan tarkkaan, koska tämä tyyppi sai alkunsa, ja ärsyttäisi, jos laskisivat väärin ihan jo ultrien ajoituksen ja sitten myöhemmin yliaikaisuuden kannalta. Toki nt-ultrassa sitä sit korjataan, mutta silti.

Just kun pääsin sanomasta, että olo on ollut parempi, niin tänään on ollut tosi kuvottava olo. Yhh :sick:.
 
Meillä eka tavallinen neuvola nyt ens perjantaina. Ultrattiin (6+4) jo naistentaudeilla, mutta omaan neuvolaan nyt avataan hoitokontakti, viikkoja neuvolalle mentäessä siis 9+1.

Takana yksi riskiraskaus ja pitkät hedeömöityshoitojen aloittelut. Joten kyllä tätä osaa jo arvostaa. (Paitsi ummetusta (n) sitä ei kyllä olis kaivannut. Kellään tähän mitään toimintakonstia?)
 
Heippa kaikille :)

Tässä uusi maalisvauvan odottaja ilmottautuu:
Miiku79, kolmas raskaus (aikaisemmat synnytykset 02 ja 08), laskettu aika 15.3.

Pari viikkoa sitten plussattu, eka ultra yksityisellä 14.7. Tuolloin epäily tuulimunaraskaudesta koska sykettä ei löytynyt, ja sain lähetteen sairaalalle. Tänään kävin polilla, ja melkoinen visiitti olikin.... Erikoistuva ultrasi, ja meinasi että lääkkeelliseen poistoon menee, koska sykettä ei löytynyt. Onneksi erikoislääkäri tuli vielä varmistamaan tilanteen, ja hän löysi sykkeen heti eli kaikki masussa OK <3 Laskettu aika 15.3. Raskaus oli siis aikaisemmassa vaiheessa kun luultiin.

Mukavaa viikonloppua kaikille !
 
Huoh, nyt 4. yö putkeen alle 6 h unilla. Alkaa olee aika hirvee olo. Eilen kyllä nukuin päiväunia pari tuntia mut silti. Saapi nähä jos joutuu yövuoroista sitten tosissaan luopumaan. Ruskehtava vuoto jatkuu vaihdellen, eilen kolme kertaa tuli papruun ja yöllä myös kun kahdelta heräsin. Kans pientä vatsakipuilua ollu mut samanlaista ollu kaiken aikaa. Maanantaina neuvolaan/terkkaan yhteys jos jatkuu.. Menee tää viikonloppu sohvalla maatessa nyt kyllä unien takia :D
 
Tervetuloa jälleen uusille! Mukavaa kun porukkaa tulee. @Miiku79 hui, kylläpäs siellä on varmasti ollut jännät ja pelokkaat paikat kun syke ollut hukassa. Onneksi kuitenkin löytyi ja kaikki on kunnossa! :love: Helpotus on varmasti suuri.

@Risukko kiva kun jaksat päivitellä listaa. Pitäisikö tässäkin odotusketjussa tehdä kuukausittain oma keskustelu? Pysyisi listat ja muut ajantasalla ja helposti löydettävissä. ;)

Hitsi, oltiin eilen kavereiden kanssa grillaamassa ja saatoin vähän palelluttaa itseäni. Nyt on hieman nuhainen olo ja päätä jomottaa.o_O Tuli muuten eilen mieleen että on ihan hyvä että asutaan näin syrjäseudulla ja kaikkialle on mentävä autolla. Vielä kun raskaus on salaisuus niin on helppo kieltäytyä alkoholeista ilman epäilyksiä kun tarjoutuu vaan joka kerta kuskin rooliin. :D

Ihon kunnosta oli puhetta. Musta tuntuu, että mulla ei ole koskaan ollut iho näin hyvässä kunnossa. :rolleyes: Voi kyllä johtua siitäkin, että jo keväällä vähensin meikin ja muiden kemikaalien käyttöä huimasti. Mutta onhan se ainakin kiva ajatella, että raskaus aiheuttaa sen että naama on sileä eikä näppyjä ole. :ROFLMAO:
 
Joo, elokuun eka/heinäkuun viimeinen päivä tehdään uusi keskustelu jonka alkuun siirretään tuo lista (y)
Eli joka kuukausi uusi keskustelun aloitus.

Mulla tuntuu tää pahoinvointi kestävän jonekkin klo 2-3 iltapäivällä ja illalla saattaa alkaa uudelleen. Onneksi ei ole vielä tarvinnut oksennella... Olo on todella huono ja välillä yökkimisiä tulee... Aamulla ei voinut syödä kun banaanin puoli väkisin. Nyt oon töissä tauolla, verukkeella "kun aamulla tuli niin kiire etten kerennyt syödä, eikä teistä kukaan mua kattele kun oon nälkänen" :ROFLMAO:
 
Ihanan vilkasta keskustelu täällä :) Vaikka plussauksesta ei olekaan kuin jokunen päivä, on oireita ollu selkeästi enemmän kun edellisillä (huonosti päättyneillä) kerroilla tähän mennessä. Huono ja heikko olo iskee useammin, ruoka ei maistu, rinnat kipeät, alavatsa kivut jne. Onneksi loma alkoi juuri, sillä nuo alavatsa kivut ovat välillä rasituksessa todella ikävät, niin saa rauhassa potea niitä kotona. Painottuuko kenelläkään muulla alavatsa kivut selkeästi iltaan? Hirveästi tsemppiä teille pöntön halaajille. Voin kuvitella miten inhottavaa se on kun itseä rassaa jo tämä etova olo. Sovittiin tosiaan miehen kanssa ettei tällä kertaa kerrota raskaudesta kun vasta parin kuukauden päästä. Kävin vanhempieni luona ja oli siinä keplotteleminen kun vatsakivut vetää kaksin kerroin, punertava grilliliha piti salakuljettaa roskiin ja lasiin salassa vaihtaa viinin sijasta vissyä
 
Mulla oli aamulla tosi etova olo ja tissit kipeet. Nyt illal ei oo ollu mitää...toivottavasti tää on normaalia..millä viikolla teil muilla on alkanu oksut ja muut oireet? Täs välil jo unohtaa koko raskauden kun olo nii hyvä.
Ois vaa pian se eka ultra nii sais varmuuden. Suurin toive on että kaikki menis hyvin ja keväällä oltais pieni perhe.
 
Varovasti ilmottaudun mukaan.

Tässä hieman sekavat fiilikset, enkä tiedä vielä varmuudella kuulunko maaliskuisiin..
Mulla lapset -00, -03, -08, -12, ja -15. Kuopusta vielä imetän ja menkat on ollu vasta kolme kertaa, erittäin epäsäännöllisesti. Nyt eilen havahduin etovaan oloon, ja mietin josko "menkkavihlaisut" oliskin raskausoire.. aamulla apteekissa mutka, kotiin ja pisut digitestiin = raskaana 3+ tuli tulokseksi.
Elikkäs täsdä nyt kummissani, kuudetta odotellaan, maanantaina soittelen neukkuun ja koitetaan selvittää pitkälläkö olen. Toivon että pääsen varhaisultraan. Fb ryhmäkin mua kiinnostaa, mutta en ehkä ihan vielä tohdi liittyä..
Luen ketjun ja palailen asiaan :love:
Ihanaa odotusta kaikille!
 
Hei kaikille!

Mä oisin niin valmis jäämään jo lomalle odottelemaan pienen syntymistä! :D saa vielä kyllä hetken jaksaa...

@Pupiini73 Mulla oireina lähinnä vaan tissien ja nännien arkuus. Tämä alkoi samana päivänä kun kunnon plussan sain testiin.. elä päivät ne turposi ja kuumotti jne. Nyt on turvotus pysyväksi jäänyt mutta sellanen kuumotus ja ahtauden tuntu ja pahin arkuus hellittänyt. Varmasti ihan asiaankuuluvaa.

Tervetuloa @mekkuli81 ! Teillä on iso katras ja lisää tulee, hienoa! :)

@iiel koko ajanko jonottaa, inhottavaa :confused: toivotaan että helpottaa äkkiä. Mulla tulee vaan tosi voimakkaita repäisykipuja edelleen, äkillinen asennonvaihto aiheuttaa ja molemmin puolin niitä aina tulee. Mut mitäpä ei kestäisi kun tietää syyn <3

Kiitos @Risukko kun päivittelet!

Tsemppiä kaikille valvojille ja huonounisille!! Jos lohduttaa niin ette ole yksin! T. Toinen 12h yövuoro ja päivällä ei nukuta :ROFLMAO:

Epäilen että laskettu aika olisi 25.3, koska su 16.7 haamuplussa ja ma 17.7 jo vahva. Siitä kaks viikkoa taaksepäin hedelmöitys niin tuohon se menee. Ruinasin kuitenkin tällä epäselvällä la verukkeella itselleni varhaisultran 7.8! Huippua. Neuvolaa en vielä ole varannut.

Jatkakaa samaan malliin kirjoittelua! Mukavaa lukea ja saada vertaistukea :love:

T. Uuna ja 5+0 ehkä!
 
On aika perussettiä, että oireet aaltoilee ja välillä on pahempi olo ja sitten taas ei :). Mulla tuntuisi nyt olevan yököttävämpi aalto menossa :sick:.

Ummetus raskausaikana johtuu siitä, kun aineenvaihdunta hidastuu, jotta keho saisi kaikki ravintoaineet käyttöön vauvaa varten. Hyvä tarkoitus sillä siis, vaikka onkin inhottavaa. Kannattaa juoda paljon vettä, syödä kasvipitoista ruokaa pehmeillä rasvoilla ja harrastaa liikuntaa, niin voi vähän helpottaa. Toki jos kotikonstit ei tepsi ja oikein tukalampi käy, niin apteekissa voi olla jotain raskaana oleville sopivia lääkkeitäkin.

Repäisykipuja on täälläkin, ihan karseita välillä, kun vaihtaa sängyssä asentoa eikä muista varoa. Epäilen, että vanhan sektioarven kiinnikkeetkin voi siellä kipuilla.

Ihan omituiset jutut kyllä ällöttää. Kahvilassa oli jollain ihmisellä neonkeltainen takki ja hyi että se oli kuvottavan värinen. Ja jos kuulen, että jonkun maha murisee, niin sekin iljettää ihan hulluna.

Rv 6+2 tänään
 
Vihlaisuja/repäisykipuja täälläkin, kyllä siellä kohtu kasvaa..
Makuuhuoneessa meillä riittänyt vipinää! Yks raskausoirekin mulla toi himotus...
Hajut öklöttää..
Väsyttää ja turvottaa.
Tekis mieli jo jollekulle kertoa, mutta päätettiin odottaa vielä ainakin neuvolakäynti.
Pöh, mulla jotenki asetukset hassusti ja en saa lisättyä hymiöitä .
 
  • Tykkää
Reactions: Mamushka32

Yhteistyössä