Maaliskuiset 2019❤

Hei! Vähän vahingossa löysin tän keskustelun ja piti sit rekisteröityä :)
Tällä hetkellä rv 8+3, 7+6 oli varhaisultra, missä löytyi pieni 12,6millimetrinen ja sykkivä sydän! Jotenki tosi pelokasta aikaa ja pelkää keskenmenoa ym.. Kai mielessä jotenki vuosia sitten tapahtunu keskenmeno

Olis mukava kans liittyä facen ryhmään ja lukee muiden kokemuksia:)

Susssa/LA 7.3/SATKS/27/1
 
  • Tykkää
Reactions: Helmi30
@Önnö mikä sinulla on laskettu aika? Onnea paljon odotukseen! Kävin kurkkaamassa miten sinulle kävi, kun muistan että kuukautta kahta minua myöhemmin aloitte yrittämään ja täällähän sinä, mahtavaa :X3: Kyllä odotus on ihanaa aikaa :love: Voi kumpa oisin osannut ottaa alussa rennommin, koko ajan keskenmenopeloissa ja olen yllättynyt, kuinka paljon minulla vatsan jomotuksia ym kuuluu raskauteen ja kaikki mennyt normaalisti. Yrittäkää vain rentoutua ja nauttia joka hetkestä.. <3 Nyt ei vaan malttaisi odottaa!! 21+0 ja la 9.12.
 
@Lilmi89, kiva, kun kävit kurkkaamassa :) Laskettu aika on 8.3. ja nyt siis viikot 8+3. Mulla ei oikein vieläkään ole ollut mitään kummempia oireita, joten kaikki tuntuu vielä kovin epätodelliselta, mutta eiköhän se tästä pikku hiljaa :) Tänään oli ensimmäinen neuvola ja tuli kyllä niin paljon infoa, että huhhuh :LOL: Nyt pitäisi sitten seuraavaksi jaksaa odotella sinne n. viikolle 11-12+, että päästään ultraan katsomaan, onko kaikki hyvin :)

Teillä onkin raskaus jo hyvässä vaiheessa menossa. Tsemppiä vielä loppupuolikkaaseen! :)
 
Heippa!

Pientä hiljaiseloa ollut mulla täällä, taaperon nukkumisongelmat kyllä selvisi kun pieni sairasti ensin nuhan ja nyt vatsataudin :sick: mies sairasti samalla kuin poika, (oli muuten paljon kipeämpi) ja nyt sitten parin päivän viiveellä minä :sick: aijjee, tähän yhtälöön kun lisätään yli 30-asteinen kämppä missä tuulettimista huolimatta on öisinkin liki 30, niin ei ole kyllä hauskaa:censored:

Oireet on kaikki kadonneet :confused: kaikki kuvotukset loppui (jo pari viikkoa ennen tätä pöpöä) ja kaikki juilimiset ja kipuilut, all gone. Saa nähdä miten tässä käy, kyllä vähän huoli iskee pintaan :unsure:

Tervetuloa kaikille uusille ja tsemppiä ultran odottajille! (y)

Diamantine ja Pippuri, 9+0
 
Moi!

Liittyisin mielelläni joukkoon :) Tänään käyty varhaisultra ja siellähän syke hienosti näkyi, viikkoja nyt 7+5 ultran mukaan, kierron mukaan la 17.3. Kolmas lapsi tulossa, jännittää ehkäpä enemmän kuin edellisissä raskauksissa :LOL:

Saa lisätä listalle, kiitos:
Sinitys/LA 17.3./HUS/32/3
 
  • Tykkää
Reactions: Helmi30
Iltaa! Täälläkin takana varhaisultra, jossa kaikki ok. Päiviä oli tuolloin 7+1 ja la siirtyi parilla päivällä, kuten aiemmin jo aavistelinkin eli uusi aika olisi 7.3. Vieläkään ei oikein uskalla huokaista helpotuksesta, mutta toivottavasti opin vielä nauttimaan ja iloitsemaan tästä raskaudesta, kunhan viikkoja alkaa kertyä ja kaikki menee toivotulla tavalla :rolleyes:

Varasin jo ajan np-ultraan ja sain kinuttua sen mahdollisimman varhaisille päiville, mutta jäin miettimään olinkohan sittenkin liian hätäinen. Onko täällä kenelläkään kokemusta siitä, että np-ultra olisi jo päivillä 11+0?

8+5
 
PS. @Ninnu118 kävitkö maanantaina uudessa ultrassa? Ja miksi joudut odottelemaan vielä 3 viikkoa, kuulostaa kovin pitkältä ajalta? Hurjasti voimia ja jaksamista <3 jos nyt kävisi niin ikävästi että huonoja uutisia tulisi taas niin ainakin kysyisin lääkäriltä mahdollisuutta tutkituttaa edes erilaisia arvoja, ettei sinulla vain ole mitään puutostilaa tai muuta epätasapainoa häiritsemässä normaalia hormoni-/kehon toimintaa? Sinulla on kuitenkin (jos oikein muistan) jo aiemmasta onnistuneita raskauksia ja terveitä lapsia, joten sen puoleen kaiken voisi kuvitella olevan kohdillaan? Toivotaan kuitenkin, että asiat vielä jotenkin järjestyisi parhain päin (y)
 
Heippa kaikille,
Itsekin jos uskaltautuisi tänne mukaan.
Täällä siis juuri 30 täyttänyt 3 lapsen äiti ja neljäs olisi tulossa. Kaksi vanhempaa on jo koulussa ja pienin on 1,3v. Tämä kuten edellinenkin raskaus tuli yllätyksenä. Edelleen on ajatukset vähän sikin sokin uutisen kanssa. LA on tod.näk 23.3

Laitoin myös liittymispyyntöä face ryhmään :love:
 
Heippa! Täältä liittyisi joukkoon 3. muksua odottava äiti :) la olisi 13.3 ja varhaisultrassa löytyi syke kun käytiin häntä ihmettelemässä <3 vieläkö fb-porukkaan pääsee mukaan?

Täällä odotetaan kovasti helteiden päättymistä, tämä raskaus on pahoinvointien kannalta kyllä ollut pahin näistä kolmesta

Sandri3/LA 13.3/ 3.lapsi
 
Heippa. Vielä melko varauksella liityn joukkoon, omien laskujeni mukaan LA. Olisi 27.3 ja 3 lapsi tulossa. Melko yllätyksenä tuli tämä raskaus eikä raskausoireita juurikaan ole, super lyhyttä pinnaa ja väsymystä lukuunottamatta. Aiemmat vastaavat kokemukset keskeytyneet mutta katsotaan nyt kuinka käy... Face ryhmä kiinostaa mutta voisin odotella ensiviikon varhaisultran ennen kun liityn... Onnea ja hyvää vointia kaikille odotukseen. ⚘
 
Hei te, kenellä pahoinvointia... millä viikolla alkoi? Mulla ollut "onnistuneissa raskauksissa" tosi rajut pahoinvoinnit ja päänsärkyä muistaakseni mutta en yhtään muista millä viikolla... myös useampi keskenmeno joten yritän pähkäillä millä todennäköisyydellä täällä kukaan kasvaa ja eteneekö.. Melko turhaahan se on kun ei voi koskaan tietää mutta olisi kiva kuulla teidän kokemuksia...
 
PS. @Ninnu118 kävitkö maanantaina uudessa ultrassa? Ja miksi joudut odottelemaan vielä 3 viikkoa, kuulostaa kovin pitkältä ajalta? Hurjasti voimia ja jaksamista <3 jos nyt kävisi niin ikävästi että huonoja uutisia tulisi taas niin ainakin kysyisin lääkäriltä mahdollisuutta tutkituttaa edes erilaisia arvoja, ettei sinulla vain ole mitään puutostilaa tai muuta epätasapainoa häiritsemässä normaalia hormoni-/kehon toimintaa? Sinulla on kuitenkin (jos oikein muistan) jo aiemmasta onnistuneita raskauksia ja terveitä lapsia, joten sen puoleen kaiken voisi kuvitella olevan kohdillaan? Toivotaan kuitenkin, että asiat vielä jotenkin järjestyisi parhain päin (y)
He epäilevät, että olen vielä liian aikaisessa vaiheessa, että ultrasta näkyisi mitään. Hcg oli 54000. Kuukautisista on aikaa reilu 2 kk nyt.
Luulin, että olen ainakin jo viikolla 7.
Neuvolasta vain varasivat ajan 3 vko päähän jakyllä se tuntuu ihan tosi pitkältä ajalta. Koko ajan pelko, että vuoto alkaa. Valkovuotoa tulee kyllä ajoittain paljonkin.. ei tässä kyllä paljon voi nauttia. Kummittelee tuo huhtikuinen keskeytynyt keskenmeno viikolla 14 :(
 
Hei kaikki.
Kirjoitan tännekin, mikäli joku ei kuulu vielä Facebookin ryhmään. Eli itseltäni matka katkesi viime viikon tiistaina. Viikko sitten tiistaina oli ultra, jossa todettiin että ei ole lähtenyt kehittymään. Samana iltana alkoikin runsas vuoto ja raskausmateriaali tuli illan aikana pois. Vuoto loppui perjantaina. Eli paljon tarrasukkia teille muille maaliskuisille ja tsemppiä odotukseen. ❤
 
Hei kaikki.
Kirjoitan tännekin, mikäli joku ei kuulu vielä Facebookin ryhmään. Eli itseltäni matka katkesi viime viikon tiistaina. Viikko sitten tiistaina oli ultra, jossa todettiin että ei ole lähtenyt kehittymään. Samana iltana alkoikin runsas vuoto ja raskausmateriaali tuli illan aikana pois. Vuoto loppui perjantaina. Eli paljon tarrasukkia teille muille maaliskuisille ja tsemppiä odotukseen. ❤
Olen todella pahoillani. Itselläni epätietoisuutta jatkuu puoleen väliin kuuta. Tosin olen jo harkinnut yksityistä ultraa, että saisi varmuuden jo aikaisemmin. Mutta näkevätkö sen paremmin tilannetta?
 
Mitkä viikot sinulla on nyt menossa??? Melkein kannattaa odottaa sinne 7-8 viikoille, niin näkee selvästi sykkeen.
Kuukautisista on nyt reilu 2 kk aikaa . Ultrassa ei viikko sitten näkynyt muuta kuin vesipussi. Hcg oli 54 000.
Sanoivat, että joko liian aikaista ( luulin, että olin jo tuolloin rv 7+ ) tai sitten tuulimuna.. ei jaksaisi millään odottaa 3 vkoa tässä epätietoisuudessa..
 
Kuukautisista on nyt reilu 2 kk aikaa . Ultrassa ei viikko sitten näkynyt muuta kuin vesipussi. Hcg oli 54 000.
Sanoivat, että joko liian aikaista ( luulin, että olin jo tuolloin rv 7+ ) tai sitten tuulimuna.. ei jaksaisi millään odottaa 3 vkoa tässä epätietoisuudessa..

Mulle lääkäri sanoi hCG-arvosta 1250, että n. viikkolla 5-6 oltais menossa. Noihan toki todella yksilöllisiä, mut kyl toi 54k mun korvaan kuulostaa jo siltä viikolta 7. Mutta eihän sitä ikinä tiedä :)

Itse en tiedä onko La huhtikuu vai maaliskuu, koska viikosta ei mitään tietoa tuon hCG-perusteisen arvion lisäksi ole. Anyway, mulla hCG ei oo tuplaantunut niin kuin olis pitänyt, neljässä päivässä nousu vaan 88 %, joten odottelen vaan koska alkaa vuodot. Edellinen päättyi keskenmenoon 7.-8. viikolla. Kohdunulkoinen onneksi suljettu pois sisätutkimuksessa, eli mitään hätää tässä ei ole :) Tulee jos on tullakseen, ja jos ei niin ei. :)
 
Huomenta!

Jaksamista sulle @Tehomamma ! Olisiko näin sitten kuitenkin tarkoitettu, vaikka varmasti tervetullut pieni olisikin ollut ❤

@Ninnu118 omaankin korvaan kuulostaa aika korkealta arvolta, mutta ota näistä nyt selvää. Tehtiinkö ultra vatsan päältä? Vaikka onkin hienoa että Suomessa pääsee maksutta (, yleensä) julkisen terveydenhuollon kautta tutkimuksiin niin kyllä se odottaminen ja epätietoisuus vaan on ihan kamalaa. Tsemppiä!

@Galli ihailen kylmähermoisuuttasi! Itsellä edellinen kkm on pistänyt pään aivan sekaisin o_O Oletko ajatellut mahdollisesti käydä varhaisultrassa, mikäli raskaus jatkuu? Entä tehdäänkö kolmatta hcg kontrollia vai onko sellaisesta edes hyötyä? Toivottavasti asiat vielä kääntyisi parhain päin :love:
 
Meillä tänään varhaisultra ja tuulimunaraskaus. Poistun fb-ryhmästä sekä täältä. Tsemppiä muille ja parempaa onnea!
@donatel hurjasti jaksamista! Toivottavasti tämä oli vain harjoituskerta keholle ja seuraavalla kerralla tärppää toden teolla ❤ tiedätkö vielä oletteko menossa tämän päätyttyä suoraan tutkimuksiin vai jatkatteko yrittämistä?
 
Huomenta!

Jaksamista sulle @Tehomamma ! Olisiko näin sitten kuitenkin tarkoitettu, vaikka varmasti tervetullut pieni olisikin ollut ❤

@Ninnu118 omaankin korvaan kuulostaa aika korkealta arvolta, mutta ota näistä nyt selvää. Tehtiinkö ultra vatsan päältä? Vaikka onkin hienoa että Suomessa pääsee maksutta (, yleensä) julkisen terveydenhuollon kautta tutkimuksiin niin kyllä se odottaminen ja epätietoisuus vaan on ihan kamalaa. Tsemppiä!

@Galli ihailen kylmähermoisuuttasi! Itsellä edellinen kkm on pistänyt pään aivan sekaisin o_O Oletko ajatellut mahdollisesti käydä varhaisultrassa, mikäli raskaus jatkuu? Entä tehdäänkö kolmatta hcg kontrollia vai onko sellaisesta edes hyötyä? Toivottavasti asiat vielä kääntyisi parhain päin :love:
Lääkäri sanoi , ettei hcg kerro mitään. Ei yhtään ajatellut sitä, että olisi laittanut seurantaan eikä antaa odottaa useaa viikkoa, kun mullakin tosiaan se kkm huhtikuun lopussa viikolla 14 syntynyt pikkuinen tyttö. Tuntuu, että olen ihan paniikissa.. eikä se tietenkään mitään auta. Ei osaa iloita mistään tai mitään ja tuntuu kohta, että pää hajoaa. Ultra tehtiin alakautta. Mä näin itekkin, että tyhjä on.
 
Omasta tilanteesta vielä sen verran että päänsärky alkoi 4 päivää sitten. Ei ole aivan jatkuvaa, mutta nostaa päätään useampaan kertaan päivässä. Lisäksi alaselkää särkee ja pahoinvointi tuntuu hieman hellittäneen. Edellinen kkm alkoi melko samanlaisilla oireilla, tosin voimakkaampina, mutta pelko on silti melkoinen. Hyvää sentään on että rinnat on edelleen arat ja turvonneet, väsyttää ja pissattaakin eli toivoa vielä löytyy.

9 + 2
 
@Ninnu118 voi ei! Voisitko olla uudelleen yhteydessä vaikka neuvolaan ja kertoa tuntemuksistasi? Jospa sieltä vastaisi joku joka ottaisi asian hoitaakseen? Joskus sitä joutuu olemaan tosi tiukkana ja vaatimalla vaatia itselleen hoitoa. Yrittäisin ainakin sitä ennen kuin sinuna menisin yksityiselle "omilla rahoillani", mikäli sitä vielä mietit.
 

Yhteistyössä