Maaliskuun muruset 2012

Heippa,

uusi ilmoittautuu, laskettuaika näyttäisi olevan laskureiden mukaan 22.3.2012 jos kaikki menee niinkuin pitääkin.

Tilanteeni on se, että sain ihanan poikavauvan heinäkuussa 2010 ja jo silloin oli päätetty että poikamme jää viimeiseksi lapseksemme (meillä siis ennestään jo tyttö 12/2003).
Ehkäisy käytössä, jne.

No, poikamme yksivuotissynttäreillä viikonlopun aikaan ihmettelin kun kuukautisia ei näy eikä kuulu ja housut ei mene kiinni (mulla raskauksiin liittynyt aina ihan mieletön alavatsan turvotus). No ei muuta kun testiä ostamaan ja hailakka plussa sieltä tuli. Sen jälkeen olen testannut vielä kahdesti ja aina tulee testiin hailea viiva. Tuo hieman ihmetyttää kun edellisistä on aina ollut KUNNON viiva mutta nyt vaan tuollaisia hailakoita...hmm...:confused:

Mutta siis juu, tämä raskaus on kyllä todellinen yllätys. Olen hieman puulla päähän lyöty että mitä kaikesta pitäisi ajatella.
Mainittakoon että poikani vauva-aika oli melkoisen rankka (mm. maitoallergiaa ja suolisto-oireita jonka vuoksi ei nukkunut juuri lainkaan ekaan 8 kuukauteen) ja kauhulla odotan miten sitä pärjäisi kahden vaippaikäisen kanssa...

Mutta sillä mentaliteetillä mennään että näin on joku korkeampi puolestani päättänyt ja otetaan vastaan kaikki mikä tulee. Kyllä tämä tästä iloksi muuttuu, tiedän sen :) Nyt on vaan vähän järkyttynyt olotila...

Oireista sen verran, että tissit on todella kipeät ja alavatsaa turvottaa. Lisäksi väsyttää hurjasti.

Ihana kun on joku paikka mistä saada vertaistukea kun ei kehtaa oikein vielä tutuillekaan kertoa...:)
 
Moroloiskis vaan!

Onnea uusille mahoille :flower: ! Tervetuloa mukkaan!

:hug: pahoinvoinnista kärsiville ja joilla on "paha mieli" .

Itsellähän ei mitään oireita ole ilmennyt...palelu, turvotus...ja nyt tuo minun neuvolatäti sanoi että tuo turvotus on hormooneista johtuvaa...ei siis oikeaa turvotusta :D

ELi kävin ekalla neuvolakäynnillä ja täällä on nykysin semmonen tapa että ultrataan, muuten ei pääse kirjoille jos ei oikeesti ole raskaana...noooh...siellähän pikkunen möykky hyppeli (sydän justiin ruvennut sykkimään näkyvästi) eli raskaana ollaan ja möykky on oikeassa paikassa :D
Varattiin NP-ultraa elokuulle loppukuusta. Sokerirasitukseen joudun, kun BMI on sen verran iso...ärsyttää vaan ihan hullusti itellä kun ei oo itsehillintää ollenkaan sokerin syönnillä..Esikoisesta tuli 14kg, synnärille jäi 6kg ja loput ja miinuksen puolelle mentiin kun imetin ja pojalle tuli vatsa vaivoja jos söin makiaa, niin se paino putos sitten itekseen...mutta auta armias kun lopetin imetyksen poijan ollessa 5-6kk niin sai syyä sitten makeaa niin sitähän veti kaksin käsin :headwall: ja tästä on sitten kärsiminen... :headwall:
Joten ei kärsis kyllä palijo yhtään tulla lisää...painoa...
Tupakan poltosta ollut myös puhetta, itse lopetin esikoisesta plussattua ja sitten satunnaisesti imetyksen lopetettua kahen vuojen aikana juhlijuhlimassa ollessa seurasta riippuen yhen kaks polttanu...Mulle oli helppo lopettaa...joskus nuoruudessani polttamisen aloitettuani päätin, että jos joskus saan lapsia/lapsen niin se loppuu siihen...Ihan tavallista purkkaa sitten tuli jauhettua ihan mahottomasti alkuun.

Muuttuneet tiedot:
La 14.3 V*ttu! Ei piiloblondi tajuu tuota värihommaa :headwall: kertokaa tyhmälle, miten se toimii...

terkuin hille+möykky 6+0
 
Viimeksi muokattu:
Pikkuviikingille

Hei, sinä, ihminen! kuules nyt, hoida itseäsi!! elä suutu mulle mutta jos olo on noin kamala, eikös se ukonroikale jo auta sinua lasten kanssa jotta pääsisit päivystykseen?!! itselläni olo ei tosiaankaan ole noin paha mutta paha jo ihan sinällänsä että apteekissa oon käyny jo neljäkertaa helpottaakseni oloani jollain. jos vointisi on noin huono, pelkkä päivystys ei riitä, mene suoraan sairaalaan tai mikä paikkakuntasi tapa onkin minkä kautta mennään. sinulla on mitä ilmeisemmin tätä tämä hypersis gravi---(???) pahoinvointi juttu jolla et kotikonstein pärjää!!! Laita rakas ihminen lapset hoitoon, miehesikään ei tarvitse pois töistä olla jos se on syy koska hoitoon pääsee illallakin!! tulisin itse sinua auttamaan jos voisin, olen vain tosin niin kaukana!! aina saa apua!! eläkä mieti sitä että tekisit abortin, se on vain väsyneen kehon merkkejä vakavasta väsymisestä ja puutoksista! minunkin mieltä kaihertaa ahdistus ja varmasti jokaista meistä jossain vaiheessa raskautta. pahassa olossa minäkin olen miettinyt että olikohan nyt ihan viisas juttu vaikka raskautta on jopa yli kolme vuotta tahkottu ja siinä ajassa on tullut mietittyä kaikki puolet asiassa. huomaan että ajattellessani tälläisia asioita olen jo väsynyt silloin, siksi sanotaan että elä ajattele iltaisin, aamu on parempi näille. samoin sanoo vanha kansa, älä mene riidoissa nukkumaan....
Joten rakas ihminen lähetän sinulle suuresti voimia kamppailuusi ja mene ja hoida itsesi jotta saamme nauttia raskaudestasi täällä!!! :heart:

Imoen
Ollaankin oltu samoilla palstoilla pidempään, tosin ei yhteyksissä mutta muistan sinut erinnäisiltä ketjuilta joten sydämmelliset onnittelut täältä, eikös me olla vähän pidempään keskimäärin täällä palstailtu..? =)

täällä mietin vain onkohan olo millainen koska loma lähestyy enkä tahtoisi sitä hotskussa viettää pöntöllä.. :stick:

kengu
 
Viimeksi muokattu:
Joo Pikkuviikinki nyt sinne lekuriin, sieltä laittaa sulle lähetteen sinne missä synnytät.
Siellä sitten katsoo, ettet oo kuivunu tms..
Mäkin kävin ja kaikki testit oli ihan ok..ei kyllä tunnu siltä:x Mikään ei vieläkään pysy sisällä, edes vesi.. Toivottavasti helpottais pian, koska töihin ei oo kiva mennä, jos nytkään ei pääse sängystä ylös
 
Aamusta alkanu ja koko päivän kestäny turvotus... ihan ku vatsassa ois ilmapallo... todella epämukava olo... :(
Kuinka yleistä turvotus on raskaudessa?

Aika vaikea oli tätä turvonnutta pötsiä pitää töissä piilossa.
Kun riisuin työliivini laittaakseni suihkuessun paitani suojaksi, eräs kotipalvelun asiakaskin epäili jo minun olevan raskaana :D

Sintu74 & masukki 7+0
 
Viimeksi muokattu:
Hei!

Voimia sinulle PIKKUVIIKINKI ja muille pahoinvoiville! :hug:
Täällä ollaan vielä salmonellan otteessa. Tiputuksessa edelleen mennään.
Ihanaa, että pääsin eilen käymään ultrassa. Kaikki oli hyvin ja syke löytyi :) Vähän jäi mietityttää miksi lääkäri haluaa ultrata ensi viikolla uudestaan, kun on enemmän viikkoja.

maalismamma ja toukka 7+3
 
Moikkelis!

Erityisesti voimia pikkuviikingille, mahtava homma, että olet jo sairaalassa, toivotaan, että olo kohenee pikapikaa! :hug:

Tänään on ollut aika hyvä päivä, yö oli aika hanurista - en juurikaan saanut nukutuksi, ensin oli ylensyöneenä huono olo, joka sittemmin aamuyöstä muuttui mahan kivistykseksi :( mutta kaikesta huolimatta päivästä tuli ihan bueno :) Olen oikein yllättynyt, ettei ole väsyneempi olo :)

Mahaturvotus ei näytä laskevan lainkaan, olen jo luovuttanut... en siis pysty peittämään tätä millään enää :D Tuntuu olevan pää ihan tyhjä, joten toivottelen vain kaikille hyviä vointeja ja koittakaa jaksella ne, joilla on huono olo!

Ainiin, miten se oli niiden homejuustojen kanssa... :ashamed: pastöroitua se oli, mutta suomalaisuus oli hmm... kaukana :( enkä mahtanut mukamas itselleni mitään :|

Aurinkoa ja hellettä,
Viivi+Tiuhti 7+3
 
Sintu: Mullakin on alavatsa hurjan turvoksissa. Turposi noin viikko hedelmöittymisen jälkeen joka jo antoi mulle toiveita tulevasta plussasta. Samoin nimittäin kävi esikoisen kohdalla ja turvotus ei hävinnyt mihinkään, vaan "muuttui" oikeaksi vauvamahaksi raskauden edetessä.
 
Turvotusta täälläkin,näyttää kun ois pitkälläkin jo :D samanlainen mikä esikoisesta oli joskus viikolla 15 :D hahaha,kauheeta !!! ei tätä piilottele kukaan..

pikkuviikingille tsempit sairaalaan,toivottavasti olo paranee ja pian !

Sintu74 onhan tuo yleistä että turvottaa raskauden aikana :) sekä alku että loppuaikoina turvotus on yleensä suurinta :)

väsyttäääväsyttää,pitää varmaan painua nukkumaan että jaksaa taas aamulla herätä tuon lapsosen kanssa =)

sunniee ja vilperi 7+1
 
Heissan kaikki!

ensinnäkin tervetuloa kaikille uusille!

Minä en vaan ehdi koneelle näin kesäaikaan enkä siis ehdi kommentoimaan juurikaan kirjoituksia. yritän kuitenkin lukea/silmäillä silloin tällöin kuitenkin että pysyis jotenkin teidän matkassa. :)

Pahoinvointia on edelleen ja teillä olikin ollut puhetta rannekkeista. Minulla ainakin rannekkeet auttoivat HUOMATTAVASTI oloa. vaikka eivät täysin vieneetkään kutvoa oloa pois. pidän niitä nyt lähes tulkoon jatkuvasti. ja olikos sipsunen joka sanoi että peukalon luut kipeytyivät. niin minullakin aluksi vähän olivat arat mutta se menee ohi.

Turvotus on melkoista täälläkin!! Eipä tuota pötsiä enää piilotella :D
Ja sitä paitsi.. mä en voi mennä mihinkään kylään enään koska en tupakoi. :( Se on niinkun toisten mielestä varma merkki että paksuna ollaan. :/ Helppo oli kuitenkin päästä tupakasta eroon kun on ollut niin pirun paha olo välillä.

Anoppi on ihan ok. on meillä omat erimielisyytemme olleet mutta kai sitä pitää pienet reviiritaistelut käydäkin :D

Kertonut en ole vielä kuin siskolle ja parhaalle ystävälleni.

Jaksamista kaikille!

NinnaN 8+3 vissiinkin
 
Moikka kaikille!
Tänään saavuimme kotiin Tallinnan-reissulta. Oli kieltämättä aika hölmöä ostaa itselleen vaatteita ku ei oikein tiennyt, mitä kokoa ostaisi :) Meillä oli todella ihana reissu!
Äsken pengoin meidän eteisen laatikkoa (etsin nahan puhdistusainetta), löysin sieltä vahingossa käyttämättömän raskaustestin... Tämäpä teki sitten testin ihan vain siksi ku mulla ei oikeesti oo mitään muuta "oiretta" kuin arat rinnat, turvonnut vatsa ja ettei kuukautisia kuulu :p Jotenkin pikkasen oli sellainen olo, et tapahtuukohan tuolla sisälläni mitään :D No paksu viivahan sieltä ilmestyi... ja huomenna pääsen taas kaverilleni ultraan (jo toinen ultra mulla). Voisi jo kuulua sydänäänetkin. Eniten edelleen jännään, et montakohan odotan (lääkityksen vuoksi).

Pikkuviikingille todella paljon jaksamista! Huomaan kuitenkin, että suuntasi on koko ajan ylöspäin jo pelkästään senkin vuoksi kun jaksat pitää meidät muutkin tilanteestasi ajantasalla :wave:

Sati ja masukki 6+2
 
Helou taas pitkästä aikaa.

Täällä on näköjään tosi pahaakin oloa joillakin!!!
Itsellä kans pahaa oloa ja tämä väsy on oikeesti niin hirveetä! Voisin vaan istua päivät jos se ois mahollista..
Nytki oottelen pesukoneen lopettamista tässä ja tuntuu että ei jaksa olla..
Onneksi ei ole edelleenkään oksentaa tarttenut. Se tästä vielä puuttuis. Oisin sairaalassa hetkessä..
Oltiin kolme päivää mökillä ja siellä sitten kerroin muistaakseni ekana iltana anopille kun epäili kälyn olevan raskaana. Oli hyvä siihen sanoa että ei kuulemma ole, mutta meille on kyllä tulossa =D
Ihme ja kumma anoppi ei ottanut pahastikkaan =D
Omille vanhemmille en ole vielä kertonu, mutta sitä lykkäänkin mielellään.. Sieltä tulee ainaki saarnat.. Tai sitte äiti on mielissään kun tietää että jään sitten kotiin lasten kans.. On sitämieltä että pienet lapset pitäis hoitaa kotona niin pitkään ku mahdollista...
No joo mutta nyt tais kone lingota...

Hei ja noista ruokahajuista yms..
Aamulla mäkillä aamupalalle oli anoppi keittänyt munia ja minä en voinu etes kuvitella syöväni.. Sitten käytiin grillillä ja miehellä oli sellanen "munakaslätty" ruuassaan niin päätin että huomenna tulee ruuaks muusia, mureke ja munakaslättyjä =D Ihmeellistä miten eri muodossa sitä munaa kutienki voi kuvitella syövänsä..

No joo mutta koitan aamulla lueskella juttuja ja vastailla paremmin jos virtaa riittää..

Hyviä vointeja ja halaukset ja tarrasukkia ja kauniita unia ja hyviä ruokahaluja jne jne jne =D

Vaavimasu ja 7+2
 
Laretzki
sintu Turvotusta täälläkin ja paljon. Kaikista mukavin olo, on öisin, kun nukun pelkillä tiukoilla urheilurintsikoilla kipeiden tissien takia ja silloin kun vaatteina on ostamani mammahousut, vaikkei mun mahani sitä alaosaa vielä ihan täytäkään niin kuin kunnon raskausmahan kanssa. Niissä saa maha pömpöttää kunnolla, enkä näytä lihavalta niinkuin joidenkin kiristävien housujeni kanssa.

Odotan jo niin sitä, että saisin ihan selkeen vauvamasun, niin en näyttäisi pelkästään lihavalta, kun on tuota turvotusta koko kropassa...: /
 
PIKKUVIIKINKI: Kiitos ja :hug: sinnekkin päin.Toivottavasti olo paranee edes hiukan.Kirjoittelehan kuulumisia tänne jos jaksat:) näitkö ultrassa pikkuisen ja olihan kaikki kunnossa:)?

nyt on ajo matkat takana ja turvallisesti kotona:) Olipas ihana nähdä kulta taas<3
Tuli muuten huomattua että seksihalut on ihan kunnossa;) eikä niissä ikinä mitää vikaa oo ollukkaa:DD

mimma & piskuinen 6+5<3
 
Pikkuviikinki: olen ahditunut vain huonosta olostani se etten jaksa tehdä mitään ja möllötön...

kävin lääkärissä ja nyt on dropit :) toivottavasti rauhoittaa pahimman tilanteen ja olo taittuis euforiseen onnen tilaan :heart:

Tervetuloa ja onnea uusille plussaajille sekä ultrassa todetuille uusille elämän aluille...
joku taisi mainita et aina raskaus vahvistetaan ultralla kävis minullekkin, olisin toivonut että lääkäri olis tänään ultrannu mut ei oikein vaivat vaatinut sitä.

minnarun&matonen 6+6
 
Pikkuviikingille tsemppiä ja jaksamisia!

En löydä mistään tietoja/käytäntöjä kotikuntani neuvolasysteemeistä. Onko kukaan muu Kaarinasta? Aloin meinaan elättelemään toivoa, josko täälläkin tuo raskaus vahvistettaisiin ultralla :)
Yleensä kun täällä toimii kaikki jonkinverran paremmin kuin Turussa, niin toivo elää.

Neuvolatäti kyllä jotain selitteli puhelimessa aikaa varatessa, mutta olin niin täpinöissäni, etten muista puoliakaan :D
Yks työkaveri on ammatiltaan kätilö, (tekee ravintolaa kakkoshommana) niin hän on sitten saanut olla meikäläisen tietopankki.

Alan pikkuhiljaa päästä tuohon seesteiseen olotilaan, jossa ajatukset ei ole koko aikaa negatiivisissa jutuissa. Jos jotain tapahtuu niin tapahtukoon, en voi sille mitään.
Kovasti teki mieli mennä kaupassa vauvan vaatteita hypistelemään, mutta en harhautunut sinne. Muutama tunti sitten nappasin kutimet käteen ja kohta on pienen pienet tumput valmiina <3.

Olot on täällä suunnassa aika jees, tosin alan kohta epäilemaan virtsaputkentulehdusta. Vessassa ramppaan suht usein, mutta eipä tuolta tirahda kuin tilkka :( Onneksi kipua ei ole. Nälkä on koko ajan, mutta mitään ei tee mieli. Joskaan ei myöskään ole etova olo.

Jospas kapuaisi taas yläkertaan TV:n ääreen.

Mariaja & (tyyppi jolla ei ole varsinaista "nimeä") 4+6 (muistaakseni :D)
 
Viimeksi muokattu:
mua ärsyttää vaan niin kovin monet ihmiset!! esim.mies- mä saan niinku herneet nenään melkein kaikesta mitä se sanoo -se vaan on niiin helvetin ärsyttävä! Samoin töissä -mä yleensä kestän vaik millasii apinoita suht hyvin, nyt ei niinku mitään pinnaa!! toistaseks oon osannu viel töissä asiakkaille olla kiltisti mut mies sit kärsii niidenki edestä :D :D lähes joka ilta ku soitellaan ni puhelu päättyy tyyliin "mä en jaksa enää jutella sun kaa ku sä oot niin vitun ärsyttävä!!" muutenkin ku oon niin rauhallinen ja tasainen ihminen ni ei varmaan nää hormoonit tee ainakaan hyvää :D :D ku mä aina toppuuttelen miehen intoo miettii kevättä ja vauvaostoksia sillä et en haluu edes ajatella ennen ku ollaan pidemmällä ni vihaan miehen jauhamista siitä et "kaikki on meiän vauvall hyvin, ei nyt niin paska säkä voi käydä et kaks km tulee peräkkäin" -No vittu todellakin voi!!!! URPÅ!!!

Anteeksi taas tää tempperamentti purkaus :D :D

mites PIKKUVIIKINKI?? kuulumisia odotellaan...

huomenna kyllä käyn ostaa sen digitestin...tahtoo!!!!
 
:x mahtavaa heti aamusta oksentaa sappinesteitä pihalle .. olo on mitä hyvinvoivin :s

Ninnan täällä melko samanlainen turvotus,tää maha näyttää vaan viel pallommalta :D

tupakointi jee,oon ollu jo kaks päivää polttamatta,ihanaa. tästä se lähtee ! =)

herättiiin tossa varttia vaille 7 pojan kans ja kun huonolta ololta kerkesin,väsäsin jo makaroonilaatikot uuniin valmistumaan jotta ei tarvii myöhemmin seisoskella keittiössä kun on kuuuuuma :)


mutjuu,ihanaa päivää kaikille. palailen myöhemmin !

pikkuviikingillle vielä,oliko kaikki ultrassa hyvin? :)

+sunniee ja vilperi 7+2
 
Pikkumökö: Meil on kans mies ihan varma, että koko homma onnistuu. Hän on kovin ylpeä tuotoksestaan, eikä halua edes ajatella km mahdollisuutta. Oon yrittänyt avautua ja keskustella esim. mun halusta varhaisultraan, mutta hän on sitä mieltä, että kaik on hyvin ja jos haluan tuhlata rahaa niin toki sinne voin mennä. Eli ei tukea sieltä päin noihin pelkoihin.

Ja tiedän niin ton ärsytyksen! Tosin mä olen saanut vielä ainakin kanavoitua sen asiakkaisiin suurimmilta osin, mutta muutama päivä suutuin kun mies pieraisi sängyssä. Siis suutuin oikein :p
En mä ny asiakkaillekkaan toki sitä niin näytä, mutta kuitenkin.

Ninnanin kurttuinen käsi meni multa kyllä ohi.... :cool:
 
Voimia pikkuviikingille! :hug:

Täällä kans turvottaa, näyttää että olisi paljon pitemmällä jo menossa. Noh, aikaisemmin sitä veti vatsaa sisään että näyttäis hoikemmalta, nyt sitä antaa vaan röhötä ja on ylpeä kummustaan vaikkakin nestettä vain onkin :D

Mariaja Joo munkaan mies ei varhaisultran tarpeellisuutta ymmrätänyt eikä kustannuksiin osallistunut, mutta se sitten loppujen lopuksi ultrakuvaa hymyssäsuin katseli :) Se on vaan enemmänkin asenteella "sitten kun se on varmaa". Viimeistään sitten kun on käärö sylissä.

Minimaalinen vuoto jota tuli vaan kerran veskireissulla pyyhittäessä on pysynytkin poissa. Liekkö jotain vanhaa verta ollut sitten tuolla sisuksissa.

H&mörssäri 7+4
 

Yhteistyössä