Maaliskuun muruset 2016 <3 *syyskuussa*

Kivoja ultrakuulumisia täällä ja tervetuloa uusille! Kiva saada muitakin "varttuneempia" mukaan.
Joko se on syyskuu?
Minulle voisi päivittää: Merikki 3.3. 1. Lapsi, 35 v. JS

Heräsin taas aamuviideltä vessaan, vatsa taas ihan sekaisin. En tiedä pitäisikö oikeen alkaa miettiä ruokavaliota /laktoosia/gluteenia/sokeria/jotain muuta. Onko kellään muulla ollut löysä vatsan vaivaa ja onko siihen joku auttanut?

13+6
 
Merikki, sama vaiva on täällä itselläni ollut aika lailla alusta asti. Vaihdoin maidon laktoosittomaan ja vasten kaikkia suosituksia syön vain vaaleaa leipää. Ennen raskautta en edes koskenut vehnähöttöön, mutta nyt on ainoa mitä voi syödä. Juuri ostin kokeiluun kauraleipää, missä on vain pelkkää kauraa. Saa nähdä miten käy, koska ainakin kaurapuuro närästää.

Kokeile myös Gefilus-tuotteita ja maitohappobakteereita.
 
Mulla on vuoronperään vatsa sekaisin tai kovalla, yhtään en saa kiinni, että vaikuttaako mikäkin ruoka-aine mitenkin. Mutta vähän ärsyttävää, toivottavasti tasoittuisi pian johonkin suuntaan.

Sokerirasituksen sain nyt ensi viikolle varattua, torstaina olisi aika kun silloin vapaapäivä. Huh, kai sen kestää.
 
Hyvissä ajoin näköjään Taysissa ollaan liikenteessä, sain nimittäin ajan joulukuulle synnytystapa-arvioon. Olen kuullut, että Tays on melko sektiovastainen sairaala, joten saa nähdä haluaako ne ottaa riskin, että synnytän lantio"vammani" kanssa alateitse.

Eihän muuten vielä työnantajalle tarvitse toimittaa mitään paperia lasketusta ajasta? Ne nimittäin kärkkyi sitä jo tämän ekan ultran jälkeen?!
 
Moikka vaan!
oon pitänyt vähän hiljaiseloa, niin pahan olon ja väsymyksen takia, kun ihan vaan tyhmien sivujen vuoksi :LOL: Ei siis oikeen mun puhelimessa ainakaan toimi niinkun pitäis nää sivut...

Täällä siis kaikki pienellä hyvin, 31.8 oli nt-ultra jossa kaikki näytti hyvältä. Turvotusta oli 0,9 ja seuraavana päivänä tuli myös tieto ettei kohonnutta riskiä ole (sen kummempia lukuja en saanut...?) joten olen uskaltanut jo vähän asiasta kertoa :love:

Vähän nyt lueskelin tosta fb sivujen aiheuttamasta mielipahasta, ja tuli kyllä itsellekin vähän ikävä olo :( En kuitenkaan haluaisi että täällä jakaannuttaisiin kahteen ryhmään, ja täällä sitten arvostellaan toista ja kehutaan sitä omaa ym...
Jos sen verran itse tohon vastaan niin kuulun siihen ensimmäiseen, joka on jo suljettu. En tosiaan itsekään tiennyt että sinne on porukkaa muualtakin otettu, vaan oletin kyllä että kaikki oli täältä. Joten siinä mielessä olen samaa mieltä että väärin toimittu... Joten omasta puolestani olen pahoillani että näin kävi, olisin kyllä toivonut että kaikki täältä olisi mahdutettu samaan ryhmään... :(

Lili85 Mitäköhän paperia ne on oikeen vailla...? En itse ole ainakaan mitään saanut, ainoa missä se mulla lukee on äitiyskortissa... :confused:

Itsestäni sen verran että yritän nyt kun olotkin on vähän helpottanut, niin vähän aktivoitua taas kirjoittamaan täällä. Muuten alkaa olo tosiaan olla siedettävä, ainoa mikä on jäänyt on tajuton väsymys, tuntuu että elän vaan nukkumiselle. Jos en nuku, suunnittelen jo seuraavaa nukkumista.. :D
 
Lili85: Sun työnantaja varmaan maksaa sulle palkkaa äitiysvapaan ajalta, Kela maksaa sit sun tyänantajalle. Mutta sitä haetaan vasta, kun on ollut raskaana 154 päivää (22 raskausviikkoa), ja silloin saa neuvolasta todistukse joka toimitetaan työnantajalle/Kelaan. Samalla todistuksella haetaan muistaakseni myös äitiyspakkausta.

Meinaatteko muuten ottaa äitiyspakkauksen? Minä en varmaankaan, kun meillä on niin paljon tavaraa. Toisaalta tekisi mieli. En tiiä, pitää kysyä miehenkin mielipidettä :)

Saanko kysyä Lili85 mitä lonkkavaivaa sulla on? Oliko tää eka raskaus vai onko synnytyksiä jo takana?
 
Escape, juuri sillein se taitaa tapahtua, että kolmelta ekalta kuulta maksetaan palkka ja sitten loput maksaa Kela. Siellä taitaa olla puurot ja vellit sekaisin työpaikalla, kun tuntuu, että tämä on enemmän järkytys kuin ihana asia.

Siis minulla on sellainen lihassairaus,harvinainen ja toistaiseksi oireeton, mutta ilmeisesti aikaisempia synnytyksiä ei ko.geenivirheiden kantajilla ole ollut, joten siksi olen vähän tarkkailussa. Lapsellehän tämä ei testien mukaan periydy.Ja ensimmäinen ja varmaan myös viimeinen raskaus on kyseessä.
 
Lili85, no toivottavasti osaavat selvittää, mikä olisi sinulle oikea synnytystapa. Ehkä juuri sairautesi takia ovatkin ajoissa varanneet ajan, jotta ehtivät perehtyä ja on sitten jotain tietoa kun sinut tapaavat :)

Mun työpaikalla ollaan niin tottuneita raskauksiin, että ei ainakaan naamatusten esimiehet ole muuta kuin onnitelleet. Tänä vuonna meiltä on jäänyt kaksi äitiyslomalle, kolmas jää ensi viikon jälkeen. Ja viime vuonna jääneitä taitaa olla kaksi, eli kun minä jään alkuvuodesta, olen kuudes samaan aikaan äippälomalla/hoitovapaalla oleva meidän yksiköstä. Ellen nyt unohda jotain :D
 
KAKSistakin tuli synnytystapa-arvionnin varaus jo ennenkun viikko 12 oli lähelläkään. Tais tulla jo heinäkuussa (n). Tammikuulle paperin mukaan aika menee. Minä joudun siihen sen takia, kun edellinen raskaus oli hätäsektio pojan sydänäänten häviämisen takia. Onneksi olin jo sairaalassa tarkkailussa kohonneen verenpaineen takia. Kotona en varmasti koko asiaa huomannut

Saa tosiaan nähdä mihin päädytään, koska esikoisestakin olin verenpaineen takia tarkkailussa loppuraskaudeta ja synnytys sitten käynnistettiin. Eiköhän sitä tässäkin raskaudessa pötkötellä loppuaika sairaalassa. Jostain syystä mulla ei meinaa lääkkeetkään purra tuohon. Sitten raskauden jälkeen ne putoo taas ihan normaaliin lukemiin. :(

Äitiyspakkausta ei varmaan oteta kun tavaraa on jo yllinkyllin ja jos sattuu tulemaan tyttö, niin niitä vaatteita saa veljentyttöjen jäljitä.

Pygmi ja seuralainen 14+4
 
Mahtavaa et porukkaa tulee lisää :) Onnea kaikille:love:

äitiyspakkaus otetaan vaikka on jo 2010 ja 2013 pakkaukset, mut haluan jokaselle tenavalle säästää toppavaatteet ainakin pakkauksesta ja sit pakkaukseen alan kerään muistoja lapsesta :)

maha sekasin täälläkin! Ei riitä et oksentaa kun mahaki löysällä:cautious: Pukamat tulee sit loppussa, eihän ne ny voi jättää mua välistä!:D

onko muilla runsasta valkovuotoa? Täällä välistä holottaa ku hanasta, mutkuulemma ihan normaali. Raskaana olo on nii hehkeetä o_O

Lapsi ultraan, mä en todellakaan veis. Jos alakerta tutkimuksiaki on, nii ei lapsen paikka :) Isäntä mukana, sen ilmeet on näkemisen arvoset kun alakertaa tutkitaan :ROFLMAO:

Ajatus katkes! Taijan mennä leipoon leipää :p

kyyneltenhymy ööö... en muista paljo viikkoja! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttönen93
Moi!

Aika harvoin tulee kirjauduttua kaiken kiireen keskellä, vaikka joka päivä käyn lueskelemassa. Täällä olo ei nyt mainio, mutta ihan hyvä. Väsymys ja kasvava maha on ainoat oireet, mutta ilman päikkäreitä on menty kun ei vain ehdi enkä osaa nukkua päivällä.

Keskiviikkona oli nt- ultra! Tänään tuli yhdistelmäseulan tulokset ja kaikki hyvin niin ultrassa kuin seulan puolesta. Olipa kiva päästä taas ihmettelemään pientä ja 4D-ultrakuvat laukussa mennään nyt. <3 Synnytyspelko ei kyllä käynnillä sairaalaan lieventynyt (vaikka ultraaja oli mukava ja yritti rauhoitella), vaan lähinnä alkoi koko homma kummitella enemmän mielessä. No, pelkopolille varmasti saa lähetteen viime kerran perusteella, jos haluaa. Täytyy puhua siitä neuvolassa.

Ultraan ei oliasi tullut mieleenkään ottaa lasta mukaan. Se on kielletty myös meidän sairaalassa, mainitaan sekä ultran ovella että aiemmin saatavassa lapussa. Ymmärrän kyllä hyvin, kun vaatii keskittymistä.

Viikolla 14 mennään jo, hurjaa. Laskettu aika siis vähän aikaistui, mutta olkoon listalla tuo nykyinen. Eiköhän se rakenneultrassa tarkennu vielä uudelleen.
 
Pikaiset terkut täältäkin ennen kuin painun nukkumaan ;). Mun sisäinen kello on alkanut herättää minut aina klo 5.19 ja seuraavat kaksi tuntia ennen heräämistä sitten lähinnä pyörin sängyssä...

Äitiyspakkausta ei mekään luultavasti oteta. Edellisestä on kuitenkin jäljellä kaikki ne tavarat, jotka koettiin hyödyllisiksi: makuupussi, paitto, lakanat, kynsisakset, harja jne. jne. Vaatteita tuli käytettyä tosi vähän, koska ne oli jotenkin liian pliisuja. Ja esikoiselta on toki vaatteita jo muutenkin jemmassa.

Täälläkään ei saa ottaa ultraan mukaan lasta. Toisaalta olisi kyllä kiva, jos esikoinen näkisi pikkuisen, mutta ajatus siitä, että tulisi huonoja uutisia ja neljävuotias näkisi kaiken... Mies onneksi pääsee hyvin töistä mukaan ja ultrat on varattu niihin aikoihin, kun esikoinen on muutenkin päiväkodissa.

Valkovuotoa on täälläkin, huraa.

Mutta edelleen mahdun tekonahkahousuihini, kunhan peitän masutuubilla avonaisen sepaluksen :ROFLMAO:....!
 
Onnea yaya ja tada! Ihana kuulla, että kaikki on hyvin!

Escape, kiitos tietoiskusta. Minä haluan ehdottomasti äitiyspakkauksen kun ensimmäisestä on kyse. Onneksi ei tarvi tuskailla vuoden vaihtumisen kanssa, tulee niin selkeästi tän vuoden pakkaus. Ei se nyt kuoseiltaan ole ihan mun lempparita, muttei mitenkään rumiakaan.

Kyyneltenhymy mulla on toistaiseksi ollut kohtuullisesti valovuotoa, mutta tänään oikein lorahti. Piti oikein katsoa pöksyihin, että mitäs nyt.

Lohdullista kuulla etten ole vatsaongelmien kanssa yksin.

Mäkin tänään jo harkitsin mammafarkkuja, mutta totesin, että edelleen mahtuu normaalit lantiomalliset vähän isot. On mulla kuminauha taskussa siltä varalta, että iltapäivällä alkaisi puristaa. Veikkaan, että niitä mammafarkkujakin ehtii vielä kyllästymiseen asti käyttää.

Tänään monet muut meidän työporukasta oli hummaamassa, mutta itse sanoin, etten pääse. En välitä vielä tulla töissä kaapista eikä juomattomuuden selittelyäkään olisi jaksanut.

14 +0 nyt taidetaan vihdoin olla toisella kolmanneksella!
 
Olipa ihana työvuoro ja uutisesta oli vähän jo muutamille kerrottava, kun tehtävän siirto vähän kummastutti työntekijöitä. Oli kovin onnellisia puolestani :). Tuli kovin hyvä mieli kaiken jälkeen.

Me otetaan äitiyspakkaus, ainakin varmaan ensihätään ne vaatteet on kiva lisä ja tuleepa ainakin laatikko muistoksi. Oma laatikkonikin löytyi vamhemmiltani.

Hei muuten, saako ne ultrakuvat vain 2D-kuvina vai katsotaanko sitä myös 3D-vinkkelistä? Meillä ultraus tehdään ulkoistettuna Terveystalolla eli ainakin laitteet siellä tuntuu olevan.
 
Täällä aamuvirkku taas huomenta! Ei tahdo nukuttaa sitten millään, heräsin heti neljän perään ja nyt on jo aamupala syöty ja odottelen että bussi tunnin päästä lähtee... :( Väsymys on kyllä kova, se ei ole ongelma.

Me ei oteta äitiyspakkausta. Esikoiselta on jäljellä peitot yms tarpeelliset. Vaatteet ja niistä lähinnä housut eivät istuneet hyvin missään kohtaa ja ne jäi onnettomalle käytölle ja samoja malleja näyttää pakkauksissa olevan edelleen kasapäin. Mutta ihanaahan se paketin hiplailu sen kotiin saapuessa silloin muinoin oli :)

Äitiysvaatteille ei ole vielä tarvetta, suht hyvin menee omat vaatteet. Onko teillä muilla jo vatsat kasvaneet? Mulla alkaa nyt vähän tosta häpyluun yläpuolelta levitä, näyttää lähinnä lihomiselta, mutta ei sitä kyllä kukaan voi vielä huomata :)

laabla 12+5
 
Memmmyn vastaus tuolla aikaisemmin taisi olla tsilinutille, kun meillä ei lapsia ennestään ole niin ei tarvi niille paikkaa ultran ajaksi keksiäkkään.

Tänään käyty ultrassa ja kaikki oli paremmin kuin hyvin, pikkuinen oiko raajojaan ja esitteli sormiaan<3 laitan tänään varmaan viestiä kevlarsoulille fb ryhmästä. Eikös se niin ollut, että sun kautta pääsee? :)
 
Ai kauhee, olin ihan unohtanut alakautta ultrauksen! Ois siinä ukkoköörillä (mies ja pojat) ihmettelemistä..:ROFLMAO: pitänee pitää yleisö minimissä.

Kohtu tuntuu jo selvästi pienenä kaartuvana kumpuna, ihanaa. Ei ole aamua eikä iltaa kun en sitä silittelisi.

Jos nyt pitäisi sanoa, niin tällä hetkellä on tyttöolo. En tiedä miksi. Ruoka ainakin maittaa aivan eri lailla kuin pojista eikä mikään ällötä. Esikoisen kohdalla toivoin poikaa koska halusin antaa hälle isäni nimen joka on ns. suvunnimi muutenkin. Poika tuli! Kakkoseksi toivoin tyttöä, poika tuli, mutta niin pitikin:love: Aika jännä jos nyt olisi tytön vuoro:rolleyes: Kysytään kyllä sukupuoli rakenneultrassa niin kuin muillakin kerroilla -ja pidetään muut jännityksessä.

Äippäpakkausta ei varmaankaan oteta. Potkareita tuli muutenkin käytettyä tosi vähän, koska kestojen kanssa pidettiin villiksiä.

tsilinut ja vieläkin nimetön 10+3 (miehellä on tehtävänä keksiä työnimi, vähän jännittää uskaltaako sitä täällä edes paljastaa..:ROFLMAO:)
 
Hyvää alkavaa viikonloppua! Sain tänään dopplerin kotiin tuttavalta kun hänellä oli ylimääräisenä! Onko jollakin käytössä ja millä viikoilla olette ekan kerran koittaneet löytää? Ajattelin että koska uskaltais kokeilla :)
 
Me ollaankun lähes kuninkaallisia kun synnytetään Victorian kanssa samaan aikaan!

Onnea nannal!

Mulla on maha, joka turpoaa iltaa kohden, mutta mun mielestä se on edelleen vaan liikaa syöneen näköinen ja nahasta turhan löllö, eikä sellainen selkeä pinkeä vauvamaha. Sitä odotellessa. Mutta kyllä se niin paljon pömpöttää, että töihin valitsen löysimmät mahdolliset paidat. Pakko on kohta kyllä kertoa esimiehelle, ennen kuin muut alkaa kyseleen ja arvailemaan.

Sukupuolta me ei haluta tietää, mutta musta on kiva arvailla silti. Kieltämättä kun tänään kävin vauvanvaatteita hiplailemassa, niin olishan se toisaalta kiva jo ostella jotain söpöjä tyttöneuletakkeja tai poikafarkkupöksyjä. Mitään en oo vielä kyllä ostanut.

Mulla on ehkä enemmän ollut tyttöolo, mutta välillä poikaolokin.

14+1
 
Moikka kaikille! en ole kirjoittanut tähän pitkään aikaan. Työ vie kaikki voimat... Ultrassa näkyi pikkuinen, joka heilautti jaloilla ja käsillä. Haluaisin ehdottomasti tietää sukupuolen.
Nimikin on valittu jo.
Edessä on sokerirasitus ja lääkärikäynti syyskuun lopussa.
Voimia teille!
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttönen93

Yhteistyössä