*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Elokuussa

Heipparalllaaa!

Huhhuh, jopas onki vierähtäny siitä ku edelliskerran kirjottelin. Käyn kyllä lukemassa täällä useaanki kertaan päivässä. :) mutta, asiaan! :D
Meillä oli sitte eilen se nt-ultra. Edellinen päivä ja yö oli ihan kamalia,yhtäkkiä iski semmonen tunne että mitä jos siellä ei näykkään mitään. Jännitys oli siis ihan kamala! Noo, jotenki selvisin kuitenki sinne asti. Miehen tukemana toki. Ja kappas vcaan, siellähän se pikkunen köllötteli! :heart: Se tunne ku se kivi vierähti sydämeltä, ihanaaa! :) Mutta eka asia minkä se täti kerto niin oli että: "tämä kaveri on kyllä jo paljo isompi mitä neuvolan viikkojen mukaan" eilen ois ollu siis 11+6 niin se oliki sitte 12+6. :LOL: eli laskettuaika siirty sitte viikolla lähemmäs. Uus la oiski sitte 28.2. :) Meikäläinenhän kuulus nyt sitte tonne Helmikuisiin, mutta en halua siirtyä sinne, onko pakko? :D
Ultrassa näky tosi hyvin kaikki raajat ja sydän löi oikeen mallikkaasti. :) Niskaturvotus oli vaan 0,56mm eli tosi hyvä! Verikokeisiinhan me ei sitte päästy ollenkaan ku noita viikkoja oli jo noin "paljo" . :)
Nyt sitte uskaltauduttiin kertomaan tästä pikku salaisuudesta jo muillekkin. Mun vanhemmille ja sisaruksille kerrottiin ekana. Niille tämä on tosiaa eka lapsenlapsi ja tosi hyvin ottivat asian vastaan. Myös miehen vanhemmille kerrottiin. Nillle yllätys ei ollu enää niin iso ku muita lapsenlapsia on jo 6! :D Mutta onnellisia olivat hekin. miehen sisaruksille ei oo vielä ehitty kertomaan. Halutaan kuitenkin kertoa ihan naamatusten. :)
Kerrotiin myös parille läheisimmälle ystävälle. :) Ollaan oikeestaan tästä meidän lähimmästä kaveripiiristä ekoja joille jälkikasvua on tulossa. JA tosi ihanasti otti ystävätki uutisen vastaan! :heart:
Nyt tuntuu että iso kivi on tosiaan vierähtäny sydämeltä ja nyt voin alkaa ihan tosissaan nauttimaan tästä! :)

Mutta mulle sais tosiaan päivittää ton uuden LA:n eli 28.2.jos vaan vielä hyväksytte mut tänne Maaliskuisten pinoon :p

Hanskius ja masuasukki 13+0 POkspoks :heart:

PS. pahoittelut omanapaisesta viestistä. :snotty:
 
Särö
Hei! Minä tulisin uutena mukaan, toista lasta odotan, la 1.3. ja synnytyssairaala KYS.

Eilen oli eka ultra ja kaikki tuntui olevan ok, niskaturvotus oli 0.8mm ja kovin eläväinen kaveri oli masussa! :) Esikoinen vaan protestoi kovasti koko ajan kun ei päässy äiskän syliin ja siks mieheltä meni puolet kätilön puheista ohi korvien.

Pahoinvointia on ollut vieläkin, semmosta öklötystä lähinnä, eikä rajoitu pelkästään aamuihin. Liharuuat kuvottaa erityisesti joten grillailu on jäänyt vähälle tänä kesänä.

Kertomisesta: Tällä kertaa kerroin uutiset aikaisemmin kuin esikoisen aikaan, silloin sitä oli niin varovainen. Monelle raskaana olevalle kaverille kerroin jo heti plussaamisen jälkeen ja sukulaisillekin ennen ultraa. Kaikki ovat ottaneet uutisen ilolla vastaan.

Tässäpä tärkeimmät mitä tuli mieleen. Kirjoittelen lisää kun aihetta ilmaantuu. :)

Särö rv 12+6
 
Onnea taas kaikille ultrakuulumisista ja ihania kuvia myös näkyvillä :)

Toiveikas Mä myös katselin sitä lidlin tarjouksessa olevaa vartalotyynyä, mutta en käynyt ostamassa.. Mahtaisko niitä viikonloppuna olla siellä. Esikoisen odotusaikana sellasta kovasti kaipailin, kun piti saada tyyny mahan alle ja jalkojen väliin :D

Lämmin ruoka ei todellakaan maistu niin hyvin kuin ennen. Usein oksettaa ajatuskin sen syömisestä, mutta kun väkisin syö niin ainakin jonkun verran saa alas.

Hengästyn myös paljon helpommin kuin ennen. Mulla nyt mikään loistokunto ole ikinä ollut, mutta lämpimänä päivänä kaupassa käynti on nykyään tuskaa. Meiltä on kaupasta kotiin koko matka ylämäkeä, ihana lykkiä vaunuja.. Pitäis kyllä nyt taas lisätä liikuntaa kun pahoinvointikin on jo helpottanut paljon. Väsymys vaan painaa edelleen..

11+5
 
Mieliteot mulla ei oikein kamalasti ole mitään ihmeitä, hedelmät ja kasvikset maistuu nyt paremmilta kuin aiemmin, eikä rasvainen ruoka oikein uppoa. Keitot ja sellaiset on nyt parasta mitä voi saada.

Seksihalut mullakin lisääntyneet mutta ei auta itku kun tulin tänne Suomeen ja isukki on siellä Hollannissa, nyt on vaan kestettävä tämä erossa olo.

Liikuntaa en ole oikein saanut aikaiseksi, tosin nyt oon ajatellut että voisin ottaa rutiiniin aamukävelyn kun joka aamu pitää herätä niin pirun aikaisin , ennen raskautta vetelin parhaina aamuina unia kymmeneen-yhteentoista, nyt on hyvä jos pystyy peiton alla pysymään puoli seitsemään asti. Ja tosiaan, yöllä tulee heräiltyä kanssa, ei niinkään pissahädän takia vaan levottomien unien.

Muuten on (.) kovin vähäoireinen raskaus, ei oo pahoinvointia ollut kun ehkä parina päivänä alkuraskaudessa, väsymys on sitten kyllä mutta se nyt voi johtua osin noista vähentyneistä unistakin. Vieläkin on hieman epätodellinen olo että voiko tosiaan olla raskaana, oottelen kovasti että alkais liikkeitä tuntumaan, parina iltana oon jo ainakin omasta mielestäni tuntenut sitä tuttua "kuplintaa" tuolla masussa.

Ihana kun alkaa syksy jo, mulle tää on vuoden lempiaikaa, alkusyksy nimenomaan, ulkonakin on paljon raikkaamman oloista jo.

Anncarol+toukka 12+0 *poks*
 
Painosta: En ole nyt mitannut, mutat jo pelkästään rinnat on kasvanut melkein kahdella kuppikoolla ja sit toi maha on aika turpo niin varmaan on tullu ainankin 2kg lisää..

Liikunta: Joka päivä oon käyny lenkillä. Pari pientä puolen tunnin lenkkiä tai sit yks pitempi reilun tunnin lenkki :) Ja kohta aloitan uimisen. Salille kyl tekis vähän mieli kun olo alkaa olla aika ok :)

Hengästyminen: Varsinkin ihan alussa oli jopa tuskallisen oloist akun pelkät rappuset ylös teki ihan hirveen läähätyksen, hävetti töissä ihan sikana.. Nyt kun on taas aktiivisesti liikkunut niin on tasottunut, ei ihan niin pahasti läähätytä ;).

Ruoka: Hirveesti tekee mieli kyl ruokaa! Ja nimenomaan lämmintä ruokaa! Keittoja, ,laatikoita ja kaalikääryleitä varsinkin!!

Kohdun kasvukivut: Täällä on kanssa vihlonut ja juilinut niinkuin joku muukin jo totesi että taitaa olla pesänrakennus käynnissä :)

Ps. Mie julkasin ultra-kuvan naamakirjassa, koen että on helpompi kun kerralla kerto kaikille. Jotenkin vierastan sitä kasvokkain kertomista nyt, niinkun puhuinkin jo tuolla aiemmin, että on ollut huonompi vastaanotto näillä uutisilla. Järkytin nyt sit loppujakin sukulaisia ;) Tänään panikoin ihan mielettömästi isälleni kertomista, mut se olikin todella iloinen ja kyseli jo että joko tietää kumpi on tulossa :D

11+4
 
Viimeksi muokattu:
Paino on pudonnut raskausaikana muutaman kilon, olen normaalipainoinen. Oon kärsinyt pahoinvoinnista ja ilmeisesti miniateriat tuhat kertaa päivässä jää kalorimääriltään pieniksi, vaikka tuntuukin että koko ajanhan mä jotain mussutan. Maha on turvonnut pallo, ärsyttävä löllerö, ihan kuin siideriä ja pizzaa olisi vedetty koko kesä. Tulispa kunnon pinkeä vauvakumpu eikä tällainen. Rinnat on turvonneet, mutta entiset rintsikat menee lähes kaikki vielä.

Liikuntaa en ole paljoa harrastanut, työmatkapyöräilyä 5km suuntaansa pari kertaa viikossa ja koiran kanssa kävelyä päälle. Syyskuussa starttaisi urheiluseuran jumppakausi ja ajattelin syksyksi ostaa kortin, kun siihen ei tarvitse sitoutua ja jos jaksa/pystykään, niin ei haittaa, koko syksy kun maksaa kuukauden salijäsenyyden verran!

Seksihaluja ei ole lainkaan. Ollaan oltu selibaatissa 1,5kk, mulla on aika huono ja väsynyt olo joten ei ole päällimmäisenä mielessä. Mies tuntuu olevan asian kanssa ok, meillä on ollut ennen tätäkin välillä parin kk kuivia kausia. Ihan normaalia varmaan pidemmässä suhteessa :).

Särö minulla myös synnytyssairaalana KYS!

Huomenna viimeinkin se ultra ja silloin 12+0! Ensi yönä ei varmasti paljoa nukuta!
 
Viimeksi muokattu:
Eka työpäivä takana!
On sitte palattu takasi 2 vuode jälkee!!
Työpäivä meni ihan kivasti ja muutama näki turvotuksen työpuvu alta. En ois viel kertonu mut eipä tuo masu taida pysyä piilossa. Työssäni mun tarvii olla fyysisesti hyväs kunnossa ja täytyy taittua, mennä kyykkyyn, saada tehtyy erilaisia liikkeitä ja näin. Joten liikuntaa täytyy harrastaa ku on kuitenki 2v jo aikaa edellisest työpäivästä.

Olo noo.. Ei se juuri parantunu ole. Saisin varmaa viel saikkya mutten halya. Aamulla oksensin ja yritin syödä viilin ja omenan mutta eivät pysyneet sisällä päivällä :/

painonnousu (lasku) kun olin sairaalassa näytti vaaka - 6.5kg nyt vaaka näytti lähes kilon enemmän!! Kyllä kai tämä tästä

Esikoisen eka virallinen päiväkotipäivä oli tänään
Mua jännitti vaikka oli ollu jo 2 lyhyttä päivää kokeilussa. Poika heräs aamulla innoissaan ja ostin päiväkotiin ja pojalle repuksi www.ipanalle niin sieltä tuollainen ihana dinosaurus kerhoreppu
Alkoi itse pakkamaan sitä. Päiväkotiin jäädessä ei edes meinannyt huomata että äiti on pois meni puol 9 ja isä haki pois puol 4. On kyllä kiva kun viihtyy :)

Huomenna poksuukin 13+0

Kaikille haleja!

Juli ja Mini 12+6
 
Seksihalut on mulla ennallaan.

Pissaamisesta, mä olen ite tällä hetkellä työharjottelussa ja pääsen onneks vessaan aina ku siltä tuntuu. Tänään taisin käydä 8 tunnin työpäivän aikana 8 kertaa vessassa, hih :D

Painonnoususta kyseltiin. Täällä ei ole nousua vaan laskua. Olen laihtunut -3 kg.

Omppulimu ja papunen 12+2
 
meliah Kiitos, nuo yölliset valvomiset on kyllä niiiiin rasittavia |O

minttu täällä vähän samat ajatukset tuon sekstailun suhteen : / Jotenkin sitä "pakkoseksiä" on ollut niin kauan, että se on vieny kaiken innostuksen.. Toivottavasti asiat kääntyy parempaan.

painonnousu Mulle tullu alusta 1,5kg

Hanskius Juu, ilman muuta saat olla täällä meidän kanssa :D Oot sitte varmaan ekojen joukossa synnyttämässä ;)

Juli Hienoa, että eka työpäivä meni mukavasti :)

Ihania ultrakuvia ootte laittanu :heart:

Hei ja paljon onnea kaikille ihanista ultrakuulumisista! :heart:

Alisa & Hippu 12+6 (huomenna poksuu taas, tää ajan meno ihan hirvittää) :D
 
Onko täällä muuten minkä ikäistä väkeä? Joillain näkyy kyllä nickistäkin. Kysymys tuli lähinnä mieleen siitä ku ajattelin että oon taatusti varmaan nuorin, 20 v. Sori jos tää nyt on semmonen kysymys mikä ei oikein liity koko aiheeseen edes :)
 
Rutistus kaikille pienokaisen menettäneille ja voimia matkaan :hug:

Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja tervetuloa uusille! :wave: Tsemppiä töihin palanneille!

Yövalvomisia täälläkin jonkin verran tai sitten nukkuminen on hyvin levotonta, jos herää yöllä. Aamulla on vaikea nukahtaa, jos herää. Käytännössä koskaan ei saa nukkua myöhään :( Uni on mulle tärkeää, no ehkä muutaman vuoden päästä sitten saa nukkua :D

Täällä oli jossakin vaiheessa puhetta ultrauksesta Mulla edellisessä raskaudessa np-ultra tehtiin alakautta, nyt vatsan läpi.

Liikkuminen on jäänyt aika vähäiseksi lapsen myötä. Väsymyskin on vaikuttanut, mutta ennen kaikkea saamattomuus :ashamed:

(.) Täälläkin käytiin ultrassa ja kaikki oli hyvin. Niskaturvotusta oli 1mm, mutta sekin ilmeisesti yläkanttiin. Kätilö sanoi, ettei pienokainen ollut ihan parhaimmalla mahdollisella tavalla. Kaikki oli ultrassa niin kuin kuuluukin. Siitä huolimatta en vieläkään aio töissä kertoa. Meillä on ylimääräinen lääkärikäynti syyskuussa, joten siihen asti yritän pimittää tietoa mahdollisimman monelta. Muutamat kaverit tietävät ja isovanhemmille kerrottiin ultran jälkeen. Kaikki ovat tähän mennessä vaikuttaneet iloisilta uutisen kuultua. Harmi, ettei kaikilla ole sama tilanne. Toivottavasti pystytte silti iloitsemaan raskaudesta, eivätkä muut latista tunnelmaa.

Lasketun ajan voisi muuttaa, kun se muuttui neuvolassa, mutta en sitä vielä tänne ilmoittanut. Minx82 7.3 NKL

Jee, taas poksutaan 12+0
 
Särö
Huomenta!

Omppulimu kyseli ikiä. Itse olen 33v. Ehdin täyttää 34v. ennen kuin vauva syntyy.

Mitenkäs muilla työssäkäyvillä odottajilla, oletteko kertoneet töissä ja miten on suhtauduttu? Onkos raskaus vaikuttanut muuten työntekoon? Muuten kuin tuo vessassa ravaaminen. Minä palaan ensi viikolla töihin kesäloman jälkeen ja aion kertoa pomolle ja lähimmille työkavereille. Työssäni joutuu tekemään jonkun verran raskaita nostoja niin siksi kerron jo nyt. Saa nähdä miten jaksaa tehdä 2-vuorotyötä koko raskausajan, edellisellä kerralla työpaikallani oli lomautukset ja tein vain joka toista viikkoa joten se helpotti paljon.

Onkos muilla ollut vielä supistuksia? Minulla on jo välillä tuntunut pieniä tuntemuksia. Minullahan alkoi ensimmäisessä raskaudessa supistukset jo puolivälissä minkä vuoksi en pystynyt kävelemään pitkiä matkoja. Pyörällä kuljin yli 30 viikolle. Nyt on onneksi auto käytössä.

Seksistä: Täällä ainakin halut ennallaan ja mies on suorastaan hellyttävän innoissaan muuttuvasta kropasta. Sanoi että saisin olla jatkuvasti raskaana! ;)

Liikkumisesta: Täällä on kyllä liikkuminen jäänyt ihan totaalisesti, viime kesänä lenkkeilin tosi paljon pojan kanssa mutta nyt se on jäänyt jo sateiden takia. Jospa tässä vielä yrittäisi ryhdistäytyä...

Nyt pitää lopettaa kun poika haluais koneelle kattomaan Muumia. :) Palataan!

Särö 13+0
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista!! :)

Painon noususta, olen vaakaa ihan tarkoituksella vältellyt, se ei ole meikäläisen kaveri.. :D Saa nähdä sitten seuraavassa neuvolassa paljon on paino noussut. Veikkaisin kyllä muutamaa kiloa kun alkanut ruoka taas maistumaan.

Oma ikä, mie olen 27 v. Huomenna tosin vanhenen jälleen joten voisi sanoa että ikää löytyy 28 vuotta.

Töissä kertomisesta: Olen kertonut töissä pomolle ja työkavereille. Kaikki on ottanut uutisen hyvin ja iloisesti vastaan. Jossain vaiheessa kyllä tulee raskaus vaikuttamaan työntekoon, että täytyy jättää nostelut vähemmälle. Noista 12 viinipullon ja 24 olutpullon laatikoista kuitenkin sitä painoa löytyy ja jossain vaiheessa pitää nostelua rajoittaa. Vielä kyllä pystyy ihan hyvin töitä tekemään.

Supistuksia ei ole vielä ollut. Hieman jännittää kyllä, kun viime raskaudessa harjoitussupistukset olikin avaavia supistuksia, niin täytyy varmaan olla tarkkana sitten myöhemmin.

Liikkumisesta: Täytyy nyt rueta hieman ahkerammin lenkkeilemään ja käymään uimassa. Hyvä kun on noita liikuntaseteleitä saanut töistä niin pääsee halvalla uimaan. :)

Yövalvomista on välillä täälläkin ollut. Herään joskus kolmen aikaan vessaan ja sitten ei meinaa uni enää tulla kunnolla.

(.) Viime yö meni hyvin vähillä unilla, osittain päänsäryn takia (piti nousta ottamaan panadolia). Yöllä tuli mahakin vähän kipeäksi ja nyt on sitten ollut paha olo... Tässä raskaudessa on sekin erikoista, että panadol oikeasti auttaa. Edellisessä raskaudessa jos panadolia otti niin ei se mitään auttanut, sama kuin olisi karkkia syönyt. Iltapäivällä pitää lähteä töihin, nyt pitää saatella ukkeli matkaa kun lähtee hakemaan poikaansa viikonlopuksi meille!

CandleLight ja toukka 12+5
 
Työelämä: Töissä kerroin heti plussattuani sillä se on ihan reilua kun omistetaan kaverin kanssa puoliksi yritys, hän saa niskaansa isomman vastuuun miun äitiysloman ajaksi. Asiakkaille kerron jos kysyvät, työvaatteista kyllä huomaa mahan kasvun :)
Saa nähdä miten jaksaa sitten loppuajoista tehdä töitä. Teen sekä kosmetologin että hierojan töitä. Kosmetologiset hoidot jaksaa tehdä paremmin, mutta noi hierontapäivät on rankkoja mahan kanssa, varsinkin jos alkaa supistella. Viime raskaudessa jäinkin viikkoa ennemmin jo pois.

Yövalvomiset: mie oon nukkunu nyt suht hyvin mutta parina yönä oon jääny vatvomaan kaikkia maailman asioita mm. sitä miten sitä sit jaksaa kun vauva syntyy ja pelottaa vähän millaset mielialat sitten synnytyksen jälkeen on kun hormonit heittelee. Päivällä en niinkään noita juttuja murehdi, mut yöllä...

Pitäs alkaa leipomaan kohta, huomen olis kuopuksen synttärijuhlat, pikkuinen jo 4 vuotta :)

Ainiiin, mie oon 28v :)

11+5
 
yövalvomiset: yleensä jos herään yöllä, nukahtaminen on vaikeaa ja ne samat miettimiset tulee mieleen kuin Sonella. Eli kuinkahan käy synnytyksen jälkeen, mitä jos käy samoin kuin viimeksi. Mä olen kyllä iän kaiken ollu sellainen murehtia ja pohtija. Harmittaa kyllä tuo kolmannen lapsen jälkeinen jälkipeli ja sen tuoma synnytyksen jälkeinen masennus. Mä niin haluaisin olla ihan normaali pään suhteen. nyt koen olevani terve, mutta meillä kuopus tekee poskihampaita ja on valvottu nyt useampi yö niitä. Ite oon ihan koomassa taas, onneksi tuo pahoinvointi on vähentynyt ja huomenna tulee jo viikko viimeisestä yrjöstä. hb mulla oli neuvolassa vain 117 ja alan popsia rautaa parin viikon päästä kun tää eka kolmannes alkaa olla takana. Sitä ennen pitäis mennä monipuolisella ruokavaliolla. Mutta ei ihme kun vähän väsyttää. kun sais tuonne 120- ja mielellään 130 yläpuolelle tuon hb:n niin olis jo parempi. :)

töissä pitäis vissiin kertoa jossain vaiheessa... nyt oon hoitovapaalla ens vuoden elokuuhun ja sehän nyt toki muuttuu sitten helmikuulla äippälomaksi. voi olla että menee 2-3 v ennen kuin työelämä kunnolla kutsuu. keikkaa aion välillä tehdä. Oon sairaanhoitaja ja vanhusten kanssa työskentelen. jootianin vuoroja tarttis tehdä, että jollain lailla selvitään lainoista ja kaikista ihanista laskuista...:p

Leo rv 10+0 poks :heart:
 
Heippa pitkästä aikaa!

Mä tulen vähän jälkijunassa kaikissa jutuissa kun LA on vasta ihan loppukuusta...Tänään oli eka neuvola. Olin terkan juttusilla melkein kaksi tuntia. Oli ihanaa kun sillä oli aikaa jutella, sain vähän purkaa tuntojani. Mieli nimittäin myllertää vieläkin aika tavalla. Mun on tosi vaikea kestää tätä pahoinvointia, vaikka monella se on vielä paljon pahempaa. Ehkä siihen vaikuttaa aikaisempi vaikea sairaus, jonka hoitojen vuoksi olin myös pahoinvointinen. Tulee ne ahdistavat muistot mieleen...

Seksihalut tuntuu olevan ihan ennallaan, mutta olen iltaisin niin pahoinvointinen ja väsynyt että en oikein kykene siihen touhuamiseen.

Töissä en ole kertonut vielä kenellekään. Työntekemiseen raskaus on kyllä vaikuttanut. Ajatukset harhailee ja on vaikea keskittyä. Välillä tulee kyllä stressi että mitenkä nää hommat saa oikein tehtyä

Ai niin, samanlaisia levottomia öitä on täälläkin. Ja ikää on 33v.

Kettuliini 9+0
 
Viimeksi muokattu:
Tosi moni on jo käynyt np-ultrassa ja saanut ihania uutisia! Onnea niistä! :heart:

SoonFab4 Varmasti aika moinen sulatteleminen uutisissa! Mutta eiköhän se ensijärkytyksen jälkeen vielä onneksi käänny! :)

Alisa84 Ehkä sulla ei vaan ollut enää mitään tiputettavaa, joka olisi voinut imetyksen aikana lähteä. ;)

Pixie- Niin no, ehkä se sitten riippuu koko sukunimestä eikä pelkästään niistä lopun s-kirjaimista, että mun mielestä nimiyhdistelmä olis vähän hassu. Toisaalta, nyt kun olen maiskutellut sitä suussani, niin ei se hullummalta enää kuulostaiskaan. :)

Nopponen onpas teillä käynyt hullusti noiden nimien kanssa.. parempaa onnea tällä kertaa! :)

Sone kyseli uutisten vastaanottamisesta. Me ei olla vielä vanhemmillemme kerrottu. Luulen että mun isä on iloinen meiän puolesta, mutta toisaalta tuntuu ettei sitä varmaan kamalasti edes kiinnosta, kun ei olla kovin läheisiä. Äitini taas on sairauden vuoksi vähän poissa tästä maailmasta, en tiedä kuinka paljon asia häntä liikuttaa. Varmaan on onnellinen, mutta en tiedä osaako näyttääkään sitä, kun hänen sosiaaliset taitonsa ovat sairauden vuoksi vähän menneet. Miehen puolelta meillä onneksi on ihanat isovanhemmat tiedossa. Ne repeää varmaan liitoksistaan kun kuulevat asiasta. Niille vieläpä ensimmäinen lapsenlapsi, joten senkin vuoksi varmasti suuria uutisia. Siskolleni olen kertonut, ja hän on ollut iloinen. Hänen lapsensa saavat ensimmäisen serkun. :) Harmi, että joillakin on ollut nihkeää tuo uutisiin suhtautuminen. Ehkä he eivät vaan vielä tajunneet kuinka onnellinen asia uusi raskaus on ja tulevat myöhemmin toisiin aatoksiin?

AnyHope, mulla tuli reilu viikko sitten verta noin peukalonpään kokonen läiskä pikkuhousuihin. Sen jälkeen ei kyllä taas ole tullut mitään. Kaipa nuo aika vaarattomia ovat, pienet määrät, jos ei ole kipuja.

Heidsu meillä on sama synnäri ja laskettu aika! Ties vaikka törmättäis! :)

Sukupuolen selvittämisestä oon vähän kahden vaiheilla. Alkuun tuntui siltä, että haluan säilyttää jännityksen loppuun saakka. Sitten rupesi tuntumaan, että enhän mä malta odottaa. Toisaalta kuienkin olis ihanaa jos se tulisi sitten yllätyksenä synnytyksessä. Ääh, en mä tiiä.

Seksihalut katosivat alussa kokonaan, ehkä väsymyksen ja jännityksenkin takia, ehkä hormooneillakin on osuutta asiaan. Nyt alkaa ehkä vähän normalisoitua, mutta en pääse vielä varsinaisesti syttymistä testaamaan :LOL: kun mies on reissussa.

Mieliteot ja ällötykset. Eipä ole varsinaisesti ollut mitään. Yleensä syön monipuolisesti ja terveellisesti, ja sama linja on jatkunut raskauden aikana. Ruokamäärät vaan on kasvaneet, kun parin tunnin välein on nälkä. Myös ihan lämmintä ruokaa tekee mieli. Tällä viikolla oon jostain syystä kokannut jo 3 kertaa intialaistyyppisiä kasvis- ja kalaruokia. Niihin siis ollut himotusta, mutta sekään ei ole normaalista poikkeavaa. Iltasin on tullut kyllä herkuteltua makeilla vähän liikaakin. Aina väsyneenä tekee enemmän mieli sokeria. Pitäis vaan osata hillitä himonsa...

Tsempitykset kaikille muillekin yövalvojille! Ärsyttävää herätä parin tunnin välein vessaan ja valvoa sit taas pitkään ennen ku uni taas tulee. Varsinkin jos kuuden jälkeen herää, niin ei toivoakaan että enää nukahtaisi uudestaan, vaikkei olisi vielä lähellekään tarpeeksi paljon nukkunut.

Paino noussut varmaankin pari kiloa.

Liikunta Ennen harrastin siis lenkkeilyä, uintia, pyöräilyä, telinevoimistelua ja kahvakuulaa jopa 12 tuntia viikossa. Nyt on voimat kadoksissa ja väsyttää, niin eipä ole paljoo mitään tullu tehtyä, mikä aiheuttaa ärsytystä ja ahdistusta. Telinevoimistelu nyt pitää muutenkin jättää kun kuuluu näihin vaarallisempiin lajeihin. Koirien kanssa mun on pakko käydä kävelyillä päivittäin, mutta lenkit on lyhentyneet ja hengästymisen ja pistämisen takia vauhdiltaan hidastuneet.

Vatsan kramppailuista joku kyseli. Mulla on ollut nyt aika hiljaiseloa vatsakipujen suhteen. Nipistelyt on lieventynyt ja niitä on tullut harvemmin. Voi kun siellä kuitenkin joku kasvaisi! :heart: Vatsa ainakin näyttää pyöristyvän hyvää vauhtia. Pömpötys näkyy selvästi jo aamuisinkin.

Ai niin, mullakin perässä tulijalle kopsahti kutsu np-ultraan! Se olis ens torstaina, alle viikon päästä! Jippii! Toisaalta pelottaa kamalasti... jos ei siellä enää ketään elossa hengailekaan.. :(

Miten tätä tekstiä taas tuli näin paljon?? Varmaan pitäis kirjottaa useammin, niin ei aina ehtis kertymään tota asiaa niin paljon. :LOL: Pahoittelut.

Nanna 9+6? (huomenna poksuu taas, aika taitaa sittenkin mennä eteenpäin!)
 
Moips taas!

Nyt on ultrassa käyty ja kyllähän se pikkuinen olikin hyvin eloisa kaveri,potki ja huitoi käsiä ihan tosissaan.Pituutta kaverilla oli jo huikeat 6cm =) Kaikki näytti vauvalla olevan ok.Uusi huolenaiheeni on nyt et istukka on ihan puhtaasti kohdunsuun päällä.Siirtyy kuulemma yleensä edestä,mut voi nyt aiheuttaa verenvuotoja niin kauan ku on siinä.Onko kellään muulla?Onko oireillut?Mun pitää välttää nyt kantelua,nostelua ja rakastelua.Huh,pelottaa et kaikki menis hyvin.

Me ei olla uskallettu/haluttu viel kertoo ilouutista ku omille lapsille ja molempien vanhemmille.Kaikki on ihan innoissaan.Meidän nuorin 14-tyttö hiukan jopa mustasukkainen..

Liikuntaa en suuremmin voi harrastaa ku oikee käsi rajoittaa vähän kaikkee.Lenkillä pyrin käymään pienen chihuhuamme kans pari kertaa päivässä.Onks muuten kellään sisäkoiria perheessä?Mitenkähän ne suhtautuu vauvaan sit?

Nälkä on ihan jatkuvaa,maha kurnii parin tunnin välein.Kokoajan pitäs syödä jotain,mut kaikki oksettaa.Mut eiköhän sekin joskus helpota.Paino ei onneksi oo viel noussut ku +0,5kg.

Sit viel tuosta iästä..oon 42-vuotias...olenko siis tän porukan vanhin???=)

Hillankukka42 12+2
 
Hillankukka onnea hyvistä ultrakuulumisista! :)
Koirista kyselit. Meillä on 2 kpl ADHD-terrierejä. Aika paljon mietityttänyt, miten vauvaelämä alkaa sujua koirien kanssa. Noi on niin vilkkaita kumipalloja, että en voisi esim. sekunniksikaan jättää vauvaa ja koiria samaan tilaan vahtimatta. Vaikeeta tulee olemaan kaksiossa, kun ei ole edes omaa pihaa.
Kokeiltiin muutama viikko sitten kaverin ja sen vauvan kanssa, miten koirat suhtautuu nyyttiin. Ihan nätisti kuitenkin olivat. Kovin innokkaita vaan olisivat olleet nuolemaan pienen naaman märäksi ja aika retein liikkein, mikä voisi herkempää vauvaa pelottaa. Tämä vauva oli kuitenkin jo tottunut kotonaankin olevaan koiraan, niin hyvin meni. Mutta saa nähdä. Kovasti jännittää ja huolestuttaa tuleva, mutta koirista en missään nimessä haluaisi luopua vaikka vauva (toivottavasti) tuleekin.

Nanna 9+6
 
Ultra oli tänään, pikkuinen vastasi viikkoja mutta nukkui vain ja niskaturvotusta ei saatu mitattua. Oli niin hankalassa asennossa. Mun piti yskiä ja vähän pyöriä pöydällä ja sitten tuli liikettä, mutta jouduttiin silti varaamaan uusi aika turvotuksen mittaukselle ja menee 1,5vkon päähän :(.

Oli omaakin syytä, koska en saanut pidäteltyä kyllin pitkään vaan jouduin käymään 40min ennen tutkimusta veskissä. Kuulemma näkyvyys olisi täydellä rakolla parempi, vaikka tuntui siinä paineltaessa, että kohta lirahtaa tutkimuspöydälle :eek:.

Vähän paha mieli siis jäi, kun ei nyt saatu tietoa onko kaikki ok. Ei ole haluja julkistaa raskautta, vaikka niin oli ajateltu. Onhan se vaavi siellä, mutta ei nyt voitukaan huokaista helpotuksesta... Meille kyllä sanottiin, että näyttää rakenteellisesti ihan normaalilta, mutta toki tuli sellainen fiilis, että onko ihan ok jos on noin laiska ja uuvahtaneen oloinen kaveri :'(.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä