Maaliskuun mussukat *HELMIKUUSSA* jo 5 vauvaa syntynyt

FA Osaistko näin netin kautta sanoa, kun mulla on luonnonlaineet, sateisella säällä tosin kiharat hiukset. Ne on kamalan kuivat, mikä auttaisi siihen?
Tuli vaan mieleen kun katselin tv:tä ja siellä oli joku mainos, missä mainostettiin että on tuuheuttava...
Ihon takia on pakko käyttää pesuaineena hajustamatonta. Kampaajan jälkeen mun päänahka o aina hetken hurjassa kunnossa.
 
Tänään oli taas polikäynti ja siellä kaikki ok. Paineet oli vähän koholla (147/97), mut alapaine kuitenkin alle sata, ja se on pääasia :whistle: Vaivaset 3 tuntia piti odotella labrojen valmistumista ennen kun päästivät mut lähtemään... Meinas pinna pikkasen kiristyä :stick:

Ja mikä parasta; seuraava käynti kyseisessä paikassa vasta 15.2. ja silloin siis synnytystapa-arvio kyseessä. Mulla on siis koko ensi viikko vapaata naistenklinikasta! =)

Meikkipussi mulla lähtee synnärille mukaan ja on ollut mukana myös nyt osastolla ollessa. Musta on ihana sipasta vähän sävyttävää kosteusvoidetta naamaan ja vähän väriä kulmiin :) jotenkin sitä tuntee ittensä ihan sairaaksi kun haahuilee siellä käytävillä naama valkosena, sairaalan vaatteet päällä!

Eilen käytiin vihdoin ja viimein hakemassa mun kaverilta se hoitopöytä. Ensi viikon aikana laitan sinne kaikki vaatteet ja tarvikkeet kuntoon :) sitten puuttuukin enää vaan sitteri ja amme ja ehkä jotain rasvoja yms. Vaippojakin löytyy vauvan kaapista jo 4 pakettia! :D

Ihanaa viikonloppua kaikille mammoille!

~ miraci ja pikku-ukko rv 35+0 !!!~
 
KIITOS Pilleriina ja Peppi nyt pitäs olla kaikki entiset keskustelut linkkinä niitä haluaville.

joo,siel on aika montaki sellasta ketä ei alun jälkeen oo pahemmin kirjotellu,mut en oo viittiny alkaa niit karsimaankaan,jos vaikka sattusivat kiinnostumaan loppu ajasta... :O

Ei saa mua karsia ainakaan. Välillä tässä koitan lueskella, vaikken kirjottelekaan. Raskaudesta ei kauheasti ole mitään ihmeellistä, ja asioita mitä pohditte niin joku jo sanonut saman mitä mieltä olen esim. niin jäänyt siksi kirjottelematta. :ashamed:
Ei ole pahemmin vaivoja, enkä ole ihan varma viikoistakaan :D joko 32+3 tai 33+3.
Siksi kai näin kun ei ole vaivoja niin ei tule seurattua kauheen tarkkaan millä viikoilla mennään.

Teini-iästä puhuitte, pelottaa kyllä! Itse olin aivan kamala. Nyt vanhin täyttää kesällä 10 ja sitten tulee toinen perässä ja täyttää 9. Kohta ne on teini-iän kynnyksellä. Voi apua. Toivon vaan ett kaikki menee hyvin, muuta en oikeastaan voikaan tehdä.
Koska mielestäni vanhemmat ei tehnyt mitään "värin" kasvatuksessa, silti olin aika kamala niitäkin kohtaan välillä. :/

Raskaudesta vielä sen verran että unohdan välillä edelleen että olen raskaana ja on jo iso maha. :O Siis kaappien oviin ,vessan oveen yms niin maha paukahtaa usein kun en muista et se on siinä. Voi siis vaivattomuudesta olla "haittaa" jos ei vielä tähän mennessä muista joka heti että on raskaana. :D

Nukkuminen tosin on välillä niin ja näin, tulee pyörittyä eikä löydy sopivaa asentoa missä on hyvä nukkua. JA sitten onkin seuraavana päivänä kyllä väsynyt.

Tämä siis meille viimeinen lapsi ja raskaus. Ja sterilisaation näillä näkymin saankin synnytystä seuraavana päivänä. :)

LD juupsis kyllä ihan normaalia tuo turvotus. Välillä tuntuu ku ois pallo jalkovälissä. YÖK! Onneks on ohimenevää, huh! Eikä sinne onneks tosiaan nääkään enää :D

Kirppiksellä käyn itse paljon. Välillä jotain löytääkin. Usein vaan nyt kun alkanut itekin tekemään vaatteita niin ei tahdo enää maksaa käytestystä kovin paljoa, varsinkin kun hinnat tuntuu usein olevan todella korkeat!

Kuivausrumpu vois olla hyvä, juurikin noille lakanoille yms. Tai farkuille.. tms.

Koitan taas lukea välillä ja kommentoidakin :)

---> käyn tarkistamassa millä viikoilla mennään :D

<---- eli CB- peikkopoika 33+3 se oli :D
 
kiitos kiitos :D onhan se ihana. ja häntä heiluu koko ajan. iloinen vesseli.

olipa rankka päivä. aamulla lähettiin kaupunkiin puol 10 ja kotona vähä ennen viittä. osteltiin jo vaippoja ym pikku kamaa,kaikkiee ei ihan viel ostettu,onhan täs viel 6 viikkoo aikaa...

nyt en jaksa kommentoida muuta,meinaa väsy iskee. pitäs vielä saunan pesään laittaa tuli,et pääsee löylyyn.

väsynyt vaeltaja ja möykkäri 33+4
 
Aivan mahtavaa oli päästä lukemaan näitä juttuja pitkästä aikaa kunnolla. Ollaan rempan vuoksi evakossa tässä naapuriasunnossa, eikä netti oikein toimi kunnolla... en uskalla alkaa edes kommentoimaan kun en tiedä mistä aloittaisin :whistle: Suljetusta olen ehdottomasti innostunut! Öisin tuntuu, että myös sellaisesta osastosta heh, kun vetää suonta, närästää, pitää mennä vessaan viidettä kertaa, kieli on kiinni kitalaessa kun niin janottaa ja sattuu alapäähän sekä vatsaan, eikä unta riitä aamuun saakka niin... tiedätte kyllä :heart:

Pikaisesti kerron, että perhevalmennuksessa suositteli ohjaaja lämpimästi välilihan hierontaa sekä tässä vaiheessa raskautta alkaa syödä maitohappobakteeria Mitä olette tuosta maitohappobakteerista mieltä?! Uskotteko sen hyötyyn? Kirjoittelen lisää myöhemmin.

Ihanaa ei enää töihin :whistle: Kaikille mahdollisimman mukavaa odotusaikaa!

Kaana 33+5 muistaakseni...
 
Kivut ei ku pahenee. Supistuksia ei sillee tule pahasti säännöllisesti. Mutta toi vauvan työntyminen alaspäin sattuu ihan älyttömän paljon. Mä en tiiä mitä se siellä oikein tekee, mut ihan älyttömän kipeeks menee. Välillä sattu niin paljon että tuntuu et jalatkin puutuu kivusta.. Kyl nyt taas alkaa toivoo et tulos jo ulos sieltä jos näin kipeenä pitää loppuaika olla :(
 
Huomenta!
Nyt tällänen aamuvarhaisen vuodatus! Heräsin tunti sitten kun mies kömpi nukkumaan. Se alko illalla 9aikaan pelata jotain tietokonepeliä ja sen piti tulla "ihan kohta" nukkuun. No en tietenkään saanu heti unta kun heräsin kun se rymys mun yli omalle puolelleen. Sitten huomasin saavani taas hengitettyä nenän kautta, mutta ylähuuleni kihelmöivän hassusti. Siihen on yön aikana tullu 2 isoo herpesrakkulaa:kieh:! Mulla toi huuliherpes iskee yleensä myös ihottuman iholle, joten ei muuta kun ylös ja estolääkettä naamaan. Ei ois kiva joutua sen kämmenen kokosen herpesviljelmän kans synnyttään. Se ois kosketuseristys enkä tiä saisinko vauvaa hoitaa saati imettää kun se tulee tohon kaulan ja joskus myös rinnankin iholle :headwall:. Toivottavasti jo ensimmäinen tabletti lähtee pureen, niitä pitääkin nyt ottaa sitten 5 päivässä kunnes rakkulat kuivuu. Yleensä jo muutama tabletti riittää.

Ai niin! Sain illalla puntin resoria vaille valmiiks toiset ompelemani villaset vaippahousut. Nyt jo sormet syhyää päästä ompelemaan sitä Jussi-haalaria, noi langat oikeen kirkuu tossa vieressä. ;)
Pilleriina ja Bibi 34+1
 
Viimeksi muokattu:
FA Osaistko näin netin kautta sanoa, kun mulla on luonnonlaineet, sateisella säällä tosin kiharat hiukset. Ne on kamalan kuivat, mikä auttaisi siihen?
Tuli vaan mieleen kun katselin tv:tä ja siellä oli joku mainos, missä mainostettiin että on tuuheuttava...
Ihon takia on pakko käyttää pesuaineena hajustamatonta. Kampaajan jälkeen mun päänahka o aina hetken hurjassa kunnossa.
no Bonacurella on sellanen turkoosi pullo suihkutettavaa, jätettävää hoitoainetta, aivan loistava!!!! suosittelen sitä,poistaa myös sähköisyyden tehokkaasti. sen lisäks vois hommata esim hiuslakan jossa on kosteussuoja, pieni tihkusade ei sitten vedä hiusta kihararalle :)
 
pilleriina voi sua ..... :hug: mulla iski toi herpes esikoisen laskettuna päivänä, ihan järkyttävä, suun ympärys ja naama poltti niin paljo, olin ihan täynnä rakkuloita!!! mulla se ei usein muutoin olekaan... onneks. mut ikävä niillä kellä usein tulee..
menin sillon sit heti lääkäriin ja kun se kuuli et on laskettu aika, niin sanoi että synnytyksen ollessa lähellä hormonit voi tempaista tollaisenkin.... no, vauva meni viikolla yli joten sain sen hyvin paranemaan siihen mennessä, vaikkakin naama oli vielä tuolloinkin ihan järkyn näköinen...

meikit mukaan no ajattelin sit minäkin ne loppujen lopuks ottaa mukaan, vallankin kun tän RD:n takia joutuu osastolla olemaan kaks-kolme päivää... paljon kivempi itselle... jotenkin sitä vaan oli ajatellu vaan "käväisevänsä" synnyttämässä ;) no, meikkipussin ehtii sairaalakassiin napata oikein hyvin lähdön tullessa eteen..

supistuksia ei öisin kyllä ole, mutta nyt aamulla kun lähden kävelemään, alavatsalle tulee älytön paine ja kiristys..... vessaan ja takaisin pääsen mut saas nähdä mihin tää päivä menee...miehelle on kaverit järkänny polttarit.... kiva.. no, mä oon salaa sopinut kaverin tänne siks aikaa, et on sit varalla ja kuskina jos hätä tulee... toivotaan ettei synny tänään :) onneks nää mun elämän kohokohdat ei oo mitenkään liian lähekkäin et säpinää sit riittää joka suunnalle ;)

tääkin päivä menee lepäillen .... palailen palstalle kunhan tulee jotain juttua mieleen.. niin ja tombattarelle onnea koiravauvasta :) söpö on!!
 
Huomenia!

Voi, että tota tombataren pentua, ihanan näkönen... Ei sais laittaa tänne tollasia, kun iskee muihin koiraihmisiin koirakuume! :heart: Siinä riittää sitten vauhtia ja vaarallisia tilanteita elämään hetkeksi :D

Mä tulin vaan pikasesti tota CB:n karsimis juttua kommentoimaan, kun mun kirjoituksesta se tais lähtee liikenteeseen. Siis mainitsin tuon axdan, joka tipahti omasta mielestäni keskenmenon vuoksi ennen viikkoa 20, en mäkään siis mitään vähemmän kirjoittelevia täältä ois karsimassa.

Mä nukkusin yön nyt aika hyvin, ihme ja kumma kyllä. Jotenkin asennon vaihto oli ihmeen helppoa. Aamulla olo oli kuin eri ihmisellä, kun oli saanut nukkua jopa muutaman tunnin putkeen. Nyt aattelin käydä ennen ulosmenoa suihkussa ja vois vaikka yhen runebergintortun syödä, kävin eilen niitä kahvilasta hakemassa ja voi helv... ne oli hintavia!!!

Mindi83 32+6
 
no Bonacurella on sellanen turkoosi pullo suihkutettavaa, jätettävää hoitoainetta, aivan loistava!!!! suosittelen sitä,poistaa myös sähköisyyden tehokkaasti. sen lisäks vois hommata esim hiuslakan jossa on kosteussuoja, pieni tihkusade ei sitten vedä hiusta kihararalle :)
Sitä olen käyttänyt varmaan 400 pulloa :whistle:
Aloin käyttämään sitä kun se tuli markkinoille. Sitä ennen kokeilin vaikka mitä.
Mun piti tulla eilen se lisäämään, mutta unohdin. Ku mietin että onko muuta vaihtoehtoa. Ei mua noi kiharat haittaa, mielummin ne ku piikkisuorat.

Mä niin toivon että meidän pieni saa kiharat. Isällään on myös, joten ehkä ne voisi molemmilta periytyä, toivon ainakin.
 
Olipa uskomaton juttu raskausdiabeteksesta. Mulla on kotona sokerimittari ja varmistettuani terveysasemani diabeteshoitajalta, että se kertoo kyllä jos mulla on vauvaa uhkaavia probleemia sokereissa, päätin jättää menemättä sokerirasitukseen. On helpompaa mittailla kotona kuin yrittää olla labrassa kahden pienen kesken unien herätetyn lapsen kanssa 2 tuntia paikallaan. Sain jokusen viikko sitten poikkeavan arvon ja aloitin dieetin. Sitten tuli toisen kerran uusi poikkeama ja mittasin kokeeksi heti perään ja lukema oli 1,5 yksikköä pienempi! Että niin luotettava mittari :headwall:.

Sitten tietysti halusin labratestiin että totuus selviää ja eihän mulla mitään raskausdiabetesta ole!!! Ei ollut edes lähellä raja-arvoja. Kättärin diabeteshoitaja sanoi, että mittareissa tulee virheitä ja ettei suositella tekemään uusintamittausta heti... Ahaa. Olisin mielelläni tiennyt asiasta jo aiemmin niin en olisi alun alkujaankaan tuon kotimittarin varaan laskenut. Varmasti saa nyt olla ihan rauhassa koko mittari lopun elämää...

Olen nyt valvonut vähän turhankin paljon, mutta yksi hyvä konsti saada unta löytyi. Herään aamuyöllä ja valvoskelen pari tuntia, lueskelen jotain kun ei se uni sängyssä kuitenkaan tule. Sitten kun alkaa haukotuttamaan, virun lämpimässä suihkussa hämärässä valaistuksessa ja uni tulee sen jälkeen taas. Nyt on pari yötä taas mennyt "vaan" parin tunnin valvomisella ja se on vielä ihan inhimillistä. Kun on ollut sellaisiakin öitä että nukun vaan pari tuntia ja sitten oon kuin humalassa päivällä kun oon niin väsynyt.

Suzz koitahan jaksella :hug:

Mä luotan ultrassa sanottuun sukupuoleen kun käytiin Kurjella 4D:ssä ja raskausviikkoja oli jo jotain 24. Eipä siitä videosta voi oikein itsekään erehtyä kun jalkoväli näkyy aivan kunnolla.

vauvan jättäminen Kyllä täälläkin on postit haettu ja roskat viety. Ja kerran mun oli pakko päästä kävelylle kun olin yksin vauvan nukkuessa ja kävelin samaa ympyrää joka kesti ehkä parisen minuuttia ja tulin aina kuuntelemaan ovenraosta kuuluuko ääntä ja tein uuden ympyrän...

Leppismom 35+1
 
Mindi on sulla vaan hyvä muisti!!! siis axdalle kävi tosiaan surku :| selasin marraskuun pinon ja luin sieltä. en mä tollasta olis muistanu tällä harvalla päällä...

yö ollu katkonainen ja väsyttää,mut kyllä se tästä. eikä enää niin kipiäkään oo eilisestä.

ny loton tekoon,josko vaik tulis se voitto sieltä ;)
 
Huomenta!

Tombatar: Onnea pennusta!!

Suljettu osasto vois olla oikea paikka monellekin jutulle täällä ;)

Huuliherpes valtaa säännöllisesti jonkin kohdan huulesta. Sama oli esikkoa odottaessa et kun vastustuskyky kärsii se iskee. Tosin saan sen myös helposti menkkojen aikaan ja aina flunssassa. P*skamainen virus!

Synnytystapa-arvio oli musta aika turha käynti josta saan kohta sen 27.90e maksavan laskun... Sen sain tietää et 2cm on kohdun kaulaa jäljellä ja käyrällä huomasi et säännöllisesti supisteli. Ultralla katsoi eikä mitään kummosta näkynyt, lapsivettä ei tihku ja odotetaan vaan milloin synnytys alkaa... Sitten joskus =)

Se on aina ihana juttu kun joku itseä mietityttänyt raha-asia lutviutuu! Noi on semmosia juttuja jotka ainakin mua stressaa ja haluan kaiken olevan selvää, selkeää ja budjetoitua. Mä siis olen semmonen et mulla on selkeä budjettikirja jossa on pakolliset menot, tulot, extrat jne. kaikki selkeästi ja sitten vielä jos on jotain erikoista suunnitelmissa niin niistä teen suunnitelmat. Mulla tarttee olla kaikki mustaa valkoisella... No joo en nyt mitään karkkipussiostosta budjetoi ;).

Bonacuren tuotteet täälläkin käytössä ja olen ollut tyytyväinen! Ainoastaan olis kiva saada isommissa pakkauksissa niitä... Hoitoaineputeli on ainakin suurta huijausta kun se koko erivärinen alaosahan on tyhjää täynnä... Loppuu sit yllättäen aina kesken!

Viikkojen poksumisen kunniaksi siivouspäivä ja sitten reippailu lähikauppaan ostoksille esikon kanssa. Synttärit lähestyy ja vaikka lahjat on jo ostettu niin paperit puuttuu. Cars-paperia siis metsästämään =).
 
Viimeksi muokattu:
Tombatar onnea pennusta.

Raha-asiat Ruokabudjetti on käytössä, muutoin tarkkaillaan kyllä rahankäyttöä. Meillä mies on se shoppailija, jota oon aina toppuuttelemassa. Melko tarkka olen rahoissa, sitä kun ei liikaa tosiaan ole. Ostan lähinnä vain tarpeeseen. Isommat menot lasketaan tarkkaan ja tarvittessa tehdään budjettia mitä on mahdollista tehdä, kuten nyt tämä putkiremontti. Sen maksaminen onneksi hoituu ilman lainaa, kun on se hätävara. Tosin ne rahat piti käyttää kesällä kylppäriremonttiin, mut se siirtyy seuraavaan vuoteen. Tarvii säästää nyt ahkerasti!

Vitsit ko tää viikko on ollut tosi kypsä. Omassa olossa ei siis valittamista, mut perheen miespuoliset jurppii niin lujaa. Poitsulla alkoi kuume maanantaina ja kesti kolme päivää. Sitten sillä on nuha ja yskä. Ei niissä siis mitään, mut ei se haluu syödä :headwall: Syöminen on ollut vaikeeta jo 1½ vuotta, mut tää viikko on kyllä ollut ihan huippu! Nappula on kuihtunut ihan silmissä, naama on vitivalkonen ja silmät puolitangossa. Soitettiin päivystykseenkin, mut siellä sanottiin olevan normaalia vaan. Ostettiin eilen kaupasta pikkuautoja ja suklaata houkuttimeksi. No nyt aamupala on edes mennyt pikkuauton voimalla. Tsiisus, ku on tosi väsyttävää ko joka asiasta joutuu lahjomaan ja/tai kiristämään :kieh:
Toinen ärsyke on toi ukko. Sillä siis kans yskä ja kurkku kipee. Ihanko se olisi kuolemanportilla taas. Siis ihan oikeesti, en tiiä ketään muuta ko olis sänkypotilas ja kuoleman kielissä pikkuvaivan takia! Yritä tässä nyt sitten remppailla, ko toinen on kuin mikäkin spitaalinen. Anteeksi tämä valivali, alkaa vaan sietokyky hipoo rajojaan.

33 poks!
 
tombatar Hyi yök miten suloinen koira vauva!!!:heart: Noi on kyllä aina niin luttanoita...

Supistuksia Täälläkin ollut taas aika tavalla... varsinkin iltaisin. Muutoinkin kaikki vaivat tuntuu aina pahenevan iltaa kohden...

Huuliherpes Täällä yksi onnekas joka ei moista ole ikinä riesakseen saanut. Miehellä on tyyliin kerran vuodessa ja silloin aina itselläkin huulia kihelmöi ja olen aina olevinani kauhean varma että nyt se tarttui muhunkin. :D

Raha-asiat Eipä täällä rahassa ryvetä mutta joten kuten pärjäillään kuitenkin. Nyt kun ajateltiin että tulis vähän löysempi kuukausi rahankin puolesta niin kävipäs vaan niin että autoon piti yksi osa vaihtaa ja kun osat siihen sai vain alkuperäisosina niin laskun loppusumma oli sitten 320€ :kieh: Että nyt sitten taas loppu kuu katsellaan mitä ostellaan ja minkä verran.

( . ) ei mitään uutta tälläkään saralla...

Liro ja papunen 32+6
 
tänne tulee ihan kamalasti tekstiä, saa lukea aina monta sivua :D
yökahdesta sattunut selkään, ei paljoa supista mutta verta tuli äsken. ei siinä mutta kotiin on 300km matkaa, ja viikkoja 34+3 että ei tarvis vielä toisen hätäillä ja syntyä! tai sitten on vaan kova halu turkulaiseksi :LOL:
 
isompia hoitoaine-puteleita ym saa siis kampaamotukuista :) sieltä saa ihan kuka vaan ostaa, mutta alan ammattilaiset saa edukkaammin :) et jos isompia shampoopulloja vaikka pumpulla haluaa, niin kantsii selata vaikka netistä, en nyt osaa nimetä muuta kun Afrodite-ketjun... enkä tiedä onko niitä muualla kuin porissa ja raumalla.... sieltä löytyy myös hiustenpidennyksiä, kampoja harjoja,mitä vaan kullekin on toiveissa :)
 
Olen varmaan tätä samaa asiaa itkenyt ennenkin mutta jatkan jälleen..
Siis oliko muilla noita vihloviakipuja alaäässä. Sillon ku lapsi liikkuu niin tuntuu ku puukolla tökittäis tonne alapäähän. Onko nämä ihan normaaleja kipuja, jotka ei vaaranna ketään? Mulla menee jaloista tunto kivun voimakkuuden takia. Monesti sen yhteydessä saattaa olla supistuskin mut ton tunnottomuuden takia en oikein osaa erottaa mitään. Noi on melkeimpä aina iltaisin toistuvia kipukohtauksia. Eilen noita oli ihan jatkuvaan, ja loppuivat kun menin nukkumaan, ja vauva oli varmaankin nukahtanut ennen sitä. Näitä kipuja ei tule sillon ku vauva on rauhallinen.
Ei ole liitoskipuja, niitä mulla on ollut jo rv20 lähtien. Tosin ne on nyt taas pahentuneet, olettaen että vauva on kyl laskeutunut ku hengitys on helpottunut, ja lantio tuntuu lonksuvalta :D Valkovuotokin on runsaasti lisääntynyt...
Kertokaapas nyt jotain :D
 
hiuskeskusteluun jäin miettimään kaipaatko silvia ensisijaisesti kosteutta vai tuuheutta kun molemmista mainitsit. Minulla on kans kuivuvat luonnonkiharat, mutta saan ne pysymään kiiltävinä tietyillä konsteilla. Ensimmäinen varmaan on se värjäys, se hoitaa ja elävöittää hiuksia hyvin. Vaikka värjään kotona, ostan aina värin kampaamosta, uskon että se takaa laadun paremmin. Ja viimeiseen asti mä vältän vaalennusta edes raitojen muodossa, se rasittaa hiusta liikaa. Toinen on hoitoaineet, joista Wellan ja Redkenin naamiot olleet parhaiten kosteuttavia. Redken on niin hoitava, että melkein tekee hiuksen liian veltoksi, mutta käytän silti harvakseltaan koska huoltaa hiusta niin hyvin. Kerastasen kosteuttava hiuksiin jätettävä hoitoaine myös on mannaa mun tukalle ja on jatkuvassa käytössä, naamiot harvemmin. Mutta kai nuo merkit on vaan kokeiltava mikä kenelläkin toimii.

Kolmas ihmekonsti on suoristusrauta. Vaikka monet pelkää sen rasittavan tukkaa, mun hiukset kyllä kestää sen käytön. Mutta aina ensin kuumuudelta suojaava voide ennenkuin käytän rautaa.

Tuuheuttamisesta en sitten tiedä, siihen mulla ei oo tarvetta, tukkaa kyllä riittää.

Ja kiitti flowerille vielä vinkistä kosteudelta suojaavasta tuotteesta, se oli mulle uutta. Ja mullahan tietysti kosteus kihartaa hiukset, on niin luonnokiharat.
 

Yhteistyössä