+++ MAALISKUUSSA PLUSSAAVAT, huhtikuuta suunnittelevat +++

Sone
Ihan ekaks Vib: :hug: Älä nyt silti kokonaan hävii, oviksen aikaan sit taas mieli kohenee :)

Tokaks, aamulla ottivat labralla virtsasta testin ja se oli nega! Ei ollut aamupissistä niin pyys tuoda ma näytteen. Näyttäis nyt siltä että en oo raskaana, mut ei tuu menkkoja, joten hyvä pattitilanne! Onneks pääsen kohta sinne tutkimuksiin. Negan nyt kestää, mut ei näitä "valeraskausoireita" kun ei tuu kuukautisetkaan. Luulin että kierto olis nyt säännöllinen kun viimiset 2 kiertoo on ollu 30p. Nyt alan jo toivoo et tulis ne menkat, vaikka olis mitkä tahansa kivut. Näillä kierroilla menee ikuisuus ennen kun oon raskaana, mut ei tästä nyt pidä masentuu. Aamulla kyllä vähän *itutti se testi.

No ulkona on hyvä ilma, pitää keskityy siihen :D
 
Moikka kaikille!

Täällä yksi kuumeilija taustalta hyppää keskusteluihin mukaan :)

Mun tilanne on hyvin saman kuuloinen kuin Sonella. Viime sunnuntaina odottelin menkkojen alkavan, mutta ei ole kuulunut. Kp tänään 34/28 (kierto ollut säännöllinen). Mutta 2 testiä on näyttänyt negaa!

Raskautta uskalsin tosissaan epäillä vasta kun menkat jäi pois ja tilalle on tullut kauhea väsymys, ilta palelu ja mahassa on ihmeellinen paineen tunne koko ajan. Nyt en tiedä mihin uskoisi - olotila kertoo muuta kuin mitä testit!

Tosin kuopuksestakin sain positiivisen tuloksen testiin vasta kun menkat 7 päivää myöhässä. Maanantaina meinasin hipsiä tk:n labraan, jos ei menkkoja kuulu.

Sone sulla ilmeisesti kans oireita löytyis, mitä oireita jos saa udella?

 
Sone
adora: rinnat turvoksissa, etoo, limakalvot turvoksissa nenästä eli tukkonen olo koko ajan, ikenet vuotaa helposti, väsymys tietty mut ainahan sitä väsyttää ;) Oireista vois päätellä ja varsinkin kun ei tuu menkkoja mut ilmeisesti tälläsiä oireita voi olla ilman raskauttakin :LOL:

Piinailua on nyt täällä paljon :snotty: :whistle: Peukkuja kaikille!!
 
onnea kaikille plussanneille! ja plussa puhureita kaikille jännääjille!

itellä jänskättää. oviksesta on vissiin n.10 päivää. tänään tein predigtorin testin,5min päästä ei vissiin näkynyt mitään,mutta 30min sis siinä näky ehkä häivähdys jotain,tai tosi hyvä mielikuvitus vaan. en raskinut nakata testiä roskiin,pitkin päivää oon kurkkinut testiä ja äskön vasta katoin testiä ja siinä oli hailakka,siis hirmu hailakka viivan tapainen.. himputti! ei ois pitänyt jemmata testiä. toisaaltaan on semmonen olo,että voisko olla raskaana,rinnat hiukan arat, huono olo, nyt illalla on juilinut alamahaa (kohtu venyy??) viluttaa,väsyttää.. vaan onkohan nää vaan toive tuntemuksia?? ja ite ku oon syönyt niitä clomeja ni mietin voisko nää oireet olla niistä? jotenkin ihan hassu olo.
saasnähä tiputaanko ens-seuraavalla viikolla mkorkealta ja kovaa-
 
Tervetuloa uusille! Toivottavasti pääsette kohta poiskin, odotuspuolelle siis ;)

Mielenkiintosia kyl noi sun viivanpaikkahaamut, macy gray. Tai siis, varmasti piinaavia! Kirjottamasi perusteella kuulostais kyl kovasti raskaudelle, jospa se sit kuitenkin vielä ihan kunnon plussaksi kääntyisi? Kuten sanoit, vielä ei noilla dpo:illa varsinkin jos vähääkään epävarmuutta ovispäivästä, ole toivoa menetetty.

Sone, aikas jänskä sunkin tilanne! Pikaista, mutta sitäkin onnellisempaa, loppua piinallesi toivoisin :hug: Samoin adoralle!

Sanelma, on sulla kyl hyvät oireet :) Joillakin odottajillahan tulee aikaisin testatessa just roskishaamuja, jotka sit muuttuu plussiksi myöhemmin. Mut niitähän tulee, testistä vähän myös riippuen, myös ei-raskaana oleville. Toivotaan parasta! d :) b

Mikähän mulla on :eek: Dpo vasta 5, mutta kun äsken nauroin tytön leikeille, tunsin ihan selkeän repäisykivun kohdun seudulla joka säteili erittäin voimakkaasti alaselkään, vasemmalle puolelle. Vähän niinkun peppuunkin, eli kuin mieto supistus. Ihan pimeetä. :|
 
Mulla on kans noita repäisykipuja ja tänään dpo7 oli 15 min kestävä repiminen ja poltto suoraan kohdun kohdalla, siis oikein sattu. sit ku se meni ohi tuli loraus valkkaria ja nyt sitte pari tippaa verta, olisko niitä kiinnittymishommia? Ja kuulemma mitä useampi raskaus takana niin sitä enemmän tuntuu ja mulla on nyt jos oon raskaana niin 9 raskaus, joista tosiaan 4 ihanaa lasta ja 4 enkelivauvaa..
 
Onnellinen, mietin kyllä ihan samaa. Sen ainakin tiedän, ettei ennen tällaista ole ollut. Mulla ei veristä vuotoa ole ollut lainkaan (mitä nyt imetyksen loputtua on ollut negakierroissa oviksen aikaan ja jälkeen), jonka oon tulkinnut omalla kohdallani hyväksi merkiksi et nyt taitaa olla keltarauhashormonitasokin hyvä. Lugeja en ole vielä ottanut, ja jos ei ala tiputtelemaan en varmaan niitä edes ota.

En ollutkaan kuullut tuota et useamman raskauden jälkeen tuntisi herkemmin. Mulla tää olis toinen raskaus tosin vasta :) Teillä onkin ihanan kokoinen perhe! Toivon että lisääntyisi nyt loppuvuodesta yhdellä :heart: Pahoittelut keskenmenoista, hienoa että sulla on rohkeutta yrittää! :hug:
 
Mulla muuten on rinnat ihan silmin nähden kasvaneet. Mieskin huomauttelee :D Ja siis todella arat nänneistä asti, painavilta tuntuvat myös. Mitenhän tää nyt sit selittyy? Aikas nopsaa ois tapahtunut, jos raskaudesta muka johtuisi.
 
Kohtu muistaa niinkuin elimistökin tietyt asiat... Mä oon käsitellyt noi keskenmenot ja kun ei ne ole oma vika niin eihän sille mitään voi, jos haluaa lapsen se on uskallettava yrittää toivoa parempaa huomista. Mä ole onnellinen siiitä etten ole edes katkeroitunut raskaana oleville ja raskaaksi tuleville, lapsi on aina ihme ja onni tuli se sitten kenelle tahansa vaikka itse jäisi ilman, tosin ymmärrän täysin jos pistää vihaksi kun ei saa lasta. Mä oon niin huono sanoon mitään ku mulla on kuitenkin jo 4 lasta. Ollaan uusio perhe ja haluttais miehen kanssa 1 yhteinen toukka joka kruunaisi tämä meidän onnemme.Aamen.
 
Sone
Heathy: Miulla myös sama juttu, mut näin on kyl tapahtunut jo monessa kierrossa. Ja huomaa helposti kun on niin pienet ja vähänkin kun turpoo niin on liiveissä taas täytettä, muutakin kun vaan nahkaa :snotty: Minuu ei enää jännitä yhtään, ihan sikana vaan ärsyttää, teksi mieli vähän harrastaa jotain potkunyrkkeilyä, alkas nyt ne menkat niin pääsis uuteen kiertoon. Muuta ajateltavaa---> huomen illal miehen kans viettää vähän laatuaikaa jos saadaan lapsenvahti :)

Onnellinen: Kyllä sinuu on koeteltu :hug: Miulla yks km jokunen vuos sitten ja se oli todella rankkaa, voin vaan kuvitella miten kauheeta oli joutuu noin monta kokemaan :(
 
Onnellinen: No siisku mä oon vasta dpo 5 :headwall: :headwall:

Kauniisti kirjoitit. Olen itsekin nyt saadessani kasvattaa esikoistani huomannut, kuinka uskomattomia ja ihania lapset oikeasti ovat. Nyt, kun toista on saatu hetki odottaa pitkän imetysajan vuoksi, ymmärrän myös hieman konkreettisemmin miten suuri ihme on, että saa lapsen. Siihen vaaditaan kuitenkin niin monen muuttujan täydellistä synkronaatiota. Voi kun teillä olisi se yhteinen jo masussa takertumassa kiinni :) :heart:

Sone, jännä juttu. Ois kyl kiva tietää mistä moinen johtuu, jos ei raskaudesta =) Mulla ei ennen kyl näin ole käynyt, muutoin kuin plussakierrossa. Silloinkin kasvoivat jo ennen plussaa, mut en ole kyl varma et ihan näin paljon ennen.. Jos se täti on sieltä tullakseen, varmaan rentoutuminen ja hauskanpito sen ajaa esiin. Viimeistään tieto romanttisesta illasta miehen kanssa varmaan ajaa sen naispaholaisen kolostaan :xmas: :D Silti pidän peukkuja plussan puolesta!
 
Siis mun oireet on: unet joita en muuten elämässäni muista nyt muistan kaiken ja näin unta jopa plussa testistäkin. Ikenistä tulee aamuisin verta, Nännit kasvaneet, väsymys keskellä päivää, hiivatulehdusmainen olo, silmien väri kirkastunut, tiputtelua veristä niinkuin kaikissa normi raskauksissa mulla, vatsaoireilu, nipistely repiminen, pissahätä kokoajan ja yölläkin,palelu varsinkin iltaisin, lämmöt noussu melkein 37 ku muuten 36, vatsa turvonnut.
 
Onnellinen, verenvuotoa vaille kuule ihan kun mun suusta toi sun teksti! Niin ja silmistä en nyt tiedä..Mutta oon siis nähnyt nyt kahtena yönä ihan sairaita painajaisia, jotka muistan yhä. Mulla ei tuu ikenistä verta, mut nenästä hieman :D Vatsassa kummallisia tuntemuksia, sellasia et hetkeksi tulee varpusparvi lentää pian-olo, mut mitään ei tapahtu (vatsa toimii normaalisti päivittäin). Nipistelyt ja repimiset tuossa ruodittiinkin. Iltaisin palelen, ja eilen illalla tsippasin kvanttifyssan kirjan päälle (ei normia!) ja tänään päivällä nukahdin autoon ja sohvalle. Oli ihan vetämätön olo, niinkun ekassakin odotuksessa. Lämmöt myös koholla.

Kiitti KS09, toivotaan että ois nyt meidän molempien vuoro! Eli ens viikon sunnuntaina plussataan, eiks je ;)
 
Sone
Heathy: Kyllä sie plussaat :flower: :D Mie oon aina reagoinu kaikkeen kauheen voimakkaasti kropalla, veikkaan että miun hormonitoiminta ettii viel paikkaansa ja tekee näitä ihme tepposia sen takia.
 
dpo 5 on jo kiinnittyminen ja toki sen tuntee ja hormonit sen aikaan saa ja samat hormoonit myös aiheuttaa oireita. Mulle gyne sanoi tissiarkuudesta viime km:n jälkeen että sen voi aiheuttaa se keltarauhashormoonikin. Monella on juuri ovis aikaan tissit kipeet ku sillonkin on sitä hormoonia. Ei se hcg ole ainut hormooni joka ne raskausoireet saa aikaan.
 
Onnellinen, tuo on kyllä totta. Mulla onkin aina oviksen aikaan tissikipuja, mut sitten ne katoaa ja tulee takas päivän pari ennen menkkoja. Nyt outoa siis se, että ne on edelleen arat ja se arkuus pahenee päivä päivältä. Vielä oudompaa se, että ne on nyt turvonneet. Niin kun ei ole käynyt kun kerran ennen, ja se oli ennen kahta viivaa testissä esikoisesta.

Sone, kiitos tsempeistä. Niin kovasti siihen haluaisi uskoa :heart: Nää hormoniasiat on kyl niin kenkkuja, et kaikenlaista sattuu - oli raskaana tai sit ei. Täytyy vaan malttaa odottaa, kyllähän se sit ajan kanssa selviää. Mut hauskaahan näitä oireita on spekuloida =)
 
Mullakin on ollut tota "varpusoloa" mahassa nyt muutaman päivän, tänään eritoten :eek: Väsyttääkin hullusti, mutta uskon sen johtuva ihan vaan noista teroluteista... Mutta tänään närästi kahvin jälkeen ja nyt on vähän huono olokin... Sitä paitsi, lämmöt oli tänään 36,92 ja ei ole kyllä piiitkään aikaan olleet noin korkeella tässä vaiheessa kiertoa. Toivoa sopii, että tää on se plussa kuu meille ja niinhän me miehen kanssa päätettiin, että nyt se lapsi tehdään :)

Eli siis joo, heathy sunnuntaina tehdään joukkoplussaus :D
 
Mä pidän myös sunnuntaina testipäivän ja toivottavasti moni meistä silloin plussaa, mielellään kaikki. :D

Mä nään paljon unia ja muistan niistä suurimman osan ainakin jonkin aikaa herättyäni. Nyt olen nähnyt paljon seksiunia, jotka eivät ole ollenkaan tavallisia. Muuten halukkuus on aika hiljakseen. Kaipaan lähinnä läheisyyttä.

Heathy > Mulla on oviskivut voimistuneet ja pitentyneet kestoltaan jokaisessa kierrossa kuluneen vuoden sisällä. Ovikselta vaikutti se kipukohtaus eikä muuta selitystä löytynyt. Vuodotkin täsmäsivät, vaikka aika vähäeleiset olivatkin. Halukkuus ei noussut erityisesti, vaikka yleensä niin käy. Silti uskon muiden oireiden perusteella, että melkovarmasti se oli ovis. Jos ei ollut, niin tämäkin kierto lienee ovuloimaton. Nämä tämänhetkiset oireet eivät mielestäni ovikseen voi viitata, vaikka joskus hyvin samantapaiset ovatkin raskauoireiden kanssa. Valkovuoto ei ole ovislimaa vaan keskimääräistä runsaampaa ja vetistä.

Kummallisia ovat tosiaan ne haamuhaamut viivanpaikat. Joku aikaisemmin kirjoitti, ettei noissa testeissä ole viivanpaikkaa. Joku sanoi testin näyttävän samalta kuin Apteekin testi, mutta sellainen se ei ole. Apteekin testejäkin olen useamman tehnyt ja se näytti hieman erilaiselta. Testi on tämä Mammaksilta saatava, vaikka tuossa verkkokaupan kuvassa onkin hieman erimallinen puikko. http://www.mammaksi.fi/product_info.php?products_id=39&pc=22 Onko jollain kokemusta tuleeko niihin herkästi viivanpaikka? (Mulla on tullut kolme kertaa, joista kaksi tässä kierrossa. Muulloin on näyttänyt tyylipuhdasta negaa)
 
Sone
Onnellinen: Sehän hei meinaa kaksosia ;) Onnee!!!!

Aamulla taas haamu, hailakka, mut punertava haamu. Nyt ei kyl taas polla oikeen kestä mukana! Eli maanantaina taas labraan. Mies sanoi että ei tosta nyt ota selvää kumpi toi on, plussa vai nega mut tissist siulla on turvonnu :LOL:
 

Yhteistyössä