Maalismammat 2013 :)

Piti vielä lisätä, että lääkäri sanoi minulle ylhäältä tulevan vuodon olevan usein tummanpunaista, kun taas alempaa tuleva on tavallisesti kirkasta. Parempihan se on, jos vuoto tulee alhaalta eikä kohdunseinämistä.
 
Faelivrin
Onpas täällä ikäviä uutisia. Mä olen kovin pahoillani tryffeli89 ja mamma_84 :(
Mutta tosiaan, aina se vuoto ei meinaa sitä keskenmenoa. Mm. minun ystäväni, jolla laskettuaika lokakuussa kertoi, että hänelläkin tuli vuotoa raskauden alussa. Toisinaan se vaan kuuluu asiaan.
Mutta toivon kovasti, että tämä teilläkin vielä iloksi muuttuu, tavalla tai toisella. <3
 
Voi ei :/ olen myös todella pahoillani tryffeli89 ja mamma_84. Niinkuin Faelivrin tuossa jo edellä mainitsi niin toivotaan tosiaan että se siitä vielä iloksi muuttuu :hug: Jaksamisia molemmille <3
 
Toivottavasti vuoto ja kivut ovat rauhoittuneet tryffeli89:llä ja mamma_84:llä! Kovasti voimia toivottelen edelleen. Vauvan odottaminen on kyllä niin hermoja riepovaa puuhaa, ettei toista olekaan.

Piti jo aiemmin kommentoida Faelivrinille imetyksen ehkäisytehosta. Ei se kaikilla tehoa ollenkaan. Siskon tuli raskaaksi aikoinaan, kun esikoinen oli neljä kuukautta ja täysimetyksellä. Meille tämä on ollut sikäli hyvä, etten oikein välitä hormonaalisesta ehkäisystä. Tosin silloin kun kuumeilin toista lasta ja imetin edelleen ekaa, niin oli kova puntarointi, että viitsinkö lopettaa imetystä aikaisemmin vain sen takia, että voisin tulla jlleen raskaaksi.

Taidan niin kärppänä odottaa raskausoireita, että olen alkanut somatisoimaan niitä korvien välissä.. aamulla oli taas mukamas kuvotusta eikä aamukahvi ole lainkaan ollut tarpeellinen viime aikoina. Ja olen aikamoinen kahvihirmu, aamuisi etenkin! Se on kyllä outo juttu, että yleensä kahvipäänsärky tulee iltapäivällä, jos en ole vielä sinä päivänä kahvia juonut, mutta raskaana ei tule päänsärkyä, vaikka olisi päiviä ilman kahvia.Rintojen arkuutta kokeilen monta kertaa päivässä ja kohta ne aristavat pelkästä runtelusta :p

Sunnuntaina jatkoa kaikille!

Amarinwa, rv 6+4
 
Faelivrin
Amarinwa - No ilmankos en ollutkaan asiasta aiemmin kuullut. Mutta on kyllä silti aika jännä juttu, että se voi joillakin noin hyvänä ehkäisykeinona toimia. :)
Tuo on kyllä tuttua hommaa, että kun tarpeeksi niitä oireita miettii niin niitä alkaa jo kuvitella itselleen vaikkei välttämättä mitään olisikaan. Enkä siis todellakaan nyt sano, että sä siellä vain kuvittelisit oireita itselles. Tuo kahvijuttu kuulostaa aika erikoiselta. :)

Mulla on tänään sattunut tuohon vasemmanpuoleiseen munasarjaan aivan älyttömästi. Sattuu niin kovasti, että ainut asento, missä on hyvä olla on maata sellaisessa "sikiöasennossa". :/ Ja silloinkin se vielä tuntuu. Toivottavasti tää ei oo mitään ikävää..
No, huomenna meillä on kyllä se ensimmäinen neuvola. Sieltähän sitä saa kysyttyä. :)

Leppoisaa sunnuntaita kaikille! :)

Faelivrin 6+2
 
eilisen suhteen taisin selvitä pelkällä säikähdyksellä.pitihän tuota märistä silmänsä turvoksiin ja punaseksi,arvatenkin että aamulla oli edustavannäköisenä töihin mennessä ;) eilisen jälkeen ei siis ole tullut mitään *koputtaa puuta*. ja eilenkin tosi vähän vain. sama juttu oli viime lauantaina ja tiistaina,että ihan minimäärä tuli papruun. liekö tässä edellisen km:n vuoksi niin hermoherkkänä ja säikkynä että joka asiasta säikähtää. ajattelin kyllä eilisen jälkeen että on otettava vaan päivä kerrallaan eikä asiat ressaamalla ainakaan paremmaksi mene. no,aika näyttääpi.
jee ja tänään olisi 5+0. taidankin olla miltei perässätulija viikkojen suhteen? :D ainakin monella on 6+ viikko jo menossa :)
 
Hienoa mamma_84 jos pelkällä säihkähdyksellä selvisitte. Ihan varmasti on herkempi jos takana on km kun tietää sen menettämisen tuskan. Eihän sitä halua uudestaan läpi käydä.
Mie taidan sun seurana jonon hännillä olla sillä vasta (lue JO) viikkoja 5+1 :D
 
Faelivrin
Voi miten kiva kuulla mamma_84! :)
On tää vaan niin hermoja raastavaa aikaa, mutta silti niin kovin mukavaa.. :)

Täällä ollaan kyllä erittäin innostuneita huomisesta neuvolasta. Tulen sitten kyllä heti kertomaan teille, että mitä siellä tehtiin. :)
Millos teillä muilla on nuita ensimmäisiä neuvolakäyntejä?
 
Moikka taas kaikille! =)

Jos mä vastailen näin että tummennan tuon aiheen josta on puhuttu kun en millään pysy kärryillä enää kuka puhui mistäkin. : / Älkää ottako tätä henkilökohtaisesti, olen vain ihan uskomaton jauhopää tällaisten asioiden kanssa. Parempi kuitenkin näin että pysyn jutuissa mukana. ;) Miten te muut osaatte muistaa näin nopeasti toisenne vai rullaatteko keskustelua aina kirjoittaessanne?! :p

tryffeli89- Sinulle lähetän kuitenkin henkilökohtaiset pahoittelut tapahtuneesta. Tuo on surullista ja minusta ainakin tuntui että muu ei auta kuin aika. Jaksuja koko sydämestä.:hug:

mamma_84- Lippu korkealla! :) Ihan normifiiliksiä käyt läpi. Tämä on hermoja raastavaa ihan
kuten Faelivrin totesi.

Ja vielä sulle Faelivrin-Mulla on tuo varhaisraskauden ultra ens tiistaina. Menen siis yksityiselle ihan oman mielenrauhan takia. :) Neuvolan varaan vasta kun tiedän että joku tuolla oikeesti asukki on. :)

Aiemmin kyseltiin mistä veikkailen kaksosraskautta. =) Lähinnä just tästä voimakkaasta pahoivoinnista. Tammikuussa kun juttelin lääkärin kanssa näistä voimakkaista pahoinvoinneista, lääkäri sanoi että jotkut naiset ovat vain taipuvaisia näihin korkeisiin hormonipitoisuuksiin. Ja tämä taas aiheuttaa sitä pahoinvointia. Ja samalla mainitsi että kaksosraskauksissa äidit voivat yleensä huonosti. HUOM! Poikkeuksiakin kuitenkin on. Tämä tieto tuli kuitenkin lääkäriltä selittämään minun huonoa oloa. Tosin, olen oksentanut aiemminkin mutta yhden olen vielä toistaiseksi kerrallaan ponnistanut. :p Kaksoset olisivat ihan tervetulleita-suvustakin löytyyjoten vois vaikka vähän jotain geeniperimää olla...=) Mut kyllä mä luulen että yhdenkin kanssa saa jo riittävästi öitä valvoskella. Että otanpa nyt ihan rauhassa vaan. ;)

Vielä jäi asiaa mut pakko käydä katsomassa yks tv-sarja välissä... Palaillaan. ;)

Vilijonkka33 rv.7+2 :heart:
 
Heippa! Täällä taas ketju venähti viikonlopun aikaan, kun en käynyt lukemassa ja osallistumassa. Paljon ehti tapahtuakin.

tryffeli89 syvät osanottoni sinulle. Älä toivoasi menetä missään nimessä. Jatkakaa yrittämistä! Tiedän tapauksista, jossa heti km:n jälkeen tärppää uudestaan, koska raskaushormonia elimistössä vielä on. Tsemppiä ja jaksamista!

Amarinwa , täällä sama juttu kahvin suhteen. :D eilen aamulla kahvi ei enää mukamas maistunut joten kaadoin lavuaarista alas. Liekkö oikea raskausoire vai omaa kuvittelua.

mamma84, ihanaa, jos sinä selvisit vain pelkällä säikähdyksellä. Onnea! Koita nyt vähentää stressaamista, siitäkään kun ei hyvää seuraa. Paraskin puhumaan minä itse, kun välillä kyllä stressaan itsekin... :p ainiin, älä huoli aikaisia viikkoja, minä aloitin touhottamisen täällä foorumilla jo viikolla 4+

Faelivrin tsemppiä ekaan neuvolaan, kohta voit kertoilla kuulumisia sieltä! :)
Mulla on eka neuvola vasta 21.8. elikkä rv 9+4. En millään malttais oottaa sinne asti. Tekis mieli soittaa neuvolaan ja kinuta, että josko ois mahollista päästä sinne aiemmin! Soittoaika on 12 jälkeen, niin mietin siihen saakka kehtaanko soittaa...

Vilijonkka33, samaa vikaa täällä, että keskustelun seuraaminen ja etenkin siihen vastaaminen hankalaa välillä :) mutta onneksi meitä on täällä monta, niin tuskin kukaan täällä vastausta vaille jää. Pääasia, että seurailee ja osallistuu oman tahtonsa mukaan milloin ehtii.

Voivoi, mulla sattui ikävästi, kun eilen illalla alkoi kurkkua kaihertaa ja yöllä sitten iski karsea yskä ja kurkkukipu. :( kurkkuun koskee niellessä, yskiessä ja jopa hengittäessä. Välillä tuntuu että syvään hengittäminen on vaikeaa. Koitan tässä teetä lipittää, josko kuuman juominen auttaisi, mutta ei siltä ainakaan heti tunnusta. Mitä ootte mieltä, kannattaako rueta tämän takia päivystyksessä käymään tai neuvolaan soittaa tms?

Voi, että jännittävää lukea tuota Odotus päivä päivältä-kirjaa. Eilisen päivän kohdalla luki lopuksi "Voitko uskoa? Alkion sydän sykkii jo!" :D
Tai ainakin tuo on jo mahdollista, että sydän lyö, tosin ei vielä niin voimakkaasti, että se Dopplerilla kuuluisi. Oon muuten miettiny sitäki, että hankkisinko meille semmoisen koti-Dopplerin, niin vois itekkin kotona kuunnella pienen sydämen sykkimistä. :) Onko kellään teistä kokemusta noista koti-Dopplereista?

mariana87, rv 5+3
 
Hui, kun kamalasti tullut viikonlopun aikana hyviä ja huonoja viestejä. Jaksamisia vaan kaikille ja yrittäkää olla stressaamatta. :)

Mariana87 Sydän lyö! Näin aikaisin. Mulla ei ole kokemusta kotidobblerista, mut mitä oon ymmärtäny, että ei yleensä ole niin tehokkaita kuin neuvoloissa. Voi olla, että tulisi ylimääräisiä sydämen tykytyksiä.

Amarinwa Meillä kanssa kovasti mietitty jo nimiä. Me ei harrasteta työnimiä, ja syntymän jälkeen aletaan heti puhua oikealla nimellä. Ei tarvitse sitten "opetella" "väärästä" nimestä pois. Viimeksi tuli vain tyttöjen nimiä mieleen ja nyt tulee vaan pojan nimiä mieleen, No viimeks oli tyttö, että jos nyt olisi sitten poika ;D

Joku kirjoitteli huimauksesta. Mulla myös ollut, mutta pyrin syömään heti jotain. Ettei käy niin että kun sitten yrittää nousta ylös, kun on jo tarpeeksi huono olo, että ei pääsisikään ylös.

aLime 5+5
 
aLime, muistaakseni Dobblereita kun oli erilaisia, joissain luki et syke kuuluu jo rv 10 saakka ja muistaakseni jostain luin et moni yksityinen lääkäri käyttää niitä just! Ja jotkut kerto keskustelupalstalla itsekin saaneensa sykkeen kuulumaan jo melko aikaisilla (rv 9-10) viikoilla.

Itsellä on muuten haaveissa tyttö, niin nimikin on jo oikeastaan valmiiks mietitty :D onhan tuota varulta jo mietitty mikä pojalle sopiva.
Saattaahan nuo tietenkii vielä muuttua, jos nimi ei näytä tulokkaalle sopivalta tms..

Oireista sen verran pakko vielä mainita, että hermot tuntuu olevan niin hemmetin kireällä, että äksyilen jatkuvaan.. :/ eilen meinasin vahingossa tiuskia jo kaupan kassaneidillekin :O

mariana87 rv 5+3
 
Faelivrin
Heissan taas kaikille! :)

mariana87 - Onpas sulla kyllä vielä kaukana se neuvolassa käynti, tai ainakin itestä tuntuu siltä kun me päästiin jo nyt.
Jos se kurkku kovin kipeäksi muuttuu niin onhan sitä sit ihan hyvä käydä näyttämässä lääkärillä, mutta itse ainakin yleensä oon vaan kotona hoitanut nuo.
Mullakaan ei kyllä ole mitään kokemusta nuista dopplereista. En itseasiassa ollut aiemmin kuullutkaan, että niitä kotia saa. Ja luulen, että mä ainakin tyydyn siihen, että neuvolassa sitten niitä sydänääniä kuunnellaan. :)

Mutta niin.. Tänään on sitten käyty ekaa kertaa neuvolassa. Meidän neuvolantäti oli todella mukava, se hymyili niin kovasti koko ajan, että hymyillessä sillä ei näkynyt edes silmiä :D Ja mies oli siis mukana siellä.
Melko paljon aikaa siellä meni vaan höpöttelyyn. Höpöteltiin meistä ja mm. siitä, että mitä sairauksia löytyy suvusta. Sitten siellä otettiin verta ja pissatesti :) Ja iso kasa lippusia lappusia ja kirjoja saatiin mukaan.
Yks juttu mua vaan jäi kummaksuttaa.. Itse olin nimittäin laskenut, että nuita raskausviikkoja olisi nyt 6+3, mutta neuvolassa merkattiin, että 6+5. Mutta mitäs te ootte mieltä? Jos joku viitsis laskea ja kertoa oman mielipiteensä. Viimeiset menkat mulla alkoi 7.6.
Aiemmin olin myös kattonut, että la olisi 15.-16.3., mutta sitten neuvolassa taas merkattiin, että 13.3.?
Mutta saa kysyä jos jotain kiinnostaa tarkemminkin, että mitä siellä neuvolassa tapahtu, varsinkin myös muut ensikertalaiset. :)

Faelivrin 6+3 tai 6+5 ?
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Faelivrin Laskettuun aikaan vaikuttaa myös kierron pituus. Kaikissa netissä olevissa laskureissa ei sitä ole huomioitu. Tuo 13.3. on nyt virallinen la :) Ultra voi sitä vielä muuttaa. Mutta siiinäkin taisi olla niin, että piti olla kolme-neljä päivää heittoa ennen kuin korjaavat.
Tuliko jo todellisempi olo? :)
Täällä kovasti odotettan miehen kanssa neuvollan pääsyä. Vasta 8.8. päästään.... :)

aLime 5+5
 
Kyllähän tämä tästä pikkuhiljaa varmasti helpottaa. Suunnitelmissa on heti vuodon loputtua yrittää uudestaan, eikös se km:n jälkeen pitäisi olla helpompaa? Tosin mitenhän kannattaa sitten niitä peittoja heilutella, kun ei ovista pysty tietämään. Tuleekohan se samoihin aikoihin kuin normi kierrossa, eli vuodosta laskisin päivät?

Toinen ärsytyksen aihe on tuo terveyskeskus, äsken sinne soittelin ja kyselin jatkosta. Heidän mielestään ei tarvitse tutkia, ellei tule mitään tulehdusoireita. Itsellä on se tulehdus aikaisemmin ollut ja sitten jouduinkin vielä kaavintaan. Mielestäni kaikki pääsisi helpommalla, jos mut ultrattaisiin ja tarvittaessa annettaisiin tyhjennyslääkkeet. Kiva jos tästä vielä tulehdus pärähtää päälle.

mamma84 Ihanaa, että ei yltynyt vuoto sinulla kovemmaksi, toivotaan että jatko sujuu hyvin! =)
 
Heip!

Dopplereista: Mulla oli ekassa raskaudessa sellainen. ostin käytettynä. Tykkäsin kyllä tosi paljon, koska olin silloin(kin) aivan ylihuolehtivainen raskauden suhteen. Aina halutessa sai kuunnella sydänäänet ja se rauhoitti omaa mieltäni aivan valtavasti. Toisessa raskaudessa en sillä tavalla doppleria enää kaivannut. Olisin varmasti käyttänyt, jos se olisi vielä minulla ollut, mutta olin antanut sen lainaan. Tokalla kerralla liikkeet tuntuivat niin paljon aiemmin kuin ekalla kerralla, että sain vastaavan varmuuden vauvan hengissä olosta liikeiden kautta. Taisin hankkia sen joskus 11-12 viikon tienoilla ja hyvin kuului aina.

tryffeli89 Voi ei, ottaisivatpa tk:ssa tosissaan huolesi siitä, ettei kohtu ole välttämättä itsestään tyhjentynyt. Tsemppiä uuteen kiertoon ja muutenkin!

Faelivrin Kiva, että teille jäi hyvä fiilis neuvolasta!:) Meillä neuvolassa on aina laskettu 28 vrk:n kierron mukaan LA ja vasta ultrassa tarvittaessa muutettu sitä. Viimeksi oli erikoinen lääkäri, joka rakenneultrassa kysyi minulta, että miten on, haluatko, että LA:ta siirretään 5 päivällä. Ajattelin, että lääkäri sellaisen päätöksen tekee.. No, siirrettiin kuitenkin, koska eka raskaus meni sen verran paljon yli LA:n, että käynnistysaika oli jo sovittu. Nyt en vastaavaa halunnut. Tosin, kyllä kuopuksen synnytys lopulta käynnistettiin.

Miten muuten teillä synnyttäneillä synnytykset ovat sujuneet ja millä viikoilla? Meillä esikoinen syntyi 41+2. Synnytys alkoi supistuksilla ja kesti 9 tuntia. Kuopus syntyi 39+4 (tämä siis 5 päivää eteenpäin siirretty LA). Alkoi lapsiveden menolla ja kesti nelisen tuntia. Tuolloin supistukset eivät alkaneet säännöllistyä ja oksitosiinitipan avulla synnytystä vauhditettiin. Ponnistusvaihe oli ekalla kerralla pitkä ja tuskainen, tokalla kerralla vain tuskainen sen viiden minuutin aja, jonka se kesti.

Kamalan pitkät löpinät tuli ja työajalla, hyi mua :p

amarinwa, rv 6+5
 
Moikka kaikille!
Olin viikon verran poissa kun olin reissussa ja nyt kun palasin niin juttuahan on tullut paljon :)

tryffeli89 Pahoitteluni :hug: Mulla oli keskenmeno viime marraskuussa ja ensimmäinen ovulaatio sen jälkeen vasta viime kuussa. mulla meni ihan sekaisin hormonitasapaino.eli kannattaa testata tikuilla sitä ovista. mun kierrot oli km:n jälkeen 25-40 pituisia.

mariana 87 Mulla ei kokemusta oo dobllereista mut nyt sain siskolta sellasen lainaan :)

Faelivrin Mä soitin aikaa ekaan neuvolaan ja myös olin laskenut et viikkoja olis 5 mutta neukkutätin mukaan on 5+2.

Amarinwa Mulla esikoisen synnytys kesti 8h.mulla oli luomusynnytyksiä hoitanut kätilö joka ei suostunut antamaan lääkkeitä ja kätilö vaihtu 7h päästä eli 7h ilman lääkkeitä ja 1h lääkkeillä synnytyksestä jäi erittäin huono maku.
Tokaa synnytin 45min. ekasta supistuksesta soitin sairaalaan ja puhelimessa tuli toinen supistus ja hoitaja sano et nyt kuulostaa siltä et lähette tuleen heti. no mies soitti ambulansin ja lanssi tuli 5min. lähettiin heti ja 20km matkasta yli puolet pidätin ponnistusta ja pää synty sairaalan pihas ambulanssissa ja loppu ruumis salin ovella :D synnytin siis luomusti yöhousut päällä ja maiharit jalassa(yökkärihousut leikattiin salin ovella pois)
Eli nyt saakin varautua siihen et syntyy kotona.

Mulla on iltapahoinvointia ja ärtyneisyyttä oikeestaan ainoina oireina. Muuten te jotka ootte menossa tai käyneet joskus varhaisultrassa niin minkä hintaista on ollut?

Jossu90 5+2
 
Täällähän taas paljon puhuttu kaikkea!

Ekaksi voima halit tryffli89:lle! Auttaisko jos sine tk:seen sanois et viimeeks kävi näin, että voisko tutkia? Noista uudelleen yrittämisistä, niin foolihappo kuulemma auttaa tulemaan myös raskaaksi....

Meillä olis eka neuvola 8.8 myöskin! Jännää, eka työviikko loman jälkeen tuolloin mitäköhän keksis selitykseksi et pitää poistua työpaikalta!!
Faelivrin kiva kuulla mietteiä neuvolakäynniltä.. Mulla siirrettiin esikoisen LA 2 kertaa.

Mulla on ihan pirun huono nimimuisti ja sama koskee nimimerkkejä et en vaan muista kaikkia ja kuka kirjoitti mitäkin.. Ja muutenkin olen hieman sähläri joten jos joku juttu menee minulta hieman ohi niin, en tee tahallani :)

Niin ja ihan loisto juttu mamma_84 että säikähdyksellä selvissitte!
Vaikkakin nuista keskenmenoista sen verran, että nän olen kuullut/lukent että jos keskenmeno tapahtuu ihan alkumetreillä ja keskenmenoja ei ole ollut useita niin todennäköisesti lapsesta olisi tullut kehitysvammainen ja luonto hoisi tilanteen..


Mä yritän olla ja elää mahdolliimman normaalia elämää täällä tällä hetkellä, vaikkakin koko ajanhan se pyörii mielessä. Olin lauantaina juhlissa ja kaksi ihmistä kommentoi, et onpa sun rinnat kasvanut... hui :O Yritin epätoivoisesti selitellä ihmisille, että selkä särkee ja oon ottanu vahvoja särkylääkkeitä enkä siksi uskalla juoda edes yhtä lasia viiniä! Ärsyttää kun ihmiset kyselevät heti et miksi ja miksi...

Se Lapsi tehdas blogi on hauska, eli kiitosta vain linkkivinkistä!

Synnytys jutuista....
Mulla tuli RV 36+3 ekat supistukset koko raskausaikana ja ne olikin sen verran rajuja ja kesti koko päivän, että jouduin lähtemään synnärille ja sain supistusten estolääkityksen joka auttoi ja pääsin seuraavana päivänä kotiin, kätilö oli tehnyt käsikopelolla koko arvion ja tuumasi että on niin pieni ettei anneta syntyä vielä. Viikkoa myöhemmin 37+2 alkoikin sitten lapsivesi pulpahdella noin 30min välein kun oli reikä ylhäällä kalvoissa ja siinä oli sitten sen verran iso tulehdusriski että mulla käynnistettiin synnytys seuraavana päivänä! Eli 37+3 syntyi esikoiseni, synnytys kesti 3h41min josta tuo 41min ponnstusvaihetta! Nyt olen varovasti ajatellut synnytystä ja miettinyt, että kuinkahan kiireellä sinne sairaalaan pitäisi lähteä sitten ensitalvena kun toien synnytys yleensä on nopeampi kun ensinmäinen.

terkuin hattivatti< Rv 5+1
 
tryffeli89 , jos ehdit tosiaan ne raskausvitamiinit jo hankkia, niin jatka vaan niiden syömistä, jos ja kun yritätte uudestaan raskautua. Luin nimittäin jostain, että niiden syöminen kannattaa aloittaa jo silloin kun yrittää tulla raskaaksi. Niin ja juuri hattivatti< tuosta foolihaposta mainitsikin.
Jos et muuten ovulaation ajankohtaa tiedä, niin hanki ihmeessä ovistestejä. Tai sitten heilutatte sitä peittoa sen verran usein, että varmasti joku kerta osuu oikeaan :)

Saap nähä sorrunko ite sitä Doppleria ostamaan. Ei siitä tosin vielä hyötyä ole, näin aikaisin...

Soitin neuvolaan tänään ja kyselin sitä aikaisempaa aikaa, mutta se neuvolatäti sanoi, että täällä on normaali käytäntö, että ensimmäinen neuvolakerta on vasta 10.viikolla aikaisintaan! Kuulema vasta silloin on mahdollista kuunnella sydänääniä ja ottaa ne tarvittavat verikokeet yms. Ja ultraan en pääse ennenku aikaisintaan sitte kun 12 viikkoa täynnä.

Mukava muutes lukea noita synnytyskertomuksia :) ehkä sitä vuoden päästä itsekin semmosta voi kertoilla!

mariana87 rv 5+3
 
Mulla neuvola olis vasta vkolla 9+1. Tosin tänään oysista tuli ultra-aika (kromosomitestiin),se osuu näköjään vkolle 12+1 vasta :/ kyseessä siis meillä kromisomitestit siksi kun meillä on tuo aikokainen kv. Siksi tässä tuntuu olevan "pitkässä kuusessa" koko lapsen saaminen. Tänään maha ollut tosi turvonnu ja nyt illasta välissä oli tosi viiltävää kipua ja tuli mieleen supparit ja taas epätoivoissani kuvittelen jos mitä..
mutta joo en nyt muista mitä kukanenkin tossa ylempänä kirjoitti mutta meillä esikoinen syntyi vkolla 36+6 eli melko aikasin.siihen vaikutti kyllä melko useat asiat (esim.lapsivesipunktio,liika lapsivesi ja sikiön suolitukos jne...).
 
Faelivrin
Aijoo tosiaan, unohtu mainita tuo kierron pituus. Mulla se on siis 30 päivää. Ja oon kyllä edelleen ihan sitä mieltä, että oon vasta 6+3 :D
Ehkä uskon sitten sitä mitä siellä varhaisultrassa sanotaan. :)

aLime - Kyllä siitä neuvolakäynnistä ehkä hieman todellisempi olo tuli, mutta kun ei vieläkään vaan voi ihan sata varma olla, että tuolla joku pikkuinen kasvaa.. Mutta ens viikolla saan tietää! :)

tryffeli89 - Vaadi vaan sitä ultraa jos susta siltä tuntuu. Inhottavaahan se on jos sit vasta pääsis kun tulis joku tulehdus :/

Amarinwa - Vielä tosta lasketusta-ajasta.. Kun se neuvolantäti tosiaan sanoi, että se la olisi 13.3., mutta kun se antoi mulle mukaan sellaisen kirjan, missä yhdessä kohtaa neuvottiin, että kuinka se la lasketaan ja senkin mukaan katsoessa sain lasketuksiajaksi 16.3. Mutta edelleen.. täytyy varmaan odotella sinne ultraan niin saa selvyyden tähän :)

Mulla on myös ollut kovasti tuota ärsyyntyneisyyttä, minkä mariana87 ja Jossu90 mainitsivat. Ja valitettavan paljon siitä saa mies kärsiä :/ Kiukuttaa välillä vaan niin pikku jututkin, että ihan itteensäkin ihmetyttää.

Niin ja Jossu90, mä oon ens viikolla menossa sinne varhaisultraan yksityiselle ja se ultra maksaa 95 euroa ja sit lisäks tulee vielä käyntimaksu 13 euroa.

On kyllä ollut ihan äärettömän vaikeaa olla sanomatta perheelle tästä uutisesta. Tänäänkin sisko jopa kyseli, että millos teette serkun mun pojalle? Ja mä naureskelin vaan, että ei kai tässä ihan hetkeen.. heh heh :D

Tässäpä taas juttua multa hetkeksi aikaa.. :)

Faelivrin 6+3
 
Ihana huomata että muutkin kiukkuaa isännilleen :D
Oon ollu viime päivät kuin perseeseen ammuttu karhu ja ei mistään syystä :)

Mulla eka neuvola tosiaan viikon päästä ja silloin olisin viikoilla 6+2 ja ultra menisi vkolle 11-13 täällä.
Neuvolaan soittaessa täti oli oikein ymmärtäväine. Ku sanoi että eka neuvola ajoittuu vkoille 6-8 mutta ei sulla kiirettä ole
mutta kyselin jos kuitenkin pääsisin pian ja sainkin ajan aika lähelle :)
Mie oon miettiny jos sen dobblerin hankkisi jotta vielä keväällä olisi järjissään. Luulen että se toisi sen kaivatun mielenrauhan kuten monelle muulle :)

Joku kyseli onko työnimeä keksitty.Meillä on niinkin omaperäinen ku ötökkä,isäntä sen "keksi" ku näytin miltä ötökkä näyttää tällä hetkellä :D
Joko mielessä pyörineet mahdolliset nimivaihtoehdot?

Sain tänään ihania uutisia kun sisko kertoi myös plussanneensa eilen :)

Mutta nyt yrittää metsästää nukkumasaa :)
 
Ohhoh, täällä on ollut kunnon turinat viime käynnistä :) Kiva nähdä että muutkin kuin minä viihtyy täällä.

mamma84: Ihana kuulla että kaikki on siellä nyt hyvin ja tryffelille jaksuja ja niinkuin muut mammat täällä mainitsi, niin älä vaan anna periksi :) *big hug*

Mulla oli tänään se boking appointment joka on siis ensimmäinen kunnon neuvolakäynti, joka nyt siis oli enemmänkin kätilön käynti kotona. Kätilö siis tuli meille ja siinä juteltiin läpi tulevat verikokeet ja muut testit, sekä ensimmäisestä ultrasta puhuttiin aina synnytykseen asti ja siihen että missä mahdollisesti haluaa synnyttää. Ilokseni kuulin että olen alimman riskin ryhmässä tässä raskaudessa eli kaikki arvot yms- kunnossa ja terveydellisiä haittoja ei ainakaan vielä ole =) Sydänääniä kuunnellaan vasta ultran jälkeen, joten tässä nyt uumoilen että meniskö siihen varhaisultraan sittenkin kun ultra-aika on vasta 21 elokuuta ja tiedä säilyykö sitä huoliensa kanssa täysjärkisenä siihen asti :D

Kiukkua on täynnä tämäkin tyttö, ja varsinkin jos sattuu olemaan huono päivä pahoinvoinnin suhteen, kyllä kuulee siippa ja koira kunniansa mennen tullen, kamala akka siis olen :D pahoinvointi näyttäis yltyvän kokoajan. oksut ei vielä lennä mutta ei se kaukanakaan oo...tänään onneks päässyt hieman helpommalla sen pahoinvoinnin suhteen...*koputtaa puuta* Ja vatta näyttäis alkavan olemaan sellanen kova jo ja pientä pömppää havaittavissa. voipi olla vain turvotusta toki, tiiä sitä sitten :)

Äippäri tulee huomenna tänne englantiin mua katsomaan ja on siis autuaan tietämätön että hänestä on mummu tulossa, tai siis sanotaanko että tuplamummu kun siskonpoika on nyt vähän alle vuoden, josta tulikin mieleeni, että ihania uutisia Ainulii kiva saada joku todella läheinen jonka kanssa jakaa raskausaika, tarkoittaen että joku läheinen on samaan aikaan raskaana, artikulaatio hukassa näin myöhään tällä neidillä :)

Nyt siis unten maille....niin juu piti niistä Dopplereista kysyä että minkä hintasia sellaset on suomessa?

Öitä kaikille :)

Myy* 7+5
 

Yhteistyössä