MAALISMASUT 2008

Heipatirallaa taasen =)
Mäkin tuota laskurilinkkiä koitin niin sen mukaan mullakin olis laskettu aika 28.2. ja tänään siis ois vkot tasan 5... hmm... mutta en suostu helmiäisiin siirtymään -kuten gardenia vinkkas niin sitten ois viimesiä synnyttäjiä siellä :LOL: etenkin kun esikkokin meni yliajan...
Ens vuonna on muuten karkausvuosi joten peukut pystyyn ettei synny 29.2!!! sitten ois synttärit vain joka neljäs vuosi :eek:
heh...
Ihme juttu kun ei tänne vielä muita kirjottajia oo ilmennyt!?
Täälläpäässä mä TIESIN jotenkin että oon raskaana jo ennenko testiä tein... oli vaan niin sellainen olo ja samoja syömis ym juttuja kuin ekassakin raskaudessa. Lievää iltayökötystä ollut mikä on ihan uus juttu mulle... tissei turvottanut... mut eipä viel paljo muuta. Paitsi hieman nuo mielialat vaihelleet :whistle: mitäs kaikkee muilla...?
Voikaahan paksusti :wave:
 
Moikka moi.

Täältä tuleepi yksi mammuska teitin joukkoon :wave: tuon laskurin mukaan laskettu aika on 1.3.
Meillä on ennestään 10/04 syntynyt poika.Mun edellinen raskaus todettiin rypäleraskaudeksi niin nyt pelottaa jos se vaikka uusiutuu.Kokoajan on sellasta menkkamaista juilimista ja tunne et kohta alkaa menkat muttei ainakaan vuotoa näy,ja eilinen testi oli sitten selkeä plussa :heart:
Hiukan on tissit arat ja etova olo,ihmettelinkin tuossa aikasemmin viikolla miks mun farkut kiristää ja syykin selvisi :D
 
Ihanaa, kavereita!! :wave: :wave: oikein paljon onnea plussista PIKKISMASU ja MARUZELLA! Tein jonkinlaista listaa tuonne alotukseen, muutellaan niitä laskettuja aikoja sitten kun päästään ultraan ja tiedetään ne tarkemmin! :) Mulla myös koko ajan menkka-olo, mutta niin oli esikoiseltakin...onneksi on yksi onnistunut raskaus takana, jotenkin helpompaa tämä ultran odottaminenkin! Mulla on ollu enenevissä määrin etomista, pyttyä ei ole vielä tarttenu käydä halaileen..jospa ei tarviskaan! Aivan järkyttävä turvotus päällänsä, uuuh!
 
:wave:
Minä myös ilmottaudun tänne! Elikkäs sain selkeän plussan testiin keskiviikkona. Laskettu aika olis sitten 6.3. Oon aika innoissani, mutta vähän varuillani, koska takana on yksi keskenmeno. Tyksiin menen sitten ponnistamaan. Ikää on 25 vuotta. Kauheasti ei ole vielä oireita ollut. Nälkä on koko ajan ja jo ennen plussausta oli nippailua alavatsassa. Rinnat ovat vähän arat. Juhannuksena tuli kerran sellainen yökköolo, joka sitten meni nopeasti ohi. Että sellaista tänne. Kivaa liittyä seuraanne!!
 
Tervetuloa JENNAH ja onnittelut plussasta! KM pelko on täälläkin, mutta täytyy ajatella niin että ei se pelkääminen auta suuntaan eikä toiseen. Laitanpas sinutkin tuonne meidän listalle!

Gardenia 5+1 :LOL: mua huvittaa nää viikot kun viime kesänä kirjottelin parhaimmillaan lukemaa 41+2 :p
 
Heippa naiset :D

Täällä myöskin yksi vastikään plussannut.. Teinkö mä pari päivää sitten hyvin, hyvin haalean plussan. Päivää ennen menkkoja. Ja sit eilen haalean plussan (sit raskaustestit loppuki :LOL: ). Enää en viitti selkeetä plussaa hakea, kun ei menkkojakaan siis kuulu. Onhan se haaleekin plussa!

Tää keskustelupalstakin on mulle ihan uus ja vieras paikka, hui :|

Tosta lasketusta ajasta, mä kävin neljällä eri sivuilla lasketuttamassa, niin jokainen antoi eri la:t. Kaikki oli väliltä 1.3-6.6.08 :LOL: Eli maalismassuja kuitenkin ollaan. Heittäkään listaan vaikka 4.3.08. Sit joskus ku neuvolas/ultras pääsee käymään, ni katotaan tarkemmin sitä päivää.

Tähän väliin ihqu (<---mä inhoon tota sanaa, mut oon sekasin nyt ymmärrettävästä syystä) ) suuret onnittelut kaikille muille ihanille plussaajille täällä :heart: :heart:

Ai niin. Voisin kertoo jotain taustaa ittestäni. Eli mun nimimerkki paljastaa syntymävuoden, 24 ollaan kuitenkin viel pitkään =) Ja esikoinen täyttää lauantaina 9kk. Toinen vaavi oli tervetullut heti paikalla. Kahdet menkat ehti tulla (hyvä, ni tietää vähän kiertoo joka pitkähkö 31pv).

Gardenia: Eiks oo tosiaan hassua, kun muistelee viime vuotta, kun vastikään ollut raskaana =)
Mulla syntyi kans esikoinen 41+3

Joo, varuillaanhan tässä saa olla noitten perhanan keskenmenojen ja muitten kanssa. Itse en koskaan sellaista ole kokenut, mutta eihän sitä koskaan voi tietää =( Tarrasukkis siis kaikille :heart:

Verenvuodosta: Mä rupesin vuotaa esikoisen kaa joskus viikol 8(?) ihan sikana, siis paljon enemmän ku menkois. Sellasta kirkasta verta. Vuosi ehkä päivän ajan. Sit kuitenkin kaikki oli hyvin! Eli ei pelkoa vuodoista, varsinkin jos ei ole mitään kovia kipuja!

Jaa, johan tässä on tarinaa :ashamed:
Ootteko muuten muut kertoneet vielä kellekään jymyuutisesta???Mä oon vaan yhdelle kaverille, jonka kanssa jännätään yhdessä, että milloin molemmat plussaavat. Kaverilla alkoi tänään menkat nyyh :headwall:

Okei okei, mä meen... :whistle: MORO!!!!!
 
Maria82 *käsipäivää* onnea sinullekin plussasta! :) Laitoin sutkin tuonne listalle. Meitähän on jo monta! :p

KERTOMISESTA [ en oo uskaltanu vielä kellekkään pihahtaakaan. Se on aivan hirveetä sit jos menee kesken, perua juttua kaikille ja vähän se ketuttaa sit kun on menny möliseen liian aikasin....On kokemusta myös siitä, valitettavasti. Joten viisaampana odotan ainakin siihen ultraan että näen sykkeen omin silmin! Sitten voisi mummoa ja pappaa informoida, ja veljiä perheineen. :) Kyllähän se tekis mieli kertoa heti, senverran ihana uutinen, mutta itsesuojeluvaisto toimii sen verran hyvin ettei uskalla vielä kertoa kellekkään!
Vielä kun viikonlopun yli jaksais jännittää, ja sit vielä maanantain..sitten pääsis ultraan :) ihanaaaaaaaa......:heart: en malta oottaa että nään pikkukaverin siellä hillumassa! toista vaihtoehtoa ei huvita nyt ajatellakaan, ja toivottavasti ei tarttekaan.
Kävin pläräileen noita laskureita, jos laitan kierronpituudeksi 28 päivää niin LA on 23.2 mutta kun laitoin suht. totuudenmukaisen 33 päivää niin tulee siis tuo 28.2. Ultrahan sen totuuden sit kertoo senkin suhteen!
jahas, nyt taidan lähtä saunaan ja nukkumaan! makeasti kyllä väsyttäny koko päivän, tuntui ettei kertakaikkiaan pysy silmät auki ollenkaan. Etominen jäi onneksi vähiin tänään! :)
 
Hyppään tuolta lokakuisista kysymään sulta Gardenia et miten METFOREM lääkitys auttaa lapsettomuuteen, eikös se mun mielestä ole diabetes lääke?
Ja kovasti onnea plussanneille... tarrasukkia kaikille!!!!! :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja santti:
Hyppään tuolta lokakuisista kysymään sulta Gardenia et miten METFOREM lääkitys auttaa lapsettomuuteen, eikös se mun mielestä ole diabetes lääke?
Ja kovasti onnea plussanneille... tarrasukkia kaikille!!!!! :heart:
http://keskustelu.kaksplus.fi/t793022

sori gardenia jos tallon varpaille koska enhän tiedä sun kohdallas tästä lääkkeestä :ashamed: mut laitoin vaan esimerkin mihin sitä käytetään kun löysin ton ketjun.
 
Kiitos Cruella DeVille linkistä! SANTTI pco:n vuoksi siis syön Metforemia.

Jaahas, uusi aamu, uudet kujeet :) Olo on mainio, ainakin vielä toistaiseksi! Saa nähä kun lähetään mökille ajeleen että kuinka se autossa alkaa heikottamaan...Enää kaks päivää ultraan HUI! Oon koittanut kuvitella sitä hetkeä molemmin päin, siis että hyvillä uutisilla ja huonoilla. Mutta parempi olla nyt kuvittelematta yhtään mitään...Olis se vaan niin taivaan lahja kun syke näkyisin ja pieni olisi oikeassa paikassa. En niinkään pelkää kohdunulkoista, enemmänkin tuulimunaa enkä sitäkään ihan tosissani. En usko että se antaisi noin vahvoja plussia testiin. Silloin kun sain vikasta inssistä plussan, testailin haamuja pari viikkoa ja sitten ultrassa ei ollut sikiökaikua. Olis pitäny arvata että jotain pielessä..mutta mistäpä sitä moista arvaamaan, niin kauan oli odottanu ees jonkinlaista viivaa tikkuun.
MITÄS MUILLE KUULUU? :) kivaa kun ei tarvi yksinään jutella enää! :wave:

Gardenia 5+2 (wau :p )
 
Huomenta...tai nyt on kyllä jo päivä, mutta heräilin vasta. Lähen muutamaksi päiväksi lomareissulle ja ajattelin käydä täällä vielä moikkaamassa kun en sitten muutamaan päivään pääse tänne. Tänä aamuna tuntui masussa kunnon nippailua ja lämmötkin oli vähän korkealla, kun mittailin. Hiukan on sellainen pipi olo. Mies oli nähnyt viime yönä unta, että meillä oli kaksoset. Hui! Onnea Gardenia siihen ultraan. Itse ajattelin mennä ehkä joskus viikolla kahdeksan. Ja sitten vasta soittelen neuvolaankin. Tai täytyy nyt katsella. mutta mukaavaa viikonloppua kaikille!
 
paljon onnea kaikille plussanneille :heart: Me ei olla kerrottu kenellekkään vielä,kun on tuo rypäleraskaus tuossa ollut niin ei tosiaan uskalla ennenkun ultrassa on käyty ja sinne siis mennään 20.7.Pähkäilin tuossa eilen että miten tuolle miehelle kerron tuosta plussasta niin ajattelin sitten laittaa kuvan testistä hälle multimediaviestinä.No mies oli saanut sitten sen ja paukannut veljelleen näyttämään sitä että mikä tämä oikein on?olivat siinä sitten pähkäilleet ja veli sanonut että on varmaan joku painonappijuttu :LOL: :LOL: eivät siis olleet tajunneet mikä se on.Mies sitten mulle soitti ja kysy et mikä se on ja kuultuaan sanoi et ei varmaan veli tajunnu mikä se on.Toivottavasti ei että pysyy salassa.Ja mullekun sen kuvan näytti niin ainakin mun mielestä se oli aivan selkee kuva.Miehetkö hölmöjä :LOL: :LOL:

Voikaahan paksusti :wave:
 
Heh heh maruzella, aika hauskasti ilmotit vaavista!
Mä kun tein aamulla silloin hailakin plussan, soitin tietty miehelle heti töihin, että nyt tais tärpätä.

Myö ollaan kans lähdös reissun päälle tänään..Se on tätä kesäaikaa tää..

Mitähän mun viikot on. Apua osaanksmä laskeekaa enää..Ventatkaas.. Onkohan mulla tänään 5+0. Vikat menkat alko 27.5. Kertokee jos laskin väärin. Nyt ei ihan pysty paneutuu asiaan tarkemmin, ku on vähän kiirus.

Niin, en tiiä, onkohan sitä pakko kertoo tänään äitille, ku sinne ollaan menos yökylään. Kyllähän se äiti sais tietää, jos vaan lupaa pitää tiedon itsellään. Tahtoo kyllä vähän olla sellainen juorukello :)

Täällä vointi loistava (toistaiseksi). En usko, että nyt viiikkoon vielä ainakaan tarvii kärsii mistään pahoinvoinneista tms. Eka raskaus meni kyl tosi loistavasti,ei ollut selkäkipuja eikä mitään..töissä jaksoin loppuun saakka.

Jees. Tää menee nyt. Mukavaa viikonloppua maalismammat!
 
maria82;huomasin tuossa että meillä on alkanut samana päivänä viimeset menkat :)

Mua kyllä nauratti kun mietin et miten nää 2 on sitä kuvaa tiiranneet ja toisen mielestä se on joku painonappijuttu...no onhan siinäkin painettu et se tulos on saatu aikaseksi :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maria82:
maruzella: Mikä sun kiertos on? Mulla 31pv. Kaksplussan laskurin mukaan, mulla olis kyllä la 1.3, mut en usko, et niin aikasin..
mul on ollu 28 päivää aikas tarkalleen,ton laskurin mukaan laskettu aika olis 1.3 mut 20 päivä sekin selvii paremmin jos vaan kaikki on hyvin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja maruzella:
Alkuperäinen kirjoittaja Maria82:
maruzella: Mikä sun kiertos on? Mulla 31pv. Kaksplussan laskurin mukaan, mulla olis kyllä la 1.3, mut en usko, et niin aikasin..
mul on ollu 28 päivää aikas tarkalleen,ton laskurin mukaan laskettu aika olis 1.3 mut 20 päivä sekin selvii paremmin jos vaan kaikki on hyvin.
Jepulis. Toivotaan, että kaikki on hyvin =) Nyt tää neiti mänöö..MORO
 
Momo
:wave:

Minä ilmottaudun tänne myös, tein tänään uuden testin ja vahvan
viivan sain, pakko kai se on alkaa uskoa että vauva sieltä on tulossa,
Jee! :) Ekan testin tein maanantaina jolloin tuli haalea viiva, LA ois vaikka 3.3. (Tekayn mukaan 2.3.) ja Jorviin ajattelin mennä. Esikoinen on myös maaliskuun lapsi, nyt 1v4kk joten mukava(?) kahden vuoden ikäero ois tulossa...

Tosi hauska muuten tää ketjun nimi, perustin nimittäin yahooseen täsmälleen samannimisen postituslistan! =) Esikoisen aikaan oli vastaavasta ihan hirveästi apua, ja siellä muodostui aika
luottamuksellinen ilmapiiri kun lista on suljettu, vain jäsenet ja
aktiiviset sellaiset pääsee lukemaan. Itse tykkään ehkä enemmän
sellaisesta meiningistä... Et tulkaa IHMEESSÄ messiin jos tämmöinen
porukka kiinnostaa, löytyy varmaan groups ja seach ja sit tää
maalismasut.

Onkos näitä vastaavia paikkoja vielä muita, täällä jo aika monta
meitä maalismammoja, kuten myös vauvat.netissä, vauvalehden
palstalla hiljaisempaa.. Ihan sattumalta tänne eksyin, onneksi!

Toivottavasti kaikilla pysyy kaverit matkassa!
 
Malla29
ja nyt rekisteröidyin tännekin. Eli kolmatta odotellaan, la 5.3. Kaikki oireet kuulostaa tutulta, turvotus, vihlonta, väsymys ja etominen... tarkistin oikein papereista että nuo oireet alkoivat edellisissä raskauksissa vasta vk 7 ja 8. Mies on vankasti sitä mieltä että tulossa on kaksoset, on jo kauan väittänyt niin. Koska emme ole koskaan päässeet mistään helpolla, esikoinen on kehitysvammainen ja toiden todella huono nukkuja ja kaikin puoli touhukas ja vaativa. Mutta ei mun mielestä kaksosissa ole mitään vikaa. Siis kunhan ei ole mitään vikaa.
Minäkin olen jo ensi viikolla menossa neuvolaan että saan lähetteen ultraan ja sieltä lähetteen istukkanäytteeseen. Kunhan nyt ensin sinne asti päästään, olen ollut aika arka tämän raskauden suhteen, kun jotenkin sitä yrittää itseään jo valmistaa pahimpaankin... Mutta täytyy nauttia nyt tästä tärppäämisestä!
 
Moi Malla ja Momo! :wave: Ja onnea molemmille plussasta! :heart:

Tänään on ollu ihmeen rauhallinen olo..siis noin henkisesti! Kun oon panikoinu koko viikon noista mahakivuista ja kaikesta mahdollisesta, tänään ei oo käyny mielessäkään mikään huolestuttava asia =) Kaipa sitä tosiaan tietää että niin tää menee kuin on tarkotettu. Kävin netissä surffaileen mamma-vaatesivuilla...heh..niinku niitä nyt vielä tarttis moneen viikkoon! Ja on mulla esikoiseltakin tuolla laatikollinen äitiysvaatetta, niitä vaan on niin ihana ostella ja pitää, se on kivaa aikaa kun ei tarvi vetää mahaa sisäänpäin vaan saa ylpeänä esitellä isoa massua! :D Viimeks aloin pitään äitiyshousuja rv14, voipihan se olla että pitää nyt toisen raskauden aikana vaihtaa jo aikaisemmin löysempiin! :)

 
Onnea kaikille uusille plussaajille ja pidetään Papagena kovasti peukkuja sulle pystyssä. Tuu sit heti kertoo kuulumiset!

Muista keskustelupalstoista: Mä olen surffaillut esikoisen odotuksesta saakka helistimen sivuilla. Meillä oli/on myös odotuksen yhteydessä sekä nyt vauva-ajan tosi tiivis yhteishenki mammojen kanssa. Muita sivuja en sit oo tarvinnutkaan/kaivannutkaan. Mutta nyt eksyin sitten tänne, onneksi tosiaan! =) Toivottavasti meidän kesken täällä syntyy myös tiivis yhteishenki :heart:

Ai niin. Äitille kerrottiin tänää, kun siellä olimme. Häntä kuitenkin nään ehkä noin joka toinen kuukausi, niin oli parempi kertoa jo nyt =)

Okei. Mut mä oon aika väsy. Monta huonosti nukuttua yötä takana (esikoisen vuoks). Joten mänen kans nukkuu. ÖITÄ!

 
myymä
Heipä hei kaikille!

Tätä pinoa olenkin etsinyt!
Olen siis 22 vuotias mama Vantaalta ja perheeseen kuuluu meidän pikkuneiti, Venla 2v sekä aviomies 29v.
Eilen ja tänään on testattu haamut eri testeillä (kp 27/29 ja 28/29), joten eiköhän tässä ole uskottava että raskaana ollaan. Meillä sikäli vänkä tilanne, ettei tosiaan ollut tarkoitus vielä toista yrittää, mutta kun kerran mennään ilman mitään sutinoimaan, niin tietysti sen täytyy juuri silloin napsahtaa. Uutinen oli yllätys mutta iloinen sellainen.

http://www.aijaa.com/img/00024/689299.jpg tuolta voipi jokainen käydä tulkitsemassa tuota haamua... Näitä siis takana kuitenkin jo 2.

Hauska tutustua teihin maalismassut!

Lisätäkseni vielä, että vauvalehden laskurin mukaan laskettuaika olisi 10. maaliskuuta. ONkohan netissä muualla lasketun laskuria? :)

Ja jorviin ollaan siis menossa, josko tämä pikkuinen nyt meinaa pysyä matkassa loppuun asti!
 

Yhteistyössä