MAALISMASUT 2008

myymä
Heippa kaikille!

Ensimmäiset voimakkaat oireet koin tänä aamuna kävellessäni töitä kohti :) Eli yökkäsin äänekkäästi kävellessä... onneksi ei ollut muita lähellä, koska soundit oli aikas mahtavat ;) Eli huonoa oloa silloin tällöin.

Vastaukseksi aiempaan kysymykseen, olen työelämässä. Aloitin ensin tytön ollessa reilun vuoden ikäinen iltatyöt josta sitten siirryin tytön ollessa vajaa 2v kokopäivä töihin :) Nyt olis sitten tarkoitus kerätä kokopäivätöissä itellensä kohtuullinen äitiyspäiväraha kun edellinen olikin hieman yli minimin, eikä sillä oikein elä...
NYt suunnitelmissa ois kuitenkin siirtyä sitten äitiysloman jälkeen opiskelemaan jossain vaiheessa, mutta kyllä ajattelin toviksi hoitovapaallekin jäädä :) Tai sitten iltaopiskeluja.

Hauskaa päivää kaikille :)

 
Mä en jotenkin vielä osaa/uskalla kirjoitella tänne. Käyn kyllä lukemassa mutta on niin epäraskautunut olo vaikka tänään tein paljon vahvemman plussan taas. Onnellinen toki olen siitä, mutta pelottaa kun tosiaan kaksi viimeisintä on ollu KM ja TM. Ehkä alkuraskauden ultran jälkeen (oon ajatellut meneväni tasan 6+0) sitten enemmän jos jotain näkyy.

Mutta nyt yritän olla tosi onnellinen tästä :) tapahtui tää TJOT-ajatuksella kuitenkin paljon nopeammin mitä luulin, toisella kierrolla jo vaikka oli kp:t ihan sekaisin sen tuulimunan takia.

T. Oikukas 4+1 :D
 
MaRia82 mä menen elokuussa töihin. Mulla loppui äitiysloma huhtikuussa mutta jäin kodinhoidontuella kotiin...täytyy sanoa että on kyllä niin surkea summa tuo tuki että ei paljoa naurata asuntolainaista perhettä. Mitähän työkaverit sanoo kun meen töihin pitkän ajan jälkeen ja varmaan näkyy jo raskaus sillon :LOL: aattelin kuitenkin olla niin kauan asiasta hissukseen kunnes ihan kunnon viikot on takana (rv12).

Herranjestas että voi ihmistä väsyttää!! |O aivan siis on semmonen olo niinku ei olis nukkunu päiväkausiin. Pitää lähteä pojan kanssa ulos että pysyy hereillä.....eilenkin olin vaan koko ajan liikkeessä, se on kertakaikkiaan totaalinen väsähdys jos erehtyy sohvalle!

soitin neuvolaankin, eka aika on 25.7. pitäis kuulemma soittaa np-ultraankin aika jo, kun on ruuhkaa siellä mutta en mä vielä taida uskaltaa kuitenkaan soittaa sitä...soitan ens viikon lopulla.

MITÄS MUILLE MAALISMASUILLE KUULUU? :hug:
 
Niin, mun nimen perään listaan voi siis lisätä, että kättäri. Siellä olisi EHKÄpä tarkoitus synnyttää..

Heitän vielä semmottisen kysymyksen, että imettääkö kukaan muu täällä vielä? Täällä imetetään jonnii verran. Öisin lähinnä... Mitähän ne neuvolas tykkää, että imettää raskausaikana?Mun mielestä imetystukisivuilla se on ihan ok..

Jaa. No nyt menen..rantsuun kohta :D
 
heips! en kuulu, oon vaa pyöriny kaksplussan puolella. yritin sillo alkuu rekisteröityä vauvalle mut siin oli jotaa hämminkii. mun poika on syntyny 9.9.05 ja tuli ihan ajallaan. teil meni kuiteski kaikki sit ihan hyvin kuiteski vaik ajois synty? mun pitääki vissii kurkata sinne syyskuisiin, laitatko vaikka linkkiä?

Heps!
Mäkin liityin vauvanpuolelle vasta pojan synnyttyä,koska LA oli 31.10 niin sen mukaan oisin oikeesti kuulunu siis lokakuisiin.
Jep,hyvin meillä on menny alusta asti. =) Poika ny oli pieni ja keltasuuttakin oli,joten sen takia jouduttiin oleen jonkin aikaa sairaalassa... :/ Mutta hyvin on pikkumies kasvanu. :heart:
On niin sisukas ukkeli,omaa tahtoo on niin pirusti... :LOL:

Työelämässä oon ollu kuukauden,ja viä olis 2kk:tta jäljellä. Oon vaan tekemässä kesäsijaisuutta,mutta alku se on sekin 2vuoden kotona olon jälkeen. :) En sit tiä mitä tässä pitäs tehdä elokuussa,kun tua ny loppuu työt,siinä olis ½-vuotta aikaa tehdä jotain.... :eek:

Cruella DeVille; En jostain syystä onstunu laittaan linkkiä syyskuisiin2005 vauvapuolelle. :(
Mutta löytyy sieltä keskusteluista "taaperoista ja leikki-ikäisistä", sivulta4 syyskuiset-05. :)
Toivottavasti löydät sen näin. =)

Onko toiveita kumpi mielummin tyttö vaiko poika olis ns."tervetulleempi" ? (Jos siis näin ny voi sanoo... :ashamed: )
Tai ottaako joku selvää kumpi on tulossa?
Meille molemmat tietysti on tervetulleita,mutta ainahan sitä kai jompaa kumpaa toivoo enempi...Ja meillä jo poika on,niin nyt olis tytteli sit tervetullut! ;)
Ja tottakai poikakin...älkää kukaan siis ymmärtäkö väärin. :)
Ei haluta tietää etukäteen kumpi on tulossa,vaan jänskätään loppuun asti! :D


Mamuliini ja masuasukki 5+2
 
Heips ! Pääseekös mukaan? EHkäpä uskallan jo ilmoittautua tähän messiin, tein vahvan plussan maanantaina. Kerronpa lyhyesti itsestäni ja meidän tilanteesta, olen 24v nainen Kuopiosta ja mieheni on 27v, meillä on huhtikuussa 2006 syntynyt ihana poika. Pikkukakkosta on on toivottu hartaasti jo useampi kuukausi ja nyt voin onnellisena todeta ettei menkkoja tullutkaan vaan testasin tosiaan tuon plussan pari päivää sitten. Menkat oli viimeksi toukokuussa joten lienen noin viikolla 5..?

Oireita; valtava turvotus vatsassa.. :x housut puristaa ja nälkä on valtava, voisin syödä kokoajan, ainakin sen ajan kun en nuku, nimittäin väsymys myös on valtava! Soitin jo tänään neuvola ajan, sain kuun loppupuolelle ja antoivat jo ultraääniajankin, mikä oli tosi mukava yllätys! se on elokuun alussa. Nyt pitäis malttaa odotella kaikessa rauhassa. Iloisesta uutisesta ei olla kerrottu muille kuin siskolleni joka oli paikalla kun testasin, yritämme pitää tiedon omanamme einakin ultraan asti.. (mahtaakohan onnistua kun vatsani on kuin olisin jo vaikka kuinka pitkällä raskaana..öhöm :whistle: )

Ihana päästä liittymään tällaiseen ketjuun vihdoinkin! Ainiin ja ihan mielenkiinnosta, onko täällä mukana niitä maalismasuja -06? itse olin jo silloin messissä kun odotin esikoistani, joka muuten lopulta tuli vasta huhtikuun alussa.

Onnea kaikille plussanneille! :hug:
 
Mä oon roikkunu tuolla lapsettomuuspuolen plussaajissa, mutta voisin ilmoittautua tännekin.

Väsyttää, itkettää, turvottaa ja pientä kuvotusta kaiken aikaa. Onneksi esikko (kohta 1v 2kk) pitää kireisenä, niin ei ehdi liikaa keskittyä tähän raskauteen. Nyt vain odotellaan ekaa ultraa ja onko ketään masussa kotona.

Lampukka 4+6 (la 6.3.08)
 
Meillä on jo tyttö ja poika, joten mulle sinäänsä sama kumpi tulee =)
Miehelle ensimmäinen oma, poika kuulemma tulee mut tyttökin käy xD
Mä ensin meinasin et tyttö ois mukavampi, toi meiän 4v on jo sellainen huimapää poika, mut nyt kun katselin ton eskari neidin touhuja kun oli kaverinsa kanssa kauhea riitä "en enää ikinä leiki sun kaa" jne ni ajattelin et poikamaisuudestaan huolimatta ne pojat on helpompia :D
Mut siis, kumpi vaan kunhan on elossa.
Siis meillä ei aborttia tehdä vaikka lapsi ei terve olisikaan, ellei sairaus ole niin paha että oikeasti kärsii siitä lopun elämää!

Sipuli ja Aino tasan 6

Varasin ajan yksityiselle ultraan 16 päivä! Itku et jännittää..
 
Tervetuloa uudet Enne ja Lampukka *käsipäivää kohtalotoverille (kts.profiili)*

Mulla myös tuo turvotus on aivan järkyttävää luokkaa!! Oikeesti ahistaa kun ei tahtois vielä kylillä kuulutella raskautta mutta ei viiti tunkea itteensä liian pieniin housuihinkaan...Mä en hämäis oikeesti KETÄÄN jos laittasin vähänkään tiukemman puseron päälle. Väsymys on kans aika ultimaalista...no kylläpä se tästä olo kohenee kun viikot enenee ;) heh tai sitte ei!
 
mulla on kyl aina safkaamisen jälkeen (vaikka söis pari leipää :LOL: ) vähintäänkin samanlainen turvotus ja tosiaan näytän siltä kuin olisi jotain rv 20 :eek: normaalisti ei ylimääräistä mahaa kummemmin ole joten tää näkyy kyllä heti kaikille jos joku vaan kehtais kysyä että mikäs niin kovin turvottaa :LOL: en kyllä muista että aikaisemmissa raskauksissa olisi NÄIN pahasti ollut todellakaan :eek:
 
Viimeksi kun kurkkasin, ei tällaista ketjua ollut vielä olemassa. Teitä on kertynyt jo paljon!

Pääseekö mukaan?
Olen 25v. esikoisen odottaja (kummallista kirjoittaa noin, en vieläkään usko, että se on totta). Testasin plussan viime lauantaina , kun olin malttanut 5 päivää odottaa menkkoja. Viikkoja on 5+3 ja vointi väsymystä, päänsärkyä, rintojen kipua ja vatsan nippailua lukuunottamatta mitä mainioin.
Kovasti nyt toivon ja jännitän sitä, että pikkuinen pysyisi mukana kesän tiimeillyksessä.

Kovasti tekisi täälläkin mieli kertoa kaikille, mutta olemme koittaneet säilyttää malttimme. Mies (28v.) puhkuu intoa asiasta ja juttelee jo kovasti tulokkaalle. Että sellaista... Katsellaan yhdessä, kuinka odotukset etenee. Olen tässä muutaman päivän päästä pari viikkoa netin ulottumattomilla, mutta palaan sitten asiaan.

Onnea odotukseen juuri sinulle! :hug:
 
Tervetuloe enne, Lampukka, äiskä äiskä ja Tansuli :flower:

Onpas myymällä masua noin hoikaks ihmiseks =) voi vitsi, omaa mahaa kun on jo ennestään jonnin verran (enkä kyl voi pistää ees edellisen raskauden piikkiin kun sellainen herkuttelija oon nykyjää :whistle: ) niin ei kukaan varmaan huomaa eroa vaik uudest raskaudest vähä turvottaiskin... no ei mulla oikeesti kamalan iso maha ole, mutta vähän löysää löllöä tossa vatsan seudulla... olinhan mä täs laihiksellakin mut laihis lens romukoppaan jo pari vkoa enenn plussaa ja alkoi taas se älytön syöminen mikä siis "vaivas" esikkoa odotellessakin! :p

Mäkin oon TAJUTTOMAN väsynyt koko ajan...zzz...

Joku kyseli onko töissä vai koton niin kotonahan me touhuillaan poitsun kans päivät pitkät =) ja just tuossa miehelle huomautin että mähän meen sit todnäk vasta tyyliin vuonna 2010 töihin kun todnäk oon kotona nii kauan kuin tulevakin 2vee. 2010!!! :eek: vähän utopistista tosiaan ajatella tota...

Täytyy vissii huomen soittaa vihdoin neuvolaa ku tänäänkin jäi väliin...

Vointeja!

äiskä ja pikkis vkolla tasan 6 :heart:
 
Tervetuloa uusille ja onnea plussasta!! :flower:

Täällä on alkanut pahoinvointi jylläämään. Aamulla ei mitään, mutta iltäpäivästä ja illalla on sellanen ällö olo! :x Kahvia jos juo niin vähän ajan päästä on ihan kauhee olo. Koko ajan tekee mieli jotain raikasta ja viileää. Onneksi ei herkkuja!!

Heinänuhakin on iskenyt päälle ihan täysillä, Koko ajan aivastuttaa ja nenä vuotaa. Oon käyttänyt välillä allergiseen nuhaan tarkoitettua nenäsumutettu, kun viime kesänä kysyin lääkäriltä saako käyttää sellasta kun imetin! Se lääkäri sano että nenäsumutteita voi käyttää imetyksen ja raskauden aikana. Onko muilla asiasta tietoa? Hirveen mielelläni en lääkeittä käytä, mutta kun olo on niin hirvee että pakko! :(

Joku kyseli onko kotona vaiko töissä, mä olen kotona esikon kanssa. Kodinhoidontuella kituutan, teen sitten iltaisin siivoushommaa ja keikka luontoisena postilla varhaiskantoja. Lähinnä viikonloppuisin oon ollut varhaisjakajana. Tuo kodinhoidontuki kun on niin pieni, että talovelallisena on käytävä vähän jotain tekemässä. Mukavaa vaihteluahan se on ollut!!
Mutta nyt ulos syömään jäätelöä, ennen kun neiti herää päikkäreiltä!!

Aurinkoisia kesäpäiviä!
:flower: :heart: :flower:
 
Hei kivaa kun on tullut näin paljon uusia!! Tervetuloa vaan!! Olen tässä ollut mökillä ja en pääse nettiin kovinkaan usein, niin tulee nyt harvemmin kirjoitettua. Miehellä alkaa maanantaina loma, niin koneen äärelle ei pahemmin päästä, nyyh....

Mulla ei ole oikein vieläkään oireita! Oli eilen pakko testata olenko raskaana....kyllähän siinä vielä plussa oli :LOL: , eilen söin makkaran saunan jälkeen ja sen jälkeen tuli tosi paha olo, mutta en tiedä johtuiko vauvasta vai siitä että söin sitä ehkä liikaa :LOL: Vatsaan ehkä hitusen välillä koskee ja rinnat on arat, mutta ihan samanlaiset kuin menkoissa. Ei väsytä yhtään ja tupakkia tekee mieli ja siiderinkin voisi ottaa...mutta jätetään odttamaan ne ensi vuoden kesälle ,tai tupakka jä varmaankin kokonaan pois=)
Harva taitaa esikoista odottaa? En tainnut olla ihan ainut.
Mä en vieläkään käsitä tätä!! Mutta tää on niin ihanaa, ettei edes käsitä :LOL: mutta musta tuntuu ettei mun mieheni käsitä sitä vähääkään...ei ole kysynyt edes mitä mulle kuuluu, tai meille(on siis töissä ja minä mökillä, viimeksi sunnuntaina nähty), olllaan tottakai puhuttu, mutta mitään raskauteen liittyvää ei olla!! Kyllä se tätä haluaa, mutta ei varmaan vaan vielä hiffaa sitä ja se että se ei halua liikaainnostua jos menee kesken. Mä luulen että kun vaara on ohi niin sitten voi olla eri ääni kellossa. Onneksi nähdään huomenna, on jo ikävä, ei olla koskaan oltu näin kauan erossa....

Kiva kun aloitan heinäkuun lopussa uuden duunin, joka on vuorotteluvapaasijaisuus ja kestää 10 kk, niin kun en voi olla siellä niin kauaa....mun vatsa näkyy varmaan jo koeajalla, niin mä toivon ettei mua heti potkita pois!! Olen ollut kotosalla yritykseni myytyä ja tulot ovat olleet huonot, niin äitiyspäiväraha ois tietenkin isompi jos voisi olla siellä sen 1/2 vuotta ennen äityislomalle pääsyä. Toivotaan parasta....

Mä lopettelen nyt, mennään pelaamaan mölkkyä!!

Hyvää viikonloppua kaikille ja toivotaan että pääsen lukemaan taas lähiaikoina teidämn kuulumisia!! :wave: :wave:

rv 5+6
 
Moikkis! Tervetuloa munkin puolestani TANSULI ja ÄISKÄ ÄISKÄ!

Tänään on ollu vähän oireettomampi päivä, ei oo kerenny väsyttää niin julmetusti. Ollaan kyllä oltu liikkeellä oikeestaan koko ajan että eipä tosiaan olis mahdollistakaan väsyttää :whistle: Kävin tänään kattomassa kaverin 6 viikkoista vauvelia, voi herranen aika kun oli pieni! Vaikka ei siitä ole edes vuotta aikaa kun esikko oli samanlainen pieni kirppu..Kyl ne kasvaa ihan älyttömän nopeasti, ei olis uskonut. Se vauva-aika on hujauksessa ohi, eikä ehdi kunnolla ees sisäistämään..no nyt tulevasta vekkulista koitan nauttia enemmän, siis tuosta vauva-ajasta! Pojan vauva-aika oikeestaan meni vähän sivu suun kun oli niin ummikko eikä tienny mitään vauvan-hoidosta, pelkäs vaan että tekee jotain väärin tai muuten vaan on huono äiti....On se vaan ihanaa että näin pian suotiin toinen raskaus. Toivottavasti se päättyypi onnellisesti!

Gardenia 6+2
 
myymä
IHANAA Kun on saatu lisää uusia tulokkaita, ja pari tuttuakin ;)

Eli isosti tervetuloa kaikki Uudet!!
Mehän saadaan tästä vielä super iso pino aikaseks (ja sit näitten juttujen lukemisessa ei pysy enää perässä :p ) Pitää ottaa aina iltasin sellanen hetki aikaa, että ehtii koko uuden pinon lukemaan!!! Mutta nyt tämä mama lähtee saunomaan :) Hauskaaaaa iltaa :) Saatan kyllä palata vielä ...

Myymä 4+3 :)
 
myymä
Alkuperäinen kirjoittaja äiskä äiskä:
heippa, mä laitan nyt vielä tännekkin sivulle ton mun tämän aamusen testin..
eikös tuon voi jo plussaksi lukea?? ;)

http://www.aijaa.com/v.php?i=699549.jpg

No ei sitten YHTÄÄN epäilystäkään etteikö olisi :) Paljon onnea äiskä äiskä! Ihanaa että päästiin samaan pinoon ;)

Mulla oireiksi on lisääntynyt nännien arkuus :) Tuossa saunassa varsinkin sen huomasi. HArmittaa vaan jo valmiiksi tissien puolesta että millaiset tuplapatalaput niistä tuleekaan toisen imetyksen jälkeen.. IIK! Mulla siis oli isot rinnat ennen esikoista ja kummasti imetys sitten vei kaikki täytteet ja venytti niitä kohti maata :p Mahtaa olla näky kun maito nousee taas ja ne imetään tyhjiksi. jälleen kerran :p No, ainakin hyvän asian puolesta ;)

KArmee nälkä kyllä koko ajan. Mitenköhän tässä muka pystyy pitämään painohallinnasta kiinni, kun koko ajan pitäs olla jääkaapilla ;) Tein itselleni lupauksen, että samaan kilomäärään ei päästä, mihinkä ekan kanssa mentiin, eli lähes 20 kg tuli esikoisesta. Kylläpä muuten kuulostaa hassulta kun nyt puhun vaan ulkonäkösekoista, mut joo nää on näitä typeriä asioita jotka näköjään jo valmiiks stressaa! :)

Nyt vaan toivon sydämeni pohjasta, että tämä pikkuinen pysyisi mahassa loppuun asti :) Sitä samaa toivon myös kaikille teille kanssaodottajille

:heart:
 
Welcome LOKA! :)

Mä nyt vähän huolestuin tästä kun tänään ei oo ollu juurikaan oireita :/ toisaalta, mä olin koko ensimmäisen raskauden ajan huolissaan millon mistäkin ja lupasin että jos joskus vielä tulen raskaaksi niin yritän ottaa rennommin....ja paljon kyllä auttaa se tiistainen ultra-käynti, hyvinhän tässä on asiat kun oli kohdunsisäinen raskaus ja sykekin näkyi. :heart: Sitä on vaan niin kärsimätön ja vähän hysteerikkokin luonteeltaan... :snotty: Voi kun olis kotona ultra :LOL: paljo muuta varmaan tulis tehtyäkään ku kateltua murusta! Ajattelin että semmonen kotidoppler olis ihana hankkia, mutta sitten luin että ne aiheuttaa paljon vääriä hälytyksiä ja terveysalan ihmiset on jo ehtineet kirota koko keksinnön just sen takia. Joten enpä hankikaan moista, luulen että oman mielenrauhan vuoksi on parempi olla ilman!!

Huomiseen!
 
Huomenia tännekin!

Mulla ei oo vielä huono olo iskenyt, ihan hyvä vaan :D toissaraskaudessa alkoi about tasan 6+0 ja siitä sitten oksensinkin päivittäin monta kertaa siihen asti että meni kesken rv12 :| pakki oli mullakin ihan sekaisin tänää, hassua sinänsä kun tähän asti ollut ihan ku olis kiviä p******t :snotty:

taas yksi tylsääkin tylsempi työpäivä edessä, onneksi tästä surffailusta edes maksetaan ihan hyvin :LOL:

Ehkä mä voisin muodon vuoksi pyörähtää tuolla kyselemässä jos joku tarvisi apua ->

terv. oikukas ja 4+3

 

Yhteistyössä