MAALISMASUT 2008

Morjens MYYMÄ! laskureita on vaikka missä, tässäpä muutama

http://www.liberovaipat.fi/Pages/Pregnant/Calculator.aspx?id=7750

http://www.tekay.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=54

http://www.helistin.fi/?page=3563490
 
Heissan taas kaikille!

Ja Onnea kaikille plussanneille! :heart:

Täällä iltojen etova olo jatkuu ja hirmusen väsynyt olen myös ollut... on kyllä tullut touhuttuakin aikasta ja paljon viime aikoina joten ei ehkä pelkän raskauden piikkiin voi väsymystä laittaa... ja on koko ajan tosiaan NÄLKÄ!!! Niin oli kyl jo esikkoakin odottaessa.

Vois varaan alkuviikosta varata jo neuvola-aikaakin... jee :heart: hitsi kuin ihanaaaaaaaaaaa!!!

Onkos kuinka moni menossa yksityiselle puolelle tohon alkuraskauden ultraan?! Me ei varmastikaan mennä, ei menty ekasta eikä siis varmaan mennä nytkään... ois sitä kyllä aivan ihanaa päästä kurkkimaan masuun mutta on sen verran hintavaa että ehkä jaksetaan odottaa sinne vkolle 12... mut jos vaik sydänäänet pääsis jo aiemmin kuuntelee....

Aika monella tässä porukassa näyttää olevan suhteellisen pieni tuleva ikäero esikon ja pikkukakkosen välillä... ootteko miettinyt kuin vaikuttaa esikkoon tuleva pikkuinen? No onhan siihen vielä pitkä aika, mutta mä luulen että meidän pikkuherralle (silloin ikää 1v 9kk) tulee olee tosi kova paikka koska on niin äitin poika ja meidän niin herranterttu että...

Mutta hyviä vointeja ja kiva että tänne löytää tiensä koko ajan lisää porukkaa =) ainiin, siitä oli juttua, että onko muille palstoille kirjotellut niin mä kirjottelin aikoinaan tänne sivuille viime vuoden kesävauvoihin ja oli tosi kiva porukka =) muille palstoille en oo kirjotellut.

Terkuin äiti ja pikkis 5+3 (ehkä...) :heart:
 
myymä
Huomenta kaikille! Kyllä huomaa, että tämä Rouva on raskaana, kun ainoana vapaapäivänä herään puoli kahdeksan :) Kävin pissaamassa vielä purkkiin ja käyn vielä apteekissa hakemassa YHDEN testin... Ei sitä vaan meinaa millään uskoa että raskaana ollaan.
Oireita ei juurikaan ole, muutakun edelleen se että käyn vessassa koko ajan ja nälkä on ihan jatkuvasti. Mieskin ihmettelee, että "miten nyt voi olla jo nälkä kun just syötiin" ... Vastaappa siihen sitten.
Negatiivista näiden kahden päivän aikana olen huomannut vasta aivastaessa kun tajuttoman viiltävä kipu tuntuu oikealla ja vasemmalla puolella alavatsaa. Sattuu niin paljon, että kyyneleet puskee silmiin. Ei passaile juurikaan siis aivastella!

Hauskaa aurinkoista päivää kaikille:) Minä suuntaan nokan kohti apteekkia :p


Muoks! Tässä tämä todistusaineisto nyt sitten ois ;)

 
Welcome OIKUKAS! Mulla myös tuulimuna takana, joskin se oli vuonna 2005 ja sen jälkeen sain kolmen kierron päästä OIKEAN plussan josta syntyi tuo ihana pojumme.

HUOMENNA ULTRAAN!! Välillä ihan rauhallisena muka oon, että sen sitten näkee..ja sit kohta ihan paniikissa hyperventiloin kun ajattelenki huomista... :eek: On se vaan jännä paikka. Jos pitäis ennustaa niin veikkaan, että raskaus on vielä niin alussa ettei ultrassa näy mitään...sitten saan kärvistellä vielä pari viikkoa ja pelätä että ei siellä ketään ole. Se olis just mun mäihää....Mutta toivo elää että pikku :heart: siellä pompottelisi ja vois keskittyä raskaana-olemiseen, maailman ihanimpaan olotilaan :D

Gardenia 5+4
 
Moikka!!
Kai sitä nyt vihdoin ja viimein uskaltautuu ilmottautumaan mukaan!!
Tein plussan 21.6 ja seuraava maanataina soitin neuvollaan ja kävin viellä siellä samana päivänä varmistamassa asian. Ekan virallisen neuvola ajan sain 23.7, silloin olisi myös eka ultra. Viikkoja on mulla nyt jotain 5+4, laskettu on kylläkin helmikuun puolella (28.2), mutta luulen että se siirtyy ultrassa maaliskuulle!!

Vähän taustoja: Minä 24 vuotta ja mies 31 vuotta. Esikoinen 1 v 3 kk, joten toinen olisi tulossa! Esikoista yritettiin puolitoista vuotta ennen kun tärppäsi ja nyt kerettiin odottelemaan viisi kuukautta!! Tuntuu jotenkin uskomattomalta, että vauva olisi tulossa!! Vähän tosin pelottaa pysyykö mukana, mutta turha kai sitä on tressata!!
Oloja ei hirveästi ole, alamahaa juilii välillä menkkamaisesti varsinkin seistessä. Väsymystä kohtalaisesti. Pari viikkoa iltasin paleli hirmusesti, mutta nyt mennyt ohi!! Välillä on sellasta ällö oloa, mutta menee ohi itsekseen!! Tulipas tähän tekstiä :D

Toivotaan paljon tarrasukkia kaikille pienille!! :heart: :heart:
 
Tervetuloa myös MUUMI82! Meitähän alkaa nyt kertymään, jiiihaa! :D Päivittelin listaa ja laitoin LA-järjestykseen.
Tänään ei oo tehny ollenkaan pahaa...*koputtaa puuta* no vielä se ehtii senkin tehdä. Ollaan pojan kanssa pesty mattoja tuossa pihalla, vähän on vaan hankalaa tuomosen väkkärän kanssa, joka on just oppinut käveleen! Silmänräpäys vaan niin on joku oksa tai kivi pikku summussa.
Vieläköhän me tänään saadaan joukkoomme vahvistuksia? :)
 
Ajattelin puskea itseni tänne myös. Tänään plussasin, mut en vielä tiiä millon LA, et kuulunko tänne vai helmikuisiin. Katsotaan miten käy. Siksi en tiedä millon LA koska tyttö kohta 6kk ja menkkoja ei oo kuulunu synnytyksen jälkeen. Hieman on vielä sekavat tunteet, et kuis tässä näin kävi :heart: :p
No huomenna soitella neuvolaan, varmaan laittavat ultraan ku ei yhtään tiiä millon hedelmöitys on tapahtunu.
 
Mä tulinkin takaisin!! Soitin neuvolaan tänään ja täti sanoi että mulla on laskettu 2.3, ja että nyt on 5+1.

Tervetuloa uudet, teitähän on jo tullut monta!!!

Mulla on loppunut tuhruttelu, ja neuvolatäti sanoi että ihan normaalia, huh, että pelästyin!!
Mä olen jo aika monelle, tai lähinnä hyville ystäville kertonut, ja tänään sain tietää että yksi kaveri on myös raskaana viikolla 10 eli kivaa kun ollaan näin lähekkäin.

Mulla on neuvola heinäkuun lopulla, en malttais odottaa, tiedätte varmaan :p

No niin käyn vielä muilla palstoilla kattelemassa, palataan!! :wave:
 
IHanaa, tervetuloa uudet plussanneet =)

Mä kävin tänään apteekista "huvikseen" ostamassa sellaisen halvan, herkän raskaustestin. On ollut täs niinku kolme neljä päivää ihan täysin oireettomia. Ei siis, vaikka kuinka kuvitteliski oireet, niin ei oo ollut mitään. No näyttihän se ihan vahvaa kahta viivaa :D Jee. Nyt on sit vahvasti varmasti plussattu. Uusille siis tiedoksi, että plussasin hyvin hailakan viivan viikko takaperin kp 30/31.

Kiva, Tuizu, että tulitkin meidän ketjuun!

No ei tällä erää muuta. MORO :heart:
 
Mä ihan varovasti olen tässä pinossa...
LA en ole ihan sata varma, edellinen kierto oli aika outo, mut tod.näkösesti 6.3.
Varhaisultraa odottelen, kaksi keskenmenoa takana, yksi kovin vaikea joten oman mielenrauhan tähden se varhaisultra..
Ja siksi ihan varovasti vain täällä :whistle:
 
:wave: kaikille uusille! :) Ja onnittelut plussasta!

SIPULI: *kuiskaa* onnea sinullekin varovasti! :hug: Tiedän miltä tuntuu! meillä ei myöskään ole helpoimman kautta menneet raskaudet ja raskautumiset. Oletkos jo varannut ultra-ajan?

APUA APUA huomenna on se kauaaaaan odotettu ultra!!!! Voi hurja että mua jännittää. päivitän sitten tilannetta kun kotiudun.

Gardenia yhä 5+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gardenia:
:wave: kaikille uusille! :) Ja onnittelut plussasta!

SIPULI: *kuiskaa* onnea sinullekin varovasti! :hug: Tiedän miltä tuntuu! meillä ei myöskään ole helpoimman kautta menneet raskaudet ja raskautumiset. Oletkos jo varannut ultra-ajan?

APUA APUA huomenna on se kauaaaaan odotettu ultra!!!! Voi hurja että mua jännittää. päivitän sitten tilannetta kun kotiudun.

Gardenia yhä 5+4
En mä vielä..
Mä oottelen et viikkoja ois se 7 kasassa, ettei ainakaan turhia pettymyksiä tulis..
Tai koitan ootella :D
Nyt niitä on jotain 5+ 5 tjt, en muista oliko se 5+5 vai 5+6, ei kulje ajatus näin myöhään xD Et jos loppuviikosta varais ajan... =)

 
Mäkin hiivin tähän pinoon B)
Eilen tein vahvan plussan ja jo ennen testin tekoa miehen kanssa oltiin varmoja että pikkuKolmonen on tulossa! Mun kierto kun ollu kellontarkasti 28pv ja nyt mennään jo 32/28. Mitään oireita ei ole, mutta eipä noita ole ollu edellistenkään kohdalla.
Taustaa: 32v kolmatta odottava, LA 5.3. ja synnäri ois Kaks, Kajaani
 
Helurei!

Ihanan lämmintä taas :D Oltiin aamupäivä rantsussa tytön ja tytön serkkujen kaa.

Ai niin, listaan vois lisätä kans synnytyspaikan, eli tod. näk. kätilöopiston sairaala. Toisaalta tekis mieli mennä testaa naistenkilinikkaki, mut en tiiä viel. Onko ketään joka olis synnyttänyt molemmissa/naistenkilinkalla? KOkemuksia..

Täällä odotellaan kovasti Gardenian uutisia ultrasta!!

Nii joo, tervetuloa taas uusille plussaneille!!

Hassua olla nyt, että itsellä kuukauden alussa laskettu aika. Viimeksi kun oltiin ihan loppupäässä kuuta. Ja tyttö syntyikin 30.9...
Mä olisin toivonut, että tääkin tulokas syntyis 30. päivä jotain kuuta...mut helmikuus ei oo ees 30 päivää..pirskatti. Kato ku minä ja mun mieskin ollaan molemmat synnytty 30. päivä tiettyä kuuta..ni sit olis koko perhe ;)
Tajuuttekohan mun sepostuksista mitään.

Jaa, ei kait nyt muuta..mitkähän viikot mul on menos.. 5+3?

 
Hellurei! Ja onnea KORVENTYTÖLLE plussasta!

Siellä se pikku :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: läpsytti menemään, toinen oli ihan pikku-katkarapu vielä, mutta äkkiä se siitä kasvaa! :) Mä olen NIIIIN onnellinen!! Kahden viikon päästä on uus ultra, jotta voidaan määrittää LA tarkemmin. Nyt viikkoja oli lääkärin mukaan 6+0 , mutta tahtoi mitata uudestaan kun kaveri on vähän kasvanut. LA siis näillä näkymin 26.2 :) Voi että mulla tipahti kivi sydämeltä nyt kun näin että kaikki on kunnossa...Kiitos taivaalle siitä! Riskiviikot on edessä vielä, mutta ei pelota enää. Jos km tulee niin sille ei sitten mitään mahda! Nyt on ainakin asiat tosi hyvin! :) Ja luin että sen jälkeen kun on sikiön sydänäänet nähty, on 95 % varmaa että raskaus sujuu normaalisti loppuun asti. Siihen luotetaan!

Onnellinen Gardenia 6+0
 
Heippa kaikille!

Täällä myös yksi :wave: plussannut :heart:
Ekan testin tein 28.6 ja se näytti ihan hailukkaa viivaa,en siihen sit uskonu viä (vaikka oli jo oireita..) joten tein toisen testin sit sunnuntaina 1.7 ja se olikin ihan uskottava. :)
Laskureiden (aika monen) mukaan LA ois sit 3.3.2008.
Synnyttään oon menossa TAYSn.
Oireita on jonnin verran mm. tissit on arat,vattassa nipistelyä,väsymystä ja sen sellaista. ;)

Eka neuvola aika olis ens tiistaina 10.7.

Tää lapsonen ois meille pikku Kakkonen,esikoinen synty syyskuussa2005.
Perheeseen kuuluu lisäks miäs ja koissu. :)

Kelleen ei oo viä kerrottu asiasta,ehkäpä sit neuvolakäynnin jälkeen tai jopa myöhemmin,jos pysyy nahoissaan.... ;)

ONNITTELUT KAIKILLE PLUSSANNEILLE! :flower: :hug:
 
Häkeltyneenä kaltaistensa seuraa etsien... :D
Eli eilen plussasin, tulee-jos-on-tullakseen linja ollut marraskuusta asti ja nyt en edes huomannut menkkojen olevan myöhässä, eilen vaan tajusin avokkeen veljen ollessa kylässä että eikös niiden pitänyt...
No eikun pikapikaa vessaan kun yksi testi kaapissa oli ja viis minuuttia myöhemmin tuijottelin hölmistyneenä kahta viivaa :)

Ensimmäistä odotellaan, ikää mulla 33 ja avokkeella 30. Tuntuu että olen niiiiiin kertakaikkisen ummikko näissä puuhissa että kysymyksiä tulen viljelemään!!
Eka neuvola 31.7 ja ultra 28.8. LA 7.3
Vielä en ole uskaltanut kertoa kuin veljen kihlatulle (aloitettiin yritys samaan aikaan) vaikka tekis mieli kertoa kaikille ihan vaan kuullakseen miltä sen sanominen ääneen tuntuu :)

Hassua kun kaikki on muuttunut ja silti ei mikään... On tässä sulattelemista. Rinnat tosi kipeät ollu jo yli viikon, ja alavatsaa nipistelee. Auttaa hurjasti jo kun näkee täältäkin että se kuuluu asiaan.

Uteliaana jatketaan odotusta :)
 
Hei vaan kaikille ja tervetuloa joukkoomme oikukas, muumi82, maria-86, sipuli, korven tyttö, mamuliini80 ja cicilisko :flower: toivottavasti en ketään unohtanut mainita... nythän tää pino kasvaa hurjaa kyytiä -kiva juttu =)

Hitsi että täällä tää iltojen ällötys ällöttää... :$ jos ei syö niin oksettaa... joten aikasta ja paljon tulee mässäiltyä :whistle:

ainiin tosiaan, Gardenialle tietty :heart: -onnittelut pikkuisen näkemisestä! voi että ois niin ihanaa päästä masuun jo kurkkailemaan... oih ja voih...

Olikos se muuten just tässä 6:n vkon paikkeilla kun joku kiinnittyy johonkin??? :whistle: (joo oonhan mä ollut ennenkin raskaana...heh...) aattelin vaan kun tota alavatsaa nippailee kovastikin välillä ja muistelisin et vois olla näitä aikoja kun ekaa odotellessa tuli vähän tuhruverta...

Eiköhän me lähdetä masun kanssa jääkaapin kautta nukkumaan MORO!!!

Pikkis ja äiti vkolla 5+5 :heart:

ciciliskolle piti viel sanomani, et tokkiinsa saa kysellä kaikkea, itekin esikkoa ootellessa kyselin kyselemistäni ja nää palstat on siitä ihan huippuja et aina löytyy vastauksia =) tuo ekan muksun odottelu on jotain niin ainutlaatuista että NAUTI JOKA HETKESTÄ!!! :hug:
 
taas loikin tänne :whistle: onnea plussista uusille :flower:

MAMULIINILLE ois kyssä eli moneskos päivä tein eka lapsonen on syntyny? ihan sen takia kyselen ku munkin esikoinen on syntyny syyskuussa -05 =) ja pikku kakkosen la ois helmikuussa eli siitä pinosta aina sillon tällön kurkin tänne B)
 
HUOMENTA!
Kotona ollaan pojan kans,kun oksensi toissa ehtoona ja on ollu myös kuumetta... Nyt jo paranemaan päin.
Cruella DeVille vastailen; Meitin esikoinen on syntynyt 29.9.05.
Poika päätti tulla muailmaan 5vkoo etuajassa. :heart:
Sit sulle vastakyssä; Satutko kuuluun esim.vauva-lehden puolella syyskuisiin2005? ;)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamuliini80:
HUOMENTA!
Kotona ollaan pojan kans,kun oksensi toissa ehtoona ja on ollu myös kuumetta... Nyt jo paranemaan päin.
Cruella DeVille vastailen; Meitin esikoinen on syntynyt 29.9.05.
Poika päätti tulla muailmaan 5vkoo etuajassa. :heart:
Sit sulle vastakyssä; Satutko kuuluun esim.vauva-lehden puolella syyskuisiin2005? ;)
heips! en kuulu, oon vaa pyöriny kaksplussan puolella. yritin sillo alkuu rekisteröityä vauvalle mut siin oli jotaa hämminkii. mun poika on syntyny 9.9.05 ja tuli ihan ajallaan. teil meni kuiteski kaikki sit ihan hyvin kuiteski vaik ajois synty? mun pitääki vissii kurkata sinne syyskuisiin, laitatko vaikka linkkiä? =)
 
Gardenia, ihanaa, että pikku :heart: löytyi!!

Kyllä se odotusaika on vaan jotain aivan mahtavaa..musta tuntuu, että mä oon jotenkin älyttömän haltioitunut tästä toisestakin pikkuisesta, että ihan kuin 1. odottaisi :D

Pikkismasu; Tiedustelit kiinnitymisistä, emmä vaan oikeestaan tiiä :snotty: Tai must tuntuu, et se alkio kyl kiinnittyy jo paljon varhaisemmassa vaiheessa eli tyyliin viikol 4...vai? Mut eikse oo jotenkin niin, että verekkyys kohdussa lisääntyy hurjasti niin siks pistelöö :whistle:

Hei sitä haluisin tiedustella joille tulossa pikkukakkosia, kolmosia jne. Ootteko kotona vai työelämässä? Täällä ollaan siis kotosalla, tää viikko itseasias on eka viikko kotihoidontuel..pöh.

Nyt mänen.. :p
Mie ja pikkuinen 5+4

Ou jee, onnea uusille plussaajille ja tervetuloa joukkoon :heart: :heart:
 
Maria82 kyseli et ollaanko kotona vai työelämässä. Minä oon vielä kotona kun äitiysloma loppuu syyskuun lopussa, en tiiä pitääkö sit mennä käymään töissä välillä. Katsoa nyt rahatilannetta kun ruvetaan rakentamaan tässä kuussa ja saadaanko tuo tytön hoito kivuttomasti järjestettyä.

Niin ja tervetuloa uusille plussaajille.
 

Yhteistyössä