~ ~ ~ MAALISVAUVAT 2008 *Helmi- ja maaliskuussa -08* ~ ~ ~

Hah, löysinpäs teidät! :D

Ilmottaudun jonon jatkoksi. Poika syntyi 8.3 klo 8.08
Mitat: 3190g ja 48,5cm

Hirvee määrä galluppeja täällä. En muista puoliakaan, mutta osa on kyllä ollu sellasia, mihin itekki oon miettiny vastausta.

Poika oli aluks laiska syömään, joten käytettiin korviketta lisäravintona ja siksi pullosta on juotu ja tuttiakin syödään levottomina hetkinä.

Ulkona käytiin eilen ekan kerran vaunuilla, oltiin vaan vajaa puoli tuntia. Kauppaan en vielä uskalla ku liikkeellä on noroa ja muuta mukavaa.

Me ei osata päättää nimeä pojalle ja ristiäiset ois tarkoitus pitää vasta toukokuussa kun voi olla ulkona. Ippu: Mistä nimi-systeemistä puhuit tuolla aiemmin? Joku nimikone tms!? :ashamed:

Poika on nukkunut mun vieressä tähän saakka kun olen synnytyksen jälkeen ollut niin kipeä, etten ois päässy sängystä ylös aina kun se herää. Nyt kun voin jo paremmin, niin en enää raaski laittaa sitä omaan sänkyyn kun nukun tosi hyvin vaikka se onkin kainalossa. :whistle:

Joku mietti kestovaippa-juttuja. Meillä kans kotona käytössä kestot ja oon myös huomannu, että välillä tulee aika tuhteja paketteja ja pylly on korkealla. Meillä kuitenkin ollaan niin vähän selällään, etten usko että haittaa. Mä oon tehny tällä hetkellä käytössä olevat vaipat itse ja pääasiassa niissä on kuivaliinana fleece. Jos pyllyä vasten on frotee tai college, niin laitan ihoa vasten kuivaliinan.

G: Oletteko jo aloittanu palautumisjumppaamisen? Aiotteko edes tehdä asian suhteen mitään? Mä en saa aikaseks mitään ja kuitenkin tää löysä röllykkä ahdistaa. :eek:

Nyt tissittelemään.

Rhea ja pikku-mies huomenna 2 vko
 
LOE Paljon onnea! me saatiin sitten vauvat samana päivänä! kyllä ne antoi odottaa itseään, heh ;) Harmi että siellä sairastetaan, me toistaiseksi selvitty ilman tauteja ja yritetäänkin pysytellä kotinurkissa tai lähistöllä vielä toistaiseksi kun ei ole pakko lähtee lasten kans minnekään vielä.

Muumi Kiitos kun vastasit puklu-kysymykseeni =) Onko teillä tätä kyseistä vaivaa enemmänkin? musta tuntuu että meidän poika pulauttelee aika paljon, ainakin esikoiseen verrattuna. Mitenkähän paljon on vielä normaalia? tänään aamulla kun olin imetellyt vähän väliä (minä tarjoon kai tissiä vähän joka vaivaan, en tiedä liikaakin..?) niin vauva vaikeroi siinä tissillä, siis hamusi kauheasti mut tissi suussa vääntelehti ja sillei "vaikeroi", ajattelin että nälän vuoksi. Mut sitten se pulautti oikein kaaressa maitoa ulos. No siitä ei paljon jäänyt arvailun varaa, olin kai syöttänyt ihan liikaakin! on niin vaikea tietää millon se tahtoo maitoa ja millon mitäkin kun se hamuaa kokoajan! välillä saan tutilla rauhottumaan. Esikonkin kanssa toimin niin että tarjosin "joka itkuun" tissiä ennekuin opin erottamaan vauvan tarpeita, mutta tämä pikkuinen selvästi syö niin paljon kuin antaa ja sitten tosiaan oksentaa ulos. Täytyy yrittää seurata tilannetta.
Miten usein te imetätte n. viikon, parin, ikäistä?

Ulkoilemaan ei lähdetty vielä tänään vaikka lupa saatiin eilen, oli niin kylmä päivä. Katsellaan huomenna.

G: Mä aion alkaa treenata pikkuhiljaa lantionpohjalihaksia, koska ne on oltava kunnossa ennen kuin pääsee vatsalihasten kimppuun. Yritin jo yksi ilta vähän jumppailla mutta alavatsa, ilmeisesti kohtu, tuli kipeeksi niin jätin touhun muutamaksi päiväksi. Mä oon laiska tekee noita lantionpohjalihaksia, en tiedä miks se on niin vaikeeta saada tehdyksi.-. :/ Pakko kai tässä on kevään mittaan jotain saada tehtyä tai muuten tää maharöllykkä jää loppuiäksi..mut vastahan tuosta synnytyksestä on niin vähän aikaa.. Ai niin ja aion mä ilmottautua kuntojumppaan viimestään syksyllä niin sillon ainakin pakosti tulee tehtyä jotain.

Mitäs vielä..? pojan iho on tänään taas paljon siistimpi kuin eilen, vesirakkulan näköiset näpyt mahasta on hävinneet melkeen kokonaan. Ja eilen laapistettu napakin on jo siistimpi, me käydään silti keskiviikkona vielä näyttämässä sitä tuossa neuvolalla kun niin sovittiin.

Baby bluesista vielä, tänään on ollut hyvä päivä, eikä haikeutta ole ollut. Eilinenkin meni mukavasti, mitä nyt purskahdin itkuun kun neuvolantäti kotikäynnillä kyseli synnytyksestä.. Jospa se "matalapaine" on jäämässä jo taakse.

enne ja "LEo" viikon ja kaksi päivää
 
Rhea: Mie oon tehnyt lantionpohjalihaksia heti synnäriltä päästyäni. Syviä vatsoja saa harjoittaa ja teen niitä päivittäin vaikka lattialla maaten. Suoria ei kannata tehdä, ettei tuo pitkittäisten lihasten väli jää "auki". Ei oo kaunis näky. Mie rupean treenaamaan vatsaa sit jälkitarkastuksen jälkeen, ettei tuu mitään ihmeellistä. Ja kyllä tää masu vetäytyy vähitellen, ei tosin niin nopsaan kuin tahtoisin. Samoin noi lantion seudun luut vois palautua normaaliin ja lihakset kiinteytyä muualtakin, vaikka itsestään.... vähän turhan isoja toiveita...

Nyt en kirjoittele enempiä, kun oltiin reissussa Kotkassa hela dagen kummipojan synttäreillä ja ajoa tuli 150 km suuntaansa. Neiti oli oikein kiltti, nukkui koko matkan kumpaankin suuntaan, jee!! Nyt miehen kainaloon.

Misupai ja Siiri huomenna 1 kk
 
me6
Hyvää Pääsiäistä! :flower:
Ihanaa kun palsta vilkastuu ja vauvoja tulee lisää! Onnittelut kaikille vauvoille perheineen!

Ristiäiset on buukattu. Olisin halunnut ne joko kirkolle tai seurakuntasalille, mutta kumpikin oli varattu, joten pappi tulee kotiimme 30.8. Olemme kutsuneet isovanhemmat, sisarukset ja kummit perheineen sekä lisäksi parhaan ystäväni perheen. Lapsia paikalla on 16 ja aikuisia 15 eli meidän mittapuun mukaan pikkujuhlat kun rajataan ystävät ja muu suku pois.

Vein perintökastemaljan kaiverrettavaksi ja puhdistettavaksi. Kastemalja on käsin taottu hopeinen malja, jonka maljan sisäosa on käsin kullattu. Kauneus on puolisoni suvusta vuosisadan alusta. Kastemekko on meidän vanhimmalle tytölle tehty prinsessamekko (pojille on oma versionsa). Niin eli nimi on siis tiedossa ja etunimi pysyy Aadana, kun tyttö on niin Aadan näköinen.

Mitä te muut meinaatte tarjota/ olette tarjonneet ristiäisissä? Siskoni tilasi lohjalaisesta unelmakonditoriosta vadelmatäytekakun, johon tulee nimilaatta. Lisäksi siskoni odottelee toisesta lohjalaisesta kahvilasta tarjousta vaaleanpunaisista sydämenmuotoisista pikkuleivistä. Äitini tilasi juhliin yhdestä vantaalaisesta pikkuleipomosta kala- ja kinkkutäyteisiä tuulihattuja ja aitoa pullapitkoa :) Ajattelin vielä tehdä pari isoa voileipäkakkua ja juustokakun.

Tuttia meillä syödään ja niin on kaikki neljä muutakin syönneet ja tutista on luovuttu n. 1,5-vuotiaana. Itse asiassa Aada opetettiin sairaala-aikoina syömään tuttia, koska se vahvisti hänen imutekniikkaa syömistä varten.

Tuttipullosta meillä menee vielä lypsettyä äidinmaitoa 3-4 kertaa vuorokaudessa ja niin jatketaan vielä viikko jolloin Aadalla tulee 3,5 kiloa täyteen. Systeemi on itse asiassa loistava ja aion jatkaa 1-2 pullosyöntiä jatkossakin nimittäin yösyötöt. Puolisoni tekee töitä kotona öiseen aikaan ja hoitelee yösyötöt ja tämä mamma nukkuu ilman tunnontuskia 8 tuntia putkeen! Nyt kun Aadan ruokamäärät ovat noussut, niin en ole enää muutamaan päivään laittanut pakkaseen ollenkaan maitoa. No kyllähän tuota tuolla on riittävästi vaikka lähtisin viikon lomalle yksikseni :)

Maitomääristä oli myös kysymys. Meillä on ohje sairaalasta: Vuorokauden maitomäärä saadaan paino jaettuna kuudella ja se jaetaan syöttökerroilla esim. jos vauva syö kolmen tunnin välein jaetaan vuorokauden maitomäärä 8:lla. Esim. 4 kg vauvan vuorokausimäärä 4000/5=800 ja kerta.annos 800/8= 100 ml

Vaatekoko on meillä jo noussut 50 cm!! Parit 44 H&M:n potkarit ja kietaisupaidat vielä sopivat, mutta kaikki Bobon 44 cm on jäänyt pieneksi!

Kapalossa meillä nukutaan lähes aina, jos ei nukuta äidin kainalossa peiton alla. Aadan lämmönsäätely ei vielä toimi ja on vielä pääsääntöisesti sikiöasennossa, joten kapalo toimii oikein hyvin.

Vaippakoko on meillä vielä Pampersin 1:nen tai Muumien Newbornit (2-4 kg). Seuraavaksi siirrytään kokonaan Muumien käytäjiksi, niin kuin kahden edellisenkin kanssa. Tykkään niistä tosi paljon, laadussa ei ole kyllä mitään eroa ja vetävät vähintään yhtä hyvin. Samoin niistä meille ei ole kenellekään tullut ihottumaa kun taas Liberoista ja Pamperseista on. Lisäksi haluan suosia suomalaista avainlippu-tuotetta.

Kuivaan ihoon me käytettiin sairaalakuukautena päivittäin Ceridal-öljyä. Nyt kun iho on parempi niin öljyän kerran viikossa. Lisäksi kylpyveteen laitan Ceridalin kylpyöljyä, joka tekee ihon ihanan pehmoiseksi.

Ja lopuksi Aadaa. Tiistain kasvukontrollissa painoa oli 3256 gr ja pituutta 50,5 cm. Ensi viikolla tiistaina kasvukontrolli neuvolassa ja perjantaina Jorvissa keskoskontrolli. Mulla taas torstaina NKL:ssä lopputarkastus sisätautilääkärillä raskausmyrkytyksestä lähinnä munuaisten toiminnasta ja verenpaineista.

Me6 ja Aada 7 viikkoa (enää 2 päivää LA:han!!)
 
Löysin minäkin tälle palstalle...
Meillä on kaikki lähteny menemään ihan hienosti pikku miehen kanssa, lukuunottamatta yövalvomisia ja vatsavaivoja! Vatsavaivoihin olen kokeillu cuplatonia ja vähän ehkä auttaakin, mutta yövalvomiset on todella kuluttavia :( Välillä tuntuu, että pinna palaa kun toinen vaan kitisee ja vääntelehtii, eikä mikään saa rauhottumaan kuin hetkeksi, tosin pari yötä on ollut joukossa ettö ollaan nukuttu koko kööri jopa 7h putkeen! Alusta asti olen päättäny etten vauvaa yöllä herätä, että kyllä se herää kun nälkä on mutta siis nythän sitä ongelmaa ei ole ollu kun valvoo yöt läpeensä! Hoh hoijaa joskus päivisin meinaa itkettää kun niin väsyttää ja olis kuitenkin kaikenlaista hommaa, mutta kun poikaa katsoo ei sitä osaa olla yhtään vihanen vaan kiukku ja väsy väistyy!

Me ollaan ulkoiltu jo joka pvä, enkä mitään ylimääräisiä suojauksia ole käyttänyt! Pitkiä kävelylenkkejä tehty vaunuilla ja kauppakeskukset koluttu, enkä osaa olla huolissaan että vauva jotain pöpöjä sais! Lähinnä olen huolestunu korvien ja käsien suojauksesta, kun tuntuu että korvat ja kädet aina kylmät ulkoilun jälkeen vaikka on 2 myssyä ja kunnon hanskat!

Tutista, poika imee mielellään enkä ole sitä mitenkään rajottanu.Tuttipullosta olen maitoakin välillä antanut, mutta pääasiassa tissillä mennään.Nyt olen alkanut keräämään maitoa luovutukseen, mutta äh se on kamalan monimutkasta siis hygienian kans pitää olla tosi tarkkana että saa nähdä kauanko jaksan ja läpäseekö mun maito kaikki vaatimukset! Omaan käyttöön olen pakastanut jonkin verran maitoa, että jos tulee menoa voi mies antaa pullosta!

Ristiäisasiassa en ole päässy puusta pidemmälle...kai ne menee toukokuulle ja ihan pienesti pidetään kotona.

Nyt poika taas kitisee eikä rauhotu millään joten noustava kantamaan...
Pöksyissäkin haiskahtaa taaaas...siis kakkaa tulee 3-6krt pv!


Tutteli78 ja ukkeli
 
Täällä vietetään pääsiäistä rauhallisissa merkeissä kotisohvalla. Meillä on ollut perinteenä mennä sukuloimaan pääsiäisenä, mutta tänä vuonna jätimme suosiolla väliin. Vähän on kyllä haiku olo.

Täällähän on jo ihan kivasti juttua. Onnittelut kaikille vauvautuneille ja tervetuloa tänne puolelle!

Vähän gallupeihin:

Tuttia ollaan aika ahkerasti tyrkytetty ja nyt poika sitä jo ihan kivasti syö. Halusin opettaa tutille, koska kokemus vieroittamisesta on ihan positiivinen ja tutti helpottaa kummasti elämää. Kokoaikaa ei meilläkään vekotin suussa ole, lähinnä nukahtamistilanteissa.

Tuttipulloa osaa pienimies myös syödä. Pari erilaista tuttia kokeiltiin ja paras hänelle on sellainen "suora" tuttiosa, eli ei anatominen. Pullosta on annettu maitohappobakteerit tissimaitoon sekoitettuna. Eli ei vielä sen suurempia määriä. Pullollekin opetin tarkoituksella.

Vaatekoko on nyt 56-62 cm. Meilläkin on harteikas kaveri, joten 56 cm bodyt alkavat olla hihoista jo lyhyet. Housut kyllä menee vielä varmasti pidempään.

Rasvausta ei meille suositeltu, vaikka iho hilseilee. Kuuluu kuulemma asiaan. Vauvat "luovat nahkansa". Ihan uusi juttu meille. Meillä ei aikaisemmilla ole ollut minkäänlaista hilseilyä, näppylää tms. Nyt pojalla on naamassa aika reilusti hormooninäppyjä.

Jennah kyseli öisestä ääntelystä. Meilläkin poika pitää sellaista meteliä, etten itse pysty siinä kunnolla nukkumaan. Lähinnä ähistää, ärisee, murisee. Ajateltiinkiin, että täytyy nimeksi laittaa Otso, koska äheltää kun karhunpentu. Itse olen parina yönä mennyt toiseen huoneeseen nukkumaan, että saan edes syöttövälit nukuttua.

Turvaistuimessa istuttamisesta oli myös juttua. Eihän siinä tosiaan "turhia" kannata istuttaa. Itse aikoinani esikoiselle laitoin tyynyn istuimeen, jolloin vauva oli siinä melkein makuuasennossa. Toisaalta tuollainen kyyryasento on vauvalle ihan hyvä, kunhan on tavallaan selällään, eikä istumassa. Lattia on kuitenkin kehityksen kannalta paras paikka vauvalle. Meillä on vaan niin hurjan kylmät ja vetoisat lattiat, että ajattelin kyllä sitterin käydä ostamassa.

Oltiin torstaina neuvolassa. Pituutta oli nyt 54,5 cm, paino 4080g, pipo 36,3cm, eli hienosti on painoa tullut, 580g kahdessa viikossa.

Nyt on pojalla pientä nuhaa. Keltaista paksua räkää tulee aivastaessa poskelle. Olen keittosuolaa tiputellut ja niistäjällä yrittänyt tyhjennellä pienen nenää. Kurjaa kun ei kunnolla syödessä henki kulje. Toivottavasti menee pian ohi.

Ulkona ei olla vielä pahemmin oltu. Pari kertaa pienenllä lenkillä. Nukkumaan en vielä ole jättänyt pihalle. Ehkä tässä sitten kun taas nuo ilmat lämpenee.

Muutenkaan ei meillä ole vielä minkäänlaista päivärytmiä. Sekin sitten kehittyy, kun itse jaksaa vähän enemmän rytimittää omia touhujaan. Lähinnä juuri ulkoilu tekee jonkinlaista rytmiä. Poikakin kun nukahtaa lähes aina syömisen jälkeen heti, niin nukkukoon minun puolestani vaikka sohvanreunalla.

No tulipa taas turistua. Nyt taidan mennä leipomaan jotain hyvää... Ihan älyttömästi tekee jatkuvasti mieli jotain herkkuja. No, toivottavasti sekin kohta helpottaa. Kiloja on vielä 6 raskaudesta jäljellä ja kaikenkaikkiaan pitäisi 15 kg pudottaa.

Oonaliina + "elmeri" 3 vko 3 pvää
 
Ihanan paljon tekstiä ja uusiakin mukana, listaan teidät heti kun minulla on kunnolla aikaa olla koneella! =) Nyt tulin vain pikaisesti kurkkaamaan tilanteen, tässä kastajaisten laittamis -puuhien välissä. Päivä on siivottu (kuinka paljon yhteen kolmioon voi mahtua pölyä?! :ashamed: ) ja nyt pitäisi vielä pistäytyä jossain marketissa kukkien perässä, siis kahvipöytäkukkien.. varsinaiset kastepöytäkukat kävin viikolla tilaamassa, anoppi maksaa ne. Tulee kimpun sijasta semmonen seppele maljan ympärille. Esikoisen ristiäisissä oli semmonen ja oli hieno idea, joten samalla lailla taas.. no jopas minä aloin jaaritella ku piti pikasesti vaan! ;)

Rhea, laitan linkin nimikoneeseen mitä me käytettiin! :) Siihen voi laittaa oman sukunimen, ja meillä oli sit eka nimi mielessä jo, ja se toka nimi piti löytää. Sit kun tämä nimikone niitä ehdotuksiaan antoi, niin vaihdoin aina vaan mielessäni sen koneen ehdottoman ensimmäisen nimen paikalle sen meidän jo päättämän nimen, ja sieltä löytyi lopulta montakin vaihtoehtoa jotka kuulosta "Ainon" perässä hyvältä, omaan sukunimeemme yhdistettynä. Niistä sit valittiin mieluisin! =) Kyseinen nimi on kyllä kalenterissakin, että ois se sieltäki löydetty kun ois ruettu järestään vaan kaikkia sen "Ainon" perään kokeilemaan. Tulipa sekava selostus.. saitkohan mitään selkoa..? No, tässä linkki kuitenkin, käyhän kurkkaamassa ;) http://nimikone.toimii.net/

Ippu *kipittää kauppaan* :heart: "Aino" 6 vkoa 1pvää
 
Ippu: Kiitos!

Kai sitä itekkin pitäisi alkaa vähäsen jumppailemaan, että tästä röllykästä pääsee joskus eroon. Niitä lantioliikkeitäki voi tehä missä vaan ni miks se on niin vaikeeta?? |O Yskiessä esim alapää tuntuu ihan hassulta.

Nyt sitte tärkeä gallup!!
Kuinka usein teillä kakataan?


Meidän ukko kakkas laitoksella kyllä päivittäin, mutta nyt kotosalla tulee tosi harvoin. Eka oli 3pv:n tauko ja nyt on jo neljäs päivä ilman kakkaa menossa. Kuinka normaalia tää on, vai pitäskö huolestua? Poika ei kuitenkaan oo mitenkään levoton tai kipeän oloinen ja ilmaa sieltä tulee välillä. :/
Voinko vaikuttaa asiaan syömällä ite jotain tiettyä juttua?

Käytiin ostamas tänään sitteri ja vähän vaatteita. Tosi ärsyttävää kun kaupat ei enää myy vauvoille villavaatteita, eikä edes kypärälakkia löytyny mistään. Älytöntä.

Rhea ja Nomppu 2vko
 
Noni, nyt voisi olla aikaa kommentoida ihan kunnolla kaikkea, ainakin toivottavasti!! Siispä romaanin tynkää luvassa ;)

enne, hienoa että Leon iho on ok!! Ettei mitään atooppista tms. Säästyy ainakin siltä osin monelta huolelta, ja ei tarvi erityisrasvauksia tai muuta. Hienoa! =) Mitä tarkoittaa laapistaminen? Mietin kun selitin zukulle sitä minun esikoisen jäljiltä tapahtunutta epparin aukeamista, että olisiko lääkäri laapistanut sen minun tikkien välistä irvistäneen lipareen, kun se niin nopsasti siitä sitten parani..?
Pulauttelun määrästä olen kuullut sanottavan, että "mikä vaan" on normaalia, jos lapsi vaan kerta kasvaa ja on tyytyväinen, eli ei ole nälkäinen jatkuvasti sen takia ettei maito pysy massussa. Meillä vauva tekee kuvailemasi kaltaista hamuamis-vaikerointia ollessaan väsynyt, ja monesti olen sitten turhaan tissiä antanut siihen vaivaan, ja saanut aikaan samanlaisen kaaripuklun kuin teillä. Mutta nyt olen jo oppinut, ja pian opit taas sinäkin! =)
Babybluesin suhteen :hug: !! Kyllä se siitä pian, ja tänne vaan purat aina kun pahalta tuntuu, myö tiietään miltä tuntuu ku samassa jamassa ollahan! =) :heart:

skog, mulla myös vähän tuota suihkutissi-ongelmaa, neiti meinaa toisinaan vähän tikahtua maidon määrään ja nopeaan tuloon, mutta saa ihan nielemällä homman kuriin taas. Esikoinen päästi aina irti jos tuli liikaa, ja kivasti maito suihkusi ympäriinsä, ennen kuin ehdin saada jotain rättiä käteen ja sillä tukahdutettua! Tämä onneton yrittää vaan niellä ja niellä ja niellä, ja sit meinaa tosiaan tikahtua! Ehkä joskus oppii päästämään irti.. :)
Mutta kannattaa ajatella se niin, että on hyvä kun maitoa on vaikka muille jakaa, kaikilla kun ei nouse maito ollenkaan. Ja siinähän olisi tienaamisen paikka jos jaksaisi ruveta luovuttamaan?

Kapalogallupiin vastausta, että varsinaisessa kapalossa ei pidetä, mutta yöllä kiedon kyllä peiton aika tiukasti tytön ympärille, siis niin että ensin lasken neidin sänkyyn, sitten peitto päälle, ja painelen tiiviisti tytön ympärille sen, siis koitan ikään kuin tunkea sitä vähän vauvan alle sekä mahan että selän puolelta, ja jalat kanssa semmoiseen suppuun sinne peiton alle. Kädet jää vapaiksi, että sikäli eroaa oikeasta kapalosta.

Jade kysyi nukahtamisesta. Meillä tyttö on nyt alkanut osoittaa samoja merkkejä kuin esikko, että nukahtaa vain tissille, tai sit vaunuihin, kun ulos laittaa. Ei enää vastustamattomasti minne vain, silloin kun väsyttää, vaan kitisee väsymystään, eikä osaa nukahtaa muuten kuin noilla keinoilla. Aina ei tissikään toimi, esim. iltaisin. Silloin ei auta muu ku sylissä heijaaminen, kun ei sitä tuttiakaan vielä ota, vaikka sinnikkäästi olen sitä koittanut nyt opettaa, koska joku apukeino tähän nukahtamiseen nyt tarvitaan. Eilen illalla nukahti sit lopulta tutin avulla, eli ehkä se tästä! =)
Ja röyhtäyttämisestä.. en varsinaisesti röyhtäytä, mutta nostan kyllä aina syönnin jälkeen päätä reilusti ylemmäs, kyllä sieltä ilmat sit tulee pois jos on tullakseen. Aika harvoin kyllä röyhtäisee, siis ainakaan niin että kuulisin, mitä en ihmettele, kun ei sinne massuun minusta kuulosta juuri ilmaa menevän tissillä ollessa, paitsi just siinä em. suihkutissi-tikahtumisen aikana monesti kuulee kun menee, ja tällaisen aterioinnin päätteeksi usein tulee se röyhtäisykin.
Maitoa tulee nenästä joskus, lähinnä silloin kun olen makuullani imettänyt, mutta ei mitenkään merkittävän usein tai paljoa.

pikkuvaemo, LapsetOvatElämäni, Rhea ja tutteli78, tervetulemast tällekin puolelle ja onnitteluja vielä! =) :flower:
Lisään teidät listalle kunhan kerkiän, nyt sais kiiruhtaa jo saunaan, joten.. myöhemmin tänään, jos vain saan vielä tilaisuuden istua koneella! =)

Pimppajumppaa olen koittanut tehdä, mutta vähän laiska olen tainnut olla, ja lisäksi se tuntuu kovin toivottomalta, kun ei jaksa paljoa kerralla tehdä, ja tarpeeksi tehokkaina niitä liikkeitä, siis ei jaksa esim. pitää lihaksia tiukkana kauaa, jaksan kyllä supistella niitä, mutta pitää, ni ehei!! Ja pissaa en pysty katkaisemaan kesken kaiken, sehän se hyvä mittari on (ei vaan saa liian usein testata!). Toisaalta ei multa pissa karkaile aivastaessa tms, ja jaksan kyllä pidätellä, taikka pystyn pidättelemään, joten ehkei tilanne ihan toivoton ole!! =)

Ristiäiset on meillä tosiaan siis ylihuomenna. Maljan äitini osti jo esikoisen kastajaisiin, se on kristallia ja siihen on kaiverrettu esikoisen nimi ja syntymäpäivä, ja nyt kaiverretaan sit tietysti myös tämän pikkuisen nimi ja päivämäärä. Äiti on ostanut kaikille lapsenlapsille, tai siis kunkin perheen esikoisen ristiäisiin kristallimaljan, toiselle lapselle jotain muuta, meille nyt hopeisen kakkulapion, kun sitä itse toivoin, en enää mitään kristallista. Tyttö saa kakkulapion sit joskus ottaa mukaansa jos tahtoo.
Makeina tarjoiluinaon hedelmäinen kermatäytekakku, vadelmainen hyydykekakku ja herrasväen leivät. Suolaisina kinkkupasteijoita, riisipiirakoita ja munavoita. Ei siis mitään turhia kommervenkkejä ja "sen seittemää sorttia", vaan minun toiveestani (äiti valmistaa kaiken hyydykekakkua lukuunottamatta, sen teen itse) hyvin yksinkertaista tällä kertaa. Esikoisen ristiäiskahvipöydässä oli jo ennestään vaikka mitä, ja sit miehen mummo tuli juhliin ja toi tullessaan vielä kuivakakun, joka sekin pantiin pöytään, vaikka pöytä entuudestaan oli liiankin runsas! Nyt siis toisin =)

Mutta nyt saunaan, päivitän siis listaa myöhemmin tänään jos ehdin! =)

-Ippu-
 
Rhea rintamaitovauvalle kerran päivässä kakkaaminen on yhtä normaalia kuin kerran viikossa kakkaaminen, näin mä olen oppinut. Jos menee yli viikko niin sitten voi kuulemma alkaa "kyselemään". Eli kuulostais vielä ihan normaalille. :)

ippu Neuvolantäti "laapisti" sen napalepareen mikä siihen oli jäänyt tyngän irtoamisen jälkeen sellaisella "laapiskynällä" vaikka oikeesti se on sellanen vanupuikko jonka päässä on jotain mustaa ainetta. Kuulemma se on jotain myrkkyä, ei kertonut tarkemmin mut ei satu lapseen kun sitä laitetaan vaan siihen "kuolleeseen" ihoon. Jos joku osaa kertoo tarkemmin niin autelkaa..

Nyt ei kerkee enempiä kun siskon porukak on meillä yötä mikä on tosi harvinaista niin nautin kun saa rauhassa "juoruta" siskon kanssa :D Meil on muuten viisi lasta täällä saman katon alla niin johan riittää hulinaa. On minun rakkaat poju 10päivää ja toinen poju 2-vuotta- siskon kolme rakasta tyttö7kk,ja pojat 3 ja puoli vuotta ja 7-vuotta. Vauhtia ja vaarallisia tilanteita! :D

enne ja "Leo" 10pv
 
Päivitin listan, mutta uusilta jäi vissiin jokaiselta uupumaan jotain tietoja, joten kertokaahan lisäinfoa jos haluatte lisätietoja listaan! =) Pakko niitä ei ole siellä tietysti olla, ja nyt vasta hokasin että oon muuten suoraan vaan lisäilly kaikki kirjoitelleet nikit listaukseen, ilman että sitä on pyydetty! Onko joku joka EI halua olla listalla..? Poistelen sitten niin halutessanne, kun oon ominpäinkin menny porukoita sinne lisäilemään. Siis esim. skog ja tutteli, ette kertoneet mitään mittoja tms, haluatteko kumminkin olla listalla..?

Sitten tein sinne semmoisen muutoksen, että ensin on nimimerkki ja sukupuoli, esim. mulla "Ippu ja tyttö". Tuon sukupuolen tilalle voisi sitten halutessaan laittaa vauvan nimen, siis joko oikean tai lempinimen, niinku mulla nyt "Aino", eli korjasinkin itselleni jo rivin "Ippu ja "Aino"". Eli jos jollain on nimi/lempinimi jonka listaan haluaa lisättävän niin kertokaa =). Sukupuoli kun selviää rivin väristä jo, ei tarvitse pakosti kirjoitettuna enää olla, ja siksi joku nimi olisi kiva! Mutta tämäkin ihan oman innon mukaan, että mitä siellä listalla haluaa olevan. Pakkohan siellä ei siis ole olla mitään! ;)

Sit odotuspuolen ketjusta hokasin ku joku oli siellä kirjoittanu, että mehän eletään pitkälti maaliskuuta jo, mutta ketju on edelleen helmikuun ketju... maaliskuu loppuu ihan pian, joten teen uuden ketjun sit huhtikuulle, mennään maaliskuu loppuun tällä helmikuun nimellä kulkevalla ketjulla. Passaako?

Tässä kai listajutut, nyt unten maille! =)

-Ippu :heart: "Aino"-
 
Täällä onnistunut ostospäivä takana. Oltiin tulevalle kummisedälle ostamassa audiolaitteita yms. ja neiti oli niin nätisti koko reissun. Sää oli niin ihana, kun käveltiin Helsingissä ympäriinsä, eikä kovin monessa kaupassa käytykään. Tosin eksyin taas Benettonille ja Marimekkoon... neiti sai bodyn ja raitapaidan, tosin ostin tarkoituksella isoja, kun sopivaa vaatetta on tosi paljon. Käytiin Jumbossakin hakemassa yksiä herkullisia pääsiäismunia ja poikettiinpa sitten urheilukauppaan.... tultiin ulos kaksien laskettelusuksien ja yksien monojen kanssa. Hinta yhteensä alle toisten suksien hinta. Me on jo viime talvena katottu alesta uusia suksia, mut ei ne oo ollut kunnolla alessa. Nyt oli ja hyvä niin.

Kakkagallup
: Meillä melkein joka vaipassa on sellainen porkkanalaatikon näköinen kakka... Pissaakin tulee reilusti. Pieruja riittää, mutta masuvaivoja ei ole ollut, koska tavarat poistuu pieruina ja kakkana. Röyhtäyskin tulee hyvin.

Ristiäistarjoilut: P-Karjalasta on molempien suvut ja sehän näkyy juhlapöydässä. Meille tulossa seuraavaa: lakka- ja vadelmakakut, ässäpiparit, herrasväenleivät, pullakranssi, karjalanpiirakat ja munavoi, vihreä salaatti, kasvispiirakkaa, "lohikakku", kinkkuvoileipäkakku. Mun vanhemmat tulee ristiäisviikoksi lomailemaan meille, joten äidin kanssa valmistetaan kaikki muu paitsi miehen täti tekee piirakat raakapakasteiksi. Tänään ostin kaksi haikarakoristetta Jumbon Prismasta, 5,80 kappale. Eipä ollut kovin montaa vaihtoehtoa... Malja olisi vuodelta 1924, kristallia, isäni puolelta. En tiedä voiko sitä käyttää, kun kastetaan kirkossa. Mekko on ollut mulla ja äidin siskon lapsilla, joista toisesta tulee tytön kummi. Mitä meinasitte pukea juhlaan itsellenne? Mulla ois tarkoitus laittaa sellainen lyhythihanen paita ja hame, mutta jos en saa näitä kiloja pois, sitten yhen mekon... mut katellaan, saatan päätyä kyllä yhteen toiseenkin mekkoon. Mekoissa on vaan hankala imettää, mutta saahan sitä kotonaan vaatteet riisua!!!

RAsvagallup
: Meille sanottiin sairaalasta, että hilseilevää nahkaa voi rasvata perusrasvalla. Me rasvattiin tyttöä Novalanilla hilseilevistä kohdista ja hyvin auttoi. Ei ollut vaatteet siinä hilsepölyssä!! Hassun näköistä oli kyllä, kun lapsi kuoriutui masuaikaisesta nahkastaan!

Nyt hodareita tekemään, kun ukotkin tuli saunasta.

Misupai ja Siiri 4 vkoa



 
Kiitos Ipulle kysymyksiini vastaamisista!!Mä imetän kotona ollessa lähes aina makuulta ja tajusin, että vauvalta tulee useimmiten nenästä maitoa juuri silloin, kun on ollut pidempi syöttöväli. Mulla tulee kanssa hyvin maitoa ja tämä pikkuinen ei otettaan irrota vaan sitkeesti imee ja nielee maitoa, vaikka tissistä tulisi aluksi millä määrällä ja suihkulla tahansa =) Ja silloinhan maitoa tulee oikein kunnolla, mitä pidempi väli syöttämisestä on ollut! Esikoinen ja kakkonenkin irrotti usein otteen tissistä sen isoimmain suihkun tullessa. Tämä yrittää olla sitkeä sissi niinkuin teilläkin Aino ;) Sen takiakin varmaan sitä maitoa nenästä välillä tulee. Onneksi on jo vähentynyt..tänään ei oo tainnut tulla kertaakaan.
Meidän vauvalta tulee aika usein röyhtäisy..varsinkin just, kun syöttöväli ollut pitkä ja maitoa tulee kovalla paineella. Silloin menee välillä ilmaakin masuun ja röhtäys tulee heti, kun vauvan nostaa ylös. Jos en röhtäytä saattaa vähän pulauttaa. Muuten pulauttelua tai ilmavaivoja ei oo ollut.

Vauvalle voi laittaa lempinimeksi listaan Eemeli. Oon jo kertonutkin, että siitä tulee pojan toinen nimi ja nyt sitä ollaan käytetty. Jos mies suostuisi haluaisin siitä sen ykkösnimen. Etunimen kerron sitten ristiäisten jälkeen. Ne onkin la 12.4. Isommat sisarukset ovat Jesper ja Josefina..niin sen verran voin paljastaa, että vauvankin nimi J:llä alkaa;)

Enne:Meillä isommat lapset olivat kovia pulauttelemaan ekoina viikkoina ja kuukausina. Se paljastuikin sitten molemmilla noin 2-3 kk:n iässä yhdeksi allergian oireeksi. Muita oli lievä ihottuma ja tosi löysät kakat. Allergiaitkuilta ollaan onneksi molempien kohdalta selvitty kokonaan, vaikka tosi allerginen varsinkin tyttömme oli. Erilaiset allergiatestit ja kokeilut sitten paljasti allergiat. Tyttö pulautteli oikein kunnon kaarissa ja vaikeroi sekä vääntelehti usein syödessään tissiä, kun sillon otti masusta. Ja juuri sen jälkeen isot pulautukset tulikin.
En tarkoita, että teidän Leo olis allerginen. Eikä aikomukseni ollut pelotella mitenkään. Halusin vaan kertoa mistä pulauttelu meillä johtui! Nyt oonkin ollut iloinen, kun Eemelissä ei vielä ainakaan ole ollut mitään oireita allergisuuteen. Meissä, minussa ja miehessä, eikä edes lähisuvussakaan oo allergioita ollut. Ihme siis, kun noi kaksi on noin allergisia ollutkin. Nythän ne jo onkin ohi. Tytöllä on kiellettyjen listalla vaan maito, pojalla ei mitään B)

Rhea: Täällä on vielä suklaan ja karkin syönti vaihde päällä:p Mulla oli ruokavaliohoitoinen diabetes, joten nyt herkut maistuu kun vihdoin saan hyvällä omalla tunnolla niitä syödä. Jotain muutakin kuin vaunuttelua pitäis alkaa pian tekeen tän masun pois saamisen eteen. Raskaudesta on jäänyt jotain 5 kg. Yhteensä noin 8 kg olis kiva pian laihtua! Ahdistaa, kun ei mahdu vanhoihin vaatteisiin :ashamed:
Niin ja meillä vauva kakkaa noin 2-4 kertaa päivällä. Ei enää pahemmin yöllä.

me6: Pojan ristiäisissä on tarjolla leipomosta tilattu valkosuklaa-vadelmakakku, johon tulee nimilaatta. Ja sitten mummu tekee vaaleansinisiä sydänkeksejä/leivoksia, miehen kummitäti leipoo toscakakun, mun täti tiikeri- ja sitruunakuivakakut ja mä teen suklaajuustokakun sekä suklaisen jäädykkeen. Suolaista tarjottavaa teen yhden lajin. En oo vielä päättänyt mitä tekisin. Ensin meillä piti olla suolainen tarjoilu (kuten lihapullia, juustoja, pizzaa, paria salaattija, patonkia jne.) ennen kahvipöytää, mutta päädyttiin sitten tälläiseen ratkaisuun.

Oho, kello on jo noin paljon..nyt nukkuun!

Jade ja Eemeli 3 vkoa

 
Siis hoitaa vauvaa :D.
Kun esikoinen syntyi, tuntui, että olen suorastaan luotu äidiksi ja osasin heti kaiken ja tietenkin superhyvin. Silloin, yhden lapsen ja 24 vuoden kokemuksella olin siinä uskossa, että kaikki vauvat ovat samanlaisia kuin omani, eli todella tyytyväisiä, kunhan vain hoito on riittävän hyvää ja varmaa.

Nyt kun tämä uusi tapaus on syntynyt, on itselle kertynyt kuusi vuotta lisää "viisautta" ja todella tiedän, että lasten temperamenteissa on huimia eroja ja toiset vauvat huutavat tauotta vaikka saisivat minkälaista hoivaa tahansa.
Toisena päivänä sairaalassa, tämä meidän uutukainen itki lähes koko ajan ja halusi olla rinnalla. Ajattelin silloin, että nytpä kapsahti omaan nilkkaan liiallinen ylpeys ja itsevarmuus esikoisen kanssa.
Seuraavana päivänä maito nousi rintoihin ja huuto loppui kuin seinään. Kotona meillä onkin ollut todella tyytyväinen mukelo, joka syö ja nukkuu aivan kuin isoveljensä aikoinaan.

...mutta jo päivän kokemus huutajasta opetti ansaitsemaani nöyryyttä.

Tämän vuodatuksen tarkoituksena oli antaa paljon tsemppiä kaikkien kiljukaulojen äideille.
:hug: :hug:
 
Tulin pikaiseen kirjoittamaan, kun kerrankin on niin ihanasti että sekä tyttö ja poika kummatkin nukkuu yhtäaikaa. Tosin ei mee kovin kauaa kun poika herää vaunuissa, onkin jo nukkunut kolmisen tuntia!! =)

Enne: kyllä meillä poika pukluttelee, Harso saa olla koko aika mukana kun tavaraa valuu suusta pois. Itsekkin taidan vähän joka vaivaan tarjota tota tissiä, mutta eiköhän se pikku hiljaa ala helpottamaan!

KakkaG: Poika kakkaa ainakin 5 kertaa päivässä, välillä myös öisin. Toivottavasti ei enää kauaa tekis kakkaa yö aikaan, on niin tuskallista nousta vaihtamaan vaippaa (vaikka yleensä "komennan" miehen siihen hommaan). Eli kyllä täällä tavara liikkuu! Pissiäkin tulee ihan tarpeeksi, mutta tietää ainakin että on saanut riittävästi maitoa!!

Ristiäisissä tarjotaan ruoka, kun meillä on ne häät siinä samassa ja sitten täytykakku kahvit lisäksi sekä kahvikakkuja/keksejä yms. Tosin esikoisenkin ristiäisissä meillä oli ruoka ja sitten kakku kahvit päälle. Sillon oli aikas pieni porukka, joten oli mukava tarjota ruoka.

Mutta nyt poika heräs unilta ja huutelee tuolla maitoa, joten ei muutakun tissit ojossa apuun!!

Muumi82 ja poika 2 viikkoa 3 vrk
 
Pläts ja tervehdys, että kävin lueskelemassa tässä ristiäispuuhastelun välillä! :)

Olipahan ilta eilen, en tiedä yliväsymyksenkö vai jumissa olevan kakan takiako saikkaannuttiin, mutta yöunille nukutus kesti kaksi tuntia!! Tuossa ajassa vaihdoin vaipan kolme kertaa, kun aina teki hyvän pröötän kakkaa, ja eihän sitä voi sinne jättää; sitten ei ainakaan nukkuisi. Ja kun saan vaipan vaihdettua, niin puolen tunnin päästä uusi satsi.. ja sama alusta uudelleen! Lopulta se kakkaaminen loppui ja tissille nukahti, aivan väsyneenä! Pitää siis yrittää tänään vaikka vähän jumppailla ennen nukutushommia, ettei menisi ilta eilisen kaltaiseksi, vaan tulisi ne kakat jo ENNEN nukkumaanmenoa! =)

Huomenna on sitten jännä päivä, pikkuisen ensimmäiset juhlat! Saas nähdä pysyykö äipällä tippa-linssi kurissa, esikoisen ristiäisissä itku tuli heti kun eka virsi alkoi! Toivottavasti pystyn tällä kertaa vähän hillitsemään itseäni, että selviäisin edes palalla kurkussa ja muutamalla kyyneleellä ;)

Ippu :heart: hetken-vielä-"Aino" 6vkoa 2pvää
 
Lisäilen viellä hieman tohon aikasempaan kirjoitukseen, kun piti keskeyttää kirjoittele ruokinnan ajaksi!

Käytiin torstaina poitsun kanssa neuvolassa! Paino oli 4335g ja pituus 54,5 cm (2,5 cm lisää syntymäpituuteen) eli oli kasvanut ihan kivasti. Seuraava neuvola neljän viikon iässä.

Sitten kyselisin sellasta, kun pojan navasta vuotaa hieman verta. Napatynkä irtosi jo viikon iässä (reilu viikko sitten) ja neuvolatädin mielestä siisti napa. Nyt sitten tänään ollut pariin otteeseen kuivunutta verta hieman navassa. Mistähän vois johtua ja onko vaarallista? Vinkkejä!!

Nyt syömään!!

Muumi82 ja poitsu 2 viikkoa 3 vrk
 
Ippu listaan voi laittaa poitsusta 15.3.2008 ja 3685g, 51cm ja pipo 36cm!
Meillä on tässä vieraita käynyt pääsiäisenä vauvaa katsomassa ja kaikki kehuu miten kiltti poika on! Onhan se, paitsi öisin...viime yä tosin meni taas paremmin, mutta meilläkin ongelmana tuo jatkuva kakkaaminen yölläkin ja jatkuvasta vaipparallista poika vaan vilkastuu :) Tulen kertomaan kuulumisia paremmalla ajalla, mutta nyt lampaan kimppuun :p
 
Moi! Taas tulin vaan pikaisesti piipahtaa. Ippu Mun kohtaan etusivulle voi lisätä pojalle nimen "Leo", sitä käytetään jo ja varmaankin se jää viralliseksi etunimeksi myös.

Mulla on vielä yksi kakkakysymys eli kun pojan kakka on sellaista että saattaa olla tosi kuivaa tavaraa ja sitten välillä tulee ihan vaan keltasta nestettä".-ihan ku se ei olis sekottunu hyvin.. :| neuvolantäti sano että jos pissaa hyvin ni ei tarvii olla huolissaan mut kyselempä vaan et onks kellään samanlaista kakkiaista?

muumi En tiedä oikein siitä navasta, mut meillä irtos tynkä torstaina ja edelleen tuli aamulla kuivaa verta vanupuikkoon kun pyyhin sitä. KAi se on normaalia kun ei tuosta irtoamisesta niin kauaa ole. Meidän napa "laapistettiin" torstaina ja siinä näkyy vielä vähän keskustassa sitä..no, sitä jotain vaaleeta,, mut meil on aika vielä keskiviikkona käymään neuvolalla näyttämässä sitä siltä varalta jos tarvii vielä laapistaa.

tutteli Meitä neuvottiin sairaalasta että yöllä ei tarviis vaippaa vaihtaa just siks ettei vauva virkisty turhaan yöllä. Kuulema se kakka ei niin suuri vaiva vauvalle ole siellä vaipassa, enemmänkin sen tekeminen voi vaivata ja kun se on tullut niin se "helpottaa". Kurjahan se on toista pitää kakat housussa jos huomaa yöllä siellä sellasen olevan ja aamulla vaippa on pissasta litimärkä, mut mä en vaihda yöllä. Illalla ihan viimesenä vaihdan ja sit aamulla jo seitsemän maissa kun noustaan. Tosin meidän vaavin kakat on aika pieniä vielä..

Mä tuun myöhemmin jatkaa.- kun meillä niitä yövieraita vielä. Leo oli tänään sen ensimmäisen vartin vaunuissa parvekkeella, eli ulkoilut aloitettu! =) Näkyi viihtyvän vaikka taisin pukea hieman liikaa..

enne ja Leo 11vrk
 
Anteeksi kaikki, en vaan ole ehtiny kirjoittelemaan, päivät menee tyttöjen kans niin sukkelaan :ashamed:

Tänään on tytöt olleet kuukauden kotona ja aika tuntuu karkaavan käsistä, en millään ehdi tehdä kaikkia asioita vaikka kuinka koetan. Ehkä "kuvittelen" olevani tehokkaampi, kuin olenkaan. Tytöillä alkaa olla selvä rytmi päivässä, joten nyt pystyy paremmin ennakoimaan tulevaa. Kohta alkaa ilta"seurustelu" ja tissittely.

Ristiäiset pidetään vasta 13.4. kun halusin seurakuntatalon ja tietyn papin. Toisaalta silloin tytöt ovat jo sen kokoisia että jaksavat tilaisuuden paremmin. Meillä on tarkoitus pitää vähän isommat ristiäiset, kun aikoinaan jätettiin häät väliin. Tuttu pitopalveluyrittäjä tekee kaikki tarjottavat, edellisiin ristiäisiin tein kaikki itse, nyt aattelin vaan nauttia valmiista.

Kakkaamiset vaihtelevat meilläkin, välillä joka vaipassa ja joskus menee 3-4 pv ettei tule muuta kuin hajua. tytöillä kun on keskosille tarkoitettu rautalääkitys, niin haju on karsee ja väri tummaa. (kiinnostavaa :whistle: )

Tutille tytöt on ihan opetettu, mä en halua enkä pystykkään olemaan "tutti". Nyt alkaa jopa pysymään suussa nukahtaessa.

Nukkuminen ja varsinkin nukahtaminen on välillä yhtä ärinää ja murinaa
:eek: Tuntuu että "vastustavat" nukahtamista. tytöt nukkuvat yhä äippäpakkauslaatikossa yhdessä, aika tiiviisti siis, mutta saavat turvaa toisistaan. Yöllä nukkuvat vierekkäin pinniksessä, saman peiton alla. Käärin peiton tiukasti tyttöjen ympärille, vain päälaet jäävät näkyviin. Pysyvät hyvin lämpiminä, kun ovat sen verran pieniä vielä.

Ulkoilemaan päästiin tällä viikolla, kun sain vihdoin ja viimein tilattua kaksostenvaunut ja Bertta sai maagisen 3kg:n rajan ylitettyä. Täällä on kaverin kans paineltu 1-2h lenkkejä pitkin kaupunkia, alkaa itsekin pääsemään kuntoon, kun jouduin pitkään vaan makoilemaan. Tänään "päästettiin" isät ekaa kertaa lasten kans lenkille, kun itse lähdettiin isompien kanssa keilaamaan.

Tässä "lyhyesti" meidän kuulumiset!

p.s. Ippu, laitatko meidätkin listaan: Korven tyttö Alma ja Bertta 31.1. 2345g 46,5cm ja 1760g 44,5cm , Kiitos! Sori kun en oo ehtiny vastaa sulle...

Korven tyttö, Alma ja Bertta 1kk ja 24pv :eek:
 
Listaa päivitetty! =)

Korven tyttö, oli kiva kuulla sinustakin ja teidän arjesta! :wave:
Ja no problem vaikket olekaan ehtinyt vastaamaan, asiat on selvinny ja nytpä tässä on jo pian pari viikkoa rautaa popsittu ja hyvin on menny, eikä yhtään vaatettakaan ole onnistuttu pilaamaan, yhtään puklua ei ole tullut aamutissittelyn jälkeen, sen yhteydessä siis annan sen raudan.
Ja enpä ihmettele ettet olekaan ehtinyt, minustakin kun tuntuu ihan tämän yhdenkin vauvan ja yhden taaperon kanssa että jestas ku hätinä ehtii vessassa käydä! ;) Tänäänkin tuli oikein yllärinä kun tajusin monesko päivä jo on, että pian taas kuukausi vaihtuu, ja neiti on kohta kaksi kuukautta, siis oikeesti!! Mihin nämä päivät oikein menee?!

Meillä on iltanukkumaanmeno just tuommosta Korven tytön kuvaamaa, eli ihan ku neiti vastustaisi! Ei nukahda edes tissille, siis illalla. Päivällä kyllä saattaa nukahtaa siihenki. Tänä-iltana nukahti kantoliinaan, ja annoin olla siinä jonkun aikaa että ehtisi nukahtaa syvään uneen, ennenku vein sänkyyn. Mutta pah, heräsi se pikku-ryökäle silti! Ja puolitoista tuntia taas saikattiin, ennenku uni löytyi uudestaan. Ei auttanu heijaaminen, ei tissittäminen, ei mikään. Lopulta päätin, että kun kerta minkään tarve ei oo, siis nälkä/vaipatus/mikään, niin nukkuminen on ainoa mikä tähän kitinään auttaa, ja pistin vaan sänkyyn, peitto päälle, tutti suuhun ja enkä ottanu pois sängystä vaikka itki/kitisi, vaan uudestaan tuttia suuhun ja tarvittaessa suhistelin shhhh-ääntä, ja kyllä se sinne lopulta asettu, mutta ottihan tuo nyt aikaa, voi taivas!! Meni jo yliväsymykseksi taas.. mikä siinä on, että ei voi vain nukahtaa heti kun väsyttää, miksi pitää uudestaan ja uudestaan avata silmät ja kahtoa tillistellä että mitä sitä näkyy... :eek: huoh.

Mutta nyt unten maille, huomenna on aikanen nousu ku puuhaa riittää vielä, ja juhlat on jo klo 12. Öitä!

Ippu :heart: "Aino"
 
Mukavaa ristiäispäivää Ipulle ja koko perheelle!! Meillä sitä päivää odotellaan vielä kuukausi. Toisaalta ihan sama, koska nimeä käytetään ja ihmiset sen tietää.

Ippu: Mun kohdalla listassa voi olla nimenä Siiri, kun se kerran meidän oikea nimi on.

Täällä vietetty rauhallista kotipäivää. Lenkillä ajeltiin kylällä ja ihan kun olisi pommi räjähtänyt, siellä ei ollut ketään keskipäivällä!!! Missä oli kaikki muut??? En vaan tykkää, kun näyttää takatalvi tulevan. Just kun ajattelin, että ei tarvii pienelle enää villavehkeitä laittaa ulos. Tätäkö nää talvet tulee olemaan, en taho. Paljon lunta jouluksi ja huhtikuussa saa sulaa pois.

Taidan lähteä lypsylle, telkkaria kattellessa on hyvä lypsää, kun on käsipumppu. Neiti kastelee itsensä maitoon kerran päivässä, kun tissit suihkuaa imun irrotessa.... ja ne maitoiset vaatteet haisee tosi ihanalle kuivuneena.

Misupai ja Siiri-neiti 1 kk
 
muumi: Meillä kans tuli navan irtoamisen jälkeen verta napaan ja sitä putsailtiin päivittäin. Neuvolan täti sanoi että on ihan normaalia. Pitää vaan siis hyvin putsata ja kuivata napa.

Täällä edelleen kakkaa odotellaan. Kurjaa kun toinen yrittää punnailla mut tulee vaan ilmaa. Onneks edes sitä. On syönytki vähä huonommin tänään.. :/

Me ei koskaan keksitä pojalle nimeä.. :(
 
Tää on ihan mahotonta, kun en saa nukuttua enää tokan yösyötön jälkeen...

Korven tyttö, tosi hienoa, että teillä sujuu hyvin, etkä ole aivan uupunut kahden pienen kanssa.

kakkagalluppiin, tämä meidän vauva on semmonen ns. läpipasko, eli joka syönnin jälkeen tulee tavarat vaippaan. ...myös öisin. Neuvoivat sairaalassa, ettei kannata vaihtaa yöllä edes sitä kakkavaippaa. Maitokakka on ihan eri juttu kuin sitten, kun vauva syö jo kiinteitä.
Oltiin eilen anoppilassa ja ihmepoika nukahti taas suoraan syötöstä tietenkin kakat vaipassa. Anoppi oli ihan tuskissaan ja kysyi varmaan kolme kertaa, että pitäskö kuitenkin vaihtaa se vaippa. Tietenkin vaihdoin sen sitten heti pojan herättyä, mutta tylsää herättää kesken unien.
Anoppi ärsytti mua jotenkin eilen aivan vietävästi. Halusi ottaa kuvan vauvasta ja itsestään ja sitten piti häntä varmaan puoli minuuttia sylissään, ja sen jälkeen oli että ottakaahan nyt tämä kun on niin vaikeaa pitää- huhhuh.

Ristiäisistä, miehen sisko pelasti mun päivän eilen kun lupasi leipoa ristiäisiin voileipäkakut, karjalanpiirakat ja muutenkin auttaa järjestelyissä. Pidetään ristiäiset vasta toukokuun 18. pvä, eli tasan kaksi kuukautta syntymästä.
Tietääkö joku, pitääkö nimi ilmoittaa ennen sitä jonnekin? Ei voida pitää juhlia aiemmin, kun mun sisko muuttaa vasta toukokuun alussa takaisin Suomeen.

Ulkoilusta, meillä on vasta eka neuvola keskiviikkona, eli ei todellakaan vielä laiteta neniä pihalle. Ja nyt on täällä Helsingissäkin pakkasta ja kun asutaan meren rannalla, niin tuuli on kova aina.
Niin, eikä meidän vaunut ole vieläkään tulleet, grrrr. Kävi huono tuuri tilauksen kanssa. Se tehtiin marraskuussa ja sillon valittiin vuoden 07 väri. No, rattaat tulivat, mutta samanväristä koppaa ei enää saanut. Sanoin heti, etten huoli eriväristä ja sitten piti tehdä uusi tilaus, jota nyt odotellaan saapuvaksi.
Ois paras tulla ennen ulkoilulupaa! On meillä onneksi aika hyvät matkarattaat ja tosi lämmin lämpöpussi, joten kyllä pääsemme sentään jossain pyörähtämään, jos tilaus vielä kestää.

Pieni mökkihöperyys kyllä vaivaa. Mies ei päästä edes kunnon lenkille koiran kanssa, koska ihmepoika ei huoli pulloa. Perjantaiaamuna pääsin puoleen väliin vakkarilenkkiä, kun mies soitti, että vauhdilla kotiin.

Mites muut sektioidut ootte toipunu?
Mä oon aivan mielettömän hyvin. Eilen piti soittaa synnärille ja varmistaa, että onhan tosi niukka jälkivuoto varmasti ok. Kuulemma on, ja saan olla siis onnellinen tilanteesta. Huomenna saan tikit pois, mahtavaa!

Voikaa hyvin kaikki! t. pikkuvaemo ja ihmepoika 6 vrk :heart:
 

Yhteistyössä