~ ~ ~ MAALISVAUVAT 2008 *~Huhtikuussa -08* ~ ~ ~

Hitto ku taas teksti lähti kävelemään :ashamed: D

Tänään käytiin vauvukävelyllä ja neiti suostui jäämään vaunuihin vielä 2h nukkumaan =)

Sitten olis pari mieltä askaruttavaa kysymystä:

Kuinka yleistä on et D-vitamiini aiheuttaa maha vaivaa? meillä kun ei vielä minkäänlaista vaivaa ole ollut ja nyt täytys aloittaa tuon antaminen. Mitäs on nuo Relatipat?

Jälkitarkastuksesta ja seksistä, mulla jälkitarkastus vasta 4.6 eli 8vko synnytyksestä. Jos siltä tuntuu, niin voiko sekstailla ennen sitä? mieli jo vähän teksi, mut ihan vielä ei uskalla. vuotoakin ku kuitenki on.

Peräpukamista, mulle ilmesty niitä 2 eilen ihan yhtäkkii. ne on tuollaisia pikkurillin pään kokoisia. oireilee lähinnä kutinalla ja jos kauan istuu paikallaan niin ärtyy. Mikä avuksi`?

Näitäkin asioita puitu täällä jo useampaan kertaan, mut ikikiitollinen olisin jos joku vaivautuis kertomaan =)

Keväsiä auringon säteitä vaan kaikille.. Tissityshommat kutsuvat alakerrassa =)

Minä ja Voice 11vrk

ps. Mitäs ootte kummeilta ja muilta pyytäneet/saaneet kummilahjaksi? Mitä on ne perinteiset lahjat nykyään, kun meikäläisen ristiäisistä missä oon viimeksi ollut on aikaa varmaan 10v...
Kummit jo kovasti kyselevät et mitä ostavat...
 
angelille vastauksia omalta osaltani, omista kokemuksista:
Meillä molemmilla on kitinät alkaneet kutakuinkin d-tippojen kanssa yhtäaikaa, siis iällisesti, mutta en silti osaa sanoa että kitinä nyt välttämättä johtuisi niistä kuitenkaan; molemmille on annettu iltaisin ne, ja yöt ovat toistaiseksi kummatkin nukkuneet ilman suurempia kitinöitä, joten tuskin d-tipat on siis mahakupruja meillä varsinaisesti aiheuttaneet. Kannattaa aloittaa antaminen hissukseen; me saatiin esikolle neuvolasta ohje että eka päivänä yksi tippa, tokana kaksi jne, ja silloin mentiinkin sen mukaan, suurinpiirtein. Nyt neidille annettiin varmaan viikko sitä yhtä tippaa, toinen viikko kahta tippaa, kolmas kolmea, ja neljäs ja viides tippa lisättiin sit vähä tiuhemmalla tahdilla annokseen.

Seksi Mun mielestä sitä kannattaakin kokeilla varovasti jo ennen jälkitarkastusta, koska jos siinä jotain probleemia ilmenee ni on sitte hyvä jälkitarkastuksessa kysyä että eihän se vika värkissä oo ;) Kondomin ja tarvittaessa liukuvoiteen kanssa, ja varovasti, sillä tavalla kuin hyvältä tuntuu ja vaikka kesken lopettaen jos tunnostaa että ei oo sittenkään fyysisesti/henkisesti valmis. Ja se eka kerta muuten tuntuu ihan totta Ekalta Kerralta! =)

Peräpukamiin saa apteekista ilman reseptiäkin jotain, millä on hullun pitkä ja vaikea nimi... Ootas koitan ettiä... tällainen: http://www.terveysportti.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=far04779&p_ylataso=&p_osio=

Kummilahjat Klassinen on kummikehys (siis valokuvakehys mihin saa kaiverrettua nimen ja mitat ja pvämäärän jne), mutta muita mitä tiedän ja mitä on ite saatu, on mm. soittorasia-kuutio; korukaupasta ostettu, kuution joka sivulla on paikat valokuville, kuution kannessa on paikka kaiverruksille, ja kuution sisälle voi laittaa jotain. Sit on olemassa pikkuinen sormus, joka laitetaan kastetilaisuuden ajaksi vauvan sormeen, ja sen jälkeen äiti pitää sitä ketjussa kaulassaan esim. lapsen ripari-ikään asti, jolloin lapsi saa sen itselleen. Sit nyt on kuulemma "muotia" helmet; ne on vauvan kaulassa kastetilaisuuden ajan, jatkosta en sit tiiä, tämä ei oo mulle niin tuttu. On olemassa putkilo johon voi laittaa "syntymätodistuksen", ainoo vaan ettei semmosta Suomessa enää kirjoiteta... Ja hammasrasioita/hiustupsurasioita on.. Lukemattomia vaihtoehtoja! Me on saatu itse myös korurasia; siis ihan oikea asiallinen hieno korurasia, joka toimii myös soittorasiana jos pohjasta ensin vääntää. Ja myös seinällä roikkuva valokuvakehys-soittorasia. Ja hopeinen kakkulapio. Koruliikkeistä kyllä löytyy vaikka mitä! Sit muut vieraat on tuonu ihan leluja ja vaatetta, ja sen täälläkin jo paljon parjatun ikonin... :LOL:

Jep, tässäpä vastauksia, toivottavasti oli jotain apua! =)

-Ippu-
 
Kummilahjoista: me pyydettiin kummilusikka, kun olen pieni-kirja, Eppu Nuotion Silkkipaperitaivas-rakastamisrunoja-kirja, valokuvakehys. Luulen, että ne kaikki ilmestyykin lauantaina. Ukki sanoi ostavansa neidille kokovartalopeilin, koska Siiri tykkää peilin katselusta paljon!!! Meillä ei siis ole tuollaista peiliä, vielä. Äitikään ei laita pahakseen.

Veronpalautuksia tuli 1300 euroa, tosin siinä ei ollut mukana ihan kaikkea, mistä voi saada. Elän siis toivossa että korjausten jälkeen tulee vielä vähän enemmän. Hoitovapaan alkuun oiva lisä...

Meilläkään ei D-vitamiinista ole tullut mitään vaivoja. Jekovitiä käytetään ja aiotaan jatkossakin sitä käyttää. Neiti saa sen Napero-kerhosta tulleella lusikalla ja solahtaa suuhun oikein mainiosti.

Muuten ollaan nautiskeltu auringosta mummon ja ukin kanssa. Ukki on ylpeänä työnnellyt pikkuneitiä kylällä, kun oltu lenkillä ja autosta haluaa aina kantaa sisälle tms. Eilenkin työnteli vauvaa Helsingissä, kun mummon kanssa shoppailtiin! En laita pahakseni. Ja onneksi löysin kengät, joita olin etsinyt jo pitkään.

Huomenna alkaa leipomistalkoot ristiäisiä varten. Mitenkähän kaikki mahtuu jääkaappiin, kun meillä vain yksi kaappi. Onneksi öisin on kylmää, joten kylmälaukkuun ulos.

No, nyt iltapalalle saunanraikkaana.

Misupai ja Siiri
 
Huomenta...

Kai se pitää uskoa, että meillä on nyt alkaneet ihan kunnon iltaitkut. Eikä mitään käsitystä mistä ne johtuvat... Onko se koliikki tällaista? Tyttö on alusta (tai reilun viikon ikäisestä) asti valvonut iltaisin 3-5 tuntia ja tuohon valvomiseen on aina liittynyt pientä kitinää, mutta vähitellen illat on muuttuneet tosi rasittaviksi. Koko illan saa olla kantamassa ja vaippoja vaihtamassa ja puolen tunnin välein syöttämässä, ja näihin "toimenpiteisiin" rauhoittuu aina hetkeksi, ja viiden minuutin päästä alkaa uusi huuto. Eilen nyt sitten kokeilun vuoksi syötin yhden iltasyötön pullosta ja huomasin, että meilläkin taitaa olla tuo "äiti toimii tuttina" -ilmiö, kun maitoa meni vain 20 ml - ja tuli sen jälkeen pukluna varmaan kaksinkertaisesti takaisin. Mahavaivoja ja ylensyöntiä ollaan alusta asti epäilty, mutta miksi ne sitten itkettäisivät illalla kun eivät muulloin? Painohan tytöllä on noussut ihan hirveästi, mikä vähän ihmetyttää, kun puklii ja melkein oksentaa niin paljon, että vaatteita (niin äidin kuin tytön) saa olla vaihtamassa monta kertaa päivässä. Ainoa hyvä puoli tuossa iltahuudossa on se, että kun lopulta rauhoittuu, niin sitten nukkuu kyllä hyvin aamuun asti. Eilenkin söi viimeisen kerran puoli yhdentoista aikaan ja seuraavan kerran puoli neljältä ja sitten kuudelta ja nukkui vielä yhdeksään asti.

Ai niin, ja meillä rauhoitutaan melkein aina isin syliin. Äiti ei ilmeisesti ole yhtä turvallinen tai rauhallinen... :/ Ihana mies kun jaksaa kanniskella tyttöä ja laulella silloinkin kun itsellä jo loppuu kärsivällisyys. Saa nähdä miten selvitään kun isi on viikon poissa...

Veronpalautuksia tuli mullekin yhden ylimääräisen palkan verran.

Bellona ja tyttö 4 viikkoa ja päivän
 
Angel täällähän minä, kirjotin kyllä oisko ollu edellispäivänä, on tainnu mennä sulta ohi =)

Päivät tuntuu menevänniin kauheeta vauhtia ettei ehdi koneella pahemmin enää istuun. Mekin kun ollaan niin meneväistä sakkia niin ollaan yleensä päivät pitkät liikenteessä...

Veronpalautuksista ootte jutellu, mäkin sain ihan kivasti takasin, melkeen 1400? ja mieskin sain about 800?. Aateltiin ehkä sijoittaa johonkin etelänmatkaan. Ollaan kyllä meinattu lähteä jo nyt heinkuussä johonkin välimeren kohteeseen, koko perheen voimin tietty, enhän vois millään tota pikkusta kullanmurua kellekään hoitoon jättää. Onko moni muu meinannu jo matkustaa pienen kanssa tulevana kesänä?

Tänään mennään käymään kirkkoherranvirastossa ritstiäisiä sopimaan. On varmaan pakko pitää "jatkot" seurakuntasalissa kun meillä vois tulla ahdasta... Vieraita tulis sit jotain 20+.

Kummilahjoista sen verran et mun veli ja hänen avovaimo ostaa kummilusikan, muista en tiedä. Meidän äiti haluaa ostaa vauvakirjan ja jotain sen lisäksi, mut toi vauvakirja on se perinteinen, en nyt muista nimee, mut meiän molemmilla tytöilläkin on se. Sit sellanen sormus ois ehkä kiva saada, tarvii varmaan joltain toivoa jos joku kysyy mitä halutaan.

Mut nyt jatkan kahvin juontia ja lehden lukua!

Aurinkoista päivänjatkoa kaikille!

:heart: :Ninni ja Lina 4 vkoa
 
Pojalla oli tänään lääkärineuvola

Paino 5830g
Pituus 60cm
Päänympärys 40cm

Kasvanut ja kehittynyt hyvin. Aktiivinen, jäntevä poika.
Tutkitut asiat kunnossa.

Lääkäri kysyi että onko poika paljon yli 6 vkoa, sanoin että se on ihan kohta tasan 6vko:D
Sanoi että poika vaikuttaa ikäistään vanhemmalta ja että menisi vähän edellä ikäisiään :heart:

Seuraava neuvola on 14.5 klo:11.00!

Tunnin päästä minulla jälkitarkastus..huii!:D

Heidi ja poju 1kk 1vko 3pv :heart:
 
Puetaan plussa ilmoille Juliukselle ulos nukkuun body, housut, sukat, ohuet tumput, fleecetöppöset tai villasukat, kypärä tai puuvillainen lakki, ohut vauvahaalari ja sitten kantokoppaan, joka on muhkea ja tosi lämmin. Nukkuu ehdottomasti paremmin ilman makuupussia. Tosin se on vielä ollut kantokopassa pehmusteena, mutta sen sisälle ei enää olla laitettu.

Meillä ei oo tullut myöskään d-vitamiinista mitään oireita, eikä Juliuksella oo muutenkaan masuvaivoja ollut. Tosi kiltti pikku-mies vaan on. Jos ei ruokaa saa silloin kun on nälkä tai nukkuun pääse silloin, kun väsyttää. Niin kitinää kuuluu. Loppuu heti, kun tarpeet täytetään. Koliikista ei oo kokemusta. Tsemppiä kovasti niille, joiden vauvojen masut on usein kipeitä tai kärsii koliikista!!Eihän se oo kivaa, kun pieneen sattuu.

Veronpalautusta saan 700 euroa. Ihan kiva yllätys=)

Ristiäislahjoja Julius sai kummilusikan, junan ja perävaunurasian, moottoripyöräsoittorasian, toisen junan, missä on kolme perävaunua (saa laitettua 1-v ja 2-v kuvat ja yhteen nalleperävaunurasiaan säilöön ensikiharan ja ensimmäiset hampaat), lasisen pienen enkelin, valokuvakehyksen, lasten posliini lautasen ja mukin, kaksi kangaskirjaa, rahaa, muumi lusikan ja haarukan, Marimekko kesäbodyn ja paljon muita vaatteita. Lahjoja tuli kyllä aikalailla. Meillä oli ne häät siinä samalla niin vieraita oli enemmän kuin on yleensä ollut ristiäisissä.

Oonaliina minusta myös Arttu on ihan kiva nimi:) Kyllä teillä keritään hymyillä vielä monen monta kertaa ja tosiaan vauvat on erilaisia. Meidän esikoinen oli myös paljon totisempi vauva kuin tyttö ja Julius. Heiltä hymy irtoaa herkästi. Esikoinen on iloinen ja reipas 4-v, mutta vieläkin totisempi kuin sisaruksensa. Häneltä ei usein kuulu sellaista oikein kunnon hörönaurua. Silloin täytyy olla todella hauskaa, että se kuuluisi. Sehän on hyvä, että ollaan erilaisia.

Ihana päivä taas. Ja minäkin pääsen vihdoin ulos!Taudit on jo voitonpuolella onneksi.

Jade ja Julius 7,5 vkoa:heart: (ens viikolla jo 2 kk :eek: )
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
mama-L, eipä tuohon 6.5. oo enää pitkä aika, joten jospa sinä noilla konstein selviäisit siihen saakka raskautumatta. Ja toisaalta jos ette ihan joka päivä -pupuja ole, niin kondominkin kanssa saattais jokusen kerran jaksaa vielä..?
Mullahan siis myös toteutuu täysimetys ja ei-kuutta-kuukautta-synntyksestä, mutta niin vain ne ekat menkat on jo tullu ja uusia soluja näkyi kypsymässä, joten... sinäkin olet nuori kuten minäkin, hedelmällisimmässä mahdollisessa iässä, eli itse olisin tosi varovainen. Tämä lienee joku The Juttu mulle kun näin paasaan! :ashamed: :LOL:

En minäkään sitä mitenkään pahalla halua sanoa mutta pakko on yhtyä ipun sanomaan. Täysimetys on täälläkin päällä, mutta en silti luota sen tehoon. Totta kai jokainen tekee niinku parhaakseen näkee. :)
 
Heips!
Merkkiä jätän että tähän asti olen käynyt lukemassa. Täällä on taas mielettömän hieno ilma, ja mieli pursuais tekemisen tahtoa, jotain kevätsiivoa tekis mieli puuhata, mutta neiti herää uniltaan pian ni ei enää kannata aloittaa. Munkkeja tekis mieli kans leipoa kun tajusin että vappu on ihan kohta!! Simaa en ees yritä tehä, pitää toivoa että äiti tekis ni sais sieltä maistiaispullollisen.

Matkustaminen Vähän tekis mieli käydä kesällä jossain, jos ei muuta ni ainakin sukulaisten luona Oulussa ja pääkaupunkiseudulla, ja matkan varrella vaikka jossain puuhapeuhupaikassa; Puuhamaassa tms, 2,5-vuotias esikoinen vois jo älytä moisten päälle. Joku vesipuisto ois meidän vanhempien mielestä hauska, mutta sinne taitaa vielä olla vähän pieniä nämä meidän lapsukaiset. Muutaman vuoden päästä sitten! =)

Äh, jotain pitää päästä puunaamaan, joten :wave:

Ippu :heart: Annika
 
Matkustamisesta. Me ollaan lähdössä heinäkuussa Itävaltaan neidin kanssa viikoksi. Isovanhemmat ja enokin lähtee messiin. Kotimaassa ollaan jo matkailtu noin 300 kilometrin päässä ja ens kuussa lähdetään sitten 400 kilsan päähän. Hyvin viihtyy ja sopeutuu, ainakin vielä.

Täällä ristiäisleipomiset käynnissä, yksi kakkupohja pääsi kakkujen taivaaseen, kun lässähti. Hups. No, kakkupohjat on musta ne pahimmat tekemiset, muut menee helpommin.

Kohta neidin kanssa ulos, hän nukkuu jo ulkona, mutta täytyy vielä toinen kakkupohja odottaa uunista ulos. Jos se vaikka onnistuisi paremmin.

Misupai ja Siirulainen
 
Kyselen vielä nyt puolen tunnin päiväitkun jälkeen että miten paljon teidän vauvat yleensä itkevät päivässä? Itsellä kun ei ole oikein käsitystä siitä, mikä on normaalia, ja nyt tämä päiväitku oli ihan uutta - tähän asti isommat itkut on itketty illalla.

Bellona vielä
 
Itkuja tulin vähän kommentoimaan :D

Lähinnä bellonalle siis juttua..

Tyhmän kysymyksen heitän aluksi sulle päiväitkusta että osaatko sanoa olisko ollu nälkäitkua, vaipassajotain-itkua, tylsyys-itkua, läheisyys-itkua vai oliko ihan mahavaiva itkua??
Siks kysyn ku ilmavaivaitkut tulee 'aina samaan aikaan'. Eli meillä ku painottu itkeminen aina illalle 22-02 niin siitä tiesi että on ilmavaivoja, kellosta saatoin kattoa että jaahas, kohta se alkaa taas..
Meillä välillä suoraa huutoa, saattaa olla pariki tuntia (toki välissä myös hiljaista, parin minuutin ajan) mut välillä helpompaa, sen takia yritän kuumeisesti metsästää mistä mahavaivat johtuu, kun joka ilta huutoa ei ole kuitenkaan yhtä paljon, niin oletan sen kertovan että olen päivän aikana jotain huonoa syönyt/juonut.
Ainakaan se ei ollut se ruisleipä kun eilen illalla oli taas suoraa huutoa ehkä tunnin tai puoltoista. Yö oli poikkeuksellisen raskas kun poika ei nukkunut muualla kuin mun sylissä tai vieressä ja itse halusin yrittää nukuttaa omaan petiin jotta saan itse nukuttua kunnolla ne vähäiset pari tuntia mitä yössä saan nukkua. 23 alotin nukuttelun kun nukahti miehen rinnalle. Otin poikkelin siitä ja siirsin omaan sänkyyn, kitinä alkoi heti. Tätä jatkui 1:45 asti jolloin luovutin ja otin pojan viereen johon nukahti välittömästi ja hyvin nukuttiinkin
:saint:
Mutta raskasta siis täällä hetkittäin, mutta kyllä pahempaakin vielä kestäisin :attn:

Huomaan pärjääväni jo päivät hyvin 4-5tunnin yöunillä, joskus vähemmilläkin, ja välillä otan päivisin päikkärit.

Jaksamishaleja bellona!!!
Ja muut mahavaivaisten äidit ja isät :heart:

Suvitus+Vihtori :heart:
 
Jos vielä kyssäriinkin vastaisin :ashamed:

Eli en tiedä paljon poitsu päivässä itkee mutta iltaisin-öisin varmaan keskiarvolta semmoset pari tuntia! Päivisin itketään harvoin ja silloin se on nälkäitkua. Vihtori kun nukkuu päivät melkeen kokonaan edelleen, välillä on hereillä ja sillon tyytyväisen oloinen, onneksi :)
 
Disflatyria täälläkin käytetään masuvaivoihin. Mielestäni jonkin verran auttanutkin. Iltaisin täälläkin masua itketään. Kävellään ympäri kämppää vauva sylissä.

Koko perheen voimin aateltiin lokakuussa lähteä reissaamaan johonkin lämpimään.

Veronpalautuksia saatiin mekin,jos vaikka niiden turvin jäis viä äippäloman jälkeen pariks kuukaudeks kotiin.

Kummelta pyydettiin lusikka ja kastehelmet. Helmet oli tosi mageet!

Viime viikolla neuvolassa painoa oli jo 4140g ja pituutta 54,9cm (huomatkaa kuinka tarkka mitta :) ) Ai niin! Me hoidetaan sammasta vichyllä!

Tänään oltiin ekaa kertaa perhekahvilassa tapaamassa muita mammoja.
 
Vatsataudin keskeltä :wave: meillä esikoinen taas taudissa,tää on jo kolmas kuukauteen :x ja on kyllä pahin laatuaan,nyt tuli joka päästä,ripulointi jo helpottanu alkoi eilen ja tänää on enää oksentanu pari kertaa,mut pyykkiä on taas tullu pestyä ihan kiitettävästi :( kai se on alettava harkitsee sit rota-rokotetta jos tää tähän menee et oksennetaa harva se viikko :headwall: ei oo tääkään mistää kotosin.
Ulkonakin ois ihana ilma mut eipä tonne oo pahemmin nyt päässy,kävin ton meidän neidin laittamas nukkuu ja posti haettii samal siinä mun ulkoilut kahtee päivää,ehkä näit hyviä ilmoja on viel kesälläkin ;)
Tää meidän kuopus kun ei sisällä päivällä nuku,syliin kyl nukahtaa mut herää heti ku asento vähäkin vaihtuu,mut vaunuissa vetelee unia tosi hyvin,nytkin nukkunu yhesttoista asti =)

Veronpalautuksia ois meillekin tulossa täl hetkel reilu 500e,mut matkat ois viel laskuttamatta :D ja niitähän kertyy

Piitsi ja Vilma huomenna 2vk :heart:
 
Suvitus ja ennen kaikkea Bellona musta on ihanaa, että täällä on kohtalotovereita, vaikken toki kenellekään tätä rumbaa toivoisi...

Meillä huutoa aloitellaan joskus jo illansuussa, n. klo 19 pienellä kitinällä. Usein yritän saada typyn nukkumaan siinä yhdeksän maissa, kun hän on ihan uninen. Mutta auta armias kun typyn yrittää laittaa sänkyyn! Ei onnistu ennen kuin on huudettu niin, että sekä vanhemmat että lapsi ovat aivan kuolemanväsyneitä. Huuto on "kohtausmaista" ja välillä väsymysitkua ja jatkuu n. 2,5-3 tuntia. Sen jälkeen neiti suostuu vihdoin sänkyyn, mutta nukkuu koiranunta pari tuntia ekaan syöttöön.

Luulin myös, että kyseessä olisi nälkä, mistä poiki isoja maito-oksennuksia. Nyt ollaan siis vain kanniskeltu ja yritetty kaikin tavoin hyssytellä - maito on vaan pahentanut itkua masuvaivojen vuoksi. Luulin, että kyseessä olisivat ilmavaivat, mutta netistä lui, että ne pampsut johtuisivatkin siitä, että pieni nielee ilmaa huutaessaan.

Tosiaan etenkin itse olen aivan puhki, kai tuo on sitä selittämätöntä koliikkia. Onneksi ollaan saanut apua mun äidiltä, on uskomattoman kuluttavaa ja sydäntäraastavaa kuunnella ja nähdä joka ilta ja yö tuota taistelua. Tänään kyllä on mennyt päiväkin vähän pipariksi... Onneksi ens viikolla on neuvolalääkäri, pitää kysellä maitoallergian ym. mahdollisuudesta...

Mutta voimia Bellona ja muut itkujen kanssa painiskelevat! Toivotaan, että helpottuu...

p.s. Angelko kyseli mahavaivoista? Meillä ne alkoivat parin viikon iässä ja ovat pahentuneet koko ajan.
p.p.s. Onko mahdollista, että hormoninäpyt tulivat vasta nyt kun ikää on yli 6vkoa?

Skog & neiti 6½vkoa
 
Ei täälläkään 'kohtauksen' aikana auta mikään. Oon pyöritelly vaikka mihin asentoon ja hyssytelly ym, mut tosiaan huuto on ihan sellasta 'tuskahuutoa'.
Välillä hiljenee ja katselee ja luulen että nyt helpotti mut sit se taas alkaa. Välillä huudon aikana paukuttelee.
Mut kurjaa se on ku toinen 'tuskissaan' huutaa eikä itse voi asialle mitään tehdä :/
Ei meillä noin paha ole kuin teillä skog, mutta tarpeeksi paha mulle kuitenkin, esikoistyttö kun ei itkenyt ikinä.
Mä aion kans kysellä neuvolasta mikähän vaivaa tai mikähän auttaisi.

Ja meillä naama 'täynnä' näppyjä, on varmaan just noita hormoninäppyjä ja ihan tässä viime päivinä vasta ilmesty ja pojalla ikää kohta 5viikkoa.

Suvitus+Vihtori :heart:
 
Niin ja piti vielä sanoa kuinka hyvä on että saatte apua! Me kun ei saada keneltäkään hoitoapua vaikka kaikki perheenjäsenet asuu tässä parin kilometrin säteellä :whistle:
Olis kiva jos joku ottaisi edes joskus hoitoon esikoistytön ni sais nukkua sillon ku vauvaki mut ei.. Kaikilla aina jotain TÄRKEÄMPÄÄ tekemistä.
 
Moikka!

Ninni, kiva kuulla että hengissä ;)
Me puhuttiin miehen kans just eilen että lähdettäis elokuussa ku meillä 1v hääpäivä (ja kun tuo häämatkakin jouduttiin raskauden takii peruumaan) niin lähdettäis käymään italiassa joku pidennetty vloppu. Ja ehdottomasti otetaan pienokainen mukaan.
Hullultahan se tuntuu, et pieni ollu tuossa vasta 2vkoa mut niin luonnolliselta kun hän olemassa olonsa tuntuukin, kuin olis ollu tässä aina niin en kyllä epäile yhtää etteikö voisi lähteä matkaan. Kokkolaan, kotipuoleenkin ollaan menossa kk kuluttua ja sinne matkaa 500km. sinne tullaan tekemään kesän aikana muutama reissu.

Kiitos kaikille mahavaiva, ristiäislahja jne vinkeistä. Tuo sormus juttu kuulosti jotenkin tosi kauniilta, sitähän vois kummille ehdottaa =)

Nyt täytyy rientää ruokaa laittamaan kun pieni nukkuu ja itsellä aivan maha kurnii. Touhua ku on niin paljon kaikenlaista!

Kuulemisiin..

11vrk tirriäinen
 
Suvitus ja skog, kiitos vastauksistanne. Tähän asti itku on ollut säännöllisesti iltaisin klo 19-23, mutta tänään nyt sitten pari kertaa myös päivällä. Samanlaisia nuo illat siis kuten skog kuvailit. Onneksi nukkuu hyvin aamuun asti sitten kun nukahtaa.

Nyt sain juuri tytön nukkumaan kun kanniskelin puolitoista tuntia, joista osa pienempää valitusta ja ehkä puoli tuntia suoraa huutoa, heräilee varmaan kohta taas jatkamaan itkua. Ja aiemmin päivällä taas tuo puolen tunnin huuto... Mahavaivaitkua kai se on, vaikka minäkin aluksi luulin näläksi ja syötin itkuun, mutta en oikein usko, että voisi olla nälkä, kun syö puolen tunnin välein ja sitten pulauttelee puolet ulos - tai oksenteluksikin sitä voisi varmaan kutsua. Meillä isovanhemmat asuu yli 500 kilometrin päässä, joten hoitoapuakaan ei ole tarjolla. Pitää nyt kai sitten vain odotella sitä kolmen kuukauden ikää ja toivoa että silloin helpottaa... Varasin lauantaille tytölle vyöhyketerapia-ajankin, kun farmaseutti suositteli kun hain Cuplatonta.
 
Neuvola kuulumiset!! (pikaseen)

Eilen käytiin neuvolassa ja vaikka lupasin toissa päivänä käydä laittamassa heti tuoreeltaan tiedot, niin enpä joutanutkaan. Mulle nimittäin iski eilen siivous "himo".
Poika oli kasvanut hyvin, paino 5470g (4865g), pituus 59,5 cm (57,5 cm). Suluissa kolmen viikon takaiset mitat. Sitten käytiin lääkärillä, joka totesi että kaikki kunnossa. hyvin kasvaa ja on rauhallinen poika. Jälkitarkastus ajan sainkin vasta 13.5, kun ensi viikon lääkäriajat peruttu!! Pojalla seuraava neuvola kolmen kuukauden iässä, joka pitää ensi viikolla tilata.

Sellanen gallupkysely, että kuinka usein kylvetätte vauvan? Meillä käydään joka toinen päivä kylvyssä, poika kun pukluttaa niin ahkerasti päälleen!

Mutta nyt jatkamaan iltahommia!!

Muumi82 ja poika seitsemän viikkoa
 
Lukemassa käyty =)

Pitkä pätkä nukuttamista taas takana, molempien lasten kanssa... Neitistä en tiiä nukkuuko vieläkään... en tiedä, kai me laitetaan vauva liian aikaisin sänkyyn? Tai sit liian myöhään, että ehtii tulla yliväsyneeksi ja sittenhän nukahtaminen kyllä on vaikeaa.. en tiedä en.

Kylvyssä käydään pari kertaa viikossa, esikoisen kanssa tehtiin samoin.

Miehen kanssa menee hermot, oikeasti välillä tuntuu että mitä hittoa minä tuon ihmisen kanssa teen, kun kerta on tämmöstä nahistelua koko ajan, ja hän käy enemmän hermoon kuin mitä tuntuu ihanalta... Ihanaa on silloin kun oikein yritetään, mutta ei kai parisuhteen kuulu olla yrittämistä?! Eikö sen pitäisi olla luonnostaan kivaa..? Tämä ei oo... :ashamed: En tiedä tekeekö sit vaan yhteisen ajan puute, väsymys, hektinen elämä... muistelen meillä menneen ihan hyvin ennen raskautta, sit sen aikana mentiin alaspäin koska minä olin enemmän tai vähemmän kurjan vointini ja kipujeni takia tosi äksy koko ajan, ja nyt... välillä on kuin vastarakastuneet, se on silloin kun minäkin todella jaksan yrittää, ja suurimman osan ajasta toivon että ei oltais ees yhdessä, että rohkenis ottaa ja lähteä... mutta lapset on niin pieniä, että ei sitä vaan pysty tekemään, ja sit toisekseen kun en tosiaan ollenkaan tiiä että onko tässä kyse rakkauden loppumisesta vai vaan tämmösestä matalamman fiiliksen ajasta... Ei ees itketä koko tämä juttu, v*tuttaa vain... :/

-Ippu-
 

Yhteistyössä