Mä en ymmärrä lapsettomia häitä

Mua saa sanoa nyt rajoittuneeksi yksilöksi. Mutta en ymmärrä joidenkin hääparien logiikkaa.
Jos joku hääpari haluaa rajata porukkaa eli valita tarkasti ketkä tulee heidän elämänsä tärkeimpiin kuuluvaan päivään, niin miks he kuitenkin riskeeraavat sen että heille tärkeitä aikuisia saattaa jäädä lapsikiellon takia pois?

Ja eivät he yhtään ajattele että mitä vaivaa tuosta kiellosta tulee muille. Siis ok, mäkin haluaisin mennä joihinkin häihin ilman lapsia. Mutta jos ei lapsenvahtia vaikka mummolan suunnalta saisi, niin maksaa nyt sitten mansikoita jollekin MLL:lle siitä, että saa häthätää käydä häissä, ja kiireellä takaisin.
Tai sitten mennä yksin; no joo, jotkut näkevät sukuaan harva se päivä, mutta mulla ja miehellä on oikeastaan vaan sukujuhlat joissa näkee toisen puolen sukua, ja kaikkia kerralla vielä.

Ja jos joku nyt ehdottaa että mikset pidä kaikkiin sukulaisiin yhteyttä niin EN ala nyt soitella jollekin serkulle että mitäs kuuluu kun ei olla 10 vuoteen nähty, ihmettelisivät varmaan että mitä se Echo siellä yhtäkkiä heille soittelee. Sukujuhlissa se kaikki kuulumisten kysyminen käy niiiin luontevasti, ja sit sen jälkeen innostutaan taas enemmän yhteydenpidosta. No joo, en ole Facebookissa.
 
"vieras"
Jos häistä tulee lapsettomat esim. siksi että on tarkoitus rentoilla ja bilettää kuin aikuiset? Jos hääparin kaverien alkoholinkäytöstä tms. tulee lapsiperheiltä jälkeenpäin vinkumista?
Ja aina pitäis olla lapsille ne vitun lihapullat siellä ruokapöydässä ja mitä vielä, ehkä kaikki ei vaan halua nähdä tollasta ylimäärästä vaivaa pikkujärjestelyjen suhteen.... ?

Omiini häihin kyllä kutsutaan lapsetkin, mutta aikuiset tuovat ne omalla "vastuulla", eli siis turha jälkeenpäin länkyttää kun oli alkoholia ja ei ollut niitä lihapullia ja lastenhoitajaa ja leikkikaluja tms.
 
[QUOTE="vieras";28327328]Jos häistä tulee lapsettomat esim. siksi että on tarkoitus rentoilla ja bilettää kuin aikuiset? Jos hääparin kaverien alkoholinkäytöstä tms. tulee lapsiperheiltä jälkeenpäin vinkumista?
Ja aina pitäis olla lapsille ne vitun lihapullat siellä ruokapöydässä ja mitä vielä, ehkä kaikki ei vaan halua nähdä tollasta ylimäärästä vaivaa pikkujärjestelyjen suhteen.... ?

Omiini häihin kyllä kutsutaan lapsetkin, mutta aikuiset tuovat ne omalla "vastuulla", eli siis turha jälkeenpäin länkyttää kun oli alkoholia ja ei ollut niitä lihapullia ja lastenhoitajaa ja leikkikaluja tms.[/QUOTE]

Lihapullat ei paljoa maksa, eikä lapset muutenkaan juhlissa syö paljoa.
Lapsiperheet lähtevät yleensä 21 maissa kotiinsa, ja muut jos haluavat, voi bilettää sen jälkeen vaikka aamuun asti.
 
"Vieras"
Saat olla vapaasti ymmärtämättä. Jotkut ihmiset haluavat häistään juhlat, joissa joka ruokalajille on oma viininsä ja sen jälkeen vielä vaikka olutta ja siideriä iltapalalla, toiset haluavat villit tanssibileet joissa nautitaan drinksuja. Sellaiset juhlat eivät lapsille sovi. Hääpari tehköön näköisensä häät. Jos heidän haluamiin häihin eivät lapset sovi, sitten se on niin.
 
[QUOTE="Vieras";28327345]Saat olla vapaasti ymmärtämättä. Jotkut ihmiset haluavat häistään juhlat, joissa joka ruokalajille on oma viininsä ja sen jälkeen vielä vaikka olutta ja siideriä iltapalalla, toiset haluavat villit tanssibileet joissa nautitaan drinksuja. Sellaiset juhlat eivät lapsille sovi. Hääpari tehköön näköisensä häät. Jos heidän haluamiin häihin eivät lapset sovi, sitten se on niin.[/QUOTE]

Ei niistä lapsista juoppoja tule jos näkevät juhlissa jo alkuillasta vanhempiensa ottavan jotain viiniä ruuan kanssa. Tuommoinenhan on ihan arkea etelä-Euroopassa.
 
  • Tykkää
Reactions: Minna77
"vieras"
[QUOTE="Vieras";28327345]Saat olla vapaasti ymmärtämättä. Jotkut ihmiset haluavat häistään juhlat, joissa joka ruokalajille on oma viininsä ja sen jälkeen vielä vaikka olutta ja siideriä iltapalalla, toiset haluavat villit tanssibileet joissa nautitaan drinksuja. Sellaiset juhlat eivät lapsille sovi. Hääpari tehköön näköisensä häät. Jos heidän haluamiin häihin eivät lapset sovi, sitten se on niin.[/QUOTE]

Juuri näin. Siitähän se vasta valitus tuleekin, jos on lapsia paikalla ja alkoholi virtaa :) Sekään kun ei sovi kaikille mammoille...
 
"Vieras"
[QUOTE="vieras";28327328]Jos häistä tulee lapsettomat esim. siksi että on tarkoitus rentoilla ja bilettää kuin aikuiset? Jos hääparin kaverien alkoholinkäytöstä tms. tulee lapsiperheiltä jälkeenpäin vinkumista?
Ja aina pitäis olla lapsille ne vitun lihapullat siellä ruokapöydässä ja mitä vielä, ehkä kaikki ei vaan halua nähdä tollasta ylimäärästä vaivaa pikkujärjestelyjen suhteen.... ?

Omiini häihin kyllä kutsutaan lapsetkin, mutta aikuiset tuovat ne omalla "vastuulla", eli siis turha jälkeenpäin länkyttää kun oli alkoholia ja ei ollut niitä lihapullia ja lastenhoitajaa ja leikkikaluja tms.[/QUOTE]

Lapsettomien häiden toivojat ovat tosiaan vähän erikoista porukkaa. Pitäisi tosiaan luottaa niihin vieraisiin, että itse tekevät päätöksen haluavatko lapset mukaan vai eivät. Ei häiden järjestäjien vastuulla tietenkään ole järjestää lihapullia tai erityistä ohjelmaa lapsille, sehän nyt on selvä. Häiden järjestäjien pitäisi myös luottaa siihen, että ne vieraat joilla on lapsia mukana, osaavat kyllä itse tarpeen tulla lähteä lasten kanssa kotia kohti, mikäli meno tuntuu liian rajulta heidän lapsilleen. Noi pointit tuossa ensimmäisessä kappaleessasi siis ovat täysin järjettömiä.
 
"vieras"
ihan siksi, että itse olen lasten kanssa päivittäin tekemisissä työn puolesta, niin omat häät halusin lapsista vapaaksi, siis siitä kitinästä mitä se monesti omien vanhempien kanssa on, vapaaksi siitä vanhempien rätinästä lapsilleen, kun lapset eivät jaksa olla vanhempien vaatimusten mukiasesti vaan menevät pitkin pöytien alusia tms. On jokaisen vieraan oma valinta osllistuuko juhlaan vai ei, en itse mene kaikkiin juhliin mihin kutsu saadaan, vaikka niissä ei ole mitään rajoituksia osallistujien kokoonpanosta, on oma valintani miten juhlani järjestän ja mihin osallistun.
 
Lex
Et ymmärrä vai et koe itsellesi mieluisiksi? Mä en välitä perhekerhoista, tyttöjen illoista, kynttiläkutsuista, diskotanssista enkä äyriäisistä, mutta kyllä mä silti ymmärrän että moni muu sellaisista haluaa nauttia.
 
"vieras"
Meillä oli lapsettomat häät pääosin, eli vain aivan läheisimpien lapset oli kutsuttu. Tämä kahdestakin syystä; ensinnäkin lähisuvussa on todella paljon lapsia ja toisekseen parin serkun lapset ovat näitä vapaan kasvatuksen tuloksia jotka ovat häiriköineet jo monet sukujuhlat.
 
[QUOTE="vieras";28327390]ihan siksi, että itse olen lasten kanssa päivittäin tekemisissä työn puolesta, niin omat häät halusin lapsista vapaaksi, siis siitä kitinästä mitä se monesti omien vanhempien kanssa on, vapaaksi siitä vanhempien rätinästä lapsilleen, kun lapset eivät jaksa olla vanhempien vaatimusten mukiasesti vaan menevät pitkin pöytien alusia tms. On jokaisen vieraan oma valinta osllistuuko juhlaan vai ei, en itse mene kaikkiin juhliin mihin kutsu saadaan, vaikka niissä ei ole mitään rajoituksia osallistujien kokoonpanosta, on oma valintani miten juhlani järjestän ja mihin osallistun.[/QUOTE]

Miksi ärsyynnyt siitä jos jonkun lapsi kitisee juhlissa, silloin kun sinä itse et ole vastuussa? Itsehän se vanhempi siinä hikoilee ja tuskailee sen känisevän lapsen kanssa.
 
Et ymmärrä vai et koe itsellesi mieluisiksi? Mä en välitä perhekerhoista, tyttöjen illoista, kynttiläkutsuista, diskotanssista enkä äyriäisistä, mutta kyllä mä silti ymmärrän että moni muu sellaisista haluaa nauttia.
Siis minusta olisi aivan mahtavaa päästä häihin joissa ei ole kuin aikuisia. Mutta en koskaan voisi semmoista rajausta suorittaa omissa häissäni, eli aiheuttaa päänvaivaa monille perheille.
Jo yksistään kun ajattelee sen hääpäivän pituutta (pitkine matkoineen) jonka jonkun mummo hikoilee kotona hoitaessaan nuorenparin lapsia kun lapset eivät päässeet juhliin....mun mielestä se on vaan itsekästä hääparin taholta.
 
"Vieras"
Ehkä lapsettomia kutsuja lähettäville ei ole tärkeää että juuri sinä päivänä juuri lapselliset henkilöt X ja Y on paikalla, vaan heille tärkeämpää on tietyn tyyliset juhlat? Että mieluummin itselle oikean tuntuiset juhlat jonne tulee useimmat mieleiset ihmiset kuin itselle epämukavan tuntuiset juhlat joihin osallistuu kaikki toivotut ihmiset? Ymmärrän hyvin, vaikka itse en järjestäisi lapsettomia häitä ja osallistuisin mieluummin lapsellisiin.

Hääparin lähettämä kutsu ei kovin ihmeellistä vaivaa aiheuta. Jos taas perheellinen ihminen päättää mennä lapsettomiin juhliin, tästä päätöksestä voi seurata vähän vaivaa, mutta halutessaan saa päättää toisinkin. Ylipäätään jos hankkii lapsia, niin kannattaa varautua, että niiden lasten vuoksi joutuu joskus näkemään vaivaa ja/tai jättämään jotain välistä. Ei se kutsun lähettäjän vika ole.
 
[QUOTE="vieras";28327417]Ja muut saavat ilokseen kuunnella sitä. Ja pahimmillaan seurata vanhempia, jotka eivät tee asialla mitään.[/QUOTE]

Mun täytyy nyt ihan rehellisesti sanoa että en ole ollut yksissäkään häissä jonka lapset olisivat pilanneet. Suurin osa vanhemmista siirtyy kitisevän tenavan kanssa sivummalle. Ja olen ollut ööö, n. 30 hääjuhlassa.

Ainut että kirkossa kaikuu lasten pienetkin äänet, siihen pitäisi jotain rotia saada, että hääväki kuulee edes sanan "tahdotko".
 
minmin
Mun täytyy nyt ihan rehellisesti sanoa että en ole ollut yksissäkään häissä jonka lapset olisivat pilanneet. Suurin osa vanhemmista siirtyy kitisevän tenavan kanssa sivummalle. Ja olen ollut ööö, n. 30 hääjuhlassa.

Ainut että kirkossa kaikuu lasten pienetkin äänet, siihen pitäisi jotain rotia saada, että hääväki kuulee edes sanan "tahdotko".
Ole onnellinen, ilmiselvästi me ei kuuluta samaan sukuun. Meidän suvussa lapsettomat juhlat ovat yleistyneet enkä yhtään ihmettele miksi. Jos nyt olisin menossa naimisiin, pitäisin ehdottomasti lapsettomat häät.
 
"Mie"
Häissä joissa minä olen ollut, on alkoholia ollut tarjolla ja lapsekin paikalla. Yleensä, suurin osa ihmisistä osaa sen alkuillan ottaa sitä alkoholia kohtuun rajoissa. Lapsiperheet sitten yleensä poistuvat paikalta klo 21 maissa, jotkut lapset lähtee mummojensa/pappojensa matkaan ja vanhemmat jää bailaamaan.
 
"vieras"
MLL:n taksa ainakin täällä on 8e/tunti. Onko teillä todellakin niin huonot tulot, että se on teille liikaa? Ja meille tulee myös lapsettomat häät, tottakai! Haluan häihini myös alkoholitarjoilun, eikä lasten paikka ole sellaisissa juhlissa.
 
  • Tykkää
Reactions: Porho

Yhteistyössä