maksaako ex minimin vai enemmän elatusmaksuja?

  • Viestiketjun aloittaja yssinhuoltaja
  • Ensimmäinen viesti
Elviira harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.03.2006 klo 10:55 voi prkl kirjoitti:
Ei maksa mitään koska kieltäytyi tunnustamasta isyyttä eikä halua maksaa, kuulemma pitäis olla mulle sama mistä rahaa tulee..niinpä mutta entäs lapsen tunteet kun oma isä ei halua tunnustaa.
Ajattelitko todellakin sanoa lapselle, että "Sun isä ei halua tunnustaa sua." ? Sinuna miettisin toisen kerran. Haluatko todella pahoittaa lapsen mielen, vain ja ainoastaan sen takia, että itse olet katkera?
Lapsen ajatusmaailmaan ei vielä mahdu samat asiat kuin sun.
Meillä pojan isä sanoi lastenvalvojalla, ettei halua koskaan nähdä poikaa. Mutta en missään nimessä aio kertoa asiaa pojalle ihan noin. Lapsihan ajattelee, että vika on hänessä. Vaikka nimenomaan hänhän kaikkeen on täysin syytön.
Toki pitää olla rehellinen, mutta ei lapsen toista vanhempaa pidä mennä mollaamaan tai omilla katkerilla mielipiteillään myrkyttää lapsen mieltä.

Säälittää yli kaiken vanhemmat, jotka haukkuvat ekspuolisoitaan lapsille. Tai katkeruuttansa äidit/isät sanovat lapselleen, että " Ei se koskaan susta välittäny, siksi se ei halunnu sua koskaan nähdä". Pitäisi kuitenkin aina ajatella sen lapsen parasta.
 
Blondi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.03.2006 klo 13:35 Jensku kirjoitti:
Meil exä ei maksa mitään. Saan kunnalta elatustuen, mutta ylimääräsestä ei toivookaan. Tyttö ei ole saanut ainuttakaan joulu-tai synttärilahjaa isältään, korteista puhumattakaan. Kun tytön korvat putkitettiin ja pyysin isältä apua rahallisesti, kun lasku oli yli 500 e, niin ei käynyt, koska hän kuulemma omasta mielestään maksaa jo elatusmaksua ja sen pitäisi kuulemma riittää. Hänellähän ne pakolliset elatusmaksut menevät ulosottoon, koska hän ei niitä maksa. Ettänäin meillä!!! Hyvin pyyhkii, mutta pyyhkiköön!! :p
Kantaa ottamatta mitenkään maksuihin, ihmettelen miten korvien putkitus voi maksaa 500e ? Kävittekö yksityisellä lääkärillä? Julkisen terveydenhoidon puolella korvien putkitus maksaa poliklinikkamaksun verran, tehdään päiväkirurgianpolilla. Poliklinikkamaksu on jotain 25-30 euroa. Kannattaa käyttää julkista terveydenhoitoa!
 
Siiseli
Meillä ei maksa mitään, enkä saa rahaa muualtakaan. Ite päätin jääräpäänä näin(ja mies oli samaa mieltä, kuinkas muuten), vaikka kieltämättä kyrsii joskus kun hyväpalkkainen mies valittaa rahanpuutetta ja itse hankkii kaikki lapsille ja itelleen kotihoidontuella.. :kieh: Mutta kai se on ns. pieni hinta hyvistä väleistä, ja sitä myöten siitä että isä tapaa paljon lapsiaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.03.2006 klo 18:39 Williviini kirjoitti:
minimi elari. Mutta isä osallistuu lapsen elämään muuten, ostaa lähinnä eloktroniikkaa = pleikka, pelejä yms. joskus vaatteita, ottaa mukaan ulkomaanreissuille yms. Ei rahalla sitä onnea saa..
Rahalla ei onnea saa, mutta kummasti helpottaa elämää.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2006 klo 10:11 Minä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.03.2006 klo 18:39 Williviini kirjoitti:
minimi elari. Mutta isä osallistuu lapsen elämään muuten, ostaa lähinnä eloktroniikkaa = pleikka, pelejä yms. joskus vaatteita, ottaa mukaan ulkomaanreissuille yms. Ei rahalla sitä onnea saa..
Rahalla ei onnea saa, mutta kummasti helpottaa elämää.
Helpottaa toki, mutta vielä enemmän helpottavat hyvät välit exään. Se, että lapsi tietää hänellä olevan isä joka välittää, jolle voi soittaa milloin vain ja käymään pääsee milloin haluaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2006 klo 10:55 Williviini kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2006 klo 10:11 Minä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.03.2006 klo 18:39 Williviini kirjoitti:
minimi elari. Mutta isä osallistuu lapsen elämään muuten, ostaa lähinnä eloktroniikkaa = pleikka, pelejä yms. joskus vaatteita, ottaa mukaan ulkomaanreissuille yms. Ei rahalla sitä onnea saa..
Rahalla ei onnea saa, mutta kummasti helpottaa elämää.
Helpottaa toki, mutta vielä enemmän helpottavat hyvät välit exään. Se, että lapsi tietää hänellä olevan isä joka välittää, jolle voi soittaa milloin vain ja käymään pääsee milloin haluaa.
Eivät kai ole joko tai ??? Ei ainakaan pitäisi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2006 klo 09:20 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2006 klo 10:55 Williviini kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2006 klo 10:11 Minä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.03.2006 klo 18:39 Williviini kirjoitti:
minimi elari. Mutta isä osallistuu lapsen elämään muuten, ostaa lähinnä eloktroniikkaa = pleikka, pelejä yms. joskus vaatteita, ottaa mukaan ulkomaanreissuille yms. Ei rahalla sitä onnea saa..
Rahalla ei onnea saa, mutta kummasti helpottaa elämää.
Helpottaa toki, mutta vielä enemmän helpottavat hyvät välit exään. Se, että lapsi tietää hänellä olevan isä joka välittää, jolle voi soittaa milloin vain ja käymään pääsee milloin haluaa.
Eivät kai ole joko tai ??? Ei ainakaan pitäisi.
No täälä kun lukee näitä äitien juttuja niin kyllä se taitaa olla joko tai. Meillä ei ole minkäännäköisiä välejä ja kaupunki maksaa elarit.
 
harmaana
Exä ei maksa mitään, kunta maksaa minimielatuksen. Uusi mieheni pulitta exälleen elaria 250 eur. kuussa ja kustantaa kaikkea muutakin. Exä kitisee, ettei tuo raha riitä, pitäisi saada enemmän. Kun luen näitä juttuja ja itseäni ajattelen, niin en kyllä ymmärrä. Kiittämätön, ahne nainen!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2006 klo 00:01 harmaana kirjoitti:
Exä ei maksa mitään, kunta maksaa minimielatuksen. Uusi mieheni pulitta exälleen elaria 250 eur. kuussa ja kustantaa kaikkea muutakin. Exä kitisee, ettei tuo raha riitä, pitäisi saada enemmän. Kun luen näitä juttuja ja itseäni ajattelen, niin en kyllä ymmärrä. Kiittämätön, ahne nainen!
No kerran teidän perhe ei saa exältä fyrkkaa niin älkää tekään maksako. Ihme ruikutusta. Älkää v*ttu maksako.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2006 klo 09:20 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2006 klo 10:55 Williviini kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2006 klo 10:11 Minä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.03.2006 klo 18:39 Williviini kirjoitti:
minimi elari. Mutta isä osallistuu lapsen elämään muuten, ostaa lähinnä eloktroniikkaa = pleikka, pelejä yms. joskus vaatteita, ottaa mukaan ulkomaanreissuille yms. Ei rahalla sitä onnea saa..
Rahalla ei onnea saa, mutta kummasti helpottaa elämää.
Helpottaa toki, mutta vielä enemmän helpottavat hyvät välit exään. Se, että lapsi tietää hänellä olevan isä joka välittää, jolle voi soittaa milloin vain ja käymään pääsee milloin haluaa.
Eivät kai ole joko tai ??? Ei ainakaan pitäisi.
Ei tietenkään, eihän siitä ole kysymys. Vaan siitä, että isä voi ottaa osaa muullakin lailla lapsen elämään kuin antamalla rahaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2006 klo 16:11 Williviini kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2006 klo 09:20 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2006 klo 10:55 Williviini kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2006 klo 10:11 Minä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.03.2006 klo 18:39 Williviini kirjoitti:
minimi elari. Mutta isä osallistuu lapsen elämään muuten, ostaa lähinnä eloktroniikkaa = pleikka, pelejä yms. joskus vaatteita, ottaa mukaan ulkomaanreissuille yms. Ei rahalla sitä onnea saa..
Rahalla ei onnea saa, mutta kummasti helpottaa elämää.
Helpottaa toki, mutta vielä enemmän helpottavat hyvät välit exään. Se, että lapsi tietää hänellä olevan isä joka välittää, jolle voi soittaa milloin vain ja käymään pääsee milloin haluaa.
Eivät kai ole joko tai ??? Ei ainakaan pitäisi.
Ei tietenkään, eihän siitä ole kysymys. Vaan siitä, että isä voi ottaa osaa muullakin lailla lapsen elämään kuin antamalla rahaa.
Toki voi, mutta kai voi kykyjensä mukaan myös osallistua lapsen elatukseen? Toki äiti voi olla ottamatta isältä mitään, jos se parhaalta tuntuu.
 
Emakko
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2006 klo 13:19 -piija- kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2006 klo 09:20 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2006 klo 10:55 Williviini kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2006 klo 10:11 Minä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.03.2006 klo 18:39 Williviini kirjoitti:
minimi elari. Mutta isä osallistuu lapsen elämään muuten, ostaa lähinnä eloktroniikkaa = pleikka, pelejä yms. joskus vaatteita, ottaa mukaan ulkomaanreissuille yms. Ei rahalla sitä onnea saa..
Rahalla ei onnea saa, mutta kummasti helpottaa elämää.
Helpottaa toki, mutta vielä enemmän helpottavat hyvät välit exään. Se, että lapsi tietää hänellä olevan isä joka välittää, jolle voi soittaa milloin vain ja käymään pääsee milloin haluaa.
Eivät kai ole joko tai ??? Ei ainakaan pitäisi.
No täälä kun lukee näitä äitien juttuja niin kyllä se taitaa olla joko tai. Meillä ei ole minkäännäköisiä välejä ja kaupunki maksaa elarit.
Meil elarit tulee kaupungin kassasta ja ollaan kyl väleisä isänkin kanssa,tosin välillä paremmissa ja välillä vähän kireemmissä(riippuu tosin et onko isukki viihteellä vai selvänä).Homma toimii meil ihan suht ok. :D
 
Minimin maksaa, tai kaupunkihan sen maksaa, kun isä on opiskelija. Mutta liian paljon kuulemma on. Just eilen mulle siitä kitisi, kun on enemmän kuin opintotuki...
Ja kun oon lähdössä reissuun, niin häntä ärsyttää, että kun hän kuulemmaa maksaa miun matkan. Ärsyttää!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2006 klo 15:03 hanuli kirjoitti:
Minimin maksaa, tai kaupunkihan sen maksaa, kun isä on opiskelija. Mutta liian paljon kuulemma on. Just eilen mulle siitä kitisi, kun on enemmän kuin opintotuki...
Ja kun oon lähdössä reissuun, niin häntä ärsyttää, että kun hän kuulemmaa maksaa miun matkan. Ärsyttää!
Siis millä lailla hän sen maksaa? Ei kai tarkoita että se minimielari riittää sun reissuihin?Ja eihän se mitään maksa jos sä saat sen kaupungilta, haloooooooo
 
elaripelari
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2006 klo 16:35 -piija- kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2006 klo 15:03 hanuli kirjoitti:
Minimin maksaa, tai kaupunkihan sen maksaa, kun isä on opiskelija. Mutta liian paljon kuulemma on. Just eilen mulle siitä kitisi, kun on enemmän kuin opintotuki...
Ja kun oon lähdössä reissuun, niin häntä ärsyttää, että kun hän kuulemmaa maksaa miun matkan. Ärsyttää!
Siis millä lailla hän sen maksaa? Ei kai tarkoita että se minimielari riittää sun reissuihin?Ja eihän se mitään maksa jos sä saat sen kaupungilta, haloooooooo
hän on silti velkaa kaupungille tuon summan, mutta minun käsityksen mukaan hän saa siitä vapautuksen, koska on opiskelija ja varaton, mutta se pitää anoa erikseen, siihen asti se on velka. Mutta tieto saattaa olla vanhaa, ennen oli kuulemma näin.

Ja tosiaan: miten se exä, joka ei maksa mitään, maksaisi sinun matkan? Paitsi jos hän maksaa sen.
 
EX maksaa 150?/kk puhe oli et hän osallistuu suurempiin hankintoihin sit vaan eipä oo osallistunu, mut yrittäjänä hänellä ei oo varaa enempään :D

Tosin hänellä on kyllä varaa ostella nykyisen naisystävänsä lapsille mm. kannettavia tietokoneita ja langattomia nettiyhteyksiä :D

Me pärjätään neidin kans kyl hyvin näinkin, mulla on ihan kiitettävästi töitä ja noi mun sijoituksetki tuottaa jo nykyään joitaki euroja :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2006 klo 19:33 raha-automaatti kirjoitti:
Mies maksaa vähän enemmän kuin minimielarit lapsistaan ja tapaa säännöllisesti ja sovitusti, eikä muuta.

Miksikö näin "vähän"?

Huoltajuus ja vanhemmuus on muutakin kuin ostamista ja maksamista. Yhteistyö erovanhempien kesken lasten asioissa on muutakin kuin sitä, että lähi pyytää ja etä maksaa tai kustantaa. Etävanhemman tehtävä ei ole olla mikään avoinainen rahapussi tai raha-automaatti, ja vain se.

Mies ei saa osallistua lastensa elämään millään tavalla muuten kuin tapaamalla heitä sovitusti.

Hän olisi halunnut tavata välillä vähän enemmän; että tapaamisissa olisi joustoa. Ei käynyt.
Hän olisi halunnut maksaa ja kustantaa lapselle harrastuksia, jotka lasta kiinnosti. Ei käynyt.
Hän olisi vienyt lapsen parturiin, ostanut uutta kotiin asti mukaan otettavaksi, esim. kenkää ja vaatetta (tai kirpparilöytöjä). Ei käynyt.

Silkka raha olisi kelvannut.
Siihen isä ei suostunut.

Ehkä isä sitä rahaa syytäisi, jos yhteistyö sujuisi. On nimittäin asioita, jotka kulkevat äidin kautta, koska lapset sen arkensa elävät äitinsä kanssa:

Hän haluaisi lapsistaan edes tarrakuvan joka vuosi. Ei käy. Jos isä haluaa lapsistaan koulukuvan, hän voi itse soittaa koululle ja tiedustella milloin on koulukuvaus ja sitten kun H-hetki koittaa hän soittelee taas koululle ja sopii että ko. lapsista otetaan tuplaten kuvia.
Arkki on kerran maksettu puoliksi, silloin isä sai tasan puolet kuvista. Sen jälkeen ei yhteistyötä ole ollut.

Isä haluaisi osallistua koulun kevät ja joulu juhltiin ja mikä ettei vaikkapa koulun ja kodin yhteistyöpäiviin ja vanhempainvarttiin. Lähi kuitenkin hermostui kun isä näytti naamansa lasten juhlissa, ei sitten mennyt toiste isä lasten juhlia pilaamaan.
Yhteistyö koulun suuntaan kariutui opettajan järkyttävän asenteelliseen kommenttiin, oli siis ope ja lähiäiti keskutelleet hiukan vanhempainvartissa!
Lapsen koulutodistuksia isä ei ole ikinä nähnyt.

Miksi pitäisi isän tehdä yhteistyötä, olla joustava ja mukava ja "ajatella lapsen parasta", jos lähiäiti on sitä mieltä - ja toimillaan vahvistaa - että lapselle on parasta jos isä ei sotkeennu heidän (lastensa) elämään.
:headwall: :headwall:

olen sun kanssasi samaa mieltä miksi isän pitää oola se joka aina vaan MAKSAA kaiken outoa minusta!!! Kyllä se kuuluu myös äidille!!! Ja sitten vielä kaupan päälle ollaan #&%?$!* ja estetään jus tuollain miten sanoit lasten tapaamisia ym.. Mun miehellä on just näin, rahaa kyllä sais olla syytämässä koko ajan!!! Tapaamiset ym ei käy kaikki pitää hoitaa ulkopuolisten kautta!!! hei herätkää nyt jo ihan tosi jos kaikki on rahasta kiinni niin antakaa lapset sitten isälle elättäväksi uskon kuule että moni ottaisi heti ettei tarvitsi tapalle katkerien kanssa
 
Jotenkin tuntuu, kun tätä viestiketjua lukee onko kaikki miehet, työtävieroksuvia tai sitten hyvin pelottavia. Itse olen vaan ajatellut, kun lapset on kahdestaan tehty, kyllä ne pitäisi kahdestaan myös elättää vaikka erottaisiin. Tilastollisesti suomesa pitäisi miesten palkat olla huomattavasti suurempia, kuin naisten, mutta eivät kyllä näy elatusmaksuissa. Olen minimin ymmärtänyt olevan niin pieni siksi, että kunnat eivät halua nostaa omia elatusapu maksujaan, mutta eihän se mitenkään kata isän osuutta lapsen elatuksesta. Eroperheiden sivuilla on musta ainaskin ihan hyvä laskuri ,millä voi katsoa vanhempien osuutta lapsensa elatukseen. Eikä ne elatusmaksut mitään riistoa isältä ole, hän on lapsensa maailmaan saattanut ja näinollen velvollinen heistä huolehtimaan äidin kanssa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.06.2006 klo 16:05 Äippä kirjoitti:
Jotenkin tuntuu, kun tätä viestiketjua lukee onko kaikki miehet, työtävieroksuvia tai sitten hyvin pelottavia. Itse olen vaan ajatellut, kun lapset on kahdestaan tehty, kyllä ne pitäisi kahdestaan myös elättää vaikka erottaisiin. Tilastollisesti suomesa pitäisi miesten palkat olla huomattavasti suurempia, kuin naisten, mutta eivät kyllä näy elatusmaksuissa. Olen minimin ymmärtänyt olevan niin pieni siksi, että kunnat eivät halua nostaa omia elatusapu maksujaan, mutta eihän se mitenkään kata isän osuutta lapsen elatuksesta. Eroperheiden sivuilla on musta ainaskin ihan hyvä laskuri ,millä voi katsoa vanhempien osuutta lapsensa elatukseen. Eikä ne elatusmaksut mitään riistoa isältä ole, hän on lapsensa maailmaan saattanut ja näinollen velvollinen heistä huolehtimaan äidin kanssa.

No ainakin meidän tapauksessa exä kuvittelee että lapset elävät makaronilla ja ketsupilla ja vaatteitakin voi ostaa kahden vuoden välein...
 

Yhteistyössä