Marraskuun muruset 2010 **heinäkuussa**

Vaahtikselle onnea poikalupauksesta :heart:
3 päivän muutoksia ei korjata laskettuun aikaan, eli laskettu aika pysyy samana kuin mitä se on aikaisemmissa papereissa. Muistaakseni laskettuja aikoja aletaan korjata vasta, kun ne muuttuu 2 viikolla suuntaan tai toiseen.
 
Vaahtokarkkiunelma Kojoottikin sen jo sanoi, mutta laskettuaika muutetaan näillä viikoilla vasta, kun se muuttuu kahdella viikolla. Näin sanoi mulle ultraaja rakenneultrassa. Eli mä laittaisin sen ns vanhan lasketun ajan..
 
Jaksamisia kaikille saikulla oleville. :hug:

Ja vaahtokarkkiunelmalle onnea poikalupauksesta!

Mä täällä toivun rajusta kolarista. :attn: Lauantaina olin menossa kampaajalle, kun rysähti. Siinä meni auto luultavasti lunastukseen ja mä olen totaalisen mustelmilla ja paikat hellänä. Onneksi olin yksin autossa, ettei ollut tota meidän esikoista mukana, siinä rytäkässä kun laukes airbagit niin savua oli autossa ihan hirveesti. Mä tosissaan jo luulin et auto räjähtää, en meinaan tiennyt, että airbageista tulee sellaista savua.
No mulla alko jumalaton mahakipu ja kestosupistus siinä melkein heti. Verenvuotoa ei ollut, mutta sain sitten ambulanssikyydin Tyksiin. Mä olin ihan satavarma, että istukka irtosi. No Sissi voi oikein hyvin massussa ja mä jäin sitten tarkkailuun ja illan suussa pääsin pois. :heart:
Nyt täällä koitan parannella ja selvitä tästä pahasta olosta, päänsärystä yms joka johtuu tosta niskasta. Ja naiset, mä tosissaan suosittelen ostamaan sen turvavyön alentimen. Mulla sitä ei ollut, ja mahaan teki kauheen jäljen ( ja painaa hirveesti tohon mahaan kolarissa) mutta onneksi pahempaa ei sattunut.
Tällä viikolla pitäis saada tietää meneekö auto lunastukseen vai ei. Harmi vaan sellai, että se oli suht uus volvo ja toista samanlaista me ei saada, vaikka saatais lunastuksesta hyvinkin rahaa.

Näin meillä.

Liirah + Sissi
 
Heippa taas kaikille pitkästä aikaa! Laiskasti olen kirjoitellut mutta ahkerasti käynyt lukemassa teidän kirjoituksia :)
Onnea kaikille jotka ovat jo ultrassa käyneet...ihanan iloisia uutisia nyt viimeaikoina pääosin ollut!
Tänään pääsin sitten minäkin ultrassa käymään ja kaikki näyttäisi olevan niin hyvin kun olla voi. Pikkuisen painoarvio oli 400g ja siellä se potki, vilkutteli, imi peukkua ja nieli lapsivettä <3 Tyttöoloistani huolimatta meille onkin tulossa prinssi :) Aivan mahtava fiilis ollut koko päivän...nyt sitä jollain tavalla tietää ketä odottaa! Meillä ainut `ongelma` sama kuin vaahtokarkkiunelmalla: mikä pojan nimeksi? Hyviä ehdotuksia otetaan vastaan!

Jan-na 20+5
 
liirah :hug: hui kamalaa! Onneksi ei käynyt pahemmin ja vauvalla kaikki hyvin! Onneksi ne on tuolla masussa niin suojassa!! Mutta kyllä varmasti säikähdit. Itsekin olen ollut tukkirekan kanssa kolarissa ja muistan sen lopun elämääni.

Sf-mitta mulla oli 18+4 viikolla 10cm. Vissiin aika pieni vaikka neljättä odotan?? Ei ollut oma terkka mittaajana joten voi olla väärä lukemakin. Mä olen kyllä pitkä (175cm ) että vaikuttaakohan se sitten tuohon mahan kokoon vai ei? Mutta pienempi tämä on mitä kolmosesta.

Mä en jaksaisi enää tätä hellettä :p Hiki virtaa koko ajan :kieh: Ja meillä ei ole minkäänlaista tuuletintakaan :kieh: Huomenna lähdetään reissuun vaasaan ja luvattu vaatimattomasti 34 astetta lämpöä :headwall: No,tämä mamma ottaa lungisti varjossa ja isäntä saa kirmata lasten perässä wasalandiassa :LOL: Eli minä olen palstalta pois pari päivää =)

LilliM ja manteli 20+1
 
Hui kamala Liirah! :eek: Onneksi kaikki hyvin Sissillä! Toivottavasti sinäkin toivut kolhuista nopeasti :hug: Se turvavyönalennin on kyllä hyvä. Mulla on sellainen ollut ekassa ja tokassa raskaudessa, kun vielä auto meillä oli.

Silent whisper, ihan hyvin meni neuvolassa :) Kaikki ok ja matkastakin selvisin jääkylmän veden voimin :D

Te, ketkä syötte Multitabsin raskausvitamiinia, otatteko niitä yhden vai kaksi päivässä?? Aloin vaan tuossa miettiä, että riittäiskö se yksi vaan kun tässä olen ne kaksi joka päivä ottanut. Syömiset kun on ollu vähän niin ja näin koko ajan, niin ainakin vitamiinit vauva saa. En muistanut tänään kysyä neuvolassa siitä, vaikka piti. En yhtään muista, miten viimeksi tein :whistle:
 
Onneksi sä ja Sissi olette hengissä ja toipumaan päin, liirah :hug:

Mulla on maha kasvanut ihan levottoman suureksi aika lyhyessä ajassa, nyt se sitten pullahti esille. Kohdunpohjan korkeutta ei ole vielä mitattu ja näillä harvennetuilla käynneillä sitä saakin odotella varmaan aikasta pitkään.. Olisko mulla nyt sitten 5 viikon päästä seuraava neuvola. Viime raskaudessa menin yläkäyrillä ja loppuvaiheessa sitten jo reippaasti yläkäyrän yläpuolella, ja tää taitaa noudattaa samaa kaavaa. Esikoinen oli kuitenkin kohtuullisen pieni syntyessään. Kohtu on eteenpäin kallistunut, että se vissiin tekee oman lisänsä tähän mahan kokoon.
Ens maanantaina on kyllä rakenneultra, ehkäpä se ultraaja voi kattoa senkin samalla?
 
tulin poksumaan 21+0! :) Niin ne viikot vaan vierii.. Huomenna neuvola, jossa mitataan kohdunpohjan korkeus.. ja sydänäänet kuunnellaan! :heart: ja sitten näkee sen paljonko painoa on tullut........... :ashamed:
 
Liirah No huh huh missä onnettomuudessa oot ollu! Onneksi olet hengissä ja vauvakin voi hyvin. Nyt vaan parantelet ittees sit ihan rauhassa.

Jan-na Onnea poika lupauksesta. Jännityksellä odotan pitääkö mun äidinvaisto paikkaansa. Oon kans kokoajan ollu sellasessa tunteessa, et meille tulee tyttö. Suapi nähä onko mullakin sit kuitenki poika masussa. :)

LilliMenninkäinen No sulla on kyl tosi pieni maha tai sit mittaus on väärä. Mulla oli 19+2 viikoilla sf mitta 17. :eek:

Aletheia Mä en syö sitä Multitabsia mut mä vedän sitä Multivitaa ja Berocaa. Kaksi tablettia tulee siis päivittäin vitamiineja otettua ja siihen sit vielä päälle D-vitamiini, kalkki (mulla on laktoosi-intoleranssi) ja maitohappobakteerit. Mä en todellakaan luota nimittäin siihen, et saan kaiken tarvittavan ruokavaliostani tällä hetkellä ku on niin kuuma ja ruoka ei oikein maistu.

Ja sitten siihen omaan napaan. Tänään poksuu 20+0!!!! Uskomatonta! Mä oon puolessa välissä menossa! Ihanaa! Potkut tuntuu päivittäin ja nyt alkaa ihan oikeesti uskomaan olevansa raskaana.

AaVee :heart: Baby 20+0
 
onnea hyvistä ultra kuulumisista ja hienoa, että liirahilla kaikki kolarin jälkeen kunnossa!

sf-mittaa ei ole multakaan vielä mitattu.. varmaan ens ma kun taas neuvola niin mittaavat?

kipuilusta eilen pitkin päivää oli "erilaista" kipuilua kuin tähän mennessä kertaakaan, sellaista pistävää, ei kuitenkaan kovin terävää kipua, lähinnä oikean nivusen ja alavatsan välimaastoissa.. sitä oli kun aamulla heräsin, sitten jossain vaiheessa päivällä kun tulin kaupalta ja sitten vielä kun menin nukkumaan.. todella vähän olen mitään vihlaisuja/liitoskipujakaan tuntenut. en tie oliko tää jotain niitä sitten.. päivällä tuota kipua oli hetkellisesti myös aika keskellä mahaa. no nyt ei ainakaan tunnu kipuaja, pieni potkii taas heti aamusta alkaen.. onneks on lomaakin melkein 3vkoa jäljellä B)

nyt sitten taas uutta helle päivää viettämään, tsemppiä töissä puurtajille!!

saana & 22+4
 
Liirah, Onneksi ei käynyt pahemmin ja olette masuasukin kanssa kunnossa. Tarvinnee harkita tuota turvavyönalenninta.

Kaikille ultrassa käyneille onnittelut :flower:

Mulla mahaa särkenyt nyt kaksi päivää, kohtu kasvanee kovaa vauhtia. Vähempikin riittäisi, kaksi viikkoa sitten sf ollut jo 22cm ja vaikka olenkin pitkä 176cm niin kyllä kuulk näkyy ja välillä ahdistaakin tuo masun koko.

Me juhlittiin eilen miehen kanssa 2. v hääpäivää :) Tai siis enhän minä lahopää muistanut vasta kun mies tuli kukkien kanssa kotiin ja oli se ihanainen ostanut Kalevalakorun äitilapsi korun kahdella sinisellä kivellä sekä kaulakorulla minulle :heart: Kolmas kivi lisätään sitten Arvon syntymän jälkeen sitten lisätään kolmas kivi luultavasti se on myöskin sininen, mutta otetaan nyt varman päälle :D

Kipuilijoile halitukset. Nyt vaan rauhallisesti :hug:

Op ja Arvo 22+5
 
vaahtokarkkiunelma ja Jan-na - onnittelut poikalupauksesta :heart:

liirah - hui kauhea!! ONNEKSI teillä molemmilla on kaikki kunnossa :hug: Mä en ole kuullutkaan turvavyön alentimesta, mites sellainen toimii?

LilliMenninkäinen - ihanaa vaasanreissua ja koitahan kestää helteessä B)

aletheia - hieno juttu :)

jenspa - tsemppiä huomiseen neuvolaan!

AaVee - jeeeee, onnea puolen välin saavuttamisesta :) Eikö tunnukin uskomattomalta?

Laskeskelin just että mulla on seuraava neuvola (lääkäri) vasta yli 5 viikon päästä :eek: Miten sitä jaksaa odottaa kun on tähän mennessä tottunut käymään noin 2 viikon välein :D No ehkä se vähän helpottaa kun potkut jo tuntuu..

Täällä oli muuten aiemmin puhetta isyyspakkauksesta. Mun mielestä ihan huippu idea :) Mitä kaikkea ajattelitte sinne kerätä?
 
liirah Onneksi ei sattunut pahemmin :hug:

Op-81 Onnea 2. hääpäivän johdosta :flower: Meilläkin oli eilen vuosipäivä, tosin ei naimisissa olla =)

Silent whisper Mä ajattelin tehdä pienen "selviytymispakkauksen" eli energiajuomaa, korvatulppia yms. Sen lisäks ostan täältä http://www.lahjakas.fi/product_catalog.php?c=244 jonkun kivan pakkauksen..

Meillä onkin sitten huomen aamulla sokerirasitus. Kahdeksan jälkeen pitääkin olla ravinnotta ja ilman juotavaa :( tosin lasillisen vettä saa juoda.. Aika hankalaa näillä helteillä..

Nallu ja Hattivatti 25+3
 
Terkut Riikasta!

Mukavaa ja kuuma oli, huh huh! Alku oli vähän haastava taaperon kanssa, mutta kun menoon tottui, niin loppu meni oikein kivasti. Kuumuus oli tätä samaa 30 astetta, mutta täällä Suomessa on kyllä huomattavasti kosteampaa, mikä musta on paljon parempi juttu. Siellä aurinko paahtoi kuumasti ja kuivasti, ei kauaa jaksanut kierrellä.

En ehtinyt vielä lueskella kirjoituksianne läpi.

Paljon voimia kaikille helteiden kanssa, yritetään nauttia kuitenkin :)

Tänään neuvolaan, tulen sit kertomaan oman sf-mittani ja osallistun keskusteluun.

suhveli ja masustelija 23+0 :heart:
 
Silent Whisper Mulla kans ideana kasata lähinnä sellanen humoristinen selviytymispakkaus tulevalle Isälle. Ajattelin, että laatikon virkaa saa ajaa vauvan amme johon sit laitan ainakin vaippapaketin ja niitä pyyhkeitä joilla voi pyyhkiä vauvan pyllyä, sit oon ostanu H&M:ltä I :heart: Dad bodyn, omalta Isältäni haen lainaksi 'Eläköön minusta tulee Isä' -kirjan (Isä on aina lainaillut sitä kaikille kavereilleen joista on tulossa isä ), sit ne "pakolliset" korvatulpat, stressilääkettä (eli joku pikku alkoholipitoinen pullo). Ja sit ajattelin, et koska se pakkaus itsessään on se amme niin keräilisin sinne kylpyhetkiä varten tavaraa mitä vauva (ja isä ) tarvii. Ajattelin, et Isä sais ottaa vetovastuun kylvettämisestä ku mä kerta imetän niin on sit Isällä ja Babyllä jotain "omaa".

AaVee 20+0
 
helvetti tätä hellettä :kieh: mut tiiättekö mitä, huomenna helpottaa kun ilmalämpöpumpunasentaja pörheltää paikalle aamulla, ei siis tartte kärsii kuin tää päivä ja sit alkaa viileys ja mä linnouttaudun sen jälkeen loppukesäks tän sisäl viileyteen :D

monel on aika pieni sf-mitta..mulla tuntuu nyt olevan paljon isompi masu kuin aiemmista näil viikoil, neljäs raskaus on mulla ja sf-mitta oli 18cm rv21+5, ei tuo mikään järjettömän kokoinen siltikään ole mut kun itse vertaa aiempiin niin siihen nähden kyllä..

voi hurjaa liirah, mitä teille on sattunutkaan, onneksi selvisitte molemmat kolarista :hug:

kurpitsa rv22+3 huomista odotellessa...
 
Hui, onneksi liirah selvisit säikähdyksellä! Olisi varmaan esikoinen ollut kauhuissaan, raukka, jos olisi kyydissä myös ollut :(

Mulla ei oo sf-mittaa mitattu vielä kertaakaan. Edellinen neuvola oli 19+2 ja seuraava on 23+2 viikolla. Sanoi terkkari, että mittaa sen sitten silloin ekan kerran.

vaimo ja vaavi 20+1
 
Op-81 ompas sulla kiva mies! :) yleensä noi muistamiset kun menee toisinpäin!

liirah onneks selvisit vaan säikähdyksellä. Noissa kolareissa kun oikeesti voi käydä pahastikin :(

Viimeviikolla kun olin neuvolas niin mun sf-mitta oli 25cm ja tuolloin 22+4. Vähän kyllä ite epäilen, että mahtoko mitata oikein kun oma terkkari ei ollu paikalla. Ite kun kotona mittasin sen jälkeen niin sain vaan 21cm.. no mutta mulla on ens viikolla sokerirasitus :| ja sit neuvola, jossa katotaan uudelleen tota kohdun kasvua.

Mä kävin tänään kelassa oikeen paikanpäällä kysymässä noista tuki asioista. Haluan, että mun tuet lasketaan viimisen puolenvuoden ajalta niin selvis sitte sekin, että ne tosiaan lasketaan 6kk aiemmin siitä, kun äitiysloma alkaa.. eli mulla loma alkaa 4.10 niin viimiset 6kk on siis huhti-syyskuu... Joku muistaakseni aiemmin sanoi, että hakee tammi-elokuu tulojen mukaan niin se ei oo mahdollista :( Lisäks sit selvis sekin et miten pitää toimia, jos aikoo loman aikana tehdä töitä.. mun kun olis tarkotus alkuvuodesta alkaen vähän viikonloppuisin tehdä keikkahommia, jos siis on vaan sellanen tilanne että pystyy tekemään =)

Mä kans aloin miettimään tota isyyspakkausta, on kyllä hauska idea ja taidan itekki alkaa sellasta vääntämään :)

hattivatti ja rimpula 23+3
 
Heips, neuvolassa kaikki ok. Sf oli 21cm (23+0), pikkasen meni käyrän yläpuolelle. Taitaa tasaantua aika samaan, mitä oli esikoisesta. Painoa olikin sit humpsahtanu 1,4kg.. :/ liekö tuo reissu ja ranskanperunat osasyyllinen.. :ashamed: kokonaisuutena tullut koko aikana pari kiloa, kun nyt näin jatkuis.

Täällä yksi, joka liputtaa ilmalämpöpumpun puolesta! Täällä sisällä on mukava nyt kökkiä, kun ulkoilma alkaa ahdistaa. On kyllä rahansa arvoinen vehje!
 

Yhteistyössä