Marraskuun muruset 2010 **heinäkuussa**

kurpitsa Täälläkin liikkeet tuntuu pääasiassa tuolla tosi alhaalla, selvästi navan alapuolella.

Mun ihana ihana esikoiseni antoi mun nukkua tänään klo 10 asti ja oon niin iloinen et täytyy alkaa keksimään sille jotakin ekstrakivaa tekemistä päiväksi :heart: :) :wave:

Nii ja poksuu 24+0 B)
 
Lumi-Marjalle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja tyttölupauksesta :flower:

Nukkuminen on täälläki välillä tuskan takana ku yö menee aivan pyöriessä jos huono yö sattuu.. Tyyny mulla on jalkojen välissä ja välillä masun ja sängyn välissä ku kyljellään olen.
Vauva potkii kovasti varsinkin iltaisin ja nykyään kyllä tuntuu että tosi paljon päivänaikana muutenkin :)

Huomenna ois neuvola ja ainakin kotipuntarin mukaan olen lähtöpainossa takaisin tai siis siinä ekan neuvolakäynnin aikana mitatussa painossa, vähäisestä herkuttelusta huolimatta.
Hemoglobiini jännittää että onko noussut ku en meinaa muistaa lääkettä syödä..

mukavaa viikkoa kaikille :flower:

piprane ema ja Lotta 24+3
 
Lumi-Marjalle onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Makean syömisestä musta tuntuu että täällä ei kyllä ole vaikutusta, syönkö makeaa vai en. Liikkuu muutenki todella vähän tämä Sissi, ja jos liikkuu niin se on usein iltaisin. Ja mullahan on istukka edessä, joten kokemuksesta tiedän että liikkeitä tunnen luultavasti koko raskauden ajan hyvin vähän.

Kurpitsa ootko sä ihan saikulla ton takia että on alkanut paikat pehmenee? Mulla on kans paiakt pehmentynyt, mutta ei lääkäri ollut huolissaan. Mua on alkanut hiukan huolestuttamaan kun muahan supistaa kipeestä muutaman kerran päivässä, riippuu liikunnan määrästä. Ja vasta ens viikolla on lääkäri.

Kojootti otappa omasta ajasta kaikki ilo irti! NAUTI! :D

Liirah + hiljainen Sissi :heart:
 
Jopas taas on aika vierähtänyt :) Onnittelut uusista lupauksista ja hyvin menneist ultrista kaikille!


Viime viikko vietettiin vanhempien luona pääkaupunkiseudulla ja tuli ostettua samalla yhdistelmävaunutkin. Kaikista pähkäilyistä huolimatta ostettiin sitten bebidoon yhdistelmät, kolmella isolla renkaalla . Mun ennakkoluulojeni takia ei edes kolmipyöräisiä harkittu aluksi, mutta kun pääsi itse kokeilemaan liikkeessä ja "riuhtomaan" vaunuja, niin ne ei todellakaan kaadu :D kevyet työntää ja fiksut säätömahdollisuudet, mikä parasta.. ne on ehkä pienimmät läjään laitettuna kuin muut yhdistelmät . Hintaa vaunuilla oli 490, josta saatiin tosin joku hyvän mielen alennus niin hintaa jäi 450e.. ja vanhempani tahtoivat tähän hankintaan osallistua, niin loppusummakin puolittui vielä :heart:

Auton hankinnasta: muistakaa autoa hommatessanne ottaa huomioon ensi vuonna muuttuva päästöihin perustuva verotus taas kerran.. bensavehkeet isoilla koneilla esim. jo 2litranen, on melkonen kustannus ensi vuonna. pienikoneisilla putoaa kustannukset, mutta näillä isommilla ne nousut on huimia :/ Netistä löytynee se taulukko jostain että paljonko mikäkin kustantaa..

Me käytiin koeajamassa 1.4 koneella oleva farmari Corolla, päästöt ja kulutus pienimmästä päästä, sekä 2.0 farmari Avensis, sekin Diesel. Ajoa meillä tulee sen verran ettei kannata enää bensavehkeitä laittaa. Vaikkakin toinen olikin isommalla koneella, päästöt ei ollut mitään huimia, koska diesel auto. :) Vielä ei mitään ostettu, mutta nyt on koeajot tehty ja kaks vaihtoehtoa olemassa :)

Poika on kovasti alkanut liikuskelemaan masussa, ja uskon, että reagoi ääniin. Musiikkia kuunnellessa tai jos on muuten kova meteli ympärillä, mahassa alkaa pyöriminen :)

Paino ei ole enää noussut, mutta nilkka ja varpaat on niin turvoksissa, ettei kengät sovi jalkaan ilman että jatkuva kipu tuntuisi varpaissa :( Kiva käyttää kumisaappaita ja crocseja vaan.. :ashamed: kenkäkaupassa kokeilin isompia tennareita, mutta ne oli jo kokoa 40 ja siinä vaiheessa alko kengän pituuskin olla liikaa.. oma koko kun on 37..

Koirien kanssa lenkkeily on alkanut hankaloitua, samaten tavaroiden nostelu lattialta.. alavatsassa alkaa helposti juilimaan ja kyljissä, kun kävelee reippaammin. Lattialle kyykistyessä nyt on maha muuten vaan edessä :D

Suonenvetoja on täälläkin ollut muutaman kerran, ja yhdyn siihen, että mitä rankempi päivä, sen todennäköisemmin tulee suonenveto(Viimeksi tehtiin päivä kerppuja poron vasoille ja kävelin ees taas kimppuja nostelemassa lavalle). Mulla tulee yleensä vasta aamuyöllä, mutta on sekin yks vitsaus ihmiselle joka ei ennen edes tiennyt mikä suonenveto on...

H3idi ja Pikkumies 25+1
 
Närästää täälläkin.. En ole eläissäni käyttänyt mitään närästys lääkettä, ku oon aatellut, että ne maistuu niin pahalle.. Maidolla ja jätskillä olen sinnitellyt, mutta täytynee apteekissa pyörähtää hakemassa.. eilen siellä kyllä kävin, mutten muistanut koko asiaa..

Minä voin koittaa päivitellä elokuun.. sitäkään en ole koskaan tehnyt, mutta kai sitä jotenkin saa sotkettua :D

puhnalle22+5
 
Nyt on lomat lusittu ja pääsee taas takasin normaaliin päivärytmiin :)
Töissä mittarissa lämpöä 31,5 ja ihan tämmösessä toimistohommassa imee ihmisestä kyllä kaikki mehut. Tällä viikolla teen onneksi pääosin iltavuoroa, niin saa aamusella nukkua. Täällä nukkuminen onnistuu vielä oikein pelottavankin hyvin, nukun kylki-maha-asennossa, jolle varmaan ei ole mitään omaa nimitystä, neuvolassa asiasta juttelin ja sano, että oikeastaan saa nukkua miten vaan, kunhan itsellä on hyvä olla ja kyllä sitten herää jos jossain ei ole hyvä olla. Täällä ollaan kanssa edelleen lähtöpainossa tai vähän alle ja se kyllä on hyvä, tälle sotanorsulle kun ei montaa kilon tarvis lisää tullakkaan.

Täällä kanssa meinaa päivästä riippuen koiran kanssa lenkkeily ottaa koville, mutta toisaalta tietää, että siinä uupumisessa ei oo mitään pahaa vaan varmaan tekee loppua kohti ihan hyvää, kun jaksaa vielä sohvalta nousta. ( Jota ei vaan aina jaksais) :)

Viime viikolla oli rakenneultra ja papulla oli jalat ristissä ja napanuora jaljojen välissä, joten mitään varmaa ei kätilö uskaltanut sanoa, kuitenkin epäili että miehiset vehkeet olis näkyneet joka tapauksessa, eli mulla alusta asti ollut vahva tyttöolo sai edes vähän vahvistusta. Pienellä oli viikko sitten painoa n. 430g.
Liikkeitä kerroin tuntevani tosi alhaalla oikealla, niin eivät sitten olekkaan jalat, vaan epäili, että tunnen käsien liikkeet, sen jälkeen sitten ruvennut tunnustelemaan, niin tuntuu navan kohdalla möyrintää, jotka nyt sitten on ne jalat, koska kuulema on pää- alaspäin :)

Nyt takaisin sorvin ääreen ja nauttikaa te ketkä pystytte niin ilmoista ulkosalla ja sisällä viileässä

:heart:

Ingu+ Papu 22+ 4
 
Täällä kans eilen käyty neuvolassa, ja ihan hyvinhän se taas meni. Saatiin kela-paperit, ja terkka kehotti menemään ihan henkilökohtaisesti kelan asiakaspalveluun, että saa varmasti selväksi nuo kaikki hankalat kuviot.

Vähän niin kuin arvelinkin, sekä hemoglobiini että verenpaineet oli taas laskeneet, paineet 103/61 ja hemppa 116. Ei nyt mahdottoman alhaiset, mutta rautakuurille laittoivat mut, kun on huimaillutkin niin kovasti viime aikoina. Jälkikasvu järjesti oikein esityksen, kun piti sydänääniä kuunnella, rupesi liikkumaan niin villisti että terkka sai oikein jahdata sen laitteensa kanssa meidän öttiäistä :D ja ne kerrat kun sai sydänäänet hyvin kuuluviin, niin pieni otti ja potkiskeli suoraan sitä anturia! Kuului vaan kops ja kops, kun meidän öttis tähtäili siihen anturiin, joka suvaitsi rajoittaa hänen elintilaansa.. hyvät pulssit oli, 160, välillä jopa 165 kun oikein innostui liikkumaan. Eli aikas korkeat, mutta varmaan liittyy siihen, että on aika vilkas tapaus muutenkin.

Kohdunpohjan korkeus oli 21cm, sanoi mullekin terkka että ihan yläkäyrällä ollaan. Ennusti, että tasaantuisi kyllä myöhemmin, kun mä olen niin pienikokoinen. Onkos esikon odottajilla ihan normaalia, että ekassa mittauksessa mennään tosiaan noin yläkäyrille? Viikkoja nyt siis 22+5 (neuvolan laskujen mukaan 22+2)?? Painoakin oli tullut taas vähän lisää, kaikkiaan neljä kiloa ekasta neuvolamittauksesta. Mulle varmaan hyvä, pieni kun olen, mutta aiemmin viikkotahti oli huomattavasti maltillisempi.

Meillä vaihtuu terkka, kun oma lähtee ulkomaille töihin. Harmi sinänsä, kun on just oppinut tuntemaan yhden, ja lääkärineuvolaan joka on kuukauden päästä, tuleekin sitten jo ihan uus tapaus.

Käytiin eilen ostamassa sitten se Baby Björnin sitteri. Vähän hirvittää kun tää oli eka "iso" ostos vauvalle, jotenkin rupes pelottaan, että onko liian aikaista yms. mutta tarkoitus ois vähän jakaa näitä kustannuksia, ettei sitten kaikkea hanki samaan syssyyn joskus marraskuun alussa.. sinne meni nyt sitteri sängyn alle odottamaan käyttäjäänsä. Vaunut tilaillaan varmaan vasta syyskuussa, kun kuulema toimitusaika on 5-8 viikkoa, eikä nyt elokuussa tapahdu mitään kun tehdas on lomilla. Ollaan aika varmasti päädytty Gessleiniin, ja just tohon Visioniin, mutta nyt on vielä elokuu aikaa harkita ja miettiä ennen kuin pitäis käydä tilaamassa liikkeestä.

Siilinlapsi ja öttis 22+5

Ps. Tosiaan ihania ultrakuulumisia on taas tullut, onnea niistä! Ja tsemppiä kaikille, jotka tästä helteestä kärsii! Itse en kärsi niinkään kun olen aina ollut aika vilukissa, mutta varmaan rankkaa jos ei ole lämpimän ilman ystävä muutenkaan!
 
liirah: kyllä se kovasti kyseli pystynkö olemaan levossa tarvittaessa yms. mut uskon että olis laittanut saikulle jollen jo olis. ( mähän oon ollut ton masennuksen takia saikulla jo huhtikuun lopulta asti ) pääasia oli että paikat oli kuitenkin vielä kiinni ja näin uudelleen synnyttäjälle on aika tyypillistä että paikat pehmenee ja lyhenee aiemmin mut että jo näillä viikoilla niin pistää itseä mietteliääksi kyllä. joku päivä täytys käydä labras et otettais varoilta alapäästä kokeet ettei kyseel ole mitään tulehdusta. katselin tos edellisistä raskauksista noita mittauksia niin kuopuksesta tälläinen tilanne oli viikoilta 29 ja sitä edellises raskaudes olin 2 sormelle auki ja paikat pehmeet 33 viikoilta mut kuitenkin raskaudet on menneet 38+ viikoille. ajattelin nyt ottaa tulevat viikot hiukan rauhallisemmin ja yrittää levätä kun tulee mahdollisuus. seuraava äitipoli käynti olis vasta kuukauden päästä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja H3idi:
Me käytiin koeajamassa 1.4 koneella oleva farmari Corolla, päästöt ja bensankulutus pienimmästä päästä, sekä 2.0 farmari Avensis, sekin Diesel. Ajoa meillä tulee sen verran ettei kannata enää bensavehkeitä laittaa.
Meidän diesel Corolla ei ainakaan kuluta bensaa yhtään ;) Tai ainakin sain tuosta tekstistä sen käsityksen että molemmat vaihtoehtonne ovat dieseleitä :)
Mutta leikki leikkinä, 1.4 farkku kyseessä ja voin suositella nimenomaan taloudellisena ja varmana autona. Joku toinen voi kaivata enemmän tilaa mutta se käy sitten lompakon päälle ainakin jos kilometrejä tulee kohtuudella. Corollaankin mahtuu sitäpaitsi Emmaljungan Duo Edge Sport-vaunut ilman pyörien irrottelua tms.
 
liikkeet Mulla tuntuu liikkeitä vähän joka puolella masua :D Välillä tuntuu kyljissä, välillä alhaalla ja välillä navan kohdilla tai vähän ylempänä.. Asentoa pikkunen tuntuu vaihtelevan aika paljon :) Tosin en itse vielä tunnista missä asennossa on..

Lumi-Marja Onnea hyvistä ultrakuulumisista :)

Siilinlapsi En tiedä onko normaalia, mutta mun maha kasvaa vallan niitten käyrien ulkopuolella. Rv 22 mulla oli jo 26cm, eli sillonkin 4cm "liikaa". Sama juttu edellisellä kerralla, 4cm "liikaa". Saa nähä mitä on ens viikolla..

Käytiin tänään irtisanomassa mein asunto ja huomenna allekirjotetaan vuokrasopimus. Ihanaa ku asiat alkaa pikkuhiljaa selviytyä. Tää muutto tuo mulle kyllä paljon stressiä, ja oonkin pelänny mitä se aiheuttaa vauvalle. Mut yritän saada aivot off-asentoon aina kun vähänki mahdollista..

Nallu ja Hattivatti 27+3
 
Noista hankinnoista kysyisin sen verran, et millasen sängyn te meinaatte ostaa vauvalle? Ja kuinka vanha lapsi mahtuu nukkumana 120 senttiseen sänkyyn? Me ollaan katottu sellasia sänkyjä josta sais toisen laidan pois eli olis sellanen "yhdistelmäsänky" mut ku ei tiiä minkä ikäiseksi ne mahtuu mihinkin tilaan. :LOL: Onko järkevämpää ostaa halpa pinnis ja sit 2-3 vuotiaana "isojen lasten" sänky (jatkettava?)

AaVee
 
aavee: no meil hankittiin aikoinaan esikolle 2,5v jatkettava ja se on ainakin omasta mielestäni ollut hyvä ostos ja pinnasänky on sellanen halppis tavallinen, nyt tosin on mietinnässä nää sänkyprojektit kun tarttis tuo 2v2kk saada siirrettyä pois pinniksestä että se saatais sit vauvan käyttöön mut ostaako sit kuopuksellekin samanlainen jatkettava sänky kuin nyt on esikolla vai että kuopus saa esikon jatkettavan ja esikko uuden pöytä/sänky-yhdistelmän..ääh, en tiedä mitä tekis..kaikkea sitä pitääkin pähkäillä :LOL:

tahtoo päästä vaunuostoksille jo..missä hitossa ne sairaspäivärahat viipyy..oon ootellut jo kaksi kuukautta..pitäiskö sitä kesäloman syyskuus just ennen äitiyslomalle jäämistä..sais ainakin viimeistään silloin kesälomarahat jos ei muuta..
 
Raaaah, asuntostressi painaa päälle! :x Pieni kaupunki, mutta iso osa alueista on "huonoja" enkä haluaisi uuteen huonoon paikkaan, kun vanhasta pääsee eroon. Pompotellaan, että sanotaanko tämä irti vielä tämän viikon aikana, niin olisi sitte kuukausi aikaa hankkia uus vai sanoakko sitte vasta ens kuun aikana irti, joka antaa enemmän aikaa uuden etsintään, mutta tekee musta vielä hyödyttömämmän muuttopuuhissa... Oon muutenkin niin stressaavaa sorttia ja pitäis alkaa taas miettimään opiskelujen jatkumistakin (toki vain pari kk ehtii olla) ja saan varmaan huudot, kun en pysty työharjoitteluun... :( Ei kauhean ymmärtäväistä sorttia ole ihmiset tuolla, masennuksen kanssakin ymmärrystä ei tippunut ollenkaan, oltiin vain "Ei sulla voi olla niin huono olo"... Eipä. Pahoittelen vuodatusta, mutta pitää päästää pihalle välillä! :)

Paino ei oo itellä noussu ollenkaan. Viikonloppuna kun puntarilla kävin (aamulla syömättä ), niin oltiin jopa 4kg alle ensimmäisessä neuvolassa punnitun. Mutta mulla on niin paljon kiloja muutenki, että mua ei ainakaan haittaa... Kunhan ei terkka kauhistu! :LOL:

Dae ja Tyyppi 23+2
 
Tohon närästykseen mun piti kommentoida. Mulla oli esikoisesta närästystä vasta joskus viikolla 34 -> , mutta tästä se on alkanut jo 20 +. Ja nyt mulla on kyllä ehkä enemminkin refluksia ihan, kun herään öisinkin välillä siihen että oksennus on suussa. Siis mua ei okseta, se vaan nousee ylös. Ja se on todella kamalaa!

Me oltiin perjantaina koeajamassa volvo v70 drivE, joka on siis diesel. Ja se sinänsä sopis meille kyllä, koska kilometrejä meillä tulee kuitenkin suhteellisen paljon vuodessa. Eikä se diesel- verokaan nyt ihan mahoton ole.

Mitä mielihaluja teillä on? Mä söin alkuraskaudessa hunajameloneita ainakin 2 kpl päivässä ja tuoretta ananasta, sitten aloin syömään mansikoita ja nyt vedän tomaatteja suolalla ja paprikaa.. Nam nam.. :p
 
Ultrassa käyty ja oli kyllä niin mahtava ultraaja ja tosi tarkasti katsoi kaikki. En muista aiemmilta kerroilta,että olisi noin tarkasti katsottu ja samalla selosti kaiken mitä katsoi =) Kaikki oli siis hyvin. Istukka mulla on tällä kertaa etuseinämässä,mutta hyvässä paikassa kuitenkin. Liekö se sitten vähän vaimentanut mantelin liikkeitä,en tiedä. Kolme hienoa kuvaakin saatiin. Sukupuoli haluttiin tietää ja meille lupailtiin tyttöä :heart: Monesta kulmasta katsoi tarkasti ja mitään pojan ulokkeita ei löytynyt ja yhdestä kohtaa kuulemma näkyi häpykumpu ja näyttikin sen meille,että kai tämä ihme uskottava on. Että kolmen pojan jälkeen tyttö?? Mutta siis tosi hyvä mieli jäi. Pääsen/joudun ultraan ehkä vielä rv 35 kieppeillä ja tehdään painoarvio,koska meidän kolmonen oli niin iso. Mantelin paino on nyt 550g.

Eli mulle saa päivittää tyttölupauksen.

Mulla on nyt alannut liitoskivut :kieh: Tosi ikävän tuntusta ollut kävely ainakin tänään! Ei kiva...

En ole nukkunut viime yönä kuin ihan pätkissä about 2-3h |O Täällä oli jumalaton ukonilma ja kärpäset kiusasi :headwall:

LilliM ja manteli 22+2
 
LilliMenninkäinen - onnea tyttölupauksesta :)

liirah - mulla ei ole tällä hetkellä oikeastaan mitään mielihaluja. Alkuraskaudessa maistui raikkaat hedelmät ja kingikset :)

Supistuksista: mulla ei ole kauheasti ollut, mutta paineentunnetta alavatsalla sitäkin enemmän. Mitäköhän se meinaa? Onkohan ihan normaalia raskauteen kuuluvaa vai eikai vaan tarkoita että paikat aukeaa tms? Neuvolalääkäri on vasta reilun 3 viikon päästä ja on alkanut toi mietityttämään :eek:

Silent 24+1
 
Viikko vaihtui taas, nyt siis lähti 26. viikko käyntiin.

Nukkumisesta: Mä oon nyt nyt kolme yötä nukkunut tosi huonosti. Herään vähän väliä millon mihinkin. Millon vihlooo alapäätä, millon selkää, millon mahaan ja millon puutuu vaan paikat. Jo pitkän aikaa olen nukkunut tyyny (ja välillä myös peitto) jalkojen välissä, jotta nippailuja tulis vähän vähemmän. Nyt oon harkinnut imetystyynyn ostoa, jonka ottaisin avuksi ensin nukkumiseen. Luin että sellainen kun Doomoo olis tähän hyvä. Onko kellään kokemuksia?

Terese ja poitsu 25+0
 
liirah: täl hetkel tekee mieli greippejä ja kova himo on ollut noihin kivennäisvesiin ( juon sitruunanmakuista ) sit tekee mieli ruisleipää kera tillisillin ja maksamakkaraa tietty..toisin sanoa kaikki kelpaa :p

lillim: onnea tyttölupauksesta :)
 
AaVee Meillä on vauvaa varten ihan tavallinen pinnasänky (120cmx60cm ),jonka saa asennettua kahteen tasoon ja siitä saa toisen kaiteen otettua pois.

Mielihaluista Mulla oli alkuraskaudessa kiivi, mut sen jälkeen ei oo ollu mitään tiettyä..

LilliMenninkäinen Onnea hyvistä ultrakuulumisista!
 
AaVee Mekin ostettiin tavallinen pinnis 120cm*60cm, jonka saa kahdelle eri korkeudelle ja toisen kaiteen pois, maksoikin vaan 130? patjoineen :)

Mieliteot Mulla on järjetön himo mansikkaan, meetwursti maistuu myös, ja mango-sitrus makuista jugurttia on pakko saada purkki päivässä :)


Mies se vaan painaa pitkää päivää heti kun lomat loppuivat, heillä on yksi työntekijä sairaana joka tuntuu pienessä yrityksessä. Yleensä molemmat syö tukevasti työpaikkallaan, mutta eilen mies ei ollut kerennyt syömäänkään, vaan oli tyytynyt kolmioleipään ja jugurttiin :| Itse olen kova huolehtimaan miehestäkin, vaikka se ärjyykin takaisin olevansa jo iso mies, joka pystyy huolehtimaan itsestään :D Saan varmaan noottia, kun mulla on uunissa sille omatekoinen kinkku-ananas-aurajuustopiirakka, veikkaan siis ettei ole tänäänkään kerennyt syömään :ashamed:

Tanya & herra hukkapätkä 26+4
 
Onnea ultrakuulumisista :flower:

Neuvolassa tänään käyty. Paineet ja hempat pysyneet ihan ok lukemissa, samoin muukin kunnossa. Painoa oli tullut viimekäynnistä +2 kiloa, mutta nyt ollaan vasta +1 ekaan neuvolaan verrattuna. Lääkärineuvola ois parinviikon päästä, samoin sokerirasitus :x Tekevät täällä vasta viikolla 28 sen!

Sf mitta oli 25 ja yläkäyrällä kanssa mennään, tai oikeastaan oli siinä yläkäyrän yläreunassa :eek: Iiks, en halua punnata mitään goljattia ulos!!! Terkka lupas että seuraillaan sitten loppuaikoina tiiviisti, ettei ainakaan yli menisi paljoa. En tosin kyllä mielellään haluaisi käynnistystä. Esikoiselta käynnistettiin ja supistukset oli kaameita :'( Toive olisikin saada kokeilla "luomu"suppareitten ero kemiallisiin!!! Mutta pääasia ettei tarvitsisi mitään viisikiloista vehkeistään punnertaa! Mulla on kyllä kuma olo, että tämä menee sektioon? Jotenki vaan semmonen fiilis, että olis perätilassa ja sitten haluan kyllä sektion ennemmin jos mahdollista! Mutta mun mielikuvitus on kyllä aina ollut vilkas, joten voi olla että tässä mitään sektioita ajatellakkaan enää viikon kuluttua :LOL:

Turvotusta ei juurikaan ole. Iltaisin vähän tuntuu jaloissa normia enemmän, mutta uskon että helteellä olisi muutenkin. Toivottavasti jatkuu samoilla linjoilla, sillä ei se tosiaan mukavaa ole jos jalat on ihan pallot... Voimia vaan kaikille turvotuksista kärsiville!!!
 
AaVee Pinnis on vauvalle valmiina,tosin nyt vielä ostetaan tuo kehto missä saa sit alkuajat nukkua.
LillimenninkäinenOnnea hyvistä ultrakuulumisista :flower: :flower:
Mieliteot Mulla on ollu sellainen kuin leipäjuusto ja rypäleet yhtä aikaa syötynä.. että on hyvää :p Suolaista on ruvennu viimeaikoina myös tekemään hirveesti mieli.
Zaijuska Mulla on molemmissa edellissä raskauksissa menny sf-mitta koko ajan yli yläkäyrän,eikä nuo tytöt kovin isoja kumminkaan olleet syntyessään.Nytkin mennään taas yliylikäyrän.


Mulla on nyt ollu parinä päivänä suppareita,menee maha todella kireeksi ja on pakko mennä makamaan sänkyyn siksi aikaa että menee ohi.
Ens viikolla pääsee vasta soittelemaan neuvolaan kun tän uuden paikan neuvola on kiinni. Saa sit nähdä et kauan menee et saa sieltä lääkärineuvola ajan.
Ensi viikolla pitäisi varata ultra yksityiselle,pääsee kurkkamaan taas tulokasta ja jos nyt sais edes pari kuvaa kun rakenneultrasta niitä ei saatu kuin 1. vauva oli sellasissa asennoissa et ei saanu kunnon kuvia.
 

Yhteistyössä