**Marraskuun muruset 2010** kesäkuu

Pirtsi, no niinpä niin. Eipä sieltä asti Helsinkiin niin vain tulla. :LOL:

Noita 4D-ultra-aikoja voi tosiaan olla vaikeaa saada lyhyellä varoitusajalla. Mäkin tilasin omani jo ajat sitten. Olisiko ollut kohta np-ultran jälkeen, että varmasti saa ja silloin kun itselle parhaiten sopii. On se 4D-ultra hyvä sullakin olla varuiksi, jos vielä jotakin jää epäselväksi. Senhän voi sitten perua. Femedassakin ne sanoi hinnaksi jotain 250 euroa (en tarkkaan enää muista) ilman kelakorvausta. Tuolla ne vähentää sen kelakorvauksen suoraan, joten itselle ei jää kuin se 170 euroa maksettavaa.

Kysele ihmeessä aikoja vielä tavalliseenkin ultraan. Voi olla paremmin aikoja saatavilla ja saat sieltäkin sen mielenrauhan. On varmasti enemmän valinnanvaraa kuin tuossa 4D:ssä.

Mä olen kans sellainen hermoheikko, etten kestä yhtään odottaa, jos jotakin epäselvyyttä on. Mä marssin suoraan ultraan yksityiselle maksoi mitä maksoi. Nytkin tekisi mieli jo mennä, mutta ei ole mitään syytä, joten ehkä mä jaksan vielä sen pari viikkoa odotella. Odottavan aika vaan on niin pirun pitkä! :(
 
Katja-75 Juu, eipä oikein Helsinkiin niin vain lähdetä :D Ajattelin kokeilla varata Ouluun aikaa tavalliseen ultraan, jos sattuis saamaan sen sellaiselle päivälle kun ollaan muutenkin sielläpäin liikkumassa - aika epätodennäköistä, mut pitää yrittää kuitenki. Ultraan pääsyyn saakka ei auta ku yrittää ajatella, että lääkärillä vain loppui aika kesken ja että ei vain sattunut silloin näkemään kaikkea kunnolla - no, toikin helpommin sanottu ku tehty!
 
ihania masukuvia :)

äitiyspakkaus: en aio ottaa, pakkaus ei vain miellytä ja vaatteet on aivan liian isoja joten sillä rahalla sit ostetaan jotain pienempää vaatetta.

huoh..jokseenkin rasittavan pitkä päivä ollut tänään...

 
Ihania masukuvia. :heart: Tänään just huomasin että omakin maha ottanut ihan älyttömän kasvupyrähyksen, tämä on ihan järkky iso!

Äitiyspakkauksen aioin ottaa..se raha on siitä niin mitättömän pieni. Mutta jos kerran huonolaatuisia on...en tiedä vielä.

Pirtsi: Toivotaan että ens kerralla, mihin nyt päädytkin ultraan, on joku asiantuntevampi lääkäri. :hug:
 
Blush Kirpparilta kotoin 62cm toppahaalaria niin kaikki oli alta 10 euroa.
Keskiseltä saa Tutan ja Espritin bodeja noin 3euroa kappale ja niissä on kuitenkin laatu ihan toinen. Makuupussit yms saat helposti kirpparilta tai huuto netistä ja saattaa löytyä ihan käyttämättömiä. Harsoja ostin just 20 senttiä kappale.
Cirafin lakanatkin on laadukkaampia kuin nuo mitä pakkauksessa oli.
Onneksi näin sen livenä, muuten olis tullu varmaan itku, jos olisin sen menny tilaamaan.
 
Evenylle, onnea! :flower:

Halaukset kaikille tarvitseville! :hug:

Ja BW, nyt pitäisi näkyä mun sähköposti.:)

Mitäköhän vielä, pitäis pistää paperille aina ylös mitä piti kellekin kommentoida kun lukee muutaman sivun tullutta tekstiä..:D Komeita mahoja täällä ainakin oli, itse oon ottanut vähän laiskasti noita mahakuvia kun on niin huono kamerakin eikä siihen koskaan löydä paristoja kun tarvis.. :kieh:

Täälläkin on pikkuhiljaa alkanut pieniä potkuja tuntumaan.:) Tosin huomasin nyt viikonlopun aikana, että vauveli on ollut aika laiska verrattuna töissäoloaikaan. Joku muukin täällä tais sanoa, että vauva on ollut aktiivisempi töissä. Ehkä vauva sitten rentoutuu myös kun ei itsekään tee mitään.:D Tänään ainoat pari pientä potkua tuntu autossa kun kaupassa käytiin.

Muuten ei oikeastaan mitään "oireita" oo ollut. Parin viikon päästä olis vihdoin se rakenneultra, toivottavasti kaikki on kunnossa ja ois kiva se sukupuolikin saada selville. Vaikka poikahan se on..:D :heart:

Elina ja 19+4
 
Pakkauksesta sen verran,että mä en sitä ota kun sain mun siskolta vuoden 2008 pakkauksen. Siinä olikin osa kivemman näköisiä vaatteita mitä tämän vuoden. Eli mulla on nyt makuupussi ja haalari ym tarvittavat. Tosin,aion kyllä kattella kirpparilta tms pienemmän haalarin,ehkä 62cm. Vaikka tuo pakkauksen haalari on 68cm niin vauva kyllä hukkuu siihen ja tosi hankala esim.turvakaukalossa ja vaunuissa liian kuuma jne.

Mutta kun pitäisi vaan jaksaa ja jaksaa odottaa heinäkuun lopulle asti :headwall: Ei jaksaisi...

LilliM
 
Noora84 jep, näin mä oon vähän ounastellutkin, että äp:n laatu on huonontunut, eikä muutenkaan pakkaus "sykähdyttänyt", joten otan rahana ja säästän ne tuplarattaiden ostoa varten :)

Gitta mä koklaan vielä sitä, jos onnais =)

elina-87 mä jos meinaan kommentoida useammankin kirjoitusta ja muistaa kaikki mitä on mielessä, niin menen mun aiemman kommentoinnin kohdalle, painan lainaa, pyyhin siitä koko aiemman kirjoituksen pois ja selaan samalla muiden kirjoituksia ja kirjoitan juttuani tähän vastauslootaan.
En nyt tiiä ymmärsitkö mitä meinasin..

BV ja Chilli 20+6
 
LilliM: Meillä on kanssa tuo -08 äitiyspakkaus. Se haalari vastaa todellisuudessa jotain 74-80 kokoa, vaikka siinä lukeekin 68 :whistle: Oma poikani on käyttänyt sitä vasta yksivuotiaana ja hän on kuitenkin ollut aina keskiverto pitkä (ellei pikkusen pidempikin). Kannattaa ostaa joku vähän paksumpi kevyttoppapuku (pakkauksessa oleva kevyttoppis on aika ohut) tai sitten ihan toppapuku, joka menee sitten sen ekan talven päälle =) Meillä oli eniten käytössä sellainen nallekarvainen kevyttoppis lindexistä ja kovemmilla pakkasilla (vaikka se talvi ei kovin kylmä ollutkaan) oli sitten toppapuku. Keväämmällä alettiin käyttää pakkauksen kevyttoppista.

Itse aion ottaa rahana tällä kertaa äitiysavustuksen, kun en koe toista pakkausta tarvitsevani. Ja laadusta oli puhetta, niin ainakin se -08 pakkaus oli ihan hyvälaatuinen :)

vaimo ja vaavi 16+6 (huomenna poksuu taas :heart: )
 
ÄitiyspakkausMinä kanssa otan pakkauksen rahana. Mulla oli pojalla -09 vuoden pakkaus, mutta siitäkin lähetin suurimman osan vaatteista afrikkaan lastenkotiin. Toppapukua ja muutamaa muuta lukuunottamatta, mutta eipä tullut haalariakaan kertaakaan käytettyä kun olis vauveli hukkunut siihen. Mutta eipä sillä olis afrikan paahteessakaan ollut käyttöä. :)

Panostan nekin rahat ruskovillan vaatteisiin, joihin koukutuin pahasti ekan kohdalla. Nyt voin ostaa puuttuvat villahaalari koot ja kaikkee muuta valmiina onkin. Reiman tehtaan myynnissä myytiin esim. makuu pusseja 4 euroo ja olikohan haalarit 10 luokkaa...

Mulla rakenneultra 2.7 ja jännittää jo valmiiks. Mies ei päässyt mukaan ekaan ultraan kun just mun tuurilla alkoi kaks lehmää poikiin kun oltiin lähdössä. Mutta jospa nyt kävis parempi tuuri.
On koko päivä rakennettu poitsulla junglegym kiipeilytelinettä pihaan. Asutaan niin sivussa keskustasta, eikä puistoja sun muita ole lähimaillakaan, joten jotain piti koti pihaan keksiä.
Onko täällä ketään Karstulasta?!?

Piti kommentoida, kun vaan muistais...

Onnea teille, joka meni ja joka on menossa naimisiin! :flower:


Jaksuja kaikille!
t. Soikku 18+2
 
ziziz no ihan passeli hinta mun mielestä, jos ovat hyväkuntoiset.

En ota äitiyspakkausta, ei oo yhtään mun makuun ne vaatteet, otan mielummin rahana.

Ihania masuja, ja niiiiin ISOJA mun mahaan verrattuna :LOL:

Nyt tää mamma lähtee neuvolaan, se vaakaan astuminen kauhistuttaa :ashamed:

Ai niin tupakoinnista, lopetin 6 vuotta sitten kerrasta, kun plussa pärähti testiin, eikä oo sen jälkeen tehnyt yhtään mieli tupakkaa. Ja olin tosi kova tupakoitsia ennen lopettamista, 1½-2 toppaa meni päivässä.....
 
Mibetsy: Sama juttu täällä tuon tupakoinnin kanssa :ashamed: Mut poltan korkeintaan puolikkaan kerralla, muttei taida mennä päivääkään kokonaan ilman pariakaan savua. Jotenkin se lopettaminen on ollut ihan kamalan vaikeaa kun jotenkin VIELÄKÄÄN en usko että tämä homma jatkuu loppuun asti, eli ihan "turhaan" sit lopettais.

Tää on niin vaikeeta.. kaikki kyselee, et onko nimeä mietitty ( en uskalla ), laskettua-aikaa ( ei taida koskaan tullakaan ), sukupuolta ( mitä väliä sillä, kunhan vain on elossa ) yms.. Siis täällä vaivaa ihan hirveä epäusko tulevaisuuteen :( Toivon vaan et rakenneultran jälkeen helpottais, mutta niinhän mä olen odottanut joka käyntiä ennen.. Miehen kans jotenkin pystyy haaveilemaan, mut ei oikeen muuten. Välttelen tilanteita, mutta kun ei niistä kehtaa poistuakaan, kun sellainen kohdalle sattuu. Sanokaa et mäkin voin joskus olla täysin luottavainen ja onnellinen!!

Ja sitten taas toisaalta..vaikka tunnetila on edella mainittu, niin pakko olisi alkaa tarvikeostoksille.. kun koskaan ei tiedä milloin joutuu petipotilaaksi ja hankinnat pitää tehdä kaupungista, jossa käydään muutaman viikon välein. ja kaikkeahan ei voi kerralla ostaa, kun auto on pieni. Siihen liittyen siis kysymys jo ennestään lapsia omaaville.. Mitä ihmeen kokoa ne ekat vaatteet sitten pitää olla?? Jos kerran pakkauksessa on liian isoja! Eihän missään olisi kattavaa listaa minkälaisia vaatteita ja montako pitäisi olla valmiina?? Aika vaikea lähteä arvailemaan.. Ja ymmärrän senkin, et ei täydellistä listaa olekaan, mutta maalaisjärjellä tuota listaa käyttäisin. hirveesti ylimääräistä ei kehtais ostaa, kun kuitenkin joutuu kahdelle ostamaan. En mä mikään miljonääri ole :LOL:

Ja rakenteeseen aikaa vielä 1,5vkoa.. Ja maha on aikasta iso. Liikkeistä en ole varma ja ylämäet ja liika liikkuminen yhteen putkeen aiheuttaa aika kovaa tuskaa mahaan.

plasebo rv 19+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja mibetsy:
tupakoinnista onko kaikki jotka on polttanut tupakkaa, niin lopettanut? Itse en ole pystynyt kokonaa, mutta vähentänyt urakalla.
Mä lopetin melkein heti plussan tultua testiin, vähensin ensin mutta totesin melko pian senkin vähän olevan väärin lapselle :)
En sitten tiedä mitä tapahtuu imetyksen jälkeen, mutta tärkeintä on nyt tämä aika tässä.
Onko mibetsyn toiveissa kokonaan lopetus, vai nyt vähennys?

Töissä taas viikon lomailun jälkeen, ilmeisesti lomalla ollessani musta on puhuttu täällä, kun sain muutamat iloiset onnittelut heti aamusta raskauden johdosta :D
Vauva näyttää olevan aktiivinen potkimaan nyt jopa pysähtyessä seisomaan, heti kun lähtee liikkumaan potkinta loppuu :)
Huonosti nukuttu yö takana, töiden jälkeen lenkille ja siitä saunomaan, veikkaan että nukkumatti tulee maanantaiseen tapaan kahdeksalta meille :D

Tanya & herra hukkapätkä 21+3
 
Tupakoinnista Mä olen joskus aikojen alussa tupakoinut mutta aina raskaaksi tultua lopettanut. Nyt lopetin sitten noin pari vuotta sitten kokonaan. Eikä onneksi tehnyt yhtään vaikeaa. Mies polttaa edelleen ja aina tietyn väliajoin sille nalkutan asiasta, nyt hänkin on jo siinä pisteessä ettei sentään lasten nähden enää tupakoi. Mutta outo juttu että näin raskaana ollessa olen huomannut että mun mielestä tupakan savu haisee jotenkin hyvälle ja melkeimpä tekis mieli henkoset ottaa! :eek: Onneks sentään pystyn hillitsemään ihteni.

Omaa napaa hiukan: supparit on rauhottuneet mutta edelleen selkää polttelee ja nyt tuntuu jo polttelu jo alamahassa..kammottaa että jos se nyt on pissatulehdus että kerkee mennä munuaisiin. Kiva juttu. Pitää tänään soitella josko sieltä viljelystä olisi jotain vastauksia jo tullut.
 
Täällä on kans hevosihminen, mä olen viimeks ratsastanut viikolla 16-17 ja sen jälkeen en ole ehtinyt mutta aion jatkossa silloin tällöin käydä ratsastelemassa. Tammani on ollut meillä 8 vuotta joten tiedän erittäin hyvin sen metkut :LOL:

Tupakoinnista, en ole pystynyt lopettamaan vielä vaikka kovasti olen yrittänyt mutta tarkoituksena olisi tänään lopettaa kokonaan.

Maria ja pikku Jonne 20+1 (20+3)
 
blush: tuosta vti:stä..mullahan se pissa ei ehtinyt olemaan rakossa kuin tunnin kun annoin sen näytteen ja se oli ekaks puhdas mutta viljelyssä näkyi sitten sekakasvua, prot yhdel +:lla ja leuk +/- ja silti antibiootit sain ja kyllä ne on auttaneet. kaikki ne oireet mitä silloin alus oli meni aina liitoskipujen piikkiin tai kohdun kasvuun tai selkäkipuun mut tosiaan kaikki nuo vaivat on hävinnyt ja olo on mainio...ihme odotuttamista, olis nyt noilla oireilla ja testituloksilla luullut saavan jo antibiootit mut toivotaan että saat ne tänään ja olosi paranee, jaksuja!

kurpitsa rv19+2 ( 2 yötä ultraan )
 
Hei vaan kaikille!
Se olisi tänään tasan puoliväli . Huomenna olisi kauan odotettu rakenneultra.

Olen päättänyt jo alusta asti, että me ei oteta äitiyspakkausta kun noita tarvikkeita ja vaatteita on aivan liikaa nytkin. säästetään ne rahat kanssa tuplavaunujen ostoon.

Onko muilla uniongelmia? En edes muista enää koska olisi tullut nukuttua yksi kokonainen yö. Voi olla että nukahtaa hyvin ja sitten herää parin tunnin kuluttua ja sitten valvotaan 2-4 tuntia yöllä. Läheskään aina ei ole edes vessahätä kun herää. Tämä uni asia ei varmaan taida helpottua raskauden edetessä vaan päinvastoin.

Mies on alkanut nyt ihan tosissaan miettimään, että jos olisin kotona siihen asti kun nuorimmainen täyttää 3 vuotta. Meidän lapsiluku on tämän murusen jälkeen täysi (ainakin näillänäkymin, mutta ikinä ei voi sanoa että ei koskaan). Pitää tehdä vähän laskelmia että pärjättäisiinkö näillä rahoilla. Itse mielelläni jäisin kyllä kotiin hoitamaan lapsia. Töitä kerkiää kyllä sitten tehdä. Se on hyvä kun on oma toimi odottamassa töissä kun sinne palaa. Ei tartte siitä murehtia.

T:Tiikeri ja pikkuinen 20+0 :heart: :heart: :heart:
 
Jee, onnistuin saamaan ajan huomiselle yksityiselle uuteen rakenneultraan Ouluun. Ollaan onneks muutenki menossa sinne suuntaan niin on sopivasti matkan varrella. Lääkäriksikin sattui vielä näköjään joku ihan alansa huippuosaaja (ainakin mitä googlettamalla hänestä tietoa löysin) :) No, nyt ainakin luulis asioiden selviävän!

Tsemppiä kaikille tänään taikka lähipäivinä ultraan menijöille! :)

Pirtsi 21+2
 

Yhteistyössä