Marraskuun muruset 2010 *syyskuu*

Liirah, kyllä tuntuu mustakin pahalta sun puolesta! Mä komppaan Siilinlasta ihan täysillä. Jos et nyt kuitenkaan vielä hävitä kaikkea. Ymmärrän myös, ettei niitä halua nähdä jos pahin tapahtuu.

Mitä nyt seuraavaksi tapahtuu? Milloin teillä on seuraava seuranta/lääkärikäynti? Mä vain ajattelin, ettei teitä nyt kauaa pidetä tuossa hirveässä epätietoisuuden tilassa. Tuohan on ihan kamalaa, että vain omassa päässään näitä asioita joutuu pyörittämään.
 
Meillä mies kyllä huomaa jos täällä on siivottu ja osaa kiittääkin siitä :) Kyllä mulla on maailman paras mies :heart:

Olette ristiäisistä/nimiäisistä ja kummeita keskustelleet.
Meillä muksut on kastettu ja tämä kolmaskin kasteen saa. Kummeja on pohdittu, mutta ei kyllä ole vielä mitään varmaa lyöty lukkoon, eikä kyllä kysytykkään ketään. Yksi hyvä ehdokas on, mutta kaksi vielä haluttaisiin... Onneksi on vielä aikaa.

Liirahille vielä tsemppi halit :hug:
Ymmärrän täysin tunteesi tavaraa kohtaan. Itse olen yrittänyt olla haalimatta mitään ylimääräistä asuntoon, koska jos jotakin tapahtuukin niin vauvatavaroiden näkeminen ei ainakaan auttaisi asiaa.
Oletko tietoinen onko munuaisvikaisien lapsien vanhemmat perustaneet jotakin yhteisöä, mistä voisit saada vertaistukea ja vastauksia mieltä painaviin kysymyksiin?
Voimia!

Op ja Arvo 32+6, huomenna poksahtaa, jee :D
 
kojootti: meil kyl mies huomaa jos olen siivonnut ja välil tarttuu itekki imurin varteen, yleensä tokasee et taasko sä oot siivonnu, ei sun ny joka päivä tartte ;) no meil väkisinkin huomaa jos on edes hiukankin siivottu kun tosiaan välil on aika kaaos talossa kun on kaks pientä lasta ja sotku on välil sen mukaista..

liirahille vielä että me uskotaan sissin selviytyvän eikä ajatellakkaan muuta, eikös

mut nyt meen ulos ja tekeen ruukkuistutuksia :)
 
Liirahille :hug: Toivon todellakin, että kaikki kuitenkin kaikesta huolimatta menisi vielä niin hyvin kuin vain voi mennä!

Itse en ole aikoihin taaskaan saanut kirjoiteltua tänne, lueskelemassa olen kuitenkin päivittäin käynyt juttujanne. Jotenkin tuntuu, etten saa ajatuksiani ulos jotta niitä voisi tänne kirjoitella..

Itse en ole tehnyt vielä oikeastaan mitään valmisteluja vauvaa varten, vaikka ehkä kannattaiskin jo. Syynä tähän on tämä anoppilassa asuminen ja jonkinlainen toive siitä että ehdittäis muuttaa omaan taloomme ennen vauvan syntymää. Vaatteet siis ovat edelleen pesemättä tuolla kellarissa samaten kuin kaikki voiteet sun muut hankkimatta - sairaalakassin pakkaamisesta puhumattakaan. En vaan halua edes ajatella sitä vaihtoehtoa, että joutuisimme tulemaan vauvan kanssa takaisin tänne anoppilaan :headwall:

Vauvan tilanne toki huolettaa myös koko ajan enemmän ja vähemmän. Potkut ovat kyllä voimistuneet viime viikkojen aikana, mutta kertoneeko tuo nyt varmuudella sitä että vauva ois kasvanut.. Huomenna on onneks äippäpolikäynti tuon rd:n takia ja samalla sit selviää tuo kasvunkin tilanne.. tämä vauvelihan on kasvanut juuri ja juuri alimman käyrän yläpuolella. Ei ole ainakaan verensokeriarvot tätä vauvelia tähän mennessä kasvattaneet!! Kamalintahan asuinolosuhteiden ja talonrakennusvaiheen kannalta olisikin se, että synnytys jouduttaisiin käynnistämään ennen aikojaan - joskin toki on tehtävä niin kuin vauvalle on parhaaksi.. Meidän käytössä olevat tilat täällä anoppilassa nimittäin ovat tosi ahtaat, juuri ja juuri yhden lapsen kanssa tänne mahdumme :(

Pirtsi 34+4
 
Viimeksi muokattu:
Meilläkin kyllä pakosta huomaa, jos on siivottu, kun on tosiaan Nipa sotkemassa leluillaan ja sit vielä 3 karvakaveria varistamassa turkkejaan lattialle. Jos on 2 päivää imuroimatta, lattialla vaeltelee jo valtaisia karvapalloja. Ja pakko noita lattioita on tämmösillä keleillä pestäkin pari kertaa viikossa, kun tuolla meidän spanielilla kasvaa anturoiden välissä semmonen mukava tupsu, jonka kanssa se sitten tupsuttaa kaikki kurat lattioille. Mä olen niin kypsä tähän ainaiseen luuttuamiseen, että en taatusti enää ota koiraa tämän nykyisen jälkeen. Kissoja meillä tulee olemaan varmaan aina. Mutta tosiaan, ihan sama kuinka paljon lattiat kiiltää, mun mies ei vaivaudu asiasta mitenkään kiittämään tai iloitsemaan. Mutta auta armias jos sitä imuria ei ole näyttänyt ja karvapallot vaeltelee, siitä kyllä sanotaan vähän harvinaisen äkkiä ja harmittavasti :kieh: Vaan enpähän minäkään ole milläänlailla täydellinen kumppani, joten kestetään nyt tämä sitten ;) Ja kodinhengetärtä musta ei saa tekemälläkään, vaikka mä suht usein siivoan niin hallitsen myös sotkemisen niin lahjakkaasti että eipä se siisteys meillä tuntia pidempään näy :whistle:
 
Muarille perheineen jaksamista :hug:
Liirahille voimia myös kovasti :hug:

Täällä poksahti tänään rv32. Mahtavaa vauhtia nuo viikot tuntuu nyt vaan menevän.. aluksi kun tuntui että aika vaan mateli ;)
Kävin tänään työterveyslääkärillä lähinnä selkäkipujen vuoksi. Selkä ja kylki on oireillut koko raskauden ajan enemmän ja vähemmän. Ja jo ennenkin raskautta. Mutta eipä sieltä mitään sairaslomaa ainakaan irronnut.. En sit tiiä miten kipeä sitä pitäis olla. Tai sitten sitä ei vaan yksinkertaisesti osaa ilmaista itseään lääkärille tarpeeksi hyvin. Istumatyö alkaa olla aika piinaa, ja työpäivän jälkeen on ihan hakattu olo. Ihan huono ja oksettava olo ennenkun saa vähän huilattua.. Tuli ihan sellanen olo että tämä nyt kuuluu vaan asiaan, ja että kai tässä nyt pari viikkoa vielä jaksaa :mad: juu, jaksaahan sitä hammasta purren, mutta mun mielestä tässä vaiheessa ei tarviis enää stressailla näitä työssäjaksamisasioita.
No, ens viikolla on neuvola joten täytyy ottaa tää vielä siellä puheeksi. JOS vaikka sattuis saamaan ajan neuvolalääkärille jolla olis enemmän ymmärrystä.
Muuten kaikki ihan ok, kovin on vilkasta liikehdintä, välistä oikein saa säikähtää kun tulee niin kovaa monotusta!
Tällaista omaa napaa taas..

katjuska rv32
 
Moi

Pirtsi: toivottavasti pääsette omaan kotiin ennen vauvan syntymää. Voin kuvitella, että appivanhemmilla asuminen syö hermoja! Itse olisin ihan hermona koko ajan jos omassa anoppilassa pitäisi majailla. Onko teillä uusi koti rakenteilla vai eikö ole sopivaa löytynyt?

Liirah: Toivottavasti saat apua psykologin kanssa juttelusta ja saisit välillä myös nukutuksi. OP-81 ehdotti että selvittäisit onko munuaisvikaisten lasten vanhemmille jotain tukiryhmää. Kannattaa ottaa selvää asiasta ja hankkia tietoa ja vertaistukea jos vain jaksat. Paljon voimia ja kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi!

Armoton väsymys painaa täällä. Nukuin taas kolmen tunnin aamupäikkärit. Esikoinen on päivisin onneksi vielä hoidossa, niin saan levätä aina kun väsyttää. Enää en jaksaisi olla yhtään raskaana ja toivoisinkin, että odotus olisi jo pian ohi. Neuvolassa kävin maanantaina ja kaikki on kuulemma hyvin. Vauva on raivotarjonnassa, mutta pää ei ole vielä kiinnittynyt alas lantioon. Kasvua oli tapahtunut hyvin ja sf-mitta oli noussut alakäyrältä hiukan ylöspäin. =)

Pikku-Katti 34+0, Enää 6 viikkoa laskettuun aikaan!!! Jihuu!
 
Meillä mies yleensä on se joka siivoaa. Nytkin kun on ollu näitä kaikkia kolotuksia,niin on on tuo mies ollut se joka on siivonnut.Itse olen pessy vauvan vaateteita ja silitellyt niitä. Tänään käytii ostamassa patja pinnikseen. Mies laittaa sit sängyn valmiiks kun pieni on syntynyt. Sen verran taikauskoinen olen ,et en sänkyä laita valmiiksi.

Neuvolassa käyty.
Kaikki ok. Painoa oli tullu +200g/vko. Hb oli 138. Sf: 31.5cm.Ei turvotusta. Paineet nyt ihan ok.Ens viikolla sit taas neuvolaan.
Maha kipu onneks on loppunut.Taisi vauva painaa jotain hermoa tai vastaavaa mahassa. Kipu loppui ,kun vauva vaihtoi asentoa.
 
tulipas kivannäköisiä istutuksia, innostuin vain ostamaan muutaman kasvin liikaa joten pitää hakea yks isohko ruukku lisää..muuttui ihan uskomattoman paljon tuo meidän sisääntulon rappusten edusta kutsuvaksi...

mut nyt hakeen miestä töistä ja sit kaupan kautta hakeen muksut hoidosta..
 
Voi muari, ole niin pahoillani. Uskoin jo, että pienokaisenne selviytyy. :'(Paljon voimia perheellenne!

Liirahille ja miehellesi myös voimia epätietoisuuden keskelle! Toimisin itse varmaan samalla tavalla vauvan tarvikkeiden suhteen. Toivotaan ja uskotaan kuitenkin, että Sissi on syntyessään vahva ja sairaus hoidettavissa!

Olikos se Noora, jonka pieni jo syntyi...Lämpimät onnittelut!

Vähän omaa napaa vielä: tänään oli neuvola. Painoa tullut lähtötilanteesta nyt 4,5 kg eli ei paljoa. Verenpaineet matalat kuten ovat olleetkin. Pissa puhdas. Sf mitta 27 cm, se on nyt onneksi tasaantunut sinne keskikäyrän tuntumaan, kun alkuun huiteli kaikkien käyrien yläpuolella. Kai se kohdun nopea kasvu johtui vaan siitä, että on jo kolmas raskaus.
Nivusissa on alkanut varsinkin iltaisin tuntua kauheaa kipua. Terkkari sanoi, että ovat liitoskipuja. Mulla on ennen tuntunut liitoskivut vaan siinä häpyliitoksessa ja nämä nivuskivut ovat tosi ilkeitä. Onneksi vaivaavat lähinnä vaan kiireisen päivän jälkeen.

Vieläkään en ole vauvalle laittanut mitään valmiiksi. Olen samoin kuin oli joku muukin niin jotenkin taikauskoinen, enkä uskalla hirveän paljon laittaa kaikkea valmiiksi ja ostella paljon vaatteita yms. Toki meillä on vaunut ja kaukalo käydään ostamassa valmiiksi sekä sängyn laitan ja muutamia vaatehankintoja on pakkokin tehdä. Mutta kunnolla päästän ostohalut valloilleen vasta, kun vauva on mailmassa :)

Tänään poksuu viikot 31+0 ja vielä 3,5 viikkoa töitä ennen äitiyslomaa. Nyt on onneksi aika mennyt taas aavistuksen nopeammin

Ai niin pakko minunkin kommentoida niitä sairaalan verkkohousuja. Ovat kyllä ihan kamalat ja ne siteet vasta kauheita ovatkin! Otan ainakin omat siteet mukaan ja todennäköisesti ainakin muutamat omat alkkaritkin.
 
Pikku-Katti Juu, hermoja tää todellakin kysyy, vaikka ihan suht.koht. mukavat appivanhemmat ovatkin. Alkuajat meni ihan hyvin mut nyt alkaa pinna loppua ihan totaalisesti. Ollaan siis viime helmikuusta saakka asuttu täällä ku myytiin edellinen asunto ja alettiin tätä oman talon rakentamista suunnitella. No, onneks talossa on nyt jo sisustustyöt menossa, laattamies laittamassa kylppäriä jne, mut on siellä sitä pientä näpräämistä vielä ihan hulluna jäljellä!!

Mullekin on ekat raskausvaivat närästyksen lisäksi iskeneet; kamalaa kipua oikeassa pakarassa/reidessä, liekö jotain iskias-juttua vai mitä lienee. Istuessa ja maatessa ei tunnu mut autas ku lähtee käveleen niin huhhuh!!
 
tanya: aluksi ajattelin laittaa niitä syklaameja mut kun nuo ruukut ei ole suojaisas paikas niin päädyin sit laittaan kahteen ruukkuun moniväriset callunat, tuiviot ja just ruukkuistutuksiin tarkoitetut katajat ja sit tuohon yhteen ruukkuun tulee laitettua hopeakäpälää ja joukkoon moniväriset callunat. jouluna olis kiva pyöräyttää noiden katajien ympärille pienet jouluvalot..

nyt otan lonkisti loppuillan kun on tullut touhuttua koko ajan jotain..
 
Liirahille :hug:
Pitkiä viikkoja elätte varmasti ja sun raskaus on kyllä ollut taistelua alusta loppuun. Mutta toivotaan että kaikki menisi parhaalla mahdollisella tavalla.

Vakavista asioista suoraan Alkkarigalluppiin: olen täysin samoilla linjoilla Ritun ja Crocuksen kanssa eli stringeillä mennään jo 10 vuotta, muutamat hipsterit omistan myös mutta "perusmallin" alkkareita olen pitänyt viimeksi esikoisen synnytyksen jälkeen ja ne täytynee nyt sitten kaivaa esiin :D. Mun mielestä stringit on just kätevät kun on jo valmiiksi persvaossa ja matalat stringit tuntuu tosi mukavilta kun jää tuohon reilusti mahan alle eikä purista, hankalalta tuntuisi kiskoa alkkareita tuon mahakummun yli. Naurettavaltahan kyllä varmasti näyttää kun tän rantapallon alla on pikkuinen seksikäs pitsikolmio, mut sen kanssa pitää vaan elää ;)

Sokeripala 30+4
 
nuu
Liirahille voimia ja jaksamista:hug:

Muarille ja koko perheelle valonpisaroita raskaaseen aikaan:hug:

En ole taas piiiitkään aikaan saanut kirjoiteltua mutta edelleen juuri ja juuri työt jaksaa hoitaa ja vahän esikoisen kanssakin sitten touhuilla, niin siihen voimat tuntuvatkin loppuvan. Onneksi mies on meillä ihanasti hoitanut siivouksen ja melkeen kokonaan ruokapuolenkin.

Supistellut aikas kipeästi koko alkuviikko.. Lenkillä käydessä otti tosi kipeetä ja maha koko reissun kova:| Täytyy varmastikkin neuvolaan soitella huomenissa tai viimeistään perjantaina jos samaa rataa jatkuu.

nuu ja mussukka rv 30+6
 
Pirtsi mä en vois ikinä kuvitella asuvani anoppilassa. Siis EN KOSKAAN! Joten jo siitä hatunnosto sulle, tosin toivottavasti päsäette muuttamaan omaan kotiin ennen kun vauva päättää tulla maailmaan. Mun anoppi on ihan ok, kun sitä näkee noin 2 kertaa vuodessa, sen jälkeen se on hyvin, hyvin ärsyttävä!

Katja meillä on seuraava käynti nyt sitten 1 1/2 viikon päästä polilla, jolloin vissiin otetaan lapsivesinäyte keuhkojen kypsymistä ajatellen. Nyt meille ei oo annettu diagnoosia / ennustetta, joten todellakin mennään hetki kerrallaan.
On se ihanaa kun on tuo esikoinen olemassa, ilman häntä mä varmaan vaan makaisin sohvalla ja ihmettelisin. Mies osaa kyllä todella positiivinen, eikä halua ajatella mitään pahaa.

Siivoamisesta meillä mies kyllä huomaa kun on siivottu. Meillä sama tilanne kun kojootilla, että kun on koira, niin on pakko imuroida päivittäin. Jollei sitä tee, niin johan alkaa karvapallot pyörimään jaloissa. Ja mua ällöttää ihan kauheesti nyt sadekeleillä se kaikki hiekka yms mitä koira kantaa mukanaan sisälle. Meillekään ei varmaan toista koiraa ihan helpolla tule, sen jälkeen kun tuosta aika jättää. Vaikka kivahan se on, mutta tää ainainen siivoaminen alkaa jo puuduttaa.

Väsymys mä ihmettelen ettei mua niin väsytä, vaikken oo 3 yöhön nukkunut kunnolla. Tosin varmasti jossain vaiheessa uni yllättää ja sitten nukunkin juuri niin kauan kun on vähänkin tarpeen. Ja neuvolasta lupasivat kirjoittaa nukahtamis / unilääkettä, jollen saa nukuttua, mutta kyllä mä meinaan selvitä ilman.

Liirah + Sissi 31+0
 
Voi aivojen harmaus, mikä päivä... tänään ei kyllä tosiaan ois huvittanut nousta sängystä. Tää väsymys vaan pahenee koko ajan :/ Kun nyt anopeista oli puhetta, niin meikäläisen anoppi juuri laitteli tekstaria ja kutsui kylään tänä iltana, vaan ei huvittais yhtään kun väsyttää jo valmiiksi niin kovin. Itsellä kyllä ihan mukava ja fiksu anoppi, mutta ei se kyllä kauhean suurina annoksina enää toimi, sen verta on vanhakantaisempi ihminen kun minä, ettei näkemykset kaikista asioista ihan kohtaa, enkä jaksa oikein kun "perhepiirissä" ollaan, niin puolustella omia näkemyksiäni.. vaikka tietty monesti ollaan oltu samaakin mieltä jutuista, niin aina on vähän sellainen vastahankainen olo sinne menon suhteen, kun oleminen on siellä kumminkin muodollisempaa kun omien vanhempieni kanssa.

Tänään neuvola, siellä pääsee sitten vähän valittamaan.. jos kehtaa.

Mielenkiintoinen tämä sairaalan verkkoalushousudilemma.. ensikertalaisena en kyllä tiedä mitä odottaa, mutta ehkä varaan parit omat pöksyt mukaan ainakin kotoutumista varten, ja menen muuten noilla sairallan alusvaatteilla. Jos vaan perhehuoneeseen päästään, niin aion kyllä pitää omia olovaatteita, sen verran inhottavia nuo sairaalaan kulahtaneet yöasut ym. on, mitä siellä on muutoin pidettävä.

Siilinlapsi ja öttis 31+0 POKS!
 
On kyllä tosiaankin harmaa päivä! Just tultiin kotiin äippäpolilta ja vettä satoi ihan kunnolla. Esikoisen laitoin päikkäreille niin nyt ehtii olla jonkin aikaa koneella ja ottaa vaikka pikku tirsat (ne kun tänään maistuu huonosti nukutun yön jäljiltä! ).

Äippäpolilla siis käyty ja voi hitsi ku tympii se ainainen odottelu siellä.. mut eihän se auta nurista myöhässä olevista ajoista kun annettu aika on vain "ilmoittautumisaika". No, kuitenkin.. Vauva oli onneks kasvanut ihan ok. Eri lääkäri kylläkin oli jälleen mut mielestäni näkyvyys oli tällä kerralla parempi ja sai tarkemmin juuri mahan ympärysmitankin otettua. Painoarvio oli nyt 2,2 kg mikä on alimman ja keskikäyrän puolivälissä - eli ei mikään jättiläinen ole edelleenkään tulossa, mut onneks kuitenkin nousi pois sieltä alimman käyrän tuntumasta!! Muutoinkin nyt oli lapsivesimäärät ym. ok. Ei mua siis sinänsä haittaakaan yhtään että on kenties pienempi vauva nyt tulossa ku esikoinen oli - onpahan ehkä helpompi synnyttää, kunhan kaikki on muutoin ok.

Mut jospa nyt ottais ne tirsat kun alkaa niin silmäluomia painaa..

Pirtsi 34+5
 
Siivouksesta Meillä mies on hoitanut raskauden aikana lähes aina siivouksen. Mua alkaa huimata ja heikottaa tosi nopeasti. Nyt loppuraskaudessa on tullut vielä kaikenlaisia kolotuksiakin.

Meillä oli eilen se myrkytys, vielä kun jaksaisi laittaa kaikki tavarat paikoilleen niin pääsisi kunnolla valmistautumaan vauvan tuloon.

Tänään on tasan 30 päivää laskettuunaikaan!:heart: Ei voi muuta sanoa kuin että aika on mennyt ihan älyttömän nopeasti! Kohta mulla on jo oma pieni nyytti sylissä:heart:

Nallu ja Hattivatti 35+5
 
liirahille ja perheelle paljon jaksamista..toivotaan että tilanne paranis.

Täällä sukat taas pyörii jaloissa kun pääsee miehen palkkapäivänä shoppaileen. Kampaajalle olis jo tunnin päästä aika!!! JEEE!! Vähän piristettä. Uudet yhdistelmärattaat on varauksessa, merkkiä en nyt heti muista:ashamed: ja ne käyn kans samalla hakeen. Verhokankaat käyn ostaan myös poikien huoneeseen ja vauvalle tietenkin lisää vaatetta.

Sairaalakassiin alushousuiksi oon aatellu ostaa ihan tavalliset hipsters-malliset muutamaa kokoa vaan isommat. ja nekin aion laittaa vasta kotiutuessa. Yleensä oo vuotanu tosi reippaasti synnytyksien jälkeen, niin saisin varata mukaan niitä ihan tuhottomasti jos sairaalassa jo meinaisin käyttää.

Oma olo on hyvä. Painajaisiakaan ei oo viime aikoina ilmenny. Ne oli ihan älyttömiä tuossa viikko sitte. kaiken maailman kuoleman tapauksia, kauheita lääkärin diaknooseja, tuntemattomia ahdistelijoita ym. Huh kun välistä on saanu vähän levähtää niiltä. Taisi tämä äidin mielikuvitus laukata aikalailla:LOL:

Mutta nyt äkkiä suihkuun ja vaihtaan vaatteet että kerkeän johonki=)
 
Neuvolassa ei mitään kovin uutta, mutta neukkatäti oli kans sitä mieltä että ei se haittais vaik syntys 38 vkolla kuten toi mun poikakin. Sokeriarvot ei oo vielä jättiläisvauvaa kehitelleet mun masuun, mutta lopussa se yleensä sit kasvaa kauheeta vauhtia.

RR 109/71 mulla vaan matalammaks menee koko ajan..
HB 113 taas vähän tippunu 2vkon takasesta
pissa puhdas
paino noussu kahessa vkossa 700g, mutta vieläki matalammalla pikkasen ku eka käynnillä.
sf mitta 31 yläkäyrän alarajalla menee
syke 140
liikkeet ++

eli ei mitään ihmeempiä, ens vkolla sitten se ä-polin kontrolli suppareiden takia.

piprane ema ja Lotta 32+6 ja huomena TAAS poksuu..
 
35+0 ja ENSIMMÄINEN ÄITIYSLOMA PÄIVÄ !!!! <3

Vauvan syke kontrolli takana Tyksissä!
Sykkeet pumpsuttelivat tasaisesti 160-190 välillä, kuulemma hyvä vaihtuvuus kylläkin hiukan koholla mutta vielä normaalin rajoissa!
Ihana vanhempi mieslääkäri ja 4 kätilö opiskelijaa tekivät perusteellisen ultran, eikä sydämmessä näkynyt edelleenkään mitään poikkeavaa, eikä missään muuallakaan !
Omat tulehdusarvot olivat kohonneet viime vkon 11 nyt 23, mutta onpa tää flunssakin nyt pahempi ku vko sit. Arvot siis osoittaa että tulehdus päällä, joka voi hyvin vaikuttaa molempien sykkeisiin. Omakin syken oli nimittäin 93 ku normaali 70.

Lääkäri kurkkasi vauvaa myös 3D kuvalla ja pikkuisella neidillä näytti olevan ihan samanlainen nöpönenä kun siskollaan ja etusormi suussa (esikoinen ei ole ikinä syönyt tuttia vaan edelleen menee etusormi suuhun pahan mielen yllättäessä, nukkumaan mentäessä)

Pirsti, mahtaakohan noissa vauvan painoarvio käyröissä olla jotain heittoja ku
sinulla 34+4 vauvan paino 2.2kg ja ala/keskikäyrän puolivälissä
minulla 33+6 vauvan painoarvio 2.2kg ja "hienosti kasvaa keskikäyrää"
ja tänään 35+0 painoarvio 2.4kg ja edelleen hienosti keskikäyrällä.
Laskettuaika painoarvio näiden mukaan 3.5kg

Voiko se tosiaan olla noin tarkkaa et jos 5 päivän ero mittauksissa ja saadaan sama painoarvio, ni tipahtaa keskikäyrältä? Millimetri työtähän ne mittauksien kans tekee, mut jotenkin hassua kuinka noihin sitte niin hulluna luotetaan!
Toki omalla kohdallani haluaisinkin luottaa, koska esikoinen paino 4010g joten pienempikin käy tällä erää ;) Esikoisesta käynnistysaamuna ultralla tehty painoarvio oli tasan 4kg, joten aika nappiin kuitenkin meni.
Kun taas yks kaverini synnytyksen käynnistysaamuna ultrassa 3.5kg ja vauva paino 4h myöhemmin (sektio) syntyessään 2.8kg.

Nyt ku vielä saisin tän flunssan hoidettua nopeaa kuntoon niin olis energiaa tehdä loppuun kaikki vauvahankinnat <3 ja pistää koti vauvantuloa varten kuntoon !!

Olettekos muuten huomanneet että Liberolla on kampanja tän kuun loppuun, että kun ostaa 5 hoitotuotetta (ei vaippoja) ni saan Finnlaysonin Aappa pyyhkeen ilmaiseksi !!
Itse ostin just eilen kerralla puhdistuspyyhkeitä 2pkt, pesunesteen, sinkkivoiteen, vanupuikkoja ja shampoota. ei muutako Kuitti postiin ja odottelemaan pyyhettä!
Mulla on kerättynä libero merkeistä myös saman sarjan vauvojen lakanat ja olisin tahtonu makuupussinki mut ne oli loppu =(

Nii juu ja sain Tyksiin vielä yhden ajan vkolle 38 jossa katotaan painoarvio ja mietitää synnytysjutut! Kysyin lääkäriltä, et mitä mun sit kannattais tehä mikä edistäis synnytyksen käynnistymistä ittestään (eskoinen siis käynnistettiin 41+5) niin Lääkäri sanoi näin " 26 vuoden kokemuksella yksi ja ainut oikea kikka on se mihin tarvitaan miestä ja loi hymyn mieheeni päin"
Mitä enemmän kohdunsuuta sais ärsytettyä sen parempi! Jep jep, eli muutamien viikkojen päästä sit uudelleen kunnolla "vauvanteko puuhiin" ;) --Sillä se lähtee, millä on tulluki, kuulemma :LOL: :LOL: :LOL:

Ei muutako mukavaa päivän jatkoo kaikille, mä meen päikkäreille !!

POKS POKS 35+0 ja äitiysloma rules !!!
 
liirah :hug: Mä en osaa edes kuvitella kun pahalta tuo voi tuntua :| Sissi on ollut koko ajan niin sinnikäs et toivon koko sydämmestäni sen sinnikkyyden jatkuvan ja tästäkin päästään yli onnellisesti.

On hankala perään heti laittaa omia äitiyspoli kuulumisia...Meillä on ollut kuitenkin aika helppo ja huoleton raskaus aika.Ja nytkin ultrassa oli kaiki hyvin.Tyttö siellä tosiaan kasvaa:heart: Oli nyt pää alaspäin.Ja koko arvioksi saatiin 2300g mikä oli siinä keskikäyrillä.Ei ole sokerit ainakaan vielä tuoneet vauvalle kokoa. Lääkäri sanoi et käynnistystä suunnitellaan rv.38 tai 39 ja sitä katsotaan sitten tarkemmin kahden viikonpäästä. Oli niin kiva käydä siellä :)

Sintsu ja rakkaus 34+2
 
Tänään on tasan 30 päivää laskettuunaikaan!:heart: Ei voi muuta sanoa kuin että aika on mennyt ihan älyttömän nopeasti! Kohta mulla on jo oma pieni nyytti sylissä:heart:
Ei voi muuta kuin kompata tota ajan kulua, vastahan mäkin plussasin ja nyt päiviä on jäljellä 36.
Mua vielä ahdistaa ihan älyttömästi tästä mahasta luopuminen, saa nähdä rankkeneeko tuntemukset kuinka kovin kun masu on aikuisten oikeesti poissa, mä niin tykkään tästä :)

Mies tekikin tänään vaan kolmen tunnin päivän yrityksessään, ja aikoo viettää huomisen päivän kokonaan kotona mun seurana :heart:
Kävin eilen illalla ostamassa äidinmaidonkorvikkeita kaappiin varuiksi, sitten hain pinnikseen päiväpeiton ja ostin vielä yhden pissalakanankin. Niin ja herätteenä ostin 2kpl puolipotkareita, ja 3kpl bodeja :whistle:
Nyt on kaikki vauvaa varten valmiina :)
Huomenna menen ylimääräiselle neukkakäynnille verenpaine seurantaan, ja ikävä kyllä kotonakin mitatut paineet ovat korkealla :|
Muuten kaikki hyvin, ja poikakin melskaa kovin masussa =)

Tanya & herra hukkapätkä 34+6
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä