MARRASKUUN MURUSET 2010

mä matkustin noilla viikoilla esikoisen kanssa egyptiin jolloin ilmotin että jos on mahdollista niin vessanlähettyville etten kanssamatkustajia häiritse.

Ekalla lennolla sain ihan keskeltä hätäuloskohdasta (ihanasti jalkatilaa) tokalla kerralla sain istua ihan edessä missä oli kanssa tilaa :wave:

Eli lippuja varatessa kannattaa ilmottaa asiasta ja toivoa sulle parata paikkaa (yleinsä sanoo katsotaan mitä voin tehdä) mutta veikkaan että auttaa sekin.

Vielä kentällä kannattaa asiasta mistuttaa koska sillon saatta olla peruutuksia mistä saattaisit saada paremman paikan :heart:

tänään ollu suhteellisen helppo päivä, menin päikkäreille mutten nukahtanu vaikka väsyttää :headwall:

 
pahaolo jatkuu ja marssin tänään työterveyteen, se ämmä ( anteeksi sanamuoto ) :kieh: kirjoitti mulle tämän päivän saikkua. sanoin, että mitä ens viikolla? Olo tästä nyt tuskin helpottaa hetkeen. Ei mitään, tulet sitten maanantaina niin voidaan jatkaa muutama päivä!!?? Voi kökkö!!!
Mä asun 30 km lähimmästä lekurista joten tosi kiva ajella tuota matkaa joka kolmas päivä. neuvolan tätikin on vuosilomalla, joten apua sieltäkään ei tänään saa.
Onko muilla kokemuksia vastaavasta?

Joku kyseli matkustamisesta, itse lähden lentämään kun viikkoja on 8 ja palaan kun 9 pahoinvoinnin vuoksi vähän jänskättää.

Ekassa raskaudessa oli lento ( 4 tuntia ) viikolla 18
ja tokassa raskaudessa sama matka viikkoja oli 21 ihan ok meni molemmilla, ei pahoinvointia, mutta turvotti kylläkin. Lentosukat ja paaaljon vettä :)
Hyvin se menee.

Mä olen nyt päättänyt mennä alkuraskaudenultraan, mutta kysynkin kannaattaako mennä ens viikolla jolloin olis 6+5 vai siirtää ultra ton reissun jälkeen jolloin olisi 8+?

On meinaan kaksoisraskaus olo vahvistunut, meillä kun noita kaksosia suvusta löytyy. itse toivoisin kuitenkin sitä yhtä :)

Kaikille uusille tervetuloa! :flower:

OP rv 5+4
 
bv:lle itse voin suositella Emmaljungan twin city crosseja, meillä ne oli ihan parhaat kun ikäeroa oli 1v8kk.
Meille on tarjottu harttaneita onkos niistä kokemusta?
Gessleinit näytti kovin matalilta minun kokoiselle ( 180cm )

-OP
 
OP-81 kyllä mä sinuna siirtäisin sen ultran 8+ viikolle jos sattuukin, että hedelmöitys on sulla tapahtunutkin myöhemmin niin välttämäti ei sykkeitä näy tolla aikasemmalla ajalla ja sit sun reissusi on pilalla kun murehdit turhaan :)
 
Minulla ennestään tyttö 1v3kk, joten kun marraskuu koittaa vähä vajaa kaksi vuotta ikäeroa. Nyt viime päivinä on ruvennut tuntumaan että onhan tuo tytsykin vielä ihan vauva.. =) Outoo jännitystä ja pelkoo kaikkien asioiden suhteen. Miten isompi suhtautuu kun tulee vauva, entä jos minä en jaksakkaan, jne. Kaipa tää tästä.. Nyt täytyy mennä kokeilee päiväunia jos vaikka hetken kerkeis nukahtaa.. Väsyttää kamalasti!
 
mulla op oli ekan kanssa niin että oksensin 10min välein ja nukuin puolentunnin tirsoja, tipukusessa olin 8 kerttaa ja vielä ravintolassa töissä joten olin saiklla koko ajan.

meillä on kanssa kaksosraskauksia mun äitini ja mummini, mutta yksi mulla tuli ilman mitään vuotoja missään vaiheessa:)

eli siis vaikka sanotaan mitä suurempi pahoinvointi niin tulisi kaksoset mutta valitettavasti mun kohdalla ei niin käynyt eikä kuulema mumminkaan.

eli siis 50/50 :D


 
Vaunuista mäkin annan ääneni noille Emmaljungan Duo Edgeille! Tai ainakin täällä maaseudulla ovat olleet todella loistavat, eivätkä mun mielestä oo todellakaan raskaat työntää, niinkuin joku sanoi..? Isokokoiset kyllä ovat, että tuskin niin kätevät kaupungissa...
Itekkin ottaisin mielelläni vinkkejä hyvistä tuplista vastaan :wave:
Ikäerosta Jos kaikki menee nyt hyvin, niin ikäeroa tulee vuosi :heart:

Uusille tervetuloa täältäkin :)
 
Miimii10 Kiitos lohdutuksesta :)

Mä olin nyt niin hätänen, että varasin ultran 6+3 vai 4 eli ens viikolla, ennen reissua mennään. Jos sieltä ei löydy sykettä niin sitten mennään lomalla Sveitsiläiselle lekurille :) Hedelmöittyminen on suht helppo laskea kun ei peittoja heilutettu kun kerta viime kierrossa :LOL: Joten tuskin kovasti nuo viikot heittää.

Kiddi teidän ikäero kuulosta hyvältä. Kun vauva syntyy niin esikko kasvaa silmissä :) Meillä oli tosi kiireistä ekavuosi mutta sen vuoden jälkeen helpottaa kummasti. Jos ehdit niin yritä pitää päiväkirjaa jotta muistaisit edes jotakin ekasta vuodesta ;)
Nyt jätkät on toistensa parhaat kamut ja ikäeroa oli sen 1v 8kk.

Päätän poistua hetkeksi niin saa muutkin palstatilaa :ashamed: ja pääsen halaamaan pönttöä....
 
Vaahtokarkki kyseli ikäeroista: Meillä on -06 syntynyt esikoispoika ja -08 syntynyt kuopus (poika myös). Heillä on ikäeroa 2vuotta ja 3 ja puoli kuukautta. Uusimmalla tulokkaalla ja nykyiselllä kuopuksella tulisi olemaan noin 2 vuotta ja 6 kuukautta ikäeroa.

Vaunuista oli kyselty myös. Mulla on ollut Brio Kombi vaunut (vuosimallia-05), jotka ostin esikoiselle uutena. Pikkukakkoselle ostin uudet Brio happy vaunut (-09) ja myin edelliset Briot pois. Mulla ei ole kuin positiivista sanottavaa Briosta, tosin ne ovat isokokoiset ja täyttävät kyllä Volvo V70:n takakontin ihan kiitettävästi. Ainoa huonompi juttu Happyissa verrattuna Kombiin on pienempi kuomu, joka saattaa jossakin vaiheessa jäädä pitkälle lapselle pieneksi. Tällä hetkellä mahtuu hyvin kuomunkin alle (ikä 1 v ja 10 kuukautta). Brio Happy mallissa värivalikoima miellytti ja sen vuoksi halusin vaihtaa uusiin (halusin yksiväriset). Nyt mulla on kokomustat kankaat siinä. Meiltä löytyy myös vaaleansiniset kevät- ja kesäkäyttöön sekä uudet vaaleanpunaiset vastaavat (jos meille se prinsessa vielä suodaan).

Briot ovat tukevat ja kulkevat paksussa lumessakin hyvin. Nämä uudet rungot ovat myös edeltäjiään kevyemmät, joten on kevyt nostaa autoon. Renkaina suosittelen myös noita eva-renkaita tai vastaavia. Mulla oli ensimmäisissä Brioissa ilmakumirenkaat ja kyllä siihen pumppaamiseen kyllästyi. Nyt meillä on kolmipuolaiset evat ja hyvin kulkevat säällä kuin säällä, eikä tarvi koskaan pumpata.

Katja-75 rv 4+6

 
Heips kaikille! Olen 32 v. Ja kolmatta nyt sit odotellaan. LA olis luultavasti 4.11 ja TYKS. Tyttö olo on ja ennestään mulla on tyttö 5 v ja poika 2 v. Närästys ja pahoinvointi alkoi ennen ku testi edes näytti plussaa, oli jotenkin toivoton olo ku oireet oli mut testi ei kertonut sitä :kieh: Nyt on ollut muutama päivä ilman närästystä ja pahoinvointia, väsyttää ja ottaa päähän välillä aika rankasti :saint: Viikkoja olis sit 7+1 ja eka neuvola vasta 7.4
 
Vaunuasiaa oon miettinyt. Emmaljungat on musta älyttömän kalliita, voisi saada kahdet muut samalla hinnalla.. Mä kattelin vaunuja täältä http://babyshop.fi/ siellä oli esim. Haberkorn yhdistelmät alle 300e. Mä en halua maksaa älyttömästi tuotteesta, jonka voi saada halvemmallakin. Uutena kuitenkin vaunut haluaisin.
 
Tirlittan1968
<tervetuloa kaikille uusille!
Vaahtokarkkiunelma mulla lapsilla on ikäeroa 17v. Ensimmäinen lapsi on synytnyt -93 ja nyt tulee sitten tämä "iltatähti". Minulla on varastossa kaverilta saamani Emmaljunga DuoCombit. Ystäväni ei ole niitä kertaakaan päässyt käyttämään ja ostin ne pois. Itse tykkään hieman raskaammista perusvaunista. Haluan että kasseja mahtuu vaunun alakertaan paljon.
Oletteko hankkinut paljon vauvatarvikkeita jo. Minulla on varastossa vaatteita ja sittereitä ym. sälää. Mieli tekisi mennä tonkimaan mitä kaikkea vaatetta löytyy mutta ehkä odotan siihen ultraan saakka.
Kyllä aika matelee- meinasin tänään jo tilata ajan sinne 4d ultraan mutta on se senverran kallis että en ainakaan vielä sinne mene. Neuvola on 2viikon päästä ja jos sydänäänet sitten kuuluu niin pitää miettiä ultraa sitten uusiksi.
 
onpas täällä tulllut tekstiä =)
itse niin väsynyt ja huonovointinen, että ei jaksa monesti kirjoitella vaik lueskelenkin juttuja.

vaunuista sen verran, että mulla on ollu vuonna 2001 dorjan universalit, ja oli hyvät ja kohuuhintaset. Vuonna 2005 mulla oli emman vaunut, jotka ihan mainiot ja todella halvat.
tällä kertaa kaivetaan miehen mummulan vintiltä ukkelin vanhat vaunut 70-luvulta ja toivon tyttöä ku ne on punasta samettia :D tosin noissa kärreissä on 3 poikaa aikanaan pötkötelly et sama se sille värille =)

meillä nuorin on nyt 5v eli huima ikäero tiedossa.. johtuu osittain näistä mutkista matkassa, mutta eniten siitä et nyt mulla on uusi ja parempi mies kuin kahden aiemman kohdalla ;) on siis tavallaan ihan ensiodottajan fiilikset ku miehelle kaikki on ihan uutta ja sit taas itelläki edellisestä vauva-ajasta jo aikaa.

piprane ema ja kauan kaivattu poks 6
 
A-H olikin laittanut edge duoista, että ovat raskaat työntää. Pitää paikkansa meilläkin, jos ilmakumipyörät ovat liian tyhjät. Eli jos ei ole ilmakumipyörien ystävä, niin sitten en suosittele. Mutta jos renkaat on tarpeeksi täynnä, ovat kyllä oikein kevyet ja menevät haastavammassakin maastossa. Täällä maalla sopii hyvin :)

ja taas lorahti verta, n. 1rkl... :(
 
Vauvatarvikkeitahan mulla on kaikki valmiina uutta vauvaa varten, toki asiahan on toinen jos olisi poika tulossa, mähän en sen päälle pinkkiä ja kukkamekkoa pukisi, olen mä sen verran tarkka vaatteissa, etten tyttöjen vaatteita pojalle pue.

Ton kiinalaisen horoskoopin mukaan mun 2 edellistä lasta olisi poikia (oikeasti molemmat on tyttöjä.. ) ja tää kolmas olisi tyttö. No mun logiigan mukaan meille olisi sitten tulossa poika, toi kalenteri vissiin toimii mulla käänteisesti B) :LOL:
 
Me taidetaan puolestaan harkita seuraaviksi noita emmaljungan twin city crosseja.. vai mitkä ne nyt oli :D Lapsukaisille kun tulee ikäeroa n. 1,5 v. Meillä on nytkin kahdet emmaljungan rattaat (duo edget kotikäytössä ja scooterit tavallaan matkarattaina ku vievät vähemmän tilaa ku noi isot). Ollaan siis tosiaan tykästytty tuohon merkkiin vaikka aika kallis merkki onkin.. eikä oo kyl koettu raskaiksi työntää kunhan on ilmaa renkaissa :) Vois vaikka toiset noista rattaista nyt sit myydä pois ku tuskin me sentään kolmia vaunuja/rattaita tarvitaan :D

Mäkin testasin tuon kiinalaisen horoskoopin.. Eipä pitäny paikkaansa.. Tyttö tuli vaikka horoskoopin mukaan ois pitäny poika tulla.. ja pojan pitäis tulla tästä masussakin olevasta, enkä jaksa siihenkään oikein uskoa - meidän suvussa kun on noi tyttövauvat ollu niin reilusti paljon yleisempiä ku poikavauvat :) Eli käänteisesti ilmeisesti vois olettaa täälläkin sen toimivan :LOL:

Tänäänkin on taas välillä käyty halailemassa pönttöä, mut jäi tällä kertaa halailun ja yökkäilyn asteelle, mitään ei tullu ulos :/ Iltaruoaksi haettiinkin sit kaupungilta isot hampurilaisateriat (siis ihan "oikeat" hampurilaiset, ei mitään hesejuttuja) ja kylläpä maistuiki hyvältä.. vaikka monena päivänä on tehny tiukkaa syödä puolikaskin normaali annoksesta.. niin nyt meni kyl isokin annos.. on tää outoa, vissiin se riippuu siitä mitä syö.. pitänee alkaa suosimaan meksikolaista :LOL: no.. tosi asiassa ihan hyväkin omien mittojen kannalta ettei oo ruoka maistunu ku on tuota painoa ihan tarpeeks muutenki, mut saahan sitä joskus herkutella ;)

Pirtsi ja kirppunen 7+4
 
Kysymys kaikille eli mielipiteitä ja kokemuksia:

Eli mulla on ennestään yhdistelmävaunut ja kantokoppa tulevalle tulokkaalle (kopkop)
mutta mietin kannattaako mun hankkia sisar rattaat kun meidän neiti on sillon 2v ja 4kk vai kannattaako mennä yhdellä vaan mennä ja ostaa se seisomalauta? :wave:

 

Yhteistyössä