MARRASKUUN MURUSET 2010

Miimii, mulla esikon ja seuraavan välillä suunnilleen tuo ikäero. Mä hankin sisaristuimet, jota käytin n. puol vuotta aktiivisesti. Sitten hiukan vähemmän ku poika tykkäsi ite pyöräillä enemmän ja kävellä ja pikkuveli istuma-asennossa tykkäsi katella maailmaa, sisaristuin kuiten peittää näkyvyyden. Seisomalauta on varmasti kans oivaillinen valinta. Itse en enää ostais tuplia.

Tänään ollukin aika tiukka päivä. Aamu oli tuskanen töissä, väliin oli jo niin hilkulla et juoksenko veskiin. Puhallella piti ja syöminen hiukan auttoi.

Mulla on tuolla varastossa emmaljungan esikoisen ajalta. Toimivat ja ehjät, ilmakumit vaa tyhjäävät aikas nopeesti. Sitten on tuli hankittua tuollaiset kolmipyöräiset rattaat nuorimmaiselle. Mut ne ei oo käännettävää mallia mut kaikki lämpöpussit yms suojat siihen ois. Kovasti himottais ostaa kuiten uudet vaunutkin, saas nähdä.

Mutta nyt pakko mennä huokaseen hetkeksi ja iltapalaksi miehen tekemiä lättyjä :p

Minnäi ja Myry 7+6
 
Kylläpäs onkin kuulumisia kovasti ja uusia marraskuulaisia!!! Varasin ultran tiistaille 30.3. eli sinne asti odottelua...oireita ei ole juurikaan..ehkä hivenen sivutissikipua. Esikoisesta tässä vaiheessa oli jo täysi ällötys käynnissä ja paino putosikin mulla noin 4 kg alkuraskaudessa. Eipä sillä, että pahaa oloa kaipaisin.

Duo Edget ovat tosi hyvät ( tai enpä muita ole käyttänytkään ), mutta ostaisin uudelleenkin! Ja menevät käytettynäkin kaupaksi sitten helposti, jos ei ole tarkoitus tarvita itse enää myöhemmin

;)

Hyvää viikonloppua vaan kaikille!!!

Me 5+2
 
piprane emaolen katsonut noita emman vaunuja millaiset ne oli työntää?kevyet?

Mä jännitän myös tulevaa äitiyspakkauksen 2010 sisältöä tuo 2009 vuoden pakkaus oli aika ns. valkoinen toivottavasti on hieman kivempi tuleva uusi pakkaus :)

 
Minäkin kannatan tuota in memorian ajatusta.

Onko monellakin jo toiveita kumpi sieltä tulisi? Tyttö vai poika? :)

Olette sikainfluenssarokotteesta puhuneet. Mä olen sen jo saanut marras-joulukuussa. En muista kummassa, enkä jaksa kaivaa kalenteria ylös. Mutta olen samaa mieltä että ne ottaa ketkä haluaa ja ne ei jotka ei sitten halua. Jokainen saa itse valita ja kumpikin päätös on yhtä hyvä :)

Tervetuloa uusille :flower:

Vaunuista Emmaljungan vaunuja olen kattellut ja ihaillut. En sen tarkemmin miettinyt, mutta kuitenkin. Ne vaan tuntuu olevan niin hirmu kalliita..

Mäkin odotan jo uuden äitiyspakkauksen kuvia. Toivottavasti tulisi vähän värikkäämpi kuin se mikä nyt on.

Nallu ja Hattivatti 8 POKS :heart:
 
Minä poistun pinosta, kohdussa ei kukaan asustellut kuten jo alusta asti näin ounastelinkin, valitettavasti vaisto oli jälleen oikeassa...Vuoto jatkuu edelleen runsaana, onneksi ei pahempia kipuja ole :)

Toiveilu jatkuu sitten huhtikuussa kunhan saan ukkoni kotiin :D Ja seuraava raskaus tulee onnistumaan, näin päätän nyt jo näin etukäteen :D Olen vain super tyytyväinen, että aloitimme toisen yrityksen jo varhain vaikkakin 6kk meni ennen kuin tärppäsi ja vaikka kesken menikin. Esikoinen on vasta 1v2kk joten mikään hoppu ei ole.

Kasvatelkaa masujanne rakkaudella ja toivon, että minä olin se vimppa ketä sai huonot uutiset.Seuraan varmasti teidän raskauden edistymistä näin taustalla tietysti ja tulen kertomaan jos saan vielä uuden murusen masuun hyvin kasvamaan :heart: Pitäkää pino edelleen aktiivisena kuten tähänkin asti, ootte ihania!!!

Toive kiittää ja poistuu...
 
Mäkin jo kuumeisesti olen yrittänyt uutta äippäpakkausta katella, mutta joku osasi kertoa että se julkaistaan jossain lapsimessuilla, jotka tais olla vasta ensi kuun lopussa... Musta tuo tämänvuotinenkin on ihan kiva, eikä kaameammaksi voi mennä kun vuoden -06 paketti, se kaamea sini-keltainen kirahviläiskäinen toppapuku ja hattu oli kaameita ja onneksi meille tuli poika kun tumput ja vanupuvut ja kaikki olivat sinisiä.

Jenspa: se vaan liitetään tähän kirjoituskenttään ja sit sen voi laittaa tonne omaan profiiliin, tuolta omista tiedoista siihen kerro itsestä kohtaan, automaattiseksi allekirjoitukseksi sitä ei saa, vaan pitää aina tähän itse liittää...näin mä ymmärsin ainakin...

Mä olen jo päättänyt että katson valmiiksi sekä poikaväriset vaunut että tyttöväriset ja sitten kun sieltä jompi kumpi marraskuussa toivottavasti tupsahtaa, niin sitten ne haetaan, kaiken muunkin kanssa ajattelin tehdä niin, niin saan iloitella oikein noilla väreillä, eikä tartte ostaa sellasia kummalle vaan sopivia. Aiotaan sukupuoli kyllä kysyä, mutta muutamaa vaatetta kummempaa ei silti viitsi ostaa, kun ei ne ikinä ole 100% varmuudella paikkaansa pitäviä. Sama kun pinnis kait maalataan sitten vasta. Meillä tuo tyhjä huone on luonnonvalkoista ja kultaista raitaa ja jos tulee tyttö niin on ihan selvää että pinnis on kultainen, pojalle ei ehkä sitten kuitenkaan.

Mites te liikutte? Mä kerkisin pari kertaa taas piiiitkästä aikaa käydä spinningissä ennen kuin tiesin olevani raskaana, voisinkohan käydä vieläkin? Jotenkin on sellainen olo että siellä on repimistä jonkun verra ja jos menee sinne niin ettei revittele niin samalla voisin polkea noilla omilla kuntopyörillä tossa telkkarin edessä... Aika paljon niillä olen polkenutkin, mutta mä niin tykkään tosta spinnusta...

Nallu: Minä toivoisin tyttöä. Meillä on pieni poika jo ja olen aina haaveillut siitä omasta tyttärestä jonka tukka letittää ja tehdä tyttöjen juttuja, osaa ihan erilailla samaistua ja tähän autoviidakkoon sopisi jo vähän jotain hempeääkin. Toisaalta on tietty sama kumpi sieltä tulee ja vaikka molempi parempi :LOL: Toivon ettei tämä lapsenteko jää vielä tähänkään, että vielä tulis muutama :whistle:

Napa: Mulla on menkkaoloa ollut oikein kunnolla ja valkkaria lorahtelee, pinetä ällötystä, nousevaa päänsärkyä joka ei kuitenkaan muutu päänsäryksi ja väsymystä...oikeasti siis edes jotain, jonka huomaan poikkeavan tavallisesta! Jee! :D

Vaahtis ja möhkis

 
Olen miettinyt tuota tyttö/poika -juttua ja kummassakin on niin paljon hyviä puolia, että en osaa ajatella, että toinen olisi kivempi. Isovelihän meillä siis on tulokkaalle ja ikäeroa siis noin 4v 3kk!

Toive81, tosi harmi juttu :hug:
 
Tämä tyttö hiljenee nyt viikoksi. Huomenna lähtö etelän lämpöön rentoutumaan. Toivottavasti lento ja reissu menee hyvin vaikka vähän öklöttääkin. Ja erityisesti toivon, että tulen samassa kokoonpanossa myös takaisin, salamatkustaja seurana;) Se on hola!
 
miimi, mun esikoisella ja kakkosella on ikäeroa 2,5kk ja mä hankin seisomalaudan, oikein oiva keksintö, isompi lapsi sai siinä sitten lepuuttaa jalkojaan, jos ei jaksanut kävellä =)

Toive81 ikävää että poistut pinostamme :hug: Tulehan kuitenkin kertomaan kuulumisia sillon tällöin =)

Äitiyspakkaus riippuu ihan siitä otanko sen, onko paketissa mitään sellaista että mun on pakko saada se :D Loput millä ei ole meille käyttöä voin antaa jollekin joka niitä tarvitsee tai myydä vaatteet pois.
140? on kuitenkin niin pieni raha, ettei sillä kyllä kaupasta saa yhtään mitään..
 
Niin ja vielä, kyllä mä kovasti ja paljon toivon poikaa, mutta kyllä se tyttökin on tervetullut ;)
Olisi se kuitenkin kiva saada pikkuveli noille tytön tanttaroille :D

Tosissaan, jos poika tulisi, niin mun lompakko huutaa taas hoosiannaa :whistle: :p

Tereselle hyvää matkaa :wave:

BV ja Chilli 7+2
 
A-H
Annsku & suhveli Minä noista duo edgeistä mainitsin, että kaveri vaihtoi pois, ku olivat hänen mielestään raskaat, ei siis itsellä kokemusta :)

Meillä tulee ikäeroa muksuille 1,5v :) Tuplarattaat on harkinnassa, kun liikutaan pääosin rattailla kuitenkin. Saa nähdä sitten, että päädytäänkö johonki joggereihin, kun käyn juoksemassa kuitenkin vaiko niihin emmaljungan twin city crosseihin. Noissa vaunujen/rattaiden valinnassa vaikuttaa niin paljon, että millaseen käyttöön tulevat ja tietysti se oma mielipide painaa aika paljon.

Mukavan aktiivinen tämä ketju kyllä, toivottavasti pysyy sellaisena loppuun asti. Välillä meinaa tulla kiire, kun yrittää vaikka aamukahvilla tms. lukea läpi :)

A-H 4+1
 
Mun miehestä tuli aivan super aktiivinen kun testi oli positiivinen. Tänäänkään ei tarttenu tehdä mitään kotitöitä, sain nukkuu 3 tunnin päikkärit ja hän kylvetti tytön ja laitto nukkumaan.. Ja teki tänään kuitenki 12h työpäivän. Itselle tuli tosi laiskimus olo, mutta kiva että otti huomioon, sillä tänään oli väsynyt olo.

OP-81 Toi päivänkirjan pito kuulostaa hyvälle idealle. En mä muuten kuitenkaan mitään muista.. Jos vaan muistat jaksas ja kerkeis sitten kirjottaa.
 
tereselle hyvää matkaa :wave:

toive: :hug:

neuvolas kävin aamulla menkkojen mukaan la olis 1.11 ja ovistuntemuksista la 14.11.. maanantaina soittelen sinne tyksiin aikaa varhaisultraan, mutta tuskin saan aikaa ainakaan ens viikolle..

onko täällä muita kellä olis apc-resistenssi ja raskausaikana fragminit/klexanet käytös?

kurpitsa 5+5

 
Pikaisesti täällä kommentoimassa ennen töihin lähtöä..huoh että nukuttaa!

Pakko oli nimittäin tulla komentoimaan vaunuasiaan, mä olen edottomasti päättänyt että ostetaan tälle kolmoselle quinny speedit, kantokoppa, lämpöpussi ja maxi-cosin trvakaukalo jonka saa liitettyä tohon. Niin ja värinä Fudge. Mä olen tarkkaan tän pähkäillyt. :D Noh, ehkä mieli saattaa muuttua kun käy testaamassa niitä paikanpäällä mutta nyt oon niihin mieltynyt. Yleisestikkin vauvatavaroita meille täytyy hankkia melkein kaikki, tyttöjen vanhat on menneet ajat sitten kiertoon. Jos vauva pysyy matkassa niin esikoisen ja vauva välille tulee ikäeroa 6 vuotta ja kakkosen ja vauvan reippaat kolme vuotta. Kyllä täytyy sanoa että kaikki neuvolajutut ja vauvajutut on unohtuneet vaikka eihän tosta niiiin kauan ole kun viimeksi oltiin raskaana. Mutta ihan tuntuu että kaikki on taas uutta.
Meillähän on ennestään kaksi tyttöä joten poika olisi tervetullut, tyttökin toki otetaan kiitollisena vastaan. :heart: Tytölle olisi jo nimikin valmiina.... :whistle:
 
toive :hug: :'( sullakin asenne kohdillaan! onnea uuteen yritykseen!

täällä päässä ei mitään kummempaa, silloin tällöin lievää pahoinvointi ja vähemmän lievempää väsymystä, rinnat hiukan arat... edelleen pitäis jaksaa ultraa odottaa.

mä en uskalla myöskään pitkään aikaan vaunujen tms hankkimista ajatella.. ehkä sitten alkusyksystä? :D mut kaikkee pientä sitä jo vois ultran jälkeen jos kaikki sitten on hyvin..

ja kannatan in memoriam osiota! paljon olikin taas tekstiä tullu!

ja niin uusille tervetuloa :heart:

 
Huomenta leidit!

(.) Sama kaamee olo jatkuu, toisaalta hyvä juttu. Sen perusteella vois kuvitella kaiken olevan ok masussa.

Toive :hug: Jaksuja!

Vaunuista vielä, mä olen päättänyt, että käytetyt hankitaan. Tämä on kuitenkin jo kolmas ( jos hyvin käy ) Olen käynyt kyttäämässä esim. huuto.nettiä ja sieltä saa ihan kohtuu hintaan vuoden kaks vanhoja käryjä. Aikaisemmat vaunut ostettu uutena, myöskin gtuplat ja ne harmitti. Oli tosi hyvät kärryyt ja ihan ok sain rahaakin kun ne pois myin. Halvemmalla olisin kuitenkin pääsyt jos olisin käytetyt hommannut.

Pieni varoituksen sana jos hommaatte jotakin kamaa netistä yksityiseltä henkilöltä. ( Itse olin niin sinisilmäinen, kun aikaisemmin kaikki toimineet ok , siis paljon myynyt ja paljon ostanut netistä ) Eli hommasin käytettyä kissojen raapimapuuta ( ei huutonetistä ) ja maksoin etukäteen, kuten aikaisemminkin. Eihän sitä raapimapuuta saapunut, poliisi oli yhteydessä ja on kuulemma menossa syyteharkintaan syyttäjälle.
Eli osta vaan henkilöltä joka on saanut hyvää palautetta ja mieluummin isot ostokset vaikka postiennakolla.
No menipä taas asian vierestä... Sori! :x

In memorian saa kannatusta myös täältä.

Tervetuloa uudet masunkasvattajat!

OP rv 5+5
 
Heij, liittysin mukaan tännä, la marraskuussa, toinen lapsi olis tulossa. Nyt tarvisinki ihan ekaks teijän apua ton lasketun ajan kanssa. Eli mun viim. kuukautiset alko 6.2. Kierto normaalisti 35 päivää (tosin tätä raskautumista edellinen kierto oli 28 päivää) 10.3 veri testi näytti negatiivistä. Ja 17.3 tuli vahva plussa kahteen eri koti raskaustestiin. Ku jos menkoista laskis ni olisin jo 6+ viikoil, mut se ei sit oikeen täsmää sen kans et toi veri testi tos välis oli nega, vai voiko se näyttää väärin. Ei täl muuten olis mitään väliä, mutku meil on neuvolan täti lomal ni en saa sen kans selvitettyy tätä asiaa, ja mulle luvattiin sairaalast ilmanen varhais ultra ku viime raskaus päätty keskenmenoo. Ni pitäs vähän tietää mil viikoil todennäkösimmin oon et vois sen ultran varata mahollisimman pian. Kiitos jo etukäteen avust jos vaan joku vois mua auttaa. :)
 
Tervetuloa uusille :wave:

Blöö - Voisikohan tosta päätellä että ainakin viikolla siirtyisi LA eteenpäin menkoista laskettuna. Veritesti on mun tietojen mukaan luotettava. Ja onnea muuten plussaamisen johdosta :heart:

Täällä on ollut puhetta vaunuista. Mä en uskalla vielä edes haaveilla vaunujen (tai minkään muunkaan vauvakaman) hankinnasta :eek: Keskityn ensin siihen että saan tämän pienen pysymään sisällä ekaan kunnalliseen (tai ehkä jopa tokaan) ultraan, ennenkun uskallan edes suunnitella mitään hankintoja :)

Mukavaa viikonloppua kaikille B)

SW 5+5
 
Tirlittan1968
Huomenta kaikille! Pitää lähteä ostamaan uusia rintaliivejä kun nuo vanhat pitsihepenet ei enään tunnu mukavilta. Kuulin että on olemassa äitiysliikkeissä jotain "yöimetysliivejä" joita on hyvä käyttää kun tissit oikein kipeinä oireilevat. Ovat pehmeät ja tukevat. Eivätkä maksa kuin n.10.
Kärsiikö kukaan kylmyyden tunteesta. Mun on vaikea saada iltaisin unta kun on niin kylmä. On pitkää housua &paitaa ja useapi peitto mutta kylmä vaan on.
Toinen juttu minkä olen huomannut niin näen paljon unia. Joka yö tulee seikkailtua milloin missäkin ja unissa on vauhtia enemmän kuin jenkkisarjoissa.
Oikein mukavaa aamupäivää kaikille

 
Toiveelle isot pahoittelut tapahtuneesta...Tsemppiä!

Tyttö/poika -gallup: Mä toivon kovasti tyttöä meille kun meillä kaksi poikaa jo on. Jos poika kuitenkin tulee niin hän on yhtä lailla toivottu ja rakas meille. Sukupuoli selviää varmuudella viimeistään silloin kun menemme Femedaan 4D-ultaan. Molempia poikia odottaessani kävin myös.

Vauvahankintoja ei meidän tarvitse paljoakaan tehdä. Kaikki edelliset vauvatarvikkeet ovat tallessa ja vaunutkin ovat viime vuoden mallia. Jos meille se tyttö tulee niin sitten täytyy kaikkien noiden sinisten vauvanvaatteiden lisäksi hankkia jotakin vaaleanpunaista. =)
Turvakaukalo on ainoa vauvatarvike mikä pitää ostaa koska myin edellisen pois.

Uutta äitiyspakkausta odotan minäkin. :p Olemme taas menossa huhtikuussa lapsimessuille ja siellähän se uusi pakkaus on perinteisesti nähtävissä. Kiva kun pääsee etukäteen ja ihan "livenä" hypistelemään niitä vaatteita. Meillä on tarkoitus ottaa se pakkaus taas. Mä olen molempien poikien kohdalla ottanut sen myös. Se raha on kuitenkin niin pieni ja musta se pakkaus on kiva saada.

Tänään alkaa raskausviikko 5 . Jee!

 

Yhteistyössä