Marraskuun muruset *lokakuussa*

Meille syntyi 18.10.2010 (39+2) täydellinen tyttövauva :heart: Painoa 4260g ja pituutta 52cm. Vauva voi hyvin ja pääsimme tänään kotiin. Ei tätä onnen määrää osaa kyllä sanoin kuvata :heart:

Synnytystarinaa kirjoitan paremmalla ajalla. Nyt rintoja pakottaa ja sektiohaava kaipaa lepoa.

Nallu ja Nana 3vrk :heart:
 
Täällä reilu tunti sitten herätty ja mitäpä sitä turhaa tuonne sänkyyn jäädä pyöriskeleen.. Väsyttää vaan sit enemmän jos sattuu vaikka nukahtamaan vartin ennen ku miehen herätyskello soi.
Jos kattelis nettikauppoja ja sais vaikka niitä joululahjoja tilattua. Tunteroisen päästä laittaa coctailpiirakat uuniin ja kahaveet keittää niin on miehen mukava herätä :)
 
Puhnalle: Kamala, ku sie oot heränny aikaseen :) Minä heräsin "vasta" kuudelta. Tässä elokuvaa katsellut ja koirat käyttänyt ulkona.

Eilen oli vähän huono olo, semmonen mikä alkuraskaudessa oli. Kauheesti teki mieli kaikkee tuoretta ja raikasta. Ja muutama kipee supistuskin tuli havaittua. Myös vasempaan pakaraan vihloi. Oikeestaan koko päivän oli tollasia oireita, mutta illalla ne taas hävis ihan, kuin tuhka tuuleen. Nyt tuntuu, että vauveli olisi paljon keskemmällä mahaa.. En tiedä onko kuvittelua vai onko se oikeesti siirtynyt keskemmälle. Välillä vihloo tonne alas aika kovasti.

Kyllähän tässä odottelee jo, että sais vauvelin syliin. Mut jotenkin on tosiaan semmonen tunne, et yliajalle mennään ja joudutaan kaiken hyvän lisäks vielä käynnistämään ja kauheita mielikuvia, että lapsi ois todella suuri.. Mitenhän paljon vauvelit kasvaa masussa loppuaikana vai onko sekin yksilöllistä?

Neppulainen ja Mykkis rv 38+5

Muoks. Ja Nallulle onnittelut vaavelista :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Kovasti onnea Nallu ja perhe pienokaisesta :heart: Ilmeisesti sektio meni hyvin, ja nyt kaikki jännitykset palkitaan, kun tulokas on päässyt jo kotiin saakka! Kiva olisi kuulla tosiaan tuosta sektiostakin jossain vaiheessa, kun tiedot näistä toimenpiteistä ovat niin hatarat!

Täällä viedään viimeistä työpäivää, huomenna alkaa virallisesti äitiysloma :) Ei kyllä harmita jäädä pois, niin kamalaa tahtia olen yrittänyt painaa hommia, etten ihan jätä kesken kaikkea, mitä varten mut ylipäänsä palkattiin.. 10-11 tuntista työpäivää aina kun mahdollista. Ny se loppu sit, ainakin muutamaksi kuukaudeksi. Ensi keväänä menen ehkä tekemään maaliskuun alusta lyhyen pestin tässä samassa hommassa, että mieskin saa olla hetken kotona vaavin kanssa. Olo onkin nyt sellainen, ettei jatkoa tee mieli ees aatella, kun hartiat on ihan totaalijumissa päätetyöstä ja pään painaminen alaspäin sattuu kipeästi tuonne lapaluiden väliin.

Eilen poksui 35+0! Tänään serkun synttäreitä juhlimaan Tampereelle, ja sitten ehkä alkaa tajuta, että nyt se loma on käsillä, ja viikot hupenee h-hetkeen.. :)

Siilinlapsi ja öttis 35+1
 
Paljon onnea Nallu ja koko perhe :) <3

(.) osastolla ei ollut mitään kipuja eikä ees kauheesti supistuksiakaan. Nyt nukuin paremmin kun ikinä (mahtaa keho olla onnessaan omasta sängystä) ja jatkuva olo et olis menkat, aamullaki menin vessaan ja oli pakko kurkata onko menkat :)) Ja sitten vielä supistelee. Huoh. Mut eikö tää tästä.

Eveny ja poju 38+2
 
Onnea Nallu! :heart:

Tereselle jaksamista! Niin tuttua nuo syömisvaikeudet esikoisen ajalta. Syntyi siis 35+2, oli keltainen ja valohoidossa. Todella unelias pitkään syntymän jälkeenkin. Imetystä ei voinut ajatellakaan ja pullostakin takkusi pahasti. Vähitellen alkoi sujua ja paino nousta :) Jossain vaiheessa mä ihan raa'asti jätin ne 3 tunnin syöttövälit ja odotin, että vauva itse pyysi ruokaa. Silloin syöminenkin alkoi mennä paremmin. Sitä ennen kyllä pääsi monet itkut epätoivon takia. Kovasti tsemppiä!!! :hug:

Aamu taas oksennettu, yö valvottu kivuissa ja flunssakin iski. Ei ole itku kaukana tosiaankaan :'( Olo on ihan järkyttävä. Aamuyöllä tuli muutamia kipeitä suppareita, mutta siihen jäi.

35+4
 
Nallulle ja koko perheelle onnea tytöstä :heart:

( . ) Neuvolassa käyty eilen, painoa tullu vaatimattomat 2150g/viikko, nyt yhteensä jo yli 20kg. Kaikki oli muuten hyvin. Oottelen kovasti viikon päästä olevaa kontrollia äitipolilla, jolloin tietää että mahtaako ne oikeasti alkaa käynnistellä synnytystä viikolla 37+ (johon siis enää reilu viikko).

Tsemppiä kaikille kivuista kärsiville :hug:

pnda ja miisumi 35+4
 
Nallulle onnittelut myös tätä kautta, hyvän kokoinen tyttönen!

On tämä melkoista heilumista näiden eri olojen välillä, eilen oli NIIN huono päivä ja tänään taas paljon parempi. Eilen iski vielä illalla oikein kunnon turvotus päälle, sormet olivat ku nippu nakkeja, hyvä kun käden nyrkkiin sai ja aamulla turvotus tiessään. Täytynee tänään yrittää muistaa juoda paljon vettä.

Tänään olisi suunnitelmissa raivata vauvalle hoitopaikka tuonne kodinhoitohuoneen perukoille, isännän remonttivehkeet ovat majailleet siellä tämän aikaa mutta nyt ne saavat siirron muualle. Sitten olisi vielä ikkunoiden pesu ja sit on valmista. Hauska huomata että kun nyt olen enemmän kotona niin sotkuakin tulee paljon enemmän. Aikansa saa melkoisen tehokkaasti kulumaan kun ihan perussiisteyttä yrittää ylläpitää. Ja kohta on yksi sotkija enemmän... =)

Jaahas, lienee aika siirtyä hommiin ku vielä jaksaa. Tässä loppuu muuten aika kesken jos joka toinen päivä on huono päivä ja joka toisena hyvä...!

Voimia pallot!

TätiUuu ja Hyasint 36+5
 
Moikka

Nallulle perheineen valtavan suuret onnittelut :kiss: Tulehan kertomaan synnytyksestä sitten kun vauvan hoidolta ennätät!

Mulla oli eilen neuvola. Vauva on laskeutunut ja kiinnittynyt lantioon, eli editystä on onneksi tapahtunut. Painoa ei ole tullut enää lisää, yhteensä n. 10 kg koko odotusaikana, eli tosi kohtuullisesti.
Menkkavihlontaa jo pari viikkoa jatkunut ja alan käydä vähän malttamattomaksi. Suppareita tulee aika ajoin ja ne on kipeitä, mutta tuntuu kuin vauva vaan kiusaisi, eikä halua tulla ulos. :kieh:

Pikku-Katti 38+2
 
Nallulle valtavasti onnea :flower:

Mulla noita suppareita riittää ja välillä tosi kipeitäkin.. makuulla ollessa kipu tuntuu paineena häntäluun tienoilla ja pelottaa et miten sen kans synnytyksessä sitten käy... se ei oo pojan syntymän jälkeen ollu ihan entisensä..

Ajattelin huomenna lähteä tanssahtelemaan :D saas nähdä jos jonku hintaan pystys tanssimaan tuon ukon kanssa ku mulla on NIIIIIIIN ikävä tanssimista. Voihan sitä sairaalakassin ottaa mukaan ja mennä sit suoraan synnärille =)

piprane ema ja Lotta poks 37
 
Poks 36:heart:

Sainpas eilisellä rehkimisellä aikaan kipeitä supistuksia yöllä..tuli kyllä aluksi paniikki päälle että voi ei taas nämä! Tuli niin elävästi mieleen edellinen synnytys. Mutta aamulla olin taas ihan mielissään että jos vaikka jotain alkais tapahtuun:) Oli kuitenki jo kohdunsuu auki kahdelle sormelle ja kohdunkaula pehmenny ja vähän lyhentyny.. Mutta toisaalta voi mennä pitkäänki. Aikas jännää:)

Onnea Nallu:hug:
 
Neuvolassa käyty, aika turha reissu taas. Terkkari oli buukannu saman ajan jollekin toisellekin odottajalle, joten mun käynti kesti n. 10 minuuttia ja se siitä. Kaikki kuitenkin ihan kunnossa, se on se pääasia :heart:
Pissa oli puhdas, vauva raivotarjonnassa, sf-mitta 34 (eli alan jo lähestyä yläkäyrää enkä vetele niin hurjasti siellä viivojen yläpuolella :) ) , verenpaine 138/84 (olin kävellen liikkeellä ja sykkeet oli mittausvaiheessa vielä koholla), turvotus + -, liikkeet ++, vauvan syke 155-167.
Mutta mun paino.. :( Sitä oli tullut neljässä viikossa 2,7 kiloa! Tuplasti enemmän kuin saisi :( Terkkari kuitenkin sanoi, ettei sitä tarvi stressata jos kuitenkin syön järkevästi ja sokerit on ok. Osan on kyllä pakko olla turvotusta, koska nyttenkin on sormissa sellainen kireä tunne. Kävin kotivaa'alla nyt heti neuvolan perään, jotta tiedän että näyttääkö ne keskenään samoja lukuja, on sitten helpompi tarkkailla painon kehitystä kotosalla, kun tähän asti olen käynyt kotivaa'alla tosi harvakseltaan. Haluan uskotella, että ehkä mulla on voinu lihasmassakin vähän lisääntyä koska olen kävellyt paljon ahkerammin viimeiset 4 viikkoa. Kun jos vaatteitakin katotaan, niin ihan samat housut mulle menee edelleen päälle, eivätkä ne kiristä yhtään entistä enempää esim. reisistä, ainoastaan vatsan kohdalla huomaa että kasvua on tapahtunut. No joo, selityksen makua :D
Seuraava neuvola varattiin 12.11., ja rv 36 pitää käydä labrassa antamassa vasta-aine- ja hb-näytteet. Nyt mä keitän vähän kaffetta ja lähden hakemaan omenaposkea puistosta :heart:
 
Odottelen kyytiä sairaalaan. Vauvalla kaikki ei ole nyt hyvin. Pelottaa. Vauvan syke yli 200. Oma olo kurja ja rytmäreitä. Supistaakin välillä. Ei hyvä ei kiva. Ei voi kun toivoo parasta.

Lumi-Marja ja neiti Nuppunen 34+4
 

Yhteistyössä