Marraskuun murut

FB-RYHMÄSTÄ kiinnostuneet: ryhmä on tosiaan niin suljettu ja salainen kun fb:n säädöillä vaan saa, ryhmää ei siis edes löydy vaikka tietäisi nimen, joten jäsenetkään ei siis näy kenellekään :) Tietty "riski" on että ryhmässä on jo tuttuja, muutama tällainen tapaus on jo sattunut että ryhmään osuukin joku tuttu.
Ryhmään pääsee laittamalla mulle yksäriä - laittakaa samalla nimi, millä löydytte facebookista ja kuvailkaa hieman profiilikuvaa mikäli teillä on nimikaimoja. Toinen vaihtoehto on laittaa sähköpostiosoite, millä olette facessa, tällöin kaveruutta ei tarvita. Huomatkaa että tällöin kutsu tulee sähköpostiin, mistä se täytyy käydä hyväksymässä :)
 
Meillä oli eilen eka neuvola ja tuntui kyllä tyhmältä ajatukselta mennä sinne kun ei tyypistä ole vielä mitään todistusaineistoa (paitsi tämä etova olo ja väsy edelleen). Enne neuvolaan otin sit ton kotidopplerin ja koitin kuunnella, edellisenä päivänä ei kuulunu muuta kuin mun suoliston huminaa joten odotukset ei olleet korkealla. Mut siellä se oli!!!!! Niin tuttu tuk-tuk-tuk-ääni, jota vasta esikoista odottaessa kuuntelin. Kyllä oli sen verran hämmentävää että kyynelhän siinä tuli.

Kysyttiin että onko mietitty tulevaa synnytystä, alateitse vai sektiolla aiemman sektion takia. Mulla se sektio oli kiireellinen ja kohdunsuu oli reunoja vaille täysin auki, vauva avosuisessa tarjonnassa ja sydänäänet alkoi laskemaan, siksi leikkaukseen päädyttiin. Toisen kanssa toivon alatiesynnytystä, ihan vaan koska oon pulassa jos olen toipilaana sen kuukauden vauvan ja taaperon kanssa. Mies toki silloin ottais heti alkuun isyysvapaat. Toivon et toisen kanssa ei mene kahta vuorokautta avautumisessa kun kohdunsuu on synnyttämättömyydestä huolimatta käyny jo täysi auki ekan kans (supistukset oli säännöllisiä ja h*lvetillisiä koko ajan) vaan toimitus sujuisi enempi kuin oppikirjoissa. Heh, ainahan sitä saa toivoa...
 
Hei, uusi ilmoittautuu mukaan!
Testit on tehty aikapäiviä sitten, ultrassa käyty 8+0, jolloin sain "tuulimunaepäilyn". Piinalliset kaksi viikkoa on takana ja aurinkoinen päivä toi hyviä uutisia! Äsken ultrasta kotiutuneena sain nähdä pienen ihanuuden kauniin sykkeen <3 . Ja taas olen viikolla 8+ :D

Koko piinailuaikani itseasiassa seurasin taustalta marraskuisia enkä lokakuisia vaikka alkuperäinen laskettu aika olisikin ollut 24.10. Nyt se on sitten 7.11. Mikä lie enne... :D

Ja ennestään siis 3 tyttöä, 3, 5 ja 7 vuotiaat, kaikki ehtivät täyttää vielä kerran ennen tätä viimeisintä tulokasta. Tämä neljäs ihanuus on meillekin melko ylläri (jep, "melko varmat päivät"), mutta oikein iloinen ja toivottu sellainen! Miehellä kyllä meni luotto näihin varmoihin päiviin ehkäisynä, tämä kun oli ensimmäinen kierto tällaisella "ehkäisyllä"... Mutta innoissaan odottaa siis hänkin.

Huonoa oloa ja väsymystä ollut jo alusta alkaen, tosin nyt ihan pahin väsymys ehkä alkaa helpottaa ja pahoinvointi ei ole jatkuvaa vaan tulee yhtäkkiä voimakkaana jos on maha liian tyhjä. Töissä puputan niitä kuivia pieniä rinkelinpaloja aina asiakkaiden välissä...:D

Kastepisarainen ja vintiö 8+2
 
  • Tykkää
Reactions: Norway
Heissan, tulen mukaan ketjuun ja FB-kiinnostaa myös.
Kolmatta odotellaan, laskettupäivä 22.11, rv 6 siis juurikin alkaa tänään, alussa ollaan ja paljon voi vielä tapahtua, kun on takana myös kohdun ulkoinen raskaus. Nyt vain odottelemme rauhassa...Tunteet menevät hurjaa rataa ja foolihappojen syömättömyysestä ehdin jo itseni kurittaa hengiltä, kunnes apteekkari helpotti oloani ❤. Paha olo on niin voimakasta, että,töissä en meinaa jaksaa ja vielä ei kukaan tietenkään saa siellä tietää kun ei lapsetkaan tiedä. Salaisuus on ihana ja samalla raskas kantaa.
Näissä merkeissä täällä siis toivottelen upeaa odotusaikaa kaikille!
 
Tervetuloa kaikki uudet juttua on enemmän tuolla fb ryhmässä, mutta kyllä tännekin tulee kirjoiteltua.
Mulla tänää 7+5, Neuvola on ens viikolla perjantaina. Jotenkin tätä ei vieläkään voi uskoa todeksi. Mut tästä pikkuhiljaa päivät etenee ja raskaus sen mukana! Vielä ei olla lapsille kerrottu, joskos tossa keväällä vasta.
 
Tännehän on tullut paljon lisää odottajia :)

Odottavan aika todellakin on pitkä, pitää vaan minun malttaa odottaa np ultraan asti.. no parin viikon päästä on neuvola kuitenkin :)

Jonkin verran huono olo on edelleen, mutta hyvin pystyy syömään ja olee töissä. Ja tuota yöllistä heräämistä ja unettomuutta on minullakin, jostain kumman syystä

Nyt on rv 7 + 3 :)
 
Täällä plussattin tän viikon maanantaina, nyt viikkoja 5+3 ja la näillä näkymin 28.11 Vielä ei uskalla kuin miehen kanssa asian jakaa, joten vertaistuki olis enemmän kuin tarpeen! Siis pistän viestiä saaruskalle fb-ryhmään pääsystä
 
Heippa,
Tänään käytiin varhaisultrassa, ja kyllä siellä pieni sydän sykki ja kaikki näytti hyvältä. ❤ Olo on ihan epäuskoinen, viimesyksyinen menetys kaihertaa edelleen, mutta pakko se on uskoa että tällä hetkellä ainakin kaikki on hyvin, ja nyt ollaan siitä onnellisia. Aika näyttää ❤

Laitoin Saaruskalle viestiä fb-ryhmästä!

Ja rv 7+3 siis nyt :)
 
Viimeksi muokattu:
Me myös käytiin tänään varhaisultrassa ja oli mahtavaa nähdä että kaikki on hyvin ja mitat meidän esikoisella niin kuin kuuluukin tässä vaiheessa, 8+ viikoilla mennään :) Nyt on niin paljon luottavaisempi olo ja raskaus tuntuu konkreettisemmalta <3 Voisin kanssa liittyä facebook ryhmään, laitan saaruskalle viestiä :)
 
kävin tänään toista kertaa varhaisultrassa ja oli helpotus kyllä nähdä syke, kummasti se vaan rauhoittaa varsinkin kun km takana. Ainakin nyt tuntuu luottavaisemmalta. viikkoja nyt 7+2.
Miten tuota yksityisviestiä laitetaan jos pääsisi siihen face ryhmään?
 
Heippa, täällä ilmoittautuu uusi jäsen :) Meidän murumme saanut alun lahjasoluilla/inseminaatiolla reilun kahden vuoden lapsettomuustutkimusten jälkeen. Meneillään raskausviikko 8+1 (la 14.11) ja varhaisultrassa käyty <3 Ensimmäistä odotetaan, joten kaikki uutta ja ihmeellistä.
 
Moikka! Ilmoittaudun myös uutena mukaan. Kolmatta odotellaan ja torstaina käytiin varhaisutrassa toteamassa että kyllä siellä pikkuinen on kyydissä ja sydän jumpsuttaa. <3 Nyt olisi meneillään 7+2. Faceryhmään haluaisin minäkin mukaan, laitan viestiä.
 
Kävin viime viikolla niissä raskausseulontaverikokeissa, mutta niihin liittyvä ultra on vasta ihan kuun lopussa. Ei millään malttaisi odottaa. No onneksi pian on pääsiäinen ja kaikkea kivaa tekemistä tiedossa. Menee aikakin nopeammin.

Me on ajateltu kertoa sukulaisille äitienpäivän tienoilla. Esikoisesta kerrottiin isänpäivänä, niin tästä vois sitten kertoa äitienpäivänä. Ja töissä sitten sen jälkeen.

Mulla on ruuansulatuksen kanssa jotain ongelmaa. Maha on aikamoinen pallo ihan sen takia. Harkitsen marssimista apteekkiin hakemaan apua. Olo ei ole iltapäivisin mikään kauhean kiva.

Miten muilla menee?
 
Alussa mulla turvotti kanssa vatsaa viikon tai pari, mutta meni sitten ohi. Nyt on ollu joka päivä semmosta pientä kuvotusta, etenkin jos on yhtään päässy tuleen nälkä, joka tulee nykyään jopa kahden tunnin päästä edellisestä kunnon ateriasta, kun aiemmin mulla ei ollu juuri ikinä nälkä. Opin vasta aikuisiällä miltä nälkä edes tuntuu :D.

Ruskeita tiputtelija on ollu, mutta selvisi eilen varhaisultrassa (yksityisellä), että kaikki kuitenkin kohdussa hyvin, eikä siellä ole hyytymiä, eli veri tulee vaan kohdunsuulta. Kaikki oli muutenkin hyvin ultrassa, vastasi tosi tarkkaan mun laskemia viikkoja (tiesin ovulaatioviikonlopun), lapsivettä oli normaalisti, sydän sykki ja vähän liikutteli päätäänkin. Istukka oli myös normaalin näköinen. Helpotti kyllä kovasti, toivotaan että asiat jatkuu yhtä hyvin.

LA 18.11, tällä hetkellä viikkoja 8+3. Seulonnat olis mulla tossa kuun lopulla ja sitten varmaan toukokuun alussa sinne ultraan.
 
Orcidea: varmaan huokaus kun selvisi tuhrujen syy :)

Mullakin turvotusta, oon joutunut siirtyä äitiyshousuihin jo pari viikkoa sitten...muualta ei kyllä turvota vaikka oon vedellyt ihan törkeenä kaikkea suolaista...hornetteja, makkaraa, metvurstia, suolakurkkuja ja vähän kyllä salmiakkiakin...syy suolanhimoon taisi selvitä tänään ekassa neuvolassa kun verenpainemittari näytti 90/65 :)
Muutenkin siis eka neuvola tänään ja suostui kuuntelemaan sydänäänet kun lupasin olla panikoimatta jos ei löydy vielä näillä viikoilla. Aika kauan etsi ja ajattelinkin että varmaan lopettaa, mutta juuri silloin alkoi mahdoton jumputus <3 nyt on taas hyvä turvallinen fiilis ja voi rauhassa odotella nt-ultraa. Se onkin varmaan joskus parin viikon päästä.

Kastepisarainen ja pieni 10+2
 
Onkos täällä muilla kotidopplereita?:) Ja oletteko saaneet kuulumaan vielä sydänääniä? Itse sain lainaksi pari erilaista ja toisella sain kuulumaan äänet eilen 10+4. Pahoinvointi ja muut oireet jo helpottaneet, joten sain mielenrauhan kun vihdoin äänet kuului:love:
Miten muiden raskaus sujuu?
 
Tämä on harmillisen hiljainen ryhmä siihen nähden paljonko tässä on porukkaa. Kun odotin esikoista 09 nämä palstat oli tosi aktiivisia. Nyt keskustelu lienee siirtynyt fb:iin...(n)

Elli, minulla ei ole nyt kotidoppleria, edellisessä oli ja sain kans tosi aikasin kuulumaan äänetkin. Oli kyllä kiva mielenrauha. Harkitsin tähänkin raskauteen sen hommaamista, mutta en saanut pienillä viikoilla aikaiseksi ja nyt kun kuultiin neuvolassa tässä välissä äänet niin en viitsi enää parin viikon takia hommata. Mulla on nt-ultra ens tiistaina ja sitten onkin enää joitain viikkoja ennenkö alkaa jo liikkeitä hipsutella :)

Musta tuntuu että pahin väsymys on alkanut väistyä ja huono olokaan ei yllätä enää joka päivä. Aiemmissa oon aina oksentanut puoleen väliin asti, joten mulla on ihan voittaja fiilis ja epäuskoinen olo.

Kirjotelkaahan muutkin jotka ette fb:ssa välttis ole niin tänne, saatais tästäkin aktiivinen porukka.:LOL:

11+2
 
Heipsis

Osallistumpa nyt sitten minäkin pitkästä aikaa keskusteluun (en ole liittynyt mihinkään fb ryhmään -ainakaan vielä).

Harkinnassa on ollut tuo doppler, kun jotenkin en vieläkään osaa ajatella että olen raskaana - jospa siitä sitten tulisi todellisempaa :rolleyes: ...tietysti se vaihtoehto, etten löytäisi ääniä lisäisi vaan huolta ja kun mulla nyt vasta10+1 (joka varmaan muuttunee vielä vähemmäksi - varhaisultrassa arvioitiin -4pv), on dopplerin hankinta varmaan vielä turhan aikaistakin.

Mulla ei ole ollut loputtoman väsymmyksen lisäksi tähän mennessä mitään muita oireita, mutta nyt muutamana päivänä oon huomannut, että jos en syö tarpeeksi usein (lue: todella usein, eli 2h välein) tulee sellainen ällöttävä ja huono olo. Ennen raskautta pystyin olemaan vaikka koko päivän syömättä ilman mitään kummemmia olotiloja ja ihmettelin aina niitä ihmisiä (mm. mieheni), jotka melkein menivät palasiksi, jos nälkä yltyi liian kovaksi -nyt ymmärrän heitäkin paremmin :)

Olen odottanut ultra kutsua kuin kuuta nousevaa, jotta jotain konkreettista vihdoin tapahtuisi ja tänään posti toi viimein tuon odotetun kirjeen. MUTTA SE ON VASTA 8.5. :confused:... Miten te muut "selviätte" tästä loputtomasta odottelusta? Ensin odotetaan mahd. varhaisultraa, sitten neuvolaa, sitten veri- ym.kokeita, sitten taas ultraa ja neuvolaa jne.. Mulle ainakin tää kaiken odottaminen on yhtä tuskaa, kun en tosiaan oikein edelleenkään tunne/usko olevani raskaana ja tarvitsisin siihen koko ajan jonkun "tosituksen":unsure:

Välillä mietin että kävisinkö yksityisellä tässä välissä tarkistamassa tilannetta, mutta sitten toisaalta mitenkäs se asiaa muuttaa -joko kaikki on hyvin tai sitten ei ole- selviäähän tuo sitten 18 pitkän-pitkän-pitkän päivän jälkeen...., kunnes sitten taas jäädään odottamaan seuraavaa tutkimusta...:whistle:
 
Mulla on kotidoppler, mutta en vielä viikko sitten saanut ääniä sillä kuulumaan. Mahassa kun on muutama makkara, niin ei vielä onnistunut. Ekan odotuksessa kuuntelin aina välillä mielenrauhan saavuttamiseksi kotona sydämmen ääniä, sitten kun sain ne kuulumaan. Nytkin odotan, että taas saisin kotona äänet kuulumaan tästä raskaudesta.

Mulla on kanssa ultra vielä tulossa. Sitä siis odotellessa. Ekassa raskaudessa oli verenpaineiden kanssa ongelmaa loppuraskaudesta ja olin äitiyspolin asiakkaana tiuhemmassa seurannassa. Nyt neuvolan täti ajatteli pelata varman päälle, ja mun ekan ultrankin tekee lääkäri eikä normaali hoitaja. Katsotaan lähteekö tästäkin raskaudesta paineet kohoamaan ja päädynkö samaan erikoisseurantaan. Nyt olen kotona koettanut mittailla, eikä vielä ole pahempaa kohoamista tapahtunut. No nyt onkin vasta viikkoja 12. Ei ne viimeksikään vielä tässä vaiheessa nousseet.

Vähän odotan jo tämän pahan olon laantuvan. Aamuoksuja ei enää ole tullut, mutta iltaoksuja sitten senkin edestä. Saisivat nekin loppua.

Mites muilla on painon kanssa? Onko tullut vielä paljon lisää vai oletteko jopa laihtuneet? Minä ne luota kotivaakaan, kun siinä voi seistä vinossa ja saada haluamansa lukeman. Seuraava neuvola on toukokuun alussa. Sieltä saa sitten todellisemman lukeman painosta. Vähän pelkään, että painoa on tullut lisää. Iltapäivisin on karkki ruvennut maistumaan.

Liidu 12 + 0
 

Yhteistyössä