Marraskuun murut

Mulla oli tauko ja ajattelinkin että tämä ryhmä on ihan lopahtanut, mutta täällähän on keskustelua, pitää alkaa seuraamaan taas aktiivisemmin :)

Hassua että puoliväli alkaa jo häämöttää! Mulle tulee jo keskiviikkona 18+0!!! Tiistaina on neuvola. Ihan normi neuvola luulisin. Maha näkyy jo, mutta liikkeet on vielä satunnaisia ja vain kun makaan mahallani varovasti. Istukka on edessä. Esikoisesta mies tunsi jo käteen potkut näillä viikoilla. Alan olla malttamaton :) mulla ei oo pahiinvointikaan ihan loppunut, eilen taas oksensin...mutta on se jo helpottanut sen suhteen että ei. Oo koko ajan huono olo. Sitkeässä kuitenkin. Muista on helpottanut puolenvälin jälkeen ja niissä oon oksennellut harva se päivä, eli siknä mielessä oon päässyt vähällä.

Me ei ehkä kysytä sitä sukupuolta...äkkiä ne värivaatteet sitten hommaa.

Ja pitää vielä iloita,meillä oli eilen miehen kanssa treffit kun lapset meni mummin luo yökylään. Kättiin syömässä ja elokuvissa ja olihan se sika hintaista, mutta pitkästä aikaa ihan hauskaa :) Kyllä oli kotona hiljaista kun ei ollut lapsia siinä, vähän jopa liian hiljaista... ihana saada murut tänään kotiin :)

Tuleeko muille ajankohtaiseksi vauvan myötä suurempia hankintoja niinkuin asunnon vaihto tai uusi auto? Meidän pitää vähän kotia järkätä uusiksi, mutta sentään vielä aiotaan mahtua tähän. Auto jää kyllä auttamatta liian pieneksi...tarvitaan joku mihin mahtuis koko perhe yhtäaikaakin. Mies puhu että kannattais ostaa kuorma-autoksi luokiteltava tilataksi tyyppinen, siinä oli kai halvempi verotus tai jotain. Mulla ei kyllä ole kuorma-autokorttia, enkä aio sitä hommatakaan, mutta ilman miestä voisin lasten kanssa kulkea nykyisellä touranilla. Saa nähdä mihin päädytään.

Kastepisarainen ja neljäs muru 17+4
 
Meillä on harkinnassa uuden asunnon osto. Ihan pienen vauvan kanssa vielä mahdutaan nykyiseen, kun pinnasänky tulee meidän makuuhuoneeseen. Mutta sitten vähän vanhempana tarvittaisiin toinen makuuhuone ja sitä meidän nykyisessä asunnossa ei ole. Kokoajan katselen uusia myyntiintulevia asuntoja, mutta omaa ei olla vielä laitettu myyntiin.

Mulle iski eilen illalla ajatus, että entäs jos tämä uusi tulokas onkin poika. Jotenkin olen ollut vakuuttunut siitä, että tyttö olis tulossa. Kumpi tahansa sukupuoli on enemmän kuin tervetullut, mutta jotenkin olen ollut tyttöön kallellaan. No ehkä mun täytyy vaan järjestellä ajatukset pääni sisällä uusiksi ja ajatella myös poikavauvamahdollisuutta. Jos meille nyt tulisi poika, niin sitten olis niin tyttö kuin poikakin. No ultrassa voisin varovasti aiheesta kysellä. Joskos pienokainen suostuisi sen itsestään paljastamaan.

Mulla oli neuvola eilen. Puntari tarjosi ikävän yllätyksen. Painoa on nyt tullut 5 kiloa raskauden alusta. Mulla on jonkinverran ylipainoa, joten ihan kamalasti ei saisi raskauskiloja tulla. Neuvolan täti ei painoa kommentoinut mitenkään, mutta itse jo kauhulla sitä ajattelin. On sitten tekemistä synnytyksen jälkeen, että saa painoa putoamaan. No nyt koetan silti nauttia tästä raskaudesta ja murehdin painosta sitten marraskuun jälkeen.

Tulipas taas jaariteltua. Miten muilla menee?

Liidu
 
Meilläkin harkinnassa isompaan asuntoon muuttaminen viimeistään syksyllä jos sopiva osuu kohdalle :)
Mulla oli tänään ensimmäinen lääkärin tarkastus ja kaikki oli ok. Sisätutkimus kauhistutti etukäteen muttei se niin kamalaa ollutkaan:D Tosin mulla on ollut sen jälkeen koko päivän mahakipuja enemmän kuin yleensä(n) Paino tippui ensimmäisestä neuvolasta muutamalla kilolla kun sairastin noron vielä alun pahoinvoinnin lisäksi, mutta nyt ollaan taas samassa lähtöpainossa.
 
Halukkaita taas fb-ryhmään lisäilty :)

Ryhmästä sen verran, että päätettiin nyt ryhmän sisällä jäsenmäärän kolistelevan aikalailla maksimiaan, ja näinollen ryhmä tullaan sulkemaan piakkoin. Jos täällä siis vielä oli jokunen ryhmään haluava, niin kipinkapin mulle laittamaan viestiä, jotta saan viimeisetkin ryhmään lisättyä. :)
Moi! Laittelen viestiä jo viime kuussa?!
 
Hei taasen. Mulla meinasi olla vähän ongelmia sisäänkirjautumisen kanssa...nyt täällä kuitenkin.

Millä viikoilla muilla on siis eka lääkärineuvola? mulla ei oo sellasesta ainakaan puhuttu...seuraava neuvola on rv 22+ kun saan sen kelalle lähetettävän todistuksen samalla. Eikä siitäkään ollut puhetta että olis lääkäri. Näissä on varmaan sitten eroja.

Mä en vieläkään tunne kunnolla liikkeitä, ärh o_O, Mahallaan pari hassua potkua tuntuu...

Mulla on tullut painoa viitisen kiloa ihan alusta alkaen. Tähtään taas sellaiseen 8-12 kilon painonnousuun koko raskauden aikana, joten ihan ok, kun puoliväli lähestyy. Tänään huomasinkin ekan kerran että oikeasti onhan tuo maha tullut ihan eteen ja oikeasti kasvanut. Kylkeä kääntäessä osu patjaan ja autosta noustessa otti reisi vastaan :D Aika hauskaa.

Tänään alkoi töissä silmissä mustua, otin paineet jotka olikin vain 100/67...äkkiä kahvikuppi naamaan ja avot, jo oli olo parempi. Ei saa enää näköjään luistaa aamuteestäkään, kahvia harvoin juonkaan.

minä ja pieni 18+5
 
Heippa!
Mullakin paineet ollut aika matalia. Töissä usein 100/50 tai 60 luokkaa joka tuntuu aina kamalana huimauksena ja silmien sumenemisena. Myös alavatsa- ja selkäkivut ovat pahentuneet. Varsinkin raskasta hoitotyötä tekevänä pitää yrittää muistaa hyvä ergonomia vaikkei se kipuja poistakaan.
Liikkeitä en vielä tunne kuin pieninä hipaisuina välillä. Voi kun alkais jo potkia:D

Elli ja pieni 17+1
 
Minä siirryin odotushousuihin. Olen jo pari viikkoa kulkenut aina iltapäivisin normaalien housujen nappi auki, kun vatsaa on turvottanut oikein kunnolla. Nyt siirryin suosiolla mammahousuihin, niin ei tarvitse enää kärvistellä. Vähän nämä housut kyllä valuu päältä pois, kun samoilla housuilla pitäisi sitten koko raskaus ja kasvava maha saada mahtumaan. Vielä ei sentään olla niin muhkeissa mitoissa. Vasta puolessavälissä menossa.
 
Heippa!

Jos täältä löytyy keskustelijoita, niin mäkin voisin liittyä mukaan! :) Tykkäisin kans kirjotella mieluummin anonyymisti ja pienessä porukassa. No, katsotaanpa pysyykö täällä juttua yllä.

Oon ite 28 (ehdin vielä täyttää 29 ennen vauvan syntymää) ja meille on tulossa toinen, LA 24.11. Esikoinen on 3/2016 syntynyt tyttö.

Raskaus on menny helpommin kuin eka; ekassa oli kovia alavatsakipuja ja vuotoakin hieman. Nyt ei mitään tollasta. Tietty ne perusjutut oli alkuraskaudessa, huonovointisuus ja kamala väsymys, mutta jotenki koen että vielä oon päässyt helpolla. Tietysti nyt ei pysty yhtä paljon lepäilemään, kun on touhukas esikoinen hoidettavana. Tällä hetkellä oon elokuuhun asti kesälomalla, sen jälkeen oisin pari kk töissä (esikoinen joutuu siksi aikaa tarhaan, kotihoidossa ollut tähän asti), sitten koittaa äitiysloma. :whistle: Maha on kasvanut nopeemmin kuin ekassa raskaudessa, nyt mulla siis 16+0 ja maha ehkä suunnilleen samaa kokoa kuin ekalla kierroksella rv 20 tms. Vielä menee omista vaatteista ne löysimmät, mutta kohta on ainakin äitiyshousuja käytävä ostamassa.

Suurempia hankintoja tms. ei kai onneksi tarvii tehdä. Tuplarattaat varmaan hommataan, kun esikoinen on toisen syntyessä vasta 1v8kk. Vähän mietityttää miten mahdutaan autoon, kun mies ei kovin hyvin kuskin paikalle mahdu, jos on turvaistuin/turvakaukalo takapenkillä :eek: nyt turvaistuin on siinä pelkääjän paikan selän takana, mutta kohtahan siellä takapenkillä matkustaa sitten kaks pientä..

Hyviä vointeja kaikille!

Nupeli & toka 16+0
 
Onko moni joutunut sairaslomaa pitämään syystä tai toisesta? Itse olen nyt kesäloman alkuun asti saikulla todella kovien alavatsakipujen takia. Tänään aamulla astioita kaapista kurotellessa vatsa tuli kipeämmäksi ja meni sitten kovaksi, supistus? Fyysisesti raskasta työtä tehdessä en uskalla kyllä leikkiä tällaisella.
Onko kukaan vielä käynyryt rakenneultrassa, miten meni?:)
 
Ei ole tarvinnut sairaslomalla vielä ainakaan olla. Issias vaivasi aika paljon alkuun, mutta kävin tänään kiropraktikolla ja sinne hävisi sekin kipu. Lievät liitoskivut on jo tehnyt kyllä tuloaan, mutta vaikka mullakin työ on välillä aika fyysistäkin, niin olon mukaan pystyn delegoimaan kollegoiden kanssa hommia. Pari päivää ja kahden viikon kesäloma odottaa :)

Rakenneultra on meillä tulossa 20.6.

Ja tervetuloa Nupeli!

Oksettaako enää ketään muuta? Tänään oli taas niin hilkku ettei antanut ylen, mutta säästyin. Ja päätinkin että puolen välin jälkeen ei enää sovi oksennella, eli huomisesta eteenpäin se on sitten nielastava (n);)

(Ääk, huomenna puoliväli) 19+6
 
Ei ole tarvinnut sairaslomalla vielä ainakaan olla. Issias vaivasi aika paljon alkuun, mutta kävin tänään kiropraktikolla ja sinne hävisi sekin kipu. Lievät liitoskivut on jo tehnyt kyllä tuloaan, mutta vaikka mullakin työ on välillä aika fyysistäkin, niin olon mukaan pystyn delegoimaan kollegoiden kanssa hommia. Pari päivää ja kahden viikon kesäloma odottaa :)

Rakenneultra on meillä tulossa 20.6.

Ja tervetuloa Nupeli!

Oksettaako enää ketään muuta? Tänään oli taas niin hilkku ettei antanut ylen, mutta säästyin. Ja päätinkin että puolen välin jälkeen ei enää sovi oksennella, eli huomisesta eteenpäin se on sitten nielastava (n);)

(Ääk, huomenna puoliväli) 19+6
Kyllä oksettaa. Joka aamu oksentanu viikoilta 4-5. Neuvolassa lohdutti että kyllä se 12viikon kieppeillä loppuu.. no eipäs loppunut.
Sitten "16viikkoon mennessä loppuu" no eii.
Oon asennoitunu että tää olo kestää synnärille asti :D
Nyt 16+4
 
Kysynpävaan: voi ei, tsemppiä. Mä oon kolmesta aikasemmasta oksentanut puoliväliin asti. Pisimmillään 21 viikolla... sitten se on helpottanut. No synnytyksessä sitten taas, mutta kuuluu jo asiaan ja on satunnainen. Toivottavasti säkin pääset puolivälissä eroon oksentelusta! Vielä on toivoa(y)
 
Moi vaan kaikille.

Ei ole tullut paljon kirjoiteltua, mutta seuraillut olen menoa. Oksentamisesta pakko sanoa, että kaikki raskaudet tosiaan on erilaisia. Yhden lapsen kanssa oksensin aina synnytyssaliin asti, toisen kanssa ei ollut yhtään huonovointisuutta ja tällä kertaa paha olo meni pois jo viikolla 14. Toivoa sopii että teilläkin oksetus jossain kohtaa loppuisi .

Täällä rakenneultra on tulossa 21. päivä. Ja pakko sanoa että hitusen hermostuttaa. Viime ultrassa todettiin entinen istukka, joten saas nähdä mikä tilanne on nyt. En voi vastustaa kiusausta

20+0 POKS
 
Terveisiä rakenneultrasta. Kaikki hyvin ja pieni tyttö siellä masussa oleili. Nyt on jotenkin konkreettisempi olo tämän raskauden suhteen, kun tietää toisesta jo noin paljon. Raskaus on puolivälissä. Tänään 20+4. Pikkuinen oli muutaman päivän isompi, mutta laskettua aikaa ei lähdetty mitenkään muuttamaan. Minä olen ollut yhtä hymyä tämän päivän, kun aamu alkoi hienoilla ultrakuulumisilla.

Joko muilla on ultrakuulumisia?

Liidu
 
Oo Liidu, onnea hyvistä ultrakuulumisista! Mulla on tänään iltapäivällä ultra ja muakin kyllä jännittää niinkuin innukkaakin. Ollut vähän noita napakampia supistuksia niin toivoisin että katsotaan kohdunkaulan tilannekin, ettei ole siihen vaikuttanut. Päätettiin nyt kutenkin miehen kanssa että kyllä me varmaan kysytäänkin se sukupuoli jos näkyy...! Olisi kieltämättä helpompi valmistautua kun meilläkään ei enää tallessa ole kenenkään pieniä vaatteita. Vaikka se hetki kun oli synnyttämässä eikä ollut hajuakaan kumpi on tulossa oli myös kyllä aivan ihana. Nyt kuitenkin näin. Iiiks, pian näkyy vauva :)

Onkos muilla vielä synnytys käynyt mielessäkään...? Itse aloin eilen sitä enemmän pohtia. Koitan psyykata itseni siihen, että jos vain pärjäisin ilman selkäpuudutetta ja jaksaisin ponnistaa polvillaan tai jakkaralla niin olisin tosi iloinen! Aiemmissa kun on ollut hankaluuksia saada puudute ensinnäkään laitettua ja viimeisessä sain vielä viikon kestävän spinaalipäänsärynkin. Vähän kyllä mietityttää myös miltä tuntuu ponnistusvaihe ilman täyspuudutusta. Onhan noita muitakin helpotuksia kuin selkäpuudutteet tietysti.
Edellisessä synnytyksessä ajauduin kokeilemaan synnytyslaulua ja se oli äärettömän hyvä! Pärjäsin sillä tosi pitkälle (ja tenssillä). En olisi itsekään uskonut...
Mietin myös että toivottavasti saan kätilönjoka suhtautuu hyvin näihin mun toiveisiin...haluaisin myös ettei napanuoraa katkaista ennenkö on saanut sykkiä loppuun asti...
Mutta kohta sinne ultraan, tulen sitten kertomaan kuulumiset !

Kastepisarainen ja pieni 20+6
 
No nyt on rakenneultrassa käyty ja oikein hyvältä näytti kaikki vauvan rakenteet. :)Tyttöähän sieltä vähän povattiin kun ei vehkeitäkään saatu näkyviin. Kovin hyvä näkyvyys ei ollut, mutta kaksi eri kätilöä tyttöön kallistui, että jos siihen vähän uskaltaisi asennoitua :) ja toisaalta esikoinen muuttui synnytyssalissa pojasta tytöksi, eikä silloinkaan maailma kaatunut ;) meinattiin olla kysymättä, mutta ei maltettu...

Mulla on vielä yksi ultra kolmisen viikon päästä lääkärille kun keskimmäinen on syntynyt keskosena.

Kyllä tuo ultra aina vaan vahvistaa sitä oloa, että kyllä se vauva vaan on oikeasti tulossa! Neljäs tyttö...:love: Hylkiiköhän mun kohtu jotenkin poikasiittiöitä o_O
 
Heippa

Minäkin osallistun hiljaiselon jälkeen keskusteluun. Olin luullut et tämä ryhmä on jo kokonaan vaijennut, kun en jostain syystä ole saanut sp:n ilmoituksia viesteistä. Eilen kuitenkin kirjauduin tänne pitkästä aikaa ja yllätyin miten monta lukematonta viestiä täällä olikaan :) Ihana lukea teidän juttuja

Teillä kaikilla taitaa olla raskaus hitusen pidemmällä tai rakenne ultra aikaisemmilla viikoilla -mun pitäis vielä viikko jaksaa sinnitellä. Ollaan ajateltu selvittää sukupuoli jos mahdollista ja pikkusen poikaa ehkä enemmän toivotaan...

Enemmän tässä on nyt vaan tullut taas pieni huoli, ku oon kärsinyt jatkuvasta vatsakivusta (vatsa turpoaa ja on kosketusarka). Viimeviikolla oli neuvolalääkärin tapaaminen joka kyllä ultras (jollain ikivanhalla suttuisella vekottimella), missä näytti kuitenkin et vauvalla kaikki ois hyvin. Nyt on vaan kuitenkin alkanut pelottaa kun kipu ei tunnu poistuvan ja joku syykin ois kiva tietää. Eikai supistuksetkaan ole jatkuvaa kipua..?

Synnytystä en oo vielä juurikaan miettinyt tai sen verran mitä oon niin oon ajatellu, että en sitä hirveesti alkais ees miettimään/suunnittelemaan. Ensikertalaisena kun ei ole oikein tietoa mitä odottaa, niin oon vaan tuudittautunut siihen et sielä on ne ammattilaiset jotka tietää mitä pitää tehdä. (Tämä on luultavasti myös suojautumiskeinoni, ettei tarviskaan alkaa jännittämään ;) Kertokaapa nyt kokeneimmat pitäskö olla jotain suunnitelmia/toiveita..?


Rinkilä19+1
 
Moikka! Kiva kun keskustelu vähän heräsi taas koomasta.

Mulla on tämä raskaus nyt toinen, joten tiedän vähän mitä synnytyksessä tapahtuu. Esikoista odotellessa en pahemmin murehtinut synnytyksestä etukäteen. Menin sillä asenteella, että otan jonkun puudutuksen ja sitten luotan niihin ammattilaisiin, jotka siellä ovat minua auttamassa. Kaikki meni hyvin ja mitään vammoja tai traumoja synnytyksestä ei jäänyt. Itse ponnistusvaihe kesti 6 minuuttia ja minä voisin mennä vaikka heti uudestaan synnyttämään. Nyt on vähän samat ajatukset. Epiduraali toimi ainakin ekassa synnytyksessä, joten sen pyydän nytkin. Eka vauva oli syntyessää pienikokoinen, joten siinä suhteessa pääsin helpolla. Tästä tulevasta vauvasta ei nyt ole vielä mitään kokoarviota, kun viikkoja on vielä niin paljon jäljellä. Ajattelen, että kyllä se synnytys sitten hyvin menee ja synnytyssairaalasta saa kaiken mahdollisen avun, mitä vaan voi.

Ainut asia mikä mietityttää on se, että milloin sinne sairaalaan kuuluu oikein lähteä. Ekasta raskaudesta olin jo verenpaineiden takia osastolla ja synnytys vielä käynnistettiin. Siitä oli sitten helppo hoitajilta kysyä, että jokos olis aika ja kun aika tuli, niin kävelin synnytyssaliin. No en murehdi vielä tuostakaan. Kysyn asiasta tarkemmin neuvolasta vähän myöhäisemmilä viikoilla, ellei taas tule etukäteissairaalareissua.

Kuulumisiin,

Liidu
 
Moi!

Uusi ilmoittautuu mukaan keimeihin =) nähtävästi olen palstalle kirjautunut jo vuonna 2009 ekan lapsukaisen myötä, mutta aktiivinen en ole ollut moneen vuoteen.

Eli kakkonen tulossa, ja itselläkin jo ihan mukavasti ikää, rapiat 37 vuotta. Perheeseen kuuluu myös bonuslapsi ja mieskin :LOL:

Raskaus on edennyt hyvin, ja perjantaina on rakenneultra. Sukupuolta ei joidenkin mielestä saisi toivoa, esim. anopin mielestä, mutta kovasti me silti toivotaan tyttöä näiden miesflunssien jatkoksi. Saas nähdä miten meidän käy, jännittää. Toki tervettä lasta luonnollisesti kaikki toivoo, ja se on ihan ensisijainen asia mitä sieltä ultrasta lähdetään selvittämään.

Vaikka tässä vaiheessa on vielä varmaankin turha sen enempää mistään varusteista alkaa keskustelemaan, niin mua silti kiinnostaisi tietää onko kellään kokemusta siitä uudesta ihmepatjasta, Familings vai mikä olikaan?

Joku kyseli aikasemmin, että onko täytynyt tehdä isoja muutoksia esim. auton tai asumisen suhteen tulevan beibin myötä. Täällä nousee käsi pystyyn, ostettiin uusi isompi asunto ja vanhaa koitetaan nyt saada myytyä. Uutta remppaillaan tässä samalla, ja ei tässä oikeastaan kerkiä raskaana olemaankaan kaiken tämän hullun myllyn myötä.

Te, jotka olette olleet aikasemmin raskaana, miten raskaudet eroavat toisistaan?

t. S11L1
19+1
 
Tervetuloa mukaan s11l1! Kiva että vielä tulee uusia :)

Mä keskustelen jo ihan mielelläni tarvikkeistakin. Meidän pitäisi ostaa sitteri, haluaisin sen baby björnin, se on paras, mutta kallis... Se on silti hankintalistalla.
Toissapäivänä pesin vaunut valmiiksi, ei ihan ehditty myydä niitä! Huh! Niitä laittaessa huomasin, että ne on vielä ihan moitteettomassa kunnossa! Ei yhtään voisi sanoa että ne on ollut kolmella lapsella jokapäiväisessä käytössä. Meillä on emmaljungan jotkut vaunut. Eli vaikka olivat kalliit kun ostettiin 2009 niin ei enää jää paljon hintaa kun ajattelee käytön neljää lasta tai vuosia kohti :)

Eilen oli neuvola ja sain kelatodistuksen, nyt vaan hakemaan äitiyspakkausta! Verenpaineet oli kyllä aika huippu...93/60...kehotti syömään sulaista ja varmaan ihan hyvää tekisikin, koska meinaa välillä öisin jalat krampata.

Joku kysyi miten raskaudet on eronnut toisistaan... Eka oli kuin unelma, ei mitään ihmeempiä remppoja, oksentelin kyllä kaikissa puoliväliin asti. Toisessa tuli järkky verenvuoto, itseasiassa juurikin näillä viikoilla, nyt huomaan kaikista nykäisyistä tarkistavani etten vuoda verta... Viikko siitä meni lapsivedet, kauhea ajatus. Mutta nyt siis terve 6v siitä kehkeyty :) se raskaus oli kuitenkin hyvin erilainen, makasin sairaalassa kuusi viikkoa ja neiti syntyi 29+2 1340g. Kolmas raskaus meni muuten kuin unelma, mutta sain jo 18 viikolta riesakseni järkyttävät liitoskivut. Kolme niin peräkanaa...nyt ei ole noin pahaksi vielä liittoskivut mennyt, taisin ehtiä vähän palautua tässä välissä. Tämä neljäs raskaus on henkisesti jotenkin erilainen. Mulla on pitkälti epäuskoinen olo, en voi uskoa että meille oikeasti tulee neljäs ihana rakas vauva <3

Sukupuoliasiaan vielä sanon, että meille rakenneultrassa veikattiin jälleen tyttöä...neljäs neitokainen. En voi sanoa olevani pettynyt, ihaniahan nämä on, mutta tietyllä tavalla tietysti olisin toivonut poikaakin, en tiedä mitään poikien äitiydestä, joka varmasti eroaa tyttöjen maailmasta. Näkyvyys oli kyllä huono, ja esikoisestahan sanottiin hänen olevan poika kunnes syntyi...että eihän sitä vielä tiedä :)

Mitäs muiden kesään kuuluu? Itsellä alkaa työt taas maanantaina.
Kastepisarainen ja pieni 22+2
 
Kastepisarainen, meillä taitaa olla sama laskettuaika 1.11? Minä vuosina lapsesi ovat syntyneet? Minun on 2008, 2009, 2011, 2012, 2014 ja 2015. Mukavaa että täällä on jollakin muullakin useampi nappula. Hankintoja ei paljoa tarvitse tehdä. Jonkin verran joutuu vaatteita uusimaan, kun osa rupeaa olemaan jo aika kuluneen oloisia. Joudumme myös vuokraamaan isomman asunnon,kun nykyinen 150 neliöinen rupeaa auttamatta olemaan liian pieni...Mutta jos asuntoa ei lasketa niin muuten pääsee aika vähällä.
 
Innukka: meillä on tytöt 2009, 2011 ja 2013 :) tuntuu ihan hassulta, että tämä nelisen vuotta edellisestä meni ihan tosi nopeasti... sinullakin oli ihan lähekkäin melkolailla kaikkikin, onko tyttöjä , poikia? Saanko ihan kysyä, että onko sinun kohdalla useampi raskaus peräkanaa lisännyt liitoskipuja? Ja juu, kyllä meillä sitten on sama laskettu aika :D me aiotaan vielä mahtua 138 neliöiseen näin kuusihenkisenä porukkana.
 
Rakenneultrassa käyty ja kolmas poika tulee perheeseen, kuinkas muutenkaan. Kaikki oli kovasti toivoneet tyttöä ja 7-vuotias isoveli totesi erittäin lakonisesti "parempi kuin ei mitään" :D Itsellä oli vähän surullinen olo siitä etten saa kokea äiti-tytär suhdetta. Nämä on varmaan niitä asioita mitä ei saisi sanoa ääneen, mutta sanoinpahan nyt kuitenkin. Ja sanotaan nyt kuitenkin vielä varmuudeksi ettei tämä missään nimessä himmennä sitä rakkautta tuolla mahassa olevaa pientä poikaa kohtaan, joka muuten on alkanut samaisena ultrapäivänä muistuttamaan itsestään rusentamalla mutsin sisuskalut "mutsi täällä mä nyt olen" hih!

Rispektiä vaan teille, joilla on paljon lapsia ja pienillä ikäeroilla. Mun hermorakenne taitaa olla koetuksella jo näiden kolmen kanssa =) Meillä on tämän jälkeen lapsiluku täynnä. Itseasiassa mä olin jo myynyt kaikki vauvatavarat pois varastosta tilaa viemästä, mutta elämä niin sanotusti vähän ohjaili tähän suuntaan ja ollaan kyllä miehen kanssa oltu tosi onnellisia, me oltais varmaan miehen kanssa jahkailtu päätöksen kanssa niin pitkälle ettei se olisi enää ollut mahdollista.

Mä olen tähän asti voinut hyvin, lukuunottamatta pientä pyörtyilytaipumusta. Viime raskaudessa pyörryin autonrattiin (sain just vedettyä bussipysäkille parkkiin), joten tässä täytyy vähän kuulostella uskaltaako loppuraskaudesta enää autolla ajella. Muuten valtakunnassa kaikki hyvin =)

S11L1 20+1
 
Meillä oli rakenneultra eilen ja kaikki oli kunnossa. Olin niin varma tähän asti, että tulokas on poika, mutta tyttöhän se oli:love:
Onko muilla ollut unettomuutta? Jo puolitoista viikkoa olen kärvistellyt 2-4h yöunilla, enkä millään saa päivälläkään nukuttua.. Töissä keskittyminen on vaikeaa ja kova päänsärky on vaivannut koko unettomuuden ajan, joten ajattelin soitella huomenna neuvolaan, onko jotai tehtävissä. Kehohan tosiaan alkaa valmistella äitiä herätyksiin, mutta mielestäni vasta loppua kohden?
21+1
 

Yhteistyössä