Marraskuun mussukat <3

Onnea heidip!

Kertomisesta - Mä olen valehdellut ihan suoraan, kun on ihmetelty juomattomuutta. :) Saattaa olla, että jotkut silti arvaa, kun lapsi on kuitenkin meille ollut toivottu ja ystäväni kyllä tämän tietävät. Mutta on se kiva, kun uteliaat osaavat olla turhaan kommentoimatta, kun me halutaan pitää tämä vielä vain meidän kahden juttuna (ja tietty koko internetin, kun tänne kirjoittelee). :D

Varailin tänään aikaa varhaisultaan. Sen jälkeen varmaan on sitten vähän levollisempi olo, kun tietää, että siellä varmasti on joku. Nyt fiilikset vaihtelee aika laidasta laitaan ja välillä pelottaa se mahdollinen keskenmeno.

MelodyPop ja Pikkupupu 5+0
 
"ippe89"
Tänään tehty täällä testi ja plussaa näytti, sekavat fiilikset tämä oli todellinen yllätys kun olen muka tarkkaan laskenut päiviä ettei oviksen aikaan olis ollut yhdyntää.. :D

La näyttäs olevan laskurin mukaan 10.11.2015 tämä olisi toinen lapsi ,mikäli mukana pysyy kotona on myös poika 03/12

Mielelläni kirjottelisin facebookissa, se on niin paljon kätevämpäää kun siellä tulee muutenkin käytyä.

Oireita on jo vähän, alamahan nippailua,rinnat arat ,sitä oksentelua odotellessa. :D

Mut voi lisätä listaan Ippe89/toinen lapsi/ la 10.11.2015/keskisuomen keskussairaala
 
Liityn mukaan! Olen 22 vuotias nuori nainen ja tänään plussasin, kp 30/29 ja oli selkeä plussa. Esikoista siis odotellaan ja vauvakuume on ollut kova jo yli vuoden mutta pillerit jätettiin joulukuussa pois, eli kolmannesta kierrosta tärppäsi! Laskettu aika 9.11. Kovasti ollaan innoissaan mutta huoli matkassa, pelkään että sattuu jotain.
 
Heippa kaikille!

Tässä oloja tunnusteltu pari päivää :) Välillä yököttää, välillä huimaa, rintoja ei arista olleskaa. Esikoisesta oli todella arat rinnat jo ennen kuin tiesin olevani raskaana. kakkosesta mulla ei ollut muita oireita alkuun kuin raudan maku suussa.

Jotenkin ei tunnu vielä niin todelliselta tää raskaus, kovin toivottu tämä tulokas on! Viime kesäkuusta ollaan alettu yrittämään, ehkäisyä meillä aiemmin ei ole ollut kuin kondomi(, mulla kun menee koko kroppa sekasin pillereistä). Tänään oli pakko taasen tehdä testi :D Mutta nyt mulla oli digitesti, nyt saatan jo uskoa kun siinä konkreettisesti luki "Raskaana" :D :heart: Vähän varovaisin hehkutuksin vielä mennään, mutta toivottavasti viikot menis nopeaan niin pääsis hehkuttaan enemmänki kavereille ja muille :)

Me ollaan kerrottu jo mun äidilleni sekä kolmelle parhaalle ystävälleni (joiden kesken jaamme muutenkin kaiken) ja yks ystävä arvasi itse (Hän kun on samoissa haaveissa :heart:) Loput läheisemmät saavat tietää kun ollaan siinä ekassa ultrassa oltu. Ja loput... Huomatkoon, kun haluaa :D Viimeistään sitten kun vaavi on maailmassa :D

Minä itse en ainakaan vielä facebookin halua liittyä, katsotaan kun mennää vähän pidemmälle. Itse tykkään kyllä täällä enemmän lueskella ja kirjoitella. :)

Listaan voipi lisätä:

LA 2.11. / janlind / 28v. / kolmas / SatKS

Kaikille ihan hirmuisesti tarrasukkia matkaan!! :heart::flower:

-janlind & Lulu-Ilmari- (Laskurin mukaan ois nyt 5+2)
 
Onnea ippe89, Muumimamma92, sannukka78, Mommy81, nuorallatanssija sekä janlind!

Mäkään en ole vielä Facebook-ryhmään liittynyt, kun olo on jotenkin niin epävarma. Olen tehnyt kuusi plussatestiä, joista yksi veritesti ja yksi digitaalinen, joten uskotaan kyllä, että raskaana ollaan. Mutta huolettaa ihan järjettömän paljon se, että jos tyyppi tuleekin masusta pois tai ei enää kasvakaan. Oireet ovat mulla tosi pieniä - plussan jälkeen niitä oli enenmmän, mutta nyt ei enää juurikaan.

Varhaisultra on ensi viikon perjantaina (silloin rv 6+3) ja gyne ei varmaksi luvannut, että silloin vielä syke näkyisi. Voi näkyä tai olla näkymättä. Mutta pakko on silti mennä, kun lähdetään pariksi viikoksi ulkomaille ja jos tyypillä on jokin ongelma, niin mieluummin tiedän siitä Suomessa.

Kun sulla janlind ei toisessa raskaudessa ollut alkuun muita oireita kuin se metallin maku suussa, niin muistatko missä vaiheessa muita oireita alkoi tulla?

Ja aiemmin sanoinkin, että me ei olla kerrottu kenenellekään, mutta mun maha oli tosi turvoksissa ja huomasin kuinka työkaverit sitä vähän katseli. :)

Mä todellakin haluan ne tarrasukat! :D

MelodyPop ja Pikkupupu 5+2
 
Täällä yksi vasta plussannut haluaisi liittyä joukkoon :)
Oireita ei ole mitään vielä. No siis paitsi repäisykipuja alavatsalla. Onkohan tämä tottakaan :heart:
Minix/28/3.lapsi/LKS ja laskettu laskurin mukaan 15.11

Hyviä vointeja ja paaaaaljon tarrasukkia kaikille matkaan :heart:

Minix 3+.
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut plussanneille! :heart:

Mä meinasin varata ekaa neuvolaa vasta parin viikon päästä, mutta kun teen vuorotyötä niin parempi kai varata aika ajoissa, jotta pystyy sumplimaan johonkin sopivaan päivään/aikaan ettei heti tarvitse keksiä veruketta olla pois töistä :D Nyt olen lomalla ja odottelen että työkaveri ilmoittelee tulevia työvuoroja.

Mulle on iskenyt muutamassa päivässä kova väsymys. Aamut menee hyvin, mutta iltapäivästä saakka olen todella poikki ja päivällä en ehdi juuri lepäilemään. Toivottavasti tämä tästä tasaantuu, kun muuten ilta- ja yövuorot tulee olemaan aika tuskaisia, niitä nyt muutenkin on vähän mutta kuitenkin. Mun on pitänyt myöskin lukea loman aikana tenttiin, jonka suoritus olisi 25.3. Jotenkin on ajatukset ja kiinnostus ihan muualla..

janlind nakkaa yv:llä, jos haluaisit tutustua! :wave: Olisi kiva tutustua ihmiseen, joka suhteellisen samassa tilanteessa kuin itse tällä hetkellä :)

heidip* ja nyymi 4+1
 
Hurjasti onnea uusille plussaajille! :heart: Lasketut ajathan alkaa olla jo marraskuun puoliväliä! Hurjaa, että aika on mennyt näinkin nopeasti :)

Blue-bell, kävin vasta nyt lukemassa ekan sivun kommentit tarkemmin, tosi ihanaa, että tärppäsi niin nopeasti tuulimunan jälkeen. Paljon tarrasukkia pikkuiselle :heart:

Samoin röllineidolle paljon tsempppiä raskauteen ja toivotaan, että tällä kerralla kaikki saadaan oma nyytti syyliin marraskuussa!

Meidän taustoista voisin kertoa sen verran, että toista lasta yritettiin 1,5vuotta ja siihen aikaan mahtui kaksi keskenmenoa. Lopulta tärppäsi ja nyt siis tämä pieni herra on 1,5vuotias taapertaja :heart: Tällä kerralla oltiin aiottu aloittaa yrityus toukokuussa ja varautua, että siihen saattaa taas mennä aikaa. Ollaan menty varmoilla päivillä, koska pillerit sekoittaa mun kierron ihan täysin (tietysti tiedostetaan, että varmat päivät ei ole varmin ehkäisymenetelmä). Meillä se on toiminut, kunnes tuli yksi kierto kun mies meni mokaamaan ja unohti kortsun kolmea päivää ennen ovista ja kuinkas sitten kävi...

Ollaan siis oltu todella puulla päähän lyötyjä, että nyt tärppäsi tällaisesta vahingosta. Sen vuoksi myös keskenmenonpelko kummittelee takaraivossa sitä enemmän mitä enemmän tästä on ehtinyt innostua.. Ei tässä auta kuin toivoa, että kaikki menee hyvin!

Meinasin varata tänään ekan neuvolan samalla kuin lapselle pitää soittaa oma aika. Iik :D Sinne on niin älyttömän hankala soittaa kun soittoaika ainakin täällä on vain ja ainoastaan 12-13, jotenkin aina onnistun unohtamaan silloin sen soittamisen!

Kertomisesta: Me aiotaan pitää raskaus salassa mahdollisuuksien mukaan ainakin ekaan ultraan asti. Mä oon kyllä jo kertonut kolmelle ystävälle sekä edelliselle mammaryhmälle :D Omalle äidille saatan myös kertoa tässä jossain vaiheessa.

sannni 5+4
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille :) Ja onnea minunkin puolesta kaikille marraskuulaisille.

Mä soitin tänään neuvolaan ja jäädään odottelemaan lähetettä varhaisultraan. Meillä on vähän jännittävä tilanne, kun esikoinen on 5kk ja tuli sektiolla. Ei myöskään ole mitään tietoa, millä viikoilla mennään niin siksikin neuvolantäti laittoi lähetteen.

Molempien vanhemmille ollaan kerrottu ja toivottu, että odottavat siihen ultraan asti uutisissaan. Kun voi olla sekin tilanne, että uusi tulokas on väärään paikkaan kiinnittynyt.

Kaikille oireettomille/vähä oireisille: ei kannata stressata :) Mä olin kanssa tosi oireeton, oikeastaan koko raskauden ajan. Alkuun turvotti ja ostin tosi aikaisessa vaiheessa äitiyshousut. Iltaisin hampaita harjatessa oksetti ja jääkaapin "haju" oli kuvottava, samaten mikrotettava ruoka. Myöhemmin tuli himo siihen roskaruokaan ja suolakurkkuihin. Loppuraskaudesta supistuksia. Siinä oikeastaan kaikki :D Mitään muuta rintojen arkuutta, turvotusta, kuumeilua, nippailuita tms. ei ollut ja ihan terve vauva sieltä tuli ja kaikki sujui hyvin.
Me käytiin silloin yksityisellä varhaisultrassa, että näki siellä varmasti jonkun olevan. Käytiin muistaakseni viikolla 7 ja kaikki oli hyvin, sydänäänet jo kuului.

Ilmoittaudun listalle, kun tiedetään, missä mennään.
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Onnea kaikille plussanneille, ihanaa!

Täällä myös plussattu, ja nyt tuntuu, että tännekin vois alkaa pikku hiljaa liittymään. Olo on onnellinen, mutta kyllä tämä alku on jotenkin tosi stressaavaa aikaa. Koko ajan miettii, että onko masussa ketään edes, ja jos on, niin onko kaikki hyvin. Tämä on mun toinen raskaus, esikoinen on -13 syntynyt. Ainoat oireet ovat olleet menkkamaiset kipuilut ajoittain ja rintojen kuumottelu ( samat kuin esikoisestakin). Edellisessä raskaudessa oli pahoinvointia alkaen rv 6, mutta oli aika lievää.

Facebookiin en vielä halua liittyä, odottelen vähän lisäviikkoja :).

Lillamii/28/2. lapsi/ SEKS/ La 2.11.15


Lillamii 5+3
 
Hei ihanaa onnea kaikille uusille plussanneille, lisäilen teidät listaan ihan kohta :))!!

Tänään yritin käydä inisemässä kättärillä jos voisin saada varhaisultran sieltä kun mukamas en tiennyt onko plussa edelleen tuulimunan jälkeisiä vai jo uusi raskaus... :D (todellisuudessa tiedän että uusi raskaus, koska tein tässä välissä negatiivisen testin...) mutta ei mennyt läpi kusetus. Hcg-arvot kuitenkin testattiin ja odottelen nyt tuloksia.

mäkin yritän olla hermoilematta ja tähän asti oon onnistunutkin. mutta nyt alkaa tuntua oudolta olla ilman mitään oireita... kun siellä lääkärissäkin sanoivat että "ai ei oireita hmm. eikö mitään?" lisäksi söin eilen vahingossa sushia (piti olla vaan kasvis, mutta olikin kalaa) ja siitä tuli outo olo. en kyllä siis yleensä syö myöskään mitään eläinperäistä, että voi johtua vaan tottumattomuudesta.

blue-bell ja hippu jonka rv edelleen pimennossa
 
:flower:5.3.2015:flower:
nimi / ikä / monesko lapsi / sairaala / tyttö vai poika (-olo nyt tässä vaiheessa)

1.11.
sannni24kolmasHYS
2.11.
janlind28kolmasSatKS
Lillamii28toinenSEKS
3.11.
MelodyPop33ensimmäinen
4.11.
Daniela_35neljäsPHKS
5.11.
6.11.
blue-bell22ensimmäinenKOS
7.11.
8.11.
9.11.
Muumimamma22ensimmäinenJS
Mommy8131ensimmäinenOYS
10.11.
ippe8926?toinenK-SKS
11.11.
Neiti Näpsän äiti31toinenKOS
heidip*273. (1. yhteinen)SatKspoikatoive
12.11.
Zoona32ensimmäinenKOS
13.11.
14.11.
15.11.
Minix28kolmasLKS
16.11.
17.11.
18.11.
19.11.
20.11.
21.11.
22.11.
23.11.
24.11.
25.11.
26.11.
27.11.
28.11.
29.11.
30.11.

lisäilen rivejä sitten kun on tarvetta!

synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Lahden aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LOAS= Loimaan aluesairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus

päivityspyynnöt paksulla ja punaisella!
 
Viimeksi muokattu:
Heissan, ilmoittaudun mukaan, vaikka olen vielä jalka IVF hoidoissa olevien -pinossa, kun vielä aamulla olin ns. lapsettomuudesta kärsivä. Menee aikaa ennen kuin henkisesti kasvan lapsettomasta, raskaana olevaksi. MUTTA siis tänään saatu Hormonipolilta varmistus: raskaana, hcg 120. Punktio oli 18.2., alkion siirto 20.2. ja verikoe eilen siis pp12. Varhaisultraan aika 26.3.

Laskurin mukaan LA 12.11.


Zoona/32/ensimmäinen/KOS
 
Viimeksi muokattu:
nuorallatanssija, iso kiitos kun kerroit positiivisen kokemuksen tuosta oireettomuudesta! Stressaan omaa vähäoireisuutta todella paljon, vaikka eihän se nyt tietysti mitään auta. Pitää vaan yrittää jaksaa odottaa! :)

MelodyPop ja Pikkupupu 5+2
 
onnea plussista :flower:

Jotenkin tuntuu uskomattomalta kirjoitella tällä puolella mahdolliset 9 kk :O
Vielä ei oikein osaa iloita asiasta kun niin monia Haalistunut viivoja on takana. :(
Nyt yritän nauttia tästä ja toivon TODELLA että tämä paketti tulee perille. :heart:
Kyllä nämä vuodet on ollut tuskin taival joka on opettanut kyyniseksi ja skeptiseksi. :/

Pelkoja on siis täälläkin koska käytännössä täälläkään ei ole oireita. Mitä nyt hetkellistä huonoa oloa aamuisin ja päivät ja illat menee haukottelessa. Ja vessassa käynnit noin 1-2 h välillä,palelua on kyllä myös ajoittain. Nukkumaa olen mennyt vähän vaille 9 kerran herään yöllä vessaan välillä heräämisen jälkeen hereillä n. Tunnin tai nukahtaa heti vessa käynnin jälkeen.

No ajan kanssa selviää miten tässä käy.
Pidetään peukkuja ylhäällä että kaikki menee hyvin.

Nnä ja Tiinuliinu (nimi vielä hakusessa :) ) 4+0
 
Viimeksi muokattu:
Ei kannata kiinnittää liikaa huomiota oireettomuuteen :) minulla kahdessa aiemmassa raskaudessa tulleet ekat oireet vasta 6+. Nyt on ainoastaan repäisykipuja. Ja niitä ei aiemmissa vielä tässä vaiheessa ollut.
Nnä minäkin niin toivon että teille nyt todella se pikkuinen olisi tulossa :heart: :)

Kertomisesta, me ajateltiin vasta nt-ultran jälkeen kertoa isovanhemmille ja muille. Hyvä ystäväni tietää jo. Oli pakko saada hehkuttaa :D
Yritän nauttia tästä oireettomuudesta! Tiedän että kohta on vointi todella huono........
 
Kiitos minix :)


Kyllähän odotukset ovat kaikilla erilaisia. Toinen saa kaikki oireet ja toisilla ei mitään.

Yritin itse olla enää kuuntelematta kroppaa ja otan vastaan sen mikä tulee.
Esikoista odottaessa ei mulla ollut silloinkaan mitään oireita kuin kylmä teki pahaa rinnoille ja menojen uupumuminen.

:)

Nyt nukkumaan ennen kuin leuat menee sijoiltaan. :)
 

Yhteistyössä