Marraskuun mussukat ♥ *Elokuusta marraskuuhun *

Sama juttu täällä kun monella tuntuu olevan, että tämä kropan muutos ja itsensä näkeminen peilistä välillä häkellyttää aika paljonkin. :eek:
Mulla kiloja joku 5-6 tullut, että ihan ok vielä mutta kropan/mahan malli ja tuntemukset yleensä on ihan eri kun viime raskaudessa ja olihan tuota lähtöpainoa vähän enempi tällä kertaa.
Tuntuu että mikään vaate ei enää istu, ei edes äitiysvaatteet näytä hyvältä. Oikein odotan jo mammalomaa senkin takia ettei joka aamu tarvitse miettiä mitä mä tänään puen päälle. Tiedän kyllä että olen melko kriittinen itseäni kohtaan tässä.(n)
Kun ei viitsi myöskään ihan kamalasti laittaa rahaa vaatteisiin muutaman kuukauden takia.
Vauvantarvikkeita ja vaatteita en ole vielä alkanut katsomaan muuta kun äitiyspakkauksen tilasin. Vaatetta on kyllä ennestään jemmassa jo laatikollinen. Jotenkin vaan tuntu että jotain "tuoretta" haluan vauvalle, koska muuten aion ostaa tarvikkeet käytettynä niin paljon kuin mahdollista. Tällä kertaa en halua törsätä rahaa kaikenlaiseen ja nyt tietää jo paremmin mitä oikeasti tarvitsee ja mikä on turhaa.

Kaikenlaista kremppaa on alkanut olemaan, si-nivel ja selkävaivat ovat alkaneet muistuttaa itsestään ja monena päivänä nyt koittanut jumpalla vähän lievittää särkyjä. Töihin paluu viime viikolla ei kyllä auttanut asiaa. Alkaa jo loppu häämöttää sillä saralla ja huomaan ettei motivaatio ole enää ihan siinä missä sen kuuluisi olla. :)
 
Semmosia turhia juttuja tuli kyl ostettuu esikoisen kohalla ja semmosia ihan nättejä mutta epäkäytännöllisiä vaatteita :D nyt on oppinu ettei kaikkea mahollista vauva tavaraa tarvi ostaa ,ja mitkä vaatteet on helppo pukea vauvalle päällekkin. Mäki suosin kirppiksiä mutta haluan ostaa jotakin uutenakin. Mulla tosiaan esikoisen vanhoist vaatteist osa meni roskiin homeen vuoks...mutta eipä se oikeen kirpassu ku miettii että syy ostaa uusia :LOL: itelleni löysin myös jotain mun raskaus vaatteita kellarista joten ei toivon mukaan tarvi itteensä niinkään satsata vaate saralla.
 
Neuvolassa käyty ja kaikki kunnossa.meni taas tovi että saatiin kunnolla sydänäänet otettua ku se tyyppi heiluu ja potki tuol massus ni rankasti ! :ROFLMAO: proteiini oli hieman koholla mut ei mitään hälyttävää... nyt ootteleen perjantaiks verikokeiden ruloksia. Niin ja kysyin siit sokeri rasituksesta ja mulle ei sitä kuulemma tarvi tehä ,ja sopii mulle ihan hyvin niin :)

tein tänään parit kirppis löydötkin,pari pikku vaatetta :love:

Ja painoa oli tullu jotain 700-800g ,että ihan hyvin. Pelkäsin että ois paaljon enempi tullu.
 
Hyvä että neuvolassa oli kaikki hyvin :)

Nyt ei oo enää montaa pvää niin pääsee kurkkimaan taas miten pikkunen mahassa voi :love: Sitten jos uskaltais ostaa jtn vauvanvaatteitakin :LOL:
Meillekkin kaikki tarvikkeet ja vaatteet tulossa käytettynä, huuto.net ja tori.fi on ollut kovassa käytössä FB-kirppareiden lisäksi :) Uutena ei taida olla tulossa vissiin muuta kuin äitiyspakkauksen tarvikkeet, ne libero-kassin jutut sekä pinnasänkyyn patja ja tyyny :) Niin ja tietenki kaikki ne pikku vaatteet mitä oon pikkuselle tässä kutonu ja virkannu :love: Olisin halunu ommellakki jtn mutta ompelukoneeni on vissiin vihdoin antanu lopullisesti periksi :unsure:(n) Olihan se toki 50v vanhakin ja kaikkee...

Mulla on alkanu tulee väsymys taas takaisin, miten muilla? Tuntuu ettei jaksais oikeen mtn :sleep: Ja lisäks näen taas niitä "mies pettää"-unia joista herään kauheen vihasena :ninja:

Laiskis & pikkukaveri rv25+6 :love:

Ainii, ja äitiysvaatteita oon joutunu ostaan kaikki, nekin toki käytettynä :D Olis muuten mtn mitä laittaa päälesä :LOL:
 
Hei!! Vieläkö mahtuisi tähän ryhmään mukaan? Olin tuolla lokakuisissa ja kun olen niin vähän kirjoittanut kesän aikana, huomasin että on poistettu listalta. Eipä sillä väliä kun la muuttui marraskuun puolelle. Eli la 2.11. Ja meille tulee kuudes lapsi ja paikka Tays. Edellisestä synnytyksestä on miltei 8v. ja huomenna pitäisi mennä sokerirasitukseen, koska kahdessa edellisessä oli raskausajan diabetes. Pelkkä ajatus litkun juomisesta saa voimaan pahoin.

Tavallinen äiti & Toukka 28+1
 
Mukaan mahtuu kyllä kaikki halukkaat! :) lisään sut listaan tän päivän aikana.

Laiskis: mulla on aina sillon tällön palannu se jäätävä väsymys mitä ali alku raskaudessa. Just nytkin väsyttää ja tekis mieli vetää päikkärit tähän väliin ,mutta mutta jostain sain kuitenkin ideaa ja intoa alkaa leipomaan :LOL: katotaan nyt mitä tuost tulee kunvähän sähelsin omiani reseptin suhteen ...:unsure::p
 
Väsymyksen lisäksi on saannu rupee juokseen pissalla taas jokatoinen vartti :LOL: Eilen kaupasta kotiin kävellessä rupes sattuun ihan mielettömästi oikealle puolelle alavatsaa, piti kävellä hyvin hitaasti, ja meillä matkaa kauppaan vaan joku pari sataa metriä :ninja:

Meillä on ihan makuuvaunut ei rattaita kantokopalla :) Itsellä oli kriteerinä, koska ny vauva syntyy loppusyksystä että on lämmin ja suojaisa talvella, tarpeeksi korkea työntökorkeus, ettei vaunukoppa myöskään ole liian matalalla ( olen 175cm pitkä ), että löytyy käytettynä eikä kauheen kalliilla. isot renkaat koska tullaan hyvin todennäkösesti käymään vaunulenkeillä ja kaupassa kävellen talvellakin ja että samaan runkoon sit saa istumaosan kun lapsi on isompi, joten meillä on Emmaljungan City Crossit http://aijaa.com/tUfw7E ja koska tunnustaudun vaunuhulluksi niin ostin myös autossa pidettäväväksi rungoksi Emmaljunga City Jet:it johon saa kätevästi turvakaukalon kiinni kun käydään tuolla isolla kylällä http://aijaa.com/WMIv9B :ROFLMAO::ROFLMAO: Tuohon "auto"-runkoon mulla on myös istuinosa, mutta koska nuo ei oo mitkään uudet niin vaativat vähän korjaamista ennen käyttöä. Pääsevät sitten käyttöön kun lapsi on niin iso ettei turvakaukaloa oikeen enää tarvitse :) Vaunu-/ ratas hankinnassa kannattaa miettiä mitkä kriteerit ovat itselle ne tärkeimmät, esim onko valmis laittamaan kui ison rahan vaunuihin/ rattaisiin, jos asuu hissitalossa niin mahtuuko hissiin vai säilyttääkö vaunuja/ rattaita muualla kuin omassa asunnossaan, kulkeeko julkisilla vai omalla autolla, lenkkeileekö, nukutetaanko vauvaa ulkona vai sisällä ja niin poispäin :)

Laiskis & pikkukaveri rv26+0 :love:
 
Mulla on brio go malliset yhistelmä vaunut. Otettiin vaihtorenkailla eli isot ja pienet.talvella pidetään noita isoja kun niillä helpompi lumessa mennä...tai lumessa ja lumessa, harvemmin nykyään lumi kauaa edes pysyy maassa lunnes onkin jo sohjoa:unsure::sick: ne pienet taas kätevät kesällä ja dyksyllä kun ne kääntyy vaunujen mukana eikä joudu nostaa vaunuja kun kääntyy :)

Mulla maksaläiskät piinaa! Ne on piinannu mua jo ennen raskauttakin. Tämä äidiltä peritty vaiva,ei onneks tummimasta päästä (tällä kertaa) mutta ohan tuo nyt suht hurjan näköstä kun ylähuulessa paistaa "viikset" ,oon suojanmu ihoo auringolta,käyttäny aurinko rasvaa ja ostin jonkun vaalentavan voiteen jolla en usko olevan vaikutusta,mut kokeillaans nyt. Ne hoidot missä oon käyny aikasemmin noita vaalentamassa ei tietenkään käy nyt raskaana ollessa :( lisäks poskipäihin ilmestyny niitä pikku maksapilkkuja . Toi kun pirullinen vaiva,ne kun kerran tulee ni ei helpolla pois lähdekkään...
 
Tuli juuri haettua äitiyspakkaus postista. Nyt taas yhden askeleen lähempänä totuutta :) Aika kivoja värikkäitä vaatteita siellä oli, ja nyt saa pikkuhiljaa järjestää tilaa ja pestä pikku nuttuja.

Vaunuista; olen paljon miettinyt mitkä, mutta en kyllä vielä tiedä.
Huuto. nettiä ja Toria on ahkerasti selailtu kun hyvät käytetyt pitäisi löytää. Harmittaa vähän kun möin viime vuonna vanhat Briot pois, ne oli kyllä pätevät ja kaukalokin oli samaa settiä. Varmaan jotain samantyyppistä, myös nuo Laiskiksen vaunumallit on ollut harkinnassa.

Nessu: mulla myös hieman maksaläisävaivaa, ei mitään hurjaa mutta samoihin paikkoihin tuppaa tulemaan poskipäille joka kesä ja nyt vielä vahvempana tietty kun raskaana. Olen kyllä käyttänyt hyvin ahkerasti kaikenlaista aurinkosuojaa voiteissa ja maksaläiskän vaalentaja -voidetta. Hieman ehkä hillinnyt sitä mutta kyllä nuo silti näkyy hyvin jos ei meikkaa.
Onneksi tästäkin vaivasta pääsee kohta, ainakin ensi kesään asti.

Ihana kun viikonloppu edessä ja saa taas olla omissa oloissaan (y)
 
Täälläkin väsymys ilmaantunut taas kehiin. Miettinyt et pitäskö alkaa syömään kaks rauta tbl päivässä vai mistäköhä johtuu. Noh ootetaan viikon päästä maanantaina olevaan neuvolaan ja katotaan ensin mitä hb on. (n)
Vaunuista puhetta. Meillä on emmaljunga duo edget. Oon kyllä tykännyt vaik onhan ne isot kooltaan. Minä liputan kovan kopan puolesta mut meillä onkin aina ollut tilaa säilyttää se sisätiloissa lämpimässä. Vauva on mahtunut siihen heittämällä yli puolivuotiaaksi asti niin talvi kuin kesä aikaan. (y) joskus 7 kk ikäisenä ollaan siirrytty sit ratasosaan ihan sen takia ku vauva ei viihdy enää makuulleen niin paljon. Meillä on kaikki muutkin nukkunut ulkona päiväunia joskus 3 viikon iästä lähtien ja aina 1 tai 1,5 vuotiaaksi asti. Ei tietenkään kovina pakkaspäivinä. Niin uskon et tämä seuraava jatkaa samaan malliin. :D

Mä en oo vielä juuri mitään vauvan juttuja katellut valmiiksi, pitäs varmaan pikku hiljaa. Lähes kaikki tarpeellinen löytyy jo entisestään. Tietenki jokaisen kohdalla pitää muutama ihan uuski vaate ostaa. ;):ROFLMAO: kelan etuudet sain haettua vasta tässä yks päivä.
Vauva ihan selvästi kasvanut nyt viimeisen viikon aikana kun liikkeetki tuntuu paljon selvemmin ja voimakkaammin ja maha on alkanut olla tiellä. :love: tulipa pitkät höpinät:rolleyes: tsemppiä kaikille!
Hanri 27+6
 
Mä hain jonkun vaalentavan voiteen lois vildmeriltä. Vissiin 2kk pääst aikasintaan pitäs huomata muutosta noh näkee kk päästä auttaako. On vaan naama niin likasen näkönen meikkas tai ei ,semmosen harmaa palkki ylähuulen kohilla joka oikeen loistaa jossain valossa ,eli jeejee näytän ihan transulta :oops::LOL: no 3kk vielä ni pyyhkäsen noi vaikka hapolla veks :LOL:

Täälä taas sataa,on satanu koko yön. Oikeen ei tiiä miten nää sade päivät kuluttas,... tyttöä oon välil käyttäny rapakoissa hyppimässä mut itellä ei sade asuja ole että ite kyl kastun heti jos meen pihaa kauemmaks. Koirakin niin prinsessaa ettei suostu pihaa pidemäks sateilla,usein kyl ihan hävettää jos naapurit olettaa että mä oon niitä koiran omistajia jotka ei käytää koiraa kunnon lenkeillä vaan käyttää niitä vaan pihassa puskalla :unsure: en nyt viitti +30kilosta bullia perässäkään vetää :LOL:
 
Täällä juuri laitettu äitiyspakkauksen pikkuvaatteet pesuun :love: Hain laatikon postista torstaina ja tytöthän piti heti avata ja "kattoo" kaikki vaatteet kauniiseen myttyyn :LOL: Onneks oli helppo viikata uuestaan jotta mieskin sai rauhassa tutkia kun tuli töistä :) Eilen sainki jo laatikon pedattua valmiiksi pikkuselle, eihän tässä ookku jtn 3kk jälellä :cautious::LOL:

Ajoittain jänskättää tuleva synnytys, mitä jos joudunki lähtemään kesken pvän, mies on töissä jossai hornankuusessa (rekka-kuski) ja mä joudun lähteen yksin synnyttään :ninja::ninja: Tytöt ny onneks pärjää kunhan on ruokaa kaapissa :)

Laiskis & pikkukaveri rv26+1 :love:
 
Se on kyl kivointa ku toi laatikko tulee ja saa tutkia ja penkoa sen :) aattelin tänään kaivaa siit laatikost kaikki 50-56 kokoset vaatteet ja laittaa hyllylle valmiiks.

Näin yöllä unta että vauva syntyi 1.11 oli mun näkönen ja tummatukka.
Oon ite aatellu että syntyy vähä ennen laskettua aikaa (12.11) tyyliin 7-9päivillä :ROFLMAO: jännä nähä sit koska tulee.

Eilen oli.järkyttävät napa kivut :eek: oli esikoisen kohalla kans sen verta kova kipu että alko huolestuttaan,nyt tosin tiiän että on normaalia kasvu kipua. Mut ei tosiaan voinu ku olla paikallaan istualtaa ja vähän painaa siit kipu kohasta...mulla ei oikeestaan kasvukipuja oo pahemmin ollu vielä että nyt ne sit varmaan alkaa tuleen,närästystä on kyllä riittänyt!

Oon kans mieytiny synnäriä ,lapsen isä haluaa ehottomadti mukaan ja kyydin saan mun isältä. Mut sit pitäs sumplii esikoiselle hoitajaa ... äitillä työvuorot millon mitenkin että jos se ei pääse vahtiin ni varmaan mun isän pitää ottaa töist vapaata...kai se onnistuu ku on yks pomoista ja työt kuitenkin semmosia et varmasti yhen päivän joku tuuraa jos tämmönen tilanne voi kunpa sielt pääsis sit mahd nopeasti kotiin! Viimeeks oltiin 5päivää!!! o_O

Rv 27+1
 
Päiviä
Täällä eilen meinasi itku päästä kun naapuri oli tuonut Kreetan matkalta bodyä,potkaria, leluja, tossuja, sukkia. Ja vain sen takia kun kävin kisuja viikon ruokkimassa mikä ei todellakaan ole kummoinen homma. Ja vaikka kuinka sanoin että ei tarvitse mitään tuoda, niin oli mennyt sekaisin isossa ostoskeskuksessa :D omia lapsenlapsia ei vielä ole niin hemmottelee naapurin vasta tulevan vauvan piloille :p onnea on mukavat naapurit.
Selkä meinaa kiukutella ihan tosissaan ja työnteko on työn ja tuskan takana kun joutuu kyykkimään sekä nostelemaan. Tuntuu kuin olisi painolastia mukana :eek: :ROFLMAO: ukkonen kävi kylässä aamusta ja nyt on poutaa, hiostava ilma, josta en tykkäää. Raikastava sade on ihanaa...mutta nyt siivoamaan kun odotellaan iltapäiväksi vieraita :love:

Rv 25+6 jo...luulin että vasta 24 :rolleyes: hiukan huono seuraamaan viikkoja tämän toisen kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on käyty tarkistus-ultrassa :) Sen voin sanoa jotta on meille ittepäinen pikkunen tulossa :LOL: Kysyttiin lääkäriltä että näkyyskö kumpi on niin jalkahan siellä oli suoraan haarovälin edessä eikä mtn nähty :ROFLMAO: Jäänee siis nähtäväksi kumpi sieltä nyt sit tuleekaan :LOL: Tarvinee nyt sit kattella vähän tyttövärisiä vaatteita varmuuden vuoksi kun niin vaaleansinisiä nuo mitkä on kaapissa valmiina oottelemassa. Painoarvioksi lääkäri sano 1.0kg ja mitat kaikki iän mukasia :):) Pikkunen nöpönenä saatii näkyviin 4D ultralla :love::love:

Laiskis & pikkukaveri rv26+3 :love:
 
Painajaispelko unet saapuneet. Viime yönä näin että olin vauvan hävittänyt johonkin, sitten yksi yö näin että maidot pursusi pitkin seiniä maidosta, ja sitten olen nähnyt että poika onkin tyttö, ja ei yhtään meidän näköinen vaan jonkun toisen, että olisi vaihtunut sairaalassa :eek: mistä näitä tulee?? Alitajunnassa kauheita pelkoja vissiin ja tosi realistisia ovatkin :LOL:
 
Mulla vissiin kroppa alottelee aikasin heräilyä... tänään ollu puol 7män hereillä,niin oon siis työtön ja kotona lapsenkaa joten pakollisia aikasia aamuheräämisiä ei olis. Viime raskaus sama homma n 2-3kk ta ennen laskettua aikaa aloin heräileen aikasin tyyliin 6lta aamulla ja iltasin aikasemmin nukkumaan. 2 päivää termiitti piti hiljasempaa menoa,eilen yöllä alko sit semmoset potkuilut että oikeen sattu!:barefoot:

Eikös muuten 28viikolla ala viimenen kolmannes? :) wuhuu mehän ollaan jo pitkällä! :ROFLMAO:
 
Neuvolassa eilen käyty ja selvisi miksi helposti pyörryttää. Sekä verenpaineet että hempat matalat, vaikkei hälyyttävän. Eilenkin kassajonossa kaupassa alkoi jo silmissä sumeneen kun piti seisoskella, mutta menee nopeasti ohi kun istahtaa hetkeksi. :) Vauva kyllä tuntuu pyörivän miten sattuu, potkuja tuntuu milloin missäkin. Välillä molemmissa kyljissä yhtäaikaa ja välillä alavatsassa ja ylävatsassa yhtäaikaa. :D

Työt alkaa lauantaina. Saa nähä miten lähtee rullaamaan, taas alkanu liitokset kipuileen vaikka kerkesi jo välissä helpottamaan. :/

Mulla on kans unet ollu aika erikoisia. :D Ei painajaisia onneksi kuitenkaan, mutta ihan... mielenkiintoisia.

nopnop ja sammakko 25+6
 
Voi näitä Pohjanmaan sateita, vettä öljysäiliössäkin ja saatu olla ilman lämmintä vettä ku polttimesta menny joku suodinsysteemi :D olohuoneessa on maakosteus noussu tiiliseinää pitkin niin että maali rapisee (y):LOL: Jospa ny kohta loppuus tää sade ennenku ollaan veden alla, jokikin tulee kohta tielle asti :ninja:

Iltasin rupee olemaan aika säännönmukaisesti pientä närästystä, syödäkki vois melkei koko ajan :cautious: , aika selkeet rupeaa vauvalla oleen rytmi, suht samoihin aikoihin joka pvä kauheet kung-fu harjotukset vatsassa :ROFLMAO: Välillä häntä hikattaa pahasti, välillä työnnellään sekä päällä että jaloilla ja välillä heitetään jtn kuperkeikkoja tjtn niin että mahani ihan heiluu :LOL::LOL:

Ens viikon tiistaina sokerirasitus, hyi... Ja sit sitä seuraavan viikon maanantaina neuvolaan taas kauhistelemaan painonnousua :whistle: Eikä muuten menny päivää pitempää saada sieltä ultrasta epikriisiä (y) Vaikka selvä juttuhan se oli, mutta kumminki :)

Laiskis & pikkukaveri rv 27+0 :love:
 
Mä oon nauttinu ku selkä ollu kunnossa,no muutaman päivän sai nauttia ilman kipuja mut täälä ne on taas ...:alien: mullakin tulee iltasin närästystä,pitäs varmaan jotain lääkettä hakea jos alkaa tuleen yhtä järkyttäviä ku edellises raskaudessa :unsure: se oli jotain aivan kamalaa!

Aamulla en ois jaksanu ylös edes nousta olin niin väsynyt ja huono olokin iski. Söin vähän niin helpotti... nyt pitäs alkaa starttaan ja ulos koiran ja tytön kanssa,ei kyl yhtään huvittais :LOL: pakko niin pakko

Rv 28+3
 
Terve pitkästä aikaa! Jotenkin ei tämä kesä innosta netissä roikkumiseen.
Täälläkin on ongelmia nukkumisen kanssa. Herään järjestään viideltä ja tunnin olen hereillä ennen kuin uudestaan nukahdan. Sitten jo soikin herätyskello ja pitää lähteä töihin... Reilu kuukausi vielä, ei millään jaksaisi enää. Fyysisesti kyllä, mutta motivaatio on aika hukassa.
En tiedä, paljonko on painoa tullut, mutta tuntuu kovasti, että liikaa, olen jo niin kovin iso. Ensi viikolla taas ultra ja sokerirasitus.
 
Täällä taas fyysisestikin jo ihan loppu. Maha vetää selkää notkolle, istua ei voi pitkiä aikoja kun sattuu selkään sekä häntäluuhun, ja seisoa ei voi kun sattuu jalkoihin...paras on seliltään makuu, ja hiukan jalat koholla :cautious: vali vali vali :LOL: tuntuu niin kovin kaukaiselta vielä la, etten tiedä miten sitä jaksaa loppu ajan. Mahan kanssa kun mennään muutenkin sielä yläkäyrillä...
Hölmöä että esim. Fb ryhmään ei enää oteta uusia jäseniä. Mäkin olin niin myöhään liikkeellä keskustelu palstoilla ja nyt tuntuu että olisi kiva kuulla muiden tuntemuksia sekä vaivatteluja muuallakin kuin täällä...kovin tuntuu hiljaiselta tämä..vai luulenko mä vaan niin :unsure: ja siis muuhun kun en ole liittynyt. Mut hei, mikä on parasta! Meillä on tällä hetkellä ukkonen kylässä, jipii (y):D

Ninski rv 27+1
 
Mulla tuntuu olleen viime päivinä melko samaa fiilistä kun sulla Ninski84.
Mikään asento ei tunnu enää hyvältä, selkä välillä ok ja välillä ihan loppu, maha kasvaa vaan ja sehän ei selälle hyvää tee. Taidan mennä yläkäyrillä täälläkin, en tiedä, neuvola vasta 1.9.
Laskettu aika tuntuu nyt just niin kaukaiselta että en tajua miten sinne asti jaksaa. Tuntuu ettei se voi olla vasta marraskuussa, mutta kai se on uskottava.:eek:
Onneksi sentään työt loppuu kohta niin pääsee sentään sieltä pois, saa sitten levätä enempi jos ei muuta :sleep:
Oli tänään kyllä sellainen fiilis kaikenkaikkiaan että huhhuh, mietin jopa synnytystä jolle en vielä ole oikein ajatusta laittanut, että sekin edessä ja miten siitäkin selviää :sick: Näillä mennään, iloksi kai tää kaikki pikkuhiljaa muuttuu. Valitusta siis vaan täälläkin, mutta en rupea kaunistelemaan kun ei olo ole mikään maailman paras just nyt, tsempit meille kaikille kuitenkin taas (y)
 
Ninski: kyl vielä pitäs marraskuun vauva 2016 päästä? Mielestäni sielä ei olla vielä suljettu portteja uusilta tulokkailta. Kannattaa ainakin kysästä jos pääsisit vielä :) tämän kaksplussalaisten fb ryhmä suljettiin ettei tulis liika porukkaa ryhmään myöhemillä viikoilla.

Täälä tosiaan on välil hiljasia jaksoja mutta eipä meitä vakio käyttäjiä tänne palstalle montaa jäänyt . Ite käyn molemissa sekä täälä että facessa :)

Mun puolest täälä saa valittaa niin paljon kun lystää,johonkin ne tunteet pitää päästä purkamaan ;) joskus ärsyttää ku selittää jollekkin näistä vaivoista ,sit tulee vähättelevää vastausta kuten "raskaus ei ole mikään sairaus" ,joo ei olekkaan MUTTA kyllä mulla raskaus on tuonut joitakin mun sairauksia enemmän esille,kuten juurikin noi selkävaivat.
 

Yhteistyössä